- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- MIUI / HyperOS topik
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
Hirdetés
-
Destiny 2: The Final Shape - Mi vár ránk a jövőben?
gp A készítők egy rövid videóban beszéltek a rövid- és hosszútávú terveikről.
-
Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
ma Mármint magukhoz képest, a Stellantis csoport márkáiban használt CMP platformhoz tartozó hajtáslánc optimalizációjának eredménye a mindennapokban is érezhető.
-
Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
ph Az AMD nem tett le az ötödik generációs, Zen 3 magokat használó dizájnjairól.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
uriember
aktív tag
Sziasztok, új vagyok ITT, ma vettem egy 7.gen Civic 1,6i ES-t, 5 ajtóst. Örültem, mint majom a törmelékcukornak a vétel után, hazafelé ment, mint a meszes, a fedélzeti komputer 100-nál 5,2, 120-nál 5,4l/100km fogyasztást jelzett. Hazaérve (Debrecenből hoztam Pest közelbe) észleltem, hogy a csomagtér ajtó központi zárja nem zár be, ezen kívül még menet közben azt, hogy a kormány elég "nehéz". Lehet irányítani az autót, de nem olyan szabadon forog, mint általában a szervós kormánymű, hanem kicsit darabosan. Mi lehet a baj a hátsó zárral (nem hallom a motor hangját ki-be kapcsolásnál, a többi zár jól működik), illetve a kormány szorulása adódhat-e abból, hogy van ESP az autóban, vagy szimplán kormánymű vagy gömbfej szorulás? Autószerelésben közepesen jártas vagyok, elektronika pedig a szakmám, tehát alkalomadtán meg tudom nézni, amiket javasoltok, de lehet, hogy ezek típushibák, vagy kókány "műhelyek" tevékenységének lehet a következménye? Szóval, ha valakinek van hozzászólni valója, ne fogja vissza magát . Minden építő jellegű hozzászólásnak örülnék...
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
válasz Manitou #59126 üzenetére
Gyári alu van rajta, gyári mérettel (195/60R15). Nem kopog a kormánymű, lehet akkor a sebességfüggő szervó miatt érzem másnak...EPS az ESP...A kijelzőn világít a felirat gyújtást ráadva, beindítva eltűnik. Megnézem majd álló helyzetben milyen, mert csak menet közben vettem észre, alacsony sebességnél vagy induláskor nem tűnt fel semmi rendellenesség. A féltengely tanácsot kösz, megnézem ezen milyen a jobbos. Olajból (Eneos) milyet érdemes beletenni? 5W30, 0W30, 5W40? Szűrőből a Mahle visszacsapószelepest szoktam tenni japánokba, aminek meg van az az előnye, hogy fenn tartja az olajat a furatokban, így indításkor gyorsabban eljut az olaj a kenési helyekre és csak pár száz ft-al kerül esetleg többe, mint egy kommersz, nekem bevált a visszacsapószelepes szűrő, télen a mínuszokban is azonnal volt olajnyomás. Köszi a tippeket, ha az ajtózár motor a hibás, akkor megpróbálom javítani, ha kap villanyt a kapcsoláshoz, megmérem kap-e villanyt, aztán majd hétvégén szétkapom a hátsó ajtót, ha kell.
Nem lehet, hogy a súlyt a féltengelyre kiegyensúlyozás miatt tették rá? Ez logikus lenne.[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
válasz tboldi #59130 üzenetére
Igen. Mann és Mahle, ebben a kettőben találtam már én is szűrőt visszacsapó szeleppel, bár lehet, hogy más gyártmányokban is van, de én csak ezt a két márkát használtam és működött. Indítás után azonnal elaludt - télen is - az olajnyomás visszajelző lámpa.
5.ajtó központi zár problémára konkrétan valaki? Nem olyanra gondoltam, hogy típushiba és cserével megjavult, hanem konkrét alkatrészre a záron belül (kapcsoló, mágneskapcsoló hiba vagy más), aki esetleg elmélyedt az alkatrész működőképessé tételében...
[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
válasz honda23 #59142 üzenetére
Eneost nem ajánljátok? Miért? Full synt. 5w30 esetleg? Japán autóba japán olajat jeligére... Én használtam Nissanba és nagy elégedettséggel...A Motulból melyik? Full vagy félszintetikust és milyen viszkozitással 1,6i VTEC-be 180e km-nél? De miért a Motul? Az franszia olaj...
[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
-
uriember
aktív tag
válasz uriember #59132 üzenetére
Fejlemények hátsó zár ügyben (hátha valakinek pont ez kell) : ma leszedtem a kárpitokat, kivettem a zár motorját, rátettem aksira, tökéletesen megy...A hiba : a hátsó ajtó sarkánál jönnek be a kábelek az ajtóba az utastérből, egy gumi csőben, azon belül volt eltörve a zár vezérlő madzagja. Tulajdonképp ez egy banálisan egyszerű hiba, toldással, zsugorcsövezve, hibátlanul működik, az utolsó 5-6 autóm 5 ajtós volt, azoknál is előfordult szálszakadás, de ott főleg a szélvédő fűtés szokott megszakadni. Ugye télen, hidegben merevre fagy a szigetelés, és nyitás zárás megfelelő számú ismételgetésével el tudjuk érni a vezeték törését .
Ha valakit érdekelne.
Még annyit, hogy ugyan azt nem tudom, hogy az ajtókban milyen zármotorok vannak (szétszedhető-e könnyedén vagy csak erőszakosan és utána összeragasztandó), ezen csavarozva volt a ház két fele.[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
Vezérmű szettet milyet érdemes betenni a Civicbe és kivel tetessem be? Van-e itt ajánlott műhely? Nem szeretnék motorgenerált egy a kelleténél jobban megfeszített bordás szíj miatt, se egy csapágyhibás feszítőgörgő miatt...
Márkaszervizt kihagynám a lehúzás miatt, olyan szaki kéne, aki már bizonyított, de nem rabló.[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
válasz Graphics #59172 üzenetére
Jól olvastad, Pest megye, agglomeráció. Merre találom ezt az Imrét vagy az Attilát és kb mennyibe fáj egy vezérlés csere náluk? Vízpumpa csere is szükséges vagy csak szíj+feszítő? Vinni kell alkatrészt vagy nála hegyekben áll? Ott kell hagyni az autót vagy időpontra megyek és megvárhatom? Mennyi idő alatt kész (aki már csináltatott ilyet nála, annak szól a kérdés) ? Gondolom meg van hozzá a megfelelő célszerszám is, amivel pontosan be lehet állítani a szíjat, én cseréltem már szíjat pár autómon, de célszerszám nélkül, "érzésre", nem volt probléma utána, de itt nem kockáztatnám a sufni tuningot, mert ez Honda...
[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
Hol tudnék beszerezni egy géptető kitámasztóhoz egy "szemet", ami letett pálcánál a helyén tartja a kitámasztót? Kis műanyag bolhaszerűség a zárhídon. Az egyik "körme" le van törve és menet közben bekúszik a motor fölé a kitámasztó. Kis bizbasz, de hiányzik. Civic ES 1,6i 5D 2004.
[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
Bakker, 10 napja vettem a Civicet, de egyre inkább az az érzésem, hogy nem kellett volna...Automata klímás, de nem műkszik. Tudomásom szerint (de cáfoljátok, ha nem jól tudom), a klíma csak bekapcsolt ventilátornál - szóval nem OFF-on - és benyomott A/C gombbal (LEDje világít) üzemel. De nem üzemel. Szerintetek megoldódik gáztöltéssel? Tudom, lehet lyukas klímahűtő, hibás kompresszor és még valószínű sok más is. Kissé csalódott vagyok . Egyébiránt meg jó az autó, de azt hiszem átvertek kicsit. Jövő héten megnézetem, hogy gázhiányos-e, remélem csak ennyi. De miért megy el a gáz? Csak valahol szivárgás van szerintem, vagy minden kocsiban utána kell tölteni időnként?
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
válasz Manitou #59349 üzenetére
Nissanom volt/van még nekem is, abban mikor 19 éves lett (nálam a 3.év), akkor kellett tölteni, mert nem indult. Jó volt azon a nyáron, télen is be szoktam kapcsolni (a kompresszor csapágyak kenése miatt), de a következő szezonra újra nem indult. Újra töltés, akkor már csak 3 hónapot ment, úgy döntöttem elég volt. Beszéltem haver klímással, ő mondta, hogy a csövek gumi részei már porózusak lehetnek, a csatlakozóknál is szivároghat, de ez annyira lassú folyamat, hogy csak teljes csőhálózat cserével lehet biztosan kiszűrni. Ajánlott színezett gázt a szivárgás helyének felderítéséhez, de mivel elszántam magam a váltásra (22 éves a Nissan, el kezdett korrodálni, eladó), így ez már csak terv maradt. Most is hozzá fogom elvinni, derítse ki hol szökik a gáz vagy ez már normális, hogy ennyi idős autóknál rendszeresen tölteni kell. Mondjuk, ha egy május-szeptembert kihúz, akkor megéri rátölteni, de azt nem hinném, hogy egy vadiúj autónál is évente töltögetni kéne rá, szerintem az öregedéssel egyenesen arányban van a töltögetés gyakorisága, mondom ezt azután, hogy egy 7 éves G Astrámon sose kellett töltetni, további sorsáról klíma ügyben már nincs infóm, mert eladtam.
Kipróbáltam, de annyira alaposan nem, mert alaposabban csak itthon néztem meg a Civicet, ott csak annyit, hogy venti Auto, klíma bekapcs és elindult tiszta erőből a fújás, az fel sem tűnt, hogy nem jéghideg...ez az én hanyagságom, de mentségemre, hogy eddig csak manuális klímás autóim voltak. Azt sem vettem észre, hogy klíma bekapcsolásakor nem változott az alapjárat, bár az eladó mondta, hogy tölteni kell. Na mindegy, már ez van, mivel nem vagyok rutinos autóvásárló, így hallgattam a kereskedőre, becsületesnek TŰNT...Kedden elviszem egy festék rétegvastagság mérésre (mert azt IS mondta, hogy nem volt TÖRVE), jövő héten olajcsere, akkor emelőn meglátom az alját is, az alján annyit láttam ott, hogy vastag Valvoline Tectyl réteg van, ezt nem tudom, hogy jó vagy rossz nekem, de csak hátulról tudtam alánézni, most emelőn lesz. Hézagok stimmelnek, motor jó (5,2l 100-nál hazafelé), ugrik is, elemek egyszínűek, váltó-kuplung vaj, csomagtartó zár nem működött, vezeték szakadás az 5. ajtó sarkánál, már működik, ezek vannak. Lehet, hogy el volt az autó hanyagolva.
[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
válasz Manitou #59353 üzenetére
Ehhez a Hondához képest a Nissan igénytelen volt, fogyó-kopó alkatrészeken kívül szinte semmi...Azért váltottam, mert a kor meg a rozsda, de még megvan, már elgondolkodtam, hogy marad, mert kb 150e-ből megoldaná a hibáit a lakatos haver (külső küszöb cserék, nyúlvány, padlólemez helyreállítás, ajtók alja rohadás, de pl. azokat elemcserével, 3 ajtó 7eFt/db, színazonos, korróziómentes, le-fel) és a fényező. Aztán 2 évem van, hogy megtaláljam az ideális autót, most lehet, hogy elkapkodtam...A Nissant 200-ért hirdetem, 22 éves, de pöccröff indul télen-nyáron, egyszerű konstrukció, láncos motor (örök élet), fogyi jó, olajat nem eszi, folyamatosan karbantartott, ezekkel a hibákkal. Lehet megcsináltatom, addig járok a Hondával, az kétségtelen, hogy más élmény, de én már nem vagyok fiatal, nem szempont a gyorsulás, meg a fíling...Kezdek a hibáival teli lenni, kezd pénznyelővé válni. Jövő héten meglátom milyen valójában.
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
Törött a bal első ködlámpám, szerintetek jó ez helyette?[link]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
válasz DeathAdder #59474 üzenetére
Megnézted alaposan? Nem újak...
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
válasz Winner_hun #59479 üzenetére
Ragasztani szokták. Belülre.
[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
válasz DeathAdder #59482 üzenetére
2019 van, igaz, hogy nem Honda felni és OFF, de na...[link]
[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
-
uriember
aktív tag
Sziasztok, tudja itt valaki, hogy 7.gen 1,6i Civic klíma szárító-szűrőhöz cserénél kell-e cserélni a két alucső O gyűrűit is, ha igen, akkor mi a mérete és hol kapok ilyet?
cső, a két végén az O gyűrűvel (klímahűtő és a szárító között)
szárító-szűrő, benne van még a 2 csövön kívül a nyomáskapcsoló is (csak megsúgom halkan, hogy ezt ajánlott 3-4 évente cserélni...)[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
Bocs Dudee, nem neked szántam válasznak...
Sziasztok, világosítsátok már meg buta agyam. 1,5 hónapja vettem egy eu8 Civicet, szép volt, jó(?) volt...eddig. Figyelmetlen voltam, egyedül mentem autót venni, nem vettem észre sok dolgot, főleg, hogy füstöl a motor, vagyis alapjáraton nem füstölt, fordulaton meg nem néztem. Annyi feltűnt, hogy kormos a kipufogó vége, de nem tulajdonítottam neki sok jelentőséget. A kocsival jöttem haza Debrecenből, nem tűnt fel semmi hiba, jól gyorsult, jól evett. Ez volt csütörtökön. Hétfőn elvittem olajcserére, Motul 8100 x-clean fe 5w-30, itt ajánlottátok, szerintem is jó olaj. Itt már kellett volna csilingelni a vészcsengőnek, mivel a szerelőm 1,5 liter fekete, sűrű masszát engedett le a kocsiból, dacára annak, hogy az eladó feljegyzése szerint kevesebb, mint 1500 km-el előtte cserélt olajat (hogy milyet, azt még nem tudom...). Betöltötte a Motult, mondván, hogy figyeljem a szintet sűrűn. Figyeltem sűrűn, 550km-en megevett egy litert (az 550km-t 1,5 hónap alatt tettem bele, keveset autózom, na, mint a Honda tulajok általában, ezért lehet, hogy minden eladó 15-16 éves Civic 130-180e km-t futott)...És füstöl fordulaton. Indításnál nincs füstpamacs, mint a klasszikus szar motoroknál, de 3000-től felfelé látszik már, bár a visszapillantóban sose láttam füstfelhőt magam mögött . Honda szervizes és a szerelőm szerint is olajlehúzó gyűrű belesült a dugattyúba (a szar olaj miatt?), csere, akkor már szelepszár szimmeringek, hajtókar csapágyak, hengerfej síkolás etc., Honda szerint 500e minimum, szerelőm szerint 150-200e a költség.
Eddig a sztori. Most vívok az eladóval, egy kereskedő, egy stróman nevére írt autóval.
Kérdésem: milyen olaj lehetett, amivel így tönkre lehetett kúrni a motort 1500km alatt (én azt gondolom, hogy tesco gazdaságos kábé), illetve haza lehet-e vágni egy Honda motort ennyi km alatt? Ha igen, akkor hogyan, mi történhet, ami miatt így megsül a gyűrű? Azt sejtem, hogy túlmelegedéstől, de hogy, miért?
Erre kérnék tőletek pár ötletet, köszi. Bocs, ha kicsit hosszú voltam .
[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
válasz sugarforce #59683 üzenetére
Akkor még az lehetett, hogy - mivel trélerrel hozatta haza a kereskedő -, akkor ő nyúlt mellé a kinti vétellel, lehet már akkor is be volt állva az olajlehúzó gyűrű, mindegy, nekem az a lényeg, hogy vagy javíttassa meg, vagy vegye vissza az autót (bár az nem lenne ideális, mert átíráson kívül is már költöttem a vasra...). Mínusz minimum 1 kilóval kijjebb lennék.
[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
-
uriember
aktív tag
válasz tboy93 #59688 üzenetére
Szerintem az olajcserét b@szták el, beletettek valami félszintetikus, kokszoló, de legalább a furatokba nem eljutó, a Hondás illesztéseket eltömítő, nem jó hőtűrő képességű, ergo trágya 10w40-es olajnak nem nevezhető valamit. Ráadásul télen, valószínű rövid távokon használva, ami kifér a csövön. Ezt támasztja alá, hogy tavaly októberben rakták bele és idén áprilisig ment bele szűk 2000km...Én már hiába tettem bele a Motul 5w30-t a visszacsapó szelepes szűrővel, ez már csak a halottnak a csók volt.
Persze hogy visszamegyek, nem hagyhatom annyiban, 1,1M-t fizettem a kocsiért...Talán ennyi pénzért illene kapnom egy stabilan működő kocsit.
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
uriember
aktív tag
válasz yodamester10 #59697 üzenetére
Na azért ilyen nem volt, semmi iszap, de sűrű és csak 1-1,5 liter, nem is értem, hogy nem jelzett a kompjúter, hogy nincs olaj...
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Tőzsde és gazdaság
- Politika
- PlayStation 5
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen