- Milyen okostelefont vegyek?
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
Hirdetés
-
Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
it Miközben az EU elkezdte osztani a chipszektornak a nagy támogatásokat, az ASML és az Imec olyan labort nyitottak az EU-ban, amelyben a legújabb chipgyártó eszközöket tesztelik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pár hónapja volt velem, kereszteződésben legelöl balra kanyarodó sávban ledöglött egy kisteher, (én is balra szándékoztam menni) motorházteteje felnyitva, mögötte egy másik segít neki, elakadásjelző kint. Ilyenkor úgy gondolom átléphetem a záróvonalat és a szembe sávból kanyarodok balra, hiszen zöld jelzésnél amúgy sem jön szembe semmi (nem telezöldes) Nem lenne ésszerű megvárni míg megjavítja a járművét. Persze le kellett volna valahogy tolnia az út szélére de az több emberes mutatvány. A gond ugye akkor van ha mondjuk a kamera ami a kereszteződést figyeli felvesz és jönne valami szép büntetés, ekkor járkálhattam volna bizonygatni mi hogyan volt. (kamerám nekem is van és vesz)
Másik eset ahol elvileg nem szabadott volna pedig az hogy fűnyírós jármű az út szélét nyírta kb 10-20km/h-s sebességgel. Záróvonal egészen sokáig mivel a szembe sávból kettő is van. Mögöttem sor. Szembe sáv jól belátható, kimentem és megelőztem. Persze úgy tudom hogy csak akkor tehettem volna meg ha a jármű teljesen áll és forgalmi akadályt képez. Mögöttem jött a többi kocsi is előzve
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Néha esténként lehet hallani a közelben lévő körforgalomnál hogy csikorgó kerékkel padlógázon driftelnek a boyracerek. Kamera meg hiába van ha nem jeleni be senki, én meg pont nem látok rá talán az időt fel tudom írni aztán kamerán úgyis látszik hogy kilincsel előre kanyarodik. Nem akarom elrontani a játékát de vannak ilyencélra tesztpályák. Más kérdés hogy nem hiszem hogy foglalkoznának velük.
Másik kedvenc a kályhacsöves dízel füstgépek*. az a része nem érdekel hogy csóró megcsináltatni a roncsát hogy ne füstöljön, de az igen hogy a füstje miatt ha mögötte jövök akkor nem látok semmit.
*hozzáteszem benzines kék füstgenerátorosat is láttam nemrég, de azon könnyebb átlátni, és egyiket sem kellemes lehúzott ablaknál szagolgatni.Apropó létezik olyan hogy egy közlekedési lámpa nem a megszokott időkkel engedi át a forgalmat hanem valamiért elállítódik, vagy kézzel átkapcsolják?
Konkrét eset: állok a pirosnál, előttem két jármű, látom hogy vállt zöldre. Első két autó elindul normál tempóban én is követem, aztán utolsó pillanatban felpillantok és látom hogy a fél seggem piroson ment át. Nem volt 10 másodper a váltások között, holott ezen lámpa legalább egy percig szokott zöld lenni mivel minden nap átmegyek rajta van hogy többször is és egy komplett sort enged át. Arra gondolok hogy ami érzékeli a járműveket megsérülhetett (indukciós tekercs az útban?) és azt hitte a lámpa vezérlője hogy nincs senki a sávban.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
válasz Mr.Csizmás #48529 üzenetére
Köszönöm a válaszokat!
Igazából sajnálatos módon megszoktam hogyan vállt és az szerint nem is néztem az állapotát a második autónál csak az utolsó pillanatban amikor már megállni sem tudtam volna.
Illetve a mai napig működik egy olyan lámpa Veszprémben amelynél amikor már zöldre váltott még akkor is jönnek jobbról a balra kanyarodó sávból. Nyilván azért mert átslisszanak valahogy csak aki meg sárgánál indulna az esélyesen beletrafálna az átsuhanókba. De én tudom hogy sárgánál (amúgy sem) ott nem indulhatok nekem nem gond. Máshol is rendszeres hogy megtanulja az ember a lámpát és még sárga előtt! már gurulgat mivel látja hogy a többi mikor váltott át és az után vált az övé is.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
válasz Mr.Csizmás #48537 üzenetére
Végül is nekem is volt körbeszárnyazott calibrám nagykipufogóval 2.0 8v , de az nem jutott volna eszembe hogy füstöltessem is Habár a végén ette a vizet...
De akkor más dolgok voltak a menők.
Most úgy eszembe jutott a New kids tubo holland elmebeteg film. Budesliga hajú, csemegebajuszos földbunkó faszik üvöltetik az eurodance-t egy zöld mantával.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Nem tudom mi lehet most az elmúlt pár hétben.
Ma reggel 6 kor bácsika út közepén botorkál egy szatyorral, megállok megvárom míg átmegy, erre visszafordul és megy a másik irányba keresztbe.
Pár hete jobbkezes utca, ahol mindig figyelni kell balra is mert gyakoriak a meglepetések, szóval biciklist nem érdekli megy, autóst nem érdekli megy...én meg nézek minden irányba és félve araszolva megyek ki...tök jó.
Aztán délelőtt stop tábla előtt egy gyalogost átengedek erre balról megelőznek a gyalogos szerencsére megállt és néz hogy mi van. Nem mellesleg a stop tábláknál kényelmetlenül érzem magam mert csak én állok meg, mindenki más csak lelassít vagy még annyit sem. Mire való a stop tábla akkor?
Tegnap nem belátható kanyar előtt simán kimegy a sport minis megelőzni egy távolsági buszt, távolról látom hogy ebből baj lesz mert szembe bizony jönnek, szerencsére fékezett és visszament. Másik versenyző meg szintén kanyarban megelőzi a buszt, a busz persze 200m után lekanyarodik a megállóba így az előzésnek semmi értelme nem volt csak annyi hogy veszélyes, pazarló...Na meg ugyan ezekkel utána találkozok a piros lámpánál a városhatárnál, magyarán még időt sem nyert vele. Nekem eszembe sem jutna megelőzni egy buszt ha az 80 körül vagy csak kicsivel gyorsabban megy 90 helyett, ha tudom hogy úgyis lekanyarodik a megállónál meg nem nyernék vele semmit. Én persze segítem az előzni szándékozókat kicsivel kijjebb húzódok hogy kilásson mert ha valaki menni akar az menjen 90 felett de vegye figyelembe a többi közlekedőt is.
Aztán múlt héten egyirányú utcából jön ellentétes irányba velem szembe suv-os nő, hát szerintem azt sem tudta hol van annyi tábla között elveszett, félreálltam had menjen el bár szerintem nem értette a szitut. Ugyanitt volt már párszor ilyen de a többség észreveszi hogy nem stimmel valami.
Az elmúlt hónapban a "Mi a f**szt csináááálsz embeeer?" elég sokszor hangzott el nálam.
Az a durva hogy ezt mind rögzítem is kamerával. Nem vagyok egy spicli de egyesekét akik veszélyeztetnek beküldeném nevelési célzattal a rendőröknek egy jó bírságra. Kár hogy nincs olyan hogy ha beküldeném megkapnám a befizetett bírság x%-át, biztos jó lenne kereset kiegészítésnek.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Helyi városban van egy olyan kereszteződés ahol pont sárgánál még mennek keresztbe a járművek annyira szűkre van szabva. Szóval ha valaki nekiáll agyalni/számolgatni és sárgánál lép be akkor esélyes hogy telibeszed oldalról egy másikat aki szintén szűkösen ment át a sárga végénél.
Sok olyat látok hogy nézi a másik lámpát mikor vállt és megindul már pirosnál, aztán sárgánál ér a vonalhoz mint a videóban, persze szabálytalanul. Egy másodperc vagy kettő nem is tudom...[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
válasz Elemental #52400 üzenetére
Talán építeni/bővíteni kellene modern atomerőműveket nem pedig szenet, gázt stb égeti. Nem is értem miért használnak még ilyen elavult megoldást amikor ott van az atomenergia gyakorlatilag minimális szennyezéssel.
Ilyen formán tényleg többet árt az elektromos autózás a környezetre mint amit használ.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
A meleg tényleg károsan hat egyesekre. Balaton mellett dolgozom, ilyenkor elég nagy a forgalom és bizony rengeteg a kevésbé jó képességekkel rendelkező vezető. Ilyen időszakban fokozottan kell figyelni egymásra.
Kanyarodnék ki egy Aldiból és látom hogy kirakja indexet befelé tehát nekem elvileg szabad az út. De ilyenkor rá szoktam nézni a sofőrre is, gyanús volt a zombi tekintet így nem mentem ki szerencsémre ugyanis azzal a lendülettel ment egyenesen tovább és a kereszteződés után lenyomta az indexet. Ha bíztam volna benne és kimegyek elé akkor lett volna csatt és persze gondolom mivel neki volt elsőbbsége én lennék a hibás ha indexel ha nem.
A lényeg az hogy kell nézni a sofőr tekintetét merre néz mert abból tudom megállapítani hogy valóban be is akar kanyarodni vagy csak tévesen indexelt. (jelen esetben zombi volt az illető)
- Másik ami már rendszeres, lassan halad néha kimegy ide oda a sávból mintha be lenne aszva. Na attól falra mászok, hetetne pár ilyen befigyel. Meleg van de akkor legalább nyomja be a légkondit minimumon és ne szédölögjön már az úton, vagy álljon meg pihenni. Héten 3 ilyen is volt már, lemennek az útról visszarántják.
- Harmadik, lassan halad 70-80 közuton ami még önmagába nem lenne baj de előzni sem lehet akkora a szembeforgalom, tetézi a bajt hogy kanyarokban random lassítgat 60-ig is. De a legrosszabb az amikor ez a lassít gyorsít tevékenység teljesen kiszámlíthatatlanul történik. Nem azzal van a baj nekem hogy lassú hanem fölösleges gyorsítás lassításra kényszerít ami nekem többletfogyasztás és jobban oda is kell figyelni rájuk. (alapvetően én is tartom a limiteket +-10%)
- Utolsó aki nagyon siet, álltalánosítok igen ez jellemzően a drágább autósok jellemzője. Itt leginkább a hülyeségük miatt néha kialakuló veszéles helyzetekkel van a baj meg persze azzal hogy 0 percet nyernek a sietségükkel mert a város széli lámpáknál ismét találkozuk vagy éppen pont a nagy forgalom miatti torlódásoknál látom viszont őket.
- bónusz a kormolós dízelek, nem egyszer volt hogy fekete korom füst amin nem lehet átlátni vagy éppen dől be az utastérbe a szaga (mert én nem kapcsolok belső keringetést) na azokat kényszerből meg kell előznöm mert nem bírom a szagukat. (az nem érdekel hogy műszakilag romhalmhaz csak ne büdösködjön elöttem) Hozzáteszem láttam ilyet egy aránylag új 3 betűs márkánál is ami dupla kályhacsőből ontotta a füstjét. Furcsa módon a kék füstös benzinesek nem annyira büdösek.
Múlt héten kanyarodó emelkedő kapaszkadó sávban mászik fel valaki, szembe jövőknek záróvonal szóval biztonságosan előzhetek a másik sávban. Nekikezdek és persze hogy szemben valaki úgy gondolta hogy az én sávomban szeretne menni és a záróvonal az valami varázslatos dolog és nem hisz a varázslatokban, szerencsémre épp befértem, de a mögöttem jövő aki szintén előzőzte a kapaszkodót az meg nyomta a dudát és be kellett fékeznie.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Most meg valami időválltozás lehet. Cliós töszmörög 60-al. Megelőzöm erre rágyorsít, mögöttem is tolnak előre. 110-nél jár a mutató a 70-es szakaszon, visszatérek a mögöttem jövő meg elhúz nem is tudom menyivel.
Most meg elöttem egy felment a padkárta mert megijedt a gyalogostól aki bőven messze volt. Másik meg kitolja az orrát oldalról hogy vigyem le neki.
Jönnek nyaralni és megsüti őket a nap. Tény hogy tényleg erős lehet a fronthatás.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
Hát mondta is az oktató hogy tudok vezetni csak legyek higgatabb. De ez már jó régen volt és rá pár évre kezdtem csak aktívan vezetni, de vettem plusz órákat. Olyan 50ekm talán összejött tizenx év alatt nem is tudom már mennyi autóval. Annyi biztos hogy nekem nem volt szerintem elég a kötelező óraszám, de hát nem vagyunk egyformák, nehezen tanultam és féltem is a vezetéstől az első pár évben. Ma már napi szinten megyek 50km-ert bejárni melóhelyre odavissza meg rendszeresen céges autókkal is ide oda.
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
válasz cappa72 #52841 üzenetére
Hegyről lefele én automatánál is visszaváltok kézzel egyet hogy szépel lecsurogjak(80-90 körül 3.ba 2000-2800 fordulat között. Ekkor 0 a fogyasztás és olyan 1800 körül nyomat bele naftát és látszik pár liter fogyasztás a kijelzőn. Hegymenet végén visszarakom automatába. Ha 4.be megyek le akkor gyorsul nem pedig picit lassul vagy tartja a sebességet. De ez ilyen olajkavargatós automata, gondolom eleve kevesebb a motorféke.
Gyakran látom hogy az elöttem lévők meg nyomkodják a féket, pedig le lehet menni motorfékkel.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
válasz philoxenia #52857 üzenetére
A pillanatnyit én is fenntartásokkal kezelem. Sőt nálam az átlag mérője baromságokat mér. Azaz amikor kevesebbet mutat akkor pont nagyobb lesz az átlagom kicsivel. Ezért vezetem is külön appban. [link]
Azt megtanultam eddigi tapasztalat alapján hogy kevesebbet eszik ha: (benzines)
Nincs alacsony fordulaton eröltetve pl nem kezdek erősen/közepesen gyorsítani 4.be 2k fordulaton hanen inkább visszaválltom akár 2.esbe is.
Nem gyorsulok felassan, az előbbiből kiindulva kevesebbet eszik ha 4-5e elpörgetem és bár 30l ír a mérő de sokkal kevesebb ideig mint ha komótosan gyorsítanék 10l kiírva.
Minél kevesebbet fékezek, ez aranyszabály, minden fékezés kidobott energia. (Hibridnél máshogy lenne)
Minél rövidebb ideig melegítem a motort. Télen egy helybe ez 10 perc alatt sem melegszik be, de úton 2-3k fordulat között meg percek alatt meleg. Habár ez a járgányom hülyebiztos nem is pörög fel hidegen 3k fölé.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Hmm emlékszem rá hogy se a Calibrámban sem a későbbi Astrámban nem működött a lambda szonda, hiába cseréltem márkasra, márkátlanra. Az ecu meg szépen ment átlag értéken, igaz túldúsította és lehet hosszú távon ölte a katalizátort. Álítólag többletfogyasztást okoz, gyakorlatban az astrám kevesebbet evett az átlagnál. [link] (Calibránál meg nem nézünk fogyasztást) Valamit ami a légszűrő után van szenzor is döglődött de valami csoda folytán ment rendesen a járgány. Ja meg a pillangószelepre is dobta a hibát de csak takarítani kellett mert már annyira szar volt az alapjárat hogy az autómata váltó is hülyeségeket csinált. (1.8 125le autom. Kombi G astra, szerettem 350e vettem rá két évre már csak 300e ért adtam el)
Hogy on is legyek, még így szonda nélkül sem volt büdös és füstös a kocsi.
A mostani Avensis meg 4 lambda szondás de nem is nagyon romlik el, annak enni lehetne a kipufogóján.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Na ma volt egy öngyilkosjelölt rókám. Távolról láttam hogy átmegy az úton de a szélénél megállt és visszafele nézegetett. Na mondom ez biztosan vissza is akar futni, fékezek előre mert visszafut, mögöttem lévő autós is látta mi lesz és ő is lassított. Hát tényleg visszafutott, ha nem lassítok akkor lett volna csatt. Persze ez város közepén mert pár éve gyakoriak a rókák városban. Reggel korán meg kész állatkert az út.
[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Nemrégen kereszteződés balra kanyarodóban voltam megyek be de már látom hogy sárgul a lámpa felettem. Erre az elöttem lévő fogja magát és szinte megállásra lassít, én meg majdnem felkenődök a hátára. Van egy kátyú az úton gondolom beparázott és nem akart belemenni, valamilyen szinten megértem. Jött mögöttem egy autós bár bár nagyon sárgán ment át, az mögött meg egy kamion akinél szerintem már a kabin fele is pirosba ment át.
Persze sikerült megállítani a forgalmat ezen pár másodperc alatt annyira hogy több szép dudaszó kerekedett belőle. A többi oldalról meg indulnának el de ott dekkolunk szép sorban a kereszteződés közepén. Aztán felébredt az illető és megkerülte a kátyút. Én eleve úgy megyek be arra a részre hogy szabálytalanul levágom a kanyart érintve a záróvonalat és a kátyú igy alattam van pont, vagy éppen kissé kimegyek nagyobb ívben ahogy éppen esik.
Ha szar az út nekem az az elvem hogy a záróvonal nem szentírás ha nem jön szembe senki nem zavarom akkor bizony átmegyek rajta. Bár erre amúgy is szalomozni kell néha a lukak között.
Ma reggel ugyan ezen szakasz kissé távolabb, előznék meg egy lassabb járművet erre egy okosabb úgy gondolja a belső sáv az övé 80-al mert csak. Jó oké akkor vissza külsőbe ot meg a másik ugyan ennyivel. Mentek ketten 80-al párhuzamosan egymás mellett... Mögöttem meg izomból jön valaki 120-al legalább és ő is szinte felkenődik a belső sávosba szép nagy fékezéssel áll be mögé. Aztán vártam a csodát hogy valamelyik menjen már. Jobbra tartás esetleg?
Ma meg egy szép kicsiny vaddisznó volt Csopak elött kissé Wellington rare style-ban pihengetett fél sávot lefedve. Aki elcsapta az azért félreállhatott volna amíg összeszedik a maradványokat, vagy legalább bevonszolhatta volna az út szélére. (esetleg pörköltnek elviehette volna) De hetente kerülgetek rókákat is. Kész állatkert ami itt van.Ja meg ami most itt van kis káosz Veszprém határában, amióta lezárták az Almádi felé vezető utat. Na az megérne egy külön cikket is.
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
válasz cappa72 #53293 üzenetére
Főleg úgy hogy vannak itt olyan szakaszok ahol pont a kátyúkat nézegetem miközben az erdőből éppen kiugrani készülő vadakat meg lehet nem fogom észlelni. Fölöslegesen vonja el a figyelmet a kártyúkerülgetés.
Lehet megkövezni de a biciklist sem máfél méterrel kerülöm ki, sőt van hogy záróvonalat is érintem. Mert ha szabályos akarnék lenni akkor igen sok helyen letolnának az útról. Ésszerűség határain belül szerintem nincs olyan sün aki erre vadászna és lépne hogy átlépek egy záróvonalat csak azért hogy ne tartsam fe a forgalmat.philoxenia
Elvileg lassítva átmegyek a kátyún, amitől a seggembe kapok egy dudaorgiát a mögöttem érkezőktől. Vagy nagyobb ívben kissé tetérve az útról melynél meg az út melleti szemetet szedem be a gumiba.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
válasz aprokaroka87 #53599 üzenetére
Nem rossz ötlet, az elektonikus személyivel inditani. Még jogosultságokat is lehetne kiadni hogy ki vezetheti.
[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
válasz Reggie0 #53931 üzenetére
Nem láttam merre és hogyan lőttek de remélem nem felfele a levegőbe, mert az visszaesik eltalálhat valakit. Ha kocsira lőnek az lepattan valamivel kiszámíthatóbb. Ha falba akkor az meg biztosan megfogja.
Menekülőre rohadt nehéz lenne lőni biztonságosan, mert ha mellé megy vagy átmegy rajta akkor az előtte lévő dolgokba csapódhat. Kérdés hogy a rendőrségi fegyver milyen lőszert tüzel, valami üreges puha kellene hogy minél kevesebb legyen a visszapattanásra. Bár rendőrnek tök felesleges éles fegyverrel reagálnia fegyvertelenre. Főleg úgy hogy mindenki tudja hogy NEM fogja a fegyvertelent lelőni, ez miatt nincs semmi hatása sem.
Sokkal célravezetőbb lenne valami gumilövedékessel biztonságosan hatba lőni a menekülőt vagy valami sokkolóval ártalmanítani. Egy nagyobb szerelt lőszeres gumis puskát tudnék elképzelni a két ülés közé.
És persze bevezetni azt hogy aki menekül a zsaruk elöl az alapból lelőhető legyen nem halálos fegyverekkel, eddig volt fellépés az ellen ha nem veti magát intézkedés alá a delikvens.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
válasz Reggie0 #53935 üzenetére
Kész horror ez a videó.
Főleg hogy kocsisorban ülők pont fejmagasságban vannak a az elitélt mellkasával amire a rendőrök feltehetőlen céloznak. Rohadt nagy felelősség ilyen helyzetben lőni, mert az oké hogy egy átlagos vagy akár hulladék pisztollyal illik meglőni egy emberalakot 10m-re de az nyugalmi helyzetben értendő, élesben nem tudom én hogyan reagálnék ilyenre helyükben amikor pár másodperc van megállapítani hogy a cél mögött mi is van.Chris Kiki
Engem érdekel a véleményed ha más, ha van ilyen tapasztalatod akkor meg főleg ne tartsd magadban. Én csak egyszerű hobbi/sport célból vagyok kapcsolatban fegyverekkel, ott nyilván mások a feltételek/körülmények és a biztonság az első. Könnyen előfordul hogy tévedek valamiben vagy totál hülyeséget írok, de ezért van ez a fórum.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
válasz Chris Kiki #53939 üzenetére
Véleményem van, de nem biztos hogy úgy helyes ahogy gondolom, ezért van a fórum. Ha szerinted hülyeség akkor írd le te hogyan gondolod, ha nem akarod az a te dolgod. Én örülök neki ha tanulok valamit.
Lőfegyvereket szeretem, nálunk családi hagyomány a vadászat és sportlövészet. Érdekel a téma.
Amiben biztos vagyok az az hogy felfelé lövöldözni veszélyes, tele van vele a net hogy visszahulló lövedék mit tud tenni, az is igaz hogy nagyon kicsi eséllyel talál el valakit.
Azt nem tudom hogy mivel (azaz remélem nem az ezer éves pa63-al) lőnek, és azt sem tudom milyen lőszerrel de az szerintem tény hogy nem egyformán deformálódnak felületen a lövedékek.
Abban biztos vagyok hogy többször kellene fegyvert használniuk de nem halálos eszközöket. Mivel szerintem nincs tekintélyük a rendőröknek és ezt visszahozni csak úgy lehet ha látványosan fellépnek azok ellen akikkel kell. És itt a látványoson van a hangsúly.
Mennyivel jobban nézne ki a hírekben hogy megállították a menekülőt pillanatok alatt igaz eszközökkel és megsérülhet a menekülő mint az hogy üldözik x ideig és sértetlenül állítják elő. Visszatartó erő lenne ha eleve több eszköz lenne a rendőröknek. Bár nem jó hasonlat de ugyan így a tanároknak is azóta nincs tekintélyük mióta hozzá sem érhetnek a gyerekekhez, ezzel persze semmit nem lehet kezdeni.
Azt nem támogatom hogy mindenkit halomra kell lőni, de azt igen hogy több eszköz kell a rendőröknek és ilyenkor merjék használni.
Simán gumilövedék a hátba, nem figyelmeztető lövést élesből. Szerintem ha fegyvert kell használni akkor használni KELL, ne legyen figyelmeztető lövés.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Még annál is korábban pedig csendőröknek kötelező volt a fegyverhasználat. Értsd úgy hogy azért voltak büntetve ha nem használták a fegyverüket akkor amikor kellett. Fogolyszökésnél is ugyan úgy volt kötelező fegyverhasználat. (itt a fegyvert nem csak a lőfegyver hanem annak szuronya vagy kard jelentette)
http://real.mtak.hu/88178/1/RTF_XXVIIevf_53sz_161-180.pdf
Bár nem ide tartozik de most meg katonák golyóálló mellényben fegyverrel ellenőrzik a kijárási tilalmat.
Átrakom offba.Viszont új autónál kötelezővé tenném a beépített kamerát sebesség adatokkal amit nagyobb baleset esetén ki kellene adni a biztosítónak (mint valami fekete dobozt), cserébe az olcsóbb biztosításért.
Meg valami felületet ahova a videókat fel lehetne tölteni tömegével, amolyan önkéntes rendőrnek állni. De persze valahol meghúzni a határt.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
Ma előjöttek a kályhások. Előttem régebbi passat okádja a fekete füstöt, gratulálok.. Szemből köszönti egy golf akkora fekete csíkkal hogy megmaradt az úton 10 méteren tenyérnyi korompamacsokkal. Aztán egy transporter piros lámpánál versenyzőnek hiszi magát szintén okádja a füstöt induláskor.
Elhiszem hogy jó a tádé de legalább annyira csináltassa meg hogy látni lehessen a mögötte jövőnek. Ilyen mértékű füstfelhőnél zsaruval helyben leállítatnám amíg újra nem műszakizik legalább a látható szennyet eltüntetni.
Nincs bajom a dízelekkel de ezek már zavarnak. Értem én hogy nincs pénz és szarok a kocsik de egymást ne szivassuk már meg.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
Reggel láttam egy Hundai-t szép nagy kék füsttel elindulni, átlátni sem lehetett rajta. Közelebb értem és láttam hogy rá van írva kékkel hogy blue drive na most már tudom mi az a blue drive!
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
válasz cappa72 #54780 üzenetére
Való igaz, erre nem gondoltam. Habár volt hely a szélső parkolókban is, bár akkor meg rá kell lépni a fűre és az most vizes és csúszik. Illetve a rokkant parkoló is szabadon volt, lehet oda kellett volna.
dh66e
Ja tényleg 1,5m legalább. Jogos![ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
válasz cappa72 #55304 üzenetére
Alacsony termet, kisméretű nemiszerv, sikertelenség az életben, agreszióra való hajlam, szimpla rutintalanság, tanulatlanság, kevés haj, sok haj, kopaszság, kalap, sapka... magassarkú, bmw, merci..egyéb márka, sok lóerő, kevés lóerő, rossz nap, alacsony hőmérséklet, magas hőmérséklet, veszettség, covid..., nincs fék...igazából akár mi miatt lehet állatul vezetni... nem lehet felsorolni semi.
De a fej tartalmának nem megfelelő használata szinte mindent lefed.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
A gyalogos már lelépett így az autósnak meg kellene álnia, ugyanakkor a rolleres is hibázott de nem következett volna be a baleset ha az autós meáll. Jelen esetben tökmindegy hogy roller, repülő, tank stb megy át szabálytalanul ha a másik oldalon lelépő gyalogos miatt amúgy is meg kell állni.
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
válasz BigBear #56331 üzenetére
55 volt kamera képre írva és 52-re lett levive az lett 400 cseh korona.
Nem sima sebességmérővel hanem útidőt mérve mérték.
Tehát átlagban +5km/h val ment többel amit +2km/h-ra vittek le. Hozzáteszem ez nem személyautó hanem kamion.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Ki a fene venne olyan autót aminél nincs valamilyen mechanikus kapcsolat a fék és fékpedál között?
Kimegy a bizti vagy elektronika és nincs fék?
Mi lesz a következő a kormányzás? Menet közben bedöglik valami autópályan mert frissít egy firmware és meghalok, hurrá...
Így is elég horror ha valami miatt elmegy minden és nincs szervó. Anyámnak volt egy nissanja ami egy teskábel hiba miatt néha random leállt, na az is elég gáz volt.
Meg én is csináltam hülyeséget amikor a gatyámba belekadt a sok szar ami a kulcsomon volt és menet közben leállítottam az autót véletlenül úgy fordítottam a lábam.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Repülőnél is eléggé gáz bár ott több rendszer van, de autón ahol spórolnak mindenen....
Gázpedál az oké (2003-as astrámon már az volt) de megállni és irányítani kritikus.Di Natale
Semmi, leállítod menet közben olyan mint amikor lefullasztod. Gurul sebességben és motorfeked van. (Kétütemünél gáz ha nincs plusz kenés)
Gyakorlatilag modern autóknál amúgy is motorféknél nincs befecskendezés bizonyos fordulat felett, tehát a motor nem végez kimondott munkát csak levegőt paszírozza. Kb ugyan az.Csak azt vettem észre hogy nincs szervó meg keményebb a fék, és lassultam meg megálláskor 0 a fordulat. Zene ment közben szóval a motor hangját nem halottam hogy nincs. Indítani nem tudtam egyből mert automata és D-ben nem engedte csak N vagy P ben. És naná hogy megállás nélkül nem indíthattam mint egy manuálisat. Szerencsére nem volt forgalom.
[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Ma reggel fekete nagybőmös elhúz mellettem vagy 100-al (50-es tábla van, 70-80 között mentem mert letolnak) aztán látja hogy kereszteződés piros éppen megáll. Melléérek szép lassan és erre meg elindul piros! lámpánál...kb 3 másodperc múlva sárgult is be, szerencsére gyér volt a forgalom és nem keresztezte senki az útját. Városban folytatta a száguldozást.
Hétvégén szűk utca jobb oldalt autósor parkol, emelkedő, szembe jön egy szép piros alfás elkezdek lassítani majd lehúzódni persze a parkoló autóktól kevés volt a hely de pont találtam egyet ahova lehúzódhatok erre inkább gyorsít a barom és emlegeti a felmenőimet...természetesen a tükrök éppen nem értek össze mert valahova annyira sietett hogy nem várta meg amíg félreállok hogy őfelsége elférjen.
Másik lakóövezet jobbkezes utca én érzem magam szarul hogy benézek az összes jobb oldali útra hogy jön-e valami, előttem már rég messze járnak 50-60-al a holdfelszínné porladt úton, mögöttem meg anyáznak hogy minek lassítok.
Hova a bánatos francba kell már sietni?! Nem arról van szó hogy 50 helyett ne menjen 60-al hanem az értelmetlen dolgokról.
Aztán a szokásos dolog hogy nagyobb értékű autókon nem megy az index.
Fekete gőzmozdonyos dízelekről nem is beszélve, leszakadt kipufogók, totál berohadt kasznik műszaki meg persze egyiken sincs a vírushelyzet miatt bár biztos megoldják okosba ahogy eddig.
Valahogy több olyat látok nap mint nap hogy túlságosan sietnek, agresszívek azok akik a legtöbb veszélyes helyzetet okozzák. Igen vannak tötymörgők de messze nem annyian mint az elmebetegek.
Valahogy az az érzésem mintha az emberek a többi frogalomban résztvevőt csak akadályként kezelnék és nem húsvér embernek.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
válasz Reggie0 #58008 üzenetére
Még jó hogy az embert az teszi emberré hogy nem a hangulata és ösztönei alapján dönt vezeteskor hanem tudatosan.
Ja nem... ezért is vezet mindenki úgy mint egy állat. Valóban egy agysérült medve szintjén vannak egyesek a volán mögött ilyen időben.mephi666
Ne is mond, e10 benya nem jó a kocsimba, nem érint az árstopp, 100-ast tankolok. Legutóbbi tankolásom:
Munkába meg el kell jutni valahogy. Mennék én busszal is csak pont külterületi városrész ahova a madár is kocsival megy mert nincs buszmegálló.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
Na ma már ketten is próbáltak megölni.
Simán kikanyarodik elém balról stop táblánál persze kifért volna nagy gázzal de nem, inkább szép lassan kicsorog a mögötte lévő meg dudál neki hogy menjen. Szép csapat.
A másik meg körforgalom, kamion bent szépen lassan megy és indexel kifele a tőlem balról álló kijáratnál így bemegyek elé persze már sokadjára tapasztalom hogy a kitett index nem garancia arra hogy ki is megy...nekiáll dudálni hogy miért megyek ki elé...de tudom örök érvényű az hogy mindig a sofőr szemébe kell nézni hogy lásd mi a célja hova megy, merre néz mit akar mi járhat a fejében, viszont itt ugye a sofőr magasabban volt nem láttam hogy merre néz csak az indexet ami ugye kevés...Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
válasz mephi666 #58099 üzenetére
A gond az hogy ez kamion volt aminek ugye kicsit túl kell mennie hogy el tudjon kanyarodni az utánfutó miatt. Tehát a kijárat vonala elött még nem fog kanyarodni mert akkor letarolná a póttal a padkát.
Csak itt az a legnagyobb baj hogy a körforgalomban segíteni kell a forgalmat indexeléssel, ha mindenki a lekanyarodásig várna akkor egy forgalmasabb úton nem jutna ki senki, beállna az egész pedig pont az a körforgalom lényege hogy gyorsabb legyen mint egy lámpás. Nekem totál természetes hogy ha látom indexel ki akkor megyek be. Alapból azt feltételezem hogy mindenki tudja mit csinál...bár ez mostanában így nyáron pont nem jó annyira betegül vezetnek egyesek. Ilyenkor különösen sok a baleset, meg mindenki gyorsabban megy mint kellene.
Türelem sincs, most délelőtt előttem tolat ki autó parkolóhelyről, intek hogy jöjjön kiengedem mert már félig kilógott a segge és ilyenkor a legrosszabb az lenne hogy kikerülöm, erre persze mögöttem lévő dudál pedig látja hogy nem poénból ácsorgok hanem kiengedek valakit. Szegény legalább 5 egész másodpercet veszített azzal hogy kiengedtem az előttem kiállót, mondjuk amúgy is ki kellett engednem mert kellett a helye.
Régen volt ennyi idióta az utakon, mintha egyre több lenne.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
válasz Reggie0 #58377 üzenetére
Szintén, volt hogy cégessel jöttem ki a telepről és nem kötöttem be magam mert babráltam valamit a csomagokkal. Olyan érzésem volt hogy elfelejtettem valamit és rohadt kényelmetlen az ülés.
A sajátom meg olyan módon visít ha nem kötöm be magam hogy az utcán távolból hallani (toyota avensis). Mondjuk már ha az anyósülésre pakolok akkor is vonyít és kénytelen vagyok bekötni a csomagot/szatyrot amit odarakok.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Átkelés gyakogátkelőn szerintem gyalogosnak:
sofőr szemébe kell nézni
megbizonyosodni hogy a sofőr lát úgy mint aki át akar kelni (figyelembe venni ha van takarás)
átkelni az úton (kivéve ha már távolról látszik hogy nem fog megállni/nem lassít stb mert bizony ilyen is van)autósnak:
olyan tempóval megközelíteni a gyalogosátkelőhelyet hogy a fent említett helyzetben meg lehessen állni. A fent látható tempót csak akkor lenne jó szerintem (bár videóból nehéz megítélni teljesen) ha egyáltalán nem lát gyalogost a járdán sem.Videón gyalogos nem tudja hogyan kell a gyalogátkelő helyet használni ez egyértelmű (elég lenne egy "anyád nem tanított meg körülnézni" kikiabálás hátha hatással lesz rá), viszont az autó is kissé gyorsan ment.
[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Tegnap tanulóvezető ment előttem szépen minden szabályt betartva korrekten. 40-es tábla annyival is megy.
Mögöttem lévőt figyeltem sejtettem nem fogja kibírni hogy ne előzze meg és biztos valami lehetetlen helyen teszi meg. Így hát kivágott mögülem egy kereszteződésnél ami kanyarban folytatódik enyhe emelkedővel - tanuló rágyorsított logikusan 40-es tábla feloldva és nem is számított arra hogy szabálytalanul megelőzik - persze szembe is jöttek és dudáltak is rendesen mert lassítaniuk kellett hogy beférjen az illető a kanyar közepén. Én persze már az elején lassítottam hátha elém bevág mert nem lesz helye és csak szemléltem az eseményeket. Nem történt baj szerencsére de biztos anyázott az oktató és a szembe jövő is a türelmetlen barom miatt.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Szerintem már csak akkor vette észre amikor mellé ért. Az előző fél kereszteződésben kezdte meg az előzést, tanuló azért gyorsított mert feloldódott a 40-es tábla és belelépett a gázba az emelkedő miatt (elméletben 60 ig tehette meg). Engem a kereszteződésben előzött meg aztán a kanyarba folytatta a tanulót előzni. Egyik helyen sem lehetett volna szabályosan megtennie. Azaz kanyarba végülis igen mert emlékeim szerint nem záróvonalas csak éppen nem volt belátható az a rész.
[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Cégnél ahol dolgozom én kezelem a sofőrök büntetéseit. Vannak érdekesek mindig.
Eddig a baromság rekordot a csehek tartották 50 helyett 53-al érkezett büntetés.
Most Luxemburgi levél jött 70 helyett 71-el 49 Eur büntetés...Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
[link]
Rossz emberrel kezdett ki.
A bünetetőfékező megúszhatta volna ha nem totális idióta.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Battlefield 2042
- Politika
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Toyota topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Milyen házat vegyek?
- További aktív témák...
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs