Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Integra

    titán

    válasz orbano #26121 üzenetére

    az új rlx-ben most megjelent "sh-awd" talán reményre ad okot, hogy leszivároghat az új hibrid awd hajtáslánc, ami úgy tűnik egész parádésra sikerült, ódákat zengenek róla a legtöbb tesztben, rüviden és jól megfogalmazva a technikai rész:

    Electric All-Wheel Drive
    From there, things get really interesting. Though the RLX Sport Hybrid wears the same Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) badge as the MDX, TL and old RL, the system it refers to here is entirely different.

    Rather than the mechanically based system that uses a conventional driveshaft to send power to the rear wheels, the Sport Hybrid uses a pair of 27-kilowatt (36 hp) electric motors. Packaged together in what Acura calls a Twin Motor Unit (placed where the differential would be), each motor sends power to its own rear wheel.

    Like the original SH-AWD that introduced the term "torque vectoring" to many a car enthusiast's lexicon, the Twin Motor Unit delivers more torque to the outside wheel while cornering for sharper turn-in, reduced understeer and the general feeling of a car implacably glued to the road. Imagine the way a tank turns and you'll be on the right track: no pun intended.

    The results are amplified in this new SH-AWD iteration, as the electric motors can create an even greater torque difference through the use of regenerative braking. In other words, one side can accelerate while the other is braking. Torque vectoring even occurs when the throttle isn't applied, so you get the same corner-taking abilities regardless of what your right foot is doing.

    On the twisting coastal roads north of San Francisco, the RLX Sport Hybrid indeed stuck with tenacity, demonstrating a neutral character that gives way to rear-biased, effortless torque as you power out of a corner. An Audi A6 Quattro that Acura provided for comparison purposes felt almost antiquated. Understeer may have been similarly quelled, but the swift kick from behind was missing. So, too, was the whip-around effect afforded by torque vectoring.

    vagyis ami a civic esetében fontos, nincsen kardán hajtás, hanem hátul egy "twin motor" egységbe épített elektronikus "elosztómű" dolgozik a két hátsó kerékre. a civic padlólemeze amúgy sem tenné lehetővé a kardánt, de így meglenne az awd és nem is akármilyen. ezzel már a ctr-t is eltudnám képzelni.. és titkon ezt remélem, hogy a 10gen civic-ben ennek egy változata a drágább típusokban megjelenhet.

    gombok a kormányon:
    hogy bazári? nemtom, élőben nem olyan rossz. ami nekem a gondom, az maga a gomb. egyes német autókban a gombos fel-le léptetés helyett görgőket használnak ami benyomható parancs kiadás miatt- ez zseniális, sokkal gyorsabb és ergonómikusabb. feltételezem drágább is.
    a másik, hogy végre egységesíteni kellene a sok nintendo kijelző felbontását és fényét... :DDD

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

Új hozzászólás Aktív témák