Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz vodkaboy22 #32150 üzenetére

    A 4-5 hertz az biztosan nagyon kevés ! :(

    Minél nagyobb a motor, annál nagyobb a tehetelensége, elvileg annál alacsonyabb frekvenciáról üzemeltethető, viszont minél alacsonyabba frekvencia, asszem annál kevésbé hatékony a vezérlés, mármint a motor oldaláról megközelítve, mert mindíg újra kell gyorsulnia, az meg fölfösleges plusz áramlöketet jelent.

    Ha viszont túl magara mész a frekvenciával, akkor a kapcsolgatás, a kapcsoló elem szintváltása egyre nagyobb enegiát igényel, ráadásul ha meghaladod a motor tekercsének az induktivitása által meghatározott max. frekvencia értéket, akkor az talán olyasmit eredményez, mintha egyenáramot kapna folyamatosan a motor, vagy az ellenállása nő meg és nem fog kellően tekerni, szóval lényeg a lényeg, hogy megintcsak csökken a hatásfoka !

    Egy pár kilowattos motor esetében mondjuk 500-1000hertzel kapcsolgatnám az áramot, az annál a motoronál már igen fon szabályozás szerintem és még valszeg nem túl sok.
    De ha nem tudsz ilyeneket számolni, akkor megpróbálhatod a PWM szabályozást a teljes tartományban többféle frekvencián is, mondjuk pl. 100-500-1000hertz, közben méred a felvett áramot és valahogyan a fordulatszámot isés megláthatod, melyiknél viselkedik legjobban a motor.

    Én eddig csak modellvasút, kicsi, szellőztető ventilátor, és egy nagyobb, 10-15A-t igénylő autó, szellőző ventilátort próbáltam 555-ös áramkörrel meghajtott, IRFZ44-es FETten keresztül táplálva, ment mindegyik, persze meg kell szokni, hogy van egy jellegzetes hangja a PWM-el történő kapcsolgatásnak.

    Üdv.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák