Hirdetés

Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Melorin #18854 üzenetére

    Sloping a neve a csökkentett méretű nyeregvázcsőnek, és a hátra fele lejtő felső csőről felismerhető bringáknak.
    Van egy pár előny amit fel szoktak sorolni, igazából mindegyik fenntartásokkal értendő..
    A hátsó háromszög kisebb, ezáltal merevebbnek kéne lennie. Merevség nem csak ettől függ, és ez nem hoz ez annyit a latban szerintem, szóval..
    Rövidebbek tőle a váz csövei, ezáltal könnyebbnek kéne lennie ezeknek a vázaknak..
    Mivelhogy hosszabb nyeregcső kell bele, ezért főleg egy titán vagy karbon nyeregcső a nagyobb hossza miatt több rezgést tud elnyelni. Szóval jobban nyeklik benne a nyeregcső. (Titán nyeregcső ritka már mint a fehér holló, karbon drága, aluval én ezt meg nem tapasztalom.)
    Ezeknél a vázaknál egyébként érdemes a váz hosszát mérni. Szóval hogy a felső cső mekkora távolságot köt össze vízszintesen nézve, a homlokcső tetejétől, és ezt összehasonlítani normál méretű vázakkal, amik neked bejöttek.
    Pl nekem a 2007 es Merida 905 ös vázam fizikailag 52.5cm, a rárakott matricára az volt írva hogy ez 57-59 centinek felel meg. Viszont az előbb amit említettem váz hosszúság meg azt mondja hogy egy normál országúti verseny geometriás váznál ez egy 56 os váznak felel meg, ami nekem pont jó a 180 centimhez.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák