- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- iPhone topik
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Mobil flották
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Íveli az Oppo a Reno 12 és 12 Pro kijelzőjét
- Megvásárolható a legolcsóbb kagylótelefon
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
gp Számos remek játék szerezhető be PC-re az elkövetkező több mint húsz napban.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy mennyire szabad ideiglenesen 7/8/9/10-es rendszereket vegyíteni egymással? Tavasszal le le cserélve gyakorlatilag a teljes hajtás/váltó a gépen (most 3x7-es), valami Deore vagy SRAM x5 rendszerre, de a hátsó agyat már most cserélnem kellene , és nem tudom, mit vehetek a mostani 7-es váltóhoz.
Előre is köszönöm a segítséget!Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz zoo8800 #93325 üzenetére
Köszönöm a kedvességed!
Akkor marad az agycsere, talán fogaskoszorúval, de marad a hetes rendszer. Majd tavasszal lesz rá keret, és cserélődik az egész.
Köszi még egyszer!Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
Isten bizony kerestem, de nem találtam: SHIMANO DH-3N31 agydinamóhoz keresek kónusz(pár)t. Kifejezetten ehhez sehol nem találtam, talán valamivel kompatibilis lehet, de ez sajna sehol sincs írva.
Nem tudja valaki, hogy honnan/milyet lehet bele venni/tenni?
Előre is köszönöm a segítséget!Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
Tudom, hogy nehéz "látatlanban" megmondani, mi a hiba, de hátha járt már valaki így, mint én, és tudja a megoldást:
lecseréltem a fél hajtásláncomat a következő alkatrészekre:
- Shimano FC-TY301 hajtómű (28-38-48F)
- Shimano FH-TX800-8 hátsóagy 36LY
- Shimano CS-HG41 7 sebességes (11-28) fogaskoszorú (hézagoló van alatta)
- Shimano BB-UN55 monoblok [Méret: 68/118mm]
és egy új lánc: KMC Z50.
A rendszerben a régi Altus vált elöl hátul, rendben teszik a dolgukat, de egy nagy kínom van: DARÁL az egész rendszer. Minden egyes láncszemet érzek hajtáskor. Már tényleg csak arra költenék, amire feltltlenül szükséges, de ez így nem maradhat.
Valamelyik alkatrészt nem kompatibilis? Vagy mit cseréljek már le szerencsétlenen?
Illetve még egy utolsó kérdés:
a hajómű nevében a 28-38-48F-ben mit jelent az "F" a végén? Mert a többinél nem láttam ilyet...
Előre is hálásan köszönöm, ha valaki tud segíteni!Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
A lánc jó helyen megy, ahhoz szerintem elég keményen el kell nézni valamit, hogy rossz helyre fűzzem...
Ugye, a láncnak nincs "külső" és "belső" oldala?! Esetleghajtás/futás iránya?! Mert még ez jutott eszembe. Az üzlet, ahonnan való a felszerelés azt javasolta, hogy hejtsm egy kicsit, és "össze fognak állni", mert elvárható tőlük.
A váltó jól van beállítva, és nem is olyan hangra kell gondolni, mint amikor a váltó kancsi, és kelepel, hanem laikusként olyannak érzem, mintha mondjuk a hajtómű fogai túl nagyok lennének és már a "hegye" elkezdi fogni a láncot. Vagy a lánccal nem stimmel valami...
Ha holnap bírok járni, akkor tekerek egyet, mert egy kilóméter ven a holmiban összesen, de le is ugrottam róla, mert nagyon zavaró az összkép, és leginkább akkor, ha a legnagyobb fogaskereken van elöl.Esetleg a váltó görgői szóba jöhetnek? Mert azok még a régi (nagyon megnyúlt) lánc formáját hordozzák magukon...
[ Szerkesztve ]
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
Szia!
Soha nem váltok keresztbe. Legkisebb tányérhoz 1-2-3, közepeshez 3-4-5, legnagyobbhoz 5-6-7-es sebességeket használok. Így a lánc elég egyenesen fut a két fogaskerék között. A régi holmi bitang módon szét volt kopva/nyúlva, és jobban keresztbe állt a lánc, de ilyen rángatós/darálós hangot sose hallatott. Lehet, hogy lemegyek a garázsba és megpróbálom videóra venni, de az biztosan nem lenne olyan szemléletes, mint a valóságban...
Mit jelent a "cog" Elírás, vagy valami, amit még nem láttam?
[ Szerkesztve ]
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz Játékos #93922 üzenetére
Leküzdöttem magamat a garázsba, és szemügyre vettem a dolgot. Kifejezetten úgy látom, hogy a két görgő van félrekopva a hátsó váltón. Miután műanyag, így várjam meg, hogy "helyrekopjon", vagy inkább vegyek bele újat, véleményetek szerint? Nem tudom, melyik szett való Altus-ba...
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
RD-M310-nek hívják a ble való szettet, 1510 Ft-ért. Szerintem még ezt a beruházást túléli a családi kassza.
Csak annyit költenék rá, amit feltétlenül szükséges, mert még kb. 1 hónapig fogunk együtt időzni a gépezettel, tavasszal kapunk újat anyával mindketten...
Ha kicseréltem a görgőt, megosztom veletek a tapasztalatomat, és köszönöm a törődést! :THa szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz Játékos #93927 üzenetére
Üdv nektek!
Igértem, hogy elmondom, mire jutottam. Kicseréltem a két görgőt a váltóban, és a darálás megmaradt...
Most marad az, hogy tekerek vele 1-2 százast, hátha megszokják egymást az új alkatrészek, ha meg nem, akkor megmérgezem magam valamivel, és levetem magam egy hídról, miközben hátba lövöm magamat.Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz Runner_fxr #94119 üzenetére
Ezt még ellenőrzöm. Köszi az ötletet.
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz Hasaggymeg #94125 üzenetére
Szia!
Szerintem hátrafelé tekerve kevésbé észlelhető a jelenség. Hajtóműcsapágy i s ki lett cserélve azóta.
A váltó feszítőjét akármerre tekerem, nincs változás a hangban, bár szerintem a feszességben sem.
Tekerek még néhány napot, aztán keresem tovább az okát a jelenségnek, ha még lesz...Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz Játékos #94206 üzenetére
Sziasztok!
Szenvedek tovább a problémámmal, eddig tekertem egy 50 km-t, de megvan még a darálás, kb. ugyanannyira. Vizsgáltam a gépet, és egy dolgon megakadt a szemem, de nem tudom, az úgy normális, vagy ez okozza a hibát?
(Emlékeztetőül: ki van cserélve a hajtómű monoblokkal együtt, a lánc, a hátsó agy, a fogaskoszorú, illetve a váltógörgők)
A megfigyelt jelenség pedig a következő: a bicaj fejjel lefelé van, hajtom a kereket a pedállal. Ekkor az alsó görgőre (ami jelenleg felül van, mert a bicaj fejjel lefelé áll) megy vissza a lánc a lánckerékről. Eddig érthető, ugye?! Namost. A görgő foga mindig egy kicsit megüti a láncszem görgőjét (remélem, így hívják), amely görgő csak további 1-2 láncszem múlva fekszik bele a váltó görgőjébe. Mikor pedig el kell hagynia ezt a kereket, akkor "alig várja" a lánc, hogy ezt metehesse, mert ekkor már a váltógörgő fogának a "hajtott" oldalára van tapadva.
Aki látott már ilyet, az el tudja képzelni a dolgot, én nem biztos, hogy megérteném a saját leírásom alapján, de próbáljátok meg, légyszi.
Összegezve olyan, mintha a léncszemek messze lennének egymástól. Létezhet ilyen?
A darálásról egy VIDEÓ. Hallani, meg érezni nem fogjátok, de lehet látni, hogy ütemesen rázódik a lánc.
Ha van ötlet, szívesen veszem.[ Szerkesztve ]
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz trialboj #94442 üzenetére
Sajnos nem jogos kérés/elvárás a szerviz felé!
Nincs végtelen kapacitásuk, nem kérték, hogy küldd hozzájuk. Legjobb tudásom szerint az ide vonatkozó hatályos Magyar jogszabály szerint a szerviznek "TÖREKEDNIE KELL, hogy 15 napon belül elvégezze a munkát"! Teház nincs szabályzás rá gyakorlatilag...Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
Ezek mekkora körök voltak és mennyi emelkedővel? Illetve mennyire vagy nehéz?
Én 105-110 kilóval dimbesdombos környéken (Zemplén) 21 km-talig tudom beszorítani 50 perc alá (majd' 26km/h átlag) persze 25"-os vastag gumis monti, illetve még mindig "darálós" hajtás...Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
Két kérdés fogalmazódott meg a fejemben felétek:
- hátsó kerék esetén a kerékközepet (annak futását) a villákhoz mérten kell nézni, vagy az agyhoz viszonyítva?
Sejtésem szerint a villához, de az nem megy tökéletesen. Egyforma hosszúságú küllőt kaptam, az "utasítás" szerint a bal oldali sort kb. 2 mm-relkevésbé kell betekerni, és akkor meglesz a közép. De én, ha "szép közepet" akarok, akkor a jobb oldali küllőkön hegedülni lehet, a bal oldaliak meg olyan lazák, hogy nem ritkán "pattognak" menet közben.
Nyilván a kazetta az agy egyik oldalán nagyon sokat hozzátesz a szélességhez, ezt értem...
Illetve mennyire kell milliméterre/százalékra középen lennie a keréknek? Mennyi a megengedett/észre nem vehető csalás?- az első, hármas lánckerekem szerintem egy picit kintebb van, mint az optimális. Van lehetőség 2-3 mm-t játszani a monoblokkal? Vagy ha nem jó a méret, akkor az mindenképp csere? Illetve a monoblokknak van "iránya"? Vagy az betehető mindkét oldalról?
Előre is köszönöm a válasz(oka)t.
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz rétisün #94801 üzenetére
Nem volt éppen a boltban 2 mm-rel rövidebb/hosszabb küllő, de állításuk szerint ugyanazt érem el, ha ezt (a bal oldalit) 2 mm-rel kintebb hagyom. Egyébként van benne látszólag valami logika, mert ha ezekből (a jobb oldaliakból) levágnék 2 mm-t, akkor épp azt érném el...(meg tökön szúrnám magam, mert egy se kapna bele a küllőanyába... )
A monoblokk egyik oldala jobbos, a másik balos? Most tettem be 2 hete, de esküszöm, nem vagyok benne biztos...
[ Szerkesztve ]
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz rétisün #94804 üzenetére
Csak azért mondtam, hogy nem kapna bele az anyába, mert, ha lecsípnék belőle 2 mm-t, akkor szétmenne a küllő végén a menet...
Miután ,meg is van ütve a felnim, így kell vennem egy 26"-os felnit (HA VAN VALAKINEK HIBÁTLAN, AKKOR SZÓLJON, véfékes), majd azt már rendesen fogom fűzni...Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
Előre is elnézést kérek a sokak számára egyértelmű kérdésért, de azt szeretném megtudni, hogy ha egy 113mm szélességű monoblokkot 118-asra cserél az ember (VÉLETLENÜL), akkor a hajtókar, a tányérokkal együtt mindenképpen 2,3 mm-rel (oldalanként) kijjebb kerül? (És ebben az esetben kicsit fersén is fut a lánc, gondolom?!)
Ha igen, akkor ez okozhatja azt a jelenséget, hogy ha a elöl a legnagyobb tányéron van a lánc, akkor kicsit "darál" az egész hajtás? Gyakorlatilag érezni lehet minden egyes láncszemet, bizonyos erő felett. (Az egész hajtás új, kb. 100 km-t futott)
Előre is köszönöm a segítséget!Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz Because #105851 üzenetére
Köszönöm a választ! Nem az első váltóval van gondom, az biztos, mert az be van állítva, nem ér a lánchoz egyik oldalt sem, a jelenség teljesen más, de sajnos nincs rájó kifejezés, nem tudom jól leírni, viszont kifejezetten idegesítő...
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
Köszönöm mindenkinek a megerősítést!
Egy kérdésem maradt! Miután kidobtam a régi alkatrészeket, meg lehet állípítani valahonnan boztonsággal, hogy milyen széles volt a gépben, vagy inkább, hogy milyen való bele? Vagy ezt "ki kell találni"?
Köszönöm szépen!Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz Hasaggymeg #105859 üzenetére
Délután megméregetem...Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
Útmutatást szeretnék kérni tőletek, előre is hálásan köszönöm a válaszokat:
került a családba egy gyönyörű Bulls King Cobra bringa, rajta a gyári Tektro HD-M285 fékrendszerrel. Az evidens, hogy vannak jelentősen jobb fékrendszerek, de nekem az erejével semmi bajom nincs, az eddigek rosszabbak voltak ebből a szempontból, viszont a hangja az elég gyalázatos, pláne, ha dombon lefelé megyek, és húzom is a féket. (100+ kg vagyok)
A kérdésem konkrétan a következő: mennyire lehet ezt a fékrendszert "upgrade-elni"? Féktárcsára illetve fékbetétre gondolok, mint cserélhető alkatrészek. Mennyire lehet az egyik cég alkatrészeit vegyíteni a másikéval? Jobban járok-e, ha nagyobb tárcsát szerelek fel? Egyáltalán jól gondolom, hogy valami adapterrel lehetséges nagyobbat tenni?
Ezek foglalkoztatnak jelenleg, nagyon megköszönném, ha esetleg konkrét termék(ek)et is tudtok ajánlani.Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz 6030D #131869 üzenetére
A hangját úgy írnám le, hogy "dobol". Kb. kerékfordulatonként kétszer, eléggé érezhetően megrántja a bringát (tehát, minthat beakadna) és egy kis hang is társul hozzá. Nem tünik nagyon kopottnak, elég keveset volt használva a bringa, még a gumi is alig kopott, pedig gyorsan kopó fajta van rajta.
Massmurderer: köszi neked is!
[ Szerkesztve ]
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz Massmurderer #131872 üzenetére
Ezeket ellenőrizni fogom 1-2 óra múlva, mert nincs a közelemben a bringa. Nehéz egy kicsit a válasz, mert először "látok" ilyen fékrendszert, így nem tudom, milyen a gyári állapota...
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz Massmurderer #131872 üzenetére
Szia!
Megnéztem az alkatrészeket, és az avatatlan szememnek nem tünik olyan vészesnek, persze, ahogy említettem, ez az első, amit vizsgálok... A betétek és a tárcsa felületén is vannak barázdák, viszont sérülés, vagy nyolcas nincs a tárcsán.
Ettől függetlenül hajlanék arra, hogy vegyek rá egy újat, meg fékbetétet is. Miután elég dimbesdombos a környékünk (Zempléni hg.), illetve én sem vagyok pehelysúlyú, így nem gondolnám túlzásnak a 180mm-t hárta. A fékemhez (Tektro HD-M285) milyen tárcsát javasolt használni? Illetve milyen fékbetétet, ami nem baj, hogy gyorsabban kopik, csak lehetőleg csendes legyen a konstrukció...
Köszi!Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
Azt a láncot, amin nem találok bontható szemet, azt hogy lehet levenni? Pláne, ha még szeretném vissza is tenni.
Előre is köszönöm!Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek, mert valami "kattog" alattam bicajozás közben. Bulls King Kobra gyári hajtása, talán erről van szó.
A jelenség az, hogy amikor elkezdek tekerni, akkor csendes (persze, mert hegyen lakunk, és mindig lefelé indulok), viszont, mikor elkezem terhelni, akkor minden egyes fordulatnál kattan egyet-egyet, majd egy idő után az egyik oldalon kettő kisebb, élesebb hangú kattanás, a másik oldalon egy kicsivel markánsabb. Nem koppanás jellegű, mint amikor valami valamibe ütődik, hanem sokkal inkább olyan, mintha valami nem lenne a helyén, vagy valami fel lenne lazulva egy kicsit.
Ennek a hajtóműnek a tengelyében van egy 8-as imbusz csavar, amit kivettem, de az itthon lévő lehúzó szerszám négyszögletű hajtókarhoz való, ezzel nem jutottam vele előbbre...
Tapasztaltabbak mit javasolnak, a teljes szétszedés előtt érdemes lehet valamit megpróbálni, ami jellemzős hiba esetleg? (110 kg. vagyok, kap hegymenetet, így van mitől szenvednie...)
Előre is köszönöm a segítséget !Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
válasz Massmurderer #138105 üzenetére
Sziasztok!
A hajtókarokat sikerült leszednem, készítettem a lehúzó szerszámhoz egy adaptert. Azt vettem észre, hogy a hajtókarban lévő bordák jelentősen hosszabbak, mint a monoblokk tengelyén lévők. Ez így normális, vagy esetleg itt van valami inkompatibilitási probléma?
A középagyat nem tudom kiszedni, mégpedig azért, mert ugye a jobb oldalán lévő rögzítés az fémből van, ehhez van is itthon szerszámom, de a másik oldalán lévő (szerintem műanyag rész) rögzítéshez nincs szerszám, mert kisebb, mint a másik oldalon lévő! Eddig ilyennel nem találkoztam. Normális ez?
Harmadik kérdés: a középagy tengelye és a hajtókar szárazon kell, hogy rögzüljenek, vagy zsírozzam alatta?
Köszönöm szépenHa szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
Balaton-körbe bicajozáshoz keresek alkalmazást (elsősorban iOS), ami végig tud minket navigálni kanyarról kanyarra. Nincsenek nagy elvárások, csak ne nekem kelljen kitalálni, hogy merre menjünk, ahol épp nincs bicikli út.
Előre is köszönöm a segítséget.Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen