Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    Hi all!

    32LF650V-t vennék 1-2 napon belül. (<2m-ről nézzük és már tapasztaltam, hogy innen túl nagy a 42", egyérszt számomra nem elég éles innen a kép, másrészt szembetűnőbb volt az IPS magasabb feketéje -- majd talán OLED UHD-ban, ha a lányom nagyobb lesz, őt is nyomasztotta a pár hónapig itt lévő korábbi 42"-es tévé.) Kár, hogy nincs belőle ~37"-es...

    Honnan jobb megvenni, Euronics vagy Aqua? (Gyalog is közel vannak, kézben is haza tudok hozni egy 32"-est + az elsőből valószínű mást is veszünk, ez esetben együtt kihozhatják; az Aquában picit olcsóbb és gyakran vásárolok ott.) Az Aquában saját garit adnak, a másikban azt hiszem, gyárit, melyik lehet előnyösebb?

    Ellentmondásos infókat kaptam, hogy valódi 100Hz-es modell-e vagy sem. Ez tudható? (Holnap megnézem.)

    A relatíve kis kontraszttól félek egy kicsit (IPS)... Ne tegyem? Kellően vissza lehet venni a háttérfényt, tévé és PC módban is? (A fent említett tévén, ami egy középkat Philips volt, nem lehetett.) (Jelenleg egy 28"-as VA-s LG van.)

    (Más: használtan lenne egy Philips 40PUS6809-t 110e-ért, gondolom, nem nagyon ajánljátok... Sok hibáról lehet olvasni, bár elvileg utóbb egy részét javították. Bár én is inkább a passzív 3D-t preferálom.)

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Beni2360 #72235 üzenetére

    Ha jól értem, az Euronics jobb lehet, ha pl. cseréről van szó?

    Azt mondták az Aquánál, hogy csak rajtuk keresztül mehet a dolog és valamilyen márkaszervízbe küldik. Szerintem nem a hazai LG leánytól százmaznak, hanem kintről rendelik őket, bár ezt nem erősítették meg. Ilyenkor is be lehet regizni?

    Hogy érted a kínlódást? Ki akartad kapcsolni a szabályzást? Én is kerestem egy darabig a mostanin, bár nem kapcsoltam ki teljesen, csak levettem.

    "32"-ra 1.8 métert ajánlanak" - Ráadásul a filmes kép életlenebb, mint az 1x1 pixeles pepita minta, amiből kiindulnak a standard ajánlásnál...

    Persze, azért is néztem ki az Euronics-t, mert neten is lehet rendelni, ellentétben pl. az MM-mel. Kibontás után is él a 14 nap?

    (Az Aquánál egyébként kötelezően kibontják a tévéket, hogy nem sérült-e, így kapásból elvész a 30 napos elállási idő.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz Beni2360 #72240 üzenetére

    Az ECO módra gondoltam, amit te is írtál. Úgy vettem észre, hogy itt ez veszi kicsit lejjebb a háttérfényt sötét képnél. (*) SZERK: megnéztem, nálam a 28"-ason nincs köze a képtartalomhoz az ECO beállításoknak, fixen korlátozza a háttérvilágítást. A képtartalomfüggő enyhe háttérfényszabályzást itt nem lehet kikapcsolni. ("Dinamikus kontraszt" persze ki van kapcsolva, ahogy egy bizonyos Super Energy Saving is.)

    (* Normális esetben ez a szabályzás lenne a dinamikus kontraszt funkció, de két LG-n is, amit néztem, az utóbbi csak digitális effekt.)

    A Feketeszintet ugye Alacsonyra vetted? Magason minden fekete szürke.

    Azt hittem, hogy az Euronincs-nál vetted.

    Persze, elég a 14 nap. Azért kérdeztem rá, mert a 30 nap kibontás nélkül érvényes. (Elég kerek szemekkel néztem az eladóra, amikor ezt közölte a napokban. :P )

    Nem nagyon tetszik ez a tapogatósdi... Én eleve frissen mosott kézzel nyúlok hozzájuk. A panelnek sem tesz jót, ha nem pont úgy fogják meg, ahogy kellene, akár véletlenül. Ha még legalább ki lehetne próbálni, pl. hogy nincs-e pixelhiba.

    Köszi a válaszaidat!

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz direwolf #72243 üzenetére

    Értem, köszi! (RGB 4:4:4 full range-en megy. Gammát is utánállítottam.) Igazából engem nem zavar az enyhe backlight dimming. IPS-nél még jól is jön majd, ha nem túlozták el. Kár, hogy nem szabályozható.

  • dezz

    nagyúr

    Tegnap hazahoztam a 32LF650V-t. Vegyesek az érzéseim...

    Ami jó:
    +1. Értelmes beállításokkal nagyon szép kép.
    +2. Szebb és természetesebb színek, mint az előző VA-snál és az egész szobából ugyanolyannak látszik. (Kézimikroszkóppal nézve a pixeleket AS-IPS-nek tűnik.)
    +3. Nem olyan alacsony a kontraszt (natív kontrasztarány), mint amitől féltem, elviselhető a feketeszint (nyilván nem max. háttérfényen koromsötétben; az előző VA-s term. valamivel jobb volt, de az igazi úgyis az OLED lesz).
    +4. A felhősödés enyhe mértékű, sokkal jobb, mint egy korábbi IPS. [De: lásd -2.]
    +5. Valódi 100Hz-es és a TruMotion elég jól működik. (Élénken, a Sima valahogy nem jött be, rövid próba során.) Sokat fejlődött az évek során. Bár vannak néha kisebb akadások és algoritmikus hibák, de a korábbi folytonos aurajelenség gyakorlatilag láthatatlan. (Mozifilmeknél nem használom, de átlag tévézésnél nem rossz, sportműsoroknak meg kimondottan jót tesz.)
    +6. Nagyon gyors panel, scrolloknál sincs semmi elmosódás (TruMotionnal). [Persze nem olyan szuperéles, mint a villogó rendszerű megjelenítőknél, illetve a [működő] háttérfény-villogtatós móddal rendelkező LCD-knél.]
    +7. A 3D-vel alapvetően meg vagyok elégedve, a kép nagy részén gyak. nincs szellemkép [lásd még -6.], nem sötét (azért édemes rá beállítani külön profilt, magasabb héttérfénnyel), a váltott sorok ~1,80-ról egyátalán nem zavaróak, nem is igazán látszanak. Alapból nagyon kicsire van véve a térhatás, érdemes Színház módra tenni (vagy manuálisan állítani). (Bár azt hiszem, filmezésre bejáratott külön playert fogok használni [Stereoscopic Player], ami még nagyobb teret csinál, de majd még szórakozok vele.) A 2D->3D konverzió is meglepően jól működik, bár nem tervezem(/zük), hogy így tévézzek(/zünk).

    És akkor a negatívumok, időrendi sorrendben:
    -1. Elég fényes a panel, tükrözi a szobát. Bár nem annyira, mintha üveg lenne. Így néhány óra után, azt hiszem, meg lehet szokni. Erősebb napsütéstől tartok azért. (Napos lakásban lakunk és szeretjük a napfényt, viszont sokat megy a tévé nap közben is, de nem a szokásos adók háttérzajnak, hanem a tud.-ism. csatornák és néha gyerekcsatornák.)
    -2. Kékes-szürkés beszűrődés a bal alsó sarok felől. Általában nem zavaró, de sötét jelentnél jól látható. Ennek ugye nem kellene ilyennek lennie (nem típushiba), cserekészüléknél nem kell rá számítani? (Ismerem az IPS-eket, ez nem a szokásos "sarki fény".)
    -3. Kiborítóan lassú volt a kezdeti alapbeállítás, főleg a listákban való lépkedés (az STB-hez passzoló távirányítás beállítás megtalálása igencsak idegörlő volt így). Kb. mintha a készülék procija a normális sebesség töredékén menne. Alig hiszem, hogy ennek ilyennek kell lennie. (?) [Az eredeti távirányítóval.]
    -4. A menükben való navigálás gyorsabb, de az sem igazán gördülékeny, nem lépked olyan gyorsan, ahogy nyomom (és nem is jegyzi meg, hányszor nyomtam be pl. nyilakat), ha meg folyamatosan nyomom, túl gyorsan végig szalad mindenen (az alapbeállításnál nem volt ilyen "lehetőség", akkor is nagyon lassan lépkedett). A smart rendszerrel (WebOS2) is hasonló a helyzet (de azért használható).
    -5. A hangminőség határozottan gyengébb, mint az előző, szintén LG 28"-ason (alsóbb kategóriás modell): tompa, tipikus tévés (bár nem kimondottan doboz), más hangmódban pedig erősen kiemelt, összességében afféle olcsó minihifis. (Gondolom, ez szándékos: aki jobbat akar, a HK-sokat vegye 1,5-2x ennyiért, már ha ilyen méretben lenne.) Bár még nem sokat szórakoztam vele. [Tudom, külső hangrendszer, de nem akarom egész nap járatni.]
    -6. 3D: A "sweet altitude"-ból kvázi semmi szellemkép, azonban, ez nem egyforma a két szemnél: a balnál a panel középmagasságában, a jobbnál ahhoz képes 10-15cm-rel lejjebb van, ami már számít a másik szempontjából, vagy alul, vagy felül kezd felsejleni a másik szemi kép, kontrasztosabb részeken
    (~1,80-ról). Bár mintha a második a jobb alsó sarok tájára korlátozódna. Nem tudom, hogy ez egyedi hiba vagy mind ilyen? (Később csinálok tesztábrát és rendesen letesztelem, illetve feltölteném, ha lehet valahova külön reg. nélkül, 1080p-s PNG-t.])
    -7. Nem tudtam még beállítani, hogy teljesen átméretezés nélkül jelenítse meg a PC-s képet (Levágás nélkül és PC-re nevezett HDMI bemenet megvan.) Bár ez talán az új videokártya (GT710)/drive hibája, de nem találtam rá beállítást. (Apropó, a CbCrY/RGB-t hol lehet itt állítani?)
    -8. Kikapcsoláskor (stand-by) "eldobja" a HDMI-t, azaz mintha kihúztam volna, amitől a PC-n eltűnik a 2. kijelző és összezavarodnak a beállítások. Ez különösen idegesítő és az előző felállásban nem jelentkezett.

    Egyéb:
    - A mediacard (UPC) előnyeit nagyjából tudom (változtatható csatornasorrend, felvétel a tévén). De vannak-e hátrányai? Szóval, jól működik a tévén a guide és az előre programozott felvétel?
    - Adott esetben mediacard nélkül le tudja játszani a felvételeket?
    - Érdemes beszerezni a Magic Remote-ot? Van annyival jobb a "smart élmény"? :D

    (#72291) esde: Pendrive-ra (elvileg) nem tud felvenni, mert nagyon hamar tönkremenne (buta vezérlésű flashmemória) a timeshift funkció miatt.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz direwolf #72295 üzenetére

    Köszi, később átolvasom. De ahogy nézem, nálam nincs 3. pont a Felbontás módosítása lapon. Nem jön vissza nálam magától, ha visszakapcsolom, rá kell mennem az nView->Dualview menüre, amikor is alacsony felbontásra áll a monitorom (pedig DCC/CI-s). :DDD Ha úgy indítom újra a gépet, hogy ki van kapcsolva a tévé, akkor a Dualview lehetőség sem jelenik meg. Korábban VGA-n nem voltak ilyen gondok. (Részben azért vettem most is Nvidiát, mert egy korábbi AMD VGA-n is ezt csinálta.) Valószínű driver-összeakadás is van (a monitort is TV-ként jelzi), megpróbálom újratelepíteni profiltörléssel.

  • dezz

    nagyúr

    válasz dezz #72294 üzenetére

    A többi kérdésre esetleg még valaki? Elnézést, hogy ilyen hosszú, részben azoknak szántam, akik még nem vásároltak. (Nem elvenni akartam a kedvüket, csak elég kritikus szemmel nézem az ilyen dolgokat. A tévé összességében elég jó, ha esetleg csere mellett döntök, ugyanilyen típust fogok választani.) Kérdésekből csak néhány van.

    Közben egyébként rájöttem, hogy a bal alsó sarki kékes árnyalatú beszűrődés mégis inkább a szögfüggő IPS glow, csak ebben a sarokban nem sárgás, mint a többiben és kicsit nagyobb területre terjed ki, de megfelelő szögből nem vagy alig látszik. (Legalábbis lejjebb vett háttérfénnyel.)

    A 3D-vel kapcsolatban is rájöttem, hogy nem a két szem között van különbség, hanem a kijelző két oldala között (nem egészen pontosan illeszkedik a FPR lap), ez néhány fokra korlátozza azt a szöget, ahonnan nincs sehol szellemkép, ez 180 fokról néhány max. 10 centi, ennyit lehet elmozdulni függőlegesen, ami nem túl kényelmes. Ez a 10 fok is lejjebb esik a panel közepétől. Most már csak ez zavar számottevőbben. (Bemutató darabon nem vettem észre ilyen eltérést, így meg volt a 15-20 fok, ahonnan szellemképmentes a 3D.) Jó lenne tudni, hogy másnál mi a helyzet. Feltennék valahová egy tesztképet. Addig is itt van ez: [link] Bár ez csak a nagyobb hibákat teszi szembeötlővé, a kisebb csak enyhe fályolosságban jelentkezik.

    Amit még észrevettem, hogy a jelfeldolgozást és megjelenítést 3x8 biten végzi (legalábbis az YCrCb->RGB konverziót), így a gradienseken sávosodás jelentkezik [az alsó bit el-el veszése által, mint kerekítési hiba], ez a sötétebb árnyalatokon vehető észre normál képtartalomnál. Meglepő, hogy nem fért bele a 3x10 bit.

    (#72304) sutyesz96: Nem állítottad korábban "PC"-re azt a bemenetet? Vagy nem lehet, hogy YCrCb (videós szabvány) helyett RGB-ben küldi a képet a forrás eszköz? Vagy belső csatornáról is ilyen?

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz direwolf #72322 üzenetére

    Pár éve volt fél évig egy Philips 42PFL4606H-m, az 10-bites volt. (Alaposan leteszteltem, meg tudom állapítani a különbséget, elég látványos.) Tévéknél szerintem ennek alapnak kellene lennie. Jó 10 éve minden valamirevaló monitor is 3x10-bites feldolgozású és 8 bit natív + 2 bit ditheringes megjelenítésű (utóbbi 1/4 olyan halványan látható, mint a TN-ek 6 bit + FRC-je). Látványra 10-bitesek. A fő különbség a magas osztályú monitorokhoz képest, hogy az utóbbiak fogadni is tudnak eleve 3x10-bites képet, nem a 3x8-bitesből indulnak ki. A legjobbakban persze a panel is natív 3x10-bites (és ehhez még hozzátesznek néhány bitet ditheringgel), de nem igazán feltűnő a különbség, mármint a 3x8 bit + dith. és a natív 3x10 bit (+ dith.) között.

    Nem tudom, hogy azóta a Philips is visszaállt-e 3x8-bitre a középkategóriában és más gyártókkal mi van, de nem zárnám ki, hogy ebből is piacszegmentációs kérdést csinálnak. Mivel legalábbis a 3x8 bit + dithering semmiből sem állna.

    (#72324) tvamos: A bemenetváltás nem megy (bocs :D ), vagy az dolog automatikussá tétele. Szerintem az utóbbit nem tudják. Esetleg próbálj meg egy 19-eres HDMI kábelt, az visz át kommunikációs adatokat is, hátha.

    (#72325) Voyager1987: Ha a túl folyamatos mozgásra gondolsz, azt a TruMotion csinálja (mozgásinterpolációval növeli az fps-t). A menüből kikapcsolható. Filmhez nem ajánlott, sportműsornál viszont jól jön. A normál tévéadás 50 fps-ét [field/sec, interlace, és ennyi mozgásfázisos is] csak valós 100Hz-eseken tudja duplázni, de a mozifilmek 24/25 fps-ét 50Hz-eseken is. Ezt hívják egyébként szappanopera effektusnak (a tévéfilmek 50 fps-esek [field/sec, interlace], a mozifilmek 24 fps-esek [frame/sec], illetve Európában tévén leadva 25 [50i-ben küldve], ezért nem olyan élő videó jellegűek).

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Konyika #72335 üzenetére

    Észrevétel volt, nem kérdés. :) Írtam előzőben: "így a gradienseken sávosodás jelentkezik", "ez a sötétebb árnyalatokon vehető észre normál képtartalomnál." -> pl. egy "világossági átmenetes" terület, pl. felhők sötétebb részei. Főleg, ha lesötétedik-felvilágosodik is éppen. Kb. mint amikor PC-n átállítod a képet 32 (24) bitről 16-ra, csak nem olyan erősen. Vagy amikor túl alacsony bitrátás egy videó. Ilyesmi.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz direwolf #72341 üzenetére

    Nem, nem ez a helyzet. Ajánlom figyelmedbe a digitális számábrázolás, számolás, jelfelfeldolgozás, kerekítési hibák témaköreit. :U Ha valami nem világos, kérdezz nyugodtan.

  • dezz

    nagyúr

    válasz direwolf #72349 üzenetére

    A chroma subsampling nem a bitekben kifejezhető dinamikatartományt csökkenti, hanem a Cr és Cb színkülönbségi csatornák képfelbontását. 4:2:2 esetén ezek horizontálisan feleződnek, 4:2:0-nál vertikálisan is. (A világossági jelet tartalmazó Y képfelbontása nem változik.) A 4:4:4 a full képfelbontás, ahol nem csökken a színkül. csatornák képfelbontása sem.

    A limited range (16-240 értékek használata) már okozhat sávosodást (ha nem elég precízen dolgoznak vele). De itt 4:4:4-es RGB esetén is ugyanúgy jelentkezik a sávosodás.

    A túl alacsony bitrátás tömörítéshez való hasonlatosságot magam is említettem. Esetünkben nincs benne a láncban ilyen tömörítés. (Amikor benne van, akkor is csak alacsony bitráta esetén okoz jól látható sávosodást és blokkosodást.)

    Az a bizonyos helyzet az az, hogy 8-bites jelforrás nem dolgozható fel 8 bites számításokkal nagy arányú bitveszteség nélkül, mint kerekítési hiba. Gondolj a következő esetekre:

    6 / 3 = 2 --- Itt nincs bitveszteség.
    6 / 4 = 1,5 --- De mivel nincsenek törtjeink (alacsonyabb bitek), az eredmény 1 lesz -> mintha a forrás nem 6, hanem 4 lett volna, ami már 2 bit elvesztése!
    5 / 4 = 1,25 --- Az eredmény itt is 1 lesz -> mintha a forrás 4 lett volna, azaz itt egy bitet vesztünk.
    6 / 5 = 1,2 --- Az eredmény szintén 1 lesz -> mintha a forrás 5 lett volna, ismét egy bit elvesztése.
    6 / 7 = 0,8... --- Az eredmény 0 lesz -> mintha a forrás 0 lett volna, ez már közelíti a 3 bit elvesztését.

    Nézzük, mi történik 10-bites feldolgozásnál, ahol a forrás 8 bitjét a felső 8 bitre mappoljuk (mintha megszoroznánk 4-gyel) és az alsó két bitet használjuk törtekként (fixpontos számítások):

    24 / 3 = 8
    24 / 4 = 6 --- Nincsenek (további) törtek, nem vész el információ.
    20 / 4 = 5 --- Nincsenek (további) törtek, nem vész el információ.
    24 / 5 = 4,8 --- (Eredmény 4.) Ez az az eset, amikor a 10 bites feldolgozás is kevés a bitveszteség elkerülésére.
    24 / 7 = 3,4... --- (Eredmény 3.) Ez pedig az, ahol van veszteség, de az jelentősen kisebb, mint 8-bites feldolgozásnál.

    Nos tehát, a 10-bites feldolgozás ~1/4-re csökkenti a hibaarányt, ami ~1/4 olyan halvány sávosodást jelent.

    A legjobb eredményt persze natív 10-bites megjelenítéssel érhetjük el, de ezt jelentősen megközelíthetjük 8-bites panel esetén is: itt jutt szerephez a dithering, ami a 10-bites eredmény alsó 2 bitjét veszi alapul és teszi láthatóvá. (Alapvetően erre találták ki a ditheringet, nem pluszinformáció nélküli post-processként.) Sok tévénél pontosan ezt csinálják, lásd a headhunter által linkelt egyik táblázatot!

    Mindebből látható, hogy a 10-bites feldolgozásnak és megjelenítésnek (akár natív, akár nem) messze nem csak 10-bites forrásnál van értelme. (Ezért alkalmazza az Eizo, Dell, HP, NEC, stb. a középkategóriás monitoraiban is.)

    Mindez nem csak spéci PC-s tesztábrákon válik láthatóva, pl. a UPC-s médiabox felhős hátterei is erősen sávosodnak és blokkosodnak. És persze más hasonló képtartalmaknál. (Ezt csak a vak nem látja.) Ez az említett 3x10-bites Philipsen (középkat.) nem jelentkezett, de az előző 28"-as LG-men sem ennyire.

    Így csinálnak a gyártók egy ma már könnyen megoldható és fontos fícsőrt piacszegmentáló tényezőként (csak a legdrágább készülékeken alkalmazzák).

    ps. 30 éve foglalkozom programozással, többek között képfeldolgozással.

  • dezz

    nagyúr

    válasz dik #72355 üzenetére

    Hogy érted, hogy képbeállításai? A gyári profilok? Azok ritkán használhatóak. De ha a főmenüben rámész a képprofilválasztó mezőre és OK-t nyomsz, bejön egy új lap, ahol sokminden állítható. Pl. eleve túl magason van az élesség, be van kapcsolva a dinamikus kontraszt (ami itt digitális effekt), stb. Bár engem is idegesít valami: nem minden profilban állítható minden. (Azért már ne a felhasználó helyett akarják eldönteni, hogy milyen legyen egy profil...)

  • dezz

    nagyúr

    válasz petya2012 #72358 üzenetére

    Az LF650V/652V-k 100Hz-esek, az LF632V-k elvileg 50Hz, bár a 49"-esre ugyanúgy 900-as PMI-t írnak, mint az LF650V/652V-kre, ami arra vall, hogy ez is az lehet. [link]

  • dezz

    nagyúr

    válasz petya2012 #72361 üzenetére

    Attól függ, mennyire szeretsz 3D-filmezni.

    (#72362) Buckey: Kevésbé folytonos v. "folyékony", juddermentes a mozgás. Nem sokat számít, ha csak filmezel (és nem kedveled a szappanopera hatást), de ha tévét is nézel, különösen pl. sportműsorokat, szebb és elmosódásmentesebb a mozgás a 100Hz-eseken (TruMotion ON).

    (#72363) K Norbi: Azt valami más okozta (pl. digitális kontraszt- és színnövelés, esetleg túlélesítéssel együtt), nem a nagyobb natív kontrasztarány. A VA-k színei eleve nem olyan természetes hatásúak, mint az IPS-é.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz direwolf #72365 üzenetére

    Kontrasztot, fényerőt, élességet, színmélységet, árnyalatot, színhőmérsékletet, gammát, feketeszintet ilyenkor is lehet állítani. Mit gondolsz, ezeket hogyan valósítja meg?

    Persze, a videokártya is bele tud szólni a dologba, pl. ha elállítjuk a beállításokat a 'driverben'. Természetesen minden alapon van nálam.

    Pár éve a videokártyák LUT-ja is 3x16-bites és ezt ki is tudják küldeni DeepColor-os HDMI vagy DL-DVI kapcsolaton. Így nem jelentkezik sávosodás pl. kalibráció után vagy egyéb LUT-os effekteknél. (Az AMD GPU-k olyat is tudnak, hogy aktív a LUT esetén +2 bitet rádithereznek a 3x8-bites kimenetre.)

    A madVR video renderer natívan is ki tud küldeni 3x10+-bites képet (a LUT-ot megkerülve), a 3x8-bites forráskép 3x10+-bites feldolgozása után.

    A 3x10+-bites feldolgozású és megjelenítésű tévék és monitorok simán tudnának fogadni 3x10-bites képet. Üzleti okokból van kevés belőlük a nem-profi kategóriában.

    (#72366) Buckey: A snookernek jót tesz, a filmeknek nem (esetleg egyes akciófilmeknek). Csak fárasztó ki-be kapcsolgatni. (Ha kicsit magasabb lenne az emberiség átlag-IQ-ja, lenne erre egy gomb a távirányítón.)

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz direwolf #72369 üzenetére

    Az kell hozzá, különben csak hw-ditherezve, AMD-ken és talán az újabb Nvidiákon. (Vagy persze sw, azt hiszem, azt is tud a madVR.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz esde #72400 üzenetére

    Lehet, hogy működik (ha alap írás/olvasási parancsokat használ a tévé), de az is lehet, hogy nem (spéci parancsok, amit az adapter nem visz át vagy nem támogatott IDE(?)-n). Az is fontos, hogy ne fogyasszon túl sokat a vinyó.

    (#72397) BenHans: Nem tudom, rám gondoltál-e, én is írtam 1-2 napja blokkosodásról, de nem erre gondoltam (pl. füst, felhők, más nagyobb felületű halvány átmenetek leginkább sötétebb részeinek sávosodása, színblokkosodása, minőségi forrásnál is). Ez leginkább stream adathibának tűnik, ami legtöbbször a tévén kívül keletkezik. Főleg, ha más forrásról nincs ilyen jelenség. Úgy is lehet baj a kábeles jellel, ha a jelszint amúgy megfelelő.
    (Kevésbé valószínű, hogy eleve hibásan jön, az másnál is feltűnne.)

    (#72404) dik: Az a Technika gondolom nem 55"-ös. Nagyobb képen sokkal jobban kijönnek pl. a tömörítési hibák. Vagy nem tudom, milyen jellemzőkre gondolsz, ami a Technikán szebb. Hacsak nem arra gondolsz, amiről én is írtam, de az csak bizonyos képtartalmaknál jön elő. Mik a beállításaid?

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz BloodRay #72410 üzenetére

    Egy dolog a marketing és egy másik a valóság. ;) Itt van egy táblázat arról, melyik milyen. (Az LF63xV is valószínűleg 100Hz-es 49"-től felfelé, mert azoknál már 900-as PMI-t írnak.)

    Az 50Hz-eseknél a TruMotion max. a 24p/25p-s filmeket tudja mozgásinterpolálni, azokat viszont pont nem kell. :)

    (#72407) Pumma: Ami azt illeti, a Rec. 601 (SD) és 709 (HD) tévés szabványok valóban eléggé fakó színekkel dolgoznak (eredetileg technikai korlátok miatt). A Rec. 2020 ezen is változtat.

    (#72411) K Norbi: Tulajdonképpen mire akarsz kilyukadni?

    (#72413): Mit értesz 200Hz alatt?

    (#72412) direwolf: Ki fogom próbálni, mit csinál az 1-es DeJudder, de ha 24p-s a forrás és bekapcsolod a "Valósághű mozi"-t, akkor 24Hz-en is fogja megjeleníteni a tévé (nem próbálja 50Hz-es frissítés mellett megjeleníteni, amitől az eredetinél is judderesebb lesz), ahol persze van filmes judder, de legalább egyenletes és nem is olyan rossz, és legalább mozifilmszerű marad.

    Nem tudom, olyat tud-e ez a "Valósághű Mozi" (hibás fordítása az eredeti Real Cinema-nak) beállítás, hogy pl. a PC-ről hozzánemértő módon 60Hz-es képfrissítés mellett lejátszott 24p-s képet felismeri és 24Hz-en jeleníti meg?

    Baromira hiányolok egy olyan beállítást (akár a fentinek is lehetne ilyen funkciója is), ami bekapcsolt TruMotion mellett is 24/25Hz-en jeleníti meg a 24/25p-s tartalmakat és csak a normál tévéadást mozgásinterpolálja. Fárasztó ki-be kapcsolgatni, főleg egy sor nyomkodással, inkább kikapcsolva hagyja az ember és csak speciális esetben kapcsolja be (pl. sportműsorok).

    (#72414): 50i-nek hívják ([link]) (de leginkább 576i-nek a megjelenített sorok alapján, jelezve, hogy interlace) és már eleve 50 mozgásfázist tartalmaz normál tévéadásnál (félképenként, azaz páros-páratlan soronként más mozgásfázis), ami mozgásinterpoláció nélkül alakítható 50p-re.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dezz #72415 üzenetére

    (Elképzelhető még egy olyan eset, hogy a két félképet egymástól függetlenül mozgásinterpolálják, majd az így kapott sorokat fésülik össze fél fázissal eltolva, így kapnak 50p-t, de nem tudom, jobb lenne-e az eredmény, mint egy jó minőségű, mozgásinterpoláció nélküli deinterlacinggel.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz direwolf #72418 üzenetére

    Nem inverse telecine-re gondolsz, azaz a 3:2-es(?) telecine ellentétére?

    Tévében is gyakran adnak le mozifilmeket (25p-t tartalmazó 50i-ben [2:2 pulldown] ezen a tájékon). Lennie kellene egy beállításnak, ami ezt felismeri és mozgásinterpoláció nélkül jeleníti meg.

    Lehet, hogy a Real Cinema ezt csinálná, csak nem PAL-ban, hanem NTSC-ben működne, mert b..tak rá, hogy Európában PAL van (HD-ban is 50Hz adás)? Illetve, valószínűbb, hogy NTSC-ben sincs hatása a TruMotionre, független tőle. Akkor persze nem kell PAL-osítani, mert 2:2 pulldown-nál nincs mókolás a fieldekkel.

    Akkor viszont továbbra is érvényes, hogy lenne kellene egy külön TruMotion beállításnak a filmekre és a videós tartalmakra. Vagy legalább, hogy kikapcsolja-e a TruMotiont mozifilm tartalomnál, amit könnyen fel tudna ismerni.

    (#72417) K Norbi: Nem kell mindent értenie egy átlag tévénézőnek. :) Bár nem árt, ha tud pár alapvető dolgot, ha igényei vannak. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz direwolf #72420 üzenetére

    Ezt jobb lenne nem egyes szám 2. személyben írni, mint már írtam, nálam PC-ről 24p-ben (24Hz-en) kapja a tévé a filmes tartalmat.

    A 3:2 pulldown a telecine eljárás NTSC változata (24p->60i), inkább ne keverjük ide, ha nem valóban tévéadással kapcsolatos a Real Cinema beállítás.

    De mégiscsak arra kell vonatkoznia, ugyanis 60p-s bemenetnél eleve nem kiválasztható opció...

    "Az inverz telecine az amikor a 60Hz-en jövő cuccot visszakonvertálod 24-re. Ilyen nálunk nem nagyon van, NTSC területen fordul elő inkább."

    Éppen ezért írtam, hogy nálunk, PAL területen nincs sok haszna ennek az opciónak...

    "Broadcast adások mindig 50i-ben jönnek nálunk"

    Szerinted ez nem ezt jelentette: "Tévében is gyakran adnak le mozifilmeket (25p-t tartalmazó 50i-ben [2:2 pulldown] ezen a tájékon)." ?

    "A 24p-s tartalmakat konvertálják."

    Igen, többnyire 25p-re gyorsítva adják 2:2 pulldown-nal. (Ahogy írtam.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz #94529552 #72426 üzenetére

    HDMI-ről arra áll be a tévé, amit kap (60Hz->60Hz, 24Hz->24Hz, stb.). Bár érdekes módon 24Hz-en kiválasztható a Real Cinema (*), de nem úgy tűnik, mintha csinálna valamit. Kikapcsolt állapotban sem vált 60Hz-es frissítésre a tévé, nem lesz judderesebb a 24p-s forrás. 60Hz-en meg eleve ghostolva van.

    * Borzalmas ez a "Valósághű Mozi", a helyes fordítás a Valós Mozi lenne (24p megjelenítés 24Hz-en). Vagy Mozihű Mozi. :D

    (#72423) K Norbi: Ha jól veszem ki, az alaplapcsere konkrét oka nem a frissítés volt (vissza tudta volna tenni a korábbit, nem?), hanem valami eleve nem stimmelt a lappal.

  • dezz

    nagyúr

    válasz direwolf #72433 üzenetére

    Értettem, csak zavart ez a megfogalmazás. :D

    Na, akkor ez mégiscsak inverse telecine-t csinál. NTSC-ben ez esszenciális (film contentnél egyes adásképkockák eltérő forrásképkocka páros/páratlan sorait tartalmazzák), PAL-ban kisebb a jelentősége (simán küldik egymás után a 25p-re vett forráskockák páros és páratlan sorait 50i-ben, ez a 2:2 pulldown), bár a deinterlacing és a mozgásinterpoláció módját befolyásolhatja.

    Elvárható lenne, hogy Real Cinema ON esetén választható legyen, hogy film contentnél felfüggessze-e a TruMotiont (ha már "Real Cinema" és ha már felismeri a különbséget (*) film és video content között) vagy eltérő beállítást alkalmazzon.

    * Közben megnéztem, nem vesz-e mindent fixen film contentnek (25p alapú 50i) mindent Real Cinema ON állásban, de szerencsére nem. (Nem lett 25p-s a mozgás pl. 50i-s sportprogramnál [TruMotion OFF mellett].)

  • dezz

    nagyúr

    válasz direwolf #72433 üzenetére

    Nem lenne rossz amúgy, ha azt (is) tudná, amit írtál (60p-n küldött 24p-re is működne), sokan nem tudják, hogy a normálisabb tévék tudnak 24p-t (24Hz) fogadni és a videokártya is átállítható, és nézik a jerky képet... Sőt, pár éve néhány lejátszó közül, amit próbáltam, egyedül az MPC-HC nem hibázott 24Hz képfrissítésnél. Nem tudom, változott-e azóta a helyzet. Kipróbálom majd, hogy átnevezem PC-ről másra a bemenetet, illetve YCbCr módban is, hátha úgy 60Hz-en is ki lehet választani és azt csinálja, amit kellene.

    (#72445) dik: "Nem világos vagy világít a kép annyira és mégis a szinek mélysége és mindene nagyon nagyon szép."

    Élénkről állítsd valami másra (ott nem állítható náhány dolog a További beállításoknál), vedd visszább a háttérfényt, tedd Alacsonyra a Feketeszintet és esetleg nézd meg a Gamma opciókat, melyik fekszik neked jobban. Nem olyan nagy ördöngősség. :U Be lehet állítani nagyon szépre.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz lowzor #72451 üzenetére

    Nem egészen értem, miért írtad ezt. Ha valaki panaszkodik, hogy túl világos a kép, akkor csak vissza kell vennie a háttérfényt. Szerencsére nem az ő tévéjét kell nézned. :)

    (#72452) Beni2360: A numerikusan magasabb gamma-érték tolja lefelé a középárnyalatokat. De mivel ez nem túl intuitív, a gyártók néha fordítva veszik a "kis, közepes, nagy" beállításokat.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dezz #72294 üzenetére

    Na, lecseréltettem a 32LF650V-t egy másik ugyanilyenre. (Az előzőnél túl erős volt a bal alsó sarokban a glow és a kép két oldalán nem volt egyforma az optimális szög a szellemképmentes 3D-hez. Plusz néhány kevésbé fontos dolog, lásd hivatkozott hsz.)

    Tapasztalataim az új darabbal:
    1. Szinte teljesen egyenletes a fekete, nincs bevilágítás és a sarkokban egyforma intenzitással - illetve 180 centiről már nem - jelentkezik a glow.
    2. Kellően egyenletes a fehér is.
    3. Jóval reszponzívabb. Valószínűleg frissebb SW verzióval szállították.
    4. Rendben van a 3D. (Nagyjából szemben van az optimális magasság középmagassága, és onnan még el lehet mozdulni 10-15 centit lefelé és felfelé, 180 centire a tévétől.)
    4. És most jön a meglepetés (talán a frissebb SW aktiválta): mininum 3x9-bites képfeldolgozás és megjelenítés! (Lehet, hogy 10, majd még alaposabban szemügyre veszem.) A panel csak 3x8-bites, a plusz bit(ek)et (a félprofi monitorokhoz hasonlóan) ditherezéssel teszi rá. (A ditherezés természetesen nagyon halvány [a 8 bit legalsó bitjét érinti] és csak pár centiről látszik.) [Ha valaki kíváncsi, hogyan lehet ezeket megállapítani, szívesen leírom.]

    Örülünk, Vincent! :)

    Más. Megbízható forrásból úgy értesültem, hogy az LF6...-osok mind valós 100Hz-esek!

    (#72605) CortezX: Ha szeretsz 3D-ben filmezni, akkor simán megéri! Nagyon szép a kép 3D-ben is (főleg, ha rendesen beállítod) és nincs szellemkép! Megfelelő beállításokkal (tér +5, nézőpont -10...-5) jobb lehet a térhatás (élethű mélységélmény) mint a moziban! (*)

    * Ezt nem hittem volna, de (csak) most néztem meg a SW7-et és nagy csalódás volt térhatás szemponból, nagyon kicsire volt véve a mélység. Nem tudom, eleve ilyen-e vagy a mozisok hitték magukat nagyon okosnak, hogy jobb lesz, ha kisebbre veszik a parallaxist (közelebb csúsztatják egymáshoz a két nézet képét)... Az cirkálók úgy néztek ki, mint egy néhány méteres makett. Pedig a technikában benne van, hogy akár úgy is kinézhetnek, mintha többszáz méteresek lennének. És tévén a fenti beállítással (ez esetben nézőpont -10-en) olyan is lehet!

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dezz #72607 üzenetére

    Tipp: ha valaki szép kontrasztos képet akar, ne a Dinamikus kontraszttal szórakozzon (ez itt csak egy digitális effekt, ami rajzfilmszerűvé teszi a képet [Élénk módban jó magason van és nem lehet állítani]), hanem: 1. Feketeszint Alacsonyra. 2. Gamma Magas 1-re. [Kontraszthoz nem nyúlni, Fényerőhöz is csak ha muszály {feketeszint finomhangolása}, a világosságot a Háttérfénnyel állítani!] A minőségien éles képhez Élesség 0 (nem homályosít, ilyenkor kapni az eredetit), max. 15, efölött csak idióta (mértékű) élkiemelést csinál! (Akkor már inkább a "Szuperfelbontás", az élkiemelés nélkül élesít, de ezt is inkább csak SD csatornáknál érdemes bevetni.)

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz lowzor #72609 üzenetére

    Korábban volt itt linkelve egy hitelesnek, bennfentesnek tűnő táblázat (magam is linkeltem), talán onnan. De ha legközelebb MM-ben vagy más helyen járok, ahol lehet birizgálni és lesznek még kitéve 2015-ösök, magam is meglesem. Eddig a 65xV-re koncentráltam.

    ui. a topik hozzáértő törzstagjainak jelezném, hogy nem szeretném és nem is tudom átvenni senkinek sem a helyét, leginkább tévévásárlásom okán tűntem itt fel. ;)

  • dezz

    nagyúr

    válasz sixpak #72618 üzenetére

    Az numerikusan nem befolyásolja a képtartalmat, annyit csinál, hogy visszaveszi a háttérfény intenzitásának maximumát. A 100-as beállítás már csak 75-öt, illetve 50-et fog "érni", stb. De hát manuálisan is vissza lehet venni a háttérfényt... Sötétben kell is, az alap 100-as (Eredeti módban) elég magas.

    A képtartalmat illetően az Alacsonyra vett Feketeszint szabályos képforrás esetén a numerikus 0-ra állítja (adott háttérfény melletti legsötétebb árnyalat) a feketét.

    (#72619) direwolf: Első körben EIZO Monitor Test 21-es lap, szürkeárnyalatok (256 fokozat). RGB full range mellett minden lépcsőnek meg kell lennie, alapbeállításokon. Innentől el lehet kezdeni csökkenteni pl. a Kontrasztot. Ha egyre több lépcső tűnik el (olvad egybe a szomszédjával), akkor 8-bites a vezérlés és megjelenítés. Ha nem, az csak úgy lehetséges, ha több mint 8-bites a vezérlés és megjelenítés.

    A ditherezést úgy lehet "tetten érni", hogy pl. 8 bit natív +1 bit dither esetén 50%-ra vett kontraszt mellett a páros lépcsőfokok "simák" maradnak (egész számra jön ki a 2-vel osztás eredménye), a páratlanok pedig halványan bizseregni fognak (fél egészbitnyi többlet), 50%-nál lejjebb pedig ismét kezdődik az összeolvadás. +2 bit dither mellett 25%-os kontraszt mellett 3 fokozat ditherezés és minden 4. lépcsőfok "sima". (De már az elején, 100%-ról indulva látszik a különbség a +1, +2, +3 bit között.)

    Bővebben: 10 bit vs. 8 bit (3. szakasz)

    (Volt egy linkem olyan képekre, ahol négy sorban volt kiterítve a 256 fokozat, így egy fokozat 4x szélesebb volt, ahol jobban szemügyre lehetett venni a finomabb dolgokat, de most nem találom.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz sixpak #72621 üzenetére

    Végülis egyre megy a kettő (Energiatakarékos mód v. háttérfény levétele). Csak az utóbbihoz egy szinttel lejjebb kell menni a menüben. Egy abszolút kezdőnek talán tényleg nagyobb merészség kell ehhez, nem tudom. :) Én leginkább páromnak ajánlanám az elsőt a nappali-esti tévézés közötti váltáshoz - ha nem lennének beállítható profilok, amik között még könnyebb váltani.

    Viszont a Fényerőt ne birizgáljuk! (Tévén.) Az digitálisan tologatja felfelé vagy lefelé az értékeket (és 0 alatt nincs semmi, minden sötétárnyalat fekete lesz, vagy a világos árnyalatok mennek fehérbe). Akkor érdemes hozzányúlni, ha a képforrás digitális feketeszintje nem esik a 0-ra megjelenítéskor (Alacsony Feketeszint mellett). De ez elég ritka.

    (#72622) Beni2360: Az "Energiatakarékos mód x" és a Háttérfény ugyanúgy a háttérfényt befolyásolja. Ha 45-re állítod az utóbbit és pl. közepesre az elsőt, az annak felel meg, mintha mondjuk 22-re állítottad volna a másodikat (a pontos arányokat nem néztem). Ez leginkább kényelmi beállítás, nem kell eggyel lejjebb menni a menüben és kevesebb fokozatot kell lépkedni.

    45-ös Fényerőnél nem mennek feketébe a sötétárnyalatok? Vagy Magasra tetted a Feketeszintet?

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dezz #72624 üzenetére

    Közben azért leteszteltem, nem csinálják-e azt az Energiatakarékos beállítások, hogy eleve alacsonyabb feszt adnak a LED-eknek, 100%-os PWM kitöltés mellett is sötétebb képet eredményezve, de nem. (Annak, aki érti.) A Háttérfény beállítást "modulálja".

    (#72625) CortezX: Szerintem amúgy az UHD sem haszontalan dolog, még 42"-es méretben sem. (Pár év múlva én is váltok majd. Addigra a lányom sem lesz kicsi a 42"-hez. Hacsak nem költözünk addig nagyobb lakásba.) De a 3m tényleg kicsit sok neki. Viszont az FHD-hoz általában ajánlott 1,5-2m-ről már jól látni a különbséget FHD és 4K filmes kép(!) között. (Ahogy látszik a különbség innen az FHD filmes kép és a pixeléles CAD, stb. kép között.) Kihasználni is kevéssé lehet egyelőre (bár az FHD-t felskálázza, de persze az is csak egy bizonyos távolságból látszik).

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Beni2360 #72627 üzenetére

    Vagy mennek, csak még nem feltűnő mértékben. Bár nem tudom, hogy az egyes szolgáltatók mennyire nyúlnak bele a képbe (miközben többnyire kisebb bitrátán újrakódolják). UPC-nél a legtöbb csatornán rendben van a feketeszint (is).

    Az analóg éra kicsit más volt, ott a Fényerővel és a Kontraszttal is játszani kellett az optimális eredményhez, mivel a Kontraszt nem csak a fehéret mozgatta, hanem a feketét is (középszürkéhez képest közelített-távolított) és utána a Fényerővel kellett az utóbbit a helyére tenni. Akkor is az utóbbihoz kellett nyúlni, ha az adott csatorna feketeszintje nem volt a helyén, ami az analóg rendszerben könnyen el tudott mászni, mire a kép a fogyasztóhoz ért.

    LCD (v. "LED") tévéknél ezek digitálisak. A Kontraszt a fehéret mozgatja a feketéhez képest, az utóbit nem befolyásolja (*) (lényegében egy szorzási művelet). A Fényerő továbbra is a feketeszintet tologatja (hozzáad vagy levon a megjelenített értékekhez/-ből). 8-bites panelnél a megjeleníthető tartomány 0-255, így ha nagyon tologatjuk, a sötét árnyalatokból fekete lehet (0 alá nem mehetnek), vagy a világosakból fehér (255 fölé nem mehetnek). Az alap 50-es Fényerő az, ahol nem ad hozzá és nem is von le a megjelenített értékekből.

    [Videózásban limited range-et használnak, 16-235/240, de megjelenítéskor ezt átszámolják 0-255-re.]

    Ha nem lehet külön állítani a háttérfényt, akkor alapvetően a Kontrasztot kell csökkenteni, ez egyenletesen csökkenti a kép világosságát, anélkül, hogy numerikusan, digitálisan a feketébe tolná, mint a Fényerő. Az utóbbi fent maradó funkciója a forráskép esetleges nem megfelelő feketeszintjének helyére tétele, tehát hogy a megjelenített 0-ra essen.

    * Ritkán kombinálva van a Kontraszt és a Háttérfény, különféle módokon, ilyenkor persze a feketeszint is módosul, de nem digitálisan, hanem a háttérfény módosulása miatt.

    (Monitorokon kicsit máshogy van, ott a Fényerő állítja a háttérfényt [nincs szükség az értékek, ill. feketeszint tologatására], a Kontraszt ugyanaz, mint fent.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz #94529552 #72629 üzenetére

    Az említett 21-es lappal (Gradient fill) nézve azt csinálja, hogy az 1/3-os világosság körül növeli a világossági különbséget (meredekebbé teszi a gamma-görbét), a két végen (fekete és fehér közeli árnyalatok) pedig lecsökkenti (ellaposítja a görbét, összességében egy döntött S alakú görbét képez). Ettől is kontrasztosabb lesz a kép, de egyben rajzfilmszerű is. (Olyan "túlvezérelt".)

    (#72630) Beni2360: A videótechnikában jelátvitel során nem RGB-t használnak, hanem az analóg érában YUV-t, a digitálisban pedig YCbCr-t. Y: ~világosság, U, V, Cb, Cr: színkülönbségi jelek. Ez egyrészt lehetővé tette, hogy a világossági információt (amire érzékenyebb a szem) nagyobb sávszélességgel/felbontással/bitrátával tárolják vagy továbbítsák, mint a színeket adó színkülönbségi jeleket. Másrészt könnyebben szabályozhatóvá tette a színtelítettséget, a világosság befolyásolása nélkül. Az analóg érában a jeltorzulásokból eredő túllövéseket (ami a sötét árnyalatok feketébe, a világosak fehérbe "veszését" eredményezte volna) úgy kerülték el, hogy nem használták ki teljesen a rendelkezésre álló feszültségtartományt, így a kisebb túllövéseket után lehet állítani (a helyére szabályozni a jelet), akár a jeltovábbítás során, akár a néző a saját készülékén. (A Brightnesst egyébként eredetileg Black Levelnek hívták, csak az nem volt eléggé közérthető.) Ez a dolog több okból a digitális érában is követésre került, oly módon, hogy a 8 bit által rendelkezésre álló 0-255 (full range) tartományból alapesetben Y-nál a 16-235, Cb/Cr-nél a 16-240 tartományt használják ki (limited range). A megjelenítés során természetesen átszámolásra kerül full range RGB-re. (Normális esetben a digitális érában már nincs szükség a néző manuális beavatkozására.) [Ezt is offba tenném, de talán nehezen tudnád elolvasni.]

    Nehéz innen megmondani, de először a helyére tenném a feketeszintet a Fényerővel (ha szükséges), a világosságot a Kontraszttal, majd ehhez igazítanám a színtelítettséget. Mást nem lehet rajta állítani?

    (#72636) direwolf: IPS-en jól látszanak a lépcsők (256-os range), még a fekete és a fehér közelében is kivehetők. Azt is látom, hogy most nem full range az átvitel a PC-től. Azt így is csinálja, hogy full feketénél lekapcsolja a háttérfényt. Viszont szokásos dimming, úgy tűnik, nincs ezen a tévén (32LF650V).

    Azt hogy érted, hogy YCbCr 4:4:4-nél nem teljes a színtér?

    Ha nem látsz sávosodást és a sávok, törések "vándorlását", miközben állítod a Kontrasztot, Gammát, stb. (még ha nem is tudod kivenni az egyes lépcsőfokokat), akkor az a tévé sem sima 8-bites... Szerintem egyébként "titokban" sok tévé rendelkezik 9+ bites képfeldolgozással és megjelenítéssel (ditherezéssel), mert a sima (3x)8 bit a korábban írtak miatt egyszerűen nem elegendő az elfogadható minőséghez. (Más kérdés, hogy HDMI-ről "azért se" tudnak még fogadni 3x8 bitnél többet.)

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dezz #72641 üzenetére

    (direwolf: Pontosabban, 9-10 bitnél is látható némi sávosodás és "vándorlás" pl. kontrasztállítás közben, csak sokkal enyhébben, mint 8 bitnél. Bár ha eleve nem látod tisztán a 256 lépcsőfokot és ezek váltakozó összeolvadását, nehezebb megítélni, viszonyítási alap nélkül, hogy ez most éppen durvább vagy enyhébb. 8 bitnél mondjuk a 128-as range fokai is kezdenek összeolvadni 50% kontraszt [ez nem feltétlen az 50-es beállítás] alatt.)

    (#72642) sixpak: Ha nem is arra készültek, nyilván látni a különbséget. Pl. a nagyobb felületű finom átmenetek mindig egyenletesek, sávosodásmentesek maradnak. (Már ha a dekódolás, átvitel és megjelenítés is megfelelő.) 8-bites videókon gyakran sávosodnak a hasonló részek, ami főleg sötét árnyalatoknál észrevehető.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Buckey #72647 üzenetére

    Nem tudom, milyen leírást követtetek, de ugye a Feteteszintet Alacsonyra állítottátok és a Háttérfényt a környezeti fényviszonyoknak megfelelően állítottátok be? Nappal 80-100, sötétben inkább 70-80, ilyesmi. (Alapesetben Kontraszt marad 100-on, Fényerő 50-en.)

    Én is féltem a nem elég jó feketétől és a glowtól egy VA után, de kellemesen csalódtam (32LF560V). (Bár először kicsit rám ijesztett az alapból 100-as Háttérfénnyel és talán a Feketeszint sem volt Alacsonyon.)

    Nem tudom, prociban és ramban van-e különség az LF63x és LF65x kötött, de nálam is 04.01.00 van és kellően gyors a menü. (Ez cserekészülék, korábban írtam róla, az előző nálam is elég lassúcska volt, SW verziót elfelejtettem megnézni.)

    (#72648) direwolf: Az sRGB és a Rec. 601 (SDTV) és 709 (HDTV) színtere megegyezik. Persze a konverzió behoz némi sávosodást. Illetve a limited range - full range nem megfelelő kezelése okozhat gondokat, de az elkerülhető.

    (#72649) asdxv: Ilyen van? Biztos vagy benne, hogy VA-s?

  • dezz

    nagyúr

    válasz lowzor #72649 üzenetére

    Közben jobban visszaolvastam, látom, egyes példányokat VA-val szerelik. Érdekes.

  • dezz

    nagyúr

    válasz Buckey #72653 üzenetére

    Milyen messziről nézitek, hogy az Élesség is 25-ön van (erős élkiemelés) és a Szuperfelbontás is Magason? :F

Új hozzászólás Aktív témák