Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Dluinet

    nagyúr

    válasz fidig #6034 üzenetére

    Minél nehezebb vagy, annál magasabban van a súlypont, ezért nagyobb az esélye a hátsó kerék felemelkedésének.

    De írják a linkelt oldaladon: "ki kell támasztaniuk magukat a fékezéskor, a súlypontot a lehető leghátrább kell helyezni, és a karokat ki kell egyenesíteni."
    Így kevésbé emelkedik fel a hátsó kerék.

    Ezt a részt meg kiegészítettem a zárójeles résszel, hogy jobban érthető legyen:
    "Ha viszont a (hátsó) kerék nem forog, hanem csúszik (vagy nem tapad megfelelően az úthoz), bármely irányban elmozdulhat, és el is fog."

    De ez csak az én magánvéleményem.

    [ Szerkesztve ]

    "Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

  • szki

    őstag

    válasz fidig #6034 üzenetére

    Én a helyedben átnézném azt a hátsó kereket. Nem-e kotyog a tengely, küllők elég feszesek-e, tojás, vagy nyolcas van-e a kerékben/gumiban, megfelelő-e a keréknyomás, fékpofák megfelelően állnak-e, stb?

    (#6039) Dluinet
    Hátsó kerék felemelkedéséhez: azért az is számít milyen hosszú a láncvilla, illetve a kerékpár hossza. Meg gondolom 26"-os kerekű bringákkal könnyebb elsőkerekezni. A videon látható BMX-eknek még kisebb kereke van, és még alacsonyabban van így a fordulópont (első tengely), és kiállnak a nyeregből fékezéskor, azaz magasan lesz a súlypont. Ez a mutatvány az én 27 (28?) colos kerekű trekkingemmel nem menne :DDD

    Más: nézegetem a monoblokkokat, mert lehet, hogy csapágyas lett az enyém. Még nem szereltem ki, de tolómérővel méregetve 68 mm-es csapágyház, és kb 114 mm hosszú (négyszögtengely, és 3 tányéros hajtás). Ezek közül melyik lenne optimális választás havi 1000-1200 km trekkinges tekeréshez?

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák