- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
Hirdetés
-
Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
ph A külsejüket tekintve Trident Z sorozatból merítő modulpárok 32, 64 és 96 GB-os csomagokban vásárolhatók majd meg.
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Byk01
senior tag
Mondhatnák azt is, hogy az 54.§ 1)-2)-ben le van írva, hogy hol lehet közlekedni kerékpárral, és ezek közt nincs ott a gyalogosátkelőhely.
Egyébként a 25.§ a "Haladás az úton" címhez tartozik, így a bekanyarodást a 31.§, a megfordulást (és hátramenetet) a 33.§ szabályozza. Bár tény, hogy ha nagyon szőrös szívűek vagyunk, a balra kanyarodást vehetem határesetnek, a megfordulás viszont nem megengedett, hiszen akkor keresztirányú közlekedést hajtok végre járművel.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
-
Byk01
senior tag
válasz Gépötty #37858 üzenetére
Kétségtelenül biztos lehetsz benne. 31.§ (5) b)
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
válasz nemcso #37869 üzenetére
Mint ha két külön dologról írnátok write only módban. Egyikőtöknél az "el akart baszni", másikótoknál a "nem tud utat adni". Ezek elég messze vannak egymástól (meg szerintem az általános forgalmi helyzettől is, de itt fenntartom a tévedés jogát)
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
válasz deicide #37887 üzenetére
Akkor világosítalak
Gyalog- és kerékpárúton: 20 km/h
Kerékpárúton: 30 km/h
Lakott területen (nem az első kettő valamelyikén): 40 km/h
Lakott területen kívül sisak nélkül (nem az első kettő valamelyikén): 40 km/h
Lakott területen kívül sisakban (nem az első kettő valamelyikén): 50 km/h"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Ez 2 vagy 3 éve történt. A festés elég frissnek tűnik ehhez képest, így én el tudom képzelni, hogy az eset időpontjában ez nem volt, így a sötétben nem feltétlenül lehetett tudni, hogy a kerékpárút kicsit elcsúsztatva folytatódik.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Szalagkorlatot altalaban olyan helyre szerelnek, ahol nagy ÁROK*/folyo stb van az ut mellett, hogy ne abba pottyanj bele.
*kiemelés tőlemNa ez pont egy ilyen kerékpárút, és mégis azt mondod, hogy csak oda kell figyelni, nem veszélyes korlát nélkül sem. Hogy is van ez?
Autóval nem kell odafigyelni, vagy odafigyelés mellett is be lehet pottyanni az árokba? Kerékpárral nem lehet odafigyelés mellett árokba hajtani?"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Ha szabályosan közlekedsz, autóval sem érkezhetsz olyan nagy tempóval akadály elé, hogy ne tudj megállni. Ha nem látod merre megy az út, akkor meg sem tudsz állni, ha látod, merre megy, akkor tudod, milyen sebességgel tudod bevenni az adott kanyart. Szóval, minek a jelzés?
Ne különböztessük meg a kerékpárutat a "sima" úttól. fogadjuk el, hogy mindkettőn lehetnek veszélyes helyek, és azokat meg kell jelölni. Ha ezen a konkrét helyszínen rövid idő alatt négyen is árokba mentek, akkor a hely veszélyes (egyébként a kezelő is így gondolhatja, mert jól látható felfestés is van már, és lassításra figyelmeztető csíkok keresztbe)
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Szerintem ha szabalyosan kozlekedsz, akkor is erhetnek meglepetesek egy kanyarban, ha az esetleg nagyon kis ivu es/vagy az ive a kanyar kozepetol mondjuk nem nagyobb lesz, hanem meg jobban szukul, ezert szoktak kitablazni, hogy pluszban felhivjak ra az arra kozlekedok figyelmet. Nem veletlenul vannak pl a veszelyes utkanyarulat tablak is. Ad egy plusz informaciot a vezetonek, hogy ez a kanyar veszelyesebb, szukebb, mint az atlag es lassitson le/figyeljen jobban.
Ezzel azt mondod, hogy ha nincs kitáblázva, hogy veszélyes, akkor nagy sebességgel belemész egy kanyarba, aminek nem látod az ívét, csupán feltételezés alapján. És szerinted ez szabályos.
Igenis kulonboztessuk meg. A kozutak alapjaban veve a gepjarmuforgalomnak epulnek, azok sebessegere es igenybevetelere, ahogy a kerekparutak is a kerekparok igenybevetelere keszulnek es rajtuk a maximalis sebesseg 30km/h. Ezert nem gondolom, hogy egy olyan ivu kanyart amit a kozuton megjelolnek, a kerekparuton is meg kellene jelolni, hiszen sokkal lassabban kozeledsz hozza. Ismet felhivnam a figyelmet nehany dologra, mert ugy latom kezdjuk elfelejteni.
Nem mondtam, hogy olyan ívű kanyart kell megjelölni veszélyesnek kerékpárúton, amit az autóknak tervezett úton jelölnek meg annak. Viszont vannak olyan ívű kanyarok is egy kerékpárúton, amik az autóknak szánt úton elő sem fordulhatnak. Pont azért, mert nem 90 km/h-ra, csak 30-ra tervezték őket.
A kerekparuton 30km/h a maximalis sebesseg, arra nezunk amerre haladunk es ha szukseges, megfeleloen kivilagitjuk magunkat, beszamithato allapotban ulunk fel a kerekparra. Ha ezt a par egyszeru es egyertelmu dolgot betartjuk, akkor velemenyem szerint nem erhet bennunket baj a kerekparuton.
Ez meg legfeljebb akkor lenne igaz, hogy a kerékpárúton senki más nem közlekedne, nem lenne környezete és tökéletes állapotban lennének a kerékpárutak.
Az autóknak tervezett utakon lakott területen kívül (nem autóút vagy autópálya) 90 km/h a megengedett sebesség. Ha a KRESZ-ben leírtakat betartod, akkor nem érhet baj az úton ... kb. ezt írtad le, csak kerékpárosokra vonatkoztatva.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Nem, semmi ilyet nem mondtam. Olvasd el ujra amit irtam es nem forgasd ki a szavaim legyel szives.
Elolvastam. Azt mondod, érhetnek meglepetések. Ez azt jelenti, hogy nem látod, hova mész (ha látod, nem lesz meglepetés).
Ahhoz, hogy a kanyart biztonságosan be tudd venni, csupán lassítanod kell. Ezt az alapján teszed, amit látsz. De ezen a távolságon belül meg is kell tudnod állni, ha valami eléd kerül, tehát ha nem tudtál lelassítani a kanyar bevételéhez, megállni sem tudtál volna, ergo nem voltál szabályos.Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne legyen kitáblázva a veszélyes kanyar, és ne legyen szalagkorlát a szakadék felőli oldalon, de tábla nélkül is be kell tudnod venni bármelyik kanyart, ha a KRESZ szerint választod meg a sebességed.
Megint a nekunk futo vaddiszno es durrdefekt a tema? Ezt ne keverjuk ide szerintem.
Azért ennél könnyebben előforduló esetek is vannak. Nem kell vaddisznó, elég a szembe kerülő szúnyog, vagy muslinca (nem kötelező felszerelés a szemüveg biciklizéshez ... bár a használata csak jót tenne mindenkinek). De a szembe jövő biciklis is veszítheti el az egyensúlyát előttünk, mellettünk. A kerékpár elég ingatag, a kerékpárutak meg nem túl szélesek, cserébe legalább általában rossz a minőségük.Ha mindenki betartana a kreszt, akkor a muszaki hibat es rosszulleteket leszamitva nem fog tortenni baleset soha.
Azért ezt így nem jelenteném ki, mert még lehet oka a balesetnek, de abban igazad van, hogy jóval kevesebb baleset lenne. ... viszont lássuk be, hogy ez utópia."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Konkretan, roviden megfogalmazva mit szeretnel tulajdonkeppen mondani?
Csak annyit, hogy a kerékpáros is ugyanolyan közlekedő az utakon, mint az autós. A kerékpárutakra is ugyanaz az odafigyelés kell (az üzemeltető részéről is), mint az autósokéra, függetlenül attól, hogy ott alacsonyabb a sebesség.En a temaban elmondtam amit szerettem volna,
Szerintem én is Fejezzük is be"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Ezert mondom mindig, hogy nekik is kresz vizsga es biztositas.
Hát, ezt ennyire egyenlően nem biztos, hogy kezelném.
Inkább valahogy úgy, hogy 10-12 éves korig nem engedném a gyerekeket felnőtt kíséret nélkül az utakra (semelyikre, nem csak főútra), és általános iskola 4. osztály környékén bevezetném a kreszt tantárgyként. Szerintem megadná azt a tudást, ami a kerékpározáshoz kell.
A biztosítással egyetértenék, de a megvalósítás módját nem nagyon látom."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Te irtad az elobb, hogy egyenloek. Akkor most megsem?
De igen, csak én nem a jogi, hanem szemléletbeli egyenlőségre gondoltam. Az autósok jelentős részének a fejében az van, hogy az utakat az autóknak építették, biciklinek semmi keresnivalója ott. Szerintük a bicikli gyerekjáték, vagy sporteszköz, és így az udvaron, vagy sportpályán van a helyük.
Ha bevezetnéd a vizsgakötelezettséget, a gyerekek jelentős részét eltiltanád az utaktól, és ez által a biciklizéstől, és ha kicsi korukban nem tekernek, nagyobbként még annyira sem fognak.Szerintem egyszeru. Szemelyre kotik.
Ha kötelezővé tennéd, jönnének a hőbörgők, akik életükben nem ültek biciklin, és nem is szándékoznak, hogy velük miért fizetteted meg? Autóra sem kell, ha nincs autóm.
Lehetne biciklire köttetni, de akkor olyan nyilvántartást kellene bevezetnie az államnak, ami kiadással jár, cserébe nem számíthat bevételre utána. Ha megfizettetnék a biztosítóval, akkor meg olyan biztosítási díjak lennének, hogy az emberek inkább megszabadulnának a biciklijüktől.
Szóval elsőre szépnek tűnik, de lenne vele probléma rendesen.Úgy gondolom, hogy ez a téma elég messzire vezet, nem biztos, hogy a topikba tartozik. Szerintem megegyezhetünk abban, hogy az iskolai kresz oktatás bevezetésének szükségességében egyezik a véleményünk, a többi meg utópia (az is, amit te gondolsz, hogyan kellene lennie, és az is, amit én).
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Egy dolgot nem értek a délhír korábbi cikkében. Azt írták, hogy nem az út VONALVEZETÉSÉNEK megfelelően választotta meg a sebességét a sofőr. Mi lehet egy nyílegyenes (még egy kis törés, vagy a korábbi kerékpárútnak megfelelő elhúzás sincs benne) vonalvezetésben, ami nem megfelelő a 100 km/h-hoz?
Ha azt írják, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően választotta meg a sebességét, aláírom. De ez azt jelenti, hogy egy nyílegyenes út (legyen bárhol) nem alkalmas arra, hogy azon 100 km/h fölötti sebességgel menjen valaki.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
A Málna utcától ment az Alma felé a cikk szerint.
(#37977) bitpork Vagy túl gyorsan húzta az út a csíkot, és még gyorsabbnak kellett volna lenni a baleset elkerüléséhez?
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Nálunk "az autó nem megy", ha nincs mindenki bekötve. A gyerekekbe beleneveltem ... ha hamarabb kötötték ki magukat, mint hogy beálltunk volna a helyünkre a garázsban, megálltam rögtön. Nincs 10m se bekötetlenül. Bármi történhet.
Másik biztonsági eszköz a lámpa: tegnap este 8 körül jöttem az M0-n, és folyamatosan találkoztam olyan autókkal, amik nem voltak kivilágítva. Eszükbe nem jut az embereknek, hogy attól, hogy ők látnak, őket is kell látnia a többi vezetőnek.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Nem igazán szoktam RTL-t meg TV2-t nézni, de ma valahogy híradóidőben rájuk tévedtem. Első hír, amibe bakapcsolódtam: anya a fiával halt meg az úton, a következő, Martfű mellett halálos közúti baleset. Ekkor kapcsoltam át: halálos baleset Akasztó mellett. Kicsit sok volt. Nem nézek híradót egy darabig.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Nem értem a második helyszínnél a táblázást. Kint van a gyalog- és kerékpárút vége tábla meg egy macisajt. A gyalog- és kerékpárút egy gyalogosátkelőhelyben folytatódik, ahol gyalogosként kell áthaladni. Akkor kinek szól a macisajt? A kerékpárosnak nem, mert neki le kell szállnia, így gyalogossá válik. A gyalogosoknak meg elsőbbségük van a gyalogosátkelőhelyen, tehát nem merülhet fel számukra elsőbbségadási kötelezettség.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
A körforgalom táblának nincs ilyen jelentése. A körforgalom sima útkereszteződés, amiben macisajt vagy stop tábla nélkül a körforgalomba behajtónak lenne elsőbbsége.
c) „Körforgalom” (23. ábra); a tábla olyan utat jelez, amelyen úgy kell haladni, hogy az út által körbezárt terület a vezetőtől balra essék;
Ennyi, és nem több.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Van barhol leirva olyan szabaly, hogy a gyalogos atkelohelyen nem szabad kerekparozni?
Az 54.§ 1) leírja, hogy hol lehet kerékpározni. A gyalogos átkelőhely nincs benne.
(#38066) tibcsiworld Szerintem a legjobb megoldás a közúthoz egy fél sávot hozzácsapni (nem tudom, mi a neve), és ott tekerjenek! Szerintem is ez a legjobb megoldás (nálunk kerékpársávnak hívják), csak a sok tahó autós meg ráparkol, folyton kerülgetni kell őket.
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Nem
Át kell tolnod a biciklit. Szóval egyszerűbb bicikli nélkül menni hozzáHacsak nem tanyán laksz, és 500 m-re van az országút, a szembeszomszéd mg újabb 500 m-re
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Szerintem az 54/4 utolsó mondata az, amit ilyen kiterjesztve értelmeznek, mert olyan elbaltázott a szöveg szerkesztése, hogy nem egyértelmű, hogy ez egy általános megfogalmazás, vagy az 54/4 b)-hez tartozik-e (szokásos jogi megfogalmazás, amit úgy értelmezek, ahogy akarok)
Egyébként tőlem úgy mész a szembeszomszédhoz, ahogy akarsz, ha engem nem zavarsz vele
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
válasz Gépötty #38088 üzenetére
Szerintem ilyen esetben, mint ez a buszos a dudálás sokkal biztonságosabb megoldás, mint a vészfékezés. A buszvezető nyilván nem vett észre, azért indult meg, a dudálással fel lehet hívni a figyelmét, hogy valami baj van. Általában több százezer km-t levezettek már, nem fognak kapkodni, meg figyelmen kívül hagyni a jelzést. De legalábbis az utasok szólnak neki, hogy valami nem kerek.
Ellenben vészfékezésnél a mögötted jövő is beléd szállhat, vagy az autód is instabillá válhat, és kész a baj."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
válasz Kolondrum #38124 üzenetére
Az utolsó pár másodpercet a záróvonal átlépéssel kivágtam volna
Egyébként engem sem zavar, ha a motorosok mennek előre a kocsik között (az már jobban, amikor az országúton száguldoznak, de az más téma). Ez a motor előnye, engem nem tart fel vele, hadd menjen.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
válasz Kolondrum #38129 üzenetére
A sebességed nem néztem, ha erre utalsz
Ha a kocsisorok közt haladásra, akkor meg, mint mondtam, nálam nem veri ki a biztosítékot. A motornak ez a lényege városban, hogy kisebb helyen elfér, jobban lehet vele haladni. Ha eszembe jut, lámpánál igyekszem is kicsit a sáv szélére húzódni, hogy ha jön motoros, elférjen.[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
válasz Kolondrum #38133 üzenetére
Nekem nem volt bajom a záróvonallal sem, csak nem mutogatnám
Mondjuk tényleg nagy hülyeségek is vannak fent a neten, mégsem lesz belőlük semmi.Egyébként igyekszem tudni mindent, amit a KRESZ szabályoz (egy másik fórumon ki szoktuk tárgyalni a kérdéses szituációkat, és gyakran utána kell nézni dolgoknak), ettől függetlenül természetesen nem tartok be mindig mindent, de csak olyankor, ha nem zavarok vagy veszélyeztetek vele másokat.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Ezért kell MINDIG kettesben átmenni a síneken (kisebb eséllyel marad ott az autó, mert kettesben általában gurul, és ketten meg tudják oldani, hogy mindkét irányba menjen valaki)
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
-
Byk01
senior tag
válasz mephi666 #38255 üzenetére
Azért az a körforgalom ott van már egy ideje (legalább egy éve)
(#38256) Lauda 300 m-re van országúton minden kereszteződés és körforgalom kitáblázva.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
válasz tibcsiworld #38258 üzenetére
Amikor a választ kezdtem írni, a link még nem volt ott, és csak az emlékeimre hagyatkoztam, illetve az érintett körforgalmat néztem meg a guglin. 300 m-nél korábbi előjelzővel még nem nagyon találkoztam sima országúton. De úgy látszik, azért van
(#38260) mephi666 És a 44-esre is tettek egyet a Zoo centrumnál lévő kereszteződésbe a lámpa helyett.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Nekem a "kedvencem" az az audis volt, aki a gyorsforgalmin úgy előzött a dupla zárón át, hogy én a külsőben mentem óra szerint 75-80-nal (70-es szakaszon), mellettem azt hiszem, egy Honda ment kb. 90-nel a belsőben.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Egyébként ahol mesterséges világítás van, szerintem ott kötelezőnek kellene lennie a tompítottnak.
Szerintem meg mindenhol kötelezőnek kellene lennie. Sok helyen van városban is olyan, hogy a fák miatt pl. nem olyanok a fényviszonyok, hogy könnyen észre lehessen venni a szembe jövőt. Főleg, ha sötétebb az autó, ami kb. beleolvad az aszfalt színébe.
Arról nem is szólva, hogy a világítás ad egy plusz információt arról, hogy az autó mozgásban van, míg egy kivilágítatlan akár parkolhat is az út szélén.Ha mindig kötelező lenne felkapcsolni a világítást, minden vezetőnél reflexszé válna, és nem fordulna elő (vagy legalábbis sokkal kevesebbszer), hogy a naplementében kivilágítatlan autó jön szembe.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Beláthatatlan kanyarban olyan tempóval kell menned, hogy a belátott részen meg tudj állni.
Ha egy fát dönt a vihar az útra, akkor kell hozzá hoznia egy táblát is?"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
válasz Gépötty #38562 üzenetére
Azért volt olyan is, amikor a zebra előtt álló autó mellett menő ütötte el a biciklist. A biciklis szabálytalan volt, ez tény, de ha gyalogos lett volna, akkor is elüti a parasztja.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Az elképzelhető, hogy az időjárás okozta a balesetet, de én azt nem tudom elképzelni, hogy akamion mi a fenét csinálta a leállósávban ilyen sebességgel.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Kezdek egyre inkább félni a budapesti utakon.
Az utcánk végén ma elkezdték felújítani a villamos síneket, így lezárták az út végét. Állnak a nem kis gépek (teherautók, daru, stb.) kereszteben, hosszában, melyiknek hogy van dolga, és ki is van téve az út közepére egy mindkét irányból behajtani tilos tábla. Az utca elején ott a zsákutca tábla, és egy terelést jelző sárga tábla is. Ennek ellenére az autósok tömege jön, nyomja a gázt, és az utolsó 50 m-en kezd fékezni, mert akkor kezdi felfogni, mi is a helyzet.
De az a suzukis is jó volt, aki be akart kanyarodni a lezárt kereszteződésbe a lezárt jobbra kanyarodó sávból. Szépen kikerülte a terelést, és, (gondolom azon egyszerű gondolattól fűtve, hogy abban a sávban zöld volt a lámpa), ment tovább egyenesen az arra az irányra vonatkozó piros ellenére."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
A magyar KRESZ.ben pl csak akkor mehet mindenen keresztül a mentő/rendőr/tűzoltó/stb., ha a megkülönböztető jelzéseIT használja, szóval villog is, meg szirénázik is.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
válasz Chris Kiki #38611 üzenetére
Nyilván a piroson nem rongyolhat keresztül csak úgy, de ebben a felelősség kérdésben nem lennék ilyen biztos.
Egyik oldalon ott van az ő felelőssége, hogy meggyőződjön arról, hogy megkapta-e az elsőbbséget, viszont meg kell adni neki minden helyzetben.
Ez kb. olyan, mint a lakott területen a megállóból elinduló busz, amit szintén el kell engedni, de ő nem indulhat el, amíg meg nem győződött arról, hogy elengedik (aztán bizonyítsa mindenki az igazát)(#38613) Sotho Ha az a "70 éves szar" nem lett volna biztonságos repülésre alkalmas, nem kapott volna repülési engedélyt. Egyébként meg nem csak a 70 éves gépek szoktak lezuhanni, hanem új, rendszerben álló gépek is: [link], [link], [link], [link]
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Nem háborúzni akarnak vele, hanem bemutatót repülni. Erre most is ugyanúgy képes, mint újkorában.
Egy harci gépnél az elavulás jellemzően abban jelentkezik, hogy az újabb fegyverrendszereket nem tudják adaptálni rá. Esetleg az jöhet még a képbe, hogy a harci repülési doktrínák változásával, másféle repülési tulajdonságokra van szükség. Az 50-es években jellemzően a sebesség növelés volt a cél, ennek rendeltek alá szinte mindent (nézd meg pl. az F-104-et!
Aztán később a 70-es évektől fontossá vált a manőverezés, és persze folyamatosan a minél nagyobb hatótávolságú, minél pontosabb és minél több célt megsemmisíteni képes fegyverrendszerek.Szóval egy repülő nem fog azért lezuhanni egy repülőnapon (se máshol), mert elavult, viszont mindig is kíváncsiak lesznek a régi gépekre is az emberek, hisz azokat másol nem fogják látni repülni, csak egy-egy repnapon.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Akkor miért a "70 éves szar" és "elavult" gépet hibáztattad?
Minden gépnek vannak korlátai, amikkel a pilótának tisztában kell lennie, és aszerint repülnie.[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
válasz Kolondrum #38692 üzenetére
Az nem érdekes, hogy a busz jön hátulról, tehát ELŐTTE volt a biciklis hosszú métereken keresztül?
Ha megelőzök valakit, az nem hipp-hopp eltűnik, hanem egy ideig még ott van mellettem, és nekem kell figyelnem rá, hogy hol van."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
-
Byk01
senior tag
A vonalat leginkább olyan helyen szoktam látni, ahol nincs felfestve a zebra, gyalogosátkelőhely van, és viszonylag beláthatatlan a kereszteződés. Így azért van, hogy a gyalognak is megadja az autós az elsőbbséget.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Valószínűleg a nagyi sem versenyautó volt a babakocsival, és ha ők is a Tesco felől jöttek, akkor elég rég az úton kellett lenniük, hiszen ez esetben félúton túl voltak már a zebrán.
Ha a másik irányból jöttek, akkor a te feltételezésed tűnik jogosnak.Egyébként lehet, hogy egy STOP tábla sem lenne túlzás abban a kereszteződésben, mert a Tesco táblától semmit nem lehet látni a jobbról érkező forgalomból.
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kés topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- További aktív témák...
- Üzletből, garanciával, Macbook Air Retina 13" 2020, 8GBRAM 256GB SSD magyar bill
- Lenovo ThinkStation P330 Workstation: 3D tervezésre (CAD), videó vágásra, animációk készítésére(DCC)
- ASUS ROG STRIX RTX 3070 8GB
- Eladó ASUS ROG STRIX SCAR II GL704G kishibás gamer notebook
- ÚJ! // ÁR ALATT! // Edifier S3000 MK II // Muziker garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs