- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Mobil flották
- Ingress
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
Távozott az OpenAI társalapítója
it Ilya Sutskever nem csak az OpenAI társalapítója, a vezető tudósa is volt – most távozik a ChatGPT fejlesztőjétől.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Vigor - Alig egy nap múlva PC-n is elérhető lesz a korai kiadás
gp Néhány év késéssel újabb platformra is megkapjuk a játék early access változatát.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Horel77
tag
válasz futo001 #42977 üzenetére
Sokáig is tartott nekem is, mire rászántam magam, nem volt szívem szétkapni annyira mindent, tényleg annyira szét kell, de végül is megérte. Először én is csak usb adapterben gondolkodtam, de arra jutottam, ha lúd, legyen kövér. Bár a pénztárcámnak nem esett jól.:-)
Most nézem, a tiedben rossz oldalon van a kormány! Nem szabad ám ilyen élesen venni a bal kanyarokat, hogy átcsússzon jobbra! :-)[ Szerkesztve ]
-
Horel77
tag
válasz z123456789 #43000 üzenetére
És nem csak gyerekszökés ellen jó a döglött zár, hanem a tolvaj se tudja dróttal, damillal, stb kinyitni a belső kilinccsel. Nem rossz dolog ez, bár én sosem használom.
-
Horel77
tag
Na kikerestem a civic könyvében az ablakemelő golgát, ezt írja:
1-indítsa el a motort. Eressze le teljesen a vezető oldali ablakot úgy, hogy közben lenyomja a kapcsolót.
2-húzza fel teljesen az ablakot úgy, hogy közben felfelé húzza a kapcsolót. A teljes záródás után tartsa legalább két másodpercig így a kapcsolót.
3-ismételje el a fenti műveletet az utas oldalán is.
Mondjuk nekem se felejtette még el, pedig múltkor is le volt véve a saru a rádióbeszerelés miatt. -
Horel77
tag
válasz Tsebacsi #43031 üzenetére
Neked is van véletlenszerű reggeli meglepi?
Nekem időnként kormányszervó hibát dob reggel indítás után, nem is megy a rásegítés. Kiállok vele, becsukom a kaput, leállítom, újraindítom, akkor meg nincs hiba, tökéletesen működik. Van, hogy kétszer, háromszor újra kell indítani, hogy elmúljon a hiba. Viszont annyi rendszert észre vettem, hogy kizárólag tavasszal és ősszel, 1-10 fok közötti hőmérsékleten, nagyon párás időben, mikor csurom pára az autó és csak reggel csinálja, napközben még soha nem fordult elő. Arra gondoltam, megnézem, nem párásodik-e be valamelyik csati, de azokhoz hozzáférni a kormányműnél akna nélkül... Bár az is érdekes, hogy esőben se csinálja soha.[ Szerkesztve ]
-
Horel77
tag
válasz Tsebacsi #43033 üzenetére
Az jó nagy szívás, nekem legalább nem menet közben, hanem rögtön indításkor csinálja, de így is marhára idegesít. De legalább nyáron és télen soha. Majd ha már mínuszok lesznek reggel, már nem fogja.
Az ablakot nekem se húzza fel bezárásra, szerintem azt nem tudja gyárilag.
Viszont megint itt ez a szutyok idő, megint lehet pucolni ezeket a felniket...te tudhatod, mekkora élmény 18 küllő -
Horel77
tag
válasz futo001 #43034 üzenetére
Igen, ha jól emlékszem, a belső kilincsnél és a könyöklő gumibetétje alatt van csavar, körbe meg patentok. Azokat kell alulról kezdve kipattogtatni, mikor már csak az ablaknál fogja felfelé kell nyomni. Előtte le kell szedni a magas hangszórót is, mert attól nem megy felfelé a burkolat. Amúgy ugyan ebből az okból kellett nekem is levennem, tényleg csak belülről szerelhető, ki kell venni kozzá a komplett kilincset.
Viszont az utóbbi hozzászólásokban említett hibák mind elhanyagolhatóak ahhoz képest, hogy nagyon kicsi a hamutál.
-
Horel77
tag
Nagyobb akksinak akkor van értelme, ha plusz fogyasztó, pl. erősítő van beépítve, amit álló motornál is használsz. Normál esetben a akksi csak az indításkor merül, menet közben már a generátor adja a szuflát a fogyasztóknak, tehát felesleges nagyobb akksi. Azzal is kell számolni, hogy a nagyobb nehezebben is töltődik tele, szóval aki rövid távokat megy, nem sokat ér vele, mert mindig félig van töltődve az akksi, márpedig azt ezek nem nagyon szeretik. Inkább az indítóáram legyen minnél nagyobb a kapacitáshoz képest, mert az kisabb belső ellenállást jelent, ezért nagyobb töltőáramot tud felvenni, igy jobb eséllyel lesz mindig tele. Persze aki hosszú távokat autózik, annak ilyen gondja nincs.
-
Horel77
tag
válasz yodamester10 #43110 üzenetére
Fűtést, világítást, stb a generátornak kell bírni járó motornál, annak nincs köze az akkuhoz. Az ő dolga csak az önindító tekerése. Ha járó motorral ilyeneket nem bír a rendszer, az nem akksi, hanem generátor vagy fesszabályzó hiba.
-
Horel77
tag
Na csak még egy hozzászólás akksi témában, aztán lassan abbahagyom, mielőtt rám ragad, hogy okostojás. De annyi féligazság és valótlanság hangzott már itt el, hogy muszáj kicsit tisztába tennem a dolgot, meg ne bántódjon senki, nem ez a célom. Én sem vagyok autóvillamosságis, villanyász vagyok 20+ éve és kb azóta foglalkozom elektronikával is, (erősítőépítés, hangfalak, elektronikai szervízben is dolgoztam egy darabig).
Először is a dinamó és és a generátor távolról sem ugyan az, a dinamóban állandó mágnes van, ezért fordulatfüggő, a generátor viszont gerjesztett forgórésszel működik, ennek a gerjesztésétől függ a kimeneti feszültsége.
Ezt a gerjesztést a fesszabályzó adja neki fordulattól és terheléstől függően, ezért mindegy, hogy mekkora a fordulat. Dinamó utoljára talán nagyon öreg kispolákban volt, de az sem igazán hasonlítható bicikli dinamóhoz.
Másodszor a vízcsapos példa logikus is lenne, de ez itt nem így működik. Ott a csap határozza meg, hogy mennyi vizet enged át, itt viszont az akksi belső ellenállása szabja meg, hogy mekkora töltőáramot vesz fel a generátorból, mintha az edény szívná ki a vizet a csapból. Szóval minnél nagyobb az akksi, általában annál nagyobb is az indítóárama, ami a kisebb belső ellenállás miatt van, ezért nagyobb töltőáramot is vesz fel, jobban terhelve a generátort. Ezt demars teljesen jól írta, ő csak annyit hibázott, hogy Ah-t írt A helyett.
A generátor teljesítménye adott, vagyis a maximálisan leadott árama, ha ezt túllépi a fogyasztók áramfelvétele, ő megpróbálja leadni, csak előbb-utóbb belenyekken.
A telefon töltő az megint egy egész más téma, ott nagyon komoly töltés vezérlő elektronika van teljesen más típusú akkuhoz, ebbe ne is menjünk bele.
Szóval az autóban úgy működik a dolog, hogy álló motornál az akksi az áramforrás, aminek általános használat mellett semmi más dolga nincs, mint az önindítót meghajtani, dízel esetén még az izzítást is, ezért van a dízelekben nagyobb akksi, meg azt nehezebb is megtekerni, az önindító is nagyobb teljesítményű. Azért írom, hogy általános használat mellett, mert ha valaki álló motornál zenét hallgat, pláne erősítővel, hűtőtáskát használ, stb. az más tészta, akkor tényleg kellhet a nagyobb akksi, de csak álló motornál. Ahogy a motor elindult, onnantól a generátor veszi át az áramforrás szerepét, az akksi pedig fogyasztóvá válik, igyekszik visszanyerni magába az indításhoz elhasznált energiát. Ha járó motornál az akku lead és nem pedig felvesz energiát, az nem normális állapot, mert azt jelenti, hogy a generátor nem képes ellátni a feladatát. Bocs, ha kicsit hosszú voltam, de remélem, sikerült kicsit egyértelműbbé tenni a dolgot, most már tényleg befejezem az okoskodást.[ Szerkesztve ]
-
Horel77
tag
válasz Tsebacsi #43201 üzenetére
Nekem még 6.1 alá sosem sikerült országúton vinni, városban meg egyáltalán nem okoz gondot 10 folé vinnem. Mondjuk sokat vezetek bakancsban. Én asszem genetikailag alkalmatlan vagyok a fogyasztásra figyelve vezetni. Amúgy meg ez így is baráti fogyasztás az előző géphez képest (88-as 3.gen 2.0EX Accord) -
Horel77
tag
válasz Bandi18 #43225 üzenetére
Nekem néha nyiszorgott a műszerfal kerete, levettem, az illesztési felületnél van rá ragasztva egy vékony szalag, hogy ne a műanyag érintkezzen a műanyaggal, az el volt csúszva. Megigazítottam, plusz átdörzsöltem gyertyaviasszal (nem röhög, nagyon jól működik ), azóta csendben van. A rádió/klíma kijelző a nyáron kezdett szórakozni, csak át kellett forrasztgatni. Ezek szerintem apróságok, emiatt nem érdemes eltántorodni.
-
Horel77
tag
válasz kabalapasika #43239 üzenetére
Vizelettartási problémák nincsenek?
Lehet, alá kellene nézni a szőnyegnek, hátha látszik, hgy honnan jön. Szerintem attól még jöhet a doblemeznél, csak lefolyik a szőnyeg alatt, és ott gyűlik össze,ahol átáztatja a szőnyeget. -
Horel77
tag
Na kipróbáltam a rádiót ablakfűtéssel, nekem egyáltalán nem zavarja.
-
Horel77
tag
válasz z123456789 #43248 üzenetére
Az ügyvéd szempontjából mindenképp.
-
Horel77
tag
Az enyémben textar betétek vannak, de Honda felirat is van rajta, jól gondolom, hogy ezek szerint textar a gyári beszállító? Amúgy én meg vagyok vele elégedve.
-
Horel77
tag
válasz BigBlackDog #43485 üzenetére
Kipróbáltam a kedvedért, kettesben 12-vel poroszkált, nem rángatott, de nem is nagyon szereti. Bár nem biztos, hogy értem, mi értelme van ennek, ez egy benzines Honda, kéri a pörgetést. Ja, egyébként OMV premium 95 van benne, viszont a téli gumik 225/45 helyett 225/50-esek, amik ugye még kicsivel jobban is fogják a motort.
-
Horel77
tag
válasz yodamester10 #43529 üzenetére
Jó az, hidd el, amióta ez van azóta nem hiszek a télire keskeny gumi teóriában.
Amúgy meg igencsak jutányosan jutottam hozzá gyári alufelnivel, Bridgestone blizzak gumival szerelve, gyakorlatilag vadi újan. A felni volt nekem a lényeg, adták volna is gumi nélkül, de szinte alig olcsóbban, így hülye lettem volna nem elhozni gumistól.
Csak most ne gyertek azzal, hogy minek télire alufelni. -
Horel77
tag
válasz Bandi18 #43532 üzenetére
Köszönöm kérdésed!
Először is azért, hogy fel tudjam dobni nektek a labdát
Másodszor azért, mert nem akarom az év felében a randa bádogfelniket nézegetni a szépségemen.
Harmadszor azért, mert jóval kevesebbért vettem a garnitúrát prémium gumikkal együtt, mint amennyit csak a felnik érnek. -
Horel77
tag
válasz yodamester10 #43547 üzenetére
Most nem negyon értelek, eddig azt írtad, ninek 225, most hogy neked jó a gyári méret. Ebből azt a következtetést vonom le, hogy nem tudtad, ezen 225 a gyári méret. Az enyém csak annyiban tér el a gyáritól, hogy /50 /45 helyett. Ez durván 2 centi pluszt jelent átmérőben.
-
Horel77
tag
válasz yodamester10 #43558 üzenetére
Valamit szerintem te félrenéztél, nekem nem Accordom van, hanem 8gen Civicem, azon meg 225 a gyári méret. Ez a keskenyebb gumi meg csak egy teória, van olyan helyzet, amin a keskenyebb jó, van ahol a szélesebb, de itt most 2 centi különbségről beszélgetünk. Ez a különbség szerény nyomorék véleményem szerint jóval nagyobb méreteltérésnél jönne ki. Mint írtam is, mióta ezt használom, nem hiszek ebben. Az előző autómon 185-ös téli gumik voltak, hát azok a közelében sem voltak ezeknek bármilyen útviszony mellett. Egyébként pont havon kapaszkodik sokkal jobban a széles gumi.
-
Horel77
tag
válasz yodamester10 #43564 üzenetére
Akkor nem értem, mért mondogatod, hogy márpedig az Accordodon 205 a gyári méret méret, tehát max azt kell felrakni. Nekem meg 225. Akkor mi a probléma? Nekem a szélessége gyári, csak az átmérő nagyobb egy mérettel, de te a szélességet kifogásolod. Én nem dolgoztam gumis mellett, viszont használtam keskeny és széles téli gumit is. Van nálunk egy emelkedő, amire a keskennyel alig bírtam felmenni, ezzel meg gond nélkül. Jobban hiszek a saját tapasztalataimnak, mint az elméleteknek.
[ Szerkesztve ]
-
Horel77
tag
válasz Jaffa75 #43566 üzenetére
Azért a WRC-t ne hasonlítsuk már az utcai körülményekhez! Ott pontosan tudják, hogy arra a szakaszra mit tegyenek fel, milyen útra, de az utcára fél évre rakod fel, amikor kompromiszumos megoldás kell, a leg általánosabb körülményeket figyelembe véve. Márpedig lássuk be, nálunk, pláne az alföldön leginkább száraz.
Amúgy meg te is a szélességet említed, pedig gyári szélességű gumi van fent, csak nem vagyok ezért deviáns -
Horel77
tag
Hasmagasságra megoldás a Ridgeline, és akkor még maradtunk is a Hondánál. Az kimegy a telekre biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Horel77
tag
válasz z123456789 #43670 üzenetére
Nem is állította senki, hogy nem
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Külpolitika
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mobil flották
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs