Hirdetés
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Száguldozáshoz való az új GeForce driver
ph A WHQL minősítésű, 555.88-as eszközillesztő számos Adaptive-Sync monitort is hitelesített.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
Sziasztok!
Kis technikai jellegű kérdéssel fordulnék hozzátok. Adott egy Magura Clara hidraulikus fékrendszer. Amikor jó, akkor meg vagyok vele elégedve, nagyon precíz. Ellenben 2 havonta elkezd nyikorogni, és kicsit megfékezi a kerekeket. Mondhatni nagyon idegesítő. Nem mindig csinálja, de néha bizony érezni, hogy fog. Nekem nincs ehhez készletem, ilyenkor mindig viszem a szervizbe.
Mi lehet az oka ennek a jelenségnek? Azon filózom, hogy valami az automatikus fékhézag utánállítóval nem stimmel. Mit tudok ezzel kezdeni, mivel tudom itthon orvosolni?Hétvégén mennénk egy elég nagy estétől-reggelig tartó túrára, és már nincs időm ellódítani a szervizbe. Nem akarom a távot végigszenvedni azért, mert befékez.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Teljes köríven fogja, ha fogja, és egyenletesen teszi. Ma miközben toltam a bicajt, végig búgott. Ilyenkor ráhúztam a fékre egy kicsit, rendbe jött kb. 4s -re. Utána megint elkezdett búgni, szépen fokozatosan erősödött a hang, kb. 10s-be telt, utána elérte azt a pontot, aminél jobban nem súrolta. Tehát nem a kerék lesz, olyan mintha a fék kiengedése után valamelyik fékpofa kicsit elkezdene a tárcsa felé mászkálni. (hülye megfogalmazás...)
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Nah, gondoltam megosztom veletek a tegnapi túránkat. Itt helyben tekertünk, 8 PM-es indulással. Fél egyre értünk haza, és piszok jól éreztük magunkat. 5-en mentünk, köztünk kettő lány, én voltam a sereghajtó. Gyönyörű csillagos ég, hold nem volt, kellemes 7C, és jó kis erdei, mezei tereputak. Nem mentünk nagy tempót a csajok miatt(amikor mentünk, akkor 16 -os volt az átlagunk), és a táv is csak 57km-re jött ki, de nagy élmény volt. Első éjszakai bicikli túrám, így hiába ismertem az út 90%-át a különböző túrákról, teljesen ismeretlennek tűnt.
mod: A Shimano Deore XT hidraulikus tárcsafékekről mi a véleményetek? Azt tervezem, hogy lecserélem a Magura Clara -t arra, mivel nincs kedvem havi szinten szerelőhöz járnom vele, és most a túrán is folyamat nyöszörgött.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Szerintetek ez jó vétel?
Vagy inkább újonnan 08-as szettet 31k-ért, és hozzá 2db tárcsát?
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz venember83 #12081 üzenetére
Igaz, benéztem az árat. Akkor pedig marad ez az XT rendszer, tárcsákkal 45k, az szerintem baráti. SLX -et nem akarok, újonnan az is drágább lenne, mint ez az XT.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz venember83 #12083 üzenetére
Persze, értem amit mondasz. Csak ugye józan paraszti ésszel gondolkozva, SLX vs. XT, ugyan azon az áron. Ez is 2010 -es modell, és alig használt. Igaz 180-as Hayes tárcsákkal, de azok újak, + kapok új betéteket ajándék gyanánt.
Vagy itt van ez, teljesen új.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz venember83 #12085 üzenetére
És a Magura Marta -ról mi a véleményetek? Mert az is esélyes lehet.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Manitou #12121 üzenetére
Nekem a gyengébb Clara bejött, és fékerőben is elégedett voltam vele eddig is, hiába a 160-as tárcsa. Csak nagyon szervízigényes ez is. De akkor ezek szerint az összes Magura az. És egyéb alternatíva? Shimano XT-ket mondjuk mindenki dicsérte, még a 08-ast is, csak gondolom az a 180 -as Hayes tárcsával gyengébb, mint a gyári Shimano XT-vel. Tulajdonképpen 50k-m lenne erre a projectre, ezért nézelődök inkább a használt piacon.
Akkor még maradna valami jóféle első telóra, szintén valami újszerű példányra.Pl. itt van ez. Ez vadi új, csak tárcsát és adaptert kellene hozzá vennem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
Skacok, hidraulikus féknyergeket hogy tudom kipucolni, majd újra 'bezsírozni'? Nagyon feszesek a dugattyúk, szeretném kipucolnia belsejét, hogy finoman járjanak. Milyen anyagot használhatok erre a célra?
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Nah, addig eljutottam, hogy szétkaptam a teljes nyerget. Ketté szedve azt tapasztaltam, hogy van olyan dugattyú ami szépen bement, van ami majdnem bent van, és egy kint ragadt. A dugattyút mivel bírjam rá, hogy megmozduljon? Mert kézzel nyomva sem akar beljebb csúszni.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Na, most lett elegem... Le akartam szedni a tárcsákat, a másik szetthez lesznek újak. Aki kitalálta a 6 csavaros rögzítést, az...
Az elsőről még épphogy lejöttek, természetesen be voltak valamilyen ragasztóval kenje.(ha szükséges, ha nem ,nagy barom volt, aki ezt is kitalálta) A hátsó is nagy nehezen, de ment. Utcsó csavar viszont megadta magát. Beletört 2db torx kulcsom. Aztán megfúrtam, próbáltam menetet vágni bele, és úgy kiszedni. Beletörött a menetvágó is.
Tárcsa fent ragadt, csavar nem mozdul(most már nem is fog). Ilyenkor az agy kidobás? Mit tudok még csinálni?[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Nah, kipróbálom amit ajánlottatok. Köszönöm. Bár lehet előbb kellett volna, mielőtt beletörött a menetvágó. Szemből fúrtam meg, a tárcsa felől. Ezen nem kék menetrögzítő volt egyébként, hanem fehér. De egyre megy, ha új agyat kell vennem, akkor csak center lock -osat fogok.
Egyébként az agyra nem találtam típust. Tattoo Components Disc 32L a hivatalos elnevezése. Ugyan ilyen márkájú a nyeregcsövem, és a kormányrudam is.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz rétisün #13272 üzenetére
Az se jobb, nyírtam már el imbuszt is, igaz ott meg a csavar anyaga volt a ludas, nem bírta a nyomatékot.
XC bringára közben ajánlhatnátok pár jobb agyat, ami center lock-os, mert nem vagyok tisztában mibe kerülnek ezek manapság. BikePositive -ot nézegettem, mert ezekről jót hallottam.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz venember83 #13274 üzenetére
Igen, elsiklottam a felett, hogy a CL az Shimano. És az XT elég jó áron van. Ha véletlenül maradna a 6 csavaros?(nem szeretném, de van egy Magura Marta tárcsafék szett, ahol a gyári Magura is csavaros, és külön nem tudom elhozni, legalábbis szerintem )
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Nah, megvannak a Magura Marta fékek, végre valahára. 1 évesek, gyári Magura tárcsával. A betéteket lassan cserélni kell, és olajat is kell vennem hozzá, de még így is bőven megérte. Pille könnyűek, 350g tárcsával együtt.
Most már csak egy új első agy kell.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Még egy kérdés. Most nem átütős az agy elől és hátul sem. Ettől még ha cserélek, akkor rendelhetek rá olyat is, vagy ahhoz a villának is megfelelőnek kell lennie?(úgy tudom az enyémre nem megy rá, csak tisztázni akartam) Egyáltalán XC -re érdemes ilyet használni?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz venember83 #13408 üzenetére
Akkor jól emlékeztem. Már láttam is olyat, így beugrott.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
BikePositive Revolution Disc első agyról mi a véleményetek? Vagy inkább DT ONYX 32L?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Cserélt már valaki csapágyat agyban? Ha arra szánnám magam, hogy szerválok full kerámia csapágyakat, akkor az megoldható? Bár sejtem, nem egyszerű beszerezni, és nem is túl olcsó.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Ariadne #13653 üzenetére
"És sokszor leírtuk már, de általánosságban az első fékkel való fékezést érdemes megtanulni, mivel ez sokkal hatékonyabb, mint hátsó fékkel. Elsőre félelmetesnek tűnik, de tényleg jobb."
Szerintem tök alap dolog, hogy az ember az első féket használja többet, és főleg akkor amikor gyorsan lassítani akar. A hátsó fék szűk földutakon jöhet jól, bár ott a cél is más. Inkább az irányítást szolgálja, mint a lassulást.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Jofi81 #13655 üzenetére
Nem a bicajozásból indultam ki. Az autókon is az első fék a domináns, és a motorokon is. A fékerőelosztás is ezt mutatja, előre mindig több fékerő jut.
szki: És ebben nem sülsz meg? Ezért utálok télen tekerni... Mikor elindulok fázok, ami arra ösztökél, hogy melegebben öltözzek. Aztán 15 perc után csurom víz a hátam... Lekapom a kabátot, és kész a megfázás.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Jah, hogy ez nem monti. Úgy érthető a dolog. Én télen mínuszban, egy pólóban és egy pulcsiban szoktam elindulni, maximum széldzsekit húzok, kesztyű, és sapka, sima napszemüveg. Alul egy sima melegítő. És bizony induláskor fázok, utána már pont kellemes. Mondjuk az tény, hogy nem vagyok fázós. Szobámban az átlaghőmérséklet így télen 16C.
mod: holnap végre megjön a hátsó agyam, következő héten már tekerhetek, végre valahára.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz runner 125 #13662 üzenetére
Most 17C van, de csak azért mert megy a gép. Előbb volt nyitva az ablak, radiátor off-on van. Alapból a házban sincs hőség, 20C-re van állítva a termosztát. Reggelre lesz vagy 15C, nálam az a lélektani határ.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Ma végre összeállt a bicó. Hátulra végül Novatec D712SB Light agy került, DT küllőkkel, és hozzá való anyákkal.
A fék gondom is rendeződött, de majdnem megszívtam vele, éreztem, hogy valami nincs rendben. Vettem egy 1 éves, 2010-es Magura Marta tárcsafék szettet, poton 25k-ért, gyári alig használt tárcsákkal(még a lyukacsossal) és betétekkel, kaptam mellé a számlát is. Semmi karc, semmi használati nyom. Gyanúsan olcsó volt, de megbízhatónak tűnt az ember, és csábított a fék. Mégis csak majdnem ez a Magura csúcs megoldása XC-re. Azt mondta fel van töltve olajjal, de levegős, van vele meló. Ezért ilyen olcsó....
Aztán kiderült, a turpisság. Fel lett szerelve, de nem működött megfelelően. Nyúlott, visszaengedett, nem volt fékerő. A srác valszeg Avid-hoz használatos DOT fékolajat rakott bele. Szerencsétlen megijedt, hogy rossz, és próbálta gyorsan rásózni valakire. Hát sikerült, de én még így is jól jártam. Mintha kocsonya lett volna benne, nagyon durva látvány volt. Szépen át lett tisztítva minden, csövek, fékkarok, nyergek.... És szerencsém volt. Nem kezdte ki a DOT olaj, sehol nem folyik, és úgy néz ki rendesen megy.
Első próbára brutális a fék, amint meggyógyul a kezem, mehetek sarat vagy havat dagasztani.Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz venember83 #14038 üzenetére
Azt fogom csinálni. Igazából nem értem dolgot, egy profi versenyzőtől vettem a szettet. Ugye ilyenkor az ember azt gondolja, hogy úgy is volt használva és karbantartva, ahogy kell. Az első fék is ezt csinálta, az ellenben megjavult. Lehet itt nem voltunk elég alaposak. Én most ráadásul szétszedni sem tudom, a jobb kezemet nem tudom használni ilyenekre, meg semmire sem... Akkor már ma szedném szét.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Nah, kezd javulni a hátsó fékem. Most már brutálisan fogja a kereket, szépen tudom adagolni. De a fékkar továbbra is fura. Van egy holtjátéka, amin nem fog, és behúzás után nem is ugrik vissza annál jobban.(kb. 0.5cm) Mikor kézzel visszalököm, minimális ellenállást érzek. Olaj nem folyik, ma átnéztem alaposan.
Ha alkalmas leszek rá, hogy szétkapjam, akkor mit nézzek meg, hol keressem a hibát? Sőt, egyáltalán miért lett a fékkarnak ilyen holtjátéka? Mert az olajra nem fognám, az elsőben is ugyan az volt, és ugyan úgy át lett mosva.
Egyébként nem volt otthon se Magura, se Shimano olajam. Bátorkodtam beletenni Citroen hidraulika olajat. Az is ásványi, és már olvastam, hogy az is jó bele. Ez gondolom nem probléma?! Alig sűrűbb, mint a gyári Magura, de tized annyiba kerül.Az első fék pedig brutális.... Szavakat nehéz találni rá, mekkorát fog. Igazából elkezdtem félteni az első telót, nem fogja bírni a kiképzést. A következő az lesz, hogy a helyett keresek valami jobb XC telót.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Hali!
Kis segítséget kérnék. Összeraktam a tárcsafékeket, dugattyúkat is beállítottam ahogy kell. De a belső oldal így is beleér a tárcsába minimálisan, így fogja a kereket. Néztem a karbantartási útmutatót, erről semmit nem ír. Aztán találtam ezt az irományt a hidrós tárcsák beállításáról.
Végig világos, így is csináltam, pont a legfontosabb részt nem értem."Most jön a legfontosabb rész, Tartsuk behúzva a fékkart, a fékcsövet próbáljuk úgy tartani, hogy egyik irányba se feszítse a féknyerget, majd finoman felváltva húzzuk meg a csavarokat. Ellenőrizzük le, hogy sehol sem éri a tárcsát, ha igen akkor egy fehér lap segitségével (vagy a földre vagy kézben tartva) jól látható, hogy merre kell mozditani a féknyerget, lazitsuk fel azzt a csavart amelyiken állitani szeretnénk, a másikat meg félig, mozditsuk a féknyerget a kivánt irányba majd tartsuk úgy és rögzítsük!"
Most akkor alátétezzem a féknyerget? Vagy mi a frászt akar a fehér lappal?
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Vasinger! #14848 üzenetére
A fehér lapot próbáltam, de szemmel, és érzésre is egyértelmű volt, hol a gond. Természetesen a fehér lap nem ment bele.
Tulajdonképpen azt nem értem, mi a frászt tudok a féknyergen állítani. Van kettő csavar, ami fogja az adaptert az IS felfogatóhoz. Azokat kilazítom, és? Utána újra meghúzom, attól még a nyereg ugyan ott lesz, tök mind1 előtte merre mozgattam.
Ellenben ha felalátétezem, akkor tényleg kijjebb kerül az egész, bár ugye ez nem a természetes megoldás. És ezek kb. 35%-os betétek, tehát már messze nem olyan szélesek.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz lecsokolbi #14850 üzenetére
Az lesz, a leírásban is pont ez szerepel. Majd valahogy megoldom, elszórakozok vele. De nagyon fura, hogy ennyit kell tökölni egy egyszerű dolgon.
Mondjuk ez is fura, mert ugye a hidrós tárcsa beáll magától, vagy legalábbis úgy lenne a jó...[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz lecsokolbi #14853 üzenetére
Jaja, arra gondoltam én is. Ráállok. Eddig 3x kellett alaphelyzetbe visszatolnom őket. Kíváncsi vagyok meddig jutok.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz lecsokolbi #14855 üzenetére
Áh, este már hagytam a fenébe, ma reggel nekiálltam. Elsőre sikerült. Szerintem ott hibáztam tegnap, hogy mielőtt rászorítottam a nyerget, már teljesen keményre pumpáltam a féket. Most csak simán behúztam, és úgy szépen felváltva meghúztam a csavarokat, majd ez után pumpáltam keményre. Tudtam én hogy nem a Marta a hibás, hanem én vagyok a béna. Most pont egy papírlapnyi hely van. És még a fékcsövet sem rágtam el.
Egyébként akinek hidrós a féke, ajánlom, hogy így telente szedje szét, és pucolja ki a dugattyúk táján. Ezek 1 éves fékek, de így is volt kosz rendesen. Sajnos a hátsóba az előző tulaj utoljára DOT olajat rakott, így kicsit megkezdte a tömítéseket. Még nem ereszt, de lehet látni, hogy már nem az igazi, 2 évet adok még neki, többet nem. Szerintetek lehet hozzá csináltatni? Sajnos Magura -nak nincs Mo.-n szervizháttere, így nem tudok gyári tömítést hozzá szerezni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Modding és elektronikai kérdések
- iPhone topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Telekom mobilszolgáltatások
- TCL LCD és LED TV-k
- Philips LCD és LED TV-k
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gitáros topic
- Dell notebook topic
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Intel Core i7 FÉLKONFIGOK - KÉRHETŐ ALKATRÉSZ IS CPU, RAM, ALAPLAP
- iPad Air 5 64GB M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen