Hirdetés

Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz attiati #19321 üzenetére

    És nyeregből ki hogyan választja ki a számára ideálisat?
    Szerencsés kézzel gyorsan, vagy drágán és lassan.

    Méregetnem kéne itthon az ülőcsont távolságomat?
    Smiley nélkül: igen.

    Eddig tök azt hittem, hogy minél egyenesebben ülsz a gépen, annál kényelmesebb.
    De most olvastam, hogy annál jobban terheli a gerincet. Ez igaz? Akkor a hajlított kormányú outin éri a gerincet a legkevesebb terhelés?

    A kényelmes ülést biztosító pozíció a geometriától függ, a geometria pedig a bringa célzott felhasználási területétől.

    Minél egyenesebben ülsz, annál hatékonyabb csillapítás (ami != teleszkóp) kell a feneked alá, hogy az úthibák a legkevésbé terheljék a gerincoszlopodat (hiszen ilyenkor minden felfelé irányuló erőhatás szinte teljes egészét a gerinced nyeli el, míg előrehajolva csökken a ráható erő), ezért szerelik például a holland típusú kerékpárokat iszonyatos súlyú vasdarabokat alkalmazó rugózó nyereggel.

    A kényelemérzetnek a gerincterhelés mértéke csak az egyik tényező, a másik az izomzatra kifejtett hatás. Egy hagyományos holland típusú városi bringán szinte olyan pozícióban ülsz, ahogyan egy széken, így az izomzatodat a jól megismert és szokott módon terheli. Egy országútin a durva előredőlés miatt olyan izomcsoportok kapnak terhelést, amelyek egy átlagembernél nem túlságosan erősek. ---Lasali--- említette a Merida Road Race és Road Ride sorozata közötti különbséget: az előbbit a hajtási hatékonyságra optimalizálták, míg az utóbbinál ezen némileg rontva úgy változtattak a geometrián, hogy enyhébben terheljen bizonyos izmokat, és így az átlagember számára is kellemesebb legyen az országútizás élménye.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák