- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi Mi 9 - egy híján
- Netfone
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Hirdetés
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki-HUN1978
senior tag
Van láncbontóm, csak nem szoktam edzésre magammal vinni.
Lementem a szervizbe, hogy cseréljenek egy váltóbowdent. Lett belőle még azon felül fogaskoszorú, lánc, váltógörgő és még egy középső tányér is lesz, mert azon "rág" az új lánc.
20 rugó pikk-pakk ráment a bringára, nem is látszik rajta.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Szakbarbár
aktív tag
Növeltem, először csak 20 km-el kezdtem, aztán szépen mindig hozzáadtam egy 10-est. Most már bármikor le tudok tekerni 100-120 km-t, de a Balatont szerintem még nem tudnám körbetekerni. Remélem augusztusig az is összejön.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
D.Orion
veterán
Nekem azért rémlik valami olyasmi is, hogy mintha a fitness gépen nagyobb tányérok lennének elől és kisebb koszorú hátul, mint egy cross gépen. A váltás is outi szériából való tipusnevekkel ékeskedik. A hajtókar mérete is nagyobb, a vázgeo is laposabb. Így ébredés után hírtelen csak ennyi jutott eszembe.
Ha valamiben nem vagy elég tájékozott, akkor ne szólj hozzá, csak figyelj/olvass/tanulj. Több mint egy éve járok a topikba és nagyon sok ragadt rám, de még mindig full noob vagyok egy hozzáértőhöz képest.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Nem vitázni akarok, csak így legalább át lehet beszélni ezt a témát rendesen.
Sajnos a kisebb gyártók, csak azért, hogy legyen egy ilyen kategóriában lévő kerékpárjuk egyszerű eszközökhöz folyamodnak. Fogják a Cross vonalon szereplő vázukat és nagyon kevés módosítással átrakják a Fitness vonalra. Na ebből aztán van ám keverés-kavarás. Pláne, hogy ha erre rájön, hogy a Cross vázat meg a trekking vonalból emelték át korábban. Itt fordulnak elő kavarások a hajtókar, tányér, koszorú méretekkel, hordszemekkel stb. stb.
Nem akarok a Merida-val példát felhozni, de őket nagyjából mindenki ismeri. Náluk a fitness vonal egy majdnem teljesen új vázzal lépett életbe. Egy fitness speeder-re egészen biztosan nem tudsz csomagtartót rakni, de szerintem még sárvédőnek sincs felfogatási pont. Ez lenne a helyes út, csak ezt nem minden gyártó engedheti meg magának, hogy külön vázat alkosson. Most, hogy jön "divatba" Cyclocross.. na ott is lesznek kavarások rendesen.
Mikor legelőször életre hívták(én visszahívásnak mondanám, mert a 80as évek végén, 90es évek elején volt pár nagyon hasonló gép) ezt a fitness vonalat, akkor volt pár szerintem már-már írott szabály
hogy mi a fitness:
Egy kos kormány nélküli outi, teljes outi szériás hajtással és váltókkal, az egyenes kormányhoz tartozó váltó -és fékkarokkal, + esetenként tárcsafékekkel.
Röviden lesarkítva ennyi, semmi más különbségnek nem szabadna lenni-e az outi és a fitness között. Ehhez képest ma ott tartunk, hogy cross, cross trekking, fitness egyes gyártóknál ugyanarra a vázra épül, csak (jó esetben) más cuccokat dobálnak rá. Valamikor csak a gumiabroncs különbözik.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Most, akkor ezzel tulajdonképpen mit is szeretnél mondani? Azt, hogy fitness és cross között kevesebb a különbség, mint fitness és outi között? Vagy mit? Komolyan nem értem, hogy mit szeretnél bizonyítani ezzel a csomagtartó rögzítési lehetőséggel és azzal, hogy egy alsó kategóriás fitness gépben trekking hajtómű van.
Én elég komolyan leírtam, hogy mi is az a fitness kategória és mit is kell venni, hogy ha az ember ebben a kategóriában szeretne kerékpárt.Egy alsó kategóriás MTB-n is trekking váltás van... Attól az már trekking?
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
Cross trekkinget azért általában jóval nehezebbek, másabb a geometria is.
Bőven ugyanott vagyok mire egy ilyenből fitness gépet építek vagy talán még odébb.
Ha pedig olyan trekking alapot akarok venni, amiben még sok potenciál van, az maga übereli egy fitness bringa árát és még számolhatok, járhatok utána, szerelhetek. Akkor mi ebben nekem a biznisz?ha kérhetem, linkelj egy olyan cross-trekking alapot akár használtból is, amíből gazdaságosan és igényesen lehetne jó teljesítménypotenciállal rendelkező fitness gépet építeni.
Nem kötekedés, mert nem vagyok lsta megfogni a villáskulcsot, ha közel ugyanazt ki tudom hozni mondjuk 30-50el olcsóbban.
De ha ugyanazért a végső árért még mókolnom is kell vele egy csomót, akkor azt a sok elb.szott munkaórát inkább bringán tölteném.[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
D.Orion
veterán
Értem, vagyis nem. De mindegy.
Más, csak úgy:
Az első Shimano Deore XT szett 1982-ből.
1984-es csúcs DureAce. -
Zola007
veterán
Nem tervezek kavicsos útra menni fele. Ha barátokkal megyünk túrázni, akkor arra ott az XC gép.
Ellenben nem szeretem mikor valaki meglebbenti, hogy létezne más alternatíva is, de konkrétumot nem tud hozzá társítani.
Épp ezért magamat ismételve kérlek, linkelj olyan trekking típust, amiből értelmes és gyors fitness(-jellegű) gépet lehetne építeni gazdaságosan.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
Leírtam korábban, hogy nem mennék 1.2-1.3 külső alá, mert egyrészt szeretném megtartani legalább elöl a tárcsát, másrészt 86 kiló vagyok (bár az előző is ebből következik)
Éppen ezért nézek fitness gépet, mert az koskormányos országútin nagyon feküdni kell és ilyen testtömeggel úgysem nyerek semmi azzal hogy 29,34 grammal könnyen mondjuk a karbon stucnim mint egy alu (szerintem más se, ezért tök fölöslegesnek tartom versenyen kívül a karbon cuccokat halandó embernek, de ez már más téma)(#11710) D.Orion : "Ilyen nincs, ezért nem linkel." Tudom
Egy cross gép általában 475-490-es beépítési magasságra van tervezve. Ilyen mereve villa talán 2 létezik ami nem street villa, leginkább a kona p2 700-asa.
Ha alacsonyabbra teszed, akkor meg megölöd vele a geo-t és idővel megeszi a fejcsövet is.
32-es v-mintás gumi szerintem egy jó kompromisszum csak aszfaltra.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
---Lasali---
Közösségépítő
Szia
Nem lehet hogy rossz helyre szerelted fel a stoplit? Túlságosan elől vagy túlságosan hátul van?
Esetleg rossz a cipő formája a te lábad formájához.Esetleg kicserélheted benne a betétet szilikonos betétre, vagy egy egyszerű hab betétre, már az is sokat szokott segíteni ha tör a gyári teljesítményorientált kő kemény talpbetét.
[ Szerkesztve ]
-
DanielLong
senior tag
Az eladó szerint 2006-ös, de a bikepedia szerint 2005-ös(linkeltem is). Nagyon makulátlan állapotban van, pár kopás a karcon, zsír új racsni, keveset használta a gazdája. Itt a hirdetés is, találsz képeket, ha van kedved jobban megnézni.
-
hNp88
aktív tag
van outis cipőm, csak hát nem lenne túl kényelmes mindennapi viselet, természetesen túrákra-hosszabb utakra azt veszem fel, csak kéne valami, amit mindennapiként is hordhatok. ... az általam fentebb linkelt cipőhöz képest ez mitől jobb/előnyösebb?
SimonYana és Mansi az általatok említett két üzletet biztos, hogy megnézem, pont jó helyen vannak. mégegyszer is köszönöm!
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
LógaGéza
addikt
Persze, egy jó alapot keresek most, amire később megéri majd költeni, és lehetőségem szerint tudom bővíteni.
Méretekben nem nagyon találok irányértéket, egyes oldalakon 19" - 20" és 55cm - 57cm az ajánlott, másikon 18" és 52cm. Most melyiknek higgyek?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
LógaGéza
addikt
Köszönöm!
Ahol néztem ott főleg Cube volt (meg Csepel - ez az egy márka volt jelen minden boltban ahol jártam ), meg a úgy komplett tetszik a Cube gépek dizánja. Most hogy mondod, Merida nem is nagyon volt a környéken
Pont most gondolkoztam el rajta, ha már ilyen gépem van szétnézek majd a környéken milyen lehetőség van terepre is kimenni, lehet még meg is kedvelemRunner_fxr
Röviden, akkor ahol csavart látok, ott húzzam meg, ha lehet
Sárvédőt nem tud valaki valamilyet? Külföldi rendelés nem akadály, de elég fontos lenne ebben a jó időben
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
dm1970
tag
Igen sajna az a jellemző, hogy év váltáskor ua. a modell gyengébb cuccokkal jön ki hasonló vagy magasabb áron. Ezért is keresgélek a tavalyi modellek közül. Ez a 8-as, (lentebb) 9-es rendszer nekem sajna nem sokat mond, teljesen analfabéta vagyok ezen a téren. Ezért nem is nagyon nézelődök használtak után, mert simán átverhetnek. Mint írtam is egy olyan bringát keresek, ami hobbi használat mellett 10-15 évig elgurulgat. Későbbi fejlesztést nem nagyon tervezek.
Csapi007
A fentiek alapján ebben az árkategóriában a 2014-s Cube és a Merida is "csak" Acera-val szerelt, s nem is találok már nekem megfelelő méretben 13-ast. Emiatt csak a Kellys maradhat képben:
[link]
[link]
[link]
[link]Vagy még ezeket nézegettem:
[link]
[link]
[link]Ezek közül melyik az ami már bevállalható az említett felhasználásra.
Köszi
-
imyourfriend
őstag
Úgy próbálj meg kerekezni, hogy mindkét lábbal segíted a tekerést folyamatosan. Ez hogy egyik lábammal ezt csinálom másikkal közben azt nem igazán bevált módszer, folyamatos kerekezés közben nem fogsz odafigyelni a lábaidra mert mindkettő azonos módon fogja végezni a dolgát ha beletanulsz. Te pedig az útra fogsz koncentrálni a lábaid helyett. Ugyanígy kezdtem én is mikor spd-t vettem, de már semmi gond.
-
gergo5991
őstag
én eddig ilyeneket találtam egy első keresése, ami árba is bele férne:
Cannondale Quick CX 2 2012
Cannondale Quick CX 3 2014
Cannondale Quick CX Speed 3 2012-merev villás
használt, jóval túllépi a keretet, de itt már látni, hogy felvan szerelve csomgtartó is, gondolom áteest egy kisebb túrára alklmas átalakításonpróbálok leárazott / akciós termékből választani jobban járnék vele gondolom, használt bicónál meg lehet alkudozni, de egy uj cangán mégis csak biztonságosabban érezné magát az ember, ha elmegy a világvégére túrázni
Szerintetek melyik?
[ Szerkesztve ]
-
syberia
veterán
Én ha nagyon koszos a lánc akkor WD40-et fújok egy rongyra és gumikesztyűben áttörlöm a láncot alaposan, majd jöhet a lánc spray/olaj. Szerintem nem érdemes vesződni áztatással, főleg hogy shimano láncom van és az nem szereti le-fel szerelést.
(#24379) Tüzi fogkefével próbáltam már de nagyon nehezen szedi le a beragad a Rohloff olajat a lapok belső oldaláról, nálam csak új korában néz ki újnak a lánc
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
Maximum1
őstag
Szerintem a legolcsóbb megoldás a hidraulikus felnifék.
Én a 2012es modellt használom, igazából 2 hete van ilyenem 200km van benne, esőben van egy kis hangja, de nem jött zavarba.
A gyári betét garnitúra sem drága, itt most akciós .
Vagyis külön árulja, nem adja a szetthez, de így sem vészes szerintem az ára.Vagy Ebay.....
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Hát ez jó kérdés, ugyanis használtan lett véve, de pár 100 km-nél több biztos nem volt benne. Én azért 2-3 ezret raktam már bele szerintem az évek során. Ez alatt egy szett lánc/fogsor használódott el rajta. Az biztos, hogy a középső fogaskereket használtam a legtöbbet az elsők közül.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
3ezer km után kitépném a hajamat ha cserélnem kellene a nagytányért, bár én országútit hajtok és igyekszem megelőzni a cserét a minél sűrűbb persze nem ésszerűtlen pucolásokkal. Acél paripán ~13ezer km után még közel újnak tűnnek a fogak, a kisebbik tányért meg mintha nem is használtam volna kb.
-
Vasinger!
nagyúr
Már fent van az új lánc és fogaskerék, de néha meg-meg ugrál hajtás közben a hajtás. Na most itt vagy az van, hogy lánc ugrik meg, ami kizárt mert a legnagyobb fogaskeréken is csinálta elől és hátul újak vannak, így csak az agy csinálhat ilyet, igaz? Ez javítható dolog?
Inkább az agyat hoznám rendbe, mintsem most erre "szórjam" el a pénzem, feleslegesen.
sanzi89:
Az a baj, hogy fogalmam sincs mennyi van benne. Egyrészt használtan vettem, másrészt meg nem mértem mindig, hogy mennyit mentem...
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
-
elfelejtette
veterán
" kb:1500-2500 km szakaszonként kapok vele defektet."
Hol jársz, hogy ilyen sűrűn van defekted? Nekem Conti Tour Ride van 37-622 méretben, eddig kb. 6500km van bennük defekt nélkül, slime nélkül...
Ebben benne van a munkába járás belvároson keresztül (előző esti buli utáni sörösüveg darabok kerülgetésével), meg két romániai kirándulás is."Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
-
LonGleY
veterán
Nem hiszem, hogy észrevennéd a -200 grammot egy túragépen. (Sokkal) több pénzt viszont nem biztos, hogy megér. Pár ezer forintnál többet nem adnék egy agyért azért, hogy alu legyen. Viszont bírnia kell (mégiscsak Nova), tengelyt meg max cserélsz, ha kell. Amúgy mekkora átmérőjű az a tengely, amit adnak hozzá? Ha erősített 10 millis, akkor frankó (hátulra az fér be a normál vázakba, nekem is volt olyan acélból). Vékonyat aluból nem is gondolom, hogy alkalmazni lehetne. Ha mégis vékonyka, akkor inkább legyen acél (de abból is jobb az erősített verzió). Na, ezt jól körülrágtam... :Đ
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
Én nem adnék, főleg az alu kazettatest miatt. Túragépbe sok kilómétert szokás tekerni, és nincs szükség csúcsminőségre, de az olcsóbb fogaskoszorúk ki is estek. Persze azt veszed amelyik neked szimpatikus, rosszul nem jársz vele, csak többet kell fizetned gyakorlatilag ugyanazért.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen