- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Mobil flották
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Android szakmai topik
- iPhone topik
Hirdetés
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
ma Megjelent az iOS 17.5.1, ami javítja a furcsa hibát, de az Apple hallgat a miértről és a hogyanról.
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
oceanearth
őstag
Hú, ma majdnem lenulláztam a lökőmet. Mentem haza a telekről és átszaladt 2 őzgida előttem, még szerencsém, hogy előtte piszkáltam a GPS-t és így viszonylag lassan mentem (kb. 60), sikerült félre rántanom a kormányt és elkerülni az ütközést, aztán valahogy összeszedtem a gépet.
Nem hiányzott volna, hogy összecsukjam a vasat...Vigyázzatok Ti is az állatokra!!!
-
oceanearth
őstag
válasz Winner_hun #14191 üzenetére
Gyorsabban megyek vszínű elcsapom őket.
Azért megy át általában az állat, mert te ahogy jössz megzavarod. Minnél lassabb vagy, annál nagyobb az esélyed.
Volt már eset lóval is, azt 130-as sikerült abszolválnom egy vectrával, ott az ESP meg az ABS mentett meg, mert a kocsi orra erősen megindult az árok felé.
Ill. múltkor egy szarvas előtt sikerült megállnom még éppen, ott mákom volt, már láttam, h az úton van, így tudtam fékzeni, a többinél alig tudtam fékre lépni. -
oceanearth
őstag
Mentem A-ból, B-be. Van, hogy az ember siet, gondolom veletek is előfordult már, az vesse rám az első követ, aki mindig betartja a sebességhatárt. Elég sokat közlekedem, de ha végigmegyek egy úton, akkor kb. 99% nem tartja be a sebességhatárt, persze 130 tényleg sok, ott ahol elvileg 90-el lehetne menni, még, akkor is, ha csak egy 20-ad rangú út és a forgalom nem több 40 autó per óránál.
-
oceanearth
őstag
Tisztába vagyok vele, hogy gyorsan mentem és 100%-ban az én hibám volt.
Tudom, hogy itt mindenki betartja a sebességhatárokat és nem megy gyorsan és bár ezt látnám az utakon is, de sajnos a nagy magyar valóság nem ez.
Én sem kérkedtem azzal, hogy mennyivel mentem, a lényeg sem ez volt, hanem, hogy vigyázni kell az utakon, mert bármikor jöhet egy jószág, aki átszalad előtted és pillanatok alatt megvan a baj.
Egy barátom nemrég rosszabbul járt mint én, 90el csapott el egy kutyát, ez kb. fél milliójába került. -
oceanearth
őstag
válasz uborka3 #14212 üzenetére
Akkor lesz változás sztem, ha lesz ellenőrzés és az embereket ösztönzik arra, hogy közlekedjenek normálisan, betartva a sebességhatárokat. Itthon nincs semmi ösztönző, még plakát sem, sőt az övet is brahiból nem kötik be sokan. Nincs az sem lekommunikálva, hogy ha légzsák van és nem vagy bekötve, akkor kezdheted írni a végrendeleted. Az meg, hogy kényelmetlen az öv, az annyira kifogás, minthogy egy ruha kényelmetlen. Engem pl. zavar, ha nincs bekötve.
Nem az lenne a megoldás, hogy 300.000 emelik a maximális büntetést, hanem, ha több ellenőrzés lenne. -
oceanearth
őstag
válasz uborka3 #14219 üzenetére
Ez igaz, de sajnos ma nem tanítják meg vezetni az embereket. Engem villogott le a német autópályán már 160-al tanuló. ott bizony megtanítanak mindenre, itthon meg leszid az oktató, ha többel mész mint 40, mert sokat fogyaszt a suzuki.
Mondjuk ott az autósiskola tulajdonában vannak a kocsik, nem az oktatóéban.
Ameddig meg nem tanítanak meg vezetni, és nem verik beléd, hogy húzódj le a jobb sávba az autópályán, ha 3 sáv van, ne menj középen, stb. addig a megoldást csak a fokozott ellenőrzésbe látom.
Persze a nevelés, meg a tanítás sokkal jobb lenne, de erre semmi esélyt nem látok, főelg ha a magyar mentalitásra gondolok. -
oceanearth
őstag
Index, zebra tény, de én pl. a piros lámpát is ide sorolnám, vagy az állandó balra tartást, a jobbra tartás helyett.
Itt most nem mások veszélyeztetése volt a story, hanem az állatokról. Sztem ezzel nagyon kevesen számolnak, pedig még ki is van sok helyütt táblázva. Mivel ritka eset, ezért sokan elfeledik, holott komoly baj lehet.
Nem tudom, né azt nem nevezem ellenőrzésnek, hogy van, hogy 1 hétig nem látok rendőr autót. Ill. látok, de azt nem nevezem rendőrautónak, amiből lóg ki a könyök, nézik a csajokat és ha elmegy mellettük valaki, vagy pirosba átmegy valaki le se szarják.
Engem sem érdekel, ha más nem köti be, pusztán ez sincs belenevelve az emberekbe. brahi ez is a fiatalok körében, mint a cigizés. Sztem.
Diszkriminálni meg egy jogállamban elég nehéz.
-
oceanearth
őstag
válasz uborka3 #14232 üzenetére
Szeretnék??
Amikor általánossá vált, hogy fizetned kell, hogy átmenj a KRESZ vizsgán. Amikor én tanultam vezetni általában gázolajért jártunk vmi kamionos haverhoz, aki fusiba mellé tankolt...
Amikor beültem, megkérdezte az oktató: "Vezetett már autót??" Mondom igen. Azt mondja: "Akkor behúzom az 1. 2 órát, így magának is gyorsabban lesz jogsija, nekem meg kevesebb a gondom...
Most erre mit mondjak?? -
oceanearth
őstag
válasz AMD Power #14319 üzenetére
Sajnos nem ugyanaz amikor a parkolóban csúszkálsz büntetlenül, mint amikor a valós vészhelyzetben megcsúszik a verda. Ilyenkor általában még a gyakorlotabbak is csak 1 dolgot ismernek, a reflex szerűen tövig rúgott féket...
Szörnyű érzés úgy igazándiból havon megcsúszni, gyakorlatilag 0 a lassulás...
Csak óvatosan és lassan, főleg, ha le van taposva a hó!
A jégről ne is beszéljünk, mert ott esélytelen akármit is csinálnod, csúszol azt hello. -
oceanearth
őstag
Óvatosan csak azzal a nyomással...
A legjobban akkor jársz, ha olyanra fújod fel a gumidat, mint, ami a gyári adat. Ez egy optimális érték, ami jót tesz a guminak, a futóműnek, fogyasztásnak, tapadásnak, zajnak. Persze ez is egy kompromisszum, mint minden optimális érték.
A kocsik nagyon nagy részében megtalálható az optimális keréknyomás, minden Opelben ha kinyitod a tanksapkát láthatsz egy kis matricát és ott találod az értékeket, a Suzukiknál meg a bal első ajtónál van ez a kis matrica.
Ezen meg van adva teljes terhelésnél és kb. üresen, hogy milyen nyomásra kell fújni a gumikat. A lényeg, hogy ez az adat HIDEG gumikra érvényes. Ahogy mész a kocsival a gumi súrlódása miatt a levegő benne melegedik így nő a nyomása, ez egyáltalán nem elhanyagolható 3-4 tized bar-t jelent. Szóval ha benzinkúton fújsz a kompresszoron látott értékekből vonj le 3-4 tizedet, hogy megkapd a hideg értéket.Üdv
-
oceanearth
őstag
-
oceanearth
őstag
Olvashatsz erről több helyen (legutóbb talán a TC-n volt egy cikk erről), meg pl. van a komputerbe nyomásmérő és kiírja a kijelzőn. Van amikor elindulok és vinnyog, hogy alacsony a nyomás, aztán meg megszűnik kb. 4-5 perc után, mert elkezd emelkedni a nyomás.
Sajnos a fizika makacs dolog.
"Bocsi, de akkor a menetszél meg hűti is a gumikat, valamint függ a futófelület kialakításától is, hogy mennyire melegszik? "
Igen, de elhanyagolható mértékben, sőt a felni felülete meg belejátszik a légellenállásba, ezért tértek át idén a telefelnire pl. a Forma-1-ben. Mi a modellautókkal pl. 4-5 éve csak ilyennel megyünk.
Üdv
-
oceanearth
őstag
Hidd el ez a téligumira is igaz, konkrét esőgumit, azért nem nagyon használnak a földi halandók. Sokkal jobban kiszorítja a vizet maga alól mint egy nyári.
megpróbálom megkeresni nektek a TC-s cikket, inkább olvasgassatok kicsit, mert kicsit hadilábon álltok a gumikkal ahogy látom.
persze nem találom... nagyon jó... pedig abba elég nagy okosságok voltak írva.na közbe megvan, jó, hogy nem a TC-n volt, hanem a vezess.hu-n.
http://www.vezess.hu/magazin/jonni_fog_elso_ho/16394/?o=1a nyomásról a 2. oldalon írnak
-
oceanearth
őstag
nem szeretnék vitatkozni ebben a kérdésben veled.
kicsit olvass utána a dolgoknak légyszives. linkeltem egy oldalt, azt nyugodtan elolvashatod, abban van 1-2 okos dolog."a téligumi elsősorban anyagösszetételében különbözik a nyáritól, tehát száraz hideg aszfalton van igazán előnye. a bordázat kialakítása másodlagos szempont, nem ettől téligumi."
sztem mondjuk a mintázat is teljesen eltérő, meg a szerkezete is. szóval havas aszfalton nincs is igazán előnye??
a bordázat meg a lényeg, attól pörgeti ki magából a havat, ezt szolgálják a lamellák...ha tudsz németül keresd föl az ADAC honlapját, na ott aztán lehet nagy okosságokat olvasni!!
üdv
-
oceanearth
őstag
nem gumikkal.
elég sokat olvasgattam, meg tapasztalt is van gumiban elég. innen is, onnan is.
egyébként az a baj, hogy benned ezt nem látom, már minthogy valamivel alátámasztanád az érveidet, csak kiabálsz, meg lekezelő stílusban beszélsz. de segáz.
egyébként még mindig mondom, hogy kicsit olvass utána a dolgoknak a neten.
üdv
-
oceanearth
őstag
ez a baj a mérnökökkel, nem hajlandók beismerni, hogy butaságokat beszélnek...
még ha 100 cikk és ember állítja, hogy nem úgy van, ők akkor is ragaszkodnak hozzá...
tényleg vannak tévhitek, de hogy a téligumi sokkal jobb hideg, nedves időben mint a nyári az pont nem ide tartozik.
a fizika sajnos tényleg makacs dolog, ha tanultad nem tudom miért kérdőjelezd meg?? -
oceanearth
őstag
-
oceanearth
őstag
-
oceanearth
őstag
A téligumi hiánya:
[link]mondjuk a hegy nem lehetett tegnap semmi. 4WD nélkül állítólag brutál volt feljutni.
[ Szerkesztve ]
-
oceanearth
őstag
válasz bobsys #14437 üzenetére
Párom faterja a kapy út tetején lakik. Hétfőn mentünk volna át hozzájuk, de telefonált, hogy semmiképp ne induljunk el, mert ő még felment az 530XD-vel , de 4 karambol volt, plusz, aki front hajtásos, vagy hátsókerekes az visszafordult...
Erről a szar cikkről ennyi a véleményem. Hülyeség minden szava.A többihez nem kívánok hozzászólni, mert egyes emberek itt olyan címeres baromságokat beszélnek, hogy az vmi hihetetlen.
Ill. mégis.
DOKARNAK!
Könyörgöm olvasd át amiket írsz és ne beszélj ilyen butaságokat. A téligumiba a fűrész szerű vályatok micsodák?? Azok a lamellák, amik kipörgetik magukból a havat és pontosan emiatt a mintázat miatt lesz jobb elindulásnál és fékezésnél a gumi ill. azért mert nem dermed meg, mert puhább. Nézz meg egy nyári gumit emg egy télit, hogy mennyire tapad rájuk a hó...
Egyszerűen rossz olvasni azokat a butaságokat amiket írsz...[ Szerkesztve ]
-
oceanearth
őstag
válasz dragonfx #14473 üzenetére
A legjobb az, hogy szerinted csak fékezéskor jó a téligumi, dokar szerint akkor nem érződik a különbség. Azt bírom bennetek, hogy egyformán ágáltok a téli gumi ellen, de egymásnak is ellent mondtok, látszik a hozzáértés... Annyira butaságokat írtok, hogy arra szavak nincsenek.
gratulálok!! -
oceanearth
őstag
válasz dragonfx #14556 üzenetére
nem optimistán állsz, csak szimplán hülye vagy. amikor elémugrott a szarvas, akkor is abban kellett volna bíznom, hogy majd elugrik, nem pedig fékezni??
elég nagy butaságokat beszélsz az meg, hogy mennyit vezetsz sztem lekorlátozódik a pesti illegal racsingokra, különben biztos nem írnál ilyet, hogy "jujj most mi fog elém ugrani" -
oceanearth
őstag
válasz AMD Power #14629 üzenetére
Ez a táblázat a barátod lehet.
[link]Egyébként csak 108km/h fölött van büntetés a te esetedben. (lakkot területen kívül 90 km/h-s tábla)
Plusz van egy 2%-os szabály. ezt egy kolléganőm papírjnál láttam, ami a fakabát rt.-től jött. Ha a mért sebességből levonnak 2%-ot és egy kedvezőbb kategóriába esel, akkor le fogják vonni és a kevesebb díjat fizeted. Ez viszonylag humánus dolog sztem. Az indok pedig a mérőóra hitelessége volt, legalábbis a papíron ezt írták.üdv
-
oceanearth
őstag
Hinni a templomba kell, szokták mondani.
Egyébként ez a kormányrendelet szabályozza a büntetéseket.
"410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet"
Ez hivatalosan itt található, a hivatalos mellékletekkel együtt. [link]Amit én belinkeltem az az 1. sz. melléklet egy kiegészített változata, ami példákon keresztül (a leggyakoribb sebességkorlátozó táblákat alapul véve) mutatja be a büntetések összegét.
-
oceanearth
őstag
válasz Winner_hun #14636 üzenetére
Hát igen, tavaly még normális büntetések voltak, egy drasztikusnak tűnő 70-et simán megúszhattál 5.000-el.
Most meg... -
oceanearth
őstag
válasz Winner_hun #14655 üzenetére
ezt én sem értem. én az esetek 99%-ban tolatva állok be, kivéve mikor tudom, hogy összevásárolom a fél boltot és a bevásárló kocsiból fogok berámolni a csomagtartóba
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen