Hirdetés

Aktív témák

  • sanzi89

    addikt

    Üdv.

    Hajtókaros kérdésem volna a nagyérdeműhöz. Most egy sima négyszögtengelyes Alivio hajtókarom van. Ezt szeretném cserélni. 3 féle "lehetőséget" találtam. Az egyik:

    - Nagyon hasonló a mostanihoz, csak Octalinkes lenne a rögzítés.
    - Integrált csapágyas, de tömör
    - Hollowtech II

    Az első megoldással igazából csak az a gondom, hogy az integrált csapágyas rendszer a nagyobb tengelyátmérőnek köszönhetően merevebb. Plusz a csapágyak is nagyobbak, messzebb találhatóak egymástól, ami szintén plusz merevséget adna. Ellenben a mostani rendszer legnagyobb hibáját - le és felszereléskor elállítódhat a láncvonal - kiküszöbölné. Plusza nagyobb méretű tengelynek köszönhetően már ez is merevebb lenne.

    A másodikkal az baj, hogy a mostani 47.5mm-es láncvonal ki lenne tolva 50-re. Általában úgy szoktam tekerni, hogy elöl a legnagyobb tányéron, 44 foggal. Hátul pedig a 3-4-5 sebességeket használom a 9-ből. Ezzel a felállással is kicsit ferde már a lánc, és ezt csak tetézné a nagyobb láncvonal méret. Plusz így talán hátul se kopnak annyira a kis fogak, így hosszabb élettartamra számítok. Elöl ha középen van a lánc, akkor hátul az 1-2 fokozatokat használom.

    És most jön az üreges hajtókar kérdés. Engem a kisebb súly egyáltalán nem érdekel, ezért gy fillért se vagyok hajlandó kiadni, de ha merevségben többet tudna adni, mint egy tömör kar, akkor azért már áldoznék. Plusz itt már bejön, hogy aluból vannak a tányérok. Egy alu tányér nem kopik jobban, mint egy acél? A súly, mint mondtam nem lényeg, de az élettartam az lenne.

    Verseny közelébe se mennék, XC-re használom a bringát, a legnagyobb terep amit kap az a gát teteje vagy egy mezőgazdasági szervízút. Ki mit ajánl?

    [ Szerkesztve ]

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

Aktív témák