Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #8 üzenetére

    Jaja, 1.31 itt is. Nem megy a termelésnél az túlvásárlásos csalás sem, meg a mágusok és családjuk is fele annyiszor lőnek. Sokkal jobban kiegyensúlyozott.

    Bár ebben a Life csomagban a Heroism aaannyira durva... hirtelen nem tudok ellenszert... még counterezni sem tudja a gép, fullos egység seperc alatt, 2 mp/kör vagy 12 mp csatában... röhejesen jó.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    válasz Egon #52 üzenetére

    [Ha nem volt még linkelve.]

    Nem teljesen világos, de lehetséges, hogy ezen keresztül nyomulva az ezernyi bug is javításra került. Nem működő varázslatok, képességek, tárgyak tulajdonságai stb. a neten van valami doksi erről, gyakorlatilag béta a szoftver.

    A legbiztosabb mégis az volna, ha megvenné a jogokat Sid Meier bácsi és kiadnák a Civ4 motorral. Ők legalább kijavítják a hibáikat és nem hagynak félbe projekteket.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #52 üzenetére

    Hehe, jó látni, hogy élünk, Egon:)!

    Már majdnem visszatértem MoM-ra, de a KB-t be akarom fejezni impossible + veszteség nélkül, ez már szívügyem. Lvl20 vagyok egyébként, egész jól sikerült belőni a karakterfejlődést, nincs töltögetés. Az a boss pók sem volt annyira durva, elsőre lement. Elfeknél vagyok most... azért már várom, hogy vége legyen, itt nagyon sokat kell harcolni ezen a szigeten, kicsit időhúzás feeling. MoM valahogy jobban piszkálja a fantáziámat... mondjuk ez háromhavonta megtörténik :).

    riplájok:
    1. Néha én is ingatom a fejem, ahogy a kezdővárost elhelyezi, az néha tényleg gáz. Nálam hangulatfüggő, néha van kedvem csakazértismegmutatomozni. Diplomácia: csalásra mire gondolsz?
    2. Ilyet még minidig nem csináltam... érdekös. Bevallom MoM-ot nemigen játszom impossible fokozaton, mert tényleg atomnehéz. Túl sok mindennek kell összejönnie, hogy nyerjek. Pölö diplomácia, ellenfelek, meg hogy milyen varázslatokkal jönnek. Ha egy korai arkangyal berepül, az sz*rügy. Nem beszélve a nódos-runios monszter spawnokról.

    Az a hsz amiben a KB nem volt benne, az vagy fél éves... nem is hallottunk még akkor felőle:)!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz Egon #55 üzenetére

    Még egy pár apróság.
    Mivel maximalista vagyok, arra törekszem, hogy minden hősömön fullos varázstárgyak legyenek. Ennek érdekében az összes varázstárgy megidézett (Create Artifact, az Enchant Item nem jó!). 4 db távolsági harcossal szoktam menni (nekik varázsbot kell, no meg fejenként 2 gyűrű), illetve Warrax-nak a bot mellé 1-1 gyűrű és páncél, Alorrának ugyanez, csak bot helyett íj.
    A varázsbotoknál +6 Attack, Flaming (még +3 Attack), +3 Defense, és valami szabadon választott, hogy ne egyforma botok legyenek (+4 Spell Save, stb. de mindenből a max).
    A páncéloknál a lemezvérteket érdemes preferálni: plusz defense bónuszt adnak (illetve tetszik, hogy +4 Movement-et is rájuk lehet akasztani). A gyűrűknél alap a +4 Attack és Defense, illetve a +3 Movement, meg egy szabadon választott tulajdonság.
    A 6 hősből álló csapat így 8 Movement ponttal rendelkezik (Alorra és Warrax 9-cel), és így a Sky Drake-ek kisakkozása sem nehéz (akiken - a mágia immunitás ellenére - fognak a lövedékek ezekkel a botokkal). A csapat természetesen kap egy Pathfinding-et és egy Water Walking-ot, így 16-ot tudok lépni velük körönként (Wind Walking-gal "csak" 9 lenne, és sokkal többe is kerül a bevarázslás és a fenntartás - igaz, cserében nem a leglassabbhoz igazodik a csapat sebessége).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Egon #58 üzenetére

    Egyébiránt szvsz elég sokféleképpen lehet boldogulni. Egyszer a játék elején beállt hozzám 3 db Wolf Raider. Warlord voltam, és ha jól emlékszem, már eleve volt 20 tappontjuk. Végigtrappoltam velük a térképen (hármat lépnek körönként, az elég jó), és pikk-pakk levertem mindenkit (Ultra Elit egységként szinte minden nagyon jó, ezek meg azért az alapegységeknél erősebbek voltak). Persze a node-okat elkerültem, meg szerencsémre nem akadtam össze Paladinnal, vagy éppen Pikemen-nel, de pl. az íjászokat nagyon gyorsan lerendeztem (általában a 2. körre odaértem, és közelharcban esélytelenek).
    Érdekes az egységek relatív ereje is. Sok egység nem éri meg az árát. Pl. a törpéknél a Golem elég gagyi, a Hammerhands sokkal használhatóbbnak tűnik. A trolloknál a War Troll a nagy kedvenc. A beastmen-eket nem szeretem (a kentaur és a mino is felejtős szerintem), a sötételfeknél szinte mindegy mit favorizálsz (nagyon ütős mind). A sárkányoktól leginkább a Doom Drake jött be, bár nagy veszteségek tudnak születni (jól jön az Adamantium, ha van). Az összes repülő lény érzékeny a távolsági fegyverekre, ezért nem szeressem őket. A fenti világban bírom a Longbowmen-eket, a papokat és Pikemen-eket, a Paladin-t és az Elven Lords-t, a parittyásokat, a Horsebowmen-eket, a Griffeket, a Ranger-eket, a Berserker-eket és a barbár lovasokat (a throwing nagyon ütős képesség), a Wolf Raider-eket. A szarvasbogár, a sárkányteknős és a Jovelineer sem rossz végülis (bár az első kettő ütős Attack és Defense értékeire erősen rácáfol, hogy egy Paladin sz*rrá szedi őket). Az orkoknak nincs egy darab normális egységük sem.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • tdd587

    őstag

    válasz Egon #64 üzenetére

    Azért amikor már mindennek össze kell jönnie, hogy egyáltalán életben maradjon az ember - az szerintem már nem szórakoztató. Nekem pont az általad leírt kínszenvedés az, ami értelmetlenné teszi ezt a fokozatot. Impossible = csak akkor nem töltesz vissza 5 percenként állást, ha nagyon nagy szerencséd van.

    Ha egyszer sem töltötted vissza, akkor nem szóltam...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #64 üzenetére

    Ne kísérts, ne kísérts:)))! Már nagyon unom, de hát be kellene fejezni... szép sztori eddig, érdekel a folytatás. Én nagyon jól emlékszem, milyen nehéz ez a fokozat, nem szeretem igazán. Leginkább az zavar be, amikor egy nódból vagy ruinból kipattan egy rohadt erős sereg. Na akkor vége van. Mikor az első körökben megjelenik egy csapat fantomharcos a főváros mellett... phű.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz Egon #68 üzenetére

    Ez már az a stádium, amikor tulajdonképpen meg van nyerve a parti, csak idő kérdése a lebonyolítás. Csinálhatnám azt is, hogy kiválasztom a 3 legjobb várost, azt bevédem 2-2 hőssel, és bekkelek addig, amíg meg nem idézem az összes szükséges varázstárgyat. Ha közben leverik a többi várost, hát legyen: max. tovább tart a sok idézés. Ez alatt le lehetne gyártani 6-8 ütősebb egységet (pl. a longbowmen + paladin vagy elf lord kombón kevesen jutnak át), amivel aztán bevédi az ember a fővárost, aztán megindul a hősökkel (amik ennyi idő alatt félistenek lesznek), és csak a térkép széle állítja meg.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Egon #68 üzenetére

    Mellé ment

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #77 üzenetére

    Nálam egyértelműen Heroism. Félelmetes fegyver a legelső pillanattól és nagyon sokáig.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #79 üzenetére

    Mire megvan a Crusade, ami nagyon ritka spell, asszem 1000 mana körül van, addigra már általában egyenesben vagyunk:). A Heroism attól tetszik, hogy alapból 100 mana, csatában meg 20. A tojáshéjjal a seggükön az elf íjászok azonnal bevethetőek, harapnak:)!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #81 üzenetére

    Hát én semtom... :)! Próbáld ki egyszer, nekem bejött. Nem annyira durván, mint a Civ IV-ben, de mégis sokat számít a játék eleje, területfoglalás, neutral várfoglalás. Phantom Warriors szintű hatalmas lökés a Heroism.

    A legjobb hír mégis az, hogy a KB-t lefejeztem, szóval én is vissza MoM-ba!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #84 üzenetére

    Egyelőre bemelegítésnek csak normálon kezdtem egyet (nem töltök vissza állást, ennyi a nehezítés), de a jól bevált módszert használom. Emlékszel, a managyártásos dolog. Alchemy, artificer, runemaster... valahol meglesz az a hsz, ha nem, szólj. Imádom körönként duplázni a befektetett manát... immádom.

    Tényleg azt hiszem írtad, hogy a create item/artifact nem jó... igazából annyira nagyon nem értem, hogy meg sem mertem kérdezni miért. Olyan itemeket csinálsz, amilyeneket akarsz... én csak előnyét látom. Most pölö egy hősöm van csak (így dobta a gép, ez van), B'Shan, az egyik leggyöngébb, de egyedül megy városokat foglalni, a fősereg csak mágustornyok ellen van bevetve. Együtt lenyomják a mágust, B'Shan körbeszalad, lenyomja a neutrállá vált városokat és mire felzárkózik a fősereghez, addigra azok már ott vannak a következő ellenfél tornya alatt.
    Nulla fenntartással B'Shan stoningol az íjával (+damage és +hit), pajzson van resist element, resist magic, +nemtomhány def, és a gyűrűje +sok movement, endurance, water walking. Ez utóbbi a legelső kreált cucc volt, csak Create Item, nem Artifact. Szerintem tökjó dolog.

    1410 júliusában elvérzett az első, 1411 júniusban a második ellenfél, épp a harmadik feje felett gyülekeznek a felhők. A myrran nem tudom mit csinál, egyelőre nem tudok/akarok átmenni. Remélem nem túl nagy földrészen kezdett.

    Épp most kaptam meg a Gorgont a második eltávozott varázslótól. Az első Rjak volt, ghoulokra pazarolta a drága manát... pórul járt. Valszeg a harmadikat is sikerül majd lenyomni, aztán benézek néhány ruinba, hátha van valami értelmes... eddig sajnáltam rá az időt. (Lerohanásos taktika nagyon könnyű ezzel a bejáratott kombóval.) Még hagyom a myrrant erősödni, nem zavar sok vizet... majd ha átjön, akkor. Igazából a nódolás/ruinolás a kedvenc részem, hátha könyv van benne, vagy hiró... magasabb fokozatokon abszolút nincs rá idő, szóval most élvezkedem.

    Itt nem néztem a KB fórumot, majd most... okéj.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #86 üzenetére

    Artificerrel mindkét varázslatot megkapod, és így az Enchant Item gyakorlatilag fölösleges: cserealap, hiszen mindent meg lehet csinálni Create Artifacttal amit Enchant Itemmel, ugyanannyi manába kerül. Jól jön az elején beszerezni néhány fontos spellt. A Create Artifactot általában nem adom:)!

    Nem elhanyagolható tény, hogy a legtöbb varázslatot, amihez könyved van, Create Artifacttal bele tudsz préselni egy cuccba. Tehát a varázslatot még használni sem tudod, mert valahol a könyvben van, de cuccba már belepakolhatod. Aztán ott van az is, hogy spelleket, töltetekkel is belerakhatsz. Pölö egy bot, amiben vár 5 darab Phantom Warrior, hogy megidézd, minden csatában. Szintén elég jó.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #86 üzenetére

    Kihagytam: a mana azért nem probléma, mert ezzel a kombóval egy 50 manába kerülő +2-es sword azonnal beolvasztható: ez plusz 100 manát jelent. És elég korán már körönként megy: először +1-essel (38 mana -> 75 mana), aztán +2 és így tovább.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #90 üzenetére

    Jaja, plusz még warlord vagyok én is... a 3x2 könyv nagyon kevés, de normál fokozaton elmegy. Ha valami címet kihagysz, akkor azonnal wind walkingot is tudsz itembe pakolni, estleg fire breathet... hosszú a sor, érdemes próbálgatni. Könyvválasztástól függ.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #94 üzenetére

    Nem igazán Tumu a lényeg, hanem a Heroism:). Armsmaster x8: ha semmit nem csinálsz vele és csücsülteted a városban, ahol az normál egységeket gyártod, hát az utóbbiak elég komolyan lépkedik a szinteket.
    Azóta mondjuk már van egy Holy Avenger + Stoningos kardja, +sok satöbbivel, már vagdalkozik vele...

    Szerk: a repülést miért nem szereted? Földi egységek csak nézni tudják őket... nálam aki teheti repül... pláne hogy 63 manáért megvan egy Flightos artifact, azaz 3 movement, +1 sight alapból, egyéb bónuszokkal még durvább persze, nem kell a Magic Spiritekkel szenvedni a felderítésnél, Endurance-ozni satöbbi... pillanatok alatt körberohan az első hős... és gyakran talál fantom warriorozható városokat. És mivel mana meg nem fogy a Spiritek miatt, nekik lehet esni, van miből.
    Mondjuk egyébként -20>x> -50 -en van a mana folyton, mert managyár van, ennyi lazán visszatermelhető, és mindenre jut elég, hogy varázsoljak. Mana shortage idején meg szélesen szoktam mosolyogni... az ellenfeleknek nagyon kemény tud lenni.

    Myrran: egyetlen ok miatt nem használom: pont a játék legeje lenne az izgalmas, de a túloldalon ez szvsz elveszik, unalmasabb.

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #99 üzenetére

    Na, kezdem én is az impossible-t. Midőn 1403 márciusára levertem két ellenfelet, azt hiszem továbblépek, kevés a hard. Vagy hagynom kéne őket kiépülni;)?

    Én pont fordítva vagyok ezzel.. én is távolsági fegyvereseket használok (hehe, emlékszel, mikor még patch előtt kétszer lőttek a mágusok? be szép idők voltak...), és éppen ezért repültetem őket, hogy ne üsse le őket holmi szárazföldi gyalog. Az ő távolsági támadásait kivédendő meg ott a Guardian Wind, itembe is pakolható, meg egyébként is jó.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #101 üzenetére

    Én nem vagyok olyan biztos benne... :). Ugyanis addig próbálgattam a könyvkombókat, hogy mikor milyen extrákat tudok berakni a cuccokba, hogy valahogy a hardból normálra állítottam közben. Szóval azért voltak olyan gyöngék... gyanús volt... 1403-ban két mágus mínusz az ritka... ez van.

    De most már tuti hard, imposs pihen. Ez így élvezhető.
    Emlékszel amit mondtam Zaldronra, hogy Heroismmal milyen durva? Na most legutóbb pont összejött: megérkezése után semmi mást nem csinált csak ült és nézett. Heroism adott neki (néhány egyéb bónuszon kívül) 12 sage rp-t és 30 manát.
    A wand egyébként azért lehet jobb, mint a staff, mert sokkal olcsóbb ugyanazt beletenni... szóval 120 manáért kapott egy +10 spellpointos wandot.
    Tehát: még a piacnak örül a falu, mikor 12 ponttal (könyvtár még sehol) megy a spell research és 20 (saját alap) + (30+10)/2 (Zaldron a várban a wanddal) azaz 40 manapontot tudok elkölteni körönként. Mivel megy az artificer+runemaster kombó, ez ugyanennyi extra mana/ kör. Mondd, hogy nem nagy előny... de-de :K!

    A myrran oldalt nem szeretem, de ez nem azt jelenti, hogy ne játszottam volna jópárszor azon az oldalon. Nagyon nem hiszem, hogy erősebbek lennének a ruinok-nódok, nem. Ugyanúgy ott a rahedli védetlen spelles meg +20 goldos ruin, nódok dettó. Ugyanúgy lehet gyűjtögetni az elején, nem éreztem különbséget. Lehet véletlenül felnyomtad a Magic Power-t strongra:).

    Nem vagyok nagy káosz fan, Hellhoundokkal gyorsan nagy előnyre lehet szert tenni, kevés mana, kis fenntartási költség, és nagyon hatékony. Nem olyan vicces folyton gyártani őket. Káosz csenel így nemigen van nálam, de egyébként sem szerettem, pont a random miatt. Meg a többi dolog, amit felsoroltál. Egy Endurance tuti, esetlegesen egy Pathfinding megy a távolságikra a védő varázslatok mellé, általában elég, ha el tudnak lépni és aztán támadni, ha nyakunkon az ellen. Sok távolsági ellenegység esetén, ha nem tudom tutira megvédeni / gyógyítani / feltámasztani a sajátjaimat, akkor meg egyszerűen nem viszem csatába az íjászokat/papokat/etc.. Lűdözgessék a Guardian Spiritet, csak röhög az egészen. Közben persze mágiával mehet az aprítás. Unikornis pöpec dolog, vörmökkel együtt... teleport ruleZ. Általában flee a vége, így több egység maradhat életben (ha nem, idézek újakat). Aztán ha a nagyja távolságit leszedtem, akkor jön a fő bagázs, tapasztalatot gyűjteni.
    Egyébként a hullámokban támadás talán a legkézenfekvőbb és legjobb taktika. Mindig van a közelben néhány Spirit, ilyen-olyan, csak arra, hogy előtámadjak/meneküljek vele, mindezt csak azért, hogy elfogyjon az ellenfél mágus manája, és így nem tud meglepetést okozni, mikor a fősereg jön aprítani.
    Elején városfoglalás, tökugyanez. Ha már megvan a 20 manaköltés/kör, akkor hiró, cucc, minden nélkül bármekkora (nem távolsági) városnak neki szoktam menni, lehet az akár 8 db swordsman,halberdier, mindegy. 4-5 magic Spirittel körbeveszem a várost (runemasterrel ez 23mana/db), aztán egy fordulóban betámadok minddel, csatánként megidézek 2 fantomharcost, aztán flee. Mindig jól jön egy kiépített város.

    Repülés azért jó, (nálam minden hős az itemek miatt, ha van Flight akkor mindenki más is), mert azt támadok akit akarok, földről repülőt ők nem tudnak. (Kivétel van rahedli, breath, throw... stb, nem sorolom) Jó nézni, ahogy állnak és várnak a földi egységek, mert nem tudnak megtámadni senkit.

    A Guardian Windet be tudod kérni a könybe, ha nagyon akarod. Nekem 3 fix sorcery varázslat van: Fantom Warrior, Floating Island (enélkül tényleg töltögetnék én is), és a Guardian Wind.
    Tényleg, egyetlen esetben szoktam újrakezdeni játékot, ha a kezdő város mellett nincs erdő. Az ugye nulla íjász, nulla bónusz az első két prod boost épülettel... szóval fosh.

    Amiről még érdemes szót ejteni, az a Just Cause. Néha a Heroism-t is feláldozom érte (bár általában megbánom). Olyan hatalmas segítség a játék elején hogy csak na. Én 45% adón sanyargatom a népet mindig, mert szeretem arannyal befejezni az építkezést és átcsoportosítani a kaját. Amellett, hogy a fame csökkenti a városokban az idegbajosságot, az egységek költségeit, jókora esélyt ad egy durvább első hősre. A Just Cause-zal kezdett játékok harmadában Malleus jön elsőnek 200 aranyért. Őt gondolom nem kell bemutatni, arany a szíve...

    Abbahagyom, mert már ez is sok.

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #104 üzenetére

    A Confusionnal is uaz a bajom: random. Lehet, hogy megkapod az irányítását... lehet, hogy áll és néz, és lehet, hogy nem. Én csak nagy buta dolgokra használom... amiből kevés van és nagyot ütnek. Nem kell velük foglalkozni:).

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #108 üzenetére

    Hát igazából ennyi... az a bug, hogy a Spell Charge-ot leveszed az item kreálásnál, de mikor megcsinálod a cuccot, akkor mégis benne van. Most érthetőbb voltam?

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #110 üzenetére

    Én szoktam, és "baj" nagyobb, mint gondoltam. Az ugye egy dolog, hogy ezzel a buggal wandba és staffba ingyen rakható bele spell charge, és nem négy, hanem ötféle bónuszt tartalmazhatnak, de - kapaszkodj meg - bármilyen másik dologgal is működik. Azaz sword, shield, etc.... bármibe bele lehet rakni a spell charge-ot, a lényeg, hogy wanddal vagy staffal kezdd az item kreálást, és aztán levedd a töltetet... utána átkapcsolsz arra ami kell, és ennyi. Gonosz dolgokat produkálok, majd felteszek néhány képet. Öt bónusz, ez kész.
    Első hőssel hardon városokat, (mágustornyokkal akár) lehet porrá zúzni. Egy ellenfél mínusz átlagban az első négy-öt évben.

    szerk:
    Alex: ha van kedved, regisztrálj és itt is értekezhetünk, nemigen tudok másik élő magyar MoM fórumról. Bár ha azt vesszük ez is csak vegetál... de így átnézve a hsz-eket nem rossz ám:P !

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #116 üzenetére

    Tudtommal a játék '93-as és Európában jött ki '94-ben.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #122 üzenetére

    Nem igazán, azokat általában találok a térképen... meg valamelyik ellen is gyakran választja be. A főváros legyen elf:)! Kell a Magic Power nagyon az elején... huhh, nem is mondtam: Archmage feat nagyon durva, imposs-on sokkal kifizetődőbb, mint a Warlord vagy az Alchemy, pillanatok alatt félelmetes mennyiségű manát (ergo sereget) lehet gyártani!

    Zöld könyvekkel tetszettek a Halflingok, de nem érzem jól magam velük... három kaja az oké, de építkezni, ááh.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #124 üzenetére

    Első bekezdéseddel egyetértek.

    A villámháborús taktikában viszont határozott hátrány a gyors faj. Egyébként sem szoktam új várost indítani, csak a főváros elf. Egyetlen kivétel, ha 20+ métetű várost tudok építeni a főváros közvetlen közelében.
    szerk: öt oka van:
    1. egyrészt olyan gyorsan tudok városokat foglalni (akár ellenmágus fővárosát is, imposs-on is), hogy egyszerűen nem éri meg az idő, amíg elkészülnek a settlerek,
    2. lassabban készülnek el a városban a fejlesztések. A villámhadjárat miatt a főváros gyorsan felhúzva folyamatosan, 0 kajacsinálással maxon tud termelni, ez utóbbi befejezhető arannyal, ha kevés van hátra, aztán kaja átcsoportosítás többi városra. Tehát hamarabb kapom meg az über egységeket, építményeket.
    3. Minél több a város, annál nagyobb területet kell figyelni, a gép előszeretettel támad be az elején, minden mindegy alapon, akár hősökkel is. Ha nem tudom megvédeni a városaimat, akkor nincs értelme erőlködni.
    4. Kaja. Bár van Just Cause, és ez a játék első pillanatától már +1 morált jelent minden városban, a kajagyártás megint csak lassít. Valamilyen egységet mindenképp kell városban tartani, bármi történhet (az elején lehet Magic Spirit is), 3000 lakos fölött már mindenképp kell két spearman minimum, ami két kaja.
    Egyébként a főváros - ha jól emlékeszem - a két kezdőegységgel, Just Cause + Shrine-nal 45% adón (ez nálam mindig 45%, ezért nem gond az arany) 8000 lakosig teljesen nyugodt.
    5. Az új városok felhúzása rengeteg időt, kaját és pénzt emészt fel. Egyszerűen nem éri meg, a neutrálokat másodpercek alatt le lehet rohanni. Ezek elég nagyok ahhoz, hogy profitot termeljenek, és ellátják a fővárost is kajával (lásd kettes pont).

    Általában a főváros 9-12000 lakosig kúszik fel, csak utána készülnek a settlerek, addig kinézem a helyet, és előkészítem az Endurance-ozott Floating Island-et. Ekkor a Settler már köbö 3 kör alatt megvan.

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #126 üzenetére

    Én is szeretem az überbrutál városokat. A neutrálok elfoglalása nagyon-nagyon kis erőfeszítés, és halálbiztos. Inkább dolgozzanak nekem, mint senkinek, vagy az ellenfélnek. Meg idegesítőek a rohangáló halberdesek, pláne ha van négy-öt. Lovasok dettó... én inkább elfoglalom a neutrálokat, mielőtt megerősödnének annyira, hogy fölösleges unitokat küldözgessenek a városom felé.
    Ha tényleg nagyon rossz helyre adja a neutrál városokat (F1-gyel ugye látszik, mi a max népesség), akkor porig is rombolhatod őket... 1 fame loss-t megérhet egy jobb város.
    Mire elkészül az első fővárosi settler, addigra már az egész térkép fel van derítve, és odarakom, ahol tuti megvédhető, tuti nagyváros lesz és gyorsan... szóval itt nem látok ellentmondást.
    Imposson egyébként mindig volt 9-12000-es neutrál város, az meg eleve nem lehet nagyon rossz helyen. Védetlenül hagyni várost - pláne a fővárost - számomra _teljes_képtelenség_, mint mondtam, nem töltök vissza állást.

    Persze, hogy a foglalt neutrál városokba is kell két spearman, de azt a kaját lazán kitermeli magából a város maga (!), semilyen extra terhelést nem jelent. A második dolog úgyis a granary, akkor meg pláne... aztán meg, ha értelme van, jöhetnek a settlerek. Nálam alapvetően csak kaját termelnek, amíg be nem biztosítom magam... próbáld csak ki, sokkal gyorsabb. Ez gyakorlatilag ingyen ajándék, hogy gyorsabban fejlődjek a fővárosban, így is kezelem.
    Az, hogy 8 körön keresztül csinálok egy settlert, ami 5-20 körön belül falu lesz, aztán megint sok körön belül város, ami végre értelmes dolgot is tud termelni, jóval lassabb. Szvsz próbáld ki ezt a verziót is.

    Nálam az elején el sem mozdul a két kezdőegység a városból, maradnak bent, az adó azonnal 45%-os, ez bónuszok nélkül +5 arany/kör. Ha nem folyamodsz alkímiához, 10 körön belül megvan a 100 arany, és már megérkezhet az első hős.
    Felderítés kizárólag Magic Spirit és hogy tudjam hova kell menni, Earth Lore. Az elején a full termelő város, és a 3 ruiniokat ellenőrző Magic Spirit miatt - átlagosan - az első 20-30 körben van +100 aranyam +100 manám (vagy ennek más kombinációja), és 3 tökúj varázslatom.
    Ezután már vagyok annyira erős, hogy két-három város felé megindulnak a Spiritek, a hős, 4 db Phantom Warriorral a kezében, és én is tudok varázsolni 3 fantomharcost csatánként. Mana, mint írtam: végtelen. Archmage-dzsel pláne az.

    Szvsz a védekezés nemigen műxik ezen a fokozaton, túl nagy előnyre tesz szert az ellenfél. Én imádom nézni , ahogy gyűjti a seregét a fővárosában, aztán kilép, hogy majd megtámad valamit... ekkor mászik be az ablakon a várakozó 1-2 Magic Spirit, hátuk mögött egy hőssel. Általában 13 fantom az elég.
    Egy ilyen korai győzelem ad esélyt behozni a többi mágust, nem beszélve az "ingyen" kapott városokról, (főváros + 2-3) amivel ő szenvedett, tökhiába. Na meg az extra spellek, lóvé... szóval jó.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #128 üzenetére

    Extra Magic Power! fiiinom!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #132 üzenetére

    Hehehe :K!

    Nincs Confusion még, és meg is bontaná a tömeget, de azért a sör a tiéd:D!
    Megvártam míg Zaldronja is elhasználja a manát (csak életszívása van még Kalinak, korán van), aztán hagytam, hogy a gyalogok üldözőbe vegyék a Spiritet, Zaldron nem mozdult. Jött egy fantom középre, erre már Zorin-Zaldron is gerjedt, köv kör még még egy fantom warrior, bevárták míg Zaldi melléjük ér, tán kettőt, ha kinyírt belőlük, és a hiró már halott. Magic Spirit balra el, aztán lefelé, Még egy fantom, hárman majdnem fullosan leszedték az összes gyalogot, Magic Spirit csak a maradék egy-kettőre támadott.. és kapaszkodj meg, a varázslat a gyalogján egy Guardian Wind! Esélytelen volt, de bevállalta...
    Szerintem most Kali ideges.
    Örültem nagyon, hátha akkor én kapom a köv Zaldront, de nem... így is van még egy hirója egyébként, Rakir.

    És nem is Aureus (ezzel kevertem be Malleust valamikor) jött első hősnek, hanem... talán ismerős lesz a kép:

    Hát így állunk. Elég jópofa kis skilleket hozott most a barátunk:). Vajon nyerek majd;]?

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    válasz Egon #138 üzenetére

    Szerda éjjel már majdnem eljutottam oda, hogy felrakom a DOSbox-ot és vele a progyt, amikor rájöttem, hogy csütörtök van és hajnali kettő óra... de nem adom fel.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #141 üzenetére

    Agreed... dee kezdőegységből kell egy rahedli, az meg kaja...ezt fejtsd ki, hogy csinálod... ehhez kell a Confusion? Engem folyton idézett lényekkel vár, mire odaérek. Vagy a spearmenek adják a Phantom Warriorozás lehetőségét?

    Oberic, a harmadik áldozat most szenved a Spell of Returnnel, 1406 augusztusában. Nála _nagyon_ jól jött a Confusion, érezte, hogy gond van, és elkezdett idézgetni. Pechére Chimera-kat:)))! Na ott aztán minden hős Confusion-özött velem együtt:)! Így járt.
    Mikor mondtad, próbáltam használni az elején is, de amikor egy regular spearman is megdobta a mentőt, utána bevallom, erősen hanyagoltam... így a közepe (vagy vége;]?) felé már nagyon hasznos, nincs apelláta.
    Szóval nálam szinte már csak a Myrran van, épp most jött át egy kis szigetre, amit hanyagoltam, szóval még nem találkoztunk... hálistennek... így nem csökkent a morálja ahogy irtottam a többit. Szóval boldog cserélgetés lesz nemsokára... remélem van Plane Shiftje... :B

    Lehet, hogy kicsit elhúzom a végét, benézek majd nódokba, át kell néznem a másik oldalra előtte, hogy mekkora szigete van... szép lassan már csak az marad a MoMban, hogy hősöket vadásszak, olvastam egyről, amit még sosem láttam, ööö... vájár, mögnézöm... megvan... Rayashack a nekromanta, fekete könyv kell hozzá. Szerintem eddig kimaradt :U.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #150 üzenetére

    Ezt nemtommér offoltad:)!

    Alkímia jól jön első hőshöz, mert gyorsan szétszaladnak másokhoz, pláne imposson, ha nincs léd elég gyorsan, nem kapsz hirót. Egyszer próbáltam elhúzni ezen a fokozaton, de mire megvolt a 200 lóvé, addigra mindenki megszedte magát... találd ki mit ajánlott fel.
    Igen. Egy darab - asszem nomád - spearmant. Hökkenet.

    Szóval az alkímia tudomásom szerint csak arany-mana 1:1 beváltásra jó. Na meg a varázsfegyók az elejétől.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #149 üzenetére

    Értöm már... akkor ez a különbség... kezdőegységek mennek. Én tényleg _csak_ MSpiriteket használok: kettőt lépnek (endurance-szal négyet(!), mindegy a terrain), nem fáj, ha elveszik egy (23 mana, na bumm).
    Gyorsan össze tudok hozni néhányat egy neutrál város mellé, és ha elég a mana, akkor egyenként betámadva "lefantomvarriorozom". Be szép magyar szó:)! Pláne, hogy ha van hősöm, a legelső, hogy repül és megkapja a +4 fantomvwarros fegyverét, akárki is legyen az.. szóval ő is odaér elég gyorsan, száz százalék, hogy bármit elfoglalok. 8 db Wolf Rider + 1 Halberdier is végezte már így...

    Mondjuk az is igaz, hogy ha van valami egy ruinban, akár csak Guardian Spirit vagy Skeleton, akkor sem nézek bele, elég, hogy F1-gyel utána tudom mi, hol volt. Alapból csak felderítenek a spiritek.

    A hősök támadásáról: hát én nem nagyon próbálgattam, olyan ritkán használják a lövöldözésüket, hogy fehér holló. Inkább varázsolnak... még a harcosok is:)! Szerintem "nem a méret a lényeg", ahogy a mondás is tartja... legtöbb (de nem minden) hősnek megvan a kasztja. Egy káosz hős tüzes lövedéket, egy papnő mondjuk szent köpetet, egy gyenge mágus meg alap magic missile-et lőhet... de ez csak tipp. A sebzési különbségek szerintem a támadás típusától függően mások, és az ellen resistance értékével összemérve sebeznek: úgy, mint bármilyen más támadás.

    Über hősök ellen is simán elég nálam a fantom warrior, kettő mindig beteszi a kaput... meg szoktam várni, míg hozzáférek, addig húzom kicsit az időt, aztán varázsolok. Ha a hős kis csapattal van, akkor egyből menekül az ellenfél, ahogy meglátja a hős mellett a Phantom Warriort, nagy seregnél meg lehet örülni, mert nem fut... azaz nem kell üldözni a csapatot, a hirónak ott és akkor vége.

    Az én játékomban nincs nagy változás, építek, harcolgatok, a harmadik most varázsolja a Spell of Returnjét, szerintem lesz még néhány, mert pont az elfoglalt fővárosa mellett jött át a nagy szigetre a myrran. Ömlik kifelé a sok egység... őt egyelőre csak megfélemlítem, gondolom elég szarul esett neki, mikor a két papját és négy horsebowman-jét elintéztem egy (azaz 1) előre resist magic-ezett swordsmannel. Igen, ő volt az egyik kezdőegység, elite már egy ideje:)!
    Hanem nem is meséltem, az Invisibility-t nagyon jól használja a gép! Ez a harmadik, aki most ritörnözik, komplett sereget tett láthatatlanná, csak lestem, mikor a semmiből csatában találtam magam... és az ellenfél nincs a képen... ööö:)! Mindegy, hálistennek már nem kell vele foglalkozni, sajnálja rá a manát... vagyis fogja, ha visszatér.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz Egon #159 üzenetére

    Amúgy elvileg 42-es Attack-ot lehet elérni (mágikus alapú távolsági támadás tekintetében) a hősöknél. Arcane Power-rel, félisten hősök esetén, 25-ös a támadóerő. Ehhez jön hozzá a varázsbot (Flaming tulajdonsággal +9), és a két gyűrű (2*+4). Azért ez már nem rossz...:)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • tdd587

    őstag

    válasz Egon #160 üzenetére

    Csak mire félisten hőseid vannak, ellenfeled már nincsen... ez a bajom a demon lord-dal is, meg a harapós kukaccal, hogy mire van, már nem kell. Mondjuk normálon vagyok. De ahogy olvasom nehezebb fokozaton sem az a stratégia, hogy fejlesztgetünk otthon, aztán a végén megindulnak az angyalok a démonok ellen, meg a sárkányok a behemótok ellen.

    Inkább lecsapjátok őket az elején. Vagy van olyan sztori, amkor előállt a fenti nagy gyűrű háború? Szerintem nincsen, mert ha így csinálnátok, akkor simán levernének már korábban. És mivel nem vernek le, később sem fogtok 1000 mannás szörnyeket idézgetni, amikor 10 magic spirit + combat magic elég egy birodalomra. A hősök meg tényleg ütnek egy idő után mindent, azért durva, hogy egy Lord szintű Taki (nem egy nagy durranás, de valami celeb lehet, mert sok fame-t hoz...) sebesülés nélkül csap le elit lovasságot meg úgy mindent, ami egy városban előfordulhat. Elit Elven lords banda mondjuk azért hagyott nyomokat rajta. De igazából nem kellett volna, mivel idézek mellé 7 fantom harcost és kész. Ennyire mondjuk nem lett volna egyszerű, mivel 4 longbow men lövöldözött a városfal mögül mindenre, ami mozog a mezőn. Meg a first strike miatt szerint lecsapják őket, mielőtt visszaütnének fantom üzemmódban.

    Szóval "szépen" játszva a játékot szerintem a hard tényleg hard, az impossible meg...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #160 üzenetére

    Egon: Jó kis infók, lehet én is tökölök majd a maxolással... bevallom, alaptárgyakon kívül manapság nem csinálok semmi über cuccot... a villámháború hátránya ugye.
    Jaer is megkapja nálam a repülős artifactját, mert csak térképen tud lebegni, harcban már földi egység, és nagyon féltem őt (is).

    Agyaggalamb: üdv kicsiny, de masszív táborunkban:)! Managyártásra én - mint olvastad - más utakat használok, de ezt sem próbáltam még, amit írsz... nálam is áltban powerful a mágia, nehézkes az elején bemenni az én könyveimmel/kombómmal... megvédeni meg pláne. Kipróbálom ezt is!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    válasz Egon #172 üzenetére

    Mi a baj a Djinn-nel? Nálam kapásból elnyom egy counter magic-et elsőnek, aztán meg nem varázsol, hanem odateleportál és nekiugrik a szerinte leüthető egységnek. Azért egy közepes hőst már nem üt le. Persze olyankor nem őt fogja választani. Ha megfogadjuk, hogy többé nincs nemsikerültakkorvisszatöltöm, akkor nagyon meg kell gondolni, hogy kit visz be az ember. Ha felsülnek a web-ek a sárkányokon, túl gyengén viszünk be hősöket, akkor az halál. Persze végre értelmet nyer a recall hero varázslat... ha fel nem sül az is. Vagy addigra nem hal meg. De azt hiszem többet nem töltök vissza állást. Akkor talán nem éli meg mindenki a matuzsálem kort, viszont nem is lesz az, hogy a gyenge hősök miatt bénázok egy node-nál naphosszat. Egy magic spirit beáldozása a node-nál pedig nem csalás ugye, hanem kalkulált veszteség.

    Egyébként a great drake is igen erős, mivel a breath attack is előbb jön, mint a meele. Persze most már tudjuk, hogy a lightning meg armor piercing, szóval a sky drake A sárkány. Nekem a szívem csücske mégis a great wyrm. Demon lord-ot vagy Arch Angel-t meg szinte sosem látok. Kellene egy Bone vagy Black Dragon, olyan király élőholt fajta. És ha lehetne moddolni, akkor egy valóban óriási pókot is raknék bele, meg skorpiót is. Ja és erős szellemet is (ami most van az golyófogónak jó csak). Fehér könyvekkel alig van mit idézni. Valamint egy leech is jól jönne a fekete könyvekhez.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • tdd587

    őstag

    válasz Egon #175 üzenetére

    A távolsági fegyvereknél én azt szoktam csinálni, hogy nem lövöldözgetek 10 km távolságból, hanem közel engedem őket. Sokkal durvábbak az íjászok, ha 2 egységről lőnek. Ilyen szempontból az abszolút csalódás a katapult és társai: semmire sem voltak jók, most a törpökkel egyetlen ágyút sem építettem, pedig nekik alig van távolsági bűntetés.

    A közelharci hősökkel azért lehet nagyokat ütni, csak ott meg mindig ott a kérdés, hogy mi lesz a vége. Lehet beleütnek egyet abba a baziliszkuszba, és nagyon nem kellett volna... sokszor meg veszteség nélkül leszedik az ellent.

    A great wyrm ellen tényleg repülni kell, csak mi van ha pókok védik a node-t, és ők azonnal web-et nyomnak...

    Ja és amit kihagytam: miért nincs vámpír a játékban? Kedvenc fekete könyves lényem lenne...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Egon #177 üzenetére

    sziasztok :)

    Én most new zealand-n vagyok, és egy kis asus eepc-m van, így korai játékokkal nyomulok ha van időm. Így képbe került a MoM is. Ami szerintem is állat jó kis játék még ennyi idősen is. Egyedül az idegesít amikor megtámadom azellen hősét, és elmenekül, megtámadom még egy közelben lévő egységgel, és attól is el tud menekülni...a franc aki megeszi, hogy mindig ő kezdi a kört, és így simán lelép :D....volt hogy már inkább hagytam a rákba, mert csak elvitte az egységeim mozgáspontját.
    Ez tud idegesíteni...talán ez az egyetlen. Éjszakánként szoktam játszani, meg ha esik az eső és nem tudok menni, de az egyik olyan játék amivel jól elvagyok :)
    Én mondjuk elég nagy HoMM rajongó vagyok, olvastam a topik elejében felemlegettétek...de tény, hogy ez a játék is korszakos.
    sok mosolyt!
    b-type

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #175 üzenetére

    Felmerült bennem - minden hátsó szádék nélkül, de tényleg - mekkora poén lenne már csinálni egy játékot, amelyben a gép is tölthet állást:D! Az már milyen durva... megtámad valamit, villan egyet a kép <LOADING> aztán másodszorra már másfele megy:DD!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #181 üzenetére

    Ja, az szemétség tényleg. Nálam annyi, hogy egy PhWarrior és már iszkol. Előtte meg varázsol egyet a barom, már ha van manája.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    válasz Egon #181 üzenetére

    Az már nekem is szemet szúrt.. egyetlen settlert megtámadok, lép egyet, aztán elfut? :F

    Ismerek legalább egy olyan játékot, amelyikben a végén a pontszám függ attól, hogy hányszor mentettél közben. Az nem is hülyeség :K a másik, kicsit durvább, amikor csak Save&Exit van (simán exit meg nincs), ez azért a MoMba erős lenne és nem is igazi mentés.

    Vámpír: rég nem tettem be fekete könyvet (maradjon Balzac a vörös és feketénél), de a Wraith az életlop (tehát akkor create undead is), repül, nemanyagi, fegyverimmunis, akkor elég jó közelítése a vámpírnak, nem? :) persze nem tud Doom Batté változni vagy mondjuk Bad/Good Moon event alatt teleportálni :D , de azért vámpír a lelkem?

    hm, lehet legközelebb feketével indulok és megnézem :D

    Ha már kívánságlista, én AI moddingot szeretnék :U kéne egy script nyelv, amiben az AI viselkedést fel lehetne paraméterezni úgy rendesen. Néha kicsit bosszant, amikor van városfal, és a "butagép" nem jön ki mögüle (ha ez nem lenne, sokkal nehezebb lenne bevenni a városokat egy csomó esetben), még akkor se, ha vannak - teszem azt - wolf riderjei vagy nyolcan, nekem meg kábé négy sámánom, akiknek elfogyott a lőszerük és csak körbecsekkeljük az 50 kört..

    (büszke vagyok: párom a figyelő tekintetem és combat-tippjeim mellett, de amúgy teljesen saját döntésű hadvezér módjára gyíkemberekkel normálon közepes mennyiségű szárazfölddel kék(3)-fehér(6) könyvekkel + channelerrel négy ellenfelet leverve csinált 1650 pontyot :K a végén mondjuk a Terv az volt, hogy az utolsóként talpon maradt Arielt (10 life könyv+charizma) banish, de valahogy Destroy lett és game over, vissza meg ugye nem töltünk :U mondjuk az Ariel-féle Invulnerable* Berserkerek, amiket Warshipekkel droppolt a világon több szigetünkre is, többször, na azok kemények voltak)

    Erre még nem sikerült rájönnöm: annyi a szabály csak, hogy ha kiütsz valakit, akkor ha tud az aktív készletéből készíteni 1000 manát, akkor banish, egyébként destroy? vagy hogy van ez?

    *meg holyarmor, holyweapon, heroism, planeshift(?! ez minek), endurance, true sight, volt azokon minden..

    -- AG

Új hozzászólás Aktív témák