Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sxr85

    friss újonc

    Sziasztok! Nemrégiben vásároltam egy Samsung 65RU7102 típusú készüléket, jórészt meg vagyok vele elégedve, azonban az erősítő felé a hangtovábbítással meggyűlt a bajom. A TV-t és a ez erősítőt (Denon-X2100W) 2.0-s HDMI kábellel kötöttem össze, mindkét készüléken a HDMI ARC portot használva. A probléma az, hogy egész egyszerűen az erősítőn nem jön ki a hang, csak az esetek elhanyagolható százalékában. A TV többféle módon produkálja a hibát, a leggyakoribb jelenség az, hogy mikor az erősítőt bekapcsolom nem látja egyáltalán azt a TV, azaz nem tudom kiválasztani a hangkimenetnél a házimozi/HDMI-t. A következő fokozat, amikor ki tudom választani és a hangerő +/- gombokra is azt jelzi a tévé, hogy a HDMI-t szabályzom, ugyanakkor az erősítőn ismét nem jön ki a hang. E mellett olyan is szokott lenni, hogy mikor bekapcsolom az erősítőt, bejön annak a képe mint egy HDMI-ről érkezett jel, de a hang szintén nem szólal meg az erősítőn. Olykor felismeri a tévé és kiírja az eszközöknél, hogy Denon-X2100W, olykor csak azt, hogy Hometheater, olykor pedig azt, hogy ismeretlen Atmos kompatibilis készülék. Mindeközben hardweresen semmi nem változik, azaz a kábel ugyanoda van dugva a TV-ben ahol előtte (HDMI 3 - ARC), és persze az erősítőben is. Nagy ritkán az is előfordul, hogy bekapcsolom az erősítőt és egyszer csak működik, úgy, hogy semmihez nem nyúltam, azonban sajnos ez 100-ból 2-3 esetben van így. Természetesen a kábellel sincs baj, HMDI 2.0, más tv-vel működik, ugyanígy az erősítő is. A tévén egyébként a HDMI ARC be van kapcsolva a külső eszközöknél. Legutolsó kétségbe esettségemben vettem egy optikai kábelt, természetesen semmi nem változott, ugyanúgy nem szól az erősítő (a kábel világít). A tévén (és az erősítőn) egyébként az elérhető legújabb szoftver van fent. A legfurcsább nekem az egészben az, hogy nagy néha működik a dolog, ráadásul akkor szép a hang, mintha minden tökéletes lenne, aztán egyszer csak elillan ez az egész mintha sosem működött volna.

    A tegnapi napon a Samsung munkatársa megpróbálkozott a távgyógyítással, sikertelenül, semmi nem változott. Ami viszont még ettől is nagyobb baj, hogy a kezelő mondott egy érdekes dolgot a beszélgetés során. Elmondása szerint az, hogy a tévéről nem megy ki a hang az erősítőre az abban az esetben nem garanciás hiba ha Samsungtól eltérő márkájú erősítővel használom, s mivel Denon az AVR-em ezért esetemben ez fennáll. Kérdem én, létezik, hogy igaz amit mondott a kezelő? Nehogy már csak Samsung erősítőt használhassak, ez egész egyszerűen nevetséges. Reménykedem benne, hogy a kezelő nem jól tudta...

    Létezik, hogy valamit rosszul csinálok, vagy esetleg van más megoldás amivel az erősítő és a TV között meg tudnám teremteni a kapcsolatot?

    Előre is köszönöm a segítséget!

Új hozzászólás Aktív témák