- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
chubby2o6
senior tag
Igen, teljesen normális. Ha - ahogy írtad - minden beállítás jó, akkor adj egy kis időt a sggednek, hogy hozzászokjon. A nyereg egy elég specifikus dolog, nincs olyan típus/márka, ami mindenkinek egyformán jó. Ha már bringázgatsz pár hete, és még akkor is fáj, akkor kezdhetsz másik nyerget keresgélni, de jó ideig eltarthat, mire megtalálod a tényleg megfelelőt. Az a baj, hogy igazából senki nem fogja megmondani a tutit, itt már nagyon sokan nagyon sokféle nyerget kipróbáltunk, de nincs olyan, hogy "Ezt használd, mert ez a legjobb!".
Használhatsz betétes gatyákat is, de azokat is szokni kell, meg az is olyan, hogy sokan esküsznek rá, sokan meg ki nem állhatják. Én se használom, pedig mindegyik Endura gatyámhoz járt tartozékként, csak gyűlnek a szekrényben . A bringán ülni jó benne, de ha leszállok, nekem rohadtul idegesítő érzés, pedig ezek elég vékony betétek. -
addikt
Szépen összefoglaltad az eseményeket, ritka
1. Nekem meglepő, hogy a magasságodhoz jó az L-es méret. 185cm -es magasságnál szerintem inkább az XL-es bicajok kellenek már, és ami tapasztalatom van a CUBE-al, hogy még alul is vannak méretezve.
2. Nehéz elképzelnem, hogy pontosan milyen fájdalmat érzel a nyereg miatt. Mindenképpen ajánlanék neked betétes nadrágot. Vagy legalább egy betétes alsót, és arra is vehetsz fel melegítőt is ha nem akarsz superman-es nadrágban menni
Ha ez nem segít és továbbra is fájdalmaid vannak, akkor érdemes megnézni másik nyerget. Viszont, ha nagyon puha nyerget választasz akkor attól is lehet zsibbadásod a későbbiekben, ezzel vigyázzál.
Nagyon sok bicajboltban van tesztnyereg szolgáltatás, leraksz egy deákot és kapsz egy tesztnyerget, amivel akár hetekig tekerhetsz. Lehet sikerül így megtalálni a befutót.Nekem most a Scott-omon Ergon SM comp nyereg van, párom ajánlotta, mert korábban 4-5 syncross nyerget ropogtattam, törtem szét Ez nem nyikorog, de vastagabb is annyira nem tetszik a formája, de idén marad már. Másik bicómon Giant Contact SL van, ez nagyon kényelmes de az oldala "kissé hegyes", ha kiállok a nyeregből érzem a combomon, hogy ott van, hogy nagyon ott van De összeségében szerencsés vagyok, mert soha nem zavart egyik nyereg sem, mindegyiket szerettem. Talán egyszeer elvittem én is tesztre egy dúrván kivágott syncross belcarra 1-et, az nem nyerte el a tetszésemet.
Szóval mindenképppen meg kell keresni a megfelelő nyerget neked. Jajj igen, a nyereg mindig vizszintes, azzal ne játsz!
[ Szerkesztve ]
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
-
fulton
addikt
Nem csodálom hogy ezen fáj...én azokra nem hallgatnék akik azt szajkózzák hogy , gyenge a segged, majd megszokja..hülyeség esetedben. Azért nyomja mert azok a nyergek nem betét nélküli tekerésre lettek kitalálva. Kemények, én is próbáltam ilyen nyergeket(én betét nélkül tolom). Ami nekem bevált betét nélkül, az a vastagabb gél/párnázás, középen anatómiai kivágással. Sose volt még ülőgumó fájdalmam több órás út után sem, kényelmes kellően kemény/puha. Ebből választanék/találnék egy jót magamnak a helyedben, szerintem segíteni fog.
Attól hogy 12cm az ülőgumód, viszont pl 60% fokos viszonylag egyenesebb pózban tekersz, betét nélkül..ez a mostani nyerged nem alkalmas(betét nélkül). (és szélesebbet is néznék mint 145mm) erre a pózra ami nálad lehet.Nekem pl 11.5 az ülőgumó táv, és 180cm szélest használok Selle Royal Ellipse moderate man. Egy picit már ez határ eset a jelenlegi poziciómnál (45fok) de most sincs úgy problémám, sem fájdalmam, de azért próbálok előre lépni, majd most a BBB BSD72 smartcomfort-ot - ha megkapom az kicsit orrban keskenyebb (így ideálisabb lehet mostani poziciómnak), ugyan akkor csak 150mm széles, a párnázása is vastagabb mint amit linkeltél.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Ezt a mondatod "nem értem", "Hosszú távon sem feltétlenül kell kényelmi nyereg, mert ha egészségileg nem teszem tönkre magam, akkor nem is igazán érdekel, ha kicsit fáj."
Én nem tudnám annyiban hagyni, és úgy tekerni hogy kicsi fájdalmam is legyen az út alatt, vagy azt érezzem kényelmetlen valami, legyen az akár a nyereg. Szerintem igenis fájdalom nélkül kell hogy bringáz , úgy tudod élvezni az utat-. Ebből nem szabad engedni.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Ja hogy csak 4 órát? hát akkor adj esélyt neki, de szerintem nem fog javulni a helyzet nálad(ezt előre ki merem jelenteni). Vagy vastagabb géles nyereg, vagy betétes nadrág - úgy gondolom ez fog segíteni. A vastagabb párnázásnál, egy ilyen SMP gél nyeregre gondolok, azok elég kemények, amolyan köztes nyergek, nem is ezek a városi puha cuccok, hanem kicsit sportosabb kemények..vastagabbak, vastagabbak mint ezek a tepsi országúti nyergek. Csak nekem pl ott az orr rész volt széles és dörzsölt..A szimplán puha nyeregeket én sem javaslom, az sem jó.
Sajnos nekem is volt szerencsém ilyen tályoghoz ott lent, nekem a több órás értsd: 8-10órát is folyamatosan bárszéken (vékony párnázású kemény) ülő történet hozta elő. Évek alatt. Borzalmas egy dolog ez, és fájdalmas, a beavatkozás is...
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
én csakazértis a több szoktatásra szavazok, nagyjából mindenki azt mondja,ha az ülőgumóid fájnak, akkor nincs probléma, csak nem szoktál még hozzá. egy deszkán is elücsörögtünk suliban napi sok órát, és semmi bajunk nem lett. (fulton az általam max középkeménynek ítélt SMC nyeregre is azt mondta, hogy kemény, és vékony a párnázása, én ezeket másra mondanám)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
addikt
Sok érdekességet láttam már én is, egyik kedvencem mikor egy e-bike montira apuka vett egy felsőcsőre csavarozható gyerekükést és a lábtámaszt úgy oldotta meg, hogy egy vastagabb faágat a villához macgyverezett valahogy.
Viszont abból messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni, ha egy monti nem saras. Én is, ha nem muszáj nem megyek sártengerbe (nem mindig volt így☺️ ), ha olyan a talaj minősége akkor simán elmegyek betonon mászni.
[ Szerkesztve ]
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
-
Kiskopika
senior tag
185 cm isen én is L es bringákat hajtok. De mikor kezdtem a cross/trekkinggel 10km et nem tudtam megtenni anélkül hogy a seggem szét ne szakadt volna. Nem akarok hazudni de szerintem hónapok voltak mire jónak mondhattam. De pl 100km után most is fáj bár már nem úgy és annyira. Még egy lidl/aldis gatya is sokat segíthet akár próbaképpen.
-
senior tag
Én is a hozzászokásra szavazok.
Heti 2-3x szoktam munkába járni biciklivel, az út kb 80 perc egy irányba, viszont novembertől márciusig nem tekerek.
Tavaly is, most is az első út elég fájdalmas volt, de 2-3 nap kihagyásokkal a 4-5-ik alkalom már teljesen jó volt.
Menj inkább rövid távokat az elején (15-20-30 perc), aztán ha az már jól megy, akkor fokozatosan emelhetsz rajta.Путин, иди нахуй!
-
Ringman
nagyúr
szerintem teszteld kicsit a jelenlegi nyerget, ha egyáltalán nem jó neked, azt kb egyből észreveszed, nem tekerés után. pl. súrolja a combod, ha nem elég széles, akkor csúszkálsz rajta jobbra-balra, vagy egyszerűen fáj valahol, nekem az utóbbi volt a brooks cambium c15 carved, azzal alig tudtam hazatekerni nyeregcsere után.
lehet bikefit probléma is (+link2), de simán lehet a többiek által írt fenékedzettlenség is - az sq-labs-nek vannak spéci nyergei, de neked szerintem korai lenne még ezzel foglalkozni.
ami viszont esetenként egyből jobb lehet, az a középen kivágott nyereg, ha valaki lágy részeit nyomja a nyereg, de nálad ahogy olvasom, nem ez a fő probléma.
ha sokáig nem mozogtál, akkor érdemes lenne fiziót/masszőrt is felkeresni, lehet egyszerűen le vannak tapadva az izmok a fenék környékén
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Az ablakmosáson kívül semmilyen autós dologra nem alkalmas. Ablak meg a biciklin nincs, így semmi keresnivalója nincs szerintem a közelében. Wikipédián írja mire jó (csiszolás utáni portalanítás, tüzelőanyag, foltbenzinhez hasonlóan foltot kiszedi a szövetből stb). Mivel van műanyag és gumi is a biciklin ezért én nem használnám. Isopropyl annyiban tud csak veszélyes lenni, ha belefolyik a csapágyba, akkor ki tudja oldani a zsírt. De nem nagyon látok olyan helyzetet, hogy valaki öntené a biciklire.
-
Fall-N
veterán
-
Tin
veterán
Sziasztok,
Jelentem, lassan sikerül megszoknom a nyerget, eddig 120 km-t mentem a bringával, és bár még mindig szétnyom néha, de már érzem, hogy nem annyira vészes, és ez valóban inkább csak megszokás kérdése. Biciklis gatyát még nem szereztem be, annak a betétje gondolom segíteni fog még valamennyit. Viszont azt nem akarom netről rendelni, jobb megpróbálni. Gondolom a Decathlonosak indulásnak jók.
Olvasom, hogy írjátok, hogy nehéz az újrakezdés. Én durván 20 év után kezdtem újra, kezdetben 15 km/h alatti átlagokat mentem 10 km alatti távon, ma 18.5 km/h volt az átlag és 20 km a táv. Találtam egy jó kis félreeső helyet, ami nagyrészt sík, a végén egy nagyobb lejtő, aztán vissza emelkedő, és visszafelé megint kb sík, így 3 km egy "kör", ezekből megyek egyre többet (kb egy órát összesen). Viszont most már tényleg be kell szereznem egy kulacstartót, mert az iszom előtte másfél litert, aztán hazaérve megint egyet nem fog működni, ha kijön az igazán jó idő. Nem tudom, mi a jó átlagsebesség, a célom a 20 km/h és a 20-25 km táv egyszeri tekerésre, és heti 2-3 alkalom. Remélem, hogy ezzel le tudok dobni 5-10 kilót, mert van honnan: most 100 kg vagyok.
Viszont mint írtam, a bicóban most 120 km van, és szerintem ideje lenne megolajoznom a láncot. Olvasom, hogy itt mindenki a vaxban hisz, de nekem a pincében van a bringa, szóval az olajozás is simán működik. Ha lesz kitartásom, havi 100-200 km-t fogok menni, és csak aszfalton tiszta időben, szóval az a negyed óra szórakozás belefér pár hetente. Láncot levenni, főzögetni és hasonlókat egyelőre nem szeretnék.
Ha ez számít, KMC X9 lánc van a bringán, és Shimano Alivio 3x9-es váltó. Ehhez milyen láncolajat érdemes venni, illetve milyen lánctisztítót? A lánc tisztításához milyen folyadék kell, elég az izopropil alkohol? A lánc nálam nem koszolódik igazán, szóval gondolom elég áttörölnöm olajozás előtt, aztán várni egy negyed órát és újra áttörölni kívül. Arra gondoltam, hogy minden második-harmadik olajozás előtt meg átmegyek rajta lánctisztító "géppel". Olvastam már cikkeket róla, csak a gyakorlati tapasztalat általában hasznosabb, mint egy bolt cikkje, ami félig-meddig a saját termékeiket reklámozza.
Ha terméket ajánlotok, a német webshopok is tökélesen megfelelnek. Nem spray-re gondoltam, hanem csepegtetősre, talán az a legegyszerűbb nekem. Köszönöm előre is!
-
Maximum1
őstag
Nem kell túl lihegni szerintem, ilyen távokra bőven jó a műszerolaj, 100km egy kenés, én a csapokhoz cseppentek 1 cseppet.
Kenés után és 2-3 tekerés után letörlöd sima ronggyal ne szedje a port.
500km-enként ha van slagod vagy veszel egy ilyet, megcsapatod a láncot és mehet újra a buli.
7 ezret és több mint 30 ezer méter szintet ment a 105-ös láncom ezzel a módszerrel, egyszer nem vettem le.
Mtb és a terep az más világ, bár ott is mentem már egy ezrest és nem látom hogy nagyon rosszabb lenne a helyzet, de ott majd kipróbálom a waxot. -
Kiskopika
senior tag
-
andrisbandi
őstag
Sárban egyáltalán nem megyek, esetleg ha elkap az eső. Olyankor kénytelen vagyok autómosózni, a láncot is, szobában lakik a vas.
Sose szoktam amúgy mosni a láncot. Szárazon lerongyozom, esetleg alkoholos törlés volt olajnál.
A (nem főzős) waxolás, a csöpögtetős, ugyan az mint az olajozás.
- Törlés ha kell, csöpi, beletekerés, ja és száradnia kell, ez mégiscsak különbség.
- Takarítani nem nagyon van mit. Ez szinte száraz, kicsit porosodik, feketedik, waxdarabkákat letörli azért az ember, de nem muszáj állandóan, nincs annyi.Egyáltalán nem nagy dolog kipróbálni a waxolósdit.
Egyszer fémtisztára kell mosni a teljes hajtást, pl festékboltos petróleummal, meg denszesszel. Waxolva sokkal kevesebb idő megy el a takarításra, ha egyáltalán szükséges. Forró vízzel újra fémtiszta lesz az egész...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
Az új lánc gyárilag zsírozott.
Általában nem foglalkoznak vele. Sőt, olyan halk sose lesz többet.A hátránya a koszgyűjtés. Jobban beleragad és nehezebb letörölni. Van aki újonan kiáztatja, kimossa fémtisztára megelőzés képpen. Majd olaj. Így könnyebb tisztán tartani.
Így, h már befogtad, nincs extra teendő. Én legalábbis nem cifráztam. Párszor szárazon letöröltem, ahogy hangosodott olajoztam, a felesleget visszatörölve. Szépen tette a dolgát.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
Mozgásvilág YT videó teszjében mutatnak ilyen érdekességeket. Viszont egy drága, de nehéz U-lakat, ami nem tud kifordulni oldalra, az már kemény menet. Az akkus flex sem nagyon vágja könnyen és mindkét szárát el kell vágni, mert hiába vágja át az egyiket, ugyanúgy nem mozdul ki oldalra.
Láncos lakatból meg 6+ mm-es már elég jó védelmet ad, sokkal nehezebb átvágni, mert mozog és nem könnyű stabil pontot találni vágás közben. Tovább is tart az átvágás, így nem pöcsöl talán a tolvaj vele, mert addig lebukhat.
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
A kerékpárból érkező fura, és nehezen azonosítható hangoknak külön irodalma lehetne.
#247502
arcitec... [link][ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
Egyszer volt itt szó a kerékpár biztosításokról. Ott még a GPS-est, riasztóst is előírhatják.
------
Régen bátor voltam, márkás U-lakattal, meg hosszú, vastag hurokkábellel lezárva ott mertem hagyni a bicót... de azért nem voltam nyugodt. Ma már nem merném.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
A matricákat hővel lágyítva, pl hajszárító, a legkönnyebb föl és leszedni. Hidegen merevek és tartósak. A direkt bicajra valók, pl a védőfóliák vázra, uv állók, nem tépik le a festést leszedéskor, nyom nélkül lejönnek. Az olcsók ragasztómaradványaira az acetont ajánlják.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Azért nem szerelik fel, mert
1) mindenkinek mások az igényei, van, akinek nem kell a kitámasztó, sárvédő, vagy csomitartó, az miért fizessen érte?
2) így nincs sírás, hogy gagyi a cucc rajta, mindenki a saját igényeinek, pénztárcájának megfelelően vehet olcsóbb, vagy drágább kiegészítőket.A váltást illetően: trekkingre bőven elég az 1x9.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
6030D
Ármester
De ez miért zavar titeket? Sose értem. Neked miért rossz ez? Tudod, hogy van rásegítése, attól a te érdemed nem lesz kevesebb, mert megcsináltad, amit szeretnél. Ha versenyen csalna, az más. De nem rejtett motorral megy, ő is tudja, hogy a te bringáddal nem tudna felmenni (vagy nem olyan sebességgel). Akkor miért zavar titeket?
Hülye példák, de az is zavar, ha mondjuk a 16 éves gyereknek drágább mobilja van, vagy a 20 éves gyereknek GT Mustangja? Biztos nem dolgoztak érte annyit, mint te a sajátodért. És? Mindenki tudja.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Zoliwrc
aktív tag
Semmi beletett erő, kb. mintha lánc nélkül tekernél egy sima bringát. Látszik a mozgásukon és mostanában az öltözékükön is, hosszúnadrág-kabát, ez is igazolja hogy semmi izommunka nincs benne (fáznak). Alul-felül rövidruhás idő van rendes biciklin.
Nőknek elnézem, férfinak nem.
Részemről téma lezárva -
zsola32
őstag
én heti 5-6x edzek, jelenleg 2-3 gyaloglás/hét, ez olyan 20-30 km, 9.20 - 9.50es perc/km-mel.
a bringa jelenleg heti 3, 180 km környéke, 2000-es átlag szintekkel/hét
ez a két mozgás mellet, nagyon el tudnám képzelni, az ebikot, és nem a sportétéket szeretném belőle kihozni, hanem hogy nyomom az erdőben az utakat, és egyszerűen jól érzem magam rajta.
szerintem ez egyik mozgás, nem zárja ki a másikat. mivel bazi drága ez a műfaj, most úgy néz ki, hogy nem lesz ilyen elektromos bringám, talán ha idősebb leszek, akkor kipróbálom. (most 51 vagyok, de még érzek magamban kokszot a sporthoz, sőt a időeredményeim alapján, picit erősödtem, múlt évhez képest)mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy mennyire adnám le az edzéseimet, ha ebájkom lenne...
-
Khelben
nagyúr
"tényleg elhiszik, hogy amit csinálnak, az sport, nem pedig helyváltoztatás"
Ha ugyanazt a wattot teszed rá az ebike pedáljára, mint a hagyományosra, akkor a sportérték is ugyanaz lesz, legfeljebb messzebb jutsz vele.
Olyat meg még nem láttam, hogy egy edzettebb bringást lehagyna egy ebike-ozó család
[ Szerkesztve ]
-
Nutra
tag
Erre reagálok (egyébként csak végignézem, hogy ebben a témában semmi új, mindenki tudja a frankót pro és kontra, blabla... )
És igen, egy része azért húz el melletted, hogy megmutassa neked, hogy ő tud, és ez a demotiváló.
Páromnak kb 2 éve vettem e-bike-ot. Azóta béke van a közös tekeréseken
Egyrészt leszokott a belekerünk, gurulunk stílusról, szinte folyamatosan teker (60-65pf), dombon normálisan felváltogat (én: "figyelj oda, különben eltépi a motor a drága láncot" ) tipikusan eco módban megy, csak nagy néha túra (van még sport és turbó).
És a lényeg: dombon fel szépen pörgetve elhúz, mert ezt adja ki az egyenletes kímélő tekerés; lefele és kanyarosban meg cserébe nekem nem kell visszafogni magamat. Senkinek nem mutat meg semmit, max saját magának, hogy eljön velem olyan utakra is, ami re egyébként nem vágyna. pl. múlt hétvége Buba Velence-Etyek és vissza "családbarát" szakasz.
Azt pedig, hogy nekem mi demotiváló, én döntöm el
PS. Ezzel együtt vannak irritáló arcok ebike-on (meg drága outin, meg minden egyéb kétkerekűn is). Peace. -
chubby2o6
senior tag
Én sem vagyok különösen edzett, de én leszarom . Mármint azt, ha valaki ebájkkal megy el mellettem. Outival, trekkinggel is elmennek, hát hol érdekel? Meg - ezen logika mentén - a télen-nyáron teszkós bringával járó ( mert nincs jobb lehetősége a közlekedésre ) is mondhatja, hogy olyan drága bringával könnyű, annak nincs sportértéke, próbálnád meg egy ilyen hulladékkal, mint az enyém. Vagy én is mondhatnám az outisnak, hogy virsligumival könnyű, tegyél fel 2.25-öst, különben nincs sportértéke .
Nekem a bringázás nem sport, nem közlekedés, hanem szórakozás, hol érdekel engem, hogy más mivel teker/nem is kell tekernie? Pláne, hogy még bosszankodjak is rajta..?
Senki nem tartott pisztolyt a fejemhez, hogy analógot hajtsak, nem "ezt dobta a gép", hanem az én döntésem. Más meg az ebájk mellett döntött, nem vagyunk egyformák. Bunkóból meg egyébként is sok van, miért pont az ebájkosok között ne lenne? -
Hasaggymeg
Topikgazda
Kivétel(es)nek érzed fótumtársaid feleségeit?! Te kis kujon!
szimpláncsak...+1, el vagyunk nyomva, homlokon kell csapni minden arcoskodó, harcias, többgyerekes kismamát, hulljon a férgese!
chubby206...Nekem a bringázás nem sport, nem közlekedés, hanem szórakozás
Na csak várd ki a végét, mind így kezdtük.😆[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
Nem lehurrogás ez, mindenkinek joga van a saját véleményéhez.
Igazából csak azt akartam ezzel mondani, hogy ha másokhoz viszonyítod magad, ha a teljesítményedet állandóan másokéhoz méred, az inkább elveszi a bringázás örömét. Most kezdted, természetes, hogy ezt-azt még tanulnod/szoknod kell. Amíg élvezed, addig minden oké, az meg, hogy lehagynak, hát a legnagyobb problémád legyen az életben
A legjobb, ha az ember a saját kárán tanul meg dolgokat, azt tuti megjegyzi . Tegnap 8 körül reggeliztem, kicsivel 10 után irány Szentendre, visszafelé már éreztem, hogy enni kéne valamit, de annyian voltak mindenhol, hogy inkább nem álltam be a sorba. Mit mondjak, mire hazaértem, teljesen elfogytam, pedig csak 60 km volt az egész út. Igaz, a bringatolós utolsó 6 km nem volt előzetesen belekalkulálva . Tanultam belőle, legközelebb viszek magammal valami kajafélét, ha többórás útra megyek. -
Fall-N
veterán
Hát nem tudom, ez nagyon edzettség függő. Nekem még a 7 fokozat (12-32 T kazetta van fent) is bőven elég (abból sem mind használom) 36-os tányérral. Azért is vettem le az első váltót, mert nekem fölösleges volt. Régen csak a 48T-t használtam elől, de úgy csak 50-60 rpm-mel tekertem, így átszoktam a 38T-re ideiglenesen. Utána jött az 1x7, amiből 8 lesz nemsokára.
-
Fall-N
veterán
Igazából egy első 32T lánctányérral és hátul egy 32T-vel nem is tudom hová nem lehet felmenni, mert én még sosem váltottam a 7-es fokozatra, pedig még városon belül is vannak itt meredek emelkedők. 1x8-ra is csak azért váltok a 7-ről, mert van hozzá alkatrész itthon.10-11-12 sebességes rendszernél meg van hátul 40-46-50 fogas is hátul.
A 32T ilyen általános lánckerék méret elől, legtöbb 1x12-es hajtáson is az van gyárilag (pl. Deore), de ha nagyobb sebesség is lényeg síkon, akkor lehet 34-36T elől, én is azért választottam 36T-t. Ezt ki kell tapasztalni. Ha valakinek kell egy kisebb lénctányér, akkor ha a hajtómű olyan lehet duplatányéros is. Ha nem olyan kiképzésű akkor meg lehet venni hozzá. Gyanítom, hogy a Devathlonos bicikli még négyszögletes tengelyt használ, ahhoz van SunTace hajtómű, amin lehet cserélni a tányérokat.
-
Fall-N
veterán
Én megértem az álláspontod. Engem nem izgat, csak azt nem értem, minek ebike versenyt is csinálni? Ne csináljunk már ebből is technikai sportot. Mert így már, az mert be kell osztani a rásegítést, hogy valódi wlőny legyen a verseny során, ne csak plusz súly ha lemerült és még plusz cipelni az akku súlyát.
Ennél még a régimódi CX verseny is őszintébb, ahol nehéz részen felkapják a biciklit is felfutnak vele.
-
Ne vedd fel ezt az ebike dolgot. A lényeg az, hogy a tekerés végén nekem trekkinggel is bőőőven 25 fölött lesz az átlag, országútival meg 30 fölött, azt az ebike-ost meg megnézem, aki 25 fölött még teker, amikor elfogy a rásegítés. Tudom-tudom, abba is bele lehet tenni a 200+ wattot a motor 250-e mellé, csak embert nem láttam még, aki meg is teszi.
A hivatalos motorok 250 w-ot tudnak, ennyit egy edzett kerékpárosnak bőven tudnia kell 15-20 percig, sőt, szóval akkor vagy jó, ha egy 5%-os emelkedőn otthagyod a keménykedő ebike-osokat. Némelyik igen zokon tudja venni, amikor dombon felfelé elmész mellette.
* Disclaimer: Aszfaltról beszélek, mert nekem meg az a perverzióm, hogy biciklivel úton kell közlekedni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
Az eBike jelenség sok embernek azért sem szimpatikus, mert most azt tolják, ahogy analóg vonalon a gravel a húzóvonal. Na mivel divatos vagy felkapott az eBike, így a lusta embereknek is kapóra jött és elég fura látvány városi tekerésen látni fiatal "életerős" (azaz nem, elhízott fiatalt) ilyennel tekereni, kizárólag síkon. Nehogy egy kis erőt ki kelljen adni. Az embereknek minden azonnal kell, nehogy kelljen érte dolgozni. (Ugyanez megy testépítésnél, fél év "edzésmúlt" után rögtön koksz.) De ez általánosítás lenne, nyilván nem csak ilyen alakok használják. Engem aztán nem zavar, de nekem nem kell. Legalább több pénz marad másra.
-
avl
aktív tag
-
andrisbandi
őstag
Legrosszab esetben, ha felületkezeletlen a láncod, és nem lett lemosva a savasnak tűnő mosófolyadék, akkor rozsdásodni fog.
Ellenálló láncnál sem maradhat a csapokban olajbontó anyag.A kinézett láncolaj nedves marad, mézszerű, nagyon vonzza a port. Esős időre való.
A hígabbakat ajánlják aszfaltosra.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen