- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor 90 - modellalkat
- Yettel topik
- Magisk
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Apple iPhone SE (2020) - életképes alternatíva
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
Hirdetés
-
Elnéztük a mai dátumot
ma Nem holnap, ma mutatkozik, pontosabban mutatkozott be a HTC U24 Pro, csak elnéztük (mármint én) egy nappal a dátumot.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
it A török hatóságok letartóztattak egy diákot, amiért egy egyetem felvételi vizsgáján AI segítségével válaszolt a kérdésekre.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
cinemazealot
addikt
válasz cinemazealot #1987 üzenetére
Nem mellesleg eléggé egocentrikus világnézetről tesz tanúbizonyságot a professzor emeritus, ha kizárólag az ember tűrőképessége alapján mond véleményt a környezetről. Az a globális ökoszisztéma, ami az embert egyébként csak néhány százezer (!) év óta tűri meg, már smafu?
-
cinemazealot
addikt
válasz cinemazealot #1987 üzenetére
Ó, bakker, itt verem a nyálam, pedig elég lett volna egy gyors guglizás:
Guus Berkhout: "...has worked for the oil and gas industry..."
-
cinemazealot
addikt
válasz syberia #2009 üzenetére
Nem vagyok szakértő, de feltételezem, Te azért elolvastad a cikket, amiből linkelted a grafikonodat (What's the difference between global warming and climate change?). Szeretném hinni, hogy így van, ezért nem érzem úgy, hogy bármit is tovább kellene magyaráznom.
-
cinemazealot
addikt
Hm... micsoda véletlen, pont ma reggel olvastam a témáról egy múlt heti cikket.
-
cinemazealot
addikt
A minap szembejött velem Oliver Stone 2022-es Nuclear Now c. dokumentumfilmje. Annak is érdemes megnéznie, aki tervez elmenni Christopher Nolan Oppenheimerére (egy kis elméleti alapozás), illetve aki a közelmúltban belefutott olyan értekezésekbe, miszerint rossz ötlet alaperőműveket építeni (atom vs. megújuló energia). A film áttekinti az elmúlt bő fél évszázad energia termelési törekvéseit, körüljárja a tényleg sikeres zöldítési, illetve a zöldítés jegyében kifejezetten ostobán meghozott kormányzati döntéseket is. Még ha a trailere alapján annak is tűnik, a filmet egyáltalán nem érzem propagandaanyagnak. A vége kicsit talán sablonosra sikerült, de összességében alapos és részletes. Ajánlom megtekintésre.
-
cinemazealot
addikt
válasz cinemazealot #2040 üzenetére
Még annyit, hogy a film ugyan említi az időjárási viszontagságokat, azonban főként a környezeti katasztrófák (pl. Fukusima) és az azzal szembeni ellenállóság szemszögéből. Az időjárás hosszútávú megváltozásának erőmű telepítést ellehetetlenítő következményeiről (mai cikk) viszont már jóval kevesebb szó esik.
-
cinemazealot
addikt
"Az éves szaldó kivezetése földbeállítja a napelempiacot."
Dehogy állítja földbe! Csak kiszelektálja azokat, akik agyatlanul ugrottak bele. Ha valaki volt olyan idióta, hogy elhajított minden mást és családi ház méretű ingatlanokat állított át 100%-osan elektromos üzeműre (beleértve a fűtést is), annak fingja nincs, mi az a diverzifikálás, és ő maga az, akinek az extrém mértékben túlméretezett napelemei miatt nyáron a túlfeszültség miatt mindenki másnak lekapcsol az invertere a környéken, télen pedig szinte leolvadnak a távvezetékek és csúcsra járatódnak a kiegyenlítő gázerőművek.
Nonszensz, hogy a fene nagy zöld átállás korában sorra épülnek az újabb és újabb fosszilis erőművek. Ahogy nonszensz az is, hogy a technika fejlődésével egyre nagyobb az emberiség energia felhasználási igénye. Miért? Mert a 100%-os állami beetetéssel és a szaldóval mindenkit átállítottak elektromosságra, holott erre műszakilag senki nem volt felkészülve. Fogyasztói és szabályozói oldalról is Darwin díjas döntések tömkelege.
-
cinemazealot
addikt
"...az elektromos autók tömeggyártásához szükséges nyersanyagok, például a lítium, a kobalt és a ritkaföldfémek egész egyszerűen nem állnak rendelkezésre..."
A híresen nagy és minden igényt kiszolgáló német kőolaj mezők is megérnek egy misét... Továbbra sem tudom felfogni, hogyan válhatott a mobilitás ennyire elsődleges és a mindennapokban is létfontosságú, sőt elengedhetetlen tényező az emberiség számára. Miért jó és 20 körömmel fenntartandó az, hogy egy átlagember órákat töltsön dugóban ülve szmog belélegzéssel?
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Értem a cikket és megértem a cikkíró aggodalmát, viszont az olajforradalom elején semmi nem volt kikövezve és bőven voltak esélyei a geopolitikai zsarolásoknak, lásd (hideg)háborús időszakok. Így nem érzem úgy, hogy ma az elektrifikáció infrastruktúrájának kiépítése bármilyen formában is komolyabb fejtörést okozna a döntéshozóknak, mint anno az olajmezők, olajcsövek és olajszerződések megalkotása.
"Véleményem szerint ez a világ már nem tudna működni nélküle..."
Félek, hogy hamar eljutunk egy olyan pontra, ahol nem lesz más választásunk, mint felhagyni a (ma még nem luxusnak számító) autókázással.
"...az autózó emberek a befizetett adókkal (üzemanyag, útdíjak stb stb) fenntartják neked a tömegközlekedést..."
Azok után, hogy az adónk sok minden másra megy el ahhoz képes, amire kéne, én már rég nem hiszek abban, hogy az üzemanyagba rejtett adókból tartja fent bárki is a tömegközlekedést. Ha ugyanis pl. az útkarbantartásra allokált adó tényleg útkarbantartásra menne, a tömegközlekedés gépparkja sem lenne úgy leamortizálva, mint ahogy. Arról nem is beszélve, hogy az autózás visszaszorításával nem is feltétlenül a tömegközlekedést kellene bővíteni, inkább azoknak a lelkére kéne hatni, akik egyébként képesek lennének távolról dolgozni/dolgoztatni.
-
cinemazealot
addikt
válasz Naturalist #2098 üzenetére
Az agglomerációba költözéssel talán nem is lenne akkora probléma, ha az odaköltöző nem akarna napi szinten visszaingázni a városba.
#2100 Paxker315
Korábban városban, ~2010 óta viszont agglomerációban lakom, amikortól ~5 éven keresztül ingáztam, így kellőképpen elegem lett abból, hogy a napi munkavégzésem elvégzése érdekében 2...2,5 órát kell elb@$znom a volán mögött. Eleinte kifejezetten üdítő volt a benti munkavégzés, a szociális érintkezés a munkatársakkal. Egy idő után viszont sok minden megváltozott, így az ingázás is inkább teherré vált, aminek egy idő után egészségügyi szempontból is éreztem a negatív hatásait.Ettől függetlenül ha a városba kell mennem, én is autóval teszem. De nem csak azért, mert nincs BKK/MÁV bérletem, hanem azért, mert van lehetőségem dugó előtt/után közlekedni (ma már én osztom be az időmet, így nem ragadok be) és általában olyan okból megyek be a városba, amit tömegközlekedéssel nem tudnék megoldani (áru/szerszám szállítás). De ezek egyedi alkalmak, nem napi szintű rutin. Szerintem sokan élnek hozzám hasonló környezetben hozzám hasonló munkakörülmények között, amit bőven volna lehetőség otthonról végezni. Ezt kéne felismernie az illetékeseknek.
#2099 Rive
A mondandód első két bekezdésével tökéletesen egyet tudnék érteni, ha most nem 2023-at, hanem mondjuk <2003-at írnánk. Ma, amikor már-már gigabiten jut el az információ a legeldugottabb faluvégbe is, nem érzem úgy, hogy a mobilitás kulcsfontosságú lenne az életszínvonal emelkedéshez/fenntartáshoz. A harmadik bekezdést viszont ma is adom, az autók mérete az elmúlt 20 évben tényleg rossz irányba változott. Bájdövéj, a 17 évvel ezelőtti és a mai autóm is ~3,5 méter hosszú kisautó és nem félek utazni bennük. -
cinemazealot
addikt
válasz MrChris #2101 üzenetére
"...mennyivel kellene növelnünk a villanytermelést..."
Ne abból indulj ki, hogy a magyar autóállomány villamosítása mellett minden marad a régiben. Természetesen ha (1) mindenki idegbajos és a sebességkorlátozást csak ajánlásnak tekinti, (2) a vécére is 2...2,5 tonnás tankkal jár, (3) nem képes gondoskodni arról, hogy a töltést napközben oldja meg, illetve (4) amíg a jogalkotók is egy két sör között kiposztolt tiktok videóban döntenek olyan évtizedes lakossági beruházások sorsáról, amivel kapcsolatban korábban pont ők beszéltek lyukat az átlagpolgár hasába, de (5) konkrétumot csak hatálybalépés előtti éjjeleken tudnak csak kiböfögni magukból és (6) egy olyan pénzügyi rendszerben akarják fenntartani a villamoshálózat üzemeltetését, ami jól láthatóan a saját maga ellensége, ... úgy ez valóban felejtős történet.
#2103 Rive
Megint: a hsz-ed első felével (akkuk elhasználódása) nem értek egyet (11 éves EV-t használok), a másodikkal (infrastruktúra fejlesztés és a kacsagörbe szerinti életvitelre történő átállás igénye) igen.[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz Arpee78 #2106 üzenetére
Én egy időben próbálkoztam reklám újság lapjaiból csirizzel összeragasztott szemetes bélés készítésével. Ugye a papír könnyen lebomlik (ha valóban papír és nem pl. műnyomó), a csiriz pedig gyakorlatilag liszt, víz, esetleg egy kis ecet. A baj az volt vele, hogy ha a szemetesbe nyirkos cucc kerül, akkor az a papírt átáztatja, a kukások pedig ha rámarkolnak (nálunk már fel sem emelik a kukát, csak kinyitják és kirántják belőle a becsomózott zsákot), mállik és hullik szét az egész csomag.
Ezért mostanában azt csinálom, hogy az évek alatt, a boltokból összegyűlt vékony nejlon zacskókat kezdem felhasználni kuka bélésnek, amik nem nagyok, de nem is termelünk túl sok szemet (2 fő heti kb. 4...5 liter). Rövidesen pedig tervezek egy komposzt kialakítását, így a konyhai hulladék nagyja is inkább oda megy, a szemetes pedig nem ázik el, így idővel lehet, hogy visszatérek a papír bélés készítéséhez... ami egyébként reklámújságon kívül lehet bármilyen irodai papír hulladék (csak ne tartalmazzon személyes adatot) vagy csomagolóanyag.
Boltban szemeteszsákot én elvből nem vásárolok. Egyrészt nem vagyok hajlandó érte pénzt kiadni, ha úton útfélen amúgy is műanyag zacskókat vágnak a fejemhez mindenhol (pl. hentesnél a húst is abban kapom, kivéve ha elég gyors vagyok és az orra alá dugom az otthonról hozott műanyag dobozkámat). Másrészt a megvásárolható "biológiailag lebomló" műanyag általában sosem bomlik le biológiailag, csak idővel UV hatására apró darabokra hullik.
-
cinemazealot
addikt
-
cinemazealot
addikt
válasz kenguru99 #2113 üzenetére
Ha az üzemanyag kizárólag hidrogén, akkor az annak elégetésével milyen "kipufogógáz" jön létre, ami nem nulla emissziós?
-
cinemazealot
addikt
Egyébként a legjobb megoldás az volna, hogy nem termelünk szemetet. Ha vásárolunk, azt lehetőség szerint csomagolás nélkül vagy minimális, esetleg otthonról hozott saját csomagolással tegyük! Ha termelődik műanyag (pl. csomagolási) hulladék, és nem tudjuk újrahasznosítani, az mehet a szelektívbe, a konyhai hulladék pedig házi komposztba, bár annak is megvannak a maga szabályai.
-
cinemazealot
addikt
A hobbi azért elég erős kifejezés, ezzel az erővel, aki nem tömegközlekedik vagy nem lóháton baktat, az a hobbijának él? Ha a használt piacot is figyelembe veszed, még drágának sem nagyon nevezhető. Józan méretekkel rendelkező kisautókat pedig konnektorból is pikk-pakk fel lehet tölteni relatíve kis áramról, tehát a töltőhely probléma sem probléma.
Arról pedig, hogy áramot -- kis leleményességgel -- több mindenből is elő tudsz állítani, már nem is beszélek.
A baj ott van, hogy ma egy korszerű EV bő 1,5 tonnánál kezdődik és az egység sugarú júzer puffog, ha nem tudja 5 perc alatt tele tölteni és nincs meg az 500+ km-es hatótáv. Pusztán azért, mert a célja az, hogy egy-az-egyben kiváltsa a ICE társát. Ez egy téves irány.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
"...betétdíjjal adhatnák a dobozt, amit visszavesznek és kezelnek."
Javaslom, keress rá a Repohárra és a körülötte tavaly nagy visszhangot kapott problémakörre.
Azon egyébként én is ki vagyok bukva, hogy még egyes hentesektől sem tudok töpörtyűt kérni saját dobozba, pedig azt csak bele kéne szórnia, oszt' jóccakát. Pedig mennyi nejlont meg lehetne ezekkel a módszerekkel spórolni...
#2139 Rive
"...csak vásárlói felelősségre."Szerintem itt veszítenénk el sok vásárlót.
-
cinemazealot
addikt
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz Naturalist #2162 üzenetére
Heh, ez jó. Csupa olyan változást kéne véghez vinni, ami ma gyakorlatilag elképzelhetetlen volna világforradalom nélkül.
-
cinemazealot
addikt
A kérdés megválaszolása előtt fontos leszögezni, hogy Te (aki tanítanád a gyereket) ki vagy az ő szemében? Szülő, akivel nap mint nap találkozik, és akivel adott esetben többször konfrontálódik is, vagy a szűk családi körnek egy távolabbi rokona/barátja, akinek az alkalmankénti megjelenése kimoccantja őt a szürke hétköznapokból és akire a gyerek a szülővel szemben simán leoszthatja a cinkos "jó zsaru" szerepet, akire érdemes, vagy éppen fancy dolog lesz hallgatni?
Röviden egyébként szerintem példamutatással és a hétköznapi környezettudatos tevékenységekbe (pl. szelektív hulladék gyűjtés, tudatos fogyasztás stb.) való bevonással. Hogy emögött milyen okok és indokok állnak, azt ugyan el lehet neki mesélni, de megérteni, mélyebben elgondolkozni rajta valószínűleg csak pár évvel később, kisiskolás korában fog majd. Addig ez nem is fog feltétlenül stresszt jelenteni számára, hiszen nem erőszak a dolog, egyszerűen csak azt követi, amit anyától és apától a hétköznapokban lát. Az elődeink problémáját tehát nem rá kell lepasszolni, és nem is szabad, hogy ő így érezze. Nekünk magunknak kell kőkeményen beleállni a dologba és példát mutatni, elmagyarázni neki, hogy mi azért csináljuk másképp a szomszéd Pistikéékhez képest, mert mi tudatosabbak vagyunk náluk és komolyan vesszük azt, amit ők még nem vettek észre, vagy amit (még) nem vesznek elég komolyan. Nyilván ezt az összehasonlítást sem szabad úgy, hogy abból egzisztenciális gúnyolódás születhessen az oviban, pl. "Bibibiiii, nekünk már elektromos autónk van, nektek meg egy szakadt, dízel bontószökevényetek!" vagy "Bibibiiii, nekünk már duruzsolós hőszivattyús fűtésünk van, nektek pedig egy kormos/büdős/füstös vegyes kazánotok, ami bebüdösíti az egész utcát!"... már amennyiben ez a fajta csúfolódás ovis korban egyáltalán elképzelhető.
-
cinemazealot
addikt
Én a bojleremnek adtam egy további hőszigetelő köpenyt, igaz szabászati rongy hulladékból. Ha az EPS-t feldarabolod és alakíthatóan lazán zsákba gyűjtöd, szerintem tök jól ki lehet vele tölteni hőszigetelendő réseket.
Velem szemben éppen építkezés zajlik. A szívem szakadt meg, amikor az épület szigetelésből megmaradt relatíve nagy EPS darabokkal raktak meg egy sittes konténert. Csak már én is annyi szir-szart gyűjtöttem össze itthon, hogy nem akartam ennek átvételével is idegesíteni a feleségemet.
A villanyautó témájához:
Másfél éve megelégeltem a füstölést, és vettem egyet a legolcsóbb villanydodzsemekből (trió), ami a maga kis 60-80 km-es hatótávjával és nettó ~10 kWh-ra degradálódott akkumulátorával éppen elég arra, hogy megjárjam vele az agglomeráció-főváros viszonylatot oda-vissza. Ma ez az autó ~1,8 MFt-tól megkapható. Az konkrétan bullshit, hogy nincs infrastruktúra, én 6 Amperrel szoktam itthon tölteni, ez gyakorlatilag minden háztartásban elérhető (oké, hely is kell hozzá, tehát a lakásban lakó garázs nélkülinek ez nem segítség). Aki meg úgy gondolja, hogy majd villanyautóval akar minden távolságot is legyőzni, az szimplán hülye. Helyén kell kezelni ezt az utazási formát. Ahogy azt az életvitelt is, hogy a városból kiköltözünk a faluba (mert ott minden békés, csöndes, tiszta és ződ), hogy aztán napi szinten min. 2 órát elß@$$zunk a volán mögött a melóba ingázással. Magamról is beszélek, mert 2010 és 2015 között én is így tettem, de az elmúlt 9 évben itthon dolgoztam, így minimálisan terheltem a békés, csöndes, tiszta és ződ lakókörnyezetemet. Két hete viszont megváltoztak a körülményeim, ismét bent dolgozom a városban, de most tömegközlekedem, autóval csak a szomszéd település vasútállomásáig megyek. Na, ha az ottani P+R parkolót (vagy csak egy részét) beárnyékolnák napelemmel, többek napközbeni zöld töltése is megoldódna. Az esetleges betáplálási sok(k)tól sem kellene rinyálni, hiszen a vasút elektromos infrastruktúrája képes lehet felvenni a fölösleget, de még a település is nyerhetne a saját megújulóból. A parkoló autókról nem is beszélve, amik ezáltal nem hevülnének fel 60 °C-ra a nyári napsütésben vagy nem havazódnának be télen.Összefoglalva: nem, a villanyautózás valóban nem fogja megváltani a világot, de csak azért, mert ilyen hülyén szocializálódtunk, hogy még a vécére és a tengerpartra is azzal mennénk, ha tehetnénk. Önmagában viszont még relatíve kis költségvetésből (kis akku, kis hatótáv) is kiváló a helyi furikázásra (pl. ovijárat, bevásárlás, ügyintézés, ingázás az első P+R-ig). Csak ugye ha ma egy villanyautóval nem lehet lemenni az Adriára egy feltöltéssel, az már fos. Na, én pl. ezért nem adtam el a 22 éves (és ma már szinte nem is pénzzé tehető) Suzukimat. Az életvitelünkön kéne változtatni és máris nem lenne gond 2035. De nem, azonosítsuk csak a villanyautó fogalmát a 100 kWh-ával szerelt 3 tonnás eSUV-val.
-
cinemazealot
addikt
-
cinemazealot
addikt
Hasonlóan lehangoló, de a témát gazdasági irányból megközelítő beszélgetés a százegyes szobából Pogátsa Zoltánnal: "Érezzék át az emberek annak a súlyát, hogy itt tartunk!" Szerintem nagyon tanulságos 80 percről van szó. Gyakorlatilag menthetetlenek vagyunk, alkalmazkodni kell megtanulnunk.
Új hozzászólás Aktív témák
- be quiet! PURE POWER 11 tápegység I 600W I Félmoduláris I 80 PLUS Gold
- HP EliteBook 850 G7 Intel Core i7-10610U, 32GB RAM, 512GB NVMe SSD
- iPhone 14 Pro Max 256GB, garanciális, független, 100% akku (karcmentes, ütésmentes) eladó
- Cooler Master MasterBox NR400 Számítógépház (ODD-nélkül)
- GIGABYTE P850GM 850w 80 Plus Gold (GP-P850GM)