Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tboldi

    nagyúr

    válasz sticky35 #48592 üzenetére

    Majd talán a hétvégén lemossuk apummal, aztán alkotunk valamit. Csak az időjárás ne szóljon közbe. Hétvégén esett, ma meg autópályáztam és legyilkoltam egy csomó bogarat, úgyhogy annyira nem is baj. :D

    Most éppen a hátsó rendszámtáblatartót ragasztottam oda kétoldalú szalaggal, hogy ne zörögjön a csomagtérajtó lecsukásakor. Eddig jó, kérdés, hogy mennyire lesz tartós. :D

  • tboldi

    nagyúr

    válasz sticky35 #48772 üzenetére

    Először kipróbálom majd egy nem feltűnő helyen úgy, ahogy a Honda javasolja. Aztán ha nem jött be, akkor jön a fogpiszkáló, vagy valami hasonló. :D

  • tboy93

    nagyúr

    válasz sticky35 #49801 üzenetére

    Nekem most agglomeracio - 11. ker tavon reggeli dugoval, delutani klimaval 6.7-7.2 kozott eszik az 1.4 sedan :K

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz sticky35 #49801 üzenetére

    Apróságok jutnak eszembe:
    Én speciel agyam kaparászom a mi környékünk sofőrjein, ha a pesti elmebeteg közlekedés az egyik véglet, akkor az itteni tökölős útközepén alvós, mindentől félős stílus a másik. Emiatt itt nincs az a kényszer, hogy 3000 alá nem eshet a fordulat, és lámpától lámpáig csak a padlógáz az elfogadható minimum. Vagyis még így is az itteni átlagnál idegesebben vezetek.
    Aztán: dugók nincsenek, ha van akkor az kizárólag baleset, de azt gondolom szerencsére az annyira ritka, hogy én kb. félévente egyszer kerülök itt bele, tehát ez kilőve.
    A fentiek miatt a városi közlekedés, eltekintve a 4-5 lámpától ami általában útba esik, szinte végig lehet menni 40-60-al, minimális gázelvétellel-gázadással. Vagyis a várost ha külső területeitől a másik végéig átszelem, akkor szinte 10 percig csak tartanom kell az 50-et.
    A környékbeli utakon max. 110-es szakasz van, egyelőre kb. 4 km hosszan, a többi sima főút 90-es. Ha a kettőt összegezve beállok stabil 100-ra, akkor az egy gázzal végigtolható. Így akár 25-30 km-t is tudok autózni úgy, hogy mondjuk 58 és 100 között kell csak váltakoznom.
    Technikailag meg elég sokat próbálok motorféket használni, vagyis megpróbálok előre jósolni, előre látni, ami az itteni relatív lassú és gyér forgalomban könnyű. Ez amúgy nagyon sokat számít. Amikor lakott előtt gázelvétellel lassulok, és mondjuk valaki még a tábla előtt megelőz ezért, és a táblánál nyom satuféket, az fajlagosan egy hónap alatt ezzel a művelettel szerintem egy telitanknyi üzemanyagot veszít, amit én az ésszerű motorféken megspórolok. Illetve a szokásos padlógázas gyorsítás felváltás a célsebesség eléréséig, majd egyenletes gáz című fejezet, az ebben az autóban fölöslegesen sok. Kb. ha 15-20 %-os gázzal simán lehet tartani a forgalmat, és ez a múltkori tapasztalataim alapján azt jelenti, hogy csak 2000-3000 között is simán lehet vele közlekedni. Ha mondjuk nagyon sietek, akkor esetleg elforog 3500-ig is, de akkor már azt minden fokozatban kihúzatva simán sebességhatárba fut. Persze az se mindegy, hogy padlógázon, vagy félgázon húzatom ki odáig is, és a realitás az a 20-40%-os pedálállás kb. Persze nyilván előzéskor, vagy amikor elborul az elmém néha én is megvisíttatom, de a normál hétköznapi használatban bőven elég a kis fordulat.
    Illetve még egy eszembejutott, az autópálya nagyon sokat nyom, és bár midenki azt hiszi, hogy minden autónak a pálya a legjobb, fogyasztásban biztosan nem. Nekem a 8G 4D kb. 110-120-ig vállalható, afölött ugrásszerűen megnő a fogyi, ezért a forgalmat is figyelembe véve, pláne ha hosszú távot megyek (500-700 km) akkor azt semmi esetre sem 140-el vagy többel. Egyszer már kiszámolgattam, hogy mennyi időt spórolok a teljes távra ha gyorsan megyek, és mennyi üzemanyagot ha lassabban, és bőven 1 liter fölött volt a különbség, míg időben kb. 1 órát nyertem, de az esetek 95%-ában azt a plusz 1 órát nyugodtan be tudom tervezni. A céges ugyanilyennel egyszer végigmentünk Hatvantól Szegedig 140-145-el, és 6,9-et mutatott az autó, amikor meg én lementem horvátba 110-120-al, akkor 5,3-at. Persze mindenki maga dönti el, hogy melyik neki a fontosabb, én ha horvátba 140-el mentem volna, akkor reggel 8:45 helyett kb. 7:20 körül lettem volna le. Minek? Hogy egyel többször kelljen tankolni. Inkább elsöröztem odalent, vagy ettem belőle egy jó pizzát. :)

    Szóval van az a szituáció, közlekedési helyzet, főváros, stb, ahol a kedvező fogyasztási értékek nem hozhatók, de a helyzet az, hogy ezt a motort, ebben az autóban pont nem a sok nagysebességű pályázásra, és nem is a városi dugózásra, lámpától-lámpáig taposásra fejlesztették ki. Ez pedig a fogyasztási adatokból szépen látszik is.

    Ja, nálam még nincs is eco gomb. Illetve van, bionikus, és az agyamba van beépítve :)

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák