- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Android szakmai topik
- Magisk
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
gp Hamarosan vége a várakozásnak, reméljük a fejlesztők tartják magukat az ígéretükhöz.
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz vodkaboy22 #32150 üzenetére
A 4-5 hertz az biztosan nagyon kevés !
Minél nagyobb a motor, annál nagyobb a tehetelensége, elvileg annál alacsonyabb frekvenciáról üzemeltethető, viszont minél alacsonyabba frekvencia, asszem annál kevésbé hatékony a vezérlés, mármint a motor oldaláról megközelítve, mert mindíg újra kell gyorsulnia, az meg fölfösleges plusz áramlöketet jelent.
Ha viszont túl magara mész a frekvenciával, akkor a kapcsolgatás, a kapcsoló elem szintváltása egyre nagyobb enegiát igényel, ráadásul ha meghaladod a motor tekercsének az induktivitása által meghatározott max. frekvencia értéket, akkor az talán olyasmit eredményez, mintha egyenáramot kapna folyamatosan a motor, vagy az ellenállása nő meg és nem fog kellően tekerni, szóval lényeg a lényeg, hogy megintcsak csökken a hatásfoka !
Egy pár kilowattos motor esetében mondjuk 500-1000hertzel kapcsolgatnám az áramot, az annál a motoronál már igen fon szabályozás szerintem és még valszeg nem túl sok.
De ha nem tudsz ilyeneket számolni, akkor megpróbálhatod a PWM szabályozást a teljes tartományban többféle frekvencián is, mondjuk pl. 100-500-1000hertz, közben méred a felvett áramot és valahogyan a fordulatszámot isés megláthatod, melyiknél viselkedik legjobban a motor.Én eddig csak modellvasút, kicsi, szellőztető ventilátor, és egy nagyobb, 10-15A-t igénylő autó, szellőző ventilátort próbáltam 555-ös áramkörrel meghajtott, IRFZ44-es FETten keresztül táplálva, ment mindegyik, persze meg kell szokni, hogy van egy jellegzetes hangja a PWM-el történő kapcsolgatásnak.
Üdv.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Xbox Series X|S
- Formula-1
- További aktív témák...
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs