- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Mobil flották
- Yettel topik
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Extra magokkal tömi ki AmpereOne szerverprocesszorát az Ampere
ph Ehhez a TSMC 3 nm-es eljárása ad alapot, ráadásul új technológiák is érkeznek.
-
Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
ma Május 21-től megindul a Honor új középkategóriás készülékének hazai értékesítése független és szolgáltatói kínálatban is.
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
szab.tam
nagyúr
válasz rétisün #45497 üzenetére
értem.
ha csak %-osan is nézem, vagy különbséggel, mindegy, elég jónak tűnik.
mert még nem tudom, milyen vákumot tudok, kell, stb. csinálni.
de az elviselt különbség nagyságrendileg jó lehet.régen volt már a fizika óra. kb. bicaj szelep is akkor volt a kezemben. (25 éve...)
ha a későbbi, fél éves mechanika flörtöt nem számolom...nyomás ok.
de egy elvi-technikai kérdésem van.
a kamrából fordítva áll ki a szelep.
érthetőbben: mintjha úgy akarnék felfújni egy gumit, hogy bent vagyok a belsőben, és kintről szívnám be a levegőt.
emlékeim szerint, amikor felpumpátam egy kereket, akkor be kellett nyomnom valamit. (szeleptűt?)
de a szelep eredetileg külső része, (amire ugye a pumpát ráfogjuk), most bent lesz a kamrában.még érthetőbben: a szelepet fordítottan beépítem, és kívülről egy "szerkezettel" körbefogom, és el kezdem szívni.
ez így működni fog?[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
hoffman_
nagyúr
válasz F_Gergely #45498 üzenetére
igen, amit én is írtam, ezen a fűzés úgy el van cseszve, ahogy csak lehet, elég szégyenletes munka. jesszus... ez újrafűzés. plusz ahogy írták, a küllőhosszt is ellenőrizni kéne.
Ndruu:
lehet persze. kérdés, hogy netes boltban fogsz-e találni kapásból. ha van a közeledben kisebb bringabolt, érdemes megkérdezni - ilyenért én ha bringaboltos lennék, nem is kérnék pénzt, ha van elfekvőben pár darab.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
F_Gergely
őstag
válasz Tomi_Sci #45500 üzenetére
Németországban vettem, az előző kerékszettet is ott vettem azzal nem volt gond. És az újrafűzés megoldaná szerinted? Ez 24 küllős, és elég érdekesen van fűzve, nem tudom ezt vállalná-e valaki. Az én szerelőm tuti nem, ő az előző 24 küllőssel is elküldött melegebb éghajlatra mondván sok vele a macera
-
rétisün
veterán
válasz szab.tam #45501 üzenetére
jól írtad, ennél a szelepnél a pumpálás kezdésekor vóban be kell nyomni a közepén egy kis pöcköt, aztán a gumiban lévő nagyobb nyomás majd kinyomja, és így zárja a szelepet. ugye értelemszerűen a pumpa nagyobb nyomást tud, mint amennyi végül a gumiban 'marad' így tudja legyőzni a belső nyomását, ezért tudod felpumpálni.
megfordítva a dolgot, ha belül van a szelep, a 'kamrán' a szeleppel szemben fúrsz egy lyukat, azon keresztül be tudod nyomni azt a pöcköt (aztán lyuk betapaszt), és ha elég nagy vákumot tudsz létrehozni, elvileg ki tudja szívni a levegőt a kamrából, utána pedig a nyomáskülönbség zárja a szelepet. kívül lesz nyomás, bent vákum, de mivel a szelep is meg van fordítva, ez (elvileg) így működhet.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szki
őstag
válasz hoffman_ #45492 üzenetére
Nem is mondtam olyat, hogy nyolcas van a kerékben. Csak akkor tehet bele nyolcast, ha nem szakszerűen nyúl hozzá küllő játékhoz.. Csak odébb kell igazítani picit a felni futását. A hajtás felőli küllőket lazítani, míg a tárcsafék felőlieket meghúzni. Szerintem a küllőhosszal se kell variálni, mert egész pici küllőanya fordítás elég.
Egy kis gyakorlattal 5 perces munka csak!(#45507) hoffman_: nem biztos, hogy kontár munka. A kerekeket nem pont középre fűzik. A hátsó kerék cseréjekor ez gyakori jelenség lehet, hogy picit szabályozni kell a kerék futásán.
[ Szerkesztve ]
-
szab.tam
nagyúr
válasz rétisün #45504 üzenetére
akkor az így nem lesz jó.
habár nem vagyok benne biztos, hogy minden pont így van. alaphelyzetben igen, de itt fordított a helyzet.
és szerintem, ha kivülről megszippantom, akkor a szelepnek nyitnia kéne anélkül is, hogy belülről bármit megnyomnék. (ami pedig kivitelezhetetlen.)de köszönöm!
azért ezt még körbejárom. ha nem megy, akkor vákumszlepet kell szereznem...[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
rétisün
veterán
válasz szab.tam #45508 üzenetére
első alkalommal, amikor összerakod az egészet, egyforma nyomás lesz, simán kívűlről megszívva is működhet a dolog. arra figyelj, hogy összeszerelésnél ne maradjon kinn a pöcök a szelepben.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz F_Gergely #45498 üzenetére
Hú megy ám a szakértés itt..
A fogsor miatt minden ilyen biciklinél beljebb van tolva a jobb oldali agyperem az agyon, tehát a hajtás oldal mindig függőlegesebb, és feszesebbre van húzva, valamint ha a bal oldal agyperem magassága nem nagyobb, akkor általában kisebb küllő is kell a jobb oldalra.
Azt hogy a... határozzátok meg hogy jó-e a küllő méret úgy hogy a gumi rajta van és takarja az anyák fejét?? Ha rövid akkor kívülről lehet látni, hogy pl kilóg az anyából a menet, de hogy hosszú azt csak belülről fogod.
Jah még egy kérdés, a kereket úgy fűzték, hogy a biciklit is vitted hozzá, vagy csak a hátsó kereket megcsinálták, és te otthon beraktad? Mert utóbbi esetben lehetséges hogy az ember kónusz végekhez képest középre centrírozta, csak a vázad nem pontos, és abba nincs középen, tehát a vázhoz kell hozzá centrírozni a kereket minden hátsó kerék esetében ha a küllő méret jó.[ Szerkesztve ]
-
ABnormal
őstag
hali,tudtok boltot ahol tudok venni shimano 8-as sorhoz egy darab 13-as (nem kezdő) fogaskereket?
-
Ati007
őstag
olyan kérdésem lenne hogy szeretném lecserélni a váltót és a hajtóműt a biciklimen shimano xtr-re. Jelenleg sram x7 van rajta . A hajtómű pressfit 30 as , mire kell figyelnem xtr esetében ? vagy abból is van PF30as?
-
Ati007
őstag
válasz ---Lasali--- #45515 üzenetére
-
D.Orion
veterán
[ Szerkesztve ]
-
Zoona
aktív tag
válasz Doki-HUN1978 #45445 üzenetére
Nézegettem, olvasgattam. Kross X3-at vagy Caprine Forestet szeretnék venni, írtak róluk jókat is, rosszakat is. árban nagyjából 1 kategória, mégis van valami különbség a kettő között? megbízhatóság, alkatrészek - valószinűleg újonnan venném a bicajt, 70-75 között. Esetleg alternatívákat is elfogadnék ebbe a kategóriában ha vannak.
Diablo 3 Battletag - Jessa#2832
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Ati007 #45516 üzenetére
Ez egy sima bb30 as középrésznek tűnik. De azért toló mérővel rámérnék mielőtt bármit megrendelek hozzá.
Több anomálival fogsz szembesülni ha ebbe shimano -t akarsz rakni.
Ugyanis a shimano nem készített még 30mm es tengellyel hajtóművet, és olyan keskeny hajtóművük sincs ami ehhez jó lenne. Szóval a csapágyban levő átmérőt le kell csökkenteni 24mm-re, valamint ki kell szélesíteni a felfekvési pontokat.
Létezik rá többféle megoldás. Ha meg akarod tartani a középcsapágyat, akkor a legegyszerűbb az lenne ha vennél hozzá két darab spacer átalakítót. Ez így néz ki: [link]
Ha a shimano hagyományos csapágyát akarod használni, ahhoz ki kell venni a vázadból a csapágyat, és át kell alakítani hagyományos BSA 68 as szabványra. Ezt nem ajánlom, mert ehhez egy ilyen alu csövet bele kell ragasztani a vázadba:[link]Ezt egy bizonyos locktite ragasztóval be kell kenni és bele kell préselni a vázba, ha később ki akarod venni, nem tudom kijön-e. Ez esetben simán be tudod tekerni a hajtóműhöz adott csapágyakat a 3 hézagoló gyűrű használatával.
Aztán ha ki akarod venni a sram csapágyat, és másik csapát akarsz berakni, de nem tetszik az alu csöves megoldás, akkor vehetsz speciálisan erre készített megoldást, pl: [link]
Vagy nekem ennél jobban tetszik a race face megoldása, mert ott egy csészébe van egy csapágy, nem a vázba kell belerakni, tehát tartósabb szerelhetőbb nem teszi tönkre a vázadat semmilyen esetben sem, talán a csapágyat is ki lehet cserélni a csészében, itt van: [link][ Szerkesztve ]
-
Ati007
őstag
válasz ---Lasali--- #45520 üzenetére
köszi az infot akkor lehet inkább hagyom .
-
Mewryck
tag
válasz Cyberpunk #45456 üzenetére
ami a kona mellett szól,az a hátsókerék befogatás és kb ennyi...floater oké hogy van,de ezt a speci alapból tudja(alapból fékfüggetlen+a láncot sem "szaggatja",nem "nyúlik" berúgózáskor a láncvilla),am felszereltségileg mindkét bringa jó választás
zoo8800:
-marzocchi 66 és 888 csúcsmodellek a mai napig mentesek a "suntour betegségtől",talán még az alapmodellek is
-"Speci szeret repedni a rugóstag környékén" - ilyen "rémhíreket" azért ne terjesszünk,ugyanis a kona sztárolt floaterével több baj van,mint a speci vázaival
-az ajánlott santacruz bullit meg minkább ne is lenne...egyforgáspontos érzéketlen f*s,tökmindegy,milyen tag van benneF_Gergely: annak a hátsó keréknek nincs semmi baja,azonkívül,hogy nem a vázadhoz centrírozták,egy normálisabb bringaboltban ha beviszed a vázzal eggyütt,akkor a váz középvonalához huzzák a kereket
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Cyberpunk #45525 üzenetére
Én annyit mondok, hogy ne kapkodd el és nagyon fontold meg.
Én ha ennyi pénzt adok ki valamiért annak alaposan utánajárok, nem tudom, hogy Neked ez nagy összeg vagy csak átlagos, de hatalmas méreg tud lenni ha megveszed és valami nem stimmel vele.
Érdemes odafigyelni a méretekre és az állapotára is. Nem csak a műszaki paraméterekre.
Próba nélkül meg ennyiért gondolom tisztában vagy, hogy nem szabad venni bicót.
-
-
Mewryck
tag
válasz Cyberpunk #45525 üzenetére
nemtudom,hova valósi vagy,ha netán baz megyében jársz,egy ilyet ki tudsz próbálni
szerk: S-es bighit a 185 centimhez,néha talán jó lenne az M-es,de így legalább asszony is gurul vele,nemcsak én
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Vasinger!
nagyúr
-
fpeter07
veterán
-
F_Gergely
őstag
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, holnap leszedem a gumit meg a felnivédő szalagot a kerékről és lefényképezem, remélem csak egy kis igazítással megoldható, és nem kell újrafűzni a kereket. Köszi még egyszer!
-
mrst3ph3n
csendes tag
Sziasztok!
Azt hiszem a monoblokkom zakatol, kb. ilyesmi hangja van: [link]
Ez mitől lehet vagy mit akar a tudtomra adni? Februárban lett beszerelve elvileg zsír új. A furcsa az, hogy előtte még régi ékes közepem volt és az is csinált ilyen hangokat, azt hittem a csere megoldja...[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
Valaki nézett itt külső akkut, ez igen jó árba van: [link]
-
rétisün
veterán
válasz mrst3ph3n #45538 üzenetére
lehet, hogy csak ki kell venni, megpucolni a meneteket, kis zsírral megkenve visszatenni. nálam segített a dolgozóbajárós bringán, persze nem csoda hogy kattogott kicsit, kapott esőt, havat, mindent.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
csabi94
őstag
válasz lsebestyen #45539 üzenetére
Az asszem én voltam, köszi, de már vettem egy ilyet.
Kicsit drágább volt, de nem baj, elég ez a kapacitás.[ Szerkesztve ]
-
andyTM
senior tag
-
#90933760
törölt tag
Ezek a gyors záras kerekek milyenek? Én egy kicsit tartok tőlük, hogy mi van ha menet közben visszaugrik és kiesik a kerék. Gyorskötözővel oda fogom a vázhoz kötni a fület. Én jobban bízok a sima csavarosban. Vagy tévedek?
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Készen áll a bringa a szezonra, remélem lassan már tényleg rendszeresen használhatom, nem csak néha, mint eddig...
Így fest.
Nagyon jó kis gép, én szeretem, elvégre verejtékes munka árán sikerült megvennem, csak egy bajom van vele, ami régóta cseszi a csőröm.
A tömege...így, ahogy a képen van 11,5kg, ami eléggé nehéz...
Most a kérdés:
Ezt a gépet vigyem le új cuccokkal 10kg köré, vagy jobban járok, ha eladom és veszek egy jobbat?Köszi a segítséget!
Üdv, Balázs
-
zoo8800
veterán
válasz Mewryck #45524 üzenetére
Hogy mennyire komoly a probléma a Big Hitekkel, nem tudom. Nem tudom, mekkorákat kell kapnia a váznak, hogy repedjen. Eddig 3 javított vâzat lâttam, mind ugyanott volt elrepedve. Ennek a vâznak szerintem itt van a gyenge pontja.
[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Luck Dragon: Kenyér
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- Androidos tablet topic
- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
- További aktív témák...
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- iPhone 12 64Gb Fehér - Újszerű állapotban, 95%-os akkumulátor.
- Creative SFXI SoundBlaster X4 Külső hangkártya
- KIÁRUSÍTÁS! MINI PC : Intel Pentium J4205 - 8GB DDR4 - 256GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen