- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Mobil flották
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Yettel topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Windows CE fórum
Hirdetés
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBear
senior tag
Ennyi erővel sokkal egyszerűbb és olcsóbb, nem utolsó sorban nagyságrenddel biztonságosabb lenne egy rendszer, ami a közúti jelzéseket figyelembe véve korlátozná a maximális sebességet. Na jöhetnek a mániákus gyorshajtók támadni.
-
BigBear
senior tag
Amikor hasonló baleset történik, mindig előjön, hogy tuti az idős sofőr hibázott, el kellene őket tiltani, vizsga, stb. A baj az, hogy sajnos a mai napig a balesetek döntő többségénél a nem megfelelő sebesség, az elsőbbség meg nem adása jelzőtáblánál, a helytelen követési távolság, stb. az ok, nem pedig a rossz reflexek. Sajnos az az igazság, hogy a nyár és a jó idő beköszöntével igencsak megszaporodnak az utakon azok a motorosok is, akik bizony nem éppen a szabályos közlekedés mintapéldányai. Nincs olyan nap, hogy ne döngetne el mellettem jó néhány szervdonor, függetlenül a forgalomtól, a záróvonalon előzve, a főút belterületi szakaszán gyorsulgatva ami a csövön kifér stílusban. Nem mondom, hogy biztosan ez volt a beleset oka ez alkalommal, de valahogy a tapasztalat és a videó (helyszín) alapján nekem leginkább ez a véleményem. Tudom, hogy főleg a fórumokon mindenki "Sumáker" de az az igazság, hogy egy hátulról 200+ os tempóban jövő motorost (simán elérhette a kanyar után) szinte senki nem lenne képes időben észlelni. Hacsak nem hirtelen kanyarodott ki a kocsi, ha normál tempóban jön, akkor simán le kellett volna tudnia lassítani / megállni. Még egyszer, ugye sajnos nem tudni a pontos körülményeket, így én is csak találgatok.
[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
Agyrém ez a mai nap (Hál' Istennek már itthon. 84-es főút, félelmetes tömeg. Reggel a Balaton felé, most északra. Kisváros, amin átmegy az út. Gyakorlatilag átkelhetetlenek a kereszteződések ilyenkor. Rendőrék persze lesben a stopnál, mert ugye egy-egy kis szünetben nem csak az elöl álló próbál kiugrani, hanem a mögötte jövő is megpróbálja, aztán lehet is utána menni. Már volt kísérlet a sima kereszteződés átalakítására körforgalommá, magánúton finanszírozták volna, de hát nem lehet. Ugyanott persze gyalogosok is közlekednek, se zebra, se semmi. A város melletti pár kilométeres szakaszon összesen van egy gyalogos aluljáró és egy lámpás kereszteződés zebrával ( ez is megérne egy misét, ma a tumultus közepén már kalimpálással irányították a forgalmat inkább.) Hogy is lehetne átalakítani, akkor nem lehetne kaszálni. A másik. Tudom, biztos én vagyok a szemét, de tök jó, hogy tele a net a bátor rendőreink pénzgyűjtő akcióival, mindenkinek vagy egy-egy "szép" sztorija. Ma épp a leskelődők mellett haladt el egy brutálisan szétrohadt (értsd: gyakorlatilag nem volt sem küszöb, sem padlólemez, a hátsó rész úgy szétporladva, hogy fityegett kifelé a tankoló cső egy kupakkal) Laguna, tele hiperpigmentált alakokkal. Persze semmi. Próbálnám meg én. Egyszerűen felfogni nem tudom, hogy lehet műszakija egy ilyennek. Az a kocsi nem most lett ilyen, szóval valójában elég nyilvánvaló. Mégse tesznek semmit az ilyennel. Ehhh, csak bosszantja magát az ember.
-
BigBear
senior tag
Aha, akkor te ugye soha nem mész át gyalogosként az úttesten? Mert tulképp bármikor jöhet egy idióta 250-nel, amit úgysem láthatsz/észlelhetsz időben, ergo ha elüt, a te hibád is lenne.
Kb. ilyen szintű az érvelésed a gyalogosok hibáztatását illetően. Sehol nem volt az a kocsi, amikor ők már elindultak, a belső sávban haladó pedig már megállt. Egyvalaki hibáztatható csak, az idióta aki elütötte őket. Amit te csinálsz, csak kifogás keresése, védendő az autóst. -
BigBear
senior tag
Mondj egy módszert, amivel ma, itthon, szabályosan megállítasz egy másokat SZÁNDÉKOSAN (kiemeltem, hogy a te analógiádnál maradjak) veszélyeztető, a szabályokat semmibe vevő, a rendőri felszólításnak ellenálló motorost. Hogy kapod el? Vagy mindig csak elmotyogsz egy ajjajjajj ejnyebejnyét, aztán hadd menjen? Rendőrként miután nagy ívben tojik a felszólításra, simán tolom bele az árokba. Utána ugráljon.
-
BigBear
senior tag
Hát igen. Ez így csak egy vicc. Komolyan, minek kellene történnie, hogy megállíthatók legyenek az idióták?
Ma túl vagyok néhány száz km hazai úton. Agyrém ami az utakon megy és egyre rosszabb. A beláthatatlan kanyarokban való előzéstől kezdve, a zéró követési távolságon át ( ez tök általános már) az elsőbbség semmibe vételéig minden akadt. De ha az ember meg kirakja netre, rendszámmal, pofával ahogy kell, még meg is üti a bokáját. Persze nem az, aki szabálytalankodott...[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
válasz amargo #46467 üzenetére
Fenét. Ugyanúgy vakít, sőt, az idióta szintező miatt rosszabb. Egy lámpa mikor szanaszét világít, de folyamatosan, kevésbé zavaró mint amikor egy erős fényforrás belevillog a szemedbe a jó utakon. A szintezés miatt pont ennyi látszik, hogy ahogy mozog az autó, fel-felvillan a lámpa egy pillanatra, amihez a szem semennyire sem tud alkalmazkodni.
-
BigBear
senior tag
Akkor mondjuk úgy, hogy számomra zavaróbb. Ha én xenonozok, nekem se vakít.
Bármilyen modernebb, gyári xenonos, esetleg ledes cucc egyenetlen úton pillanatnyi villanásokat produkál. Mivel nem veretnek szanaszét, pontszerűbb a fényük, ezért zavaróbbak, vakítóbbak, mint egy erős, de relatíve szórt fény. -
BigBear
senior tag
válasz amargo #46536 üzenetére
Komolyan, én lettem hülye/ nagytata / vagy maradtam el valahol a közlekedési szabályokat illetően, vagy meghülyült az autósok nagy része itthon? Sajnos nem elszigetelt esetekről beszélek, szinte mindenki az alábbiak szerint közlekedik.
Ha 60/100 óra szerint a sebességem, akkor akadály vagyok, szinte mindenki le akar túrni, nem kicsit. Településen ha gyalogost átengedek, 10 esetből nyolcban akad olyan barom, aki áthúz mellettem vagy szemből, hiába álltam meg. Vagy dudál... Ha lassítok településen 30-as övezetben (iskola, gyerekek stb.) tuti lesz, aki nagy gázzal elhajt / dudál. Település táblánál senki sem lassít, majd kigurul úgyis, de ez hagyján. Majd belefut egyszer... A másik véglet a sebességre: rengeteg autós valani agyament okból 70-80 körül autózik, de településen belül is. Ha leelőzöm, tuti csakazértis elmegy mellettem a következő faluban vagy városban, jó nagy gázzal, talán jelezve a felsőbbrendűségét, vagy nem tudom. Ezt tanítják most, vagy mifene? Ehh, sorry a kirohanásért, csak most vagyok túl egy hosszabb túrán...
A kamionosok dettó. Egyre kevesebb, aki "segít" előzni, mint régebben, pl. index villantással. A sebességleszarás pedig rájuk fokozottan igaz. Túrják le az embert rendszeresen.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
válasz #15490560 #47011 üzenetére
Így igaz, utat kell adni. Csak sajnos nem mindig stimmel az érvelés. Apámmal voltunk így, simán megkaptuk a büntit. Rendőr is látta a szitut, azt mondták, nem mérlegelhetnek, a tény az, hogy átmentünk a piroson. Megpróbáltuk amit lehetett, maradt a büntetés. Ha valami ismeretséged nincs vagy kapcsolataid, nem pálya a kresz megszegése. Lehet találni nem egy esetet, ahol mentőst büntettek kresz megszegése miatt. Vagy a másik: szomszéd a helyi tűzoltóparancsnok, beszélgettünk, nemrég kaptak büntit gyorshajtásért. Nem az elsőt. Vonulás ide vagy oda, véda nem mérlegel. Püff neki. Üdvözöljük ungarisztánban, az alternatív valóságban. Komolyan, csak valamelyik agyatlanhoz ne érjen oda a mentő vagy tűzoltó, mert piros a lámpa, vagy be kellett tartani a szabályokat.
[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
válasz FireFox1996 #47276 üzenetére
Ha rendőrt hívsz, tuti az 50-50 %.
Igazából ez az a szitu, amire semmi sem érvényes teljesen. Ez nem jobb kéz, nem teljesen jobbra tart, így igazából ki jelzett előbb / udvariasság / józan ész. -
BigBear
senior tag
Nem gyűlölet. Csak sajnos a jó idővel szaporodnak az idióta motorosok is az utakon. Tisztelet a normálisaknak. Mondjuk idén egy kezemen meg tudnám számolni az utóbbiakat...
Ha már statisztika, azt is nézzük meg, hogy a nagyságrenddel több autóra darabszámban mennyi okozott baleset is jut és ez hogy viszonyul a motorosok arányszámaihoz. Mindjárt nem olyan szép a helyzet.
Meg azért ez az általában az autós a hibás dolog is sántít kicsit. Ugyanis statisztikailag akkor is az autós a hibás, ha nem veszi észre előzéskor / bekanyarodáskor / kikanyarodáskor stb. a sokszázzal közeledő motort. Ja tudom a fórumon a billentyűzet mögött mindenki szupermen, emberfeletti érzékekkel meg jövőbe látással, mert simán látja előre a beláthatatlan helyen is, hogy jön egy szervdonor 280-nal.
Felénk is van pár ilyen hely. Dombtetőn véda, utána kanyar, majd kb. 3 km enyhe kanyaros kis huplis (hullámos) lejtő egy körforgalomig, majd újra versenypálya. Imádnak ezen a szakaszon gyorsulgatni. Persze a rend őrei tesznek rájuk. Ja nem, a véda után szoktak állni 50m-rel, ahonnan jól belátni a versenypálya felső részét, meg lehet integetni vigyorogva a haver motorosoknak.
A probléma csak az ezzel a versenypályával, hogy akad rajta néhány kereszteződés, amikből nem lehet belátni az egész szakaszt. Márpedig kellene, mert akad időnként probléma. Ki a hibás ilyenkor? Természetesen a kikanyarodó autós. Ja, hogy részben belterület? 70/60/50-es táblákkal? A donorokat soha nem érdekli. A legszebb a nyári forgalom megindultakor, amikor a tömött kocsisorok között a felezőn nyomják ugyanígy.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
Azért, mert a körforgalom nem jelent elsőbbségadási kötelezettséget.
Sokan nem tudják. A hatályos KRESZ szerint a körforgalom csak olyan út, ahol az út által körbezárt terület a vezetőtől balra kell essen. Ennyi.
Egyes országokban ettől eltérő lehet a szabályozás, figyelni kell.
Nálunk mindig kiegészítik a körforgalom táblát egy macisajttal, így elsőbbséget kell adni behajtáskor.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
Rohadtul mindegy, mit csinált a hölgy. A szitu adott. Gyönyörűen látszik minden. Az autó rohadt messze volt, amikor elindult a zebrán. Én sem gondolkodtam volna. Ha a sofőr nem egy agyatlan sötét tapló, akkor megáll, de minimum lassít. A távolság miatt ezt kényelmesen, simán megtehette volna. Nem tette. Ki a hibás? A sofőr. Pont. Nincs de. Nem kell mosdatni. Egyértelmű helyzet, amin nincs mit ragozni.
-
BigBear
senior tag
válasz philoxenia #48593 üzenetére
Hát persze. Ha ~50 m-re meglátsz egy kocsit, megállsz. Világos... Ez olyan, mintha egy zebrás négyes kereszteződésnél a túlsó zebra mögött (!!!) látna valaki egy kocsit és már állna is meg. Egy átlagos forgalmú kereszteződésnél így soha, senki nem menne át a zebrán. Életszerű...
-
BigBear
senior tag
válasz kw3v865 #48612 üzenetére
Nem csak szilárd burkolatú lehet egy út.
Kresz:
a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút).b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
c) Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része.
-
BigBear
senior tag
Komolyan, nem tudom, mi kellene, hogy ilyesmi ne történhessen.
Automata fegyverrendszer minden lehajtóhoz, ami, ha rossz irányba közlekedő autót érzékel, azonnal kilövi azt? Vagy mégis mi? -
BigBear
senior tag
Aha.
Akkor a te gyereked ~ 150000 budapesti kereszteződésben csak 23 és hajnali 4 óra között megy át a zebrán, mert egyébként mindig lesz hasonló távolságban valamilyen jármű.
Imádnivaló, amikor egyesek az azonos helyzetre vonatkozó szabályok közül csak az egyiket hajlandóak figyelni / tudomásul venni, mintha az autósokra nem vonatkozna semmiféle szabály.
Igen, kiment a kislány a busz elé. Körül is nézett, ahogy kell. Biztos vagyok benne, hogy úgy ítélte meg, hogy a busz elég távol van (~50 m, le lehet mérni, amikor a zebra szélén van a kislány), illetve mivel zebrán halad, elsőbbsége van. Lehet, hogy siethetett volna jobban, csakhogy a buszvezető a pöcsvakaráson kívül (mert ki tudja mivel foglalkozott éppen) semmit sem csinált. Ennyi. Ha hibás a kislány, akkor abban, hogy hezitált, nem pedig abban, hogy kiment a busz elé. Én is kimentem volna. -
BigBear
senior tag
válasz philoxenia #49231 üzenetére
Az kb. 50 m.
[kép]
De nem ez a lényeg. Ahogy látom, sokan keverik a zebra miatti elsőbbségadást az úttesten való áthaladással.
Igen, a zebra az úttest része, csakhogy azon speciális része, ami kimondottan gyalogosok áthaladására szolgál, s ahol a gyalogosnak elsőbbsége van. Az autós pedig köteles úgy közlekedni, hogy meg tudjon állni. Pont. Igen, a gyalogos a puhatestű, de könyörgöm, ezen elvek mentén haladva mindenki álljon meg a zöld lámpájánál, vagy legalábbis intenzíven lassítson, mert ugye a piros lámpa is csak egy lámpa, lehet, hogy átmegy rajta egy tank. Tegnap láttam is egyet. -
BigBear
senior tag
válasz Elemental #49247 üzenetére
Ez így helyes.
Később, tapasztalattal már úgyis érzékelni fogja, mikor ér át, illetve elég messze van-e a jármű, hogy elinduljon. De alapnak ahogy mondod, tökéletes és helyes szerintem is.Más. Autósok szemében tuti én vagyok a gyökér, de autóval közlekedve ahol számítok gyalogosra, ott nem azt figyelem, hogy lelép-e a gyalogos, hanem azt nézem, hogy közelít-e a zebrához. Ha igen, elveszem a gázt. Nem kell azonnal fékezni, ez sokszor éppen elég.
Sajnos nap mint nap látok barmokat, akik inkább gázt adnak, nehogy lelépjen a gyalogos. Na ezeket simán el lehetne tiltani egy kis időre.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
válasz Pickit3 #49346 üzenetére
???
A biciklisek na ja...
A másodikkal mi a baj? Volt pofája lelassítani az elöl haladónak a tábla előtt? Épp tegnap futottunk bele kollégával (szerencsére hátulról) egy szép ellenőrzésbe. Egy másik kolléga nem volt ilyen szerencsés. Civil kocsi, bozótba rakva, táblára belőtt kamerával. Taroltak.
A földútnál meg simán 50-50%. Ökör módon megy földúton, a másik meg nem nézett hátra és nem jelzett. Viszont kihúzódó autót alapból nem előzök meg, amíg ki nem derül mit akar. Elég gyakori, hogy kanyarodni akar, azért húzódik le. -
BigBear
senior tag
válasz Pickit3 #49385 üzenetére
A helyzet megoldása? Mármint a probléma miatti helyzet, amit 50%-ban te okoztál?
Jobbról NEM előzünk. Főleg, ha nem tudjuk, mit akar a másik. De ezt már leírták páran.
ha legközelebb nem látom egyértelmű jelét, hogy elenged akkor inkább villogok meg dudálok - Ehhez meg csak gratulálni tudok. Ezzel biztos megoldasz mindent.
Na, ezért kell szerelni valami brutál kürtöt meg 200W+ led fényszórót hátrafelé. Jutalom. Baromi allergiás vagyok a villogókra, főleg, ha ész nélkül villognak mindenre. Sajnos a többség ilyen.
Mellesleg a nagy ívben való fordulásra eléggé allergiás vagyok. Átlag autó tengelytáv 2,5 méter ami nagyon nem indokolja, hogy pótos ifa módjára forduljon az ember. Futóval és teherautóval sem fordultam nagyobb ívben, mint kellett volna hisz a hátulja megy az eleje után, nem 15 méterrel lemaradva követ. - Nekem csak egy sima személyautóm van, de a fordulóköre ~ 11m. Ott én is kihúzódtam volna balra. Nem egy - két ilyen kocsi van. Máshogy nem tudsz értelmesen elfordulni éles szűk kanyarban. De legyél csak allergiás rá. -
BigBear
senior tag
válasz Chris Kiki #50465 üzenetére
Nyilvános élvekoncolással kapcsolatban alapvetően igazad van (mondjuk függetlenül ettől, ha ne adj' Isten én lennék érintett hasonló esetben, minden t elkövetnék, hogy ne ússza meg élve az illető; - lehet betegezni).
Sajnos a jogrendszer olyan, hogy egy ilyen tetű - és bocsánat a tetvektől, hogy hozzájuk mérem ezt a nemtudommit - simán megússza valami ejnyebejnyével.
Amit leírtál, az meg vicc. 1-2 év arra lenne jó, hogy miután apuci pénzéből bekerül egy szanatóriumba a kis szemefénye, élete végéig henceghessen, hogy ő járt a csillagban. Találkoztam ilyennel sajnos. 5 év jogsielvonás? Most se volt jogosítványa. 5 évig levonás jövedelemből? Ugyan már, szerinted az ilyennek lesz valaha is tiszta jövedelme? Lefogadom, hogy apucinak sincs szinte semmije.
10-15 év alap. Jogsi nuku. Plusz amit valamikor már emlegettem hasonló esetben. Család vagyoni helyzete alapján kártérítés. Az csak duma, hogy jajj, hát mit is tehet apuci arról, hogy a hülyegyerek elvitte a kocsit. -
BigBear
senior tag
-
BigBear
senior tag
Nagyon keversz valamit. Hol itt a kettős mérce? A videón a rendőr csak olyan dolgok miatt büntetett, ami konkrét szabálytalanság volt, ami büntetendő. Te erre felhozol egy olyan dolgot, aminek a szabályossága max. kérdőjeles, de semennyire sem szerepel a tiltott dolgok vagy büntetési tételek között. Az a rendőr a seggét az ablakon kilógatva is utánaeredhet a piros lámpán áthaladónak, te pedig csak akkor emlegethetsz kettős mércét, amikor majd konkrétan büntethető lesz a seggkilógatás. Még ha ez böki is a csőrét egyeseknek.
-
BigBear
senior tag
válasz kw3v865 #51028 üzenetére
Stimmel, szerintem nem is vitatja senki az autós felelősségét. Viszont adott szitunál az autós 100%-os bűnössége már vitatható. Ez pedig részben a KRESZ, részben a bírói elbírálás hibája vagy hiányossága. Ezek ugyanis nem veszik / vették figyelembe a másik fél hibáját, jelen esetben a gyorshajtást. Ugyanis az ítélet alapján ha a motoros 250-nel (~ 70 m/s!) jön (kíváncsi lennék a valós sebességére - azt hagyjuk, hogy szakértő meg ezmegaz) akkor is az autós viszi a balhét. Ezzel az egésszel pedig csak az agyament fajta motorosok döngethetik a mellüket, hogy nem számít mennyivel közlekednek. Márpedig élő ember nincs, aki ezt szemből felméri.
Ja tudom, itt Schumacher is csak kezicsókolomozhat mindenkinek... -
BigBear
senior tag
Ezzel az a baj, hogy hülyeség. Ez amolyan ..szuk meg a fizikát gondolkodásmód. Egy szemből, nagy sebességgel érkező kis felületű (gondolj bele, mekkora is egy motoros, amikor mint az ökör húzza neki és lehúzódik a kormány vagy szélvédő mögé) valamit ne magyarázzanak meg, hogy minden esetben tökéletesen észlelni kell, illetve tudni kell felmérni a valós sebességét, ha nem számítasz rá, hogy 2-3x-os a sebessége minimum a megengedetthez képest. Nem csak akkor nem tudod megfelelően(!) észlelni, ha konkrétan nem is láthatod (mint az ügyvéd magyarázatában a kanyar mögül felbukkanó jármű).
[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
Konkrétan? Részben igen. Persze ez csak egy vélemény, de azért kíváncsi lennék egy olyan vizsgálat mit hozna ki, ahol figyelembe veszik az észlelhetőség / felület / valós sebesség viszonyait. Kíváncsi lennék a valós sebességre is.
Ítélet? "Jó" vagy megfelelő szakértő - jó ügyvéd, aztán bármi lehet egy ügy kimenetele, ahogy itt is. -
BigBear
senior tag
válasz MasterMark #51043 üzenetére
Félreértés vagyon, nem akarom felmenteni az autóst. Hibázott, szabálytalanul kanyarodott, ezen nincs mit vitázni. Csak azt vitatom, hogy 100%-ban ő a hibás.
Szerintem hasonló szituációkban a másik fél szabálytalanságának függvényében osztani kellene a felelősséget. -
BigBear
senior tag
válasz MasterMark #51048 üzenetére
Szerintem észlelte a motorost, pont ezért fordult ennyire furcsa ívben, hogy még átérjen előtte. Csak ugye azt nem tudta felmérni, ill. nem számított rá, hogy milyen gyorsan jön a motoros. Gondolom kanyarodni akart, látta a motorost, gondolta majd jó korán elkezd kanyarodni, aztán meg már és / vagy takarásba került (A oszlop) a motoros, vagy a nagy sebessége / ill. az autós észlelésre való reagálása előtt le is zajlott a dolog.
-
BigBear
senior tag
Ahogy ő is.
43. § Magatartás a gyalogosokkal szemben
(1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni.
(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.
Ha meg figyelembe vesz egy - néhány nappal ezelőtt erős vitát kiváltó - esetleges csillióval közlekedő motort is, ott fog elporladni minden gyalogos az átkelő előtt a te érvelésed alapján.
[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
válasz Reggie0 #51142 üzenetére
Butaságot ne beszéljünk. Az alkohol hatására a reakcióidő nagyságrenddel lesz rosszabb, valamint a veszélyérzékelés, észlelés képessége csökken. Soha nem fogod ugyanannyi idő ill. ugyanolyan módon végrehajtani a baleset elkerülésére irányuló folyamatot alkohollal a szervezetedben, mint nélküle. Szóval de igen. Közvetlenül okolható az alkoholos befolyásoltság alatt álló személy adott baleset kialakulásáért.
-
BigBear
senior tag
válasz Reggie0 #51200 üzenetére
Hát persze. Beszélgess el erről egy biológussal / orvossal kicsit, mielőtt kiderül, hogy egyeseknek még rövidül is a reakcióideje némi pia után.
Ez olyan, mintha kijelentenéd, hogy aki rendszeresen iszik, az immunis lesz az alkoholra, de folytathatnánk a különböző kábítószer jellegű holmikkal is. -
BigBear
senior tag
válasz MasterMark #51205 üzenetére
Legalább olvasd végig amit belinkelsz.
Kicsit bonyolultabb annál a dolog, minthogy jó fotelhuszárként kiragadok egy részletet valamiből, amivel igazolni látom a már "csakazértis nekem van igazam butaságomat", már ne is haragudj. Ez nem úgy működik, hogy minél többet fogyasztasz, annál jobban lebontja a máj és kész... Ahogy gyógyszernél sem csak annyiból áll a dolog, hogy majd jól hozzászokik valaki, emiatt nem hat.
De mindegy, hagyjuk. Olvasgass még kicsit... -
BigBear
senior tag
válasz Reggie0 #51230 üzenetére
Biztos vagy benne?
Gondold át kicsit amit leírtál...
Egy valami stimmel. Az alkohol a tápcsatornában nem alakul át, változatlanul kezd felszívódni. Már a gyomorban, majd a vékonybélben, amivel bekerül a véráramba. A vérből a máj kezdi lebontani, de ugye tudjuk, egyrészt a vérárammal eljut mindenhova (nem irány a máj azonnal), másrészt a máj lebontó képessége igencsak véges, a lebomlás sem azonnali.
A végbélkúp sem a máj miatt használatos. Hanem azért, mert a szájon át bevett gyógyszer először végigutazik a nyelőcsövön, majd a gyomorba kerül, ahol lassan elkezd lebomlani / felszívódni, ami majd a bélrendszerben folytatódik. A végbélen keresztül a felszívódás az erekkel teli vékony bélfalon keresztül történik, ami sokkal gyorsabb.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
Jók ezek a Dr. Herpy videók, bár nem egészen úgy, ahogy azt sokan gondolnák. Egy biztos. Dr. Herpy profi ügyvéd, a videók pedig szuper reklámok neki. Az, hogy mi egy ügy végkimenetele, pedig leginkább a jogászok csűrés - csavarásán múlik, nem pedig a tényeken, (mondhatnám a fizika meg le van sz@rva).
A legutóbbi videó is ugyanezt mutatja. Tény, hogy a gyalogos hibázott. De azt kijelenteni, hogy mindegy volt az adott esetben, hogy 50 helyett 70-nel haladt az autós, több mint bicskanyitogató hülyeség. -
BigBear
senior tag
Na ez az, ami nettó hülyeség, szakértő ide vagy oda. Legyen ugyanott a gyalogos és az autós is adott pillanatban. Csakhogy 70-nél kb. 20, 50-nél kb. 14 m-t tesz meg 1 mp alatt. Ez pedig ugyanolyan reakcióidővel simán jelentheti azt, hogy elüti vagy nem üti el. Tök jó, hogy abból indul ki egy ügy, hogy "úgyis meghal / elüti / ütközik, mindegy mennyivel jött".
Pont, mint a motoros baleseteknél. -
BigBear
senior tag
válasz FireFox1996 #51539 üzenetére
Hasonló a szitu nálam is. Azaz én egy kicsit szabálytalanul, 50-nél óra 60 (gps ~55-56), illetve 90-nél óra 100-105 -tel haladok (gps 95-98 kb.) Ezzel nemhogy lassú vagyok, szabályosan forgalmi akadálynak érzem magam, úgy repkednek el mellettem az autók. Ez valami magyar baromság, hogy mindenkinek meg KELL előznie az előtte haladót. Engem totál hidegen hagy, ha vonatozok, sőt. Ha normális tempóban haladunk, simán elvagyok 100km-t is valaki mögött. Biztos megvénültem...
-
BigBear
senior tag
Mi a f@sz van az emberekkel?
Egy sima ~80km-en ma és tegnap több barommal futottam össze, mint az elmúlt fél év alatt.
Idős sofőr (mint megtudtam, mikor elmentem végre mellette), közút, szédítő 60-as, majd 50-40-es tempójú kocsisor. Vagy 10km-en ez, forgalom, kígyózó sor mögötte, de nem engedne el senkit. Szokásos, meredek előre, izomból markolom a kormányt illető. Az ilyen hogy kap még jogosítványt?
Minimum 3-4 ökör, akik az út közepén autóznak és/ vagy amikor előz az ember, 1. ráhúzzák a másikra, 2. eszement gyorsításba kezdenek amikor észreveszik, hogy mellette van a másik, majd előzés után visszaállnak a 70-es tempójukra és elmaradnak, 3. kétszer is dupla előzésnél a hátsó rágyorsít, nehogy elé menjen be az ember.
Előzékenység nulla. Bev. központ parkoló dugig, de nem engedne ki a barom, nagy gázzal jelzi, nehogy a félig már kilógó ki tudjon fordulni teljesen, inkább elmegy körözni, mert hely nincs.
Gyalogos elenged zebránál, de az inkább megáll trécselni. Ha meg elindul az ember, még neki áll feljebb, rázza az öklét, mert pont akkor meg kell indulnia.
Kanyarodó főút, macisajton át a birka, meg még rázza is az öklét, mert ő jött egyenesen. Tudom, a mackósajt nem betonfal... kár... -
BigBear
senior tag
válasz philoxenia #52994 üzenetére
Vadvédelmi táblát meg lehet b...szni.
Hiába figyelsz, ha úgy ugrik ki egy őz, vagy ne adj' Isten szarvas, esély sincs megállni vagy kikerülni.
Vaddisznóról nem is beszélve. Mozgó sötét bucka (vagy télen nagy méretű hóbucka ami mozog, ha hó van) ami le se tojja a kocsikat.
Megértem azokat is akik reflexből elrántják a kormányt. Volt "szerencsém" látni, mit művel egy szerencsétlenül elcsapott szarvas, azt senki ek nem kívánom. -
BigBear
senior tag
Az a baj, hogy - mint amúgy a Herpy-féle videókban is nem egyszer - a fizika mint olyan, nem létező fogalom a bíróság számára. Megjegyzem, itt is sokaknak. Jellemző az ilyen vitákra, hogy egyesek kiemelnek egy nekik szimpatikus, vagy az ő álláspontjukat igazoló szabályt, majd ahhoz görcsösen ragaszkodva próbálják igazolni azt is, amit nem lehet. Az esetleges szabálysértés ilyenkor persze el van hallgatva, az nem számít. Szégyenletes módon ezt teszik az ügyvédek / ügyészek / bíróság is.
Holott nem csak A vagy B létezik, nem fekete - fehér minden. NEM, nem lehet mindig, minden esetben tökéletesen felmérni, előre látni minden helyzetet, akkor sem, ha egyesek Hamiltonnak képzelik magukat. Egy, a megengedett sebességet nagyságrenddel túllépő kis felületű tárgy ( lásd: motoros) esetén sok esetben nem, hogy nem tudja az ember megmondani a sebességét, főleg, ha szemből vagy épp hátulról jön, de elég a fényviszonyok szerencsétlen alakulása, fénytörés, szembesütő nap vagy bármi,ami miatt egyszerűen nem is látja az autós a motorost abban a pillanatban. Aki vezet, tudja, hogy sajnos előfordul az ilyen is, a legnagyobb figyelem közepette is.A minap vitatkoztam egy motoros kollégámmal is. Panaszolta, hogy engedte kicsit a motornak (200-300 között valahol elmondása szerint), látott maga előtt több járművet. Kiment előzni, erre a "rohadék figyelmetlen barom autós" az előtte haladó sorból egy kisteher elől kikanyarodott balra, ő meg majdnem belement. Pedig ő előzött, neki volt elsőbbsége. Az eszébe nem jutott, hogy agyamnet sebességgel haladt közúton, hogy a kocsisorban haladó autós a teher előtt valószínűleg nem is láthatta őt, a lényeg, hogy az autós egy barom.
Van normálisan közlekedő motoros is, igen. De sajnos meglehetősen sok az, aki meghülyül a motoron. A brutális teljesítmény is igen hamar elcsábítja az embert.
A minap én is összefutottam egy nem tiszta csapattal. Befordultam egy normál egysávos körforgalomba, majd benne haladva két oldalról (!!!) elhúzott mellettem egy csapat motoros. Ha csak a második kihajtón megyek ki, a külsőket fellököm vagy belém jönnek. Gyerekkel voltam, de az biztos, hogy ebben az esetben még vissza is tolatok és átmegyek a barmon, csak, hogy érezze a saját hülyeségét. -
BigBear
senior tag
válasz Reggie0 #55119 üzenetére
Na, ha elfogy a türelem és ott előz ahol nem kéne, akkor nem szabadna vezetnie. Pont az ilyenek járjanak inkább gyalog, mert potenciális gyilkosok. Hülye felfogás, hogy az a hibás, aki lassabban megy, mert nem bírja a másik kivárni, amíg biztonságosan előzni tud.
Hozzá kell tenni, hogy az emberek igen nagy része nagy ívben sz@rik a szabályokra. Normál úton 90-es megengedettnél óra 100 körül haladva az ember forgalmi akadály az önjelölt "Sumákerek" miatt. Záróvonal nem betonfal, stop minek van, elsőbbséged meg akkor van, ha megadja a másik is. De persze nem ők a hibásak, hanem az, aki 90-nél képes óra 90-100-zal haladni. A rohadék... -
BigBear
senior tag
válasz Reggie0 #55131 üzenetére
Pont annyira értelmes határok, mint a tiéd. Gyakorlatilag SEMMI köze az autó teljesítményének ahhoz, hogy valaki hogyan közlekedik. Egy 60 pacis Fastrával is lehet lendületesen, normálisan haladni, meg sok száz lovas RS Q8-cal is lehet valaki forgalmi akadály. (Veszprém - Nagyvázsony közt egy nyuszimókus ezt igazolta is nemrég, amikor az esőbel ~40-50-es tempóra lassított a kocsit vezető tapasztalt cicamókus.) Az asszony a céges Fastrával meg Sumáker utód, úgy tud menni, mint mások semmivel se. Sokkal inkább emberfüggő, mint kocsifüggő a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
DE, sajnos a buzeránsa megb@ssza a szádat. Kollégát egy hete kapta el sárgáért. Melóscsapat éppen munkába tartva, átszaladtak a sárgán. Civil autós rendőr, aki mögötte hajtott, le is kapcsolta és kapta is az aznapi sofőr a csekket. Indoklás: veszélyhelyzetet teremtett a sárgán való áthaladással!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Eredeti játékok OFF topik
- Notebook hibák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Villanyszerelés
- Milyen SSD-t vegyek?
- További aktív témák...
- Mac mini ( M1, 2020 ) 8/256
- Dell Latitude 7300 Aluminium i5-8265U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, ÚjÁllapot
- iPhone SE 2020 64GB Független Karcmentes/1 hónap gar. Akku 97%/p3418/
- ThinkPad T14 Gen3 14" FHD+ IPS i5-1245U 16GB 256GB NVMe SSD gar
- iPhone X 64GB Független Újszerű/1 hónap gar./Akku 100%/p3417/
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen