- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
- Honor Magic V2 - origami
- Mobil flották
Hirdetés
-
Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
ph Persze ebben a Qualcomm mellett fontos szerepe van a Microsoftnak is, aki teljes erővel beállt a CoPilot+ PC programba.
-
Újabb országba vihet akkumulátorgyárat Elon Musk
it Miközben Kínában adatközpontot építhet Elon Musk és a Tesla, addig Indonézia kapcsán akkumulátorgyár felépítését fontolgatják.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
rétisün
veterán
na, holnap se kell bringáznom
az a belső, amit tegnap tettem be, mára leeresztett, ami volt még (és vittem magammal, hogy defekt esetén cserélem) lyukas....több meg nincswar...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
venember83
nagyúr
A Magellan szerintem kicsi. Ha a méret jó, akkor a Cube-ot venném, mert az szép. A többi nem. Kb. ennyi az összes hozzáfűznivalóm, mivel az alkatrészek többségét kopás után tudod jobbra cserélni, és valószínűleg fogod is. Ha meg nem koptatod el az alkatrészeket, akkor keveset bringázol, s igazából normális karbantartás mellett nem fogsz óriási különbséget érezni 1-2 szinttel magasabb felszereltség esetén.
rétisün: Foltozni nem szoktad? Vagy a 7-8 bar már túl sok a foltnak? Csak nem...
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #15303 üzenetére
még nem sikerült megbízhatóan megragasztanom outi belsőt, hogy bírja a 7-8-9 bart
lehet,valószínűleg csak az én bénaságom, dolgozbajárós bicajhoz használtam már ragasztott belsőt, oda jó volt.
de akkor sem szívesen indulnék el hosszabb útra ilyen ragasztott belsővel.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
fpeter07
veterán
Verőfényes napsütés van nálunk, hatalmas széllel párosítva, hogy még se legyen olyan szép. Talán holnapra csillapodik.
-
addikt
Van itt olyan aki nem ilyen szar lánc váltóval nyomul hanem agyváltó párti? Illetve szerelt már inter8-ast? Vagy ilyesmi?
re: (#15279) szki
Ez a beszéd![ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #15307 üzenetére
emiatt a szél miatt nem mentem be hazafelé "hitelben" venni két belsőt (általában melóba nem viszek pénzt, minek?), hogy mielőbb el tudjak menni bringázni. elég volt vasárnap küzdeni a széllel, ma nem volt hozzá hangulatom
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
addikt
válasz amargo #15310 üzenetére
Én pl szedtem szét i7-est... arra gondoltam. Nem olyan marha nagy ördöngősség, csak kell hozzá hely, türelem, szerszám.
Perpill van egy szar agyváltóm(i8). Nagyon kerreg és a shimano magyarország szerint hulla... ezért a megállapításukért fizetnem is kellett(3k)... vicces mert ezt Én is gondoltam magamtól. Csak, hogy ha mondtak volna megoldásra alternatívát és úgy fizetek az valami.
Szóval csak annyit szeretnék tudni, hogy vajon ha cserélem a belét egy másikra akkor az is szar lesz, vagy érdemes megpróbálkoznom-e vele. Nem tudom, hogy az agy külső burkolatának belső felülete kopott el, vagy a belső résznek van-e valami baja.[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
szki
őstag
válasz fpeter07 #15307 üzenetére
Reggel egy nagyobb kört tekertem melo után, és kaptam esőt, hideget, szelet innen és onnan is, de mégis napsütésben értem haza. Egész komfortosan éreztem magam az esőben 3 C fokban
(#15311) benedekco: volt egy Nexus7-es bicajom, amit nagyon szerettem városi körülmények alatt, de sajna az már nem az én bicajom.... De van most is két tizenéves, agyváltós bicaj a családban használatban, de még nem szedtem szét egyik agyát se. Szerintem ne szakszervizt keress fel vele most már
-
addikt
Agyváltó a legjobb, csak a jó darabok értelmezhetetlen áron kaphatóak... lásd 11-es alfine, vagy a Rohloff.
Már jó pár éve azt vallom, hogy csak agyváltóm vagy egysebim lesz az életben. Vagy mind kettőt, mit hova boltba, városba 1sebi, hosszabb útra, túrára agyváltó. Barátnőm is megszerette a kerékpározást és nem kellett semmi extra csak a 7sebi inter.
Apámnak sram3-asa van, de annak a kapcsolója egy szar. A marokváltó nem pontos, a kapcsoló karoshoz meg szar a bovdenvég. De amúgy azt is szeretem, igénytelen.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
szki
őstag
válasz benedekco #15313 üzenetére
Nekem a városi dinamikus közlekedésben vált be az agyváltós bicaj. Kétségtelen, hogy nem igényel karbantartást, és hálás "jószág"! Hosszabb útra viszont inkább a normális váltóval rendelkező bicajt preferálom. Persze nőknek más a kényelmes fogalma, és a hosszabb út is mást jelent
1sebi/fixi nem az én világom, mert olyan terepen közlekedek, ahol vissza kell váltogatni.Tetszenek ezek a Rohloff agyak!
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
reggel 7-kor decathlonoztál?
városban elég lehet az egysebi (a dolgozóbajárós bicajról én is levettem az első váltót, de a hátsót se gyakran használom) fixit hülyeségnek (divathóbortnak) tartom.
sose használtam agyváltós bicajt, most már nem kezdek neki
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szki
őstag
válasz rétisün #15315 üzenetére
Deca ma kimaradt, és Aldiztam. Majdnem vettem 6 kiló narancsot. Csak az tartott vissza, hogy nem fért volna el a bicajon hazafele Így is felpakoltam rendesen...
Tekeregtem össze-vissza Zeg.-en. Egyirányú utca volt nekem minden szemből.Kialakult a 4 hetes edzéstervem a 02.05.-i dombokkal tűzdelt kaposvári félmaratonig, és remélem beválik. Egyik nap bicaj, másik nap futás (no nem 2x35 km).
-
Xantomas
őstag
válasz benedekco #15311 üzenetére
Az itthoni agyváltó specialista kiköltözött ausztriába (övé volt a pepedál bolt a Thurzó utcában)
Azóta lényegében nincs senki, aki komolyabban értene az agyváltókhoz, és rá lehetne bízni.Írj egy mailt a pepedal kukac gmail pont com-ra, hátha tud mondani valamit, hogy kihez vidd.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
addikt
Hosszú túrán a legjobb az agyváltó. Nem kell annyit olajozgatni a láncot. Mivel fix lánchosszod van, kiiktatva a feszítőt (csúszó papucs esetén, ugye agyváltóhoz az passzol leginkább) kevesebbet is kopik, kevésbé mocskolódik. Illetve rövidebbek a küllők és egy merevebb a kerék, szerintem jobban bírja a csomagokat.
Szerintem az áttétel mérete a lényeg és nem az, hogy hányat tudsz váltani. Persze a láncváltóval jóval nagyobb áttételt lehet kihozni. De pl egy elől két tányér, hátul feszítő+inter7/8-al már elég jókat lehet kihozni, vagy ha nagyon vastag(anyagilag) az ember akkor Schlumpf monoblokk váltó. Na az lehet még egy szép balesetre: (#15317) Xantomas
Köszi a tippet![ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
sanzi89
addikt
Most nézem csak, hogy mennyire eldurrantak az alkatrész árak, újra előjött, hogy a 9-es rendszert ne cseréljem-e le 8-asra. A HG30-as koszorú kétszer annyi 9-esben, mint 8-asban.
A gond csak a váltókar (gondolom egy PC-950-es lánc és egy 9-es Deore váltó nem fog gondot okozni), mivel Deore szint alá semmiképpen nem akarnám adni. Egyedüli lehetőség a SRAM ATTACK Trigger 3x8s szett. Elvileg kb Deore szint és jókat olvastam róla. Nagy elvárásaim nem lennének, de visszafele lépni nem akarok.Vélemények?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
addikt
válasz JColee #15320 üzenetére
Külsőt cserélni? Szerintem elég kicsi az esélye, ráadásul nem is nehéz... nekem nem az, persze 15-ös kulcs kell hozzá az már biztos. Kb 15-20 perc egy defekt... gyakorlat nélkül! Amúgy ha van bent defekt elleni szalag akkor kb esélytelen a gumi probléma. Ha meg két évente kicserélem akkor meg kibírom cserébe a luxusért. A mostani bringámat amit elég keveset használok elég havonta olajozni, míg lánc váltós volt már 4-5 naponta kellett, köszönhetően az óriási felületnek amit bedob a három első és a 8 hátsó fogaskerék, plusz a két forgó a feszítőnél, nomeg lánchossz is nagyobb ami felveszi a mocskot.
Én meg hülyülök attól, hogy ezer fokozat között kell váltogatni. Elég volt a lánc zabáló bringákból. Esténként fáradt az ember olajozni, de lánc váltóval KELL mert különben másnap érzed, hogy szarul gurul a canga. Agyváltóval meg elég 3 naponta (napi 100-150 km-t alapul véve, hegyen völgyön). Azt lehet gondolkodni, hogy sátor állítás előtt olajozol vagy utána.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
runner 125
nagyúr
Hjah, csak később nehogy megigyuk ennek a gyenge télnek (? ..tavasz) levét.
Bacik is túlélik, noh meg faxa esős időszak vár ránk.
Ez sem jó, és a 20cm hó sem."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #15327 üzenetére
De az a 20 cm hó legalább természetes lenne. Ez nem, ami most van.
Meg mi bajod a hóval, élmény bringázni rajta. -
addikt
válasz Djuree #15326 üzenetére
Nem is mondtam. Csak mikor elkezdene ciripelni a lánc, akkor már jó megkenni egy picit. Én pl műszer olaj és fogkefe párti vagyok. Próbáltam jó pár lánc olajat és egyéb kutyulékokat, olajokat, de eddig ez volta legtisztább. Egy csepp a fogkefére és végig sikálni, a sortól a hajtóműig, majd megint és megint, amíg végig nem érünk. Majd a felesleget lehúzni ronggyal. A felesleges olaj is csak a port szedi fel.
Azért az Alpokban 30-40kilós csomaggal megérzi az ember mikor már száraz a lánc.re: (#15329) runner 125
Csak a két véglet?
Amúgy szerintem is rendellenes ez a mostani tél.[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Djuree
félisten
válasz Doki-HUN1978 #15331 üzenetére
én is a motoromhoz való láncsprayt használom.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
addikt
válasz Doki-HUN1978 #15331 üzenetére
Nekem mindig hamarabb koptak le a spray-k a láncról mint az olaj. Illetve azzal a módszerrel amit Én használok nem mocskolódik a nadrág. Nomeg finom műszer olaj kell. Egyszer kipróbáltam az autó olajat, mert Dániában egy futár azt használt... háááát... olyan fekete lett a lánc mint az állat, mintha taknyos túrós lenne. Többet az életben olyat nem fogok rátenni.
Ja és lábra gumi, illetve zokniba/bakancsba tűrés ajánlott Vagy olyan gatyó aminek a szárán van feszítési lehetőség tépőzár, cipzár, gumi. Vagy házilag megoldani, rávarrni valamit.Amikor napi 80-at mentem akkor másfél-két naponta kellett olajzani normál körülmények között (szél, napsütés, egy pár csepp eső). Utána éreztem a fogakat a lábamban, illetve jött a finom ciripelés.
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Djuree
félisten
-
Topiccsendőr
addikt
válasz tekeyagd #15335 üzenetére
hmm. érdekes. Én is kíváncsi vagyok erre, hogy mivel kéne olajozni, én is motorhoz való láncsprét használok. És a felesleget én is letörlöm. kb 20e km alatt 3 lánc szettet használtam el, szorulni nem szorult egyik sem. A kerékpárlánc igaz, hogy sima csapokból áll, és nincs X vagy O gyűrű, hogy kenőanyag legyen a csapknál, illetve tömítve legyen az út porától, de egy kicsit erősnek tűnik a szorulós kijelentés. Motoroknál is van nem O gyűrűs lánc, innentől kezdve nem értem a különbséget a bringa és a motorlánc között. Max a sebessége más és könyebben ledobja magáról a kenőanyagot.
Szerintem a tisztaságra kell ügyelni a legjobban, mert ha magához rántja a koszt, az aztán koptatja a csapokat.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #15337 üzenetére
Jaja. De, Viszont, ha végiggondoljuk a motorlánc nagyobb terhelést kap, és pl az oldalirányú mozgása is jóval minimálisabb, mint egy kerékpárnál, hisz mocinál elől és hátul is fix fogaskeréken van. Tényleg csak tipp, de szerintem a bringához precízebb olaj kell, mint a motorláncokhoz.
A tisztítás meg egyértelmű, én is sűrűn pucolom - kb. 500ft egy két dörzskefés lánctisztító, noh meg levegővel is végigjártam már kétszer, majd újra olajzás.
Apropó, olaj; amikor a bringákat vettük haverommal, utána egy rendelésnél vásároltunk közösen egy bringa láncspray-t. 3 dl körül van és úgy 2000ft volt, - fejenként egy ezres. Szerintem simán megérte. 1-2 szezonra biztos elég, és ez tuti erre való olaj.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
addikt
válasz runner 125 #15338 üzenetére
Szerintem óltári pénz kidobás több ezrekért venni a lánc olajat. A következő kijelentéssel sem értek egyet a mai világban: "és ez tuti erre való olaj", szerintem ez úgy hangzik hitelesen, hogy "és ezt tuti annak adják el". De hogy ezen túl mit jelent az smafu.
Alpok túrát végig toltam, minden patika tiszta volt, sor, lánc hajtómű. 2000km után semmit nem láttál piszkosnak, pedig semmi különöset nem csináltam, csak 120-180km-enként fogkefével olajoztam, a maradékot meg rongyba töröltem. Aztán 600km-enként olajozás előtt még tiszta fogkefével végig puceváltam, majd rongyal letörölni a salakot ami kijött a fogak közül.
Azt hiszem ezzel az eljárással feleslegessé válik a lánc mosás is. Régen Én is mostam. Egy csomó eljárást kipróbáltam, de pár hét hónap után tiszta kula volt megint minden. Mióta fogkefézem és rongyozom azóta évente egyszer kell csak a lánchoz nyúlni láncváltó esetén. Fix, egysebi, vagy agyváltó-val meg két három évente bőőőven elég a nagymosás (őszintén szerintem sok is, de mind1).
Amikor így tartom karban a láncomat akkor napi átlag 30km használat esetén(szakadó eső, fagy, szél) elég 2-3 havonta olajozni a láncot, illetve hetente megtörölni ronggyal azt jó napot.
Amit ezen felül csinálnak az emberek a láncukkal az szerintem csak hit, mánia és megszállottság kérdése.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz tekeyagd #15335 üzenetére
Nekem egy barátom ajánlotta a teflonos láncsprayt, ők az RC autók hajtásánál ezt használják...
Runner 125: Ha pedig azt nézzük, hogy a motorok lánca mennyivel nagyobb terhelés éri (hő, súrlódás a fordulatszám miatt) a kerékpár lánchoz képest akkor lehet, hogy nem is biztos, hogy más olaj kéne...
Ahol két fém alkatrész összeér, ott illik kenőanyagot használni az élettartam növelése érdekében.
Gyakorlatilag tök mindegy milyen olaj, vagy spray formájában tesszük mindezt, a hangsúly szvsz inkább a rendszerességen múlik.[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
tekeyagd
tag
-
addikt
válasz Doki-HUN1978 #15341 üzenetére
A motorokon lánc váltás van? Ne ez nagyon sokat ront a bringa helyzetén. Egy, hosszabb a lánc, kettő több a piszkolódási felület, elől három tányér(vagy kettő) hátul 6 és 10 között. Plusz a két görgő a lánc feszítőnél. Kisebbek a fogak és a szemek is. Az első váltó súrolva dobálja fel/le a láncot. Közben a lánc tekeredik jobbra-balra, mikor nem tökéletes szinkronban van az első és a hátsó tányér... esetleg még kereszt váltás is van.
Nem értek hozzá de józan aggyal egy motornál sokkal feszesebb, zártabb kell, hogy legyen a rendszer.
Olyan mint egy könyvet hasonlítanál egy filmhez. Az első sokkal lazább, szabadabb, míg a másik merev, fix úton halad.re: (#15343) tekeyagd
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
runner 125
nagyúr
válasz benedekco #15344 üzenetére
Na ez az.., h a bringán a lánc "feszülget", pláne ha az első váltóval váltogat az ember fel-le, így a láncot oldal irányú terhelés is éri, főleg hegymenetes, kemény terheléses váltások során.
S, pl az is igaz, h a motornál jóval nagyobb fordulatnak van kitéve, ez által jóval nagyobb a hőterhelése is a láncnak, így szvsz nem egyforma olaj kell egy (mittomén) ~ 40-50 fokra hevült lánchoz, vagy időjárásnak megfelelő hőmérsékletű lánchoz, - mert nem lesz egyforma a kenés.
Nah ez már tényleg túl van misztifikálva.
Fentebbidre; bakker, nem tízezrekről beszéltem, hanem 1000ft-ért 1,5 dl lánckenő olajról.
Pl. nincs műszerolajam, csak robogóba való 2t, motorfűrészhez, illetve autóba és teherautóba való.
Nem szoktam sajnálni egy ezrest, hogy tényleg a rá való olajjal használjam."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
N.GÁBOR
aktív tag
Ezt nem hiszem el, kicsit több mint két hónapig nem követtem a fórumot és már majdnem 3000 "új' hozzászólás!
Lenne egy balga kérdésem emberek. Talán még emlékeztek, hogy a nyáron volt az első bevetése az új bicóinknak, egy Merida Crossway TFS 400-nak és egy Scott Sportster P5-nek. Közben részlegesen kiköltöztünk Ausztriába így a kérdésem az lenne, hogyha kihoznánk a bringákat és télen is használnánk, akkor jelentősen felgyorsulna a bicók "amortizációja?
Nem vagyok egy nagy szaki, de ha jól rémlik akkor régebben hallottam olyan tanácsokat, hogy a bringákat is jobban megviseli a tél, de akkor gondolom az itteni agresszívebb sózás még jobban tönkrevágná a majdnem új bicókat.
Vagy hülyeség az egész és használjuk bátran?
Üdv
GáborMay the force be with you!
-
dqdb
nagyúr
válasz tekeyagd #15343 üzenetére
Már hirtelen megörültem, hogy csak 16e az MJ-808E, de csak ügyesen rendezték sorba az elemeket Aki idegenkedik a netes rendeléstől, annak jó választás lehet, mert a Hong Kong-i árakhoz képest nem extrém magas a felár.
N.GÁBOR: a sós latyakot kerüld el, az nagyon eszi a hajtást, pár órán belül rozsdás lehet tőle a láncod. Ha normál konyhasó helyett valami környezetbarátabb megoldást használnak arrafelé, akkor jó neked, kivéve ha apró kavicsokat szórnak szét: ez felpattogva a festést tudja leverni az alsócsövön megfelelő védőfólia hiányában.
A hideg megfelelő ruházat hiányában inkább téged károsít, a bringát nem. Én havas napokon (értsd: havat jósoltak, ezért esélyes volt, hogy talán sóznak ...) a tömegközlekedést választottam, amúgy bringáztam.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz benedekco #15344 üzenetére
A motorokon nincs lánc váltás, mechanikus sebességváltó tesz eleget ennek a követelménynek. Az meg bringára egy kicsit nehéz lenne...
A lánc hosszúságának a hajtás szempontjából több az előnye mint a hátránya.
A nem azonos síkban történő mozgás erőátvitelének már sokkal nagyobb a jelentősége súrlódás szempontjából, ebben igazad van.Egy motor lánca viszont sokkal nagyobb fordulaton mozog mint a kerékpáré, eközben pedig nagyságrendekkel nagyobb nyomatékot kell közvetítsen.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
JColee
őstag
válasz Doki-HUN1978 #15348 üzenetére
Mitől mechanikus váltó a mechanikus váltó? Csak azért, mert a láncváltó is "megchanikus". Egyébként az agyváltó a te szempontodból nagyon hasonlít a motorok váltójára.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
- Politika
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Építő/felújító topik
- Radeon RX 6700 XT: a Big Navi közepe?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Anime filmek és sorozatok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- iPhone 12 64Gb Fehér - Újszerű állapotban, 95%-os akkumulátor.
- Creative SFXI SoundBlaster X4 Külső hangkártya
- KIÁRUSÍTÁS! MINI PC : Intel Pentium J4205 - 8GB DDR4 - 256GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen