- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Sziasztok!
2019-re rászántam magam, hogy a még keményebb terep fogja számomra a tovább adrenalin fröccsöt adni, így az xc fullym mellé a héten megjött az új trail bike-om. Ezzel kapcsolatban eszembe jutott, hogy ilyen felhasználásnál azért már több védelemre lenne szükségem, a sisak nem elég. Az alap védelemnek a részét kéne képeznie egy térdvédőnek.
Viszont itthon valahogy nem látok érdemi választékot (egyáltalán elég kevés helyen van) térdvédőkből, vagy rossz helyen keresek.
Ha kell ezt is külföldről rendelem meg, de valahogy elég furcsának tűnik, hogy egy ilyen alap védelmi felszerelést mint a térdvédő nem lehet itthon beszerezni.
A méret miatt jobban szeretném felpróbálni mint vaktában rendelni egy táblázat alapján érzésre. Aki itthonról vett mi a tapasztalat hol van egyáltalán térdvédő?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #128202 üzenetére
Igen a k2 úgy általában talán a legaktuálisabb készlettel rendelkezik minden téren itthon, de ez a választék valahogy nem az igazi, bár elismerésre méltó, hogy legalább van nekik POC.
Kint van pl az ION K-Lite zip, ami a zipzáras oldal rész miatt bármikor az út szélén fel/levehető anélkül, hogy a cipőbe bele kéne akadnia, tehát vihetem táskában és amikor akarom felteszem a nagy veretéshez.
Vagy az iXS hack evo-k igen jó árban vannak odakint, most tél végi akcióban.StLui: jól is teszitek, hogy féltitek magatokat. Én egyszer elrontottam, hogy egy túrára csak sisakot adtam a fiamra, mert nem volt az útban az erdei úton igazán nagy dolog, max néhány vízmosás, de az egyikben elcsúszott a térdét jól felvágta egy kő és ez neki túl maradandó élmény lett így évek távlatából is.
Magam részéről én elég félős vagyok, ismeretlen helyen sosem eresztem el csak úgy. Sőt nálam többnyire pont az esés következményeinek előre látása az ami visszatart a további fejlődéstől. Ezért bízom benne, hogy most a több védelem és az új bringa valamelyest növelni tudja az önbizalmamat és bátorságomat.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #128246 üzenetére
Ezen gondolkoztam én is, hogy kell-e a zip vagy sem. Elsőre legyintettem, aztán eszembe jutott, amikor melegebb időben 30-40 percet is mászok egyben, akkor nem biztos, hogy hiányzik a térdvédő a hőérzetemnek. Amikor meg jön a játék akkor meg csak feltenném. Ha hullámos az út, vagy egy fix helyre megyek ki, akkor persze el lehet dönteni, hogy vagy vele vagy nélküle. Még nem tudom mi a tuti, ezek csak gondolatok és új szempontok egyelőre.
A félelem kapcsán az lehet a gond, hogy én mondhatni öregen kezdtem el igaziból montizni, már akkor is 31 voltam, addig kemény terepen sose bringáztam max erdei úton, most meg itt vagyok 40. Én már nem megyek úgy neki egy rámpának, hogy nem tudom hol az érkező oldal, vagy egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy megugrom/merem azt a távot/magasságot. Eddig 2 komolyabb esésem volt és mindkettő ugratás. Egyiknél egy vízmosás kijáratán ugrottam el (előttem bemondták, hogy lehet ereszteni) aztán útban volt egy fa. Annyit tudtam korrigálni, hogy oldalba kaptam így le tudtam pattanni róla. A másik meg egy klasszik ugratásból előre bukfenc lett. Ezen eset után vettem rögtön egy droppert, hogy többet ne legyek lusta letenni a nyerget. Sokat fejlődtem technikában az elmúlt évek alatt, sokkal gyorsabb vagyok már lefelé is, állóképességgel nincs gondom.
A héten amikor megjött az új vas (egy Canyon Spectral AL6.0 2019) nem bírtam ki, hogy ne üljek rá, hát valami brutál cucc. Úgy dönget le a hosszú lépcsőkön, hogy szinte meg@ssza a lépcsőt Semmi lánccsörgés csak a gumik halk puffanását hallani azon kívül néma csönd. Korábban már 2x teszteltem Speci endurot, amiknél pont azt éreztem, amit írsz, hogy túlzott önbizalmat ad, nagyon megbocsátó és csak úgy észrevétlen felépül a brutál sebesség a kemény terepen is, amivel kezdeni is tudni kell valamit egy egy nagyobb akadály esetén.
Szóval abszolút értem miről beszélsz és emlékezni is fogok erre az elején. Nagyon szeretnék már ugri bugriban többet fejlődni, mert azért egy xc bringa csak nem arra való, még ha össztelós és jó fék van rajta akkor se. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #128295 üzenetére
Köszönöm a megerősítést, már egy jó éve szemeztem a típussal, de végül most szántam rá magam. Számomra fontos érv volt mellette az eagle hajtás, elől nem akarok többet váltogatni. A korábbi 3x10 rendszer esetén a középső tányérral az esetek 95%-ban elvoltam elől a 32-es tányéron (ritkán váltottam elől) és a 32 - 36-nál könnyebb fokozat csak akkor kellett, ha nagyon hosszút mentem és spórolni kell az erővel. Ellenben 2x rendszerekkel valahogy az az érzésem, hogy ott mindig egy épp nem megfelelő tányéron van elől a lánc és minden mászáshoz a kisebbre kell tenni, és már egy sima sík terepen is a nagyobbra. Ellenben amikor kijött az eagle 1x rendszere a fantasztikusnak tűnt csak ugye az ára. Most viszont itt a GX szett, amivel némi súly árán megfizethetővé vált.
A poén egyébként az a rendelt bringámban, hogy a honlap szerint GX a váltó, a váltókar és a lánc, míg a fogsor az "csak" NX eagle (eMtb-re is ajánlott, de nehezebb és csak 11-50T). Ehhez képest a kiszállított bringán a fogsor is GX 10-50T és ezért az XD hub van a hátsó agyon. Valami beszállító gondjuk volt év elején, nagyon sokat módosították a szállítási időt és lehet inkább ezzel kedveztek nekem, vagy jó akcióban tudták beszerezni a fogsort. Ki tudja, de azért jól esik
Kedves változás, hogy a 2019-es modellen már 160 - 150 a rugóút és nekem jobbnak tűnik a 2019-es 6.0 felfüggesztése, mint a 2018-as speckó szerinti.Ha jó idő lesz a hétvégén, akkor kiszedem már most a belsőt és mehet a tubelessbe, aztán irány a brohill gyakorolni. Ott legalább van table top ugrató is, amitől nem kell félnem, hogy gyáva vagyok az érkező oldalig elrepülni
-
sebgutkopf
őstag
válasz StLui #128310 üzenetére
Ez azért megnyugtató, hogy nem vagyok egyedüli nyuszi.
Yoko-n meg az utóbbi években csak nőnek és nőnek az ugratók és a legtöbb már akkora, hogy inkább elmegyek mellette, nem merem megugrani. Igaz eddig Cube ams 110 pro-val mentem (kiegészítve dropperrel s a gyári helyett slx fékekkel), ami csak egy xc bringa.
Majd most kiderül mennyit számít az új gép a "nyuszi" faktoromnak. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #128322 üzenetére
Majd az élet megmutatja, hogy mi a tuti.
A 2x11 mint teljes tartomány az papíron teljesen rendben van mint adat, a legáltalánosabb és talán legjobb verzió az elől 26-36 hátul 11-42.
Viszont ha ezt a saját erőnlétemre vetítem le, akkor azt látom az eddig legjobban bevált 3x rendszer alapján (elől 24-32-42, hátul 11-36 ez még 26"-os kerékkel), hogy az első áttétel tartomány felfelé 32:36 (0,88 áttétel) a legkönnyebb míg 32:11 a legnehezebb. Ha 2 órán túl nem kell tekernem, akkor tulajdonképpen ettől se könnyebb se nehezebb fokozat nem kell nekem, a nagyobb tartomány hosszabb erdei menetekhez kell. Illetve erdőben azt is kimondhatom, hogy elől a 42-es tányér tök fölösleges, az összekötő aszfalt utakon jön jól, de nem létszükség.
A 2x rendszerrel a 26:42 még könnyebb fokozat mint a 24:36, ami már eleve egy nekem fölösleges fokozat. Ellenben a 36:42 valamivel nehezebb mint a 32:36, így gyakrabban kell elől váltani. Ha lenne 26-34-es 2x rendszer, akkor már ismét csak a hosszú utakon kéne elől a 26-os, tehát akkor megint értelmesebb számomra egy elől 32 hátul 11-42 féle 1x11 rendszer elég jónak tűnik.
Ettől csak annyival jobb az eagle, hogy elől eleve a kedvenc 32-es tányérral indulok, míg hátul minden meg van, ami kellhet, tehát ha fáradok van 50-es (hosszú túrákhoz), míg a 10-es csak több lehetőséget ad mint a 11-es hátul és ezt észrevenni.A gyakorlat persze majd megmutatja, hogy mennyire válik be a számításom, de mivel nem vagyok versenyző, nekem kevésbé érdekes, hogy annyira apró lépések legyenek a fokozatok között. A kemény meneteknél pedig az 1x rendszernél nem kell aggódni, hogy a lánc leugrik elől a rázkódástól.
Na ennyit az elméletről, ma is kicsit bohóckodtam a bringával, aztán vasárnap már terepre is megyek vele és jöhet a puding próbája.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #128325 üzenetére
De jó az ilyet olvasni! Nem csak én vagyok beszari.
Bár a lejtőkön szinte akár milyen meredek és durva minden lemegyek, sőt most már nem is lassan, ami óriási fejlődés, de a nagyon vágyott ugratóktól mindig félek, vagy ha már rászánnám magam a te sztorid szerint elállok tőle, ha nem table top.
A letörésektől kevésbé félek, kivéve ha nagyon nagy. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #128328 üzenetére
Kimondottan imponált, hogy a fox 36 van benne elől és a (dpx2 is vágyott darab hátra), mivel az a fox skáláján már enduro célra van a 36 és akár 180mm-es kiszerelése is van, tehát még van benne tartalék. Ami meglep, hogy az egyel drágább spectral 7.0-ba RS Pike-ot tesznek szintén 160mm-el, ami a pike-nak a teteje és az trail villa, míg a fox 36 igazi párja az a lyrik. Ezért hiába a karbon váz (alu hátsó háromszöggel) úgy gondoltam, hogy nem ér több pénzt az a 120g megtakarítás a vázon, ami a karbon ad, de cserébe kevésbé strapabíró felfüggesztés elemek járnak.
Tavasszal fejlesztem magam a brohillen, aztán szeretnék bikeparkba menni én is, ha már nem érzem, hogy megszégyenülnék.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #128348 üzenetére
Ez a gearbox dolog nagyon állat lehet. Már láttam, hogy fejlesztgetik. Nagyon tetszik, mert pont a sérülékeny hátsó váltó mechanika kikerül a képletből, kevesebb a koszolódás... A következő lépcsőnek ennek kéne lenni, nem hinném, hogy van értelme az 1x12-t egy 1x13-al tronfolni. Sőt, ha már nem is láncos lenne, hanem bordás szíj, akkor a por és sár se lenne többé gyengéje a hajtásnak.
Attól viszont már tartok, hogy mire ebből megfizethető tömegtermék lesz, addig én már annyi idős leszek, hogy nem fogok már új bringát venni. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #128375 üzenetére
Bajom sose volt a RS villákkal. Az XC-mben egy Reba RL van, ami rendesen működik csak másra van. Korábban akkora jelentőséget nem tulajdonítottam az RS vs Fox témának, mindegyiknek van olcsóbb és drágább variánsa. Azon viszont sokszor ámultam, hogy akinek fox van milyen finoman tud mozogni és a kis egyenetlenségeket is kidolgozza, meg hát ilyenem még nem volt, ez meg jó apropó kipróbálni.
Vasárnap végre kipróbáltam akcióban az új gépet. Valami elképesztő élmény volt!
Egyben nagyon tanulságos. Egyrészt tisztává vált, hogy az utóbbi 2 évben a másik bringát egyes alkalmakkor már tényleg olyan célra is elkezdtem használni, ami nem neki való. Ellenben sokszor azt gondoltam, hogy még mindig én mint rider vagyok a szűk keresztmetszet tudásban, technikában. Most viszont egyértelművé vált, hogy mik voltak azok a helyzetek, amiben a bringa volt a szűk keresztmetszet. Felfelé nagyon jól tekerhető a másik bringa, lejtőkön szintén élvezetes volt ésszel, a nagyon durva köves, vagy ugratók és droppok viszont már tényleg az új gép terepe.
Olyanokat tudtam így elsőre csinálni, amikről korábban soha nem hittem volna, hogy képes vagyok rá, vagy meg merem csinálni. Ahol eddig belefékeztem most még rátekertem, a levegőben meg kurjantgattam, mint egy idióta.
Nagyon jó döntés volt megvenni ezt a bringát, már most látom, hogy sok örömem lesz benne. Mindezt úgy mondom, hogy a térvédőm még csak most van úton felém.Jöjjön a tavasz, menni akarok újra!
-
sebgutkopf
őstag
válasz FireKeeper #128542 üzenetére
Végülis...
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #128582 üzenetére
Az utóbbi évek tapasztalata nekem is az volt, hogy persze feltekerek akárhova, de ha már felmegyek, akkor legyen jó poén a lefelé és egyre élvezetesebb utakat választottam, amivel talán a trail irányba mentem el és ehhez jött hozzá a még agresszívabb telep leküzdésének a vágya, amik keretében már a dh pályákra is rámerészkedtem a durva akadályok kikerülésével.
Az az érzésem, hogy idén már bikeparkozás is lesz
Ha már szóba kerültek a fékek. Eddig shimano fékjeim voltak a másik bringámon egy slx m675 van, amit nagyon szeretek az egyértelmű nyomáspontja miatt, egyujjas használat és persze az ásvány olajjal otthon is leboldogulok.
Ehhez képest az új bringán egy sram guide R van. Az erejével nincs bajom, a nyomáspont elég más érzés, szerintem szokható, mert nem olyan hirtelen és jobban adagolható, nem állok rögtön fejre. Viszont a DOT folyadéktól tartok, eleve kesztyűs mutatvány, meg nehogy valami olyanhoz érjen amihez nem kéne. Nem tudom, hogy azt otthon mennyire lehet kezelni, egyáltalán merjek-e vele foglalkozni? -
sebgutkopf
őstag
válasz G@ben #128634 üzenetére
Ha nem hajol bele kb 55.
Nekem Alpokban volt a legnagyobb gurulásom. Egy merev Kona Blast deluxe-al feltekertem 2142 m-re úgy 2:15 perc alatt. Aztán mivel a nap vége felé lefelé is aszfalton eresztettem (nem az volt a terv). Jó meredek szakaszok voltak benne, több igen hosszú egyenessel bőven 15%-nál nagyobb lejtéssel úgy 65 körülig gyorsult, majd fogtam magam és belehajoltam a kormányig és szépen 70 fölé gyorsultam, talán 76 volt a teteje. Nem tekertem hova minek a fékezésre készültem. A gumi talán schwalbe smart sam volt, tehát nem olyan durván bütykös. A fentebbi aszfaltos rohanáshoz annyiban kapcsolódik, hogy abban a bringában nekem is egy recon gold tk volt elől.
-
sebgutkopf
őstag
válasz G@ben #128637 üzenetére
Én nem hitetlenkedtem a 78 kapcsán. Elvi síkon előfordulhat. Annyi, hogy azért ez nem jön csak úgy magától több tényezőre oda kell figyelni.
A belehajolás eredménye egyébként nagyon kemény, érezhető volt ahogy az előző V max-tól hirtelen és látványosan tovább kezdett gyorsulni a bringa, a végére szinte jobban ráfeküdtem a kormányra, mint az outisok. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #128694 üzenetére
Köszi a biztatást! Azt hiszem inkább a sram féket is magam tartanám karban, ha nem muszáj nem mennék egy pár bubi miatt szervizbe, meg néha amúgy sem árt lecserélni a folyadékot a rendszerben.
-
sebgutkopf
őstag
válasz werszomjas #128707 üzenetére
Nagyban függ a kocsi méretétől (meg, hogy hány bringát akarsz vinni), de ha csak 1 bringát szállítanál, akkor annyit nőtt már a Corsa a generációk alatt, hátha. Hátsó ülések előrehajt, bringából első kerék kivesz (kormány elfordít, rongyot alá is minden be a csomiba (egészen az első ülés hátáig) és még az időjáráson se kell aggódni szállítás közben. Ha kicsi a hely, akkor a hátsó kereket is ki lehet venni.
Egyik barátom egy fiat seicento-ba két kerék kivételével be tudja tenni a bringát, ami nem egy méretkategória a Corsa-val. -
sebgutkopf
őstag
A yeti szerelő videó nyomán múlt heti emlékem ugrott be, amikor átszereltem a bringámat tubeless-re. Egyetlen egy dologgal szoptam, de azzal annyit mint még életemben soha és nem értem mi a tök van.
Egyszerűen alig bírtam a gumi leszedni, majd visszatenni a felnire. Valahogy azt volt az érzésem, mintha a gumi belső részén a drót kisebb, vagy valami brutálisan erős volt. A felrakásnál minden síkosítót bevetve végül a saját súlyommal és lábbal tudtam nagy nehezen a helyére felfeszegetni a perem mögé.
A felni dt swiss m 1900 spline (30mm széles) a gumi pedig maxxis minion dhr II (27,5 és 2,4 széles).
Szóval nem értem a dhr gumik furák, vagy a felni szélessége, vagy én vagyok hülye? Ez mindig ilyen nehéz lesz?
Ilyet még életemben nem tapasztaltam. -
sebgutkopf
őstag
válasz StLui #128769 üzenetére
Igen erre kénytelen voltam rájönni, ennek ellenére is nagyon nehéz volt.
Komolyan mondom, ha menet közben olyan defektet kapnék, amit a tej nem tud megjavítani, lehet hiába van nálam pót belső, mert kétséges, hogy egyáltalán az egyik oldalon ki/be tudnám szerelni a külsőt, hiába van nálam a műanyag fruti, ami pont a külső feszegetésére való.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz StLui #128773 üzenetére
Na hát ez olyan szoros, hogy kézzel középről a szélére nem tudtam kitolni, ezért volt fontos a nagy nyomással rádurrantás. Ellenben középen lehet nem annyira puha a felni szalag, mert annyival nem éreztem kisebbnek. A lényeg persze, hogy nem ereszt, mert úgy rá van feszülve, hogy azt lefelé is inkább robbantani kell mint szedni.
A másik bringámon szintén TL gumi van, amit nem alakítottam át, de a kerék is TL ready csak szelep csere kéne, ott pl semmi ilyen gondom.
Lehet azért mert azon egy hajtogatós Schwalbe van, ez a Maxxis dhr pedig valami extra kemény drótozást kapott? -
sebgutkopf
őstag
válasz eddie1978 #128912 üzenetére
Tubeless témában és főleg tej tapasztalatok érdekelnek.
Mostani bringámon 2 hete vagyok először tubeless-en.
Az átalakítás egyébként elsőre simán sikerült, ami ahhoz képest, hogy sose csináltam ilyet, jó érzés (leszámítva a szopást a gumi drótjával).
A tejek kapcsán kérdezném, hogy ugye idővel ezek beszáradnak. Amikor cserélitek a folyadékot, akkor le kell teljesen szedni a gumit és kimosni, vagy elég rátölteni, hogyan megy ez?Az egyes tubeless sealentekkel mik a tapasztalatok, melyek azok, amik kibírják a szezon és nem kell év közben is velük szórakozni, de azért mégse csak bent lötyögnek, hanem valamit tömíteni is bírnak?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #128984 üzenetére
Ez a fél év mint ökölszabály működik a folyadékkal szemben, vagy esetleg lehet valahonnan tudni sejteni, hogy eljött az idő a cserére? Mi van ha "megfeledkezem" róla és túlhordom valamivel, milyen hátránya, veszélye van?
Illetve mi történik, akkor ha mondjuk egyáltalán nincs tej a gumiban? Az autóknál mint tudjuk nincsen és köszönök elvannak.
Először én is felfájtam tej nélkül és nem eresztett, aztán utána tettem bele a tejet, amikor már minden illeszkedett rendesen. -
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #129013 üzenetére
Írom a neveket, meg melyikkel mi a tapasztalat.
Most nekem Stans van benne, ezt adták kitben a bringához. A gumi nem ereszt eláll hét közben csak nem tudom mi a normális, meddig kell tartania a nyomást, mennyit ereszt mondjuk 1 hét alatt, ami még elmegy. Belsővel 1-2 tized bárt esett ahogy elnézem nagyjából hasonló belső nélkül is. -
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #129024 üzenetére
A felni (valami brutál erős gumis szalag van benne és nagyon feszül) és gumi is mindkettő tubeless használatra alkalmasan jött a bringával csak azért belsővel szállították, hogy eldönthessem hogyan megyek, de kaptam a szelepeket és a Stans trutyit is.
Ja ja elsőre rádurrantottam trutyi nélkül a külsőt, ami mindenképpen jó ötlet volt, mert trutyival biztosan nem tudtam volna a peremen belülre visszatenni a külsőt és a nagy nyomás volt, ami a felnire feltolta a gumi peremét, azt kézzel nem lehetett volna megcsinálni, hogy a széléig kitolom. Aztán szelepmag ki és beletoltam a folyadékot. Felfújva sehol semmi nem jött ki belőle, néma csend. Ezért is jött a kérdés, hogy vajon kell egyáltalán a tömítő? -
-
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #129040 üzenetére
A múltkor pont volt fent valahol egy yt videó, ahol a geókról és azok hatásairól beszéltek. A láncvilla kapcsán megjegyezték, hogy persze fordulékonyabb, ha rövid, de a túl rövidnek komoly hátrányai vannak, mint kedvezőtlen súlyelosztás, ami miatt a bringa eleje kanyarban már elmehet, ha túl rövid, akkor a nyereg eleve nagyon a hátsó kerék fölé kerül és akkor a bringa tekerhetősége sokat romlik (érzetre nehéz tekerni), ami egy dh gépnél annyira nem téma, de manapság, amikor a progresszív vázgeó megy, akkor a lapos fejcsőszögek mellé mégis xc-s nyeregcsőszöget tesznek, hogy minél jobban középen lehessen ülni és az emelkedőt is jól meg lehessen tekerni szenvedés nélkül.
Kompromisszum mindig van, kérdés mi a cél. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #129045 üzenetére
Ez mennyire igaz, hogy most a geó az új súly.
Nagyjából mióta már szinte minden 29"-os keréken gurul azóta próbálták a súly témáról más felé terelni a szöveget.
Míg a nagy rugóutas bringák súlya azért ment lefelé az elmúlt években, addig a kevesebbet mozgóknál inkább fölfelé ment a súly.
Ehhez képest a háttérben néha hüledezek, hogy az itt a fórumon az lemúlt napokban vásárlásra kinézett trekking bringák nehezebbek mint az én új trail/enduro bringám (ráadásul nem is karbon), ami kapcsán korábban én magam húzogattam a számat, hogy csak nem úsztam meg, hogy az eddigi lélektani határom felé ment a súlya. -
sebgutkopf
őstag
válasz StLui #129486 üzenetére
A piaci dinamika tekintetében szerintem minden bringa vásárló számára előnyösebb lenne, ha a kisebb budgettel rendelkezők inkább a jól felszerelt használt gépeket nézegetnék ahelyett, hogy sokszor a használhatatlan kategóriás alkatrészekből álló új modellek után ácsingóznak, amivel a bringázás igazi élményét elveszítik.
Kisebb pénzből annyival jobban felszerelt használtat lehet venni (az eredeti ár töredékéért), hogy amíg nem próbálja ki, nem tudja a delikvens, hogy mennyivel többet tud és nyújt egy jól konfigurált bringa.Azt pedig feljebb is elhangzott párszor és szerintem is így van, hogy a drága bringák eladott darabszámának a nagy többségét is hobby és öröm faktorra bringázók veszik, nem a versenyzők, akik nyekkre hajtják. Aki pedig hagyományos új bringa vásárló, akár az új autó vevők is, azok pár évente cserélik függetlenül attól, hogy mennyire használta ki.
Itt jön a piac dinamikája, hogy a vevő jól jár mert jutányosan egy nagyon jó bringát kap, míg az eladói oldalnak pedig van egy stabil bázisa, akik felveszik a pár éves használt bringát (nem ragad rajta) és veheti az újat nyugodtan. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #129495 üzenetére
Elektromossal mennyire fáradsz el egy ekkora körtől?
Amikor a vége felé még csak a poén kedvéért feltekertél még a lépcsők fölé (I kerület?), hogy még gurulj egyet, akkor az jutott eszembe, hogy amikor egy hasonló sok mászós akár 1000m+ emelkedő szintes kört megyek, akkor a végén az utca mászás már valószínűleg meg se fordulna a fejemben, hogy poén is lehet.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #129571 üzenetére
Próbálni már próbáltam e mtb-t, de az már évekkel ezelőtt volt, valószínűleg az általad kevésbé jónak titulált bosch rendszer lehetett.
Részemről látom létjogosultságát és simán el tudom képzelni, hogy a jövőben valamikor veszek egyet. Most még nem.
Visszatérve a bosch rendszerre nekem a pedelec rencszerének a reakció ideje azért még kevéssé volt természetes. Bele kellett taposni, hogy meginduljon, akkor pedig sokszor talán jobban meg is indult, mint kellett volna és a kanyar sebességet valahogy nem tudtam vele valami jól kontrollálni. Illetve én mint a bringás nagyon éreztem a gép súlyát, amivel nem tudtam mit kezelni, ellenben rásegítés nélkül nagyon nehéznek éreztem.
A leírásod alapján a tiéd és a shimano rendszer jóval fejlettebbnek és élhetőbbnek tűnik, sőt biztos lesz még jobb is.Egy ilyen bringától nagyjából azt várnám, amit te is írsz, hogy a mászás/lejtő egymáshoz viszonyított időbeli aránya kedvezőbbé váljon és több lejtő fér bele a napba. A nagyobb tehetetlen súly és kisebb agilitás egyelőre még visszafogott a mostani bringa vásárlásnál az elektromostól, de hát majd öregszem még
Pénteken elmentem megint gyakorolni ugrálni a géppel. Eddigi legjobb meneteim voltak, fejlődöm. Itt van egy rövid 2 perces élményvideó:
[link]
Persze az igazán nagy mágusoktól nagyon elmaradok, de nagy áttörés, hogy már többször elugrok az érkező rámpáig.Ehhez képest szombaton egy kb 2 órás tekerősre mentem HHH - Hűvösvölgy, visszafelé fel Árpád kilátó. Itt viszont meg kellett állapítanom, hogy ugyan minden emelkedőt normálisan meg tudtam tekerni a géppel, de a lefelék nagy csalódást keltettek. Ahol eddig az adrenalin buzgott bennem az xc gépen, ezzel akár milyen meredek is egy lejtő, tök uncsi, és könnyű terepnek tűnt, már direkt kerestem a kövesebb, gyökeresebb nyomvonalat, hogy történjen valami. Nagyon más ennek a bringának az ingerküszöbe, ezt a gépet tényleg célzottan a keményebb helyekre kell kivinni. Lassan megnézem megtalálom-e még fentről a Yoko-t
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #130067 üzenetére
Sorry!
Na mégegyszer:
[video link] -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #130105 üzenetére
Pontosan. Azért tettem alá zenét, mert már kicsit túlzásba vittem az ujjongást. Nekem ez a tempó és ugrási távok még teljesen új, eddig hosszban kb a harmadát tudtam és mertem ugrani, most meg egészen új élmény, pedig még bőven van hova fejlődni.
Alig várom, hogy jöjjön a péntek és ne fújjon a szél, aztán indul a mandula. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #130107 üzenetére
Megvan annak az íve, hogy kit merre felé visz az érdeklődése az évek során. Nyilván nem vagyunk egyformák. Aktívan kb 9 éve montizom és nagyon sokáig xc jelleggel tekertem, jártam az általad is említett ösvényeket, sokszor kerestem új útvonalakat. Ahogy fejlődött a tudásom egyre bátrabban eresztettem a lejtőket, egyre jobban élveztem, amiből jött az első fully-m, ami még szintén xc gép, de már az egy fantasztikus plusz élményt adott. Ekkor kezdődött, hogy egyre jobban elvártam a mászás utáni "jutalmat". Sokszor viszont a jutalom ízét csökkenteni kezdték olyan faktorok, mint turisták, kutyasétáltatók, út teljes szélességét elfoglaló a világon másról tudomást venni nem hajlandó emberek, amihez egyre kevesebb kedvem van. Plusz ott van a kiszámíthatatlan, vagy nem látható tereptárgyak, amire 50+ km/h-val rámenve veszélyes lehet. Így a nettó öröm arányának fokozása érdekében egyre jobban a már eleve bringás fícsörökkel ellátott nyomvonalak felé fordultam és most már ehhez való bringát is vettem.
Idővel biztosan bike parkokba is menni fogok, ahol nem kell attól tartani, hogy a kerék felveri a számba a kutyaszart (itthoni kiránduló kultúra).Ebben a postban írtam le mekkora csalódás volt a múlt hétvégi tekerésem.
Lassan csak ott lehet bringázni, ami teljesen jelöletlen és akár spontán kialakult út és szépen lassan a bringások a maguk igényeire formálnak. Legalábbis a budai hegyekben ez a realitás.Ettől még értékelem mindegyik műfajt, most épp ez érdekel, ennyi
-
sebgutkopf
őstag
válasz haarmaan #130115 üzenetére
Üdv a klubban, jó válogatást a gépek között! Nálam is volt sok nézelődés a vásárlás előtt. Nálam a Stumpjumper ott esett ki, hogy jóval drágább mint a Canyon, de cserébe még a felszereltsége is gyengébb és a geometriája is visszafogottabb.
Persze csak a saját szemszögemből tudom véleményezni. A likelt specin az NX hajtás van, ami jóval nehezebb súlyra és a legkisebb fogaskerék hátul 11 (míg a GX-nél 10). A kettő között váltás nincs mert a GX, X01, XX1 azok XD hub-osak, addig az NX az standard Shimano hub-ra megy fel, tehát hátul sose lesz azon a keréken 10-es fog, ha később fejlesztenél. Ugyan 1 fog különbség, de az valójában 10% és érezhető. Illetve egy kevésbé intenzív terhelésre kitalált fox 34 van benne a canyonokban lévő pike és fox 36-okkal szemben.
A Spectral 7 és 6 között elég sokat vacilláltam, itt azt hiszem az árkülönbség már nem akkora, hogy akinek az egyik belefér, akkor a másiktól se fog feltétlen csődbe menni. A különbség úgy tűnik, hogy a 7-en karbon az első háromszög (a hátsó szintén alu), ami miatt 120g-ot spórolnak a vázon. Ez nekem nem tűnt nagy súlyelőnynek. Illetve más a felfüggesztés. A CF 7.0 az RS Pike és RS super deluxe. Az AL6.0-ban viszont elől fox 36-van (amiből van 180mm-es is), ami már enduro villa, míg a pike az trail kategória (a 160mm már a teteje). A fox 36-nak a megfelelője inkább az RS lyric. A hátsó felfüggesztésnél ilyen határozott véleményem nincsen.
Egyébként fox felfüggesztésem még korábban nem volt, így ezek miatt inkább a 400g-al nehezebb AL6.0-át választottam. A CF 8.0 az shimano 2x11, tehát a szorzó miatt kiesett, a 9.0 pedig már tényleg drága.A 2017-es modellek még más gemetriával készültek, azok inkább am/trail jellegűek voltak meredekebb fejcsőszöggel, míg 2018-tól az új vázzal (máshogy csatlakozik a hátsó felfüggesztés is) már modernebb és enduro orientáltabb laposabb fejcsőszöges fun bike lett belőlük. Ez sajnos a súlyon is látszik.
Most azt mondom nagyon jó bringa, valószínű nem véletlen ez az egyik best seller-jük.Szóval jó nézelődést és agyalást!
A Neuronod nagyon tetszik, az a váz forma iszonyat vagány. Tekerhetőségre biztosan jobb mint akár a stumpjumper akár a spectral-ok és azért elég sokat elbír. Kérdés milyen felhasználás felé mész mostanában. Nekem úgy tűnik, hogy a Canyon méret ajánlása elég jó, nem véletlen ajánlják a magasságodhoz a 29" és M-es vázat, attól ne félj. Ha viszont ugri-bugrizni akarsz, akkor értem, hogy miért tartasz a 29"-tól és miért nézelődsz a Spectral - Stumpjumper vonalon.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #130116 üzenetére
Igen black 7. A pálya hivatalos neve meg a Bro'hill freeride park a Testvér hegyen. Nagyon jó munkát végeztek a srácok, vannak más nyomvonalak jó döntött kanyarokkal, pumptrack, meg olyan épített ugrók, amiket inkább csak tisztes távolból nézek.
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #130120 üzenetére
Túl vagyok már szintén a 40-en, a korod önmagában ne tartson vissza a keményebb dolgoktól, ha tényleg vágysz rá. Ha nincs alkalmas hely rá, az már valóban eléggé megnehezíti az ugrálást.
-
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #130149 üzenetére
A bikeparkt téma engem is egyre többet foglalkoztat, így szintén elég sok videót nézegettem és kezd kialakulni bennem egy kép róla.
Azt szűrtem le, hogy a parkokban nagyon széles a nyomvonalak nehézségi spektruma, ahogy a sípályák nehézsége azzal egyező jelöléseket használnak, így indul a könnyebb kanyargós flow jellegű pályákkal, amiken még semmi ugrató, mag egy egy pumpálható bukkanó, majd egyre több és nehezebb akadály kerül beépítésre a nyomvonalakba, egészen odáig, hogy már az ugratók nem table top, hanem muszáj elugrani az érkező rámpáig, lehetne óriási több méter magas letörések. Sőt a fekete pályák olyan DH szekciókat tartalmaznak, amik olyan brutál kövesek, meredekek és annnyi gyökér áll ki belőle, hogy aki nem gyakorlott mtb-os az ott max letolja rajta, aki le mer menni az nagyon lassan szinte lépés tempóban (láttam ilyen videót pl Semmering kemény nyomvonaláról) és még úgy is átesnek és elesnek. Az ilyen nyomvonalak nekem nagyon brutálisnak és nehéznek tűnnek, nem egy seprűvel tisztítgatott flow menet, nagyon tudni kell ahhoz, hogy ott egyáltalán lemenjen valaki, sőt tempót menni még több bátorság kell. A nevesebb helyek ilyen keményebb nyomvonalai adják a DH világbajnokság pályáit, amin ilyenkor civilek is lemehetnek, ha van elég bátorságuk hozzá. -
sebgutkopf
őstag
válasz haarmaan #130150 üzenetére
Ha komolyan gondolkozol a 3" kerékben (időlegesen is) azért kérdezz rá a Canyon chat-en, hogy kell-e valamire figyelni a mostani Spectrallal.
A 2018-as spectral és a 2019-es váza nekem ugyanannak tűnik, de 2019-re elől és hátul is 10mm-t nőtt a rugóút, míg a gumiból vissza lett véve a 2,6"-ról 2,4"-ra.
A kérdés az, hogy vajon csak úgy a tapasztalat alapján lett szimpibb a DH-ban bevált gumiméret, vagy esetleg a kevésbé ballonos gumi a fedezete a nagyobb hátsó rugóútnak?Egyébként nincs kétségem nagyon mosolygós lesz a spectral CF.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest