- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
it 1 százalékot tud spórolni az Onsemi, de ez is elég lehet ahhoz, hogy 1 millió háztartást 1 évig ellássanak árammal.
-
Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
ma Csak épp nem hivatalos forrásból érkeztek. Merre vagy, Z Fold Ultra?
-
PC-s demót kap a The Alters
gp A teljes kiadás már konzolokon is elérhető lesz majd, a próbaverziót azonban csak Steamen és Microsoft Store-ban érjük majd el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rapid136
őstag
Mert a filmes világból ez maradt meg mind érzékelőben és ennek következményeként a papirképben is, a laborgépek ezt a képarányt nyomják. Ha nem is aranymetszés de egy barátságos arány.
A 4/3 viszont egy baklövés, a TV képernyőjéhez találták ki, aztán hirtelen bejött a 16:9 képarány és kihalt a 4/3 a megjelenítő eszközök sorábólSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Miért teszel mindig úgy mintha nem értenéd?
A digitális 4/3 képaránnyal az akkortájt létező megjelenitő eszközökkel (TV, monitor) való maximális kompatibilitást szerették volna megvalósítani. Ehhez képest pár év alatt eltüntek ezek az eszközök és megjelentek a HD és egyéb szélesebb kijelzők. És emellett a TV adások mérete is megváltozott, aki megtartotta még a régi TV-jét az is hamar lecserélte a szélesvásznú film "élmény" miattAz megvan még amikor klasszikus TV-n mozifilmet adtak és kiírták hogy szélesvásznú film, a kép alján és tetején fekete csik lesz látható?
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Speeedfire #186 üzenetére
Azért az A7 és az A7II közt komolyabb különbségek vannak...
1. képstabi
2. gyorsabb AF
3. javított tükröződésmentesítés
az A7III-ban meg nagyobb kapacitású akku és silent shutter
szóval komoly változtatások vannak a verziókban
amúgy megy ideig-óráig manuálozthatsz is simán, négy évig én is ezt tettemSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Viszont a Canon kihagyta a vázstabit amit a Nikon nem. Ezzel az egyéb manuális és korábbi Nikon obik jobban kihasználhatóak.
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Szerintem házon belül akarja tartani az objektiv vásárlást plusz ugye amúgyis azoknak akarja javarészt eladni a MILC vázát akiknek idáig is csak az obiban volt stabi.
Szóval egyenlőre felesleges innováció lett volna és az eddig kifejlesztett stabik szabadalmát nem hiszem hogy eladták volna nekikSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Stauffenberg #464 üzenetére
Azért ez az tükrös APS-C vonalon se ismeretlen a nagy gyártóknál.
Nyilván jónéhány FF objektivet árulnak még a filmes korszakból, pláne ha még FF digit vázaik is vannak.
De az APS-C kört rajzoló objektivjeik gyujtótávolsága már ezt a logikát követi.
Amúgy azt felejted csak el hogy a m4/3 és a Fuji X bajonett nem létezett korábban, mig a Minolta/Sony A, EOS, PK és Nikon bajonett hosszú múltra néz vissza.
Emiatt a m4/3nál és a Fujinál nincsenek korábbi tervezésű obik, nyilván csak a saját érzékelőre tervezik az ujakat, pláne hogy nincs FF vázuk se :-)[ Szerkesztve ]
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Stauffenberg #466 üzenetére
Mondjuk pont kihagytad az egyik legelső APS-C Sony Zeisst, az 1,8/24mm-t
Azért van ebben ráció is, az APS-C vázakat javarészt az amatőrök veszik és inkább rétegigény a (fényerős) fix obi, ráadásul ha független gyártók lefedik ezt a sort helyettük.
Az Olynak nincs problémája, csak magának gyárt obit, nencs döntési kényszerben hogy hova fejlesszen...
Hogy a Canon mit bohóckodik a MILC vonalon, hát az megér egy misétSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
-
Rapid136
őstag
válasz Gedeon31 #715 üzenetére
1. az érzékelőn mér élességet, nem egy bonyolult rendszeren keresztül amiben benne van a félrefókuszálás lehetősége
2. a keresős MILC-et el se kell venned a szemedtől ha vissza akarod nézni a képet hogy jó lett-e
3. a kereső nélküli gépek is jóval funkcionálisabbak mint a tükrösök LiveView módja
4. kisebb a gép
5. gyakorlatilag az elkészült képet látod a keresőben ha úgy állítod be, kontrollálható az ellenfényes fotó
6. rosszabb fényviszonyok közt az elektronikus kereső képe jobb, erősíteni tud rajta
7. bármilyen más objektiv adaptálható rá
8. nincs benne felesleges tükörcsapkodó és rekeszugráltató mechanikaSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Mr.Csizmás #717 üzenetére
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Gedeon31 #721 üzenetére
Igazából ez egy generációs váltás, a tükörrendszer és a rekeszbeugrasztás technikája a filmes korszakból öröklődött. Ez volt az egyetlen megoldás hogy az elkészült kép kivágása megegyezzen amit a keresőben lát az ember, a rekeszt meg nyitva kellett tartani hogy világos legyen a keresőben.
Az érzékelőről közvetlenül leolvasva az oda eső információt ez okafogyottá vált, ahogy a rekeszbeugrasztás is, bár élességet nyilván könnyebb tág rekesszel állítani.
A hátrány idáig az akku volt, bár 1+1 gyári akkuval idáig azért mindig kihuztam az elmúlt 4-5 évben és a Sonyt microUSB-n keresztül akár szivargyujtóról is lehet tölteni. Az A7III újabb tipusú akkuja viszont tökéletes lett.
Abba is gondolj bele hogy ha valahol előveszel egy tükrös gépet rögtön rád irányul a figyelem, egy MILC vázzal kihajtott keresővel akár csipőből is fotózhatsz
Megmondom őszintén egyszerűen élvezet fotózni a 7-es vázaimmal, sok manuális obit is használok és a belenagyítás funkcióval nem gond az élesreállítás sem, ami egy tükrös keresőjében azért kihivás tud lenni...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Az A7-tel jónéhány szinházi előadás fotóspróbáját végiglőttem, néha előfordult akkucsere, de nem általános.
Azért elég sokmindent lehet állítgatni amitől kevésbé merül a gép.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Azt ne felejtsük el hogy a nagyobb cégek 10-20-30 éve ráálltak (alternativa hiján) a Canon-Nikon vonalra és nem egyik napról a másikra fognak váltani, lévén nem elég vázat cserélni de az objektivpark is megy vele.
Szóval nem máról holnapra fog megváltozni a helyzet és eleve amúgy sem a pro kategória a nyereséges szegmens, hanem az abból eredő konzumer piac.
Tehát a Sonynak, a jelenlegi piaci tortaszeletét elnézve nem feltétlenül most kell ajtóstul rontani a sajtóiparba.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
"a DSLR-eken inkább csak finomítások várhatók"
Ez a kulcsmondat a lényeg, a tükrös technológiában jelenleg az a fejlesztés ha 1 vagy 2 képpel növelik a másodpercenkénti exposzámot, a tükör úgy tünik végzetesen akadálya a fejlődésnek.
A beeső információ érzékelőn, szoftveresen történő feldolgozása viszont még sok ujdonságot tartogat a MILC-eknél.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
tartsunk panasznapot...
szomorú hogy jónéhányan azt hiszik a géptől lesznek jó képeik és nem értik hogy miért kellene egy könnyed alapozással/tanfolyammal elkezdeni inkább a fotózást
aztán jön a milyen beállítással fotózzak ezt meg azt...mert biztos van olyan ami általában jó
aztán minél nagyobb átfogású zoomot szeretnék, ja sötétben is lehessen fele fényképezni
lehet én vagyok a pesszimista, de annak idején végigolvastam a Minolta index fórumot gépvásárlás után, mostanában meg úgy köszönnek be hogy lusta vagyok visszaolvasni mit írtak a többiek...
szóval ha ő nem veszi a fáradtságot, akkor én miért?Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Mr.Csizmás #1099 üzenetére
Azért meglepő módon van egy olyan (nem kicsi) vevőkör is amelyik nemcsak az obi árát nézi
A Sonys facebook csoportban csak úgy repkednek a jobbnál jobb vázak és obikSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Nekem például az A7 váz mérete ideális volt amig el nem cseszték a képstabival. Pont mint a Minolta XDs-em
Emellett még egy ujabb hibalehetőség a vázban sajnos. Nem mondom hogy néha nem jön jól, de az előnyéhez képest jelentősen kevesebbszer használom... Mozgásnál meg amúgy sem mindig hatásos, inkább statikus témáknál.
7-esről eszembe se jutott váltani a II-re, a III-nál viszont már a silent shutter miatt megléptem és persze a magasabb zajtűrés is élmény.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Nem temetés ez, de a Sony már a III generációs vázánál tartott amikor a Nikon és a Canon kijött az első elfogadható MILC vázával...
Szóval bizonyos fokig érthető a termékpolitikájuk, másfelől meg nagyon felkészületlennek tűnnek a mai napig a featurékban is. Pedig már az Olympus sikere is mutatta a jövőt. Hiába nagy név a Nikon és a Canon a médiában, de az átlagfelhasználók tartják el őket, a Nikon pláne szinte csak abból él sajnos.
Akik ennyi idő alatt megvették már a második Sony és Oly/Pana vázukat és a nativ obikat hozzá, azok már nehezen váltanak át másik MILC márkára.
a kedvenc Olympus reklámomSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Stauffenberg #1300 üzenetére
"a fotón belül is dominálják a consumer piacot nagyon durván"
Na a pont ez a Nikon legnagyobb gondja hogy csak ebből élnek és hiába kicsi az Oly piaca, de a Sonyval és a Fujival elég rendesen fogyasztják már a tükrös rendszer felhasználóit. Amerikában bukták a fullframe vezető helyüket, vitte a Sony.
A nevükből éltek és miután idáig a tükrös vázak csak a gyártókban különböztek nem volt problémájuk. most hogy az átlagfelhasználó azt látja hogy a szomszéd feleakkora gépet használ mint az övé, azért elgondolkodik...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Biztos én vagyok a régimódi, de egyszerűen hidegen hagy az un. "ergonómia", semmi bajom nem volt az első 7-es vázammal, ellenben idegesített az összes túlméretes tükrös vázam. És imádom a régi Minolta XDs-emet a jó kis Rokkor obikkal. Biztos hogy sokan mások is igy vannak ezzel.
Ez egy beidegződés a gép fogása kapcsán, meg az átlagemberek nagyrésze nem ül egyhelyben ugrásra készen tartva a gépét 6-8 órán keresztül... Én fogom a gépet és beleültetem a tenyerembe az objektivet, jobbkézzel csak támasztom és exponálok. Ha nem fotózok akkor leteszem a gépet.
És felesleges felhozni 3 példát (pl. ahol a szarvas ugrik át az autó fölött ) ahol ez mégis igy van, a nagy többség nem ilyet fotóz.
A gépvásárlásnál egy paraméter az ergonómia, van akinek a feature fontosabb, meg mások. Mindenkinek mások a fontossági sorrendjei és kompromisszumot köt a vásárláskor.
A képet meg a gép készíti és nem a markolat és a jelenlegi kiélezett piacon ez sokat hozhat a konyháraSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Ha látod a képet komponáláskor akkor az érzékelő nem sérült :)
Próbáld obi nélkül megnézni hogy mi történik a zárnál.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz t72killer #1842 üzenetére
Az még hagyján hogy felesleges ballaszt, de egyszerűen a technológia átlépett azon hogy szükség legyen rá, úgy ahogy a rekeszbeugrasztás is okafogyottá vált.
Ezek persze korszakalkotó találmányok voltak a fotózásban az 50-es években, de az érzékelők fejlődése és a rákerülő kép azonnali feldolgozása az EVF-ben értelmetlenné tette őket.
Az hogy valaki esküszik az optikai keresőre az teljesen szubjektiv, a fotózás kényelmét, a komponálás maximális támogatását még egy észérvvel sem sikerült megindokolni
Nem hinném hogy a vadászpilóták valaha is visszasírnák a klasszikus mutatós műszereiket a sisak plexijére vetitett információk helyettSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz zsiga_667 #1844 üzenetére
Az SLR korban azért kellett tág rekesszel dolgozni mert különben sötét lett volna a kereső, emiatt ugrik be csak expónál a rekesz és ezért kellett rekeszbeugrasztó gomb külön.
A MILC-nél ez érdektelen, az EVF vagy hátsó LCD erősített képet mutat.
A Sonynál választható az SLR keresőjéhez hasonló optimális és az érzékelőre kerülő valós képet mutató "változások követése" mód. Ez utóbbi esetben a rekesz azonnal követi a beállítást.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Stauffenberg #1845 üzenetére
Jó, de ez megintcsak szubjektiv, oké az akku élettartama jobb, viszont magára a képalkotásra nincs közvetlen hatással (és az új Sony akku elég korrekt lett, ettől csak jobbak lesznek a későbbiek)
Felőlem is ragaszkodhat bárki a tükröshöz, amit írtam szimplán technikai meglátás...
De hogy én is (nem annyira) szubjektiv legyek imádom hogy a kép megnézéséhez és az élesség ellenőrzéséhez nem kell elvennem a szemem a géptől, kizökkentve a modellt, vagy épp derékből fotózva a silent shutterrel észrevétlen kaphatok le pillanatokat és ugyanez érvényes a makrofotózásnál is, ezeknél akár belenagyítva is tudom ellenőrizni a részleteket expo előtt...
"Az OVF teljes közvetlensége és nulla közeli áramfelvétele azért még most is tud fegyvertény lenni sokaknál, amin nem múlik az életed, szemben a vadászpilótával. Én is szeretem az OVF azonnaliságát, meg azt, hogy nem ragad ki úgy a környezetemből, de az EVF előnyei ma már nagyobb prioritást élveznek Nálam. Attól még elfogadom, ha valakinél más a sorrend és nem tartom baromságnak."Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
A rekeszbeugrasztás gyakorlatilag a tükrös rendszer után közvetlenül már elterjedt, az első AF rendszer 84-re datálható, mig beugrasztás már a fénymérő nélküli Exakta Varexeken is volt...
a kedvencem az amit az objektiv alján kellett "felhúzni", exponál beugrott és úgy maradtSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Stauffenberg #1854 üzenetére
Ne viccelj már
Az EVF-ben azt a képet látod ami az érzékelőre kerül, élességgel, fehéregyensúllyal al- és túlexpoval együtt
az optikaiban meg azt amit szeretnél... aztán vedd el a szemedtől és ellenőrizd mit csináltál
és akkor még az tükrös AF rendszer kontra érzékelőn mért élesség előnyeibe bele se merültünk ami szintén adódik a MILC rendszerből és tükrös rendszeren keresztül megvalósíthatatlan
a MILC rendszer rövidre zárta az érzékelő/kereső kapcsolatot, kiiktatva egy felesleges mechanikus szerkezetet ami gátolta a fejlődést, pl a másodpercenkénti exposzám növelést, a csendes módot, a keresőben megjeleníthető (változtatható) információkat
tudom hogy a profik oda se néznek úgy fotóznak, de ők egy igen kis rétege a felhasználóknak
egyébként én még mindig technikai előnyökről beszélek
ez olyan mintha az AF rendszer hátrányairól vitatkoznánk, én is szeretek kézzel élességet állítani és 50 évig megoldották vele a fotósok a sportesemények fotózását és lekövették a mozgást kézzel, de ettől még az AF rendszer nélkülözhetetlen lettSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Aki RAW-ban fotóz annak nagyjából mindegy, aki meg JPG-ben az meg nem fogja kalibrált monitoron nézegetni
Lényegesebb az expo helyessége, akár ki is villogja a túl és alexpot ha szükséges, egy optikai keresőben ez jelenleg lehetetlen...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Stauffenberg #1867 üzenetére
volt már hogy videos kollegával összelőttünk WB-t, de előfordult hogy valamiért nem auton volt és jólesett hogy az első EVF-be nézéskor rögtön láttam hogy valami nem stimmel
de igazából ez nem nekünk poén hanem az amatőrnek aki elállítja a WB-t a tükrös gépen aztán lefotóz egy adag képet JPG-ben, na őt zavarni fogja
az a baj hogy feltételezed a juzerről hogy érdekli a fénymérő... az érdekli hogy megvette a szettet és lehetőleg egy objektivvel egy gombnyomásra megoldhasson mindent
persze ez sarkitás, de ha az utcán megkérdeznél 10 turistát hogy tudja-e mik azok a jelek a keresőben szerintem elég kicsi lenne az arány
Nekem az veszteség hogy el kell vennem a szemem a keresőtől, biztos jó a hátsó LCD, de a témád odébbáll, elmozdul, azt hiszi kész a kép, rásüt a nap és nem látod...
de sehem mondtam hogy bárkinek el kéne dobnia a gépét emiatt, próbálok általánosságban érvelni, az hogy egy makrós ismerős emiatt nem vált, az nem igazán mérvadó
az hogy fejlődés vagy forradalom azon vitatkozhatunk, a tükrös rendszer látszólag elérte a korlátait, egyszerűen nincs érdemi előrelépés a technológiában
a MILC közvetlen érzékelőkiolvasása ezer és egy még nem ismert vagy csak áhított lehetőséget rejt
mondjuk a fényképezésben hivhatjuk evolúciónak, de a fényképezőgépek terén ez a váltás forradalom, pont úgy ahogy az átnézeti keresős gépek korlátját átlépte a tükörrendszerSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Stauffenberg #1870 üzenetére
A kettő összefügg valahol, ha adsz egy kényelmesebb technológiát akkor kitágul a kalapgörbe közepe
ugyanezt játszottuk a Windowssal is az elmúlt 30 évben...
" Anno az SLR-ek megjelenése forradalmi volt, mert egy addig megoldatlan problémát orvosolt, kiküszöbölte a parallax hibát, amit az átnézeti vagy TLR kereső okozott."
igen és most a MILC technológia egy eddig megoldatlan problémát orvosolt azzal hogy a keresőben VALÓBAN azt látod amit fotózni fogsz és szinte teljes kontrollod van a képalkotásban, belenagyíthatsz, látod a mélységélességet anélkül hogy elsötétedne a kép, kiemelheted a dinamikatartomány azon részét ami nem hasznos, hisztogramot nézhetsz közben
amúgy engem sem... de elsők közt vettem meg a sima A7-et és 3 évig csak manuális obikkal használtam szinháztól koncerten át könyvbemutatóig mindenhol. Szóval az AF meg nekem nem tűnik nagy mágiánakSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
Viccesnek tűnik de azért van egy réteg aki rendesen belezavarodik a szorzóba meg a FF/APS-C objektivek gyujtótávolságába.
(Személy szerint feleslegesnek tartom az egészet, ha tudod hogy melyik az un. normál gyujtótávolságod akkor nem okozhat gondot a nagylátószög és tele tartomány helyrerakása pláne hogy azért a cropos objektivek átfogása közelitőleg követi a filmes világban megszokottakat pl. a Pentax 50-135mm-e megegyezik a FF 70-210mm-ével)Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Csak szólok hogy EGYFÉLE gyújtótávolság van, ami az objektiv fizikai (vagyis megváltoztathatalan) paramétere és nem függ az érzékelőmérettől...
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Mercutio_ #2225 üzenetére
"azért a cropos objektivek átfogása közelitőleg követi a filmes világban megszokottakat"
felhivnám a figyelmet a következőkre:
1. direkt írtam hogy "KÖZELITŐLEG", de azért 5mm eltérés nem markáns különbség
2. a két különböző gyujtótávolság tartomány a kétféle érzékelőméreten közelitőleg azonos látószöget eredményez
amit írtam arra vonatkozott hogy volt aki szerint többféle gyujtótávolság van (az érzékelőméret függvényében) és a ff objektiv APS-C vázra helyezésekor szorozgatni akarta a ráírt értéket...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
"elhitte magáról, hogy fényképezőgépeket is tud gyártani"
A Minolta márkanév mond neked valamit? Csak mert azt vette át a Sony, G lencséstől kezdve minden, az elmúlt évtizedekben felhalmozott szakmai tudással együtt...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Kinek hogy...
A sima 7-es vázban azt szerettem hogy pont akkora mint a filmes vázak, miután megvettem jött ki nem sokkal később a II, de nekem annyit nem ért a képstabilizátor hogy dupla vastagságú legyen a váz. És a bajonettemnek sincs baja, pedig sokféle manuális adaptert használtam rajta. Nem is adtam el, jól jön még néha.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Ezt a menü dolgot nem értem...
a Sonynál vannak programozható funkció gombok, még a kuka gomb is változtatható, plusz van Fn gomb személyre szabható X opcióval
az A7III-ban van felépíthető saját menü, mi kell még?Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Talán mert a MILC technológia ezer és egy új opciót hozott be amik a tükrös rendszerben nem léteztek...
Csak egy példa, 3 évig manuáloztam és az expo gomb melletti C gombon volt a belenagyitás a képbe opció, a III- as vázon meg a Silent shutter fontos amit kiraktam C gombra.
Szóval ahány ember annyiféle prioritás, a tükrös gépek paraméterei jóval korlátozottabbak, volt tükrös vázam, akkkor elég volt az ami külső gombon megvolt. Bár a képstabilizátort az A99-en már menübe rakták a külső kapcsoló helyett...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Stauffenberg #4217 üzenetére
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Sony A7III + mobil, bluetooth kapcsolat a gyári szoftverrel és kattintáskor már rá is került a helyadat.
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Lassú Víz #4355 üzenetére
"Egy EVF-es MILC mindig az exponált képet akarja megmutatni a keresőben."
Vagy leginkább beállítás kérdése,. a Sonynál választható.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Attól függ persze, ha folyamatosan fotózol akkor jó lehet az arány, ha 2-5 percenként és sokat kukucskál az ember akkor rosszabb.
De mondjuk az új Sonyk már működnek powerbankról is, innentől kezdve bármit bírhatnak.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
A Sony fotózós múltat valahogy fel kéne már dolgozni a fiataloknak...
az idősebbek tudják hogy a Sony felvásárolta a Minolta komplett fényképezőgép üzletágát 2005 táján. No a Minolta azért sokáig csuda dolgokat csinált. például kihozta az első AF rendszert a többiek előtt.
Szóval nem a TV gyártás technológiájából indultak neki a fényképezőgép gyártásának. Ja és a videokamera piacon sem utolsók... Arról nem beszélve hogy az érzékelő gyártással kiszolgálják a Nikont, Pentaxot is.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Megjegyzem sok embernek, köztük nekem is visszaadta a filmes, manuális odafigyelős fotózást az első A7 váz. Manuális obikkal és az AF előtti méretű vázával könnyű, kényelmes szett.
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Ezt nézd meg, rohadt olcsó.
Nekem kicsit magasabb a kelleténél, de azért tetszik, akár tárolásra, akár utcai használatra.
Van hozzá egy lecsatolható külső tok, amit akár aztán az oldaladra is akaszthatsz, pl. a vakuval.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Nekem az A7 első váza azért tetszett, mert pont olyan kompakt volt, mint az AF korszak előtti manuális vázak. Az AF vázakkal kezdődött a gépek felfújása.
Sajnálom, hogy az ujabb Sony vázakban már kötelezően benne van a képstabi, amitől vastagabb a váz...
Amúgy meg pont azért van prizmaház jellegű kinövés a tetején, mert marketing szempontból vizuálisan komolyságot mutat. A tükörrendszer megjelenése óta ez természetes látvány volt a gépeken, sőt szinte lehetetlen lett volna nélküle.
Adapterezés szempontjából meg a Sony még verhetetlen a régi objektivekhez készített átalakítók bőséges választéka miatt, köszönhetően a két nagy márka totojázásnak :-)Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs