- Vodafone mobilszolgáltatások
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
ma Hosszabb szoftveres támogatás és garancia, az Android Enterprise ajánlott irányelvek kipipálása megvan.
-
Újabb országba vihet akkumulátorgyárat Elon Musk
it Miközben Kínában adatközpontot építhet Elon Musk és a Tesla, addig Indonézia kapcsán akkumulátorgyár felépítését fontolgatják.
-
Mobilarena
iPhone-t használók OFF topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
B-L-A-C-K
titán
válasz madgie #168500 üzenetére
Ez mindig téma, de újra leírom hogy ha lenne sok sok pénzem bármilyen kocsira akkor se vennék újat, de ez nem azt jelenti egy agyon használt szart vennék. 20-30 ezer km-es kocsit vennék (és itt se agyon hajtott teszt autókra gondolok), ez számomra olyan mint az új, csak nem én pukiztam bele elsőnek. Árban meg ugye tudjuk ha pl egy 10 milliós kocsival kigurulsz a szalonból, máris buktál 1 millát.
[ Szerkesztve ]
-
Cyberpunk
félisten
válasz B-L-A-C-K #168501 üzenetére
A bukó az elég durva rajtuk. Már ha nem olyat veszel, ami később vagyonokat fog érni, és évtizedekig áll benne a pénz. De az a tucatautók közt nem túl gyakori. Leginkább Ferrari és ilyesmik esetén él ez.
[ Szerkesztve ]
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168494 üzenetére
Ez így ebben a formában nem igaz, mert elég nagy különbség van aközött, ha valaki jellemzően állandó tempóval, folyamatosan meleg motorral megy hosszabb távokat (autópálya, országút), ami alatt sokkal kevesebbet kopik a motor, mintha városban használja. Az előbbi használattal simán lehet problémamentes a 30k-s olajcsere.
A fentiek miatt, mivel km-ben csalóka meghatározni egy olaj élettartamát, vannak már olyan autók, ahol nem távolság alapján adják meg a kötelező olajcserét, hanem a számítógép jelez, ha a használat alapján úgy ítéli meg, hogy az olaj elhasználódott és csereérett. -
Gsx-rr
veterán
válasz B-L-A-C-K #168507 üzenetére
Itt elvittem az autót olajcserére és 3000 mérföldet írtak a következő olajcserére. Azt hittem elrontották. De nem a gyári ,hozzáteszem nem valami jó tulajdonságokkal bíró olajjal (5-20)ebben a melegben ennyi a normális.
Most raktam bele 5-40-es olajat azzal max 5000 mérföldenként kell cserélni. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168506 üzenetére
“Szerinted a szamitogep analizalja az olaj kenesi tulajdonsagait?”
Jellemzően inkább az autó menettulajdonságait figyeli, hányszor volt indítás, mennyi ideig üzemelt hidegen a motor és mennyi ideig melegen, mekkora távolságot mentek vele és egyéb paramétereket, de igen van olyan rendszer ahol az olaj tulajdonságait is figyelembe tudja venni, pl. az újabb Mercedesek esetén.
Ez egy jó cikk, ha még nem hallottál ilyesmiről, érdemes megnézni:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2016/07/25/30_ezrenkent_olajcsere/amp
https://www.olajwebshop.hu/olajcsere-periodus.html
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz B-L-A-C-K #168507 üzenetére
Ha városban használod akkor 10e alatt eléggé elhasználódhat az olaj, és több idő is míg a 10e összejön.
Ha pályán ingázol vele nagyobb távolságot, alig több mint egy hónap alatt összejöhet.
Egy folyamatosan meleg motorral, egyenletes fordulaton üzemelő motornál több órás pályatempóval használva semmi sem indokolja hogy havonta cserélj olajat. Ez tehát nagyon használatfüggő, az olyan ökölszabályok hogy 10 ezrenként cserélj, általánosságban nem érvényesek. -
madgie
titán
válasz XFishboneHUN #168513 üzenetére
Fenéket. Ez a négyévszakos már nem a húsz évvel ezelőtti négyévszakos, nekem is Michelin CrossClimate van az autón, nagyon is jól tapad télen, nyáron meg aztán végképp nincs baj vele. Igen, lehet 2 decivel több a fogyasztásom vele, de lesz@rom, meguntam, hogy fél napokat álljak sorba minden szezonban a paraszt gumisoknál (tisztelet a kivételnek, egy olyannal találkoztam életemben).
-
nord_
veterán
válasz XFishboneHUN #168513 üzenetére
Érdemes lenne kipróbálnod az új fejlesztésű abroncsokat, vagy legalább néhány, mérvadó, hosszú távú tapasztalatot tartalmazó leírást elolvasni. Mert ez a sarkos kijelentésed legalább annyira igaz, mintha valaki a hetvenes évek dízeleiből vonna le következtetést a mai gázolajos autókra vonatkozóan.
-
szekra
őstag
válasz XFishboneHUN #168513 üzenetére
Anno a kis Polo-mon is négyévszakos volt, semmi bajom nem volt vele..
-
nagyúr
válasz XFishboneHUN #168515 üzenetére
Nekem mondod? Alig várom,hogy feldobáljuk rá a gyáriakat, igaz, sokat nem látom, mert alig látogatunk haza vidékre.
Ilyenek a gyáriak: [link] -
-
XFishboneHUN
senior tag
válasz nord_ #168518 üzenetére
Alapvetően a szemléletmód, hogy kinek mi. A te álláspontod is megértem, mert van jogalapja. Viszont nem egy videó és cikk született arról, hogy mik a különbségek és a 4 évszakos természetesen mindig elvérzett hosszú méterekkel. Persze megértem, hogy valakinek jó és a mai gumik már jobbak a 4 évszakos kategóriában, ez tény. De, nem véletlenül lett kitalálva, hogy nyárra nyárit, télre télit használjanak az emberek. Más keverék, más mintázat, lehetne sorolni még ezt napestig.
Kinek a pap, kinek a papné. Neked, meg sokaknak a 4 évszakos, nekem meg a szezonális.
Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz b4zsi- #168522 üzenetére
Értem. Könnyen lehet hogy ez volt a gyártói előírás annál a típusnál a garancia miatt. Másik gyártónál 30e az előírt periódus (pl az én kocsimnál). Másik gyártónál ma már van olyan, hogy a számítógép határozza meg, lehet, hogy csak egyes gyártók esetén.
Én úgy látom hogy ez még szakmai körökben is vita tárgya, én laikus vagyok, ezért támaszkodok arra amit szakmai cikkekben olvasok. -
leslieke
Jómunkásember
-
Sukta 95
tag
válasz madgie #168517 üzenetére
Dettó, a Corsa-n nekünk is CrossClimate van, a kékesre is felment nagy havazásba gond nélkül, bár nem így készültünk, alapjáraton városi autó.
Az Astra, ami többnyire hosszabb távon jár, meg autópályán, azon megmaradt a téli-nyári garnitúra. De aki keveset jár, azt is főleg városban, annak tökéletes a CrossClimate.
www.maon.hu Online marketing. Neked.
-
madgie
titán
válasz Sukta 95 #168527 üzenetére
A tesztekben mindig csúcs nyárit meg csúcs télit néznek, de nagyon sok esetben nem is márkás télit vesznek az emberek, mert “az alig kell”. Apósom is rárakta a csingcsung mittomén nevű borzalmat télére az új Octaviára, azt mondta, a gumis szerint az jó cucc Sógor is...
Nekem a Kaloson szintén olcsó téli volt, nyilván nem ugyanaz az autó, tömeg meg gumiméret, de a CrossClimate-tel fényévekkel biztosabb volt a Duster télen, mint a Kalos az olcsó téligumin.
-
XFishboneHUN
senior tag
BASEUS akksival, van valakinek tapasztalata? Magát a márkát ismerem, mert a kiegjeim nagyrészt innen vannak, de azt nem tudom, hogy ilyen mennyire lehet jó.
[ Szerkesztve ]
Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN
-
.Szaki.
addikt
válasz madgie #168528 üzenetére
Ez jogos, nyilván nem mindegy milyen minőségű maga a gumi.
Amikor még volt MusicFM a Délutáni Road Show-ban Fittikémék csináltak egy olyan tesztet, hogy kiküldtek három darab szögre megegyező új Vitarát a jeges tesztpályára, az egyiken prémium téli volt, a másikon egy középkategóriás, a harmadikon pedig egy négy évszakos és hát utóbbi nagyon-nagyon csúnyán elvérzett.
-
Sukta 95
tag
válasz madgie #168528 üzenetére
Egyetértek, engem is hülyének nézett a gumis, hogy miért veszek 200k-ért téligumit, amikor 90 a kínai változata.. azért mert szeretném azt a kb 20 ezer km-ert biztonságban megtenni télen és ne a különbözeten múljon. Amúgy sem értem, amikor több milliós autókat vesznek emberek és sajnálják a pénzt utána a tartozékokra.
www.maon.hu Online marketing. Neked.
-
SÖ
őstag
Nyilván egy azonos kategóriájú 4 évszakos abroncs sosem lesz olyan jó mint egy csak hidegre kifejlesztett puhább keverék.
Olaj
Új vagy kopott motorhoz más viszkozítású olajat kell használni amit egy gyártó sem ír elő. A futás teljesítmény meg nagyban függ a motor típusától és pont autópályán kell sűrűbben cserélni mert folyamatosan nagy teljesítményen, magas hőmérsékleten dolgozik, ergo kokszosodik az olaj.
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
"és pont autópályán kell sűrűbben cserélni mert folyamatosan nagy teljesítményen, magas hőmérsékleten dolgozik, ergo kokszosodik az olaj"
Ugyan már dehogy.
A folyamatosan meleg, egyenletes terhelés sokkal jobb a motornak, mint a hidegen használat. Autópályán mind az egyenletes terhelés, mind az üzemmeleg motor adott.
Ez egy jó cikk a fordulattal kapcsolatban:https://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
Ahogy a cikkben írják: "Másrészről ha reggel elindítjuk az autót, az autópályán utazunk egész nap 2400-as fordulattal 130-cal, akkor nyugodtan maradhat bent a megfelelő fizikai és kémiai tulajdonságú olaj akár 35 ezer kilométert." [link]
Egyébként sokkal nagyobb a motor igénybevétele gyorsításnál, mint állandó tempójú haladásnál, a hideg használat mellett részben ez is oka annak, hogy a városon belüli használatban jobban elhasználódik a motor (és az olaj).
-
Gsx-rr
veterán
válasz lugosi #168537 üzenetére
Tenyleg egyre tetezed a baromsagokat 35.000 kilometer? majd holnap linkelek neked masik topicbol ,hogy mikent nez ki egy csapagy egy 200.000 kilometeres autoban ahol gyari 30.000 kent volt cserelve az olaj
Megvan , ez nem 1 auto ,hanem ha jol tudom 5 hasonlo alkatreszei
https://m.prohardver.hu/tema/bmw_club/hsz_46477-46477.html[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Gsx-rr #168538 üzenetére
Nekem volt olyan anno Anyám tesója (nő), megkért vigyem el egy kocsiját A-ból B-be (60km-es út volt). Besült alattam a kocsi motorja félúton, olaj már rendesen darabos volt, kérdeztem mikor cserélt benne olajat, mondta azt se tudta kell, 3-4 éve volt nála (Opel Corsa)...
-
nord_
veterán
válasz .Szaki. #168535 üzenetére
1. Egy átlagos télen kábé kétharmad részben hideg, száraz aszfalton megyünk. A maradék rész kábé kilencven százalékát esős, esetleg latyakos, hónedves úton tesszük meg. A maradék tíz százalék az havas út. Az a pálya, ami tükörjeget szimulál, kábé statisztikai hibahatáron belüli esemény egy átlagos magyarországi télen... Na, ezért nem ér semmit az a hivatkozott “teszt”...
2. Ha megnézel egy korrekt téligumi tesztet, akkor lehet látni, olyan gumi nem létezik, ami kiválóan teljesít hóban, vízen, száraz aszfalton és jégen is. Ha ebből kiveszed az egyik elemet, ráadásul pont azt az elemet, amelyik itthon a legkevesebbet fordul elő, akkor gondolom, érzed, hogy ez minden, csak nem teszt...
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168538 üzenetére
Feltűnt az idézőjel? Egy cikkből idéztem, de linkeltem is. Én nem állítok semmit, egy cikkből idéztem. De segítségképpen oda is írtam elé, hogy ahogy a cikkben írják. Én a totalcar-t autós témában hiteles forrásnak tartom. Értsd meg, hogy nem velem vitatkozol, hanem azokkal a szakportálos cikkekkel, amiket linkeltem. Felőlem teljesen mindegy, ki hány km-enként cserél olajat, én csak azt mutatom, amiket olvasok. Persze mindig vannak, akik jobban tudják mint az ezzel foglalkozó szakújságírók
Azért leírom még egyszer, hátha átmegy az üzenet, hogy nem mindegy hogy hogyan és milyen módon van használva az autó, ettől függ hogy mennyire használóik el az olaj adott km-en. De ezt írták is a cikkek, persze ehhez el kellett volna olvasni őket és nem csak nagyképűsködni, meg baromságozni.
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz B-L-A-C-K #168545 üzenetére
Mert jó cikkeket találtam a témában amik mást írnak mint amit itt olvastam, és gondoltam megosztom. Okoskodás akkor lenne ha a saját véleményemet osztanám.
Ellenben ha ti jobban értetek hozzá, akkor úgy gondolod, hogy nektek van igazatok a szakújságírókkal szemben? Tehát ti jobban értetek hozzá mint ők? Komolyan kérdezem. Mert ha nem, akkor nem én vagyok az, aki okoskodik...[ Szerkesztve ]
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz lugosi #168547 üzenetére
Ok, maradjunk annyiba nekem ha lesz megint kocsim (és nem elektromos), 10 ezrenként szépen kifogom cserélni az olajat. De ha átmész autós topikba, ahol azért vannak kemény autóbuzik is, megfognak erősíteni ebben hogy a 35 ezres periódust felejtsd el (ha csak autópályán használod akkor is) még reklámozás szinten is ha jót akarsz a kocsidnak.
[ Szerkesztve ]
-
XFishboneHUN
senior tag
válasz lugosi #168547 üzenetére
Hidd el, ha 35 ezrenként cseréled az olajat az autóban, akkor jól szét is kúrod, mert nem tesz neki jót. 35 ezres csere periódus az nonszensz, kizárt. Mi is 10 ezer km-ként cseréljük, ennyi törődést megér az autó motorja, hogy mindig friss olaj legyen benne.
Bár én is laikus vagyok, mert nem értek az autókhoz.
[ Szerkesztve ]
Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- SSD kibeszélő
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- RAM topik
- Mesterséges intelligencia topik
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Dacia topic
- További aktív témák...
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill,WWAN 4G,Win11
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB
- Hama Ultraslim Fali konzol (TV)
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 12,9 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal DEÁK TÉRNÉL Átvehe
- Női városi bringa (Sierra City)
- Intel Core i7 14700KF Processzor - Bontatlan! - 36hónap garancia! AKCIÓ!
- HardverApró legolcsóbb!! - Csendes Minőségi PC (Lenovo ThinkCentre M58e)
- Final Fantasy XIII + Final Fantasy XIII-2 + Square Enix kód
- HardverApró legolcsóbb!! - 5.1 hangfalrendszer (SPEEDLINK G-490)
- Több laptop alkatrész (Acer, Dell, HP)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs