- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Mobil flották
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Újra kiadták a Redmi Pad Prót
ma Néhol Poco Pad a neve, a jókora kijelző és a versenyképes árazás maradt.
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
balintbaba
tag
válasz f4lcon #186871 üzenetére
A használt karbon országútival az a legnagyobb baj, hogy a vásárlók nagy része nem tudja megállapítani, hogy volt-e a váz javítva. Volt GCN-en a karbonvázak javításáról egy rész, amiből az jött le, hogy a szolgáltatást igénybe vevő felhasználók 90%-a az eladás előtt javíttatja a biciklijét.
Egy direct drive-os görgőben pedig simán tud mozogni a bicikli. Én jobban féltem attól a biciklim, hogy nagy sebességgel belemegyek egy kátyúba, vagy esetleg nekem jön valaki. Ezt az egész "a görgő árt a biciklinek" dolgot elkezdte valaki, de ahhoz képest mennyien görgőznek, én még nem olvastam olyan vázról, ami a görgő miatt repedt volna el.
-
balintbaba
tag
válasz RexpecT #187090 üzenetére
Én is észrevettem, hogy vannak biciklik, méretek, amikre várni kell. De az 1-2 hónapos várakozási idő még mindig nem összehasonlítható azokkal a szállítási időkkel, amiket az itthoni kiskerek jósolnak. Én például tök kilennék attó a stressztől, ha tetszene egy bicikli, és fel kellene hívnom 10 kiskert, meghallgatni, hogy igazából ők sem tudnak semmit tutira, majd érdeklődjek pár hét múlva, és ebben még benne van az is, hogy lehet jövő tavaszra sem lesz bicikli. Ezzel szemben helyezkedik az, hogy beállítod a dekánál, hogy értesítsenek levélben, ha van raktáron az a termék amit szeretnél, felmész megrendeled, mikor megjön pedig örülsz. Kezdőként pedig azon sem aggódnék, hogy nem egy neves márka bicója van alattam.
Nem akarok egy nagy multit támogatni a hazai kereskedőkkel szemben, de én pillanatnyilag így látom a helyzetet.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz xy.zsolt #187240 üzenetére
Én ezt a kv+keksz, vagy akár üres gyomorra való edzést nem nagyon erőltetném, kivéve, ha valakinek így a legkényelmesebb. Valamennyivel több kalóriát éget így a szervezet, de nem szignifikánsan többet. Ezzel szemben üres gyomorral a legtöbb ember kisebb volumenű, kevésbé intenzív edzéseket tud csak végezni. Arról már nem is beszélve, hogy az éhgyomorra való edzéseket a legtöbben nem élvezzük, ezért sokkal valószínűbb, hogy egyszerűen csak kihagyjuk őket.
Runner: Itt is érvényesülnek a termodinamika törvényei. Ha nagyon sok órád van állóképességi sportban, az azt jelenti, hogy sok kalóríát égetsz. Ha a sporttal elégetett kalóriákat+alapanyagcserédet pótlod és rádobsz még napi mondjuk 300 kcalt, akkor a súlyod is nőni fog (nagyobb az energiabevitel mint a fogyasztás). Arról már nem is beszélve, hogy az erőnövekedéssel izomnövekedés is jár. Persze az is előfordulhat, hogy a súlyod nem nő, viszont a testkompoziciód megváltozik, kevesebb zsír lesz rajtad nagyobb izomtömeg mellett (igen, lehet fogyás mellett is izmot építeni).
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #187600 üzenetére
Azért az sem mindegy, hogy hogyan tekeri az ember. Pl. ERG módban lenyomtam pár 3 órás edzést 195 wattal, volt, hogy az Alpe du Zwiftet választottam, az élmény ugyanaz, mint egy teljesen sík szakaszon, csak jóval lasabban halad a karakter a képernyőn.
Nem tudom, mennyire összehasonlítható a virtuális szint a valósággal, de pl. ha a sok lejtő váltakozik a sok emelkedővel, az nagyon ki tud készíteni Zwiftben. Ezért kezdek belekényelmesedni az ERG-be, néha váltok csak, hogy az egész hátsó sor kopjon.
A magyar utakhoz annyit, hogy komolyan kezdek elgondolkodni azon, hogy kinn nem is fogom elővenni az országútit. Általában állandó stresszben tekerek vagy a sok autós, vagy a szar utak miatt, így az a szabadság érzés sincs meg, ami a biciklizés lényege lenne. Valaki, aki Fehérvár környékén teker tud valami jó karikát? Tókör, Nadap megvan, csizmát mennyire para tekerni a 62-esen pl.?
-
-
balintbaba
tag
Közben megérkezett Kínából a Vision Metron 5D utánzat kormányom.
420mm széles, a "kormányszár" 100mm hosszú, súlynak 397 grammot mértem. A kidolgozás alapvetően szerintem nem rossz. Azért a problémásabb részeknél, ahogy a képeken is látszik megszenvedtek kínai testvéreink. Nem most van először dolgom kínai cuccokkal, egy toseek kormányt fog váltani, amivel nem volt semmi problémám, csak kicsit zavart, hogy elég hosszú a kormány reach-e, eléggé a 90-es éveket idézi. Na meg ezekkel a hozzáadott hézagolókkal remélem a kerékpár összképe is javulni fog.
Abba most nem mennék bele, hogy mennyire etikus ilyen hamisítványokat venni. Ennél sokkal fontosabb kérdés lehet a pilóta biztonsága. Majd az idő eldönti, hogy bírja-e a terhelést, habár szerintem még mindig biztonságosabb bármilyen alu/acél cockpitet venni, mint pl. ebből az 500 eurós eredetit.
-
balintbaba
tag
válasz zsocy #189327 üzenetére
Alapvetően nem félek a kínai cuccoktól. Az első pár száz km-et óvatosan teszem meg velük, vagy inkább görgőn, utána is figyelmesen tekerek, magyar utakon a lejtőkön annyira nem is engedem neki.
Szerintem a kerékpáripar egyik átverése (a sok közül), hogy azt próbálja előadni főleg a felső kategoriás cuccoknál, hogy itt valami rakétatudományról van szó. Sok mintás kutatás kéne, ahhoz, hogy kiderüljön, hogy a kínai cuccok jobban törnek, mint az eredetiek. Külföldi fórumozzászólásokból ez nem egyértelmű. Van aki minden karbon cuccot, eredetit is bevizsgálna, mielőtt ráülne. [link] Persze egy nagy márka felelősséget vállal azzal, hogy ráírja a nevét a cuccaira, egy Alis eladót ez nagyon nem érinti, ezért rosszabb minőségű terméket is kiadhat a kezei közül, ettől függetlenül az eredeti is bármikor megrogyhat alattad.
Amúgy meg országúton jobban félek attól, hogy valaki más hibájából bajom lesz, minthogy a bicikli okozza a bukást.Amúgy a groupsetten és a kerekeken kivül minden kínai, ami a biciklin van. Lehet majd írok az egész bicikliről egy beszámolót, de még bele akarok tenni pár ezer kilómétert, ami annyira most nem halad a Covidos rehabom miatt.
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #189661 üzenetére
Nagyon szép bicigli. A váltást nem kell sokszor utánállítani? Nem sokszor látni mechanikus szettet olyan bicikliben, ahol teljesen eltüntetve, a fejcsőben is futnak a bovdenek.
-
balintbaba
tag
válasz truefx #189856 üzenetére
Mezzsebben egy kisebb hűtőt is magával tud cipelni az ember, szóval ez lehet a legkisebb probléma. Egyébként akkor készült fel jól az ember, hogyha a tekerés végére nem fogyott el minden bekészített cucc.
Ökölszabályként szokták mondani a 60 gramm szénhidrátot óránként, amit maximum el tud fogyasztani az ember ( egy kisebb rider kevesebbet, egy nagyobb, erősebb kicsivel többet).
Ha a ride előtt ettél egy-két órával, jó ha beviszel közvetlenül előtte is valamit, mondjuk egy banánt, hiszen a korábbi kaját már bőven elkezdte felhasználni a szervezet. 60 gramm ch azért nem kevés, egy 3-4 órás tekerésnél azért már elég sokat kell enni. Szerintem inkább probléma az amatőr bicikliseknél az eléhezés, mint az, hogy valaki lakomákat rendez.[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz polonic #190081 üzenetére
Ahol a bovden befut a váltóba kell lennie egy feszességállítónak. A te esetedben a kisebb fogaskerekekre váltásnál van baj, lazítani kell a feszességen. A feszességállítón próbálj meg óramútató járásával megegyező irányba tekerni.
Youtubon keress rá a "how to index gears" szavakra, videóból tuti egyszerűbb megérteni.
-
balintbaba
tag
válasz Hasaggymeg #190218 üzenetére
Azért vannak fenntartásaim azokkal az írásokkal kapcsolatban, amik a tavalyi BLM csúcsán készültek.
Én a magyarázatot elég egyszerűen látom. A bicikli alapból európai sport, az európaiak közül alapból csak pár százalék fekete, így ha sok feka bringás lenne, még felülreprezentáltak is lennének a lakosság arányában. Ehhez jön még a fekete kultúra, előbb fog elmenni egy fekete gyerek atletizálni, futni, focizni, mint biciklizni.
Köze nincs ahhoz, hogy diszkriminálnák a feketéket (a cikkben ez hangzik el), el tudja valaki képzelni, hogy profi World Tour csapat, ami eléggé profit és teljesítményorientált, csak azért nem foglalkoztat egy embert, mert fekete a bőre?
-
balintbaba
tag
Nem vagyok egy nagy bikefitter, de úgy hallottam, hogyha kényelmetlen egy nyereg, akkor a legkisebb gond pont a nyereggel van. Nem úgy mint a helyes testpozícióval a kerékpáron.
Ha jobban belegondolok egy rossz méretű váz, hosszú stucni, egekbe kihúzott nyeregcső (szerintem ez a leggyakoribb) stb. simán okozhatja azt, hogy egyszerűen szarul ülsz a nyergen. -
balintbaba
tag
válasz Teasüti #190371 üzenetére
Azért a mai kerékpárok már a legolcsóbb kategóriában is elfogadható minőséget nyújtanak. Ahogy ma már egy 100 ezres laptoppal is el tudod látni az alap office-os feladatokat, úgy egy dekás olcsó bringa is teljesen jó egy amatőr ridernek, aki csak hétvégente használja vagy 3 nap alatt megkerüli a Balcsit. Ha körbenézek milyen biciklikkel nyomja egy átlag magyar bringás, akkor még menő is leszel a 100k-s bicóddal. Annyira azért nem bonyolult szerkezet egy teló nélküli bringa, fékek és váltók legyenek rendben, ha ez megvan nagy baj nem lehet, a felhasználó meg örül, mert gurul a kerékpár és meg is tud állni vele.
-
-
balintbaba
tag
válasz Ringman #191041 üzenetére
4 évig jártam Bécsbe egyetem miatt, és lehet nekem rossz a valóságérzékelésem, de a bécsi autósoknál rosszabbat nem igen láttam. Egyrészt sok nagyon idős sofőr van (ott a nyugdíjasok élvezik az életet), másrészt szerintem eléggé balfaszok, ehhez hozzájön még az, hogy eléggé önérzetesek is. Egyszer majdnem elütött egy autós a zebrán miközben sétáltam, rápaskoltam a kocsi hátuljára, az osztrák gyorsan leparkolt valahol és utánam futott, hogy én mit képzelek magamról. Én úgy tapasztaltam, hogy itthon előzékenyebbek az autósok, ha zebrán akarok átmenni, mint odakint.
Nyugat-Európához tartozik még Olaszország is, ahol nem is annyira a déli részen a közlekedés kultúra egy indiai nagyvároséval vetekszik.TL;DR én annyira nem érzem rossznak az itthoni közlekedés kultúrát, de elfogadom, hogy mindenkinek más a percepciója ezzel kapcsolatban.
-
balintbaba
tag
válasz werszomjas #191101 üzenetére
Nekem 900-asom van és nagyon szeretem. Télen görgőn sem volt benne melege a lábamnak, szóval nyáron biztos nem ez lenne a gond vele. A fűzős rendszere tökéletesen működik, ha esetleg elhasználódna a deka oldalán külön meg lehet hozzá rendelni és cserélni. Nekem jobban tetszett a dupla "boás", ezért rendeltem ezt a modellt, viszont ha nem versenyzel komolyan az 520-as is nagyon jó cipő. Ja igen, nincs széles lábam, itt a toe boxot normál méretűnek mondanám, nem túl szűk, de nem is túl széles.
Más: Pont ma voltam a Decathlonban többek között a Santini vb-s cuccait megnézni. A felhozatal: fehér sapka, fekete kesztyű, fehér és fekete mez, illetve fekete gatya. Végül egy gatyával és egy sapival távoztam. A gatya elég jó minőség, a Rapha Core Bib shortomnál szerintem szebb a kidolgozása, vastagabb a betétje, viszont a kantár fekete, ami egy világos mez alatt átüt, ezt azért érdemes fejben tartani. Mezeket is nézegettem, de nem voltam elájulva sem az anyaghasználattól, sem kidolgozástól. Akkor már sokkal jobban megéri a dekás Van Rysel vagy az alis Racmmer (12 dolcsiért ), és nem csak ár-érték arányban.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz varmi2 #191241 üzenetére
Miért szeretnéd felszerelni a telefont a bicóra? Ha van biciklis kompjútered is, akkor nem is nagyon van létjogosultsága. Manapság minden ember 200k+ telókkal járkál a zsebében, ezekből a tartókból pedig simán kirepülhet egy telefon. Egyedül futároknál látom értelmét a telefon felrögzítésének, ők sokat navigálnak (itt már érdemes a legdrágább tartókat nézegetni, úgyis visszahozza a pénzt).
Egy biztonságosabb opció lehet egy olyan felsőcső táska, aminek a tetejébe be tudod dugni a telót. [link]
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #191246 üzenetére
Én is használok ilyen táskát, csak a legegyszerűbb verzióját mindenféle telefontartó és kis rekeszek nélkül. Én szeretem, mert nem kell mindent a mezzsebbe betömködni és ugyanúgy tekerés közben elő lehet venni belőle bármit. Na meg mióta Pelikán Janit megláttam, hogy valami hasonlót használ, azóta nem is érzem magam annyira muglinak egy felsőcső táskával.
-
balintbaba
tag
válasz ZolkoW #191675 üzenetére
Én vettem is egy gatyát és egy sapkát. Azt meg nem hiszem, hogy nagyon elterjednének a hasonló árfekvésű cuccok itthon. A bolti készletek elfogynak és ennyi, ez pár száz darab ruha. Azért sok mindennek kell találkoznia ahhoz, hogy valaki ilyen cuccokat vegyen. Első sorban kell kedv (pénz ), kicsi sznobság és kemény kilóméterek a nyeregben. Az első kettő sok mindenkinél megvan, de ezek az emberek általában csak megveszik a milliós biciklit és hétvégente tekernek halászgatyában az asszonnyal egy karikát.
-
balintbaba
tag
válasz truefx #191738 üzenetére
Azért ha valaki oválra vált biztos nem elhanyagolható a placebó-hatás. Emlékszem jó pár éve, mikor bejöttek a már használható ovál lánctányérok nagyon sok profinál lehetett látni a mezőnyben, ma már elhanyagolható az ovállal tekerők száma egy World Tour versenyen. Gyanítom ha az ovál lenne a konvencionális megoldás, akkor a szimmetrikus lánckereket próbálnánk meg megideologizálni.
-
balintbaba
tag
válasz RexpecT #191777 üzenetére
Ha 168 centi vagy 75 kilóval és nincs rajtad sok zsír (bár ez szubjektív, kinek mi a sok), akkor két lehetőség van: vagy nagyon izmos vagy, vagy pedig rosszul ítéled meg a rajtad lévő zsír mennyiségét. Valószínűleg inkább az utóbbi, én 182 centisen kb. azt a súlyt tartanám optimálisnak, ami most neked van. A kondit ne hagyd abba, főleg montin az erős felsőtest, core izmok sokat számítanak, ha lábra is keményen edzel az meg csak hab a tortán, egy sprintnél nagyon sokat tud számítani.
A cadence meg egyéni preferencia, ha te 80 alatt vagy 100 felett érzed jól magad, akkor tekerj olyan pedálfordulattal.
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #192220 üzenetére
Ilyen szemszögből persze, 3 ezer euróért már nagyon jó biciklit kapni, de ha ahhoz nézem, hogy 2021 van, és a felső-középkategóriában még mindig bovdenes váltással szórakozunk az elég vicces.
A váltók, fékek piaca csak látszólag oligopolpiac, a Shimano kb. egyedül leuralja az egészet. A konzervatív japánoknak meg ha nem kell, nem is erőltetik meg magukat. Mivel csak magukkal versenyeznek, nem csorgatják le a Di2-őt az alacsonyabb kategóriákba, mert azzal nyírnák a magasabb szinteken lévő mechanikusokat. Ahhoz képest, hogy már több mint 10 éves technológia, a mechanikus Dura Ace-t még csak most fogják kivezetni. Mire egy átlag halandó ember meg tudja majd venni az elektromos váltós bicóját az még 5-10 év. Pedig technológialig jóval egyszerűbb megoldás, és használatban is nagyon kevés hátránya van. -
balintbaba
tag
válasz Hasaggymeg #192224 üzenetére
Ez biztos, hogy így van, de a Shimano, akkor is egy mamut marad a piacon. A japánok a középkategóriában és az alatt mindenkinek jobb váltást/hajtást kínálnak ár-érték arányban. Itt én elvétve látok mással szerelt bicókat, főleg országutiban. A piacon meg hiába csinálnak mások is nagyon jó hajtásokat, fékeket, OEM kategóriában úgy tűnik, hogy szettekben veszik meg a bringagyártók ezeket. Azt most nem tudom, hogy erre a Shimano kényszeríti-e őket (korábban ez volt), vagy így éri meg nekik jobban.
petekeT: Én értem, és nem is a vevőket szeretném kritizálni, hanem a gyártót. Ha nagyobb lenne a verseny a piacon, nem tehetnék meg azt, hogy költséghatékonyan futtassák a már jól bejáratott mechanikus alkatrészeket gyártó munkasorokat, hanem váltaniuk kéne és olcsóbban kínálniuk az elektromos rendszereket. A Di2-t már most olcsóbb előállítani, mégis 2x annyiért van a piacon. Gondolom, ha lett volna Di2 105-tel szerelt bicó 500 EUR-os feláron, akkor azt hazavitted volna.
f4lcon: Nem találtam erről hivatalos infót, de a média szerint olcsóbb elektromos rendszert gyártani, egy mechanikus szett sokkal bonyolultabb. A modell a gyártóknál most nagyjából úgy néz ki, hogy a mechanikus elemeknél kisebb a marzs, de sokkal nagyobb a volumen, az elektromosoknál pedig pont fordítva.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
-
balintbaba
tag
Sikerült kiakadnom XC-vel egy jó kis vízmosta lejtőn, a hátsóban lett is egy pici nyolcas. Azóta műúton kanyarodásnál néha érzem, hogy a bicikli hátulja kicsit instabil. A nyolcas okozhat ilyet? Csak fura mert virsligumival ennél nagyobb nyolcast sem érzek meg a hátsó kerékben.
-
balintbaba
tag
válasz lsebestyen #193712 üzenetére
Hát nem csodálom, hogy utálnak. Nekem belül futnak a bovdenek a kormányban és a vázban is, a váltót nem is tudom tökéletesre beállítani, van olyan fogaskerék amire ha felváltok tök csendes, viszont ha ugyanarra leváltok már jön is egy kis zaj (105-ös szett. Jagwire LEX-SL bovdenház és bovdenek).
A váltó működését amúgy annyira nem befolyásolja, pláne nem teszi tönkre. Amúgy én is videóról tanultam a váltóbeállítást, ezek szerint sikertelenül.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz Hasaggymeg #193721 üzenetére
Az a baj, hogy én sejtem a hiba okát azon kívül, hogy bonyolultan futnak a kábelek a kerékpáron csak eddig nem volt elég lelki erőm tákolni. Korábban írtam, hogy én vagyok az az egyén, aki nem félti az életét egy kínai vázon kockáztatni. Majd a bicikliről meg a többi érdekességről később írok, amikor lesz benne elég kilométer (görgőn 80 órát ment, kint talán 30-at). Addig itt egy érdekesség.
Nem tudom, hogy a MEO hiánya, hanyagság vagy csak ilyen a forma amiben csinálták a láncvillát, de a hátsó papucsok (dropout) kissé befelé dőlnek. A hátsó kerék futásán nem érzem (bár ez messze van az optimálistól ), viszont hiába egyenes a váltótartó fül, a váltó így is befelé fog dőlni. Mivel a karbont nem lehet hajlítani így csak pár lehetőségem van: hézagolni a váltótartó fület, vagy kifelé meghajlítani. Esetleg a 3. opció egy karbonos mesterrel konzultálni, hogy mit tudna vele kezdeni, de ezt annyira nem szeretném. Amúgy általánosságban elmondható, hogy aki egy szemüvegnél, vagy markolatnál bonyolultabb dolgokat vesz Kínából, az készüljön fel, hogy szüksége lesz egy jó adag kreativitásra.
-
balintbaba
tag
válasz borix #193734 üzenetére
Nekem nyereggel nincs csak hátizsákkal. Azt érdemes tudni a márkáról, hogy inkább dizájn szempontból közelítik meg a dolgokat. Amit linkeltél nyereg is nagyon szép, a termékeik minősége kifogástalan. Hogy kényelmes lesz-e azt nem tudjuk megmondani, viszont az ilyen bőr nyergek nem annyira igénytelenek mint a többi átlag nyereg, készülj fel rá, hogy néha bőrápolózni kell, hogy szép maradjon.
-
balintbaba
tag
válasz Somatom #193821 üzenetére
Hát azért nem ilyen egyszerű, ha egyszer a villanyak le van vágva, az le van vágva. Persze lehet trükközni speciális stucnikkal vagy stem extenderrel, de az már sosem lesz ugyanaz. Amúgy az összes biciklit úgy tervezik, hogy hézagolók nélkül használja az ember, de a hobbi biciklistáknak ritkán adódik meg az ehhez szükséges hajlékonyság, testfelépítés.
-
balintbaba
tag
válasz ivana #193870 üzenetére
Én voltam a rosszabbik végén is a dolognak. Kb. 10 éve kaptam az első országútimat, 58-as Whirlwind 1.0, teljesen levágott villanyakkal 120-as negatív stucnival mindezt a 181 centimhez. Az érzés a nyakamban, mikor 50 km után leszállok róla leírhatatlan. Nem is tettem bele túl sok kilométert. Szerintem itt is szépen lassan kell lemenni a stucnival, addig nagy baj nem lehet. Ja igen egy dolog, amiét nem értek veled egyet, léteznek ember hosszú lábakkal és rövid torzóval. Itt ha azt feltételezzük, hogy nem olyan magas az illető (a fejcső viszonylag rövid), milyen nagy drop lenne a nyereg és a kormány között?
+1 tanács azoknak a , akik úgy használják a biciklijüket, mint a fent említett kollega: nézzétek meg, hogy milyen dió/zárókupak/compression plug van a villában. Ilyen esetben elkél egy hosszabb, mert különben nincs is értelme a dolognak.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz nmate91 #193934 üzenetére
Műúton: Budapest - Budaörs - Biatorbágy - Etyek - Alcsútdoboz - Vértesacsa - Lovasberény - Nadap - Velence. Biatorbágyig, ha valaki tud, javasolhat egy jó útvonalat, ami kikerüli a 2x2 sávos autóutat. Egyébként ezen az útvonalon egészen gyér az autóforgalom cserébe van benne szint rendesen. Amúgy én lehet, hogy vonattal mennék le a tóhoz és a környéken bringáznék inkább a helyedben.
-
balintbaba
tag
válasz INTELligent #194326 üzenetére
Egy okosgörgő, akkor drága, mint bármi más, ha nem használja az ember. Ha valaki annyit teker rajta, mint @peterkeT, akkor még elég olcsónak is mondható.
Hogyha a javított karbonról leteszel, akkor szerintem nyugodtan letehetsz az összes használt kerékpárról is. Egy jó helyen javított vázról meg nem mondod, hogy sérült volt, sőt itt még az sem játszik, mint a kocsiknál, hogy beviszed szervizbe, mert röntgengép hiányában a szaki is csak annyit lát, mint te. Egyébként én nem félnék egy jól javított váztól sem.
-
balintbaba
tag
válasz 6030D #194351 üzenetére
Lehet félre értem a kérdést, de ha jól veszem ki, akkor arra irányul, hogy honnan tudom, hogy minőségi javítás történt-e. 100%-ra nem lehetek benne biztos, de ha van számla a javításról, akkor könnyen utána lehet nézni, hogy az adott műhely, milyen minőségben szokott dolgozni.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz borix #194465 üzenetére
200 km után lánccsere? Lassan eljutunk odáig, hogy a Giron szakasz közben a mechanic láncot cserél Attinak. Nekem azért elég nagy macera lenne, levenni, feltenni, raktározni, nyilvántartani ezeket. A másik meg az, hogy pl. az országútimon a sor majdnem fele annyiba kerül, mint a lánc.
-
balintbaba
tag
A tubeless témához: Ma egy kicsit túl ambiciózus voltam, sikerült az Angelika-forrásnál (Velencei-hegység) egy köves, gyökeres kaptatón elesnem. A hátsó kerékben akkora nyolcas lett, hogy épphogy elforgott a kerék a láncvillák között, a tubeless rendszer pedig elkezdett leereszteni a szelepnél, ilyen belsős rendszernél biztos nem lett volna. Jellem erősítő volt a full saras gumiba belsőt tenni, utána pedig hazatekerni Fehérvárra. Nehéz műfaj ez a biciklizés, országúton sokszor halálfélelem, terepen meg ez, mondjuk így jár az ember, ha balfasz.
-
balintbaba
tag
válasz ivana #194798 üzenetére
Nehéz megmondani, így kapásból azt mondom, hogy 3 centit, de dokumentáltam, miután már biztosra éreztem a hazajutást. [link]
A felnin én nem látok sérülést, küllő nem törött, ezzel ellentétben ahol nagyot üt ott 3-4 is eléggé elferdült.Voltam két szervizben is, az elsőben a legkorábbi időpont látatlanban június 8 volt, a másodikban pedig a kép láttán a srác azt mondta, hogy meg lehet próbálni kihúzni, de jó esély van rá, hogy visszatér ebbe az állapotba a kerék. Szerencsére van lehetőségem egy csomó szerszámhoz, meg egy jó műszaki érzékkel megáldott édesapához, szóval egy próbát megér.
Hasaggymeg: Ezen a kis emelkedőn sikerült: [link] Itt ahogy látom a tapasztalt sporttársak is tolták a biciklit, pedig akkor még annyira nem is volt kimosva a talaj. Kicsit túl ambiciózusan megpróbáltam kitekerni, de elakadtam ezen a technikás részen, nem tudtam időben kikapcsolni, de nem ment így dőltem, a bicikli fenn maradt én meg szépen leestem jobbra a biciklitől 3 méterre az árokba. Hozzáteszem, hogy kb. 2 hónapja montizom, és miközben szereltem a bicót láttam, hogy a többi kerékpáros kolléga okosan tolta itt a biciklit.
polonic: Hát ez ilyen. Érdemes ilyen helyzetben az út közepe felé húzódni, hogy az autósnak ne is jusson eszébe hasonló.
-
balintbaba
tag
válasz INTELligent #195228 üzenetére
Tapasztalatom nincs vele, első ránézésre jó nagy batárnak tűnik. Nyilván te majd jobban utánanézel, nekem az első gondolataim a görgővel kapcsolatban az, hogy már elég koros darab, jön rá frissítés, mi lesz elromlik, szervizelik-e még ezt a modellt? Még mostanában is szoktak problémák lenni a direct drive-os görgőkkel, 2016-ban, amikor ez a Drivo kijött, akkor meg még nagyon gyerekcipőben járt a dolog.
-
balintbaba
tag
válasz INTELligent #195232 üzenetére
Talán tényleg picit hangosabb, mint a mai, modernebb görgők, ahol a hajtás hangosabb, mint maga a szerkezet. Engem zárt ajtónál biztos, hogy nem zavarna, főleg akkor nem, ha emberi időben (reggel 7 - este 10 időintervallum) görgőznél. Ennyi erővel más meg ne főzzön, hallgasson zenét stb. Szerintem a WG ezekről a dolgokról is szól, akinek nem tetszik keressen saját lakást.
Más: ma csináltam egy Ramp testet görgőn, és kicsit elkeseredtem az eredmény láttán. Május elején, amikor elkezdtem már komolyabban edzeni a Covid után 275 volt az FTP-m. Azóta semmilyen edzésterv nélkül kinn gurulgattam 800 kilométert, ettől azt reméltem, hogy majd szépen felkúszik 300 környékére. 380 wattnál végül feladtam, bár úgy érzem ki tudtam volna tekerni. Lehet, hogy a mentális állapot is sokat befolyásol az ilyen teszteknél. Tüdővel és pulzussal még simán bírtam volna, a lábak jóval hamarabb megrogytak.
Jó lenne egy wattmérős pedál, bár a kinti tekerésekhez önkontroll is kéne, mert csak úgy megyek, néha dombokon simán belecsúszhatok az 500 feletti wattokba meg a 190+ pulzusba, ami aztán visszaüt.
-
balintbaba
tag
válasz 6030D #195244 üzenetére
120 wattról indult, percenként 20 watt emelés. Körülbelül február óta biciklizem nagyobb volumeneket, így nem tudom megmondani, hogy az aerob vagy anaerob zónában vagyok erősebb, így következtetni sem tudok, hogy a teszt alá, vagy fölé lövi az ftp-m.
Annyi talán kijelenthető a korábbi sportmúltamból, hogy a rövid távokon jobb vagyok, jobban is szeretem őket. A másik meg a súly kérdése, szeretném 75 kilóval a 300 wattot hozni, a 4w/kg már egész csinos lenne. -
balintbaba
tag
válasz 6030D #195259 üzenetére
Akkor van ott erő rendesen, még akkor is, ha az FTP csak egy szám. Ha jól számolom akkor a 30w/3 perces módszernél 370 wattig eljutni pont kétszer annyi idő (30perc), mint ennél a hagyományos ramp tesztnél 380-ig. Az a fél óra azért elég rémisztően hangzik. Most azon lamentálok, hogy guggolásokkal, deadlifttel, más láb gyakszikkal mennyire lehet befolyásolni nem csak a sprintnél, hanem az ehhez hasonló terheléseknél leadott teljesítményt.
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #195333 üzenetére
Nagyon szép cipellő! Kíváncsi vagyok mi lesz az SPD-SL-lel a tapasztalat. Én mindkettő rendszert használom, az egyiket montin, a másikat pedig országútin. Sőt, ha őszinte akarok lenni, akkor néha szoktam tekerni klipszszel és taposó pedállal is. Lehet csak placebó, de én mindegyiknél érzem a különbséget. Viszont az SL stoplija tényleg durván kopik, 2 hónap után már elég viseltesnek néz ki, úgy hogy csak a kertből szoktam vele kisétálni, vagy közkútnál megállni.
Ja és majd kipróbálhatsz egy harmadik rendszert, ha rájössz, hogy kell a wattmérő favero pedál is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen