- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
- Honor Magic V2 - origami
- Mobil flották
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Hali!
Őszintén szólva nem tudom, hogy ebben a topikban illik-e ilyet kérdezni,de némi vásárlási eligazításra lenne szükségem és gondoltam kérdeznék pár amatőr hülyeséget. Lehet nem tudom rövidre fogni a kérdéseimet, de akinek van egy kis szabadideje az írhatna pár sort vissza.
Szóval a lényeg, hogy utoljára kis kamasz koromban bringáztam, de gondoltam ismét elkezdeném (most vagyok 22, nagyjából 6-7 éve nem bringáztam komolyabban). Nem vagyok nagy bringa szakértő, de azt tudom, hogy mire használnám és mennyit szánnék rá.
Szóval most erre a bringa témakörre úgy 35-40 ezret tudok rászánni (megvásárolandó kiegészítőkkel együtt). Használt bringa is szóba jöhet, mert szeretek felújítgatni, de persze nem akarok roncsot vagy pénznyelőt venni.
Szeretném, ha könnyű lenne az egész, terepre nem sűrűn mennék, inkább Budapest belvárosában használnám, meg városon kívül is néha. De azért jó lenne ha nem nyaklana össze ha néha kicsit rázósabb útra is rátévedek. Nem tudom, hogy érdemes-e ilyen kritériumok mellett országúti bringában gondolkozni, de nekem első körben azok jutottak eszembe.
Szerintetek?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cathfaern #24660 üzenetére
Neked is meg a többieknek is köszönöm! Amúgy azért is írtam, hogy szóba jöhet használt, mert tudom, hogy ennyiért nem igen kapni új bringából jót. Na meg szeretek felújítgatni. Meg ezt a 40 ezret kezdésként kell érteni. Most nem tudok a fizumból többet félretenni, de idővel szívesen ráköltök havi néhány ezret új alkatrészekre.
Gondoltam veszek bagóért egy régi "nagymami" Csepelt és azt alakítom át. Ez szerintetek mennyire járható út?
Alapvetően arra gondoltam, hogy eredeti állapotra felpofozom, plusz szerelek rá fékeket a kontra helyett, váltósra alakítom és teljesen átfényezem. Kezdésként. A többit majd később apránként.
Apropó fényezés: Csinált már valaki ilyet otthon? A diszkáveri csennelen autó felújításnál kisebb felületekhez nem viszik fényezőhöz a verdát, hanem lefújják maguknak. Tudja valaki, hogy ehhez milyen festék kellene, hogy tartós is legyen?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cathfaern #24674 üzenetére
És amúgy városi közlekedésre nagyon gagyi lenne egy cross bicaj? Legtöbbet aszfalton mennék (hétköznap az irodába dolgozni), de hétvégente szívesen kimennék a természetbe is. Oda meg az országúti egyértelműen nem alkalmas.
Vagy inkább vegyek egy országútit az aszfaltra és egyszer próbáljak meg kigazdálkodni mellé egy MTB-t?
Nyilván ez lenne a legoptimálisabb, de akkor amennyit a két bringára költenék vehetnék egy jobb cross-t is talán. Azért a tárolás kérdése sem elhanyagolható és egy cross jobban elfér, mint két másik.
-
Stauffenberg
nagyúr
Hali!
Pár napja már kérdeztem bringa ügyben, azóta eldőlt, hogy országútit szeretnék. Van két kiszemeltem, szerintetek melyikre kéne lecsapnom (úgy kb holnap délelőtt már kontaktolnék ez eladókkal).
http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/56-os-velotech-egyenes-kormany-made-in-france-l82610.html
vagy ez?
http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/felujitott-orszaguti-kerekpar-elado-l82686.html
Köszi ha valaki tud segíteni egy teljesen kezdő országútisnak!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz salieri. #24937 üzenetére
Még négyszer és nyolcszor ennyiért is. Most sokkal többet nem tudok erre költeni. Nem versenycélokra lenne, hanem városi cirkálónak.
Vagy várok 2 hónapot amíg kispórolom a dupla ennyi pénzt, de akkor meg lemegy a bringás szezon egy jó része.
Egyébként ettől függetlenül crossway bringából milyet tudnátok ajánlani 70-80 ezer limitig?
-
Stauffenberg
nagyúr
Hali!
Ezekről a bringákról tudtok némi véleményt mondani?
Ez nem nekem lesz ezúttal. A cél vele: Városban tekerni munkába és hétvégente könnyű erdei utakon nyugodt tempóval hajtani illetve néha városon kívül országúton. Az illető nem tud ennél többet kisajtolni bringára, szóval hagyjuk az "XY forinttal többért már jobbat kapsz" kezdetű mondatokat.
Ha a három közül egyik sem jó akkor is maximum ebben az árban kéne egy cross. Tudtok segíteni?
UI: Ebben a kategóriában van amúgy értelme a csillapított villáknak? Egy másik fórumon azt írta valaki, hogy amúgy sem elég jók ahhoz ennyi pénzért, hogy legyen értelme, csak felesleges súlytöbblet.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cathfaern #24998 üzenetére
Köszi! Leadom a drótot. Amúgy itt az 56" méret azt a méretet jelöli mint az országúti vázaknál az 56-os?
rii: Köszi, megnéztem, de ott nem volt a megadott árkategóriában. Esetleg Bikemag apróján nézek még szét bár én nem igazán tudom melyik a jó és rossz. A lényeg, hogy kb 50-60 ezer körül keres egy cross bringát.
-
Stauffenberg
nagyúr
Hali újra!
Na megint átgondoltam a bringás témát. Most azt gondoltam, hogy veszek 80k körül egy cross bicajt amit hajthatok munka után illetve hétvégén.
Meg mellé egy 20-30k körüli régi, de felújított országútit. A probléma az, hogy munkába nem vinném a drágább bringát, mert kint kell hagynom. Nem baj ha kicsit rondácskának néz ki, talán nem tűnik túl zsíros célpontnak a tolvajoknak. Vagy ha elviszik akkor ezt jobban kiheverem, mint azt a bringát amire 80-100 ropi körül költöttem.
Most van egy közeli boltban egy teljesen eredeti Favorit, felújítva, friss gumikkal, üzemképesen, 20k összegért, csak nyerget kell rajta cseréltetni. Erről így mi a vélemény?
-
Stauffenberg
nagyúr
Hali!
Kérdeztem már, de kicsit elsikkadt. Szóval szerintetek megéri egy teljesen gyári, de szervizelt, beállított, új gumikat kapott Favorit márkájú országúti 20 darab ezresért? Nem ez lenne a fő bringám, de kell valami amiért kevésbé aggódok mikor nap mint nap kint kell lelakatolnom az utcán. Munkába járnék vele (kb 10 km oda és ugyan ennyi vissza).
Amúgy egy bringaszerviz árulja, szerintük műszakilag teljesen korrektre kipofozták. Vagy inkább vegyek magánszemélytől egy másikat?
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz venember83 #25350 üzenetére
Nincs gari, viszont barátnőmék mellett van a szerviz (amúgy egyedi bringákat építenek és gondolom alapnak vették meg a Favoritot). Szóval ha gond van vele akkor ránéznek. De amúgy 3000 Ft a teljes átnézés meg beállítás. De ez elvileg már megtörtént rajta mielőtt a "kirakatba" tették a bicajt.
Új nyerget rakatok rá (+3000 Ft) illetve talán még a fékeket is cserélném. De gondolom városban ezekkel az alap Weinmann fékekkel is meg lehet állni, csak egy ismerősöm azt mondta, hogy nem bírják a pesti utakat és hamar szétesnek. Gondoltam elébe mennék a bajnak. Amúgy hat sebességes. Ez elég lehet? 5-6 éve nem bringáztam és a hétvégén letekertem kb 25km-t egy viszonylag nehéz kölcsön MTB-vel, a végére eléggé elfáradtam, emelkedőn jól jött a könnyített fokozat.
Szerk: Nem a bérlet árak miatt venném, amúgy is a cég fizeti az utazásom. Csak jó lenne mozogni mert az irodai munka nem tesz jót az áramvonalaimnak...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz SOAD19 #25353 üzenetére
Én a metró vonalán járok (Déli-Pályaudvar - Újpest Központ) és bringával dupla annyi idő. De ez nem tántorít el. Tudok fél órával korábban indulni amúgy is csak fél 10-re járok be. Vennék bringa bérletet is, mert Érden lakom és 20 perc vonat út van még a belvárosig. Annyit már nem tekernék napi szinten, hogy a vonattal is versenyre keljek.
-
Stauffenberg
nagyúr
Erről a bringáról tudtok röviden véleményt mondani? Inkább csak annyi érdekelne, hogy szerintetek megéri-e megvennem másod bringának melóba járáshoz?
Szerintem jobb, mint egy jó állapotú, de gyári Favorit 20 ropiért. Igaz én nem értek hozzá. Sajnos nem tudom megnézni személyesen, csak postán jönne ha jönne. Szerintetek nagyon vészes lenne látatlanban megvenni?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz salieri. #25456 üzenetére
Ezt már lejátszottuk, te mindenre tudsz egy kapásból kétszer drágábbat vissza írni aminek örülök, mert okosodok, hogy mégis mit érdemes nézegetni ha jobbat akarok. De nem ez volt a kérdésem.
Veszek majd egy normálisabbat is amit lehet komolyan hajtani a következő fizum környékén. De most előbb veszem meg a másod bringát. Munkába járáshoz kell, városban, laza tempóval haladva.
És ami fontos: Nem fogok nap mint nap az utcán hagyni egy drágább bringát. Nincs rendes őrzött parkoló az irodánk előtt, nem tudom felhozni az irodába sem. Kell egy 20-25k körüli szaladgálós roncs.
Aztán a komolyabb tekeréshez meg szívesen beáldozok 80-100k körüli összeget a kezdéshez. De most nem erre keresek bringát.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz salieri. #25604 üzenetére
"gyakorlatilag minden értéktelen rajta"
Néha pont ez a lényeg. Nekem például nem komoly hajtáshoz vagy sporthoz kell egy ilyen olcsó "csoda", hanem ahhoz, hogy pár kilométert tekerjek a munkába és ne legyen egész nap gyomorgörcsöm, hogy a kerékpáromat odalent akármikor ellophatják.
Ehhez képest te mindig dupla akkora áron ajánlasz bringákat, mint amekkorát az ember rá szánna.
Szerk: Az egyik munkatársamnak is van egy országútija amivel bejár. Az értéke olyan 100 ezer körül van, de a festék ezer helyen pattogzik és egy roncsnak néz ki. Nem is sok "brasilo" környékezte még meg. Mindenesetre én inkább tartanék egy valóban értéktelen szemétkupacot másod bringának.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz salieri. #25608 üzenetére
Egy jó bringáért én nem sajnálok pénzt költeni. Szemezek is a Kross Evado szériával olyan 100k értékben. De azt biztos, hogy a büdös életben nem hagyom kint sehol. Nekem is vannak bringás ismerőseim akik csak egyetlen kerékpárjukra ráköltöttek már sok százezer forintot és nekik egy 40-50 ezer forintos másod bringa elvesztése csupán bosszúság és nem anyagi teher. De nekem az lenne, nagyon is.
Egy olyan bringáért ami lopás veszélyének van kitéve egész héten napi 8 órában... na azért már sajnálnék 20-25 ezer forintnál többet kiadni. Persze a kopó alkatrészeket cserélgetném ha lejár az idejük, de nem akarom, hogy a másod bringám értéke ennél sokkal több legyen.
Időnként eljárunk barátnőmmel a nyaralójukba és ott van egy 40 éves, rozsda marta, eredeti (autentikusan zörgő) alkatrészekkel megpakolt Csepel bringa, érhet kb 5 ezer forintot, itt Pesten hipszter gyűjtőknek 15-20 ezret is. Csak én szoktam néha napján kicsit ápolgatni, de érdekes módon még mindig eljuttat A pontból B pontba. Nem kell agyon hajtani, nem sportolásra van. Csak nyugis tempóban haladásra.
Lehet én vagyok az abszolút tapasztalatlan és lehet hülyeséget kérdezek, de akkor egy frissen felújított hasonló korú (vagy még fiatalabb) országúti miért nem vinne el engem a munkahelyemre és hozna vissza?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz salieri. #25618 üzenetére
Nekem pont azért sikerült ilyen 20 ezres csodákba belefutnom, mert nem eredeti a fényezésük és olcsóbbak is. Az értékállóság engem annyira nem érdekel egy 20-25 ezres gépnél jó eséllyel én leszek az utolsó tulajdonosa.
De persze köszönöm a te véleményed is! Még véletlenül sem le- vagy beszólni akartam az előbb, nehogy félre érts.
Mondjuk most nézegetem az aprókat és nem találok Budapesten ilyen gépeket. Csak ezt találtam, de ebből is próbálok 20 ezer környékére alkudni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz salieri. #25620 üzenetére
Ez ugyanannyi pénzért jobb vétel lenne, mint az amit én linkeltem vagy a hasonló országútik? Mondjuk erre nem mennének rá a tolvajok az tuti...
Az oké, hogy a trekking jobb a városban. De ennyi erővel a másikra is rakhatok egy trekking kormányt nem? Látszólag más különbség nincs köztük kialakításban.
Szerk: Az is lehet, hogy holnap egyeztetek az irodánkban egy kompetens személlyel, hogy meg tudjuk-e úgy oldani a kerékpár tárolást, hogy ne a szabad ég alatt legyen odakint ahol bárki hozzáférhet. Vagy fizetek egy kevés "őrzési díjat" a portásoknak, hátha elfér náluk egy sarokban. Akkor meg eleve nem gondolkoznék ilyen kis olcsóságokon, elég lenne csak egy Kross, Merida vagy Gepida crossway bringa.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz salieri. #25624 üzenetére
Itt sajnos nincs kamera. Van egy "őrzött" parkoló, de onnan nem csak bringát hanem autót is loptak már. Meg újabban valakinek a kedvenc szórakozása, hogy a parkoló autókat egy kulccsal meghúzza.
Szóval sajnos nem a legjobb megoldás lent hagyni, mert ha le is kötöm akkor is ki tudja, hogy valakinek kedve támad-e rongálni.
Az előző munkahelyem király volt. Hatalmas belterű iroda és volt egy olyan sarok ahol 6-7 bringa is elfért egymás mellett (általában volt is ennyi). De akkoriban még nem csapott meg az őrület, hogy bringázzak a melóba.
-
Stauffenberg
nagyúr
Tegnap megvettem a vasat:
(Bocsi a minőség miatt, még csak Instagrammal volt alkalmam lekapni).
25 ropit fizettem, elsőre jónak tűnik. És könnyű, rögtön a hazaúton felavattam vonatozással és különösebb gond nélkül lehetett fel és lepakolni. Ma még nem ezzel jöttem melóba, mert 20-22 km lenne és 4-5 éve nem bringáztam, alaposan elszoktam tőle. Még kicsit ráedzek, hogy ne fáradjak el ekkora távtól, akkor is ha nem minden nap jönnék vele csak heti 2-3 alkalommal.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Én sem szeretem a márkajelzéseket, de a friss fényezés nem volt számottevő tényező a vásárlásnál.
Reggel 9-re (inkább fél 10-re) járok be és este 5-ig vagyok bent az irodában, szóval mondhatjuk, hogy "időben végzek". A 20-22 km meg nekem azért nagy falat, mert évek óta nem bringáztam. A múlt hétvégén letekertem ezt a távot egy kölcsön bringával és nem mondom, hogy megerőltetett, hazavágott vagy ilyesmi, de olyan egészségesen elfáradtam, hogy az nem biztos, hogy jót tesz a munkamorálnak... Kicsit ki kell pofoznom az erőnlétemet, hogy ennyit tekerni természetes legyen, mint egy reggeli kocogás (na azt sem műveltem évek óta... ).
A fenekem emberesen megfájdult már félúton és szinte könyörögtem egy régi "nagymamás" Csepel nyeregért ami szinte olyan, mint egy mini matrac, tele rugóval és szivaccsal.
@jazzkifli: Ez nem volt olyan vészes. Optikailag sokkal szebb, mint amit tud. 25 ropiért vettem, de majd még apránként költögetek rá. Csak nem akartam egy drágább bringát venni munkába járáshoz. Nem tudom atombiztos helyen tárolni. Gondolom férfi vázas falubicajból is lehet hasonlót (inkább trekkinget, de majd a nálam okosabbak megmondják a tutit).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Hali!
Egy kis debugging help kéne! Az milyen jellegű hibára utal egy bringánál ha nagyobb sebességnél kotyogó, lüktető, "dümmögő" hangot ad? Tekerés és sima gurulás esetén is. Országútiról van szó amúgy. Kerékagy probléma lehet? A felnik újak és sem a guminak, sem a felninek nincs baja, nincs nyolcas.
Nem tudok odahajolni és hallgatni, mert csak nagy sebességnél hallani (pl: lejtőn lefele).
-
Stauffenberg
nagyúr
Akarok venni egy bukót a fejemre. Nem tudom mennyit érdemes rákölteni, mi az ami még ésszerű és mi az ami csak marketing. Mint a láncoknál vagy lakatoknál is van olyan ami feleslegesen drága és amúgy is pillanatok alatt levágható.
Országúti bringa és főleg városi közlekedés a jellemző. Milyet érdemes megnéznem?
-
Stauffenberg
nagyúr
venember83 és Vasinger: Köszi, ez eléggé egybehangzó vélemény. Akkor az ilyen 3-4 ezer forintos bukók is jöhetnek? Alapvetően olyat akarok ami hagyja szellőzni a fejet, esetleg a menetszél egy részét is a fejre vezeti, hogy hűtse. A nyári tűző napon tekerésben jól jöhet. Gondolom én.
-
Stauffenberg
nagyúr
Tudom triviális a kérdés, de országúti használatnál a bukósisakra illik-e feltenni a mellékelt (de levehető) napellenzőt? Városban kb fele-fele arányban látok országútis bringásokat akik használják és akik nem használják.
Mit mondanak erről a profik?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz superecneB #28698 üzenetére
Nem akarok hülyeséget mondani, de mi van a váz felső részével? Lényegében lelógatnád róla. Ha meg ott futnak bovdenek akkor azt el lehet rejteni vázon belülre is akár, ha máshogy nem oldható meg.
-
Stauffenberg
nagyúr
Van valakinek tapasztalata a 29"-es MTB bicajokkal? Gondoltam rá, hogy veszek egy crossway bringát az outi mellé, de igazság szerint nem tudom mennyi értelme lenne, hiszen aszfaltra ott van a célszerszám és akkor jöhetne egy MTB arra az esetre ha az erdőben tekernék (csak semmi sziklán leereszkedés meg ugrándozás).
De nekem tetszenek ezek a 29"-es MTB kerók. Józan paraszti ésszel azt gondolom, hogy jobban lehet velük haladni egy Lada Nivával kitaposott föld úton egy erdőben, mint a kicsivel, ráadásul a terepezést is jobban bírja, mint a crossway.
De mivel ilyenem még nem volt, ezért megkérdezlek titeket is, hogy mit gondoltok róluk.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Xantomas #29003 üzenetére
Valami ilyesmit sejtettem én is, mert nem sűrűn akad össze a szemem a webshopokban 29"-es MTB-hez való alkatrészekkel. Akkor marad egy crossway trekking. Nem akarok nagyon durva terepre menni, inkább csak a turista ösvényeket követném (pl: Hűvösvölgyi gyermekvasút mellett futó gyalogos ösvény).
Amúgy 80k körül milyen gépet ajánlotok? Tudom ez nagyon alsó árkategória, de csak alkalmi bringázásról van szó ilyen terepen. A legtöbb bringázást városban ejtem meg, arra meg ott az országúti.
-
Stauffenberg
nagyúr
Tegnap már kérdeztem, de kissé elsikkadt a dolog. Országúti mellé vennék egy cross bringát könnyű erdei terepre illetve kátyúsabb városi használatra. Kb 60-80 pénzt szánnék rá, ebben a kategóriában melyiket tudjátok ajánlani? Nekem nem kell feltétlenül 2012-es modell.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz fpeter07 #29087 üzenetére
Kicsit utána olvasgattam a típusnak és többen azt mondják, hogy terepen is inkább csak a jobb minőségű föld utat ajánlják. Mi annak az oka, hogy kicsit döcögősebb használatra nem ajánlott?
Anyag minőség (tehát nem bírná) vagy valamilyen más oka is van ennek? Ez alapvetően érvényes minden crossway bringára vagy csak erre az árkategóriára? Mert ha esetleg MTB-t veszek ennyiért akkor az mennyivel alkalmasabb rá?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ludsimon #29101 üzenetére
Ha dolgozol akkor nem olyan vészes a MÁV kerékpáros bérlet. Én Batta "előtt" lakom kicsivel (közelebb Budapesthez) és kereken 3000 Ft körül van a kerékpáros bérletem (+ 16.000 Ft a BKV + MÁV teljes áron, de azt a cég fizeti).
Bemegyek vonattal a Délibe és onnan tekerés Újpestre. Ha bringával jövök be.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz fpeter07 #29096 üzenetére
Nem akarom agyonrázni, csak kicsit elriaszt az, hogy a crossway bringáknál sokan azt ajánlják, hogy a viszonylag egyenletes földútnál nehezebb terepre nem ajánlatos vele menni. Nem akarok vele MTB stílusban rángatózni egy hegyoldalban, de ha tényleg ennyire nem bírja akkor lehet inkább MTB-t kéne vennem.
ludsimon: Én is váltó cuccozok. Azért nálunk ciki lenne egy leizzadt pólóban ülnék be egy tárgyalásra vagy ilyesmi. Ha csak néhány háztömböt kéne tekernem akkor én is simán felülnék ingben a bringára, de így inkább hozok váltást.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz belaazallat #29114 üzenetére
A termék megnevezésénél ott maradtak a HTML kódok. A programozó kicsit elnézett valamit és nincs javítva.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz 04ahgy #29116 üzenetére
Én ilyen Stadler vonatokkal utazom nap mint nap:
Szerencsére én csak kb. 20 percet vonatozom, viszont ezeken meg pofátlanul kicsit a "kerékpártároló". Ami lényegében nem is létezik, csak annyi a különbség, hogy oldalról lehajtható székekre ülhetsz és odateszed magad mellé a bringát. De 3-4 bringával teljesen eltorlaszoltad a budi melletti helyet (mert csak oda tudták rakni).
Szerencsére ezek csak elővárosi közlekedésben vesznek részt így azt a 20 percet simán ki lehet bírni. Télen van fűtés, nyáron van légkondi meg az egész be van kamerázva.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én is kipróbáltam és semmit nem ad a webes nézethez képest, ráadásul olyan programozói katasztrófával állunk szemben, hogy egy HTC One X csúcs készüléken is szaggat az egész felület (az én Motorola Defy cuccosomon meg pláne).
Widget pedig eddig is volt vagy tizenhárom tonnányi a Marketen. Szóval nem tud meghatni. A radarkép király, mert nagyítható, ez tényleg jó, de "szerencsére" nem animált és a széltérkép "layert" sem lehet ráhúzni, így ez szintén nem sokra jó.
A köpönyeg.hu böngészős (mobilos) verziója helyből jobb alkalmazás lenne.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ludsimon #29195 üzenetére
Ugyan a bringázás világába még csak alig egy hónapja tértem vissza és korábban nem volt jellemző, hogy Budapesten tekerjek, de azért vannak ilyen elmeroggyantak szép számmal és halnak is meg az úton szép számmal. Van egy rendőrtiszt a családban a közlekedési részlegen és ő is mondja, hogy a halálos gázolásos/ütközéses biciklis balesetek 80%-ban amiatt következnek be, mert a bringás egyszerűen fatálisan hülye módon keveri magát bajba. Csupán a maradék 20% előfordulás következik a gépjármű vezető hibájából.
Leggyakoribbak:
1.) Nem ismeri kellően a KRESZ szabályait, mert autója nincs, ezért úgy gondolja neki azt nem kell ismernie.
2.) Nem ismeri a saját korlátjait, azt hiszi ha kicsit jobban beletapos akkor még átér a villamos, busz, autó előtt a kereszteződésben.
3.) Zavaró körülmény miatt nem érzékeli a veszélyt (ez szinte mindig üvöltő zene vagy telefonálás).
Ezt így lehet akár gyakorisági sorrendnek is venni. Az autós közlekedéssel szemben én is a bringázást pártolom, de MINDEN NAP látok olyan hülyéket akik a fenti három pontból valamelyiket (akár mindet egyszerre) elkövetik. Nyilván az alul linkelt film más, ez már nagyon szélsőséges ostobaság amit a film kedvéért művelnek (csak éppen veszélyesebb, mint egy Jackass).
Egy ismerősöm dolgozott motoros futárként San Franciscoban, ahol olyan kultusza van a fixis futárkodásnak, hogy a motorosokat lenézik és megvetik a bringások. Ott viszont amúgy élőben is ennyire hülyék és túl vakmerők. A városban már ez számít a legveszélyesebb munkának, mert az ügyfelek elvárják, hogy gyors legyél mint a motoros, de ehhez az kell, hogy mindenen áthajts... piroson, útzáron, dugón. És ezt a lehető legnagyobb sebességgel tekerve.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cathfaern #29198 üzenetére
Hát nem tudom melyik volt előbb, a fixi bringa divatja vagy a fixis futár akit aztán utánoztak a hobbi bringások is. Szóval nem tudom, hogy a futárok akarnak-e divatosak lenni vagy a futár stílus lett divatos, de mindegy, mert manapság a kettő már eléggé összemosódott.
A futárok is szeretnek divatosak lenni, meg nyaranta diákmelóban futárkodni szintén menő. Már nálunk is. Egyébként San Francisco futárjai nem keresnek valami jól, kb megélhetési bringások (ahogy a Pesti futárok is). Ott egy szubkultúra épül erre az egészre. Vannak terek amiket ebédidőben akár több száz fixis futár is ellep, hogy a lépcsőkön ülve zabáljanak.
Persze azért vannak ott is szép számmal olyanok akik nem fixit tekernek (ők rendszerint azok akik nem alkalmi munkának vállalják be, hanem tényleg ez a hivatásuk).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz A_ScHuLcZ #29203 üzenetére
Én 2 hete vettem egyet, mert azért mégiscsak jó ha van. Besétáltam egy sportbolt lánc egyik üzletébe és elkezdtem felpróbálgatni a bukókat. Úgy voltam vele, hogy rászánom a 10-15 ezer forintot is ha kell, de végül egy 5 ezer forintos sisakkal sétáltam ki.
Kezembe vettem a Tour De France feliratú darabot ami 18 ezer forint volt és ugyan abból a keményre préselt polisztirol anyagból volt egy vékony műanyag borítással, mint az olcsóbb darab. Kényelmesnek kényelmesebb volt, de nem annyival, hogy ennyivel többet fizessek.
Viszont nagyon szép volt, gyönyörű festéssel. De nekem a bringázás nem divat, szóval megvettem az 5 ezreset. Kicsit sorjás volt műanyag borítás széle, azt lereszeltem. Bogárháló is van rajta, szóval jó. Remélem sosem lesz rá szükség, hogy megtapasztaljam a hatékonyságát, de ugye jobb, mint a csupasz fej.
Amúgy a világosat/rikítót azért érdemes venni, hogy ha városban tekersz akkor jobban lássanak az autósok. Én fehéret vettem, benne néhány piros csíkkal.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz fpeter07 #29270 üzenetére
Nekem elég könnyű az országúti bringám, szóval az emelkedők inkább akkor készítenek ki amikor már mögöttem van a tervezett 30km-es táv jó része. De már egyre jobban bírom, szóval szerintem növelni fogom a távot, csak még kell vennem pár cuccot amivel biztosabban vághatok neki (hordozható pumpa, defekt elhárító készlet meg ilyenek). A mostani 30km-es távokat is csak 10km távolságra teszem meg az otthon melegétől, hogy ne legyen gáz hazatolni ha baj van.
Kérdés: U lakatból melyiket ajánljátok? Nekem mindenki a Kryptonite lakatokat ajánlja, de abból meg nem látok olyat ami gumival van bevonva (hogy ne verje le a fényezést). Amúgy olyan 6-7 ezer forintot szánnék rá... egy 30 ezres bringával járok melóba, nem akarok túl sokat költeni a lakatra is.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Digital #29465 üzenetére
Kell elegánsabb a seprűnyélnél?
Én is így tanultam, de nagyjából csak 5 percig volt rá szükségem amíg ráéreztem. De bő 2 órán át abban a hitben voltam, hogy apám fogja a nyelet, majd közölte, hogy ez nem így van és már tök jól megyek segítség nélkül is.
Abban a pillanatban elkezdtem kacskaringózni és estem egy embereset...
Öcsém is ugyan így volt vele, de őt én tanítottam. Fogtam a nyerget és úgy segítettem. Aztán mikor szóltam, hogy egy ideje már nem fogom és egyedül megy, akkor elkezdett ordítozni, tett egy nagy kanyart és bevágódott egy kamilla mezőre.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tizedes1 #29829 üzenetére
Én még csak 1-2 hónapja hajtok országútit, de már érzem, hogy a felnit sűrűn kell majd centíroztatni. Gondoltam veszek még egy crossway bringát is. Azzal is szépen lehet hajtani (jobb városban, mint egy MTB), de az legalább jobban tolerálja a magyar utakat.
Megjegyzés: Inkább tekerj országúton ha nincs kerékpáros tiltás a szakaszon. A magyar közutaknál már csak a magyar kerékpárutak szarabbak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz venember83 #30092 üzenetére
Ja, csúnya dolog az éjszakai vádli görcs. De izomgörcs jöhet sportolás közben is, az sem kellemes, főleg ha esés vagy más egyéb baleset követheti (pl: úszás közben).
Vannak magnéziumos ásványvizek és lehet szedni különféle magnéziumos étrend kiegészítőket. Nekem mindig is a vádlim volt gázos, szeretett éjszaka begörcsölni (amikor nem bringáztam akkor is a mozgás főleg a lábaimat terhelte, például tánc, airsoft, futás, nagyobb hegyi túrák alkalmával).
Meg egyél sok tökmagot, abban van a legtöbb "természetes" magnézium!
-
Stauffenberg
nagyúr
Az UV védelem amúgy sem árt (én gyalogosan is hordok napszemüveget). Illetve nagyon jótékony hatása van a polarizált lencséknek, főleg reggel és naplementében amikor nem csak alacsonyan van a nap és a szemedbe süt, hanem az aszfalt is vakítóan csillog. Egyszerűen eltűnik tőle ez a sok csillogás.
Na meg a szembe széltől az én szemem is könnyezik, ennek kivédésére is jó.
A cserélhető lencse meg jó este, amikor felteszed a víztisztát és nem megy tele a szemed bogarakkal.
(#30942) salieri.: Én csak akkor nem húzok sisakot, mikor barátnőmmel kitekerünk a Római partra Újpestről egy-egy trekkingen. Végig bringa út, forgalom sehol. Átlag tempó 10-12km/h.
De azért ha outira ülök akkor alap, hogy felveszem.
Mindenesetre sajnálom a fickót, de ez mindenkinek a saját felelőssége. Az sem lenne hülyeség, ha motorosokhoz hasonlóan a bringán is kötelezővé tennék a sisakot. Volt idő amikor még kis motoron nem volt kötelező... aztán csak megszokták az emberek.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sanzi89 #30966 üzenetére
A napszemüveg is szemüveg és ezt sokan nem veszik komolyan. A lencse megmunkálásának minősége kihatással van az árra. Vannak bizonyos árszintek ahol előfordulhat, hogy a lencse nem tökéletes megmunkálása miatt van egy kevés +/- korrekció benne (szabad szemmel nem látható vagy érzékelhető, viszont fejfájást és látás romlást okozhat ha sokat hordod). Ezért van, hogy egy rendes szemüveg is több tízezer forint és sokan nem gondolják, hogy mennyire pocsék lencsékkel rontják a látásukat és azt hiszik, hogy egy kis UV védelemet elvárni már bőven elég.
Másrészt meg a polarizált lencsék is jól jönnek, ezek a szemüvegek meg sokszor 10 ezernél kezdődnek és innen mennek felfele.
Nem feltétlenül sznobság. Én magam szeretném éveken belül elkezdeni a repülőgép pilóta képzést. Egy jó pilóta napszemüveg legalacsonyabb ára 30-40 ezer forint. Szóval ez nem mindig sznobság.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- iPhone 12 64Gb Fehér - Újszerű állapotban, 95%-os akkumulátor.
- Creative SFXI SoundBlaster X4 Külső hangkártya
- KIÁRUSÍTÁS! MINI PC : Intel Pentium J4205 - 8GB DDR4 - 256GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen