- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Új HMD modell bukant fel
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mobil flották
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
fjudors
aktív tag
ugye...kerékpárosokat szidni a legkönnyebb, csak gondolkodni nem...
például csepelen napi öt kilométert nem lehet rendesen biciklizni...a sávban 18-al cammogó spd-s kollega, akit szabályosan nem lehet megelőzni, mert zárt kerékpársávaa táblázás nélkül felbontott kerékpárút, ami persze rögtön kanyar után
parkolónak használt kerékpárút / kerékpársáva. a felújított úton nincs olyan nap, hogy végig lehetne menni, amióta "átadták" ...pénzszállító, csak a boltba beugró, a zebráig lusta elgyalogolni gyalogos...én próbálok szabályosan kerékpározni.de sajnos pont az autósok egy része nem engedi, illetve a balesetveszélyesen megépített kerékpárutak/sávok, amik a semmiből a semmibe tartanak.A többi kerékpárosról ne beszéljünk, aki körültekintés nélkül közlekedik autók között...
tessék vélményezni, mi a megoldás rá?
itt már kerékpáros nyom van az úttesten. HA a kerékpárútról rá akarok fordulni, mi a teendőm? kerékpáron elsőbbséget kell adnom, de napközben összefüggő a sor...Tehát leszállok, mert elsőbbségem van, letolom az úttest közepére, majd felülök?ez is érdekes, több kép nincs még...a járdán futó kerékpárút véget ér, de a képen mutatott felfut a járdára becsatlakozik abba, persze keresztbe a szemből érkező kerépársávon...eddig kb 4 ember szaladt le szembeforgalomba az úttestre...Szóval, végetér a kerékpárút, hogyan jut át az út túloldalán futó kerékpársávra?
ez se ilyen már, a sövény is nagyobb, a járda is keskenyebb, a múltkor viccesen felbontották a szegélyt fél méter mélyen és szélesen a sövény mögött...reggeli meglepetés félhomályban...
lehetne sorolni, csak erről a 5 km-es szakaszról...azért a szabályos kerékpáros közlekedéshez semmi nem adott.ÉS most nem a szabályokat fittyethányó vagy valamit benéző dolgokról van szó...Nem lehet kerékpárral szabályosan közlekedni, nincs olyan, hogy minden szabály be legyen tartva.Hiába akarod..Ülj fel, menj végig a városon. A többi kerékpárosnál csak azok a személyek okoznak nagyobb gondot, akik a kerékpáros közlekedést saját kényelmükre használják.Lehet szidni mindenkit, de azt nem szabad elfelejteni: ma jelenleg nem megoldott a szabályos közlekedés kerékpárral. Nem lehet, mert utólagosan beillesztett valami. Én napi szinten ezekkel a problémákkal. Télen legalább nincs kint hüje kerékpáros az utakon, a gyalogosok se ott ácsingóznak..És akkor az autósok is jobban becsülik az embert, amikor -10°C-ban teker...
Tudnám sorolni, de nincs olyan nap, hogy ne lene valami egy 5 km-es kerékpárút / kerékpár sáv szakasz közlekedésen..Nincs olyan nap.Egy sem..Minden nap van valami szabálytalanság rajta a kerékpárosokkal - velem szemben.És sajnos túl sok a szándékos...Én próbálok szabályosan közlekedni, de a baleset elkerülésére, vagy ha haladni akarok (értsd: pl pénzszállító, futár/akárki elállja a sávot vagy utat) kénytelen vagyok megszegni a szabályokat. Amikor kerékpáros súlyára nem vált hajnalban át a piros lámpa...vagy egyirányú utcából szembe jön ki a volvo...itt a kerékpársáv tökéketesen alkalmas a repülőrajthoz a buszmegállóba, hiába raktak feljebb mégegy zebrát...nem elég a kerékpársávot parkolónak használó, illetve besoroló / gyorsító sávnak használó autósok, még a gyalogosok is ott állnak rajta az úttesten..
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz Calogero #37629 üzenetére
nekem van. meg sok ismerősömnek.
de eddig nem volt rá szükségem szerencsére, viszont nekem már többször fizettek autósok...szóval? ha van felelőségbiztosítás, akkor mi változik? akkor ha összetöröd a többszázezres kerékpárt, megállsz és kifizeted, vagy jobban figyelsz, esetleg akkor lehet majd rendesen közlekedni kerékpárral?
Ezek ilyen mentsvár mondatok, hogy miért is hülye a kerékpáros...És igen, van jogsim is. És fékeim is vannak, müködnek is, meg lámpáim és prizmáim is...és betartom a sebességhatárokat is..ha kiírom magamra, hogy van, akkor egyenjogúként leszek kezelve? Mert az örök duma az az, hogy viselkedjünk egyenjogúként, de nem vagyunk egyenjogúként kezelve..nagyon nem.napi szinten kanyarodnak ki elém, parkolnak le előttem / fordulnak be.
Igaz, nem 20-al közlekedek...
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
De általánosítasz.
Mint mindannyian...Sajnos a közlekedésben hibázunk, elnézünk. De előfordul, túl kell lépni rajta.
Én senkire nem haragszom, aki összetörte a gépemet...Elismerte, megbeszéltük. Ez nem háború, nem harc.
De az igazság az a hőbörgés ellenére, hogy a kerékpárosok a motorosok után a legmostohábbak..Mindenki tesz rájuk. És sajnos az idióta kerékpárosok is csak rontanak a dolgon, a megitélésen. De az autósok nagy része meglepődik azon is, amikor 40-el megy, és megelőzöm....Nincsenek felkészülve rá, és nem is igazán gondolnak a kerékpárosokra, mint partner, hanem egy szükséges akadálynak tekintik, akit ki kell kerülni, minél elébb túl kell haladni rajta, mert csak problémát fog okozni. Lehet szidni a kerékpárosokat, de én pl minden nap elszenvedem mások szabálytalankodását. Mégsem általánosítok.Aha..és amikor naponta fordulnak ki az ember elé parkolóból, keresztutcából, mert még messze vagyok...Én eldobom a gépet, Ő meg elhajt, meg se áll..Vagy amikor decemberben a kivilágítatlan kerékpárúton fekete ruhában reggel fél ötkör átszaladnak előttem..Közli, csak át akart futni..Amikor 4 méterre voltam tőle, és 30-al mentem / gyorsultam fel éppen...
a gyereket hagyjuk, az 5 éves lányom 24-es kerékpárt hajt, neki hol kéne szabályosan közlekednie? És nem vele van a baj, hanem a váratlan forgalmi helyzetekkel...Hol mehet úgy, hogy haza is ér vele?Minden szabályt betartva? Hm?
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
nem kerékpározik a forgalomban, de van, ahol nincs más lehetőség
de a szabályos kerékpározásról volt szó, viszont az ma ebben az országban nem megoldható.semmilyen eszközzel nem vagyunk képesek szabályosan közlekedni. De a kerékpárosokat jól lehet szidni: nincs jogsi, nincs biztosítás, nincs rendszám.
Na, ha mégis van, vagy lesz, akkor sem lesznek másképp kezelve, mint most. Ahogy parkolni se tudnak sokan, hiába van jogosítványuk, se nem tudnak szabályosan leparkolni, se nem képesek beállni elsőre egy parkolóhelyre.
azért amikor zárt kerékpársávon kicsapja előttem balra a kezét, majd körülnézés nélkül ráfordul a keresztezett zebrára, akkor összegyűlik nekem is a nyál a számban...ráadásul ott autóval nem is lehet balra menni, viszont 100 méterrel feljebb igen....és ott nem zárt a sáv sem...
aki szidja a kerékpárosokat, az üljön fel egy kicsit egyre, és menjen el valahova a városon keresztül, akkor rájön, miért is nem lehet szabályosan közlekedni vele.
-
fjudors
aktív tag
válasz Elemental #37638 üzenetére
hm
ha az autós áll az elsőbbségadás táblánál, várja, hogy besoroljon, majd amikor elindul nem néz el jobbra, a kerékpárútra...az nem sebesség kérdése, ahogy az se, ha az elsőbbségadásnál megálló autót kielőzi a másik a belső sávban..vagy, ha halszálkás parkolásnál kitolat elém, mert nem lát hátra kifele, főleg, ha hátra se fordul...De a sebesség a forgalom üteméhez igazodik, bár nem szoktam jobbról előzni akkor sem, amikor lenne rá lehetőségem. Mégis rendszeresen 5 méterrel előttem leparkolnak / befordulnak irányjelző nélkül.Nem volt sok afférom, csak volt. Mivel napi szinten kerékpárral közlekedek, egész évben, csak munka alatt illetve nyaraláskor ülök autóban...Tehát sokat megyek, idézőjelben, gyakorlatilag évi 330 napot ülök kerékpáron, mert a gyerekkel is eljárok szabadidőmben. A legtöbb autós pedig nem kezeli egyenrangúnak a kerékpárosokat, és ez tény, nem általánosítás. Nem veszik figyelembe, hogy ott van, nem mérik fel a sebességét, és igazából úgy gondolják, igazodjon a kerékpáros, hiába lenne elsőbbsége.itt nem tudsz úgy végigmenni a macik ellenére, hogy ne fordulna eléd valaki, vagy csorogna be, amíg be akar sorolni..Azért az nem életszerű, hogy mindenhol lassitsak, mert nem adják meg az elsőbbséget...Én általában időben meg tudok állni, amikor nem adják meg, de nem mindig sikerül...De azért a keresztberakott blokkolt géppel oldalazott fékezés nem hiszem, hogy normális kellene legye...Az autósok hőbörögnek, ha valaki 50-es táblánál 50-el megy...Akkor a 30-as kerékpárúton hadd mehessek én is 30-al, vagy ahol lehet, 40-el.Közlekedek, nem maegalázva meghúzom magam, hátha megtűrnek az úton...
@Calogero
egyetértünk.a hüje, mindennel hüje...és azon nem segít, van-e papírja, vagy nincs.Ráadásul
@MaciG
Az nem közlekedés, hogy átvezetés hiányában leszállsz és tolod...kb, mintha kereszteződésnél tolnád a kocsit, vagy a buszt. A közlekedés az folyamatos, az nem megoldott, hogy gyalogolni kell közben...Nem a lustaságról van szó, csak az nem közlekedés.A semmiben kezdődő és semmibe végződő megoldások. Ma a fővárosban nem tudsz szabályosan közlekedve kerékpárral eljutni a-ból b-be. -
fjudors
aktív tag
elbeszélünk egymás mellett
te ragaszkodsz a zebrán való átkeléshez, én pedig a szabályos közlekedés hiányáról beszélek.
A szabálytalan közlekedésbe beletartozik az is, hogy kénytelen vagy pl járdán tekerni, vagy nem vált át a lámpa a kerékpár tömegére, illetve amikor a kerékpárutat senki nem gondozza, és mint télen, hogy 10 centis hó meg jég volt rajta a havazások után, és kénytelen voltam a főúton menni aszfaltgumival...Tagnap a változatosság kedvéért ismét felbontották egy szakaszon a kerékpárutat, amit kikerülni se lehetett, csak a homokot egyengető munkások között átgázolni a homokon..nem voltak kedvesek..Igaz, az elmúlt pár hétben konkrétan azt a rész harmadszor szedik szét a nagy útfelújjítás közepette...Először lerakták a fehér vakvezetőket, aztán egy hét múlva leaszfaltozták, majd utána pár nap múlva megcsinálták a szegélyt, most meg az egészet felszedték, hogy egyszintbe hozzák...Ezután már csak egy ádáz gyalogossal kellett megküzdeni, aki itt akart átjönni a lámpaoszlop mellett, amikor két méterre voltam, (itt zárt kerékpársáv van már) naná hogy lelépett a kerékpársávra...Szerencsére nem volt tőlem balra / mögöttem senki az autók sávjában...
-
fjudors
aktív tag
válasz philoxenia #37670 üzenetére
ebbe ne menjünk bele...próbáltam..
sőt, harminc éve is bicikliztem már...több, mint harminc..látom a látszat fejlődést, amivel párhuzamosan a népszerűség is nő...csak a népszerűség miatt sok, a közlekedésre alkalmatlan ember ül kerékpárra, mert pl autóval több önhibás balesete volt, vagy mert ott lehet inni..én pl soha nem ittam, és nem dohányoztam közlekedés közben, se autón, se kerékpáron...a látszat fejlesztések sok balesetveszélyes helyzetet okoznak...ez a kettő együtt, a közlekedésre alkalmatlan egyének a balesetveszélyes kerékpáros "infrastruktúrával" együtt eredményezi a mai állapotot
a fő probléma, hogy a kerékpárosokat mindenki külön akarja kezelni..a kerékpárosok is. legyen alkalmas úttest, kátyúmentes, megfelelő sávszélességgel, és nem kell külön utakat építeni, amire senki nem figyel ...a figyelmetlen autós az úton se figyel, nemhogy a keresztezendő kerékpárútra..a kerékpárutat nem takarítja senki, nem tartja karban senki, ellenben remek hely parkolásra, útfelújjításkor ott tárolni a gépeket / eszközöket, kutyát sétáltatni, babakocsit tolni, vagy bármi olyanra, ami akadályozza a kerékpárral való közlekedést. engem nem zavar, ha kerülnöm kell...de rendszeres az, hogy nincs lehetőség kerülésre, mert nincs merre menni. magasról letolja mindenki a kerékpáros közlekedést, azt mindenki egy plusz, szabadon felhasználható területnek tekinti.amikor bedugott fülessel , telefont nyomogatva a bal oldalon teker gyök kettővel a "kollega", majd -mivel a csengetést nem hallja- nanár akkor fordul le körülnézés nélkül jobbra a zebrára, amikor elmegyek mellette...és még ő van felháborodva...mé' előzök jobbról? mondom: barátom! telefon kézben? fül bedugva? menetirány szerint baloldali sávban? irányváltoztatás körültekintés nélkül?
mellesleg, ha külön sávban haladunk, nem előzünk, elhaladunk, ráadásul én a menetiránynak megfelelő sávban és irányban...és nem értette..'szal..sok a hüje kerékpáros.tény.de aki szabályosan akar kerékpározni, az sem tud, nem lehet minden szabályt betartani, ha közekedni akar.
-
fjudors
aktív tag
válasz philoxenia #37673 üzenetére
és a kerékpárút jó és alkalmas a biztonságos közlekedésre?
és figyelembe is veszi minden autós, mint teljes jogú út?én, személy szerint ha választhatok , akkor kerékpársáv, vagy megfelelő sávszélességű rendes közút...ezerszer biztonságosabb és haladósabb. a kerékpárút ott megy, ahol hely van, a minősége olyan, ahogy sikerül, csak épp se haladni nem lehet, se az elsőbbséget nem adják meg, ahol kéne.. se a minősége, se a vonalvezetése nem megfelelő..vannak kivételek, de sajnos azok csak rövidebb szakaszok, és senki nem gondozza, vagy tartja karban..itt , a gyorsforgalmin pl hosszában már olyan repedések vannak a pár éves úton, hogy beakad a kerék, mint a villamossínbe...
nézd meg ezt innentől relatíve jó, de ki az, aki ezt a sarkot így megtervezte...elég sok baleset van itt is...itt a szélső "úton" csak az ott lakók közlekednek...a kerékpárúton évek óta egyszer nem tudtam úgy végigmenni, hogy valaki ne parkolt volna rajta keresztbe...ott a hely az úttesten, állhatna hosszába, de nem...minden egyes alkalommal keresztbe kell leparkolni a látogatóknak...
csepelen járok legtöbbet, azért itteniek a példák...végtelenségig lehetne sorolni, de az nem mentség, hogy más szabálytalankodása miatt én is szabályszegésre kényszerülök...
-
fjudors
aktív tag
ha már úttervezés és barmok...
ezt a kereszteződést sikerült megtervezni rendesen...az új gerincúton nagyszámú kamionforgalom van.a rutinosak a bal oldali sávban jönnek, de mindig van aki a jobb oldali sávban eélre tör...viszont, amikor nyerges fordul, akkor nemhogy a jobb oldali sáv elfogy, de sokszor még a járdára is felmegy a vége a pótnak.egy héten két-három beszorításos balesetet látok itt.mégis, mindig van, aki be akar férni...
-
fjudors
aktív tag
válasz Cathfaern #37753 üzenetére
tegnap itt fordulnék ki balra, balról jön két naposabb fiatal szokásos bömössel jobbra indexelve. elindulok kifele, mert mögöttük senki, jobbról szabad, erre mennek tovább egyenesen, felezőre bevágva elém...index továbbra is jobbra villog, a 20-as tempójukból ítélve elnézték, hol is akarnak lefordulni...
A zárt kerékpársávon kétnaponta parkolgató G4S páncélkocsi kezd egyre bosszantóbb lenni....
Az is vicces, amikor én a bunkó kerékpáros megállok a zebránál, és miután megálltam még 3 autó húz el mellettem...A kedves gyalog meg néz rám csodálkozva, hogy miért állok ott... -
fjudors
aktív tag
nem tudom, hogy közlekedtél-e már normálisan forgalomban kerékpárral, de ha egy kereszteződéshez érsz, akkor többet nézel oldalra és hátra, főleg ha jönnek mögötted / veled párhuzamosan..nem-e fordul be eléd
naponta tucatnyi ilyen kerékpárutas kereszteződésen megyek át és rengetegszer fordulnak úgy be elém, hogy az utolsó pillanatban, satuzva áll meg..nem akar se várni, se a többi autósnak útban lenni, így nagy sebességgel félig befordul, majd megáll.
ha egy ilyen kereszteződésbe megyek be, előtte én folyamatosan jobbra-balra nézve érek oda, amikor lemegyek az úttestre, előtte még mindkét irányba hátranézek, nem-e vág be valaki..30-as tempónál nincs már fékút itt az árok előtt. ha az úttesten veszi észre az árkot, már nem tud megállni/korrigálni..nem feltétlen kell egyenesen belehajtani az árokba.
ha még a fröccs miatt kicsit lassabb is a reakcióidő...ezért marhaság, aki iszik előtte, dehát...a lámpáért egy büntetést megérdemelt volna, a hajnali ninjákat nem szoktam becézgetni, főleg, amikor horgászbot van kereszbe a hátán...
akkor is megnyomorodott egy veszélyesen megépített úton.a baj az, hogy sokszor a kerékpárutakat amikor tervezik, akkor 12-15 km/h-ás sebességre tervezik...tucatnyi példát tudnék felhozni, ahol fizikailag nem kivitelezhető a megengedett sebességgel a közlekedés / kanyarodás..derékszögű kanyarok, 2×60 cm-s út, ami szűkíves, stb lehetne sorolni.aki közlekedésre akarja használni a kerékpáros infrastruktúrát, az rájön, hogy alkalmatlan rá, nem arra van, hanem "hobbi tekergetésre"
de a lámpa magam elé világít, nem lefele, egy út sík alatti rész árnyékban van..A kátyút te sem veszed észre több száz méterről, de egy korlátot igen[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz tibcsiworld #37929 üzenetére
vita nincs, csak te ingerültösködsz...
az illető eléggé idióta dolgon oldotta meg a kerékpározást, de attól még az az út veszélyes. nem elég, hogy jelölés nélkül elcseszett az átvezetése, de ráadásul egy szerencsétlen helyen, ahol oldalra / hátrafelé nézel, nem-e kanyarodnak be eléd jó szokás szerint, mivel a z autósok "még beférnek" az egyenesen haladó kerékpáros elé
a lényeg az lett volna, amit nem tudtál értelmezni: rosszul vezetett út jelölés hiányában, egy ittas egyén és egy szerencsétlen helyzet...nem nehéz belefutni ilyenbe, amikor (nem itt) ismerős terepen is felbontják nem belátható helyen, pl padka mellett...és 30, vagy afeletti sebességnél nem feltétlen lehet egyből észrevenni még nappal sem, mert nem az utat bámulod meredten magad előtt, hanem, hogy a kanyarodók megadják e az elsőbbségeta 35-40 km/h-hoz nem kell versenybicikli, az az 50-60 km/h kategória..
kiabálás helyett próbálj kerékpározni forgalomban, és rájössz, hogyan alakul a bizalmi elv, és hogy hogyan lehet jelentéktelen semmiségekből balesetamikor álló sort záróvonalon át előző autó velem párhuzamosan jön, és mivel szembe vele a lámpánál rendőr áll, ezért úgy fordul be elém keresztbe, hogy felém se néz..a rendőrök meg bámulják...persze, nekem zöld is volt, elsőbbségem is, mégis én satuztam úgy, hogy elférjen..ha elcsap a rendőr orra előtt 20 méterre, nem ett volna őszinte a mosolya
Lauda
dehogy. nekem elég jó lámpáim vannak, de véletlenek mindig vannak.váratlan felbontás, fa, sötétbe hajnalba keresztül szaladó gyalogos...a baleset a véletlenek összesége, ahol ha egy tényező nem valósul meg, nincs baleset. de azért vannak olyan utak, ahol nem lehet előre készüllni..pl a kimozdul térkő, vagy a homokba állított üvegcserepek...ha közlekedni akarsz, akkor menni kell, és ott sajnos előfordulnak balesetek, önhibán kívül is
a lámpáról meg annyit: én egész évben sötétben járok kerékpárral dolgozni, az év minden napján. x+-asom van, nem kell elmagyarázni, mit is lehet látni..pontosan tudom, mit lehet látni, és alapvető különbség, hogy ami autónak 50-es sebességnél nem okoz gondot, az egy kerékpárnak 30-al is okoz. nem kell hozzá sok, elég olajfolt, faág, bármi..azért a kerékpárutak mostohagyerekek, emiatt az állapotuk is[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz deicide #37932 üzenetére
én rövidtávon közlekedek főleg, 3-7 km-eken simán viszem a 35-ös átlagot, 40-42-es max sebességgel
merev 29-er, aszfaltgumival. törekszem a 35 feletti sebességre a napi közlekedésben, de kerékpárúton ez nem nagyon megengedhető az út minősége miatt...kerékpársávban illetve főúton viszont ami kifér a csövön.
amikor messzebb megyek, akkor 32 körüli átlaggal megyek városban
ha szétgyilkoltam a hajtást, megy rá nagyobb fogszámú tányér...[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz deicide #37936 üzenetére
hobbiból én is szoktam nagyobb távokat menni, de ott a gyerekkel, tehát nem ekkora sebességgel, amikor messzebb megyek egyedül, az max 20 km..akkora a város , ott mindenképp megállok "pihenni" (ügyet intézni) így nem egybe mérendő a táv
én közlekedek vele, nem sportolok..lehet, 5×5 km megyek, de mivel megállok közben, az nem mérvadó -
fjudors
aktív tag
válasz ittakary #47142 üzenetére
itt tipikus pesti hozzáállás látható.. sokan azt hiszik, ha kirakják az irányjelzőt, akkor már válthatják is a sávot minden körülmény között
hány ilyet látni minden nap.. aki azt hiszi, hogy elsőbbsége lesz sávváltáskor, ha indexel.. mert ha kirakta, akkor mehet, ugye
ez csak egy fokkal jobb, mint aki ki se rakja.. itt legalább lehet rá számítani, hogy áthúzza -
fjudors
aktív tag
válasz aprokaroka87 #48221 üzenetére
ha nem lenne zebra, tábla, kifele akkor is elsöbbséget kell adni, mert jobbra kanyarodsz, kisívben, tehát irányt változtatsz..
félrement, előzőre lenne válasz
egyébként zebra az, ahol tábla van
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz MasterMark #48747 üzenetére
azért,a szándékos gázolás már nem szabálysértés..
attól, hogy nem adta meg az autónak az autónak az elsőbbséget, még nem ütheti el..főleg, ha féktávon kívül volt..itt inkább az az ijesztő, hix lehet a sofőr nem is látta, vagy kanyarodáskor balra figyelt, és ráhúzta
azt nem hiszem, hogy szándékban ment volna neki.csak nem.
azért ez a név nélküli pofa könyves fenyegetőzés.
amúgy meg jelen esetben, cserbenhagyásos eset.attól, hogy elsőbbsége van, nem ütheti el, főleg, ha van lehetősége kikerülni..ha mégis, nem tudja elértünk, és elüti, még meg kell állnia és meggyőződni a testi épségről..
jól néznénk ki, ha feltartod a kamiont, mikor kikanyarodsz elé, és átgázol rajtad, mert elsőbbsége van...
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz maajsz #49087 üzenetére
ne ragadj ki, egybe értelmezz..vedd hozzá az elejét is!
„főútvonalon balra"tele a net ezzel a kiragadott baromsággal.... egybe kell értelmezni.
mindenki csak a neki szimpatikus részt szajkózza..ennek köze nincs se a zebrához, se az átkeléshez:
„4) * Kerékpárral
a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
nem szabad.
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.
”[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
közös gyalog és kerékpárúton pedig 20
mégis, ha gyalog mész át a Petőfi hídon, akkor sorra húznak el centikre azok a szerencsétlenek, akik végre tudnak 30-al száguldani, hála a lejtőnek...mindegy mire mi vonatkozik, amíg nem kötelező a hitelesített sebességmérő, addig se ellenőrizni, se számonkérni nem lehet.
nem a közlekedéssel, vagy a szabályokkal van a baj, hanem, hogy parasztok az emberek. Nagyon sokan tisztában vannak azzal, hogy szinte lehetetlen megbüntetni őket..
épeszű ember nem megy 30-40-es sebességgel a váci utcában..[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
mé, nem?
én mindig szívesen meggyek autók között kerékpárral, mert ott lehet tempót menni.
de gyalogosként naponta találkozom olyanokkal, akik normálisnak gondolják, hogy a járdán közlekedettnek ekkora sebességgel, emberrek között. kerékpárral ez egyértelműen szabálytalan.mégis megteszik...nem a szabályozás, hanem a józan ész és a kultúra hiánya a bajvan olyan ismerősöm, aki csak azért jár kerékpárral és robogóval, mert nem kell betartania semmilyen szabályt, szinte lehetetlen, hogy megbüntessék...az ilyenekkel nem tudsz mit kezdeni..mint a váciban a turisták között száguldozó seqqway/roller/choopper/stb...
bár, én a dupla fülhallgatóval közlekedőt is megbüntetném, amelyiknek mindkét füle bedugva
-
fjudors
aktív tag
válasz mephi666 #49101 üzenetére
én azt nem értem az egészben, hogy miért nem kap nagyobb hangsúlyt a jogosítvány hiánya.
hiszen, ott sem lehetett volna, nem is vezethetett volna.ha pedig nincs ott, nincs baleset.értem, hogy a másik fél is hibázott.ez a vicces és groteszk, hogy egy jogosítvánnyal és egy jogosítvány nélkül vezető embert egyenrangúnak tekintenek a vizsgálat szempontjából.
az ajándék duma gondolom azért van, hogy elmondhassák, csak a szerelem hevében ült volán mögé...bár, pár héttel később szintén egy merci volánja mögött videózták a nagykörúton...
na, erre/ilyenekre írtam a következmények nélküliséget feljebb..szinte bármit meg lehet ma tenni a közlekedésbe, ha elég pofátlan az ember, vagy van elég pénze.esetleg pár év múlva kap valami piti összegű büntetést.
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz mephi666 #49104 üzenetére
most attól függetlenül, hogy gyilkosságért sembadnak ennyit..
az a baj, nincs visszatartó erő, mert a kicsi a lebukás esélye..cakk amikor „nem adja ki"
lsd Stohl...vagy Császár..az ilyen embereket örökre el kéne tiltani a vezetéstől.de, ha ez meg is történne, akkor se lehetne ellenőrozni és betartani.azté ilyen emberek mentálisan alkalmatlanok szabály követésre, toleranciára, társadalmi együttélésre.
aki leélt úgy 40-50 évet, hogy szarik mindenre és mindenkire, az már nem fog megváltozni.vannak dolgok, amik nem járnak alanyi jogon.nem jog a közúti közlekedés, azt ki kell érdemelni.pilóta se lehet mindenki.de ezek ott folytatják, ahol abbahagyták...
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz Szakbarbár #49136 üzenetére
nade, itt van kerékpáros átvezetés,a kép alapján, nem?
-
fjudors
aktív tag
ha buszos akkor elkezd fékezni, amikor a gyerek lelépett, lehet nem is kellett volna megállnia..
nem életszerű, hogy a másik sávban 40-50 méterre lévő jármű előtt nem indul el.nem sokat közlekedhetsz gyalog. Nagyon sok helyen a saját oldaladon se akarnak megállni, nemhogy a túloldalon.
soha nem mennél át.
egyre rosszabb a közlekedési kultúra..a múltkor többedmagammal nekem is igyekeznem kellett, mert a stoptábla ellenére (szent Imre tér/Rákóczi út) kivágott a gyökér, és azon izgult, hogy meg-e tud állni a busz "ami a tér oldalában jött), akiknek nem adta meg jobbra az elsőbbséget..az, hogy előtte ott a zebra, többedmagunkkal, az csak káromkodásra késztette.
érdemes megnézni ezt a kereszteződést..a túloldal se jobb, ahol a forgalommal szembe fordulva mennek át..nem a forgalmi rend szerint jobb oldalon, hanem a legkisebb ívben hajtják végre az u kanyart, csakhogy itt jönnek szembe
-
fjudors
aktív tag
válasz maajsz #49203 üzenetére
és azt se felejtsük el, hogy a másik irányból megkapta az elsőbbséget a biciklistől..
ez tipikus esete, amikor a zebránál megálló jármű mellett a másik sávban elhúznak...a buszos nem akart megállni.tipikus az az eset, amikor el akarja ijeszteni a gyalogost.még ha a adott oldalán lépett volna le a gyerek..de így, hogy a túloldalt..
ezen nincs mit magyarázni.ha pedig nem észlelte a gyereket, vagy telefont nyomkodott, akkor nem alkalmas hivatásos sofőrnek.egyébként, ki kell próbálni: ha megállsz a zebránál, hanyadik autó enged át..nem véletlen vannak olyan gyalogosok, akiknek nem elég a lassítás, megvárják, hogy megállj.vannak helyek ahol szinte életveszély átkelni, meg „sunnyogó" utak, mindenki arra akar levágni.
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz mephi666 #49206 üzenetére
már a lelépés előtt lehetett tudni, hogy át alatt kelni.semmilyen erős fékezésre nem lett volna szükség.a semmi közepén a zebra fejé tartott, körül is nézett, majd lelépett .
naponta látni ilyeneket.csak ritkán kerül videóra, és kap nyilvánosságot, pláne gyerekkel.az elsőbbségét nem harcolta ki.a bal oldalról megkapta.ezt valahogy mindenki elfelejti.
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz BigBear #49215 üzenetére
az a baj, hogy pont az ebben a topikban uralkodó szemlélettel közlekednek sokan.nem állnak meg/nem lassítanak a zebránál, mert a gyalogosnak meg kell győződnie a lelépés előtt, és úgyse mer lelépni..féljen csak, mert a sofőrt védi a vas ...
ugye, ebben az országban a másik jogait és kötelességeit mindenki kívülről fújja, csak a sajátja képlékeny.. -
fjudors
aktív tag
hiába, te azt íród, amit mindenképp bele akarsz magyarázni.
nem lépett le a busz elé. A másik oldalon lépett le.ahol megkapta az elsőbbséget.a busz pedig kellő távolságnak volt, hogy megadja szintén az elsőbbséget.
tehát értelmezésed szerint egy többsávos úton csak akkor indulhat el a gyalogos, ha minden sávban megállt a forgalom, és nincs 50-100 méteren belül mozgó jármű, ami odaérhet az átkeléd ideje alatt?
te teljessen más helyzetről beszélsz. ez az eset kb a golfos kölökéhez hasonlít pár hónapja, az idősebb nővel.
nem lépett le a gyek a busz elé.hiába mondod, akkor sem.és az indulási oldalon megkapta az elsőbbséget. Ugye, ilyen esetben ez még súlyosbító tényező a buszsofőr szempontjából...a gyerek körülnézett, balról megkapta az elsőbbséget, jobbról kellő távolságra volt a busz.csak az nem akart megállni.a te kifacsart értelmezésedben csak álló járművek mellett lehet lelépni...
hiszen szerinted minden gyalogos gázolásnál a gyalogos a hibás, mert nem győződött meg a veszélytelenségről..
a bizalmi elv azt jelenti, hogy bizunk abban, hogy megadja a busz az elsőbbséget..ami„jár",és lehetősége is van rá
-
fjudors
aktív tag
válasz maajsz #49627 üzenetére
össze-vissza terelsz.
a kressz nem úgy értelmezendő, ahogy gondolod, hanem, ahogy le van írva.
mivel a kresz a közutakra vonatkozik, ezért rajtad kívül senkinek eszébe se jut magántetületre gondolni..mert ugye,a kertbe jogosítvány se kell...
és de, ha közterületen ittasan beindított az autót, akkor az ittas vezetés.ha úgy gondolod, ha nem. -
fjudors
aktív tag
válasz philoxenia #49626 üzenetére
de, ücsöröghetsz.
de, ha jár a motor, az ittas vezetés.függetlenül attól, hogy nem mentél vele sehova. -
fjudors
aktív tag
válasz samujózsi #50584 üzenetére
és akkor még nem esett szó a mocskos gyalogosokról, meg a járdáikról..azt is az autósok fizetik, és elveszik a parkolóhelyeket..
és a zebrák!még az is!foglalják a helyet, lassítják a forgalmat és elcsúfítják a kizsákmányolt autósok útjait
de a legfehábórítóbb a sétálóutca!érted??? sétálóutca, az autósok pénzéből!
-
fjudors
aktív tag
jaj, ezzek az üres böfögések, amik előjönnek időről időre az autós topicokban. .
én évekig napi szinten jártam kerékpárral, télen is..még mindig van kerékpáros biztosításom..sok a kerékpáros hülyegyerek, aki nem tud haladni döcög 25-el, ezért átmegy a piroson, de az autósok között ugyanannyi a szabálytalan, arányaiban.
amikor elfogynak az érvek, akkor jön a másik oldal: az autósok nagyobb része nem ismeri fel pl hogy zárt vagy nyitott kerékpársáv, és nem is tud emiatt helyesen kanyarodni, parkolni. Lehetne sorolni, az egyik 19, a másik egy híján húsz.. láttam/látom kerékpárról, és látom a cégesből is.[ Szerkesztve ]
-
-
fjudors
aktív tag
a felvétel kimenetéssel nem foglakozik.
nem is tudna, hiszen még a társasház sem ismeri a rögzítő jelszavát, ráadásul normál, tisztességes rendszernél zárt dobozban, gsm átjelzővel van védve kinyitás, szabotázs , és video jelvesztés ellen.nálunk nincs kamera felszelve...
-
fjudors
aktív tag
válasz MasterMark #51341 üzenetére
autóval? -
fjudors
aktív tag
ó jaj.
ahelyett, hogy kezdenének valamit a funkcionális analfabétákkal, inkább egyszerűsítik a nyelveztetet...aki eddig csak megszerezte a jogosítványt, de nem értette a kreszt, azt most kisegítik..ha egy kicsit értelmesebb és kulturáltabb lenne az autósok tobbsege, és nem saját magát helyezné a szabályok fölé, az többet érne.
a fővárosban napi szinten katasztrófa, ami folyik.még több büntettetés meg ellenőrzés kéne.
nálunk most pár gyopár kitalálta, hogy az utcában,ahol csak jobb oldalt lehet parkolni, áttolta a kukákat a túloldalra, hogy is tudjanak állni a helyére..az nem számít, hogy amúgy is szűkössen fér el két kocsi egymás mellett, és mindig van valami tahóparkoló..[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz MasterMark #51540 üzenetére
nem, azért előzik meg, mert elől akarnak menni.
én általában a határon autózok ( pl 50-nél 63, ha lehet),gps szerint, mégis ez pl ma pálya és város vegyesen, mégis előztek:
kép link
kép linkazért a csepeli gyorsforgalmin a 70-es táblánál 90-es sebességnél is levillogják az embört...
fényes délben....[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
azért a nulláson a déli részen kintlévő 60-as táblánál még a 90-el csorgás is életveszélyes...szívesen mennék én határon belül, de a szűk sávban a 90-el robogó kamionok nem maradnak a sávjukban...nem is tudom, ott, vagy máshol a pályán a kintlévő korlátozású ki tartja be. a 60-as az 100-110...
ma is pestre vissza , m3-ról fel a nullásra feltartottam a sort, mert a külsőben egy kamion egy kerék szélességgel a belsőben jött, én meg nem mentem be mellé..megvártam, míg egyenesbe kerülünk, és tipli...sajnos, sokszor az a balesetveszélyes, ha betartjuk a sebességhatárokat.
ha haladnak előttem, én sem tolom.de sajnos egyrészt mindig bepofátlankodnak a követési távolságomba, másrészt pályán a külső sáv szinte a kamionoké, ami jóval lassabb tempo.belül meg a 130 semmire se jó..Lehet választani a 150 és a 100/90 között.
és vannak az állatok..amikor~150 előzők, és nem tudok kimenni a külsőbe, mert a leállósávból jelentős sebességtöblettel érkeznek..szélkakasokkal gyorsabban...
-
fjudors
aktív tag
nem, át kell ültetni kerékpárra.
egyből megtanulja, hogy balra is nézzen.nekem volt, hogy nem adták meg, és mikor rákérdeztem, hogy „jobbkéz?"akkor jött a válasz:„dehát kerékpárral vagy"azért, amikor itt befordulva szembe jön ki a parkolóból, arra sincsenek szavak...szerencsére rendszeres, így a helyiek már számítanak rá...
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
hacsak nem fordult meg azt alagútban, akkor dél felől hajtott be. és akkor valószínűleg a parkolóból, árt a villamos megállón
vagy egész lentről,a rakparti felhajtótól ment odáig?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest