- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Xiaomi 13 Lite - dögös vagy, Civi
- Drágább lett a Pixel 8a
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iOS alkalmazások
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Az IQOO-nak sikerült fokozni a Neo9 Pro-t
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
Szerk: Itt írkáltam egy sort hülyeséget a súlynövekedés számítással kapcsolatban, de miután elküldtem találtam egy jó levezetést: Weight vs. Power résznél. Majd holnap végig is számolom
Szerk2: Tovább olvasva a wiki-s oldalt, úgy fest még se írtam eredetileg hülyeséget. Az volt ugyanis a problémám, hogy nem igazán látom (láttam) azt, hogy a forgó kerék miért is okozna súlnyövekedést, hisz ami erő generálódik forgás közben, az vagy nem súlynövekedés "irányába" hat, vagy kiegyenlítődik. Wikipediás levezezést és konklúziókat elolvasva körülbelül ugyanezt írják. Amit én nem vettem figyelembe, hogy ha gyorsítani kell a biciklit, akkor már más a helyzet, nehezebb kereket nehezebb gyorsítani. A probléma viszont az, hogy tipikus országúti felhasználás esetén ez többé-kevésbé elhanyagolható mennyiségű plusz energia. Ahol jelentős, az értelemszerűen a sprintek, illetve inkább terepen, ahol sokat kell fékezni, majd újra felgyorsítani. Hegymenetnél a kerék pörgéséből nem adódik plusz energiaigény, mivel nem arról van szó, hogy megnőne a bicikli súlya (csak az egyszerűség kedvéért így érzékeltetik, de valójában ez pongyolaság, ami félreértelmezéshez vezethez, és a jelek szerint vezet is), hanem egyszerűen csak több energia kell a forduló test gyorsításához. Viszont ha hegymenetnél feltételezzük, hogy egyenletes tempóban tekerünk, akkor ez a plusz energia nulla lesz. Tehát elméletben semmivel sem könnyebb feltekerni egy olyan biciklivel egy hegyen aminek 1,5kg-os a kereke és 10 kg a bicikli, mint egy olyannal aminek 2kg-os a kereke és 9,5kg a bicikli.
Összeségében: amennyiben nincsenek gyakori lassítások - gyorsítások az útvonal során, akkor a kerékből 0,5kg lefaragása pontosan 0,5kg-nyi lefaragást fog eredményezni.Megjegyzés egy: viszont ez azt jelenti, hogy városi használatra nagy jelentősége van a kerék súlyának csökkentésének.
Megjegyzés kettő: a fentiekből amúgy az is következik, hogy a bicikli kerék súlyának csökkentésére hatványozottan érvényes a placebó hatás. Ugyanis ha csökkented a kerék súlyát, akkor könnyebben gyorsulsz, mint ha valami mást csökkentettél volna ugyanannyival, ezért úgy érzed, hogy "hú de könnyű tekerni". Pedig valójában a tényleges tekerés nem könnyebb, csak a felgyorsítás volt az.Privátot köszönöm
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Sorozatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Építő/felújító topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vezetékes FEJhallgatók
- TCL LCD és LED TV-k
- Elden Ring
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen