Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Snoop-y

    veterán

    válasz Tsebacsi #36232 üzenetére

    Nem hinnem az R18A az nem egy kulonosebben kenyes motor.
    Amit Blacksoul kartars irt az viszont erdekes konyv szerint 0w20 van benne gyarilag illetve azt is hasznalhatsz benne de ha pl castrol oldalra felmesz ok 0w30 -at javasolnak.

    [ Szerkesztve ]

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Tsebacsi #36232 üzenetére

    Az 5W40 -t is elbírja a könyv szerint, de azok általában jellemzően minden hőmérsékleten "sűrűbbek", mint a 0W30, 0W40.
    Érdekesebb inkább a márka, lehet, hogy ez az én hibám, hogy még sosem találkoztam vele :)

    Snoop-y: azért ajánl a Castrol 0W30-at, mert nekik ha jól tudom EU piacon nincs 0W20 :) Tehát az a legkisebb viszkozitási számú olajuk amit tudnak ajánlani. De a Castrol saját ajánlásában régebben benne volt ehhez a motorhoz a Magnatec 10W40 is, az meg már szerintem nem kóser. Tehát a saját márkás ajánlásokat fenntartásokkal fogadom. (Mondjuk a Castrol 0W30-a kivételesen nem rossz ajánlás, ha megfelel a többi paraméterben is, vagyis legalább SM(vagy SN) és A1/B1 - A3/B3) Inkább adatlapot hasonlítok össze. Azzal is lehet trükközni, de azért az számonkérhető, tehát azzal nem nagyon érné meg. Ajánlani meg bármit lehet, amit el akarok adni :) Így szokták a márkaszervizek is, hogy azt ajánlják, akivel amire leszerződnek.

    Az R18 meleg viszkozitás tűrése kb. 8,5 - 11 között van kb, amin sajnos én már pl. a 0W40-el felfelé túllógok, de valami miatt mégis amellett tettem le a voksot. Hideg oldalon (40°C) meg ami 80 alatt van, már jó, de minél lejjebb, annál jobb, tehát az 50-70 körüliek az ideálisak (nem, valójában a hidegen is 10 lenne az ideális, de olyan nincs, és még nem is 40°C-on indul a motor hidegen, hanem -10 és 30 fok között.)
    Tehát ha elérhetők az adatlapok, akkor érdemes a 100°C-ost 9-11 közé belőni, a 40°C-ost pedig 75 alá.

    De annyira szeretnék egyszer beszélni a Honda motortervező részlegéről valakivel, aki útmutatást tudna adni, mi is a legtökéletesebb megoldás :) Sajnos nem jutottam elég közel Hondás körökben ehhez a lehetőséghez, és inkább már távolodni fogok. Azt bezzeg tudom, hogy az új dízel Civicek első hűtőrács lezáró léptetőmotorjának áttételezése 4 db fogaskerékkel összesen 1:267 arányú, és azt is tudom, hogy működik, de hát azzal motorfronton nem sokra megyek :)

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák