- Honor Watch GS Pro - strapacska
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Fotók, videók mobillal
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Ulefone Armor Pad 3 Pro - akkumulátor, lámpa, (tablet)
ma 33 280 mAh csak elég lesz bármire. És a régi hardver vagy szoftver?
-
Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
it A Tesla egyik részvényese perelte be Elon Muskot, 7,5 milliárd dolláros bennfentes kereskedelemmel vádolja őt.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
Sziasztok!
Ford Crown Victoria 1997 (196LE volt valamikor) autóhoz vennék gumit. 225/60R16 a hivatalos gyári mérete, az is van rajta, de csal 7-8 km/h-t az óra, GPS90-nél 97-et mutat.
Érdemes lenne-e 225/70R16-ot rátenni szerintetek, vagy maradjon a gyári? Szerintem értelmes lenne 4 évszakos vagy téli abroncsokat feltenni, úgyis csak egy garnitúra felnim van. Milyen okos ötletekkel, gondolatokkal tudtok ellátni?
-
kelly416
veterán
Azt tudom, de 225/70 kb. fix azt mutatná, ami az igazság. Mindegy, így sokkal olcsóbban megúszom.
Télen, nyáron használom majd, ha elhagyja a karosszériást végre.
Igen, csak a 4évszakos nem az igazi télen sok teszt szerint nagyon csúszik, viszont 4-5 év múlva egyébként is cserélem, ezért gondoltam inkább télire mint 4évszakosra. Viszont a télinek ennyire gyenge lenne a tapadása nyáron? Azt nem tudtam.
Hó meg úgy általában nincs már mifelénk, nemhogy méteres legyen. -
kelly416
veterán
válasz kenguru99 #52790 üzenetére
Valamikor évekkel ez előtt volt egy totalcar teszt asszem, ahol teszteltek télit, nyárit, négy évszakost, és a négy évszakos alig volt jobb vizes műgyantán mint a nyári. De hagyjuk, sem vitatkozni, sem keresgélni nincs időm. Jótanácsokért jöttem ide, mert a tudásom kevés.
-
kelly416
veterán
válasz svedmalac #52800 üzenetére
Utána néztem, ha már ezt a tippet kaptam. Innen például érdemes gumit venni? Milyen megbízható helyek vannak? Merthogy van bőven bolt ahonnan megvenni, csak nem ismerem őket. És honnan tudom meg, hogy mikori a gyártása a gumiknak fizetés előtt? Személyes átvételnél, tudom. :)
Mondjuk nem olcsó, egy Kumho-hoz képest jelentős a difi. Ennyire gatya a Kumho?
-
kelly416
veterán
válasz kenguru99 #52790 üzenetére
Na nézd, megtaláltam, bár az emlékeim nem voltak teljesen jók. A lényegen nem változtat, akkor nem dícsérték.
-
kelly416
veterán
válasz hacki87 #52807 üzenetére
Értelek. Én sem szeretnék kínai vackot venni (meg ugye akinek volt pénze majomra, annak legyen banánra is), csak a differencia mértéke volt nagyon szembeötlő.
Persze haver kapacitál, hogy Cooper Cobra-t vegyek fehér felirattal, de a CV eleve nem izom autó, meg fehér autón a fehér feliratos gumi... nem tudom, nagyon bazári volna az összkép szerintem.Jó lesz az a Quatrac is, Apollo-t sajnos egyáltalán nem találtam ebben a méretben.
-
kelly416
veterán
válasz svedmalac #52825 üzenetére
Ezzel "csak" két bajom van. Ez az autó valószínűleg az összes méterét ezeken a felniken futotta, mert ezek a gyári LX felszereltséghez tartozó felnik, úgyhogy nem szívesen cserélném le. Kettőt vennék, hogy a jelenlegi 10+ éves de mély mintájú gumikat rátegyem és találkozón legyen mit lerugatni esetleg, de csak ezért.
A másik gondom, hogy kevés ilyen felnit találni itthon. 7Jx16 ET6.4, 61mm középfurattal, ha jól emlékszem. Fok gumis, felnis szerint az ET a legnagyobb kihívás. -
kelly416
veterán
válasz svedmalac #52827 üzenetére
DOT 3009 és DOT 3509 közötti a négy gumi, azaz nem mai. Egyébként Dunlop SP winter sport M3 vagy valami ilyesmi, csak apróka kis bajaim vannak velük. Egyébként a profilmélység bőven jó, csak ezekkel a repedésekkel nem egy életbiztosítás. Az előző tulajnál 8 év alatt 1995km-t ment az autó, én már tőbbet tettem bele 3/4 év alatt, csak most kasztnisnál áll egy ideje és még fog is sajnos.
Majd a felniket is helyre teszik, csak utána kap gumikat, pontosabban a frissen felújított felnikre az új gumik mennek már fel.
Nekem sajnos a garázs sem olyan, mint a legtöbb embernek aki ilyet megenged magának, csak egy sima zártszelvény szerkezetes lindab garázs, amit többnyire magam raktam össze és vannak illesztési bajok is, befúj a szél, behordja a szöszt, port. Na meg az autó is napi használós volt és lesz is, úgyhogy megy majd többet évi 1-2 ezresnél. Gyanítom, ha a klímát is megcsináltatom majd, jövőe külföldre is ezzel megyünk, mert 5en jobban elférünk benne, mint a Lodgy-ban.
-
kelly416
veterán
válasz tasiadam #52870 üzenetére
Milyen lemezek? Nem értem. Van a fékeknek általában egy terelőlemeze, ami le szokott rohadni mert első körben az kap minden felverődést, de az nem ér hozzá semmihez ami mozgó alkatrész. Illetve van még a fékpofákat beszorító lemezrugó (már ha nem pont másféle a konstrukció), de az sem ér hozzá forgó alkatrészhez, csak a féknyereghez és a fékpofákhoz. Más milyen lemez van még ott, ami csiszolódhat?
-
kelly416
veterán
válasz Badboys #52882 üzenetére
Nem beszólás, de éves 300km-ért megéri autót fenntartani? A sajnosból arra következtetek, hogy anyagiak miatt valtottál, de akkor nem lenne olcsóbb egy robogó, bicikli, és arra a pár nagy bevásárlásra vagy akármire amire elengedhetetlen az autó, taxit hívni? Évi 300km az kevesebb, mint napi 1km. Ha hetente egyszer mész 7km-t, az is inkább árt az autónak is, mint használ.
Tényleg ne támadásként éld meg, inkább megérteni és segíteni szeretnék. -
kelly416
veterán
válasz szabonagyur #52892 üzenetére
Esélyesnek tartom, de ki tudja? Hobbi autónak nem gondolnám. De megeshet, hogy valaki olyan van a csaladban, aki miatt kénytelen autót tartani, és ezen eddig nem is gondolkoztam, hogy mennyire tapintatlan lehetek.
-
kelly416
veterán
válasz szabonagyur #52905 üzenetére
Nem férne el a sarokba állvány? Van vertikális és horizontális kialakítású is. Vagy falra fúrható kampókra felaggatva minél magasabbra? Felnin felfújva szerintem mindegy, hogy allítva vagy fektetve akasztod fel, csak ne nyomja a gumit a súly. Így meg a felnin van a nagy terhelés.
Megérné venni egy garnitúra felnit is hozzá és magadnak cserélni. Mifelénk legalábbis nem dolgoznak olcsón a gumisok, két/három év alatt bejön az egy szett acelfelni ára. Telire amúgy is jobb az acél szerintem.
-
kelly416
veterán
válasz tboldi #52910 üzenetére
Az úgy más, az autót nem tudtam. Így egy szót sem szólok.
Igen, ameddig festett, lakkozott, addig időtállóbb mint az acél, az biztos. Ezek szerint csak én vagyok nagyon lemaradva gazdaságilag, hogy "hagyományos" alufelnikben és régi nyomasmérő szenzort nélkülöző acélfelnikben gondolkodom. Na majd atállok lassan... talán.
-
kelly416
veterán
Igazából aki szereti az autózást és érzi is kicsit, annak felesleges. Ezek a dolgok azoknak jók, akik közlekedőedénynek használják a gépet és szervizbe viszik a tele hamutartóval is. Ha nem saját szememmel látom, nem hiszem el, de egy 60 pluszos koma szerelőhöz vitte a 2 hónapos 7-es bömbit, mert tele volt a hamutartó és nem tudta kiüríteni.
Én nem látom hasznát (max egy kassú defektnél, de azt úgyis érzed a kormányon is), felesleges kiadás számomra is. A Lodgy-n is csak bosszantó momentum volt eddig, amikor kerékcsere után újra kell állítani, hogy másik szettet figyeljen. Ide, s tova 21 éve vezetek keréknyomás szenzorok nélkül, és úgy hiszem, a fennmaradó 60-70 évemet is kibírom nélküle. De van, akinek szenzor nélkül felnin fog futni az autó és akkor sem érti majd, mi ilyen hangos es miért ráz.
-
kelly416
veterán
Sajnos.
Nem, van a téliben is meg a nyáriban is, csak amikor szettet cserélek, akkor első "eltávolodoáskor" szól, hogy "hé". Akkor meg kell állni, resetelni a tmps menüben az érzékelést, átáll a másik négy szenzorra és mindenki boldog. Aztán amikor megmelegszik a gumi és benne a levegő, akkor újra szól néha, akkor keréknyomás ellenőrzés, újabb reset, akkor altalában kövi cseréig jó. Nem is értem, nekünk is az egyszerűbb fajta van, szól ha kevés a levegő, de nézd meg mindet mert nincs jobb meg bal meg számozás meg semmi. Pedig én a négy csonkot négy számmal jelölném és akkor mindegy, hogy előre, hátra, jobbra vagy balra teszed, ha az egyes lapos akkor az egyes lapos.
-
kelly416
veterán
válasz kelly416 #52785 üzenetére
Egy kicsit keresgéltem, mivel még rozsdatlanítas folyik, van időm ilyenre. Gyárilag 225/60R16 vagy 235/60R16 gumit kéne a felnire tenni. Na most a 235 láthatóan olcsóbb, bár a legtöbb off-road. Jól néz ki a Cooper is, bár a "fékút nedves úton" C-t kapott. Jelent ez igazából számottevő eltérést, vagy csak ezen okból ne válasszak másik gumit?
A másik kiszemelt a Hankook lenne, és az erősített oldalfal miatt gondoltam ezekre. Elég ballonos a gumi, az autó sem épp könnyű, talán jobb lenne ez, mint a puhának látszó Vredestein annak ellenére, hogy papíron az az egyetlen személyautó gumi a négyből.
Van baj a gondolatmenetemmel, vagy a Hankook/Cooper páros jó lehet? Tudom, fogyasztásban több lesz a nagyobb felület miatt, de ez hidegen hagy. 12 vagy 12,1 liter nem oszt, nem szoroz.
Gondolom, hogy valamivel hangosabb lesz, mint egy sima személyautó gumi, de a dB értékek alapján papíron nem is. Aztán a valóság... passz. -
kelly416
veterán
válasz Palesztin994 #53077 üzenetére
Magadat akarod szívatni, vagy a gumist? Mert aki lopni megy, úgyis leszedi a kerékőrt is 1 perc alatt.
Szerintem. -
kelly416
veterán
válasz Palesztin994 #53079 üzenetére
Bakter. Nem olcsó. Szerintem aki felkészül és tudja, mit akar lopni, annak nem fáj max. 1x szimatolni, másnap vissza menni a megfelelő kerékőrhöz való szerszámmal. Magad is látod, beáldoz 13200+posta lóvét és megvette ennyiért a 4 kerekedet. Plusz mindenki másét, aki ilyen kerékőrrel védekezik. Ebből már jut befektetni a következő 10-12 fajta kerékőrhöz való kulcsra és még kávéra is fussa.
Persze a buta egyszerű alkalmi tolvaj ellen meg a féleszű marhák ellen jó, és ilyen kérekek mellé nem is nagy kiadás. Ennyit érhet a dolog simán, csak akkor legyen mindig elérhető a kerékőr kulcsa.A kérdésedre meg "igen" a válasz, ez jó lehet hozzá. Bár van "forgókúpos" kerékanya, szerintem kellene legyen ugyanilyen kerékőr is, ahol az alátét kúpos, mint az alufelni csavar belső fele. Én a helyedben akkor már ilyen kialakítást keresnék, ha a többi anya is ilyen.
-
kelly416
veterán
Értettelek, de olyan nagy diffi nem lehet a felnik súlya között, hogy ennyire észrevehető legyen. Szerintem.
Ha már a felnire vagy kíváncsi, én inkább gumi nelkül mérném meg egyszer, hisz gumi és gumi közt is lehet eltérés, nem is kevés.
Aztán persze gumival is érdekes lehet, hogy rugózatlan tömeget is tudja az ember. -
kelly416
veterán
válasz szabonagyur #53185 üzenetére
Az igen. Én valamikor 1000-ért rakattam fel darabját, azóta vagy ismerős csinálja, vagy 1-2 évet van nálam az autó is, hamarabb adom el minthogy gumit cseréljek.
-
kelly416
veterán
Van-e tippetek, hogy hol kereshetnék magamnak legalább 2db jó acélfelnit? "Jó", mármint nem szétrohadt, nem ütött, azaz használható. Ha le kell csiszolni meg le kell festeni, az nem baj.
Ford Crown Victoria 1997, 200Le
16-os felnim van rá, meg 4db látszólag jó mély barázdás, de már eléggé öreg gumim. Új gumik vannak a mostani könnyűfém felnikre, a régieket dobnám fel acélfelnire, aztán találkozón lerúgni vagy elégetni jó. Erre a célra kellene a 2db felni is.
5x114,3 nem lenne baj, de 70,5 a tehermentesítő, meg 6,4 az ET. Itt akadt el több felnikereskedő is. Igaz, lerúgni ki is lóghatna az autó alól, de talán mégsem kéne az oldalát is kigumizni, elég a kerékdobba a korrózióvédelem. -
kelly416
veterán
Nem tudom egyébként, mit lehetne csinálni ezekkel a gumikkal. 4db 225/60R16 hatalmas barázdákkal (10 éves Dunlom SP winter sport, az autót 147975 km óra állással vette az előző tulaj 2013-ban, én 149970-el vettem Tőle tavaly ilyenkor, és tuti nem tekerte az órát), de repedezett, kissé kemény is. Lehet, egy talin fel kellene ajánlani égetésre. Utólag bele gondolva az autót is sajnálnám erre a célra használni.
Egyébként az esztergálós kivitelezés nem is lenne ördögtől való egy-két ismerős szerint. De én nem bíznám rá az autómat egy ilyen megoldásra.
-
kelly416
veterán
Kanadai gyártmány és EU-ba szánták, eleve km és minden metrikus. Az összes csavar, minden. Kivéve a kerékanyákat. Az 1/2 20UNF mint a tokmány a fúrógépeken. De már megoldottam a csavarhiányomat is.
Igen, jó a házi, meg kb. egy éve láttam tán junkwagon videón a bömösre a "szöggyári" betonvas felnit, nagyon tetszenek az ilyen megoldások, de amikor közútra a családommal együtt kimegyek, akkor a hazai szakemberek nagytöbbségét tekintve inkább gyári legyen minden. Tisztelet a kivételnek, akik képesek tisztességes munkát csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
Miért letakarás nélkül? Miben befolyásol? Én rá teszem a ponyvát (Lidl-ös állvány minden gyári elemével, a ponyva is a csomagban volt), mert nem porosodik, koszolódik a kerék. Mit vétek?
#53363
Jó is az, örök élet meg két nap. Meg bejáró széle, oszlop védő és még sok minden más is készülhet belőle, ha mégsem vennék át sehol. -
kelly416
veterán
válasz yodamester10 #53387 üzenetére
Hát... van az a helyzet, amikor a téli is kevés. Lehet, ez is ilyen, hogy vagy ügyes vagy, vagy ha egyszer megcsúszott, akkor annyi. Szerintem itt a tudás, a rutin sokkal többet jelent, mint a jó 4S vagy jó téli közti "tudás".
-
kelly416
veterán
Beszarábia. Ennyi pénzből simán veszek egy szett gumikukacos javítót és az több alkalommal is használható. Ráadásul utána elég kukacot venni, a szerszám megmarad továbbra is.
Céges lízingelt autót marsó pontban gumikukaccal javítottak, nem hiszem, hogy sokkal jobban tudnák ők csinálni, mint egy átlag ember.
Ja? Pont az I-re, még centirozni sem tette fel a gépre javítás után, pedig a másik sokkal szerényebb körülmények között tevékenykedő gumis ismerős még a szelepsapka cserét is kategórikusan megtiltotta nekem fém sapkára újracentirozás nélkül. -
kelly416
veterán
Meg ennyit az idő és a korrózió is megold, főleg, hogy ilyen helyeken szerintem nem ennyire kicsi a tűrés. 1-2 mm még csak-csak, de fél... Egy erősebb embernek az csuklóból sem akadály.
De tényleg csiszolópapírral megsímogatja az ember főleg a tehermentesítőt és talán a felni belső részét és kész is. -
kelly416
veterán
Ez így van még ameddig elhozom a karosszériástól, a villanyásztól és elviszem a gumishoz, ahol a felniket is pontra teszik. Nem mondom, hogy felelőtlenség lenne így használni, mert tavasszal használtam még így, ráadásul pályán is mentem, de azért nagyon nem szeretném még tovább feszegetni a határokat. Kemény is már, télre biztos korcsolya lnne.
-
kelly416
veterán
válasz yodamester10 #53773 üzenetére
Nincs jobb hely, mint a padlás? Nem kötekedni akarok, de felvinni abba a konstans melegbe a téli gumit nem túl jó ötlet szerintem. Télen a nyári jó helyen van ott is, de én nyáron nem tartanék ott gumit. Ha jobb nincs, a kert sarkában árnyékban, de ott is hűvösebb van mint a padláson.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Windows 11
- Építő/felújító topik
- Autóhifi
- Milyen notebookot vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Honor Watch GS Pro - strapacska
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs