- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Yettel topik
- Honor Magic V2 - origami
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
Újabb országba vihet akkumulátorgyárat Elon Musk
it Miközben Kínában adatközpontot építhet Elon Musk és a Tesla, addig Indonézia kapcsán akkumulátorgyár felépítését fontolgatják.
-
Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
ph Az EPYC 4004-es generáció a kis- és középvállalkozások igényeire lett tervezve, figyelembe véve a költségeket.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
sanzi89
addikt
válasz belaazallat #5325 üzenetére
Esetleg ezt megnézheted, hátha. Ha nincs rajta nagy hiba, és tudsz szerezni egy váltópapucsot, akkor megéri szerintem.
u.i.: Bocs, látom belefért volna a modidőbe.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Tervezek venni a bringához egy U lakatot. Városi használatra van másik bringám, ezt a lakatot csak akkor használnám, ha valahol véletlenül mégis ott kellene hagyni a túra bringát pár percre. Olyan célzattal is nézegetem a lakatokat, hogy most veszek egy normálisat, aztán ha esetleg beújítok egy 50-100k-s városi bringát, a mostani acélszörnyeteg helyett, akkor azt is ott tudjam hagyni nyugodt szívvel.
Két lakatot néztem ki, az egyik a Kryptonite KryptoLok Series 2 LS a másik pedig a Kryptonite Evolution Series 4 LS. A kérdésem az volna, hogy milyen különbség van a két lakat között, illetve, hogy megéri-e ez a plusz cirka 3500Ft-ot?
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Ezzel tisztában vagyok. Kartonpapírból kivágtam egy kb formát, és azzal amennyire néztem le tudom zárni a bringát. De én csak a hátsó kereket fogatom le a váz hátsó háromszögén belül, mivel így se lehet kivenni a kereket.
Az Abus Bordo-ról meg én is jókat hallottam, de valamiért idegenkedek tőle. Egy olyan képzetem van, hogy amit így hajtogatni meg összecsukni lehet az biztos nem erős. Aztán lehet tévedek.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Olyan használt bringát biztos nem vennék, aminek nincs semmilyen papírja, hogy honnan van. Kicsengetek egy rakás pénzt, aztán egy hét múlva meg lerúgnak a bringáról, hogy itt a vázszámmal ellátott adásvételi, én meg örüljek ha nem jelentenek fel.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
A kérdésem az volna a nagyérdeműhöz, hogy a kesztyűknél megadott méretek (S, M, L, XL, stb.) szabvány méretek, vagyis minden gyártónál ugyan az a méretet jelöli mondjuk az L? Illetve ha igen, akkor ezek a méretek hol vannak milliméterben megfogalmazva? Konkrétan egy Kelly's Season kesztyű lenne a kérdés tárgya, nem tudom, hogy M, L vagy XL kell, sose volt még "méretezett" kesztyűm.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Én is inkább azt javaslom, hogy a méretednek megfelelő vázat keress, de az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a kiegészítőkkel nagyon sokat lehet "ügyeskedni". Pl állítható/rövid stucni, hátranyúlás nélküli nyereg, hajlított kormány, stb...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
-
sanzi89
addikt
válasz MZsoltee #5817 üzenetére
Pontos típust nem tudok mondani, azonban 100%-ban megegyezik ezzel. Persze Hervis-es Value csomagolásban kétszeres áron...
@XP NINJA
Lehet öntési/gyártási hiba is, ez az olcsóbb külsőkre jellemző, nem lehet vele mit kezdeni.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Kicsit OFF leszek, de vannak itt Dealextreme-s tapasztalatok, gondoltam itt is megkérdezem.
Szóval van egy Nokia E52-es telefonom, amit vinnék sátoros-bringás túrázásra, és kellene valami tartalék kraft az aksinak, mivel valószínűleg sokáig nem fogok konnektorral találkozni. Tud valaki ajánlani valamit? Esetleg egy normális utángyártott aksi, vagy AA-s adapter esetleg egy napelemes kütyü?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz ludsimon #6217 üzenetére
Úgy néz ki, akkor ez az aksi lesz. Remélem tényleg eredeti...
Egyébként tud valaki valami jó kis sátrat ajánlani, aminek az előterébe valahogy be lehet tenni 2 bringát? 2 fő részére kellene és bringás túrákra kb 3-10 napra csak nyárra.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz ludsimon #6217 üzenetére
Ma kaptam kézhez az itteni, eredetinek árult Nokia aksit, és nagyon durván látszik rajta, hogy hamisítvány a cucc... Csodák sajnos nincsenek, ha eredeti aksit akarok vegyek 5k-ért...
ebike-hoz kapcsolódóan. Én is rendeltem már többször tőlük, a raktárkészletes mizériát még megértem, de egy dolgot nem. Kinézek egy piros kosaras terméket, kapom a mailt, hogy valószínűleg 1 éven belül nem beszerezhető a cucc, lemondom, de a termékek között ugyanúgy szerepel. Ha van valami, ami már tuti nem szerezhető be értelmes határidőre, akkor miért nem törlik a lehetőségek közül?
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz ludsimon #6629 üzenetére
És hogyan is kérjem vissza a pénzt?
Kell vennem egy normális kitámasztót, ki is néztem a BBB BKS-03 típusút, valakinek van róla véleménye? Igazából amire kíváncsi lennék az az a rész, amin elfordul a "láb" a vázra rögzített részhez képest, mivel egy Bikepositive kitámasztó 2 év aktív használat után eléggé kikotyogósodott...
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz DemonDani #6785 üzenetére
Caprine Epik 50 V bringám van lassan 1 éve, és tökéletes, csak ajánlani tudom. 100k-ért nagyon jó ár/értékkel rendelkezik. Egy rosszat tudok csak felhozni, hogy szerintem a bringa festése nagyon sérülékeny, egy picit hozzáverem valamihez a vázat, és rögtön pattan a festés. Nagyon vigyázok rá, de már így is van rajta pár karcolás.
Túrázós emberkéktől kérdezném, hogy csak nyári pár napos túrákra 2 személy részére ki milyen sátort ajánl? Fontos lenne, hogy a sátor "előterében" elférjen valahogy a két bringa. A két kiszemelt sátor:
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz JHONNY 79 #6869 üzenetére
Ebben az esetben csak annyi hézagolót tehetsz alá, hogy az itt látható eredményt kapd, bár általában gyárilag így rakják össze a bringát, szóval plusz távtartókat nem tudsz beletenni.
"Az A-head-set-es rendszer esetében fokozottan ügyelnünk kell a villaszár pontos hosszára..."
Szóval nagyon ne lehet variálni egy kész bringában a villanyak hosszával, mint a régebbi diós konstrukciónál. A megoldás egy állítható stucni (pl nekem ez van, bátran ajánlom: Bikepositive Country), nagyobb dőlésszögű stucni , vagy egy ilyen hiper-szuper csodacucc, bár utóbbiról nincs tapasztalatom. Esetleg még valahol láttam, hogy ezt ajánlotték a problémára.
Az én véleményem az, hogy egy állítható stucnival jársz a legjobban, én is ezért vettem és nem bántam meg. Nem kell félni a merevségétől, ha nem DH-ra használja az ember nem fog elmozdulni.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Napfénysüti #7028 üzenetére
A télen lusta módon busszal járok, április elején kezdtem el újra bringázni, csak túra és élménybringa, nem hajtom ki magam, lassan tekerek ahogy jólesik. Jelentem 85 kilóról lefogytam 78 kilóra úgy, hogy az étrendemen semmit nem változtattam és egyáltalán nem volt célom a fogyás.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #6788 üzenetére
Látom nem sok sátras/túrás ember van, de azért megosztanám mire jutottam. Méregettem jobba/balra és arra jutottam, hogy ha két bringát kényelmesen el akarok rakni az előtérbe, akkor a Spirit 300-as kicsi lesz, és a Spirit 400-as lenne a nyerő. Keresgéltem neten árakat, egy kis érdekesség:
Easy Camp Spirit 400 - Mountex: 40.990Ft
Easy Camp Spirit 400 - Campingworld: 90£+20£=110£ kb 33.000FtPostával együtt jóval olcsóbb külföldről, olcsóbban meg tudom venni a Spirit 400-ast, mint itthon a Spirit 300-ast...
Vasárnap indulunk egy Balaton körre, über laza 4 napra tervezünk plusz keresünk vagy 40 geoládát. Most még Tesco-s sátor plusz fólia kombóval megyünk, de ha minden jól megy akkor a következő túrára már normális sátrunk lesz.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Ha trekking bringát keresel, akkor szerintem 28-as kerékméretet kellene keresni. Plusz mennyire fontos az első teleszkóp? Mivel ebben az árkategóriában jobban jársz egy merev villával, de ha később esetleg tervezel még rá költeni, akkor fontos a fejcsőméret. Első ránézésre nekem ez tűnik a legnormálisabbnak.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Akkor szerintem 28-as kerékméretűt válasz, és felejtsd el a teleszkópot.
Amit linkeltem bringa szerintem rendben van, normális állapotban van, Shimano felszereltséggel, látszólag normális lánccal/fogaskoszorúval, fém hajtókarral, sárvédővel, csomagtartóval, igazi városi bringa aszfaltra.
Személy szerint a dinamót leszedném róla a fenébe, plusz a fékeket is kicserélném V fékre a biztonság érdekében.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #7036 üzenetére
Találtam még egy jónak tűnő sátrat:
Easy Camp Eclipse 300 53£+15£=68£
Easy Camp Eclipse 300 60£+20£=80£[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
A barkács boltos imbusz kulcstól szeretnék mindenki eltántorítani, szar anyagból vannak, elnyalódnak, tönkreteszik a csavar fejet, stb... Ha valaki kicsit is foglalkozik bringa szereléssel ne sajnálja a pénzt egy normális imbusz szettre, lehet találni pár ezer forintért olyat, ami kiszolgálja az embert.
pl egy ilyenre gondoltam.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #7408 üzenetére
A célszerszámos gyorszárnak szerintem az az értelme, hogy míg egy 15-ös villáskulcs elég szabvány ebben a tekintetben, bármelyik tolvajnak elfér a zsebében, mindig nála lehet, addig egy speckó szerszám, amivel nyílik a gyorszár nem biztos, hogy ennyire elterjedt eszköz lenne a kerékpár tolvajok felszerelésében.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Esetleg hátha valakit érdekel egy jó kis sport nyereg.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz venember83 #7430 üzenetére
AZ XCR-ren ilyen állító nincs.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
-
sanzi89
addikt
válasz belaazallat #7594 üzenetére
Én a régi bringámon és túratársam összesen kb 5 ilyen külsőt fogyasztottunk el. Szerintem aszfaltra nem a legjobb választás, nagyon széles, ha egy picit is kisebb a nyomás tapad, mint állat. Plusz csúszik ez azért rendesen... Kavicsos úton kanyarodni, télen bármilyen körülmények mellett használni, esőben tekerni nagyon necces vele, nem egy megcsúszást átéltünk.
Plusz minőségre se egy nagy durranás, az enyém 3 bar nyomáson használva egyszerűen kihasadt a pereménél. Haver hátsó kerekén pont a futófelület közepén szakadt szét, pedig még nem volt annyira elvékonyodva...u.i.: Most Maxxis Ignitor külsőm van, a bringához adták. Nem a legjobb, de aszfalton elkoptatom, nem fog sokáig tartani. Helyette szerintem valami ilyesmit választanék 1.5-1.75 méretben. Ezzel gurulni is könnyebb, de mégse teljesen slick.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Leírnám én is a tapasztalataimat.
Lakat szempontjából egy olcsóbb vagy kicsit drágább U lakat megfelelő védettséget nyújt.
Ami mindenféle képen szükséges kerékpár szereléshez, az a defekt szerszámok. Ha gyorszáras kereked van, akkor egyszerűbb a dolgod, ha nem akkor erre a kérdéskörre még visszatérek. Szóval először kell egy normális gumileszedő. Ajánlom a műanyag Schwalbe leszedőt. Nem fém, nem karcolja össze a felnit, nehezebb kicsípni a belsőt. Mivel a beakasztható felülete nagyobb, mint más gyártóé, ezért kifejezetten ajánlott. Eltörni el lehet ugyan, de normális körülmények között nem valószínű. Plusz egymásba is pattintható, kicsi, könnyű, nem csörög a nyeregtáskában. Folt tekintetében csak is kizárólak TipTop foltot és ragasztót használj! Mindegy melyik boltos mit mond, csak és kizárólag ezt a márkát használd! Kezdésnek egy ilyen készlet pont elég, később a helyi boltban vehetsz plusz foltot és ragasztót, de még egyszer kiemelném, hogy nagyon fontos a gyártó! A harmadik otthonra egy jó pumpa. Itt sem ajánlatos bedőlni az olcsóbb dolgoknak, egy jó pumpát egyszer kell megvenni az életben. Ajánlom a BikeFun márkát pumpa téren, eddig nekem nagyon bevált. Amire figyelni kell, hogy lehetőleg legyen alu a pumpatest, több féle szelephez használható legyen, legyen szerelhető, cserélhetőek a tömítőgyűrűk - idővel minden pumpában "elfáradnak" - és otthonra nem árt, ha van rajta nyomásmérő.A másik fontos dolog, az alap szerszámok. Ha az ember otthonra tervez, akkor véleményem szerint nem praktikusak ezek a manapság divatos minden az egyben tenyérszerszámok. Ami biztosan kell az egy imbuszkulcskészlet illetve egy-két szett villáskulcskészlet. Ez pl fontos lehet, ha nem gyorszáras a tengelyed. Plusz ezek nem csak a bringa szereléskor jönnek jól, egy háztartásban kötelező eszközök. Minőségben tudom ajánlani a fentebb linkelt Extol Premium szerszámokat, otthonra tökéletesen, minőségi eszközök. A pár 100Ft-os szerszámoktól pedig mindenkit jóváintek - OBI és társai - mivel nem csak a szerszámok mennek hamar tönkre, de a speciális csavarok fejeit is könnyen elnyalhatják, aminek a pótlása hatalmas fejtörést jelenthet. Plusz egy tönkretett csavart már jó szerszámmal se lehet meghúzni/lazítani.
Ha pedig tovább akarunk lépni a "beállítom a fékkar dőlésszögét" és a "befoltozom a belsőt" szintről kell pár speckó szerszám (kónuszkulcsok, racsnileszedők, monoblokk kihajtók, hajtókarleszedő, láncbontó, stb.).
@Teasüti
Azért a Beta nem halandó emberek pénztárcájához mért. A tapasztalatom az, hogy hobbi szerszámnak, vagy a ház köré pár alap dolognak megteszik a fentebb linkelt Extol Premium szerszámok, aki meg kicsit igényesebbre vágyik annak ajánlani tudom a Fortum szerszámokat. Még emberi áron be lehet őket szerezni, de durva, ipari szerszámok. Otthon vígan kiszolgál egy emberöltőt, de szerintem még többet is.
Az olcsóbb cuccokkal meg csak a szenvedés, mérgelődés van, azt senkinek nem ajánlom.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #7677 üzenetére
Igen, vékony villáskulcsot értek alatta. Könnyen lehet, hogy két villáskulccsal is meg tudod fogni rendesen, de lehet, hogy nem. Vagy ha nem akarod kivenni a kereket, akkor még valószínűbb, hogy két villáskulcs nem fér el. Nekem egy ilyen Acor szettem van, az ebben lévő kónuszkulccsal semmi gondom eddig, pedig pár kerékszétszedést megélt kb 1 év alatt.
@Ayg0
Mint fentebb írtam nekem az a láncbontóm van, ami ebben a szettben van. Az egész kofferben ezzel nem vagyok egyedül megelégedve - meg persze a folt készlet, azonnal kuka - de arra, hogy az ember a Shimano láncából kinyomjon egy szemet és a helyére tegye a világ legjobb találmányát, egy Sram patentszemet pont elég. Sokszor amúgy sem egészséges a láncot megbontani, szóval igazából sok értelmét nem is látom. Egy mondatban a lényeg, arra, hogy az ember feltegye a bringára az új láncot, vagy beletegyen egy patentszemet egy alap is elég, ami nem görbül el, miközben hajtod ki a stiftet.
Ha már lánc, akkor szerintem szintén alap felszereltség egy láncnyúlás mérő.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Bringaszerelők figyelem, segítséget kérnék. Van egy kb 1 éves Caprine bringám, rajta teljes Deore váltás. Pár hete vettem észre, hogy a hátsó váltónál nincs minden rendben, fokozatot ugrik, nem minden váltáskor ugrik ténylegesen a lánc, stb. Kb 1 órát szarakodtam vele pedig már szereltem váltót számtalanszor, de semmi. Elvittem a helyi bringa boltba ahol vettem a kerékpárt is. Ott 2 szerelő fél óra alatt arra jutott, hogy az 1-7 fokozat jó (legkisebbről indulva), de amikor a váltókar a 8. fokozatba lép a lánc felugrik a kilences tányérra, vagyis a 8. tányér hátul kimarad. Ha a finombeállítóval orvosoljuk a gondot, akkor pedig az alsó, kis fogaskerekeken jelentkezik ugyan ez a gond. Olyan, mintha a váltókar kicsit több bovdent húzna egy kattintásra, ami 7 fokozat alatt összegyűlik, és ugrik a lánc. Mi a túrót lehet tenni?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #7789 üzenetére
Váltókart szerintem sehol nem szednek szét, véleményem szerint sok értelme nem is lenne... Arra jutottunk, hogy valószínűleg a váltókarral vannak a gondok, de itt megállt a tudomány.
Csak azt nem értem, hogy miért van a hiba. Nem volt nyúzva, nincs 1 éves, téli hónapokban nem is volt használva (okt-márc), terepet se nagyon kapott, kinézetre olyan, mintha tegnap raktam volna rá a bringára. Nagyon unom, a régi bringán is a Shimano váltással voltak a gondok.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Mewryck #7793 üzenetére
Gondolkoztam én is, hogy mivel lehet a gond, de! Ha a váltópapucs vagy a váltókanál lenne elferdülve, akkor az egész váltó valamennyit elmozdult volna, nem az lenne, hogy a végállapotokra lesz pontatlan a rendszer.
A gond az, hogy x mm hosszú bovdent kellene húznia a váltókarnak ahhoz, hogy 1 fokozatot ugorjon a lánc, de ehelyett valamennyivel - egy nagyon kicsivel - többet húz. Tegyük fel azt az esetet, hogy 1mm bovden kell egy fokozat ugrásához, de ehelyett 1.15mm-t húz.
Legkisebb lánckerékről indulunk:
1-ről 2-re: 1mm bovden kell, ehelyett 1.15mm-t húz OK
2-ről 3-re: 2mm bovden kell, ehelyett 2.30mm-t húz OK
3-ről 4-re: 3mm bovden kell, ehelyett 3.45mm-t húz OK
4-ről 5-re: 4mm bovden kell, ehelyett 4.60mm-t húz OK
5-ről 6-re: 5mm bovden kell, ehelyett 5.75mm-t húz OK
6-ről 7-re: 6mm bovden kell, ehelyett 6.90mm-t húz OK
7-ről 8-re: 7mm bovden kell, ehelyett 8.05mm-t húz gond 1.
8-ről 9-re: 8mm bovden kell, ehelyett 8.20mm-t húz gond 2.gond 1: Itt kihagyja a 8-as fokozatot, és rögtön 9-be ugrik a lánc
gond 2: Itt ugyan a váltókarral vált az ember, de a végállító miatt ugye nem ugrik le a küllők közé a lánc.Ezek alapján szerintem vagy a fogaskeresek vannak egymáshoz képest közelebb - amire nem sok esélyt látok - vagy a váltókar húz pontatlanul.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #7794 üzenetére
Mindkettőtöknek köszönöm a tippeket, vasárnap megnézem a bovdenezést. Kedden indulnánk Balaton körre illetve rögtön utána Szilvásváradra bringával, azért is akartam megcsinálni a dolgot, mert egyébként kb soha nem használtam a nagy fokozatokat.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #7822 üzenetére
Ha jól számoltam a képeket, akkor amire gondolsz az egy V fékhez való fékerőszabályozó/blokkolásgátló.
@Zebu
Én is XCR tulaj vagyok. Durva terepre semmiképp nem ajánlott, az enyhe terepet bírja. Egyébként árkategóriáján belül én is csak ajánlani tudom, de azért ne egy Tora szintet várjon tőle az ember."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Én néha használok, hasznosnak tekinthető, de meglennék nélküle is. A hiper-szuper lánctakarításhoz úgyis le kell venni a láncot, de egyébként még patentszemmel is jóval macerásabb, mint egy láncmosó, rongy, új olaj kombóval végigmenni rajta.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Tegnap jöttem haza egy 4 napos Balaton körről, amibe volt fürdés, geocaching, pihenés, stb. Lényeg, hogy bringás szemmel nem siettük el a dolgot.
De ami miatt írom is ezt a kommentet az a Kellys Hook túratáska. A csomagtartóra való részét nap mint nap használom, de a két oldaltáskának most volt a premiere. Az egész túrát beárnyékolta a táska, mivel annyira szar a rögzítése, hogy szavakban nem leírható. Két kis lemez kampó tartja a táska egész súlyát, ami egy nagyobb döccenőnél leszakadt a fenébe, majdnem komoly balesetet okozva kétszer is. Fel nem tudom fogni, hogy egy ilyen selejt, gyárilag hibás cuccot hogyan lehet egyáltalán legyártani. Összesen 2 Kellys cucc van a birtokomban, de a másik is kritikán aluli... Nálam a Kellys örök életre leírta magát, nem márka. Egy bóvli, csilli-villi szar, ami ráadásul nem is olcsó. A másik két bringán egy piacos teljesen gagyi oldaltáska volt, súlya kb kétszer annyi volt bennük és semmi gond nem volt belük. Árban az én Kellys csodám kb az ötszöröse volt... 20m erős madzaggal lehetett fél óra kötözgetéssel félig-meddig stabilra rakni a cuccot.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Manitou #8384 üzenetére
Hárman mentünk. Békéscsabáról Balatonvilágosra vonattal, onnan kb 60 km Balatonudvari a Fövenyes kempingbe, 1750Ft/éj. Innen a következő állomás Balatonberény volt, itt a Tekergő bringás pihenőben szálltunk meg 1500Ft/éj, a harmadik napon pedig Balatonföldvár Diós kemping. Itt volt diák kedvezmény, kb 1500Ft volt fejenként. Egyébként egy ilyen sátorral mentünk, amibe kényelmesen elfért két bringa, meg volt egy egyszerűbb dómsátor.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Idézet egy másik fórumról:
"Retorziók alapesetben: pénzbírság. Nem vehetik el a vezetői engedélyt, tekintettel arra, hogy a kerékpár vezetése nem engedélyhez kötött.
Ha 8 napon túl gyógyuló sérülést okozol kerékpárral és 0,8 ezrelék feletti a véralkohol szinted, akkor járművezetés ittas vagy bódult állapotban bűncselekmény súlyosabban minősülő esete.
www.magyarorszag.hu oldalon válaszd a jogszabálykeresőt. 218/1999. korm. r. 42. § vagy 54. §.""Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Én régen műszerolajjal, ami kb olyan, mint amit adnak a láncmosódhoz is. Nekem is olyan volt. Nagyon hamar kipereg a láncból, nálam 100km-t nem bírt ki, cserébe nem gyűjti a koszt. Most John Deer hidraulikaolajat használok, ez kicsit sűrűbb, a Balaton kört majdnem kibírta 30 fokban, cserébe kicsit jobban gyűjti a koszt, de még simán elviselhető szerintem. A motorolaj a műszerolaj ellentéte, nem is használom. Az ilyen speckó telfonos/szórófejes csodákban nem hiszek, méreg drágán adják őket, és a tapasztalatokat olvasva nem is jók.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- 2x8 GB DDR 4 3200 Mhz-es Gskill aggensis memória
- mini ATX és ATX tápok olcsón 800-2000W 5-9 év magyar garancia (EVGA, Seasonic, SilverStone)
- Garanciás Iphone 12 eladó.
- RITKASÁG - SAPPHIRE HD 6850 -- 2GB DDR5 !!! -- KÉPET AD DE HIBÁS -OEM !!
- RETRÓ 775 / GIGA P43 - Q9650 (4x3GHZ)!! -4GB - HD5770 1GB (Batmobile) -320GB WD BLACK -400W + CMK350
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen