- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
#68216320
törölt tag
Segítséget kérnék. Tavaly ősszel lett felújítva a bringám, mielőtt eltettem téli álmot aludni. Lánccsere, hátsó fogaskerekek, fékpofák, stb. Aztán az utolsó napokban kaptam egy defektet. Jó pár éve nem volt már, el is felejtettem, hogy micsoda finom érzés. Beadtam egy szervizbe és megcsinálták. Aztán a múlt héten elővettem a gépet és nagyjából 5km után ismét defekt. Meguntam a dolgot és külső, belső cserét kértem. Lezajlott. 3km után ismét defekt. Mindhárom esetben a királydinnye az ok és kb. 6-10 lukat csinált a belsőn, tehát ragasztás kizárva. A mostani külsőm elvileg defektvédelemmel van ellátva. Nem sokat ért. Az érdekelne, hogy milyen megoldást tudnátok adni a királydinnye okozta defekt elhárítására? Jelenleg ott tartok, hogy ugyanannyit tolom a bringát, mint megyek vele, nincs kedvem már felülni rá, mondván, hogy úgysem jutok messze vele.Mi a tuti recept királydinnye ellen?
-
#68216320
törölt tag
válasz Doki-HUN1978 #19538 üzenetére
Szívesen kihagynám, de már csak akkor veszem észre, mikor a kerék sziszeg és süni módjára néz ki
Belső:
Vettem egy OKO folyadékot amit belefogok nyomni a belsőbe.Külső:
Amit feltettek az egy Rubena 26x1.50 (40-559) külső gumi. Antipunkture védelemmel, de királydinnye ellen nem ért sokat. Tulajdonképpen a megtett 3km alapján semmit.Milyen külsőt ajánlanál? Lehet szélesebb, sőt, csak ordas nagy rücskök ne legyenek rajta, mert földúton és aszfalton lesz használva.
-
#68216320
törölt tag
válasz Doki-HUN1978 #19544 üzenetére
Az a gond, hogy a bringás boltban azt mondták, hiába a bütykös gumi, a köztük lévő sésbe fog belefordulni és beszúródni a tüske. Másrészt a bütykös gumi nem volna jó aszfaltra. Sajnos tele az út és a járda tüskékkel. Állítólag azóta van ennyire elszaporodva, mióta a közterületeken a damilos fűnyírókkal vágják a füvet és az kiszórja az útra a királydinnyét, illetve túl rövidre vágják a füvet és a szél viszi ki. A lényeg, hogy bárhol, ahol füves terület mellett visz a járda/út előfordulhat ilyen. Ezért kéne valami jó fajta megoldás, mert nem egyedi az eset.
-
#68216320
törölt tag
válasz belaazallat #19548 üzenetére
Hmmm... Nehéz ügy. Tulajdonképpen kezdem azt hinni, hogy az egyetlen megoldás, ha a tüske egy kemény műanyagnak nyomódna. Na az megvédené a belsőt. Üvegcserepek nem okoznak gondot a mostaninak sem, szétroppannak alatta, főleg, hogy 5.5 bar nyomást visel el a mostani külsőm, de ez a királydinnye ... ez egy rohadt kis növény!
Nézem a Continental gumikat, de megakadt a szemem a Schwalbe Marathon Plus-on is. Tetszik benne az 5mm plusz gumirész. Arra gondoltam, hogy valami jó defekt elleni gumit, defekt elleni szalagot és a már kezemben lévő OKO defekt folyadékot egyszerre fogom használni. Ne nézzetek teljesen paranoiásnak, de 3 defekt 30km-en belül eléggé aggasztó aszfalton. Ráadásul úgy olvasom, igen csak nem egyedi probléma az a rohadt kis növény okozta 5-10 lyuk a kerékben.
[ Szerkesztve ]
-
#68216320
törölt tag
válasz belaazallat #19558 üzenetére
Elgondolkodtattál. Lehet, hogy igazad van. Ha mégsem válik be, akkor a szalag átmenthető, illetve a még épen maradt és defektvédő folyadékkal teli belső is, ha ugyanaz marad a gumi méret. Lehet beszerzek még egy szalagot és összedobom a cuccost.
-
#68216320
törölt tag
Ma délután sikeresen belém jött egy autó és a hátsó kerék többé nem fordul el a "szűk" helyén. Tehát felnicsere. Mivel ilyet nem kapni, mint ami most van, első és hátsó lesz egyaránt. Milyen felnit ajánlanátok egy MTB-re, amit leginkább országúton és földútom, porban használnék?
Most 26x1.50 (40-559) gumi van rajta, de lehet, hogy kap majd valamikor egy picivel szélesebbet. -
#68216320
törölt tag
válasz ---Lasali--- #19672 üzenetére
Nem vagyok járatos a márkák terén. Az elmúlt 6 évben szinte nem is volt szerelve semmi a bringáimon (szerencsére). Megvettem, mentem, eladtam, másikat vettem. Egyedül a gumikba fújtam levegőt. Ilyen módon nekem a fő szempont az volna felni ügyben, hogy ne kelljen foglalkozni vele. Szeretném több okból is,ha a két felni egyforma lenne, ezért akarom az elsőt is kicserélni. Van valami felirat rajta és nem akarom, hogy elüssön a hátsótól. Talán sokaknak nem lényeges kérdés ez, de az autón sem néz ki jól, ha mondjuk más felni van elöl, mint hátul. Ahogy néztem hátul szükséges még pár küllőt is kicserélni.
Tehát:
2db fekete alufelni átlagos használatra volna, ne legyen a legvacakabb, de nem akarok átesni a másik oldalra sem. V-fékek vannak, olyan kellene amin frankón tapadnak a fékbetétek. Ez a szegecselés nem mond sokat. Gondolom strapabíróbb a szegecselt, de én országúton és döngölt földúton használnám, alapvetően túrázás céljából.
Esetleg ennyi infóból tudsz már javasolni valamit? Vagy menjek be egy boltba, vegyem le ami tetszik és ennyi?szentkuti11: Szeretném, ha azonos tulajdonságokkal bírna, ugyanúgy nézne ki, mint az első. Ami most van, olyat pedig nem találok neten és ugyanolyat már nem is akarnék.
ludsimon: Nem történt nagy gond. Én mentem egyenesen egy úton. Jobbról egy egy autó bevágott éppen elém. A mögötte érkező autó elöl eltakart ez idő alatt és ő is kikanyarodott gyorsan, de ez alatt én már pont elhaladtam volna előtte, de nekem jött. A hátsó kereket kapta el félig jobb oldalról-hátulról. Félreálltunk, megbeszéltük. Teljesen korrekten állt a dologhoz. Ennyi. Ja, Budapest a helyszín.
belaazallat: Igen, Ő állja a költségeket. Visszaélni nem szeretnék a helyzettel csupán ugyanolyan esztétikai és minőségi állapotban tudni a bringámat, mint volt. Mondjuk a sok idő, amit az apróságokkal eltöltöttem (beállítgatások, gumiválogatás, defektvédelem felszerelése) megfizethetetlen, de nem zavar, megcsinálom újra szívesen. Ezt nem is bíznám szervizre. Szeretem látni, tudni valami hogyan van megcsinálva.
[ Szerkesztve ]
-
#68216320
törölt tag
válasz ---Lasali--- #19696 üzenetére
Köszi a segítséget. Kinéztem egy boltot, ahol pár napja vettük a párom gépét, ott fogok vásárolni, ott úgy tűnik igen csak értenek a dolgokhoz. Rögtön kérdésekkel bombáztak, mire megmutatták neki a kb. 400db-os készletből a neki megfelelő példányokat. A régi hátsó kerékből át teszem a fogaskereket. A kerékagyat érdemes áttenni vagy esetleges sérülés miatt vegyek azt is. Nem én fogom szerelni, de jó volna, ha tökéletes állapotban lenne.
-
#68216320
törölt tag
Hat kedves urak, nagyon orulok h par napja ratalaltam erre a forumra. Jopar eve bringazom, de hianyzott mar egy szakerto megis barati kommunikacio a temaban. Sok infot gyujtok a beszelgetesetekbol. Remelem hamarosan en is erdemi hozzaszolo lehetek koztetek. Addig is megkerdeznem h mivel es hogyan erdemes a lancot megtisztitani? Van rajta olaj es kosz rendesen.
-
#68216320
törölt tag
A 18-as vaz milyen meretet jelol? Magassag v. hossz? Nemreg vettem csak eszre egy matricat a bringamon miszerint ilyen vazam van. Gondolom a 184 centimhez 20as vaz illene, nem?
-
#68216320
törölt tag
A tönkrement felnim helyett (Mach1 XC-Type) rendeltem egy üzletben küllőzéssel együtt egy Ryde Zac Pro 26-os, 36küllős fekete felnit. Szerintetek országúti illetve döngölt földes útra megfelelő választás volt? Tapasztalata van valakinek vele?
-
#68216320
törölt tag
válasz DonThomasino #20349 üzenetére
En pont tegnap vittem a bigbike-ba az Orson az Ikea mellett levo uzletbe. Paromnak mult heten vettunk ott bringat es nagyon szakertoknek tuntek. Viszont a szerviz most picit el van uszva, jovo hetre vallaltak csak.
-
#68216320
törölt tag
válasz venember83 #21276 üzenetére
A vaz meretnel mi alapjan kell szamolni? En 185 cm vagyk kb. es 18-as vazam van. Az kicsi nekem akkor? Jol ki van huzva a nyeregcso h kinyujthassam a labam.
-
#68216320
törölt tag
válasz venember83 #21279 üzenetére
Kerestem egy táblázatot és a szerint (bár írják h lehetnek eltérések) a 18-as váz 170-180cm magassághoz passzol. 185-190 között jó a 20-as. Ezek szerint kicsi a váz nekem. Ez letört picit.
-
#68216320
törölt tag
Hölgyek/Urak! Valamelyik weboldalon azt olvastam, hogy a lánckarbantartást sokszor helytelenül végzi el a kevés ismerettel rendelkező kerékpáros. Például kitértek arra a dologra, hogy egyáltalán szabad-e a bringán olajozni a láncot. Azt a problémát feszegették, hogy a felszerelt állapotban történő olajozásnál a láncszemek közé az olaj bemossa a szennyeződést is és jobban koptatja a szemeket, mint azelőtt. Tehát lényegében többet ártottunk, mint használtunk vele.
Azt tanácsolták, hogy a legjobb megoldás a láncot leszerelt állapotban kitisztítani oldószerbe történő áztatással és ezután leszerelt állapotban megolajozni. Az oldószeres áztatásnál egy kólás flakonba dobták amiben oldószer volt és jól osszerázták, ez kimosta a szennyeződést a láncszemek közül. Gondolom, ha valakinek van elég olaja itt is a legtutibb egy áztatás neki. Ezután felszerelni. Azt hiszem sem a váltó, sem az első hajtómű, sem a fogaskoszorú fogait nem érdemes megkenni, mert csak összeszedi a szennyeződést.
És akkor a kérdések:
1. Valóban javasoljátok ti is ezt a technikát
2. A láncszerelésnél valami gyorsoldó szemet említenek, amivel szét lehet szerelni. Kell ehhez valami spec. szerszám?
3. Milyen oldószerbe érdemes beáztatni a tisztításhoz?
4. Milyen olajba áztassam a kenéshez? -
#68216320
törölt tag
válasz Doki-HUN1978 #21518 üzenetére
Doki-HUN1978 és venember83: köszönöm a segítséget. első körben azt hiszem elviszem a bringát szervizbe és tetetek bele patentszemet. a tisztítást viszont már szeretném majd én csinálni, ezért otthon leveszem a láncot és brigéciol, majd egy éjszakán át olajfürdőt kap. ezt az olajat elteszem és csak erre fogom majd újra használni, mikor kell. amikor elkap a zuhi és felverődik a vízzel a sok kosz akkor szokott a lánccal gond lenni, érzem ahogy korcog. na akkor adok neki újra egy fürdőt. aztán meglátom mennyire eredményes.
-
#68216320
törölt tag
válasz ludsimon #21521 üzenetére
Nem azért szeretném olajozni és karbantartani, hogy sokáig kitartson. Igazából a hangját szeretném minimálisra csökkenteni. Illetve eső után a kosztól még hangosabb, mint szokott lenni. Ezért akarom ilyenkor kimosni és újra olajozni. Következő lépés akkor a patent szem.
Más. Tegnap hazahoztam az új felnit, beküllőzve, összeszerelve. Beszerelés után vettem észre, hogy bár a felni fél mm-t sem üt semerre, a fogaskoszorú szabadonfutásnál igen. Tulajdonképpen a középpontja, mintha egy kis kört írna le. Nem tudom máshogy elmondani. Ennek mi lehet az oka? Görbült tengely?
[ Szerkesztve ]
-
#68216320
törölt tag
Milyen kotelezo felszerelesek vannak a kresz szerint, amik hianya eseten buntetnek?
lampak, csengo, kulloprizma 1 v 2 kerekre kell? -
#68216320
törölt tag
válasz superecneB #22644 üzenetére
superecneB, venember83, Smani: köszönöm a gyors választ. ebből a fényvisszaverős ruházat lehet necces, ha valahol rám sötétedik. a vörös hátsó prizma és hátsó lámpa gondolom lehet egyben a szokásos üléscsőre szerelhető LED-es villogó+folyamatos fénnyel világító apróság.
-
#68216320
törölt tag
Elveszett a kilométerórám küllőre szerelhető mágnese. Lehetne beszerezni csak azt valahol?
-
#68216320
törölt tag
válasz inkubator #23720 üzenetére
Nem tudom mire akarod pontosan hasznalni, de en a megtett ut rogzitesere a locus-t hssznalom. Allithato a frissites masodpercenkent illetve meterenkent is. Beallithatod h mekkora pontossagon belul rogzitsen csak igy nem mer nagyon felre inkabb atlagol ha nincs pontos jel. Illetve kezel offline terkepeket, bitmap es vector formatumot is, de megy online terkeppel is. Regen nekem is galaxy s-em volt, de annak sajnos nem a legtutibb a gps-e, en akkor ezert valtottam. Ott jol jott a locus atlagolo funkcioja mikor nqgyon nagy szorasban tudott csak merni. Nem ingyenes a locus, de ha nem zavar a reklam benne ... ja es exportalhatod az utvonalat es feltoltheted pl. a google terkephez.
-
#68216320
törölt tag
-
#68216320
törölt tag
válasz DonThomasino #26588 üzenetére
Ha közben nem mozdul jobbra-balra a bringa akkor szerintem nem kéne ugrania. Valószínűleg (szerintem) a váltón a két kicsi kereket tartalmazó fém van elferdülve. Legalábbis nekem pár éve amiatt csinált hasonlót. De hallgass meg az ügyben másokat is még. Amúgy nem hiszem h sokat fogod hátrafelé tekerni
-
#68216320
törölt tag
Üdv Bringás társak. Eljött a jó idő, a tűző napfény és a sima szemüveg már nem elég tekeréshez. Tudnátok ajánlani megoldást dioptriás, bringázáshoz használatos szemüvegre?
[ Szerkesztve ]
-
#68216320
törölt tag
Köszönöm a választ. Igen, azt gondoltam, hogy drágább lesz, mint 20dkg párizsi, de az a kérdés mennyire lesz drága. Bár, valamit lépnem kell mindenképp, mert normál szemüveggel a nap miatt nem látok, sima napszemüveggel pedig a dioptria hiánya miatt. Még sohasem volt kontaktlencsém, de esetleg megoldás lehetne az is? Bár kérdés, hogy mondjuk egy 100km-es távon mennyire viselne meg.
-
#68216320
törölt tag
válasz D.Orion #47893 üzenetére
Az átlagos, utcai viseletre szánt szemüvegkeret nem alkalmas kerékpározáshoz. Bár a lencse benne műanyag, de a keret fém és a fülnél lévő végén műanyag rész érintkezik a füllel. Ez tekerés közben úgy lecsúszik a fejről, mint annak rendje, főleg, ha izzad is kicsit. A bringás szemüvegem viszont teljesen műanyag, könnyű és a fülnél lévő végén gumi van. Emiatt nem csúszik le. Illetve még van egy kis szorítása is a fejen, tehát jóvalstabilabban áll. Mindenképpen sportszemüveg kell csak az a kérdés lehet-e valami olcsóbb megoldásból dioptriásra kihozni. Vagy a kontaktlencse lehet még alternatíva számomra talán.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!