Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Tsebacsi #36224 üzenetére

    Azért néha egy kérdést nem árt feltenni, hogy mégis mi az a legjobb olaj :)
    A házi olajcsere legproblémásabb része pl. 8G Civicnél az olajszűrő, mert süllyesztett helyen van, és csak saját méretű kulccsal férni hozzá, illetve lehet szerelni biztonságosan.

    -cobra- : nálunk is M1 0W40 van kb. 3. éve, de ahogy most folyamatosan utánanézek, meg belemegyek a részletekbe, nekem pl. az R18-ba valószínűleg jobb lenne a 0W30. Nem azért, mert a 0W40 rossz, hanem mert a másik valószínűleg jobb. (a szabvány szerinti mérőszámaik alapján)

    Mindazonáltal gyanítom, hogy a kézikönyvben előírt (megengedett) olajok bármelyike megfelelő, ha rendszeresen cserélve van, és nem az fogja alapvetően a gondokat okozni, ha 0W30-at vagy 5W40-et tesz bele valaki, hanem ha hülyén használja (hidegen alacsony fordulat, pörgetés után leállítás, túlterhelés, sok hidegindítás, hideg üzem, vagy túl ritka olajcsere, stb.)
    Az olaj megengedett határokon belüli különbözősége kb. 10-15 év után jelentkezhetnek először, vagy kb. 350-400k km után. Akkor derül ki, hogy melyik tett jót az ugyanúgy használt két motornak, az egyik vagy másik olaj. De azért ezt a gyárak bizonyos intervallumú élettartamtesztekkel megpróbálják szimulálni.

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák