Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
it Az USA politikusai sürgetik Kínát és Oroszországot, hogy rögzítsék: csak ember irányíthat atomfegyvereket, AI nem.
-
Várható a HyperOS a Poco F3-ra is
ma Elkezdtek frissülni a Xiaomi új felületére a Redmi K40-ek, ámde Android 13 alapon megy a dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Puttyos
csendes tag
Én amikor a legutóbb, valamikor nyár végén voltam ott, akkor meg szinte csak 123-asokat láttam , kb. 15-20-at. Az enyémhez kellő alkatrészeket is egy 280-as kombiról bontották le, előttem. Biztos, hogy ugyanarról beszélünk? Mondjuk lehet, hogy már azóta azokat szétbontották, de alkatrész biztosan van, mindenféle. Szerintem.
-
Batman2
őstag
Szevasz
Jó ötlet, én kiváncsian várom !!!
Hátha előbb-utóbb bontósok is megtalálnak minket !
Addig is infónak ideírom: Mrcedes bontó - Rosrétszőlő (Nyiregyháza mellett közvetlen)
Van weblapjuk is.Van egy nagy csarnokuk, tele cuccokkal, akad még benne 123-as cucc is, igaz a tulaj nem túl szimpi (dehát nem is feleségül kértem (pláne, mivel muksó) ), de elviselhetően tudtam múltkorában bótolni vele.
A keleti régióban én csak ezt ismerem, mint nagyobbat.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Der Bosss
csendes tag
Én legutóbb haza alig jutottam! Először elment a hátramenet, majd egymás után a sebességek.
Szétszed, kiderül, hogy a felső munkahenger ,másnap (haverral) irány a bontó, 3000 Ft, majd beszerel, légtelenít, és azóta "király vagy sanyiiii".
Ha szervizbe el tudsz menni, az az első váltásnál kiderül.MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Der Bosss
csendes tag
Érdekes, hogy engem is utolsó erejével is, dehazahozott!!!
A pedál nem esett be, nem tudtam berakni sebességbe. Végig kéne nézned. Pedál, munkahenger, stb. Ja, legnagyobb meglepetésemre, a fék és a kuplung olaj egy tartályból táplálkozik!
Nem tudtam, hogy melyik munkahenger, amig ki nem szereltem.
Mondjuk nem vagyok autószerelő.Más: a hangszigetelőre egyik ismerősöm a hifiboltokban kapható valami akkusztuikus anyagot (asszem ezt mondta) mutatta, amit a hangfalakhoz használnak. Ezt kell méretre vágni.
MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Batman2
őstag
javaslom, kezdd azzal, hogy ellenőrizd a fékfolyadék tartály, szemben nézve jobb oldalán kijövő csövet, hogy nem e törött, repedt !
És nézdd meg a fékfolyadék szintet is a tartályban, hogy van e benne annyi, ami fölötte van a cső kiágazásának !Ha a munkahenger és a fékfolyadék szint is csökkent, akkor nézz szét az autóban a kuplung pedál környékén, hogy nem látsz a folyadék nyomot, illetve megtapogatva a kuplung adóhengert nem e nedves !
Ha nincs folyadék veszteség és nem nedves a henger sem, akkor valahol a rudazatban, vagy a vevő hengernél lehet inkább a hiba.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
A probléma nekem is fennáll bár már kevésbbé a bakok cseréje óta. Több probléma is okozhatja:
1. Az új bakok szarok, kemény anyagból vannak, nem csillapítják eléggé a rezgést. Ha jobban rezonál azóta amióta cserélve lettek, akkor szarok a bakok. Ha valamelyest enyhült a rezonálás, akkor a bakok jók, léphetünk tovább.
2. Valamelyik henger(ek) nem jár(nak) rendesen, nem kap(nak) elég naftát. Ez lehet adagolóhiba (beállítás, vagy nagyon kopott már), porlasztócsúcs, magasnyomású üzemanyagcsövek (amik az adagolóból mennek a csúcsokhoz) közül valamelyik javított, beszűkült (úgy mint Batman2-nek is forrasztott cső volt és össze volt szűkülve asszem).Én tudom, hogy nálam a porlasztók mennek a kukába úgy ahogy vannak, szeptemberben zöldkártya, addigra ki lesznek cserélve Nipponra. Ettől várok javulást bőven, talán lecsillapodik végre a rezgés. Nekem is cserélve lettek a bakok, de sjanos az egyik azóta elkezdett kopogni, szétrázta az alapjárat. Kompenzálás képpen rászoktam picit tenni a dúsítót és akkor nem ráz annyira. Apropó csúcsok: láttam Lucas márkájú porlasztókat is, jó drágák a Bárdinál közel 10K, drágábbak mint a Nippon-Denso. Ennyire jobbak lennének?
[ Szerkesztve ]
-
dpek
tag
Hello!
Nálam az 1.6D fordhoz lett téve merci bak, és alapjáraton úgy rázta azt hittem szétesik a kocsi.
Menet közben nem csak alapjáraton.
Vissza lett téve a szakadt gyári, akkor egyből jó lett.
99% hogy a bak túl kemény.
Puhább bak kell.
Vagy kisebb motorhoz.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
Danny_L.hu
tag
A rajta futó Windows 0.5 az oka . Amúgy fogalmam sincs, de én is tapasztalom. Egyik beindításnál ilyen másiknál olyan az ereje, változó mindig. Én ezt betudtam a kopott motornak és a szar adagolónak, de lehet van valami észszerűbb, konkrétabb magyarázat is rá.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
Jah, és lehet koszos az üzemanyag szűrő is, feltétlenül cseréld, ha nem mostanában volt, vagy ha valamikor is a legutóbbi csere óta véletlen totál vagy majdnem totál kiürült a tankod, mert olyankor sok trutyit kaphat be !
Szűrőkön és olajaokon nem érdemes spórolni, inkább előbb mint túl későn scerélni, amikor már tünetek vannak, az már nem jó !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
sanya116
csendes tag
Üdv!
Kérdésedre válaszolva az én 240d-m is csinált hasonlót az azt csinálta kogy leállítás után egyből indítva remegősen indukt alig akarta felvenni a fordulatot sőt be se indúlt mindíg de kis járás után elhagyta és rendbe jött.
Ha leállítás után kétszer ráadtam a gyújtást és levettem és indítottam hibátlanul működött.
A lényeg hogy rájöttem hogy az adagolón van egy leállító kar melyet leállításkor a vákum lehúz és leáll a motor . Na itt azt vettem észre hogy közvetlen leállítás után ha indítok akkor a leállító kar csak fél állásba jön fel pedig teljesen fel kellene jönnie. Ezzel az a baj hogy félig leállító üzemben van és nem kap gázolajat a motor.
Ha kétszer adtam rá a gyújtást visszaált normális állapotába és indult és ment rendesen.
Próbáld ki hátha ott a baj neked is.
Remélem segíthettem .
Üdv sanya116-
-
lazka222
csendes tag
Hello!
Én is sokáig kerestem, Ürmön sikerült szereznem. 2000 Ft volt darabja, nem a legjobb állapotban, de az izzó foglalata nem volt szétrohadva . Boltban nagyon drága, ha be tudják szerezni egyáltalán. A kispolákok lámpája jó a helyére, egy kis átalakítás után (új lámpatartó lemezt kell a lökhárítóra csavarozni/házi/). Ha szépen beállítod jól néz ki 500Ft .W 123 240TD 1983
-
Batman2
őstag
Szevasz
Ez a két motor szerintem külsö paramétereit nézve teljes mértékben csereszabatos egymással, csak annyi a külömbség, ahogy T.zsolti is írja, hogy erősebb a differenciál áttéje, nem 3,92, hanem 3,69 !
Amúgy minden azonos, még a motortámasztó gumibak is, ha 79 utáni a járgány (elvileg, mert nekem pl. nem az, igaz az enyém 79 szeptemberi, váltáskori).Ha a 200D differenciálja van alatt, akkor csak annyi problémád lesz, hogy nem tudod kihasználni a 240-es motor erejét, legfeljebb intenzív gyorsításkor, mert a motor max, fordulatszáma a 200D-nek megfelelő sebesség maximumokhoz köt !
De azt lehet hamarabb, könnyebben eléri.A papíros részét nem tudom, azon túl hogy a típusazonos csere úgy tudom megngedett, és kb. 6000Ft a papír, mivel új forgalmi kell hozzá a megváltozott motorszám miatt, de lehet hogy kell még külön egy műszaki jóváhagyás is, ami lehet vagy újabb 6000Ft.
A neten nézz szét, valahol a közlekedési felügyelet honlapján.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
!Overdose!
őstag
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Batman2
őstag
Nem !
Az izzítórlénél csak jelző fnkció lát el tudtommal az izzó, de ha az kiég, attól még kell menjen az izzítás, legfeljebb nem jelzi, nem úgy, mint a töltés visszajlző esetébe !
Ha az összes gyertyád rendben van, akkor a vezetékben, vagy magában a relében van szakadás !
Gyertyák:
1. Feltételezem, hogy soros izzításod van, ha egyáltalán nem megy.
Ha van multimétered, akkor 200ohmos ellenállás méréshatárban, vagy vezetés/szakadás jelző üzemmódban nézdd végig a gyertyákat egyenként !
Ha nincsen műszered, akkor használj egy izzót, egy elemmel, vagy az akkuról úgy, hogy az izzót a gyertyán keresztül kötsd az áramforrásra !2. Ha a járgányod saját akkuját használod tápként, akkor vizsgálat előtt csatalkoztatsd le az akkusarukat, nehogy zárlat legyen ! ! !
3. De még egyszerübben úgy is meg tudod keresni a rossz gyertyát, hogy bekapcsolt izzítás mellett egy vastag, (4 négyzet milliméteres) dróttal egyenként rövidre zárod a gyertyákat a kivezetéseinél, és amelyiknél szikrázik, az a kakukktojás !
(ez a módszer csak egy hibás gyertya esetén működik!)Izzítórendszer és próba kapcsolás:
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Kilóméter spirált kapsz, lehet venni bolban, megfizethető árban !
Én pár éve cseréltem utoljára, akkor volt valami 3,5E körül, itt Deberecnben egy profi autóalkatrész boltban.Izzítórelét is szereznek Neked szerintem simán, illetve a mercedes szalonokban is lehet próbálkozni mindkettővel, mert biztosan meg tudják rendelni, csak ez már több tízezer forintos tátel, ezt inkább bontóban nézném pár ezerér, max. 5E ha izzít !
Azt pedig ki tudod próbálni, kell egy akku a járgányba, aztán ha megvan az izzítás rendszere akkor ráadod a gyújtást és nézed, hogy rendesen csinálja a, ha már nincs motor benne, akkor pedig az izzítórelé gyertyához menő vezetékére rákötsz egy fényszóró izzót (60/55W), a másik végét az izzónak a testre és kapcsolsz egy gyújtást !
Ha az izzó világít, akkor már valszeg jó a relé, teljesen viszont nem tudod így letesztelni, mert túl kicsi terhelés az izzó, így nem fog kikapcsolni vele normál időre, csak az 1,5 perces biztonsági lekapcsoláskor.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen