Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • !Overdose!

    őstag

    válasz honda23 #35457 üzenetére

    Tévedsz. A maintenance manual engedélyezi az 5W-30-at is 5gen esetében, ahogy nálam 5.5gen esetében is és bár ennek nem néztem utána, de szerintem 6gen-nél is hasonló a helyzet. A viszkozitási táblázat szerint a mi éghajlatunkra meg is felel az 5W-30. Amiért én nem használom és nem is ajánlom, az a mostanában előforduló nyári hőségek. Ha ez nagy terheléssel párosul, esetleg előfordul egy nyílt nap vagy egy komolyabb racing, akkor előfordulhat, hogy már vékony lesz a 30-as melegoldali viszkozitás. 5W-40 viszont nyugodtan mehet bele. Ha az 5W-t csipegetni fogja, akkor nagy valószínűséggel a 10W-t is, ugyanis a motorok nem hidegen szokták enni a motorolajat. A melegoldali viszkozitás pedig többé-kevésbé megegyezik. Amit nyersz az 5W-vel az a hidegindításkori kopás csökkenése és a szintetikus alapolajjal járó pozitív hatások. A mérleg másik nyelvén egyedül a kicsit magasabb ár szerepel. Persze vannak full szintetikus 10W-40-es olajok is, de azok elég ritkák és rendszerint még az 5W-40-nél is drágábbak. Többször volt már róla szó, de a 10W-40-es olaj nem a legjobb választás ezekbe a motorokba. Nagyon jól megfigyelhető volt ez a hosszú évek alatt, hogy általában azok a Hondák kezdték el csipegetni, majd komolyabban fogyasztani a motorolajat, amik 10W-40-et kaptak. A 5W-s hidegoldali viszkozitás és a hidegen nem erőltetés egyenes út ahhoz, hogy 2-300k km után se fogyasszon a motor olajat. (A belsőégésű motorok természetes olajfogyasztásától eltekintve)

    Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

Új hozzászólás Aktív témák