Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Tsebacsi #36244 üzenetére

    A -20 és -30 °C amit írsz, az nem az a hőmérséklet, amelyik az adott olajnak ideális. Ezt sokan félreértelmezik. A gyártók meg nem fordítanak rá kellő figyelmet, hogy ezt elmagyarázzák, mert senki nem olajmérnök vagy gépészmérnök. A -20 és -30 az az adott olaj szabványos körülmények között vizsgált szivattyúzhatósági határhőmérséklete. Vagyis az a hőmérséklet, ahol még az olajszivattyú értelmes dolgot tud kezdeni az olajjal. De a különbség az, hogy a 10W olaj már -5 fokon is mézesebb, nehezebben szivattyúzható, mint a 0W. És +20 fokon is. És mondjuk -10 fok és 100 fok közötti tartományban végig a 0W olaj lesz a jobban szivattyúzható, ergo minden 100 foknál alacsonyabb hőmérsékletről történő indításkor vagy azon használatkor a 0W olajjal lesz könnyebb bánnia a motornak. Nem beszélve arról, hogy a dermedt olaj a melegedő motorblokkban gyorsan melegszik, megfolyósodik, de az olajteknőben még mindig mézes dermedt olaj lesz, míg az eleve folyósabb olaj homogénebb lesz a teljes rendszerben.

    Egyébként sokszor linkelt videó: [link]
    Ez ugyan -22°C, de elhiheted, hogy ugyanez a különbség végig megvan -22 és +100 °C között. Egyre csökkenő különbség, de megvan.
    Ha megnézed a videót, mondjuk véletlenül mégis beüt egy -15 vagy -20 fok, és egy autóban 10W40 van. Azzal a videón látható mézzel kell megbírkózni az olajpumpának, hogy a szűrőn keresztül felszippantsa, majd a sokszor mm-nél kisebb átmérőjű furatokban átpasszírozza. Olajnyomásod lesz mint állat, de áramlási sebesség, és rendes kenés nem nagyon. A 0W sem ideális, mint látszik, de jóval közelebb áll hozzá.

    A kopási különbség sokára jön ki a motor egészénél, de egyes alkatrészeknél már jóval előbb, amit nem is biztos hogy a hiba idején már az olajra vezetnek vissza. Illetve ha valaki 200 000 km-t használja az autót, a keményebb olajjal nem üzemmeleg állapotban mindig többet fog fogyasztani, összességében sok literben mérhető különbség.

    És még egy: a 20 km alatt már a motor üzemmeleg, van rá esély, hogy az olaj is, de a hideg motor felmelegedése során a vízgőz mellett keletkeznek még olyan anyagok, savak pl., amik az olajban elnyelődhetnek, és csak akkor távoznak maradéktalanul, ha az olaj is tartósan 100°C körül van, vagyis kvázi a káros gőzök a kartergáz elvezetésen keresztül lassan kipárolognak az olajból. Lehet, hogy már 20 km alatt is, de mi pl. céges autóval 15 km-t megyünk reggel és este, és az olaj mostanában nem éri el a 70°C-t... igaz, dízel, de attól még probléma. Lehet, hogy a benzines éppen eléri a 100°C-t, de ettől még nem biztos, hogy távozik a káros anyag :) Ezt csak azért mondom, hogy az üzemmeleg nem biztos, hogy tényleg bőven üzemmeleg állapot. Tehát a 20km-ből kb. 5 km-t mész kvázi üzemmeleg motorral, és előtte 15-öt nem ideális(csak egyre ideálisabb) körülmények közt. (Egy időben jártam én is 8-8 km-eket, és nagyon sajnálom is emiatt a motort.)

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák