- iPhone topik
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor 200 Lite - nem százas a kétszázas
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
it A török hatóságok letartóztattak egy diákot, amiért egy egyetem felvételi vizsgáján AI segítségével válaszolt a kérdésekre.
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomi_78
tag
Csak most látom ezt a fórumtémát...!
Én is fejlesztek már jópár éve számítógépes játékokat; igaz, csak hobbiszinten - még, de szeretném majd hivatásszerűen is.
Egy csokorravaló ilyen programom letölthető a honlapomról: [link]
Várok oda szeretettel minden látogatót, akár csupán játszani akar, akár belefogni a játékkészítésbe, hiszen leírásokat is találhattok ott. -
Tomi_78
tag
válasz Heroes fan #171 üzenetére
Igen, az már régóta megszűnt. Nem tudom, mi lett az sgfórummal, de azóta nem is kerestem újat.
-
Tomi_78
tag
válasz Heroes fan #173 üzenetére
Nem tudom, mert nem ismerem azt a játékot, de rákeresek.
Miben gondoltad elkészíteni? JavaScript jó volna hozzá? -
Tomi_78
tag
Boldog Új Évet mindenkinek!
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy ha van egy .3ds objektumom, amit betöltök a programba, akkor arra hogy lehet felmászni a lépcsőjén, ha van neki ilyen része? Ezt a 3D-s rajzolóprogramban kell beállítani vagy hol?
Ugyanis letöltöttem egy őrtorony objektumot, aminek szeretném, ha a játékos a létráján felmászhatna. De egyelőre csak ütközni tudok vele.
A másik kérdésem, hogy olyan terepet hogyan lehet létrehozni, amin szintkülönbségek vannak? Mert most a CreatePlane()-nel létre tudok hozni teljesen sík terepet, de nem ilyen kéne. Próbáltam ezt is egy fekete-fehér képpel, amin ha jól tudom a fehér szín a kiemelkedéseket, a sötét pedig a mélységeket jelzi, de semmi eredmény, nem mutat semmit:
var talaj=LoadTerrain("kepek\terrain_kep.jpg")
Ezeket FreeBasic-ben programozom az openb3d.bi kiegészítőmodul segítségével, ami a BlitzBasic3D utasításainak használatát teszi lehetővé.
Mellékelek egy képet is a tisztánlátás végett: -
Tomi_78
tag
Sziasztok!
Az volna a kérdésem, hogy tud-e valaki olyan labdapattogtató algoritmust, amellyel nem áll be a képernyőn pattogó labda egy útvonalra?
Most Lazarusban (FreePascal) készítek egy olyan játékot, amelyben főszerepet kap a labdapattogás-pattogtatás, és ezeket a kódokat használom hozzá:labdakovx:=labda.xhely+(labda.xirany*labda.sebessege);
labdakovy:=labda.yhely+(labda.yirany*labda.sebessege);if utkozesbaljobb() then
labda.xirany:=labda.xirany*-1;else if utkozesfentlent() then
labda.yirany:=labda.yirany*-1;
if labdautkozik=false then
begin
labda.xhely:=labdakovx;
labda.yhely:=labdakovy;
end;Ez az első módszer nagyon szépen mozgatja a labdát, de túl szabályosan és ezért nem igazán tér el egy adott pályáról a labda.
Próbáltam ezt is:labdakovx:=round(labda.xhely+cos(degtorad(360-labda.irany))*labda.sebessege);
labdakovy:=round(labda.yhely+sin(degtorad(360-labda.irany))*labda.sebessege);Ami után ütközésnél:
labda.irany:=labda.irany-(round(random(180))+90);
De ez meg már nagyon furcsa szögekben téríti el az ütközést követően, ami nem életszerű.
Szóval az volna a kérdésem, hogy e fenti két módszer közül valamelyiket ki lehet-e egészíteni valamivel (egy újabb változóval, stb.), hogy a labda úgy pattogjon, hogy ütközés után ne mindig ugyanabba a szögbe álljon be, hanem kicsit módosuljon a pályája. Persze az sem jó, ha teljesen vízszintes vagy függőleges irányba terelődik.
Azt még próbáltam a legelső módszernél, hogy ütközés után pl.:labda.xirany:=labda.xirany*(-1*round(random(3)+1));
hogy hátha ez kicsit változtat, de ettől kis idő elteltével elkezdett föl-le pattogni a képernyő teteje és alja között, ha éppen úgy ütközött.
Szó ami szó, nem akarom sem a kereket újra feltalálni, sem megoldhatatlan feladaton futni köreimet, ezért kérdezem, hogy ez megoldható-e ezekkel vagy van erre egy másik megoldás?
Savior, te pl, hogy oldottad meg a labdapattogást a flipper és gombfoci játékodban? -
Tomi_78
tag
Szia Savior!
Nem olyan kemény dió végül is a Godot, bár pl. a Game Maker után kicsit nehéz volt hozzászoknom, de azért úgy-ahogy, már belejöttem. Igaz, eddig még csak a 2D-s lehetőségeket próbálgattam benne.
A kisebb játékaimnak pedig én is csináltam honlapot és azon Game Makertől kezdve a Lazaruson és FreeBasic-en át a Javascriptig van sokféle programom.
Ha kedvetek és időtök van, megnézhetitek és letölthetitek azokat innen: [link] -
Tomi_78
tag
Szia!
Szerintem is jófelé tapogatózol, hogy rangsorba rendezed a tankod alvázát és a lövegtornyot, hiszen pont ez az egyik lényege a Godot-nak, hogy hierarchiát alakíthatsz ki, amelyben az alsóbbrendű összetevők (Godot-osan: Node-ok) utánozzák, követik a felettük lévőt.
Ha jól veszem ki az írásodból, azt akarod elérni, hogy a harckocsi grafikai elemei változatosak lehessenek, tehát eltérő tankok eltérő kinézetűek legyenek.
Ilyesmit és úgy szoktam megoldani, hogy van egy külön Scene a Node-nak, és tömbből rendelem hozzá az éppen kellő képet.
Tehát esetedben lehetne pl. így, ha van mondjuk 3 darab tankos képed:
var tank=preload("res://tankok.tscn")
var tankokkepei=["res://kepek/tankok/tankkep0.png","res://kepek/tankok/tankkep1.png","res://kepek/tankok/tankkep2.png"]
és aztán:
var tankpeldany=tank.instance()
add_child(tankpeldany)
var kepe : Sprite = tankpeldany.get_node("tankalvaz") #A tankalvaz egy Sprite típusú Node
var vsz=randi()%tankokkepei.size() #Itt most véletlenszerű a kép, amit hozzárendelünk
kepe.texture=load(tankokkepei[vsz])Ha nem világos valami, írd meg és próbálok segíteni, bár még én is igencsak kezdő Godot-os vagyok, aki csupán a felszínét karcolgatja még a lehetőségeinek.
-
Tomi_78
tag
A mentés mikéntje engem is érdekel - nemcsak Godot-ban, hanem általánosságban is.
Eddig úgy csináltam más programnyelvekben, hogy egy szöveges állományba lementettem minden játékelemet és annak minden jellemzőjét: a koordinátáit, a változóit értékeit, stb.
Lehet, nem ez a legjobb módszer egy "pillanatkép" készítéséről egy játékprogramnak, de egyelőre ez az egyetlen, amit tudok és értek. -
Tomi_78
tag
Sziasztok ismét!
A Godot nálatok kiírja rendesen az "ő" és a "Ő" betűket, ha valami szövegben szerepel? Mondjuk egy Label text-jében? Mert nálam speciel kihagyja ezt az ékezetes betűt.
Godot 3.3.stable-t használok még, de bizonyára a legújabb változatban is így van.
Rá lehet bírni valahogy az összes magyar ékezetes betű kiírására? -
Tomi_78
tag
Mégis sikerült kiíratnom, méghozzá úgy, hogy a betűkészletet az Objektumfelügyelőben húztam a Node-ra, nem pedig kódban adtam hozzá.
Igaz, előbbi megoldás kicsit kacifántosabban volt megtalálható (Font/Dynamic Font/Szerkesztés/Font Data...), de a lényeg, hogy most már működik. -
Tomi_78
tag
Szia Savior!
Éppen most nézegetem a honlapodat; nagyon jópofa játékoknak tűnnek az alkotásaid.
Egyébként kit vagy kiket keresel a csapatodba? Csak grafikusokat?
Lehet, hogy tudnék neked ajánlani egy tehetséges grafikus srácot, akinek mostanában én készítek egy játékot, ő pedig annak grafikai elemeit rajzolja. Bár ő tudtommal csak 2d rajzokat készít.
Egyébként nekem ez a honlapom: [link] Ha időd s kedved van, majd nézd meg. Én is ott teszem közzé a játékprogramjaimat. -
Tomi_78
tag
Igen, a honlapom eléggé ódivatúnak tűnik, mert csak Jegyzettömbbel dobtam össze HTML kódok alkalmazásával.
Akkor majd megemlítem a grafikusnak, hogy te is érdeklődsz a munkái iránt, bár nem tudom, hogy ráér-e plusz feladatra, de próba szerencse.
Most egyébként egy kis lövöldözős-gyűjtögetős jellegű játékon dolgozunk, amely elsősorban Android rendszerű eszközökre készül.
És igen, láttam, hogy Unity-val készítetted a játékaidat. Egyszer én is nekiugrottam, hogy elinduljak vele a játékfejlesztés útján, de nem jutottam sokra. Első látásra túl bonyolult volt nekem, pedig azt hiszem, a 2d-s részt próbáltam, és a 3d még összetettebb.
Úgyhogy most az említett játékhoz Godot-ot, meg néhány saját projekthez Lazarus-t (FreePascal) használok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mini-ITX
- Autós topik
- iPhone topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen