- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
ph A külsejüket tekintve Trident Z sorozatból merítő modulpárok 32, 64 és 96 GB-os csomagokban vásárolhatók majd meg.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz togvau #235804 üzenetére
Ezek szerint a gyors légtelenítés már nem elég neki, alul rá kell nyomni egy fecskendőt olajjal és átnyomni rajta, amíg felül a tölcsérben már tiszta olaj jön. Nézz pár légtelenítős videót, nekem az vált be, ha alul húzom is visszafelé, kvázi vákuumozok, aztán 2-3 bringázás után még egyszer felül rácsavarom a tölcsért és kiengedem az utolsó pár bubit is, ami tekerés közben felrázódott.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
senior tag
válasz togvau #235804 üzenetére
A vázban megy a fékcső? Nem lehet hogy ki van repedve, és a vázba folyik az olaj?
A fékkarba egyébként nem sok olaj fér, szóval ha nincs hozzá tölcséred, akkor jó párszor utána kell tölteni a fékkarnál, és nem is hiszem hogy meg lehet úgy csinálni rendesen.235806 jjeahh : én tuti nem nyomnám fel lentről a trutymót, ki tudja mi áll meg a fékkarnál...
Путин, иди нахуй!
-
varsam
őstag
válasz togvau #235820 üzenetére
Szerintem tölcsér nélkül esélyed sincs rendesen megcsinálni. Ott, hogy légteleníteni tudd, pumpálni kell a fékkart, de tölcsér híján még olaj is jön ki belőle, cserébe azon a kis nyíláson bármit is betölteni.. egyszerűen nem úgy van kitalálva az egész. Pár ezer forintos tétel, és lehet kapni több helyen is: [link] [link] [link]
-
andrisbandi
őstag
válasz togvau #235820 üzenetére
Háztól-Házig Szerviz
Bp környékén vállalják elvileg, ha esetleg ott laksz.
Gondolom szervízben csak új fékpofa beépítésével vállalják az olajcserét.Néztem a légtelenítő szettek magyar árát... inkább várnék rá Kínából, pl
Bleed Kit for Shimano
aliexpress
Fékpofát nehogy vegyél innen.
A gyári a legjobb megoldás, ismeretlen kínait semmiképp.
A nagyobb ismert boltok utángyártottai is jók lehetnek.
Maga a bolt normális amúgy. Még nem próbáltam az innen való légtelenítőt, de jónak néz ki.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
senior tag
válasz togvau #236890 üzenetére
Ebből arra tippelek, hogy a fékkarnál átengedi az olajat és nem tud elég nyomást csinálni.
Meg lehet próbálni szétszedni, ha van hozzá affinitásod és pár szerszámod, de nem hiszem hogy kapsz hozzá alkatrészeket, hogy megjavítsd.
Szóval valószínűleg a legegyszerűbb egy új fékkar lenne, de a hozzáértőbbek majd kijavítanak, ha hülyeséget beszélek[ Szerkesztve ]
Путин, иди нахуй!
-
peetie1
aktív tag
válasz togvau #236890 üzenetére
Ha a bleed block bent van akkor kemény a fék? Az országútimon a hátsót én sem tudtam legteleniteni, nyomtam alulról is. Amíg bent a block addig jó, aztán mikor bekerult a kerék akkor meg az istennek se akart felpumpalni. Már nem tudom hol olvastam a trükköt, de végülis nekem úgy lett jó, hogy a hátsó kerékre állítottam a bringát ( szóval első kerék az ég felé néz) és úgy pattogtattam a hátsó keréken miközben huzgaltam a fekkart Nem atom kemény, de így már használható lett legalább.
Ezt a módszert még nem próbáltam: [link]
Veszélyesnek tűnik betéttel bent legteleniteni, könnyen oda lehet ha ramegy az olaj,de lehet teszek majd egy próbát így, mert az ideg szetvet mikor majdnem a kormányig kell húzni a kart hogy fogjon a fék. -
andrisbandi
őstag
válasz togvau #236980 üzenetére
Nem lett volna egyszerűbb megnézni egy videót a légtelenítésről?
Mert gondolom akkor láttad volna, h azzal van kitámasztva a visszatolt dugattyú.
Bármivel helyettesíthető, pl fadarab.Szervízben sem egy vagyon a légtelenítés.
Fékpofától függ, mert csak újjal vállalják.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Runner_fxr
Ármester
válasz togvau #236980 üzenetére
Pedig pont a Shimano gyártja az egyik legmegbízhatóbb és legkönnyebben légteleníthető, beállítható hidrós fékeket a piacon. Semmi bonyolultság nincs ebben. Ennyit kell tenni: A fékkart vízszintbe állítod, letekered a légtelenító csavart, be a tölcsér. Féknyerget lecsavarozod a helyéről, ha nincs célszerszám, akkor egy nagy lapos csavarhúzót a betétek közé tolsz és óvatosoan szétfeszegeted, ezzel a dugattyúk alaphelyzetbe állnak. Lehet betét kivétel után a dugattyúkat is visszatolni közvetlen, egy kisebb csillagvillás kulcs csillag részével, de nem kellő tapasztalattal ott könnyebb kárt okozni, mert megrepesztheted a dugattyút. Majd be a shimano bleed block a betétek helyére.
Legolcsóbb ha veszel a praktikerben vagy az obi-ban vékony gumicsövet, ami passzol a shimano féknyereg légtelenítő szelepéhez, illetve gyógyszertárban fecskendőt. Vagy veszel légtelenítő szettből valami olcsót: [link]
A fecskendőbe felszívod az ásványi fékolajat, kinyomod a bubikat, rányomod a csövet a féknyereg légteleítő szelepére, megnyitod a szelepet (3-as imbusz, vagy 7mm-es villás kulcs kell hozzá, típus függő), benyomod az olajat a nyeregnél, a tölcsérben kijönnek a bubik, elzárod a nyergen a szelepet, leveszed a fecskendőt, a fékkart 3 állásban megpumpálod, lefelé, fölfelé és vízszintben. Leveszed a tölcsért, vissza a csavar. Kész van a légtelenítés. Ha a fékkarnál a tölcsérbe koszos olaj megy amikor tolod át az olajat, akkor értelemszerűen, annyiszor tolsz át friss olajat amíg nem a tiszta jön ki a tölcsérbe. Utána féktisztítóval alaposan letisztítod a nyerget, fékkart és biztonság kedvéért a tárcsát is. Mehet vissza a betét és beállítod. Hasonlóan egyszerű még a Tektro-t, bár azok néha hisztisebbek és túl kell tölteni. Minden más fékkel többet fogsz szórakozni mint a Shimano-val, azt garantálom.Motorokon túlméretes minden, ott a levegő egyszerűbben kijön, bringán kis pöcs alkatrészek vannak, jobban megreked a levegő, ezért kicsit macerásabb, de a Shimano egyszerű mint a faék.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz togvau #238010 üzenetére
Ha a betétre vagy a tárcsára olaj jutott, annak lőttek, 200km után sem lesz jó. A megoldás, hogy kiszeded a betétet, nagyon alaposan lemosod alkohollal a tárcsát, főleg a résekre, kivágásokra figyelj, aztán az egész féknyerget szintén töröld meg kívül-belül alkoholos rongyal, amíg tuti nem lesz sehol rajta egy apró olajfolt sem. Ha ez mind megvan, új betétet kell venned és azzal jó lesz. De ha a tárcsán, vagy valahol egy kis olaj marad, az új fékbetétet is tönkre fogja tenni és megint nem lesz jó.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz togvau #249483 üzenetére
a kanalat cserélni nem egyszerű sztori, és nem is mindegyik kompatibilis
ha megnézed a váltót hátul a paralalogrammában benne van, hogy RD-M.... micsoda a cikkszáma, ha az megvan, akkor a "cikkszám + pdf" google keresésre kiadja a termék robbantott ábráját, amiből kiderül a váltó kanál Y-al kezdődő cikkszáma, ami alapján rendelhető a tétel
lehet egyszerűbb egy másik váltót venni (vagy visszagörbíteni)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
andrisbandi
őstag
válasz togvau #261521 üzenetére
How To Make Your Sram Brakes Not Suck! - Sram Piston Service
https://www.youtube.com/watch?v=AY80Zt47M3AEgyszerű a krabantartása ezeknek. Mint a videóban, az elv ugyan az a többi márkánál is.
- Alkohollal lemosni tisztára a féknyerget mindenhol. Pl izopropil.
- A féktárcsarésbe 4-es imbusz, így a fékkarral kijönnek a tárcsák maxra.
- Saját olajával sokszor átmosni a dugattyúkat.
- Visszanyomni őket teljesen. Legjobb a fékkarnál nyitva egy fecskendővel, mintha légtelenítenél. + Egy tényleges mini féklégtelenítés a karnál minimum.
- Alkoholos, nagyon alapos lemosás. Tényleg rendesen ellenőrizni kell, h ne maradjon sehol olaj. A dugattyúk egymással szemben lévő tányérjainak mélyedésében sem.Gondolom egyértelmű, csak infóként; a dugattyúk oldalait nem jó ötlet mással mosni csak a saját olajával. Pl fültisztítópálcika bemártva.
A féknyereg tisztításakor, alkoholizálásakor pedig legyenek teljesen benyomva, az oldalaiknak szükséges az olajfilm.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest