- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Honor Magic V2 - origami
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- iPhone topik
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Samsung Gear S3 - második kör
Hirdetés
-
Előbb csúcstábla aztán topmobil jöhet a OnePlustól
ma Középpontban a Snapdragon elit teljesítménye.
-
A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
it Az energiaéhes adatközpontok és a big tech egyre növekvő igényei miatt elindultak a megbeszélések az USA kormánya és a tech szektor között: klímabarát áramtermelést akarnak.
-
Akciófigyelő 2024: PlayStation Summer Game Fest leárazások
gp Számos játék szerezhető be az eredeti áránál olcsóbban, érdemes lehet a teljes listát átböngészni.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
inkubator
tag
Sziasztok! Szeretnék dual control fékváltókart Jucy 5 hidrás fékhez. Több kérdésem is volna:
1., A váltóbovden ugyan az mint a többi váltónál vagy valami spéci cuccot kell rendelni hozzá ha használtam veszem meg és nincs hozzá bovden?
2., Jelenleg 8-as rendszerem van, rá lehet tenni ezt a 9-es váltókart vagy mindenképpen kell egy 9-es hátsó váltó és egy 9-es racsni?
3., Ha 9-es racsnit rakok fel akor a jelenlegi hátsó agyat is cserélnem kell?
4., Láttam rengeteg számozást a dual control fékváltokaroknál és nem látok semmi különbséget azon kívül hogy fekete, szürke vagy ezüst vagy ezek keveréke illetve hogy hidrós vagy bovdenes a fék. Na meg persze hogy LX vagy XT van ráírva, már ha van lényegi különbség.
5., Ha használtan veszem akkor mi lehet a gixer (gondolok itt gyakori hibákra ami miatt vagy használhatatlan a rendszer vagy nem működik megfelelően?
6., Olvasom pár helyen hogy valami ásványi olajos fékhez passzol a rendszer, de sima oljos Jucy-val is elmegy?[ Szerkesztve ]
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
Nah sikerült szereznem egy boltba járós országúti bringát. Elég öreg és a féke se mai csirke (egyforgáspontú), így azoktól kérdezném akiknek van hasonló bringája, hogy hogyan tudnám a fékerőt növelni szerintetek? Elég ha veszek valami új fékpofát (a mostani elég merev és kemény), vagy cseréljem le 2 forgáspontúra a féktestet? A lényeg hogy fogjon mint a disznó és olcsó legyen, hogy ne sajnáljam a bolt előtt hagyni.
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
Milyen programot ajánlotok a bringázások rögzítésére androidos telefonhoz (Galaxy S)?
Most a Sport tracker-t használom, van jobb?
Tetszik benne hogy 2 km/h alatt nem számol, meg elég felhasználóbarát, de a pontosságát illetően Ebben a cikkben lehúzták kicsit. Várok minéltöbb ellene/mellette érvet. Vagy ha van jobb kivele!Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
válasz Peet210 #23726 üzenetére
Csak vannak akkora tévesztései, ha már ugyanabba a faluban lakunk pl. EZENa Böszörményi és Sínai közötti részen a Füredi úti Mekinél ha megnézed olyan mintha csalingáznék össze vissza, pedig a kerékpárúton mentem. Mondjuk neked ugyanazt a részt szépen mutatta.
szki;lorcsi,nyugdíjas nektek is köszönöm az infót!
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
Ha egy országúti bringa Shimano 105 szettel van szerelve, akkor az mennyire számít jónak? Milyen árkategóriás használt bringákon szokott lenni?
Ugyanis tervem hogy a jelenlegi szakadt rozsdás országúti kerómat lecserélném, mert már szinte napi használatban van és jobb lenne egy megbízhatóbb.
Jelenlegi: Noname hajtásrendszer elöl 1 hátul 6 sebesség. Szimpla felni.
Amit szeretnék: Városi huszárként duplafalu felni és valami jobb hajtás mint a noname. Olyan 30-40.000 lenne a maximum.
EZ volna 30.000-ért.
vagy van valami más bringa Shimano 105 szettel. Holnap lövök róla képet.
Vagy vegyek egy Csepel vázat és építsek bele valamit?Segítsetek!
mire?
- 90% városi rohangálós
- 10% városon kívülNote 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
válasz venember83 #24216 üzenetére
Nagyon köszi a linket! Tényleg jobb mint a sárga..
Segítenétek hogy a különböző országúti vázak között eligazodni hogy melyik miért jó? Gondolok itt anyagminőségre Cromo, alu stb..
Ugyanígy hajtásrendszerben is... Annyit tudok hogy van Shimano 105 meg ultegra, de hogy melyik miért jó vagy van e más amivel érdemes foglalkozni?Valami kis gyorstalpalót írhatna valaki 100.000 ft alatti országútikról.
Próbálom kigondolni hogy vegyek valami jól felszerelt használt komplett országútit mint amit venember linkelt, vagy magamnak építsek egy új vázra (special valami Csepel torpedóra gondoltam az olcsóbbikra) vagy ez a Csepel dolog most divat majomkodás? Mert látom neten 80 .000 körül árulják a használt de szinte új Csepeleket torpedo 3 csillag, vagy abban az árban sokkal jobb minőségibb cuccok vannak komplett használtban vagy újban ?
Továbbra is 30-40.000 a komplett használt országútira szánt keretem, de ha vesz az ember egy új vázat az 30-35.000 és azt mire felépítem felmegy 80-ra. Persze nem kell egyszerre kicsengetni érte a lóvét.
Szóval 30-40.000-es kategóriába milyen vázzal (anyag, márka) és milyen hajtás, fék, váltás rendszerrel ellátott bringát nézegessek.
Bocs hogy ilyen láma vagyok de mióta kipróbáltam az outi világot azóta nagyon tetszik.
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
Új kerékpárnál ha nem rakatod össze szakszervizzel, akkor ugrott a garancia. Nagykerben dolgozok nyaranta és átérzem a kiskereskedők problémáit amikor hozzák vissza a bringát hogy valaki már megint elvitte dobozban a biciklit és széthullott alatta mert azt gondolta egy első kereket bele tud rakni a többi meg egyben van. Mert ha kiveszed dobozból a biciklit, nem elég hogy a mellékötözött gyorszáras elsőkereket berakod, meg elfordítod a kormányt 90 fokkal a villához képest, meg kihúzod a nyeregcsövet, meg betekered a pedált. Igenis mindent át kell nézni sokszor a pozicionált váltót is beállítani. Sajnos tényleg át kell nézetni a bringát, mondjuk a láncon pont optimális tudtommal az olaj, viszont azon kihaltam hogy a gyári teleszkópokat is egyből át kell zsíroztatni ami önmagában 3000-5000 ft. Vettem egy 1 éves Duro teleszkópot múlt nyáron és mondta a tulaj hogy nem volt sose szervízben. Alig akartam megvenni mert semmi mozgása nem volt, de csak megvettem mert jó áron volt ÉS elvittem hogy csináljanak vele valamit mert ez így kaka. Azt hittem lágyabb rugó kell bele a 105 kilóm ellenére is. A szervizes srác átkente meg feltöltötte az olajpatront benne - vagy mit - és olyan szépen mozgott egy éven át pehely súlyom alatt mint haverom Manitou-ja. Most is szépen mozog, de gondos gazda révén elviszem átkenésre mert nemsoká letelik az 1 év.
Én is írok már egy problémát, hátha házilag orvosolható: Adott az Avid Jucus 5 hidrós fékrendszer és régen szépen fent fogott a hátsó fék is, azonban egy ideje szinte a markolatig be lehet húzni. Van e valami állítócsavar amivel be lehet állítani hogy ismét fent fogjon, vagy más a gond?
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
Fékpofát, tárcsát holnap leellenőrzöm, de nem nyúlós, viszont kissé gumis hangja van a fékkarnál. Olyan mint amikor 2 gumi egymáson surlódik. Mintha nem lenne benne elég olaj. De nem értem amúgy hogy mitől levegősödhet fel a fék.... Olaj nem folyt el elvileg sehol, mert porszáraz kívülről a rendszer.
Nem vagyok otthon a hidrós fékek lelkivilágában, DE azt már megtanultam, hogy ha nincs bent a tárcsa akkor ne húzzam be a féket
[ Szerkesztve ]
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
Srácok EZ a betét (nem tisztasági) tényleg elég kopott volt, de a fékkar még most is markolatig húzható, tehát viszem feltöltésre majd.
Találtam itthon 40%-ost, amíg nem veszek újat addig jó lesz. És itt kötném át a szálat fungeldhez, hisz lehet neki is azért nyikorog mert nem a neki megfelelő betétek vannak. Hisz régen olvastam hogy létezik vagy 3-4 féle anyagú betét, ezekről tudtok információt hogy melyik miért jó és roszz?Nekem most legutóbb volt, az nem nyikorgott, de most amit találtam nekem is nyikorog fékezés közben.
[ Szerkesztve ]
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
Fékbetétből gyantás vagy fémes a jó? Melyik milyen jó/rossz tulajdonsággal rendelkezik? Melyik márkát ajánljátok?
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
válasz venember83 #25096 üzenetére
Köszi! Közben én is találtam kis jellemzést:
Fémes: Tovább tart, esőben-sárban jobb, viszont hangosabb és jobban felmelegszik a féknyereg (jobban vezeti a hőt), lassabban kopik be.Organikus: Nagyobb fékerő szárazon, gyorsabb kopás, vizesen visszaesik a teljesítmény, kevésbé üvölt, kevésbé vezeti a hőt (a tárcsa jobban felmelegszik, ami a nagyobb felület miatt jobban vezeti el a hőt mint a féknyereg)
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
GeneraL_XTX: Sok balesetmentest hozzá!
Mr X: Nekem is satnya volt a lábom kb 1 év montizás után is elöl középső tányér, hátul naggyából középen. Aztán hozzám jutott 2 hónapja egy régi outi és azon kicsit másabb az áttétel és mikor visszaűltem montira elfogytak az áttételek. Ez napi 10 km eredménye lett.
Más: Mi a véleményetek a Csepel Torpedoról? Azon gondolkozok, hogy ha nyáron sikerül összeszedni 100.000 ft-ot, akkor vagy kompletten annyiért megvenni, vagy a hajtás és váltáson kívül 80.000. Akkor a többi cuccot megvenni 20.000-ből használtan tehát a teljes hajtást és váltást (2-3 tányéros hajtókar, lánc, hátsó váltó, hátsó fogaskeréksor) . Abból Shimano 105-re gondoltam, mert ahogy néztem az ami relatív olcsó és megbízható, bár sehol se olvastam rangsort a (shimano 105, ultegra, exage stb-ről)
Főleg városban rohangálnék vele meg néha városon kívül, de nem versenyre.[ Szerkesztve ]
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
válasz Jamby18 #25254 üzenetére
Nekem Santour XCR telóm volt, azért adtam el mert a becsúszók rozsdásodtak és a villanyak is. DE a mozgása nagyon szép volt és benyomva is lehett Lockkolni. Tektro I.o. bowdenes 180-as tárcsafékem volt hozzá, hát nem volt az igazi, egy jobb V-fék (állíthatós vagy hidrós) lehet többet ér. Váltottam Duro DJ-re és elöl hátul Jucy 5 fék, így nagyon jó. Vaj mozgású teló és jól adagolható, de bika erős fék. Találtam neked valamit, kíváncsi vagok a többiek mit szólnak HOZZÁ. NAh meg persze te is. Igazából 60-80.000 alatt nincs normális teleszkóp, de ha már gagyi akkor legyen erős, én a Duro-ban nem csalódtam, az XCM meg RST telóktól jobb. Jah és 20-25-ért átütős!! ÉS amit még nagyon mondtak a teleszkóp előnyére, hogy rugós így nem kell se levegőt töltögetni bele, mert ha elillan akkor ott vagy teleszkóp nélkül.
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
KRESZ kérdés:
Ha a tábla tiltja a kerékpáros közlekedést az úttesten, akkor tekerhetek a járdán vagy mindenképpen tolnom kell?
Eddig úgy tudtam hogy a járdán mindenképpen tolni kell ha az útról ki vagyok tiltva, de a bikemag múltkori KRESZ cikke bekavart, mert ott azt állítják hogy elehet a járdán menni ha az úton tilos. Most akkor mi az igazság?Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
Köszi srácok! Járdán 4-5km/h-val megyek ha megyek, de ez kb kerékpározásaimnak 0,5-1%-a,mert Országútival és Slick gumás montival jobb úttesten, haladósabb. Járdán meg macerás, hogy amikor átkel az ember folyton le kell szállni.
Kérdés: A CSepel Royal És CSepel Tropedo vázak között van e valami különbség vagy ugyanaz a kettő?
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
Gyertek Debrecenbe, itt elég normálisak az autósok, a buszosokkal se volt még konfliktusom. Itt csak a belvárosi kerékpárutat nem tudják megkülönböztetni a gyalogosok a kerékpárúttól, de csengővel elterelhetők. Viszont akik az átkelőhelynél sorakoznak fel és átkeléshez is a kerékpársávot használják és hiába csönget az ember...... Nah olyankor elgondolkozok hogy beruházok EBBE az AirZoundba, de tudom hogy ez erős túlzás. CSak azok ellen akik ellen nem használ a csengő.. Vagy van valami köztes megoldás?
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
válasz Stauffenberg #25619 üzenetére
Hasonló gépem van nekem is jelenleg, a nyáron ha összejön egy kis pénz veszek 40 körül egy kicsit komolyabb országútit komolyabb hajtással hogy mehessek városon kívülre edzés céljából, vagy ha elborul az agyam akkor kigyűjtök egy Csepel torpedóra. De addig informálódok erről a torpedóról, mert nem sokat hallottam még róla. De nagyon tetszik.
Országútin milyen felni bírja a gödrös városi utakat?
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
A múltkor én is kértem, hogy valami rangsort állítsatok már össze lentről fel hogy mik a jó cuccok hajtásban, váltásban és fékben. De ha sok lenne összeírni, akkor szűkítem a kört hogy a gyári Csepel torpedo bringáról mit érdemes cserélni a kerékagy, e-h váltó, hajtókar, fogsor, váltókar alaktrészekből ami árban ugyanannyi lenne de jobb.
(példa: Joytech alu agy 4000 ft helyett Shimano Tiagra '12 (HB-4600) - 4500 ft)
Komplett torpedo paraméterei:
Váz: Hi-Ten acél
Váz méretek:52,54,56,58,60
Szín: fehér, kék, fekete
Villa: Hi-Ten acél 1 1/8"
Kormány: Csepel Road anatomic
Kormányfej: Csepel alu 110mm, 10 fok, befogó: 25,4mm
Kormányfejkészlet: Saccon
Gumiköpeny: Kenda Koncept K191 700x23C
Felni: Csepel Ringo 622x14 36 lyuk, fehér
Első agy: Joytech alu 36 lyuk
Hátsó agy: Joytech alu 36 lyuk
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50 12-21T 7s.
Hajtómű: Csepel 53-39T 170mm
Pedál: Marwi SP-311 alu keret, acál test
Első váltó: Shimano FD-A050 (28,6 mm)
Hátsó váltó: Shimano RD-A050
Fékkar: Saccon alu
Fék: Saccon alu
Nyereg: Csepel Velo
Nyeregcső: Csepel
Évjárat: 2010Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
válasz Vasinger! #25749 üzenetére
Nekem BBB BMP-17 windgun pumpám van. 3500-4000 ft-ért van benne nyomásmérő 7 bar-ig. A kis szutyok outimra 2 naponta használom, teljesen jó, erős , kényelmesen használható. Ennyi pénzért nagyon örülök a nyomásmérőnek ami ráadásul nem egy nagy kani kerek mérő, hanem hosszúkásan besimul a pumpába és használat közben is szépen olvasható nem csak bar-ban hanem psi-ben is a nyomás érték.
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
Üdv! 100.000 plafonnal melyik országútit vegyem?
Mennyire érdemes lealkudnom őket?
Ha tudtok jobb ajánlatot akkor írjátok meg!
Pro-kontra érvek is jöhetnek! Előre is köszönöm nektek!
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
válasz ludsimon #34373 üzenetére
Az a helyzet hogy hosszútávra venném, azért gondoltam hogy az alapabb kategóriából valami jófélét megcélzok. Nem versenyezni kell csak kitekerni városon kívül és a 10-20 éves bringáktól 1 fokkal újabb legyen. 60-70 körül régi de jó kerók vannak, de pl a merida karbon villás könnyű gép, a másikra is 9,5 kilót írtak és az újabb megjelenést képviselik. Már van egy városban rohangálós outim az a 10-15.000 ft-os szutyok kategória. Eredetileg Csepel Torpedót akartam attól meg már ezek jobbak gondolom.
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
Pulzusmérős kerékpárkomputerből melyik a legolcsóbb?
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
Sziasztok! Szeretnék informálódni országúti szettekről, nem e tudtok valami átfogó írást, amiben leírjak a különbségeket? Egyenlőre egy haverom azt mondta hogy Shimano 105, 600 vagy RX100 szettet keresgessek, de sajna nem tudom hogy mik a különbségek csak hogy minőségi cuccok. Szeretnék valami régi de szép állapotú szettet kifogni. Egyébként egy Csepel Torpedo-ba lesz majd, kérdés hogy beleférne e egy Hollowtech I. vagy II. is akár. Tudom hogy gyalázat ilyen szar vázba ilyen jó szettet rakni, de a vázhoz ragaszkodom.
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
inkubator
tag
válasz ---Lasali--- #38911 üzenetére
A lényeg az, hogy a régebbi szettekből szeretnék kifogni, mert azoknak nincs horror ára de megbízható (40-60.000 a rá szánt összeg). Valami szép állapotú kellene, max a lánctányért fogsort, váltógörgőt kelljen cserélni rajta, ezek 1500-2500 ft-os tételek. Újat azért nem szeretnék mert talán nem csinálják olyan tartós anyagból és/vagy gondolom olyan 100-130.000 ft egy teljes új szett.
Egyenlőre a szememben a Sora, 105, 600, RX100, Ultegra tök egyformának tűnik ezért kerestem volna valami kimerítő leírást hogy melyik mit tud, mert szeretnék valami tartós és jó szettet a bicajra ami jó állapotban van és öröm vele tekerni.
Ma volt szerencsém kipróbálni egy 105-ös rendszerű kerót Exage hajtóműveset és nagyon fasza volt (ovális lánctányérral). Szóval megcsapott a minőség szele.
Szett alatt első-hátsó váltó, hajtómű (középrésszel), fogaskeréksor, fékváltókar esetleg ha van féktest és/vagy e-h tengely az se gond.
EZT is néztem, de állítólag csag 30.000-et ér
[ Szerkesztve ]
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Sweet.tv - internetes TV
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ford topik
- Autós topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Vivaldi (böngésző)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Delta 3400RPM 113CFM Ventilátor 12cm / 500+ Raktáron
- ASUS VS228DE 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
- Komplett igényes gamer PC (Monitor, alaplap, cpu, ház, táp,ssd, vga)
- Samsung S34BG850 G8 - 34" Ívelt Smart OLED - 3440x1440 175Hz - 0.1 ms - TrueBlack 400 - FreeSync
- Samsung Galaxy S21+ 5G 256GB Phantom Silver
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen