Hirdetés
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Free Play Days 2024 - 22. hét: Assetto Corsa, Dragon Ball Xenoverse 2
gp Extraként a Call of Duty: Modern Warfare III többjátékos és zombi módját valamint a Skull and Bones-t is próbálgathatjuk.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
válasz rbalint88 #146319 üzenetére
Az egyetlen koncepció VW vonalon, hogy elterjedt típus, jó és viszonylag elfogadható árú alkatrész ellátással. Az elérhető benzinesek közül pedig ez tetszik leginkább. De úgy nézem, el fogom engedni a benzines vonalat, egyrészt mert nem találok a paramétereinek megfelelőt, másrészt az általam nézett turbós benzinesek már nem rendelkeznek azoknak az előnyöknek a jó részével, ami miatt a benzineseket szembe állítják a dízelekkel. A 15-18 ezer km -es éves futásom egyébként is határeset, hogy melyik éri meg jobban.
Este szétnézek a dízel vonalon is, eddig csak tessék lássék nézelődtem. Az nyilvánvaló, hogy a választék sokkal nagyobb, így az árak is lentebb vannak.
Btw xenon. Az egyik ismerősöm Mitsubishi Grandis -ában behalt az egyik oldali izzó. Csere (17e) után kiderült, hogy a trafó is cserés, 240e -ről (!) kapott ajánlatot. Elgondolkodtató.
(#146322) runner 125: A megcélzott korosztály 4 - 6 év (évjáratot inkább a párom néz), de reálisan nézve ennél idosebb is belefér, ha az állapota rendben van. A 80-as nekem már lehet túl nagy, egyedül járok vele, és leginkább csak dolgozósba. V40 szép, de nem rám szabták V60 -akat nézegetem most leginkább, nekem nagyon bejön formára, és praktikus is az ötödik ajtó. Kényelmi szempontból ezeken van nagy kijelző (akár tolatókamera, akár egyéb célra), ezt az S80 -ból hiányolom (a műszerfalból kikúszó képernyő nem tudom, mire elég). Minden másban viszont a 80 jobb (szerintem), a formája pl örök klasszikus, az ülései pedig...[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz runner 125 #146335 üzenetére
Megnéztem a méreteket (kellett már egy kis frissítés), tényleg nem kiugróan nagy. Szerencsére a különbséget belül is érezni. (összekeverni is könnyű hátulról a régi S60 -al, a TC -n is poénkodtak egyszer ezzel, ha jól rémlik) Ami meglepő, hogy az új S60, de főleg a V60 mennyivel nehezebb. A közel 1700 kg -os V60 -at vajon mennyire dinamikusan mozgatja a 163 ló?
S80 és kijelző: a lebegő konzollal össze lehet hozni bármilyen egyéb fejegységet? Már mint ami esztétikusan illeszkedik a műszerfalba.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz runner 125 #146357 üzenetére
Igen, az megvolt, hogy az 5 -ös "párja" volt anno - picit feljebb pozicionálták a modelljeiket, de valójában a hetesnek nem is volt Volvo megfelelője.
Ki kell azért próbálni, mire elég ez az új motor. Az tetszik, hogy kisebb löketből hozták ki ugyanazt a teljesítményt, mint a korábbi 163 lovas, de azért 150 kg többlet súly az nem kevés, még ha + 60Nm próbálja is ezt kompenzálni. Ez a D3 - D4 kavar sem egyszerű,ha jól tudom a 2011 -es D3 (2.0, 163 Le) lett 2012 -ben D4, A D3 nevet pedig a 135 lovas verzió kapta, de pl a Hahun a D3 -nál 5,1, a D4 -nél 4,5 l vegyes fogyasztás hoz konzekvensen (és mindkettőt 163 lovas 2 literes 5 hengeresnek jelölve), mintha ez két külön motor lenne (lehet hogy az is?). Mintha lett volna erről is egy TC cikk anno, de nem találom.
Tud esetleg valaki olyan oldalt mondani, ahol az egyes típusok (nem feltétlenül csak Volvo) nyomaték - lóerő görbéit össze lehet vetni?(#146359) HookR: Ez az android box -os megoldás pöpec, remélhetőleg nem csak ciril betűs verzióban elérhető
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz rbalint88 #146365 üzenetére
Köszi a leírást! Ez nagyjából elég is lehet nekem. Az elvétve fordul elő, hogy 170 fölé hajtom (de ha jól látom, 220 -ig ez is elmegy, ha nagyon muszáj). Ami számomra fontos, hogy pályán az óra szerinti 140 - 150 tempó még kényelmes legyen, 110 - 120 közötti utazótempón jól fogyasszon, 80 - 120 között pedig nagyon jól gyorsuljon (utóbbi talán a legfontosabb, elég gyakran sietek, és valahogy mindig megtalálnak a "márpedig engem nem előzöl meg" és "majd és mutatom, mennyivel lehet itt menni" sutyerákok )
Benzinesben egyszerűen nincs választék az én paramétereimmel az újabb Volvokból, S60 pl 4,5 -nél kezdődik a Hahun - és piros...
Btw, a hétvégén kb 500 km -t letekertem a kis 122 lovas, V40 -el. Egész kellemes kis autó, nagy kár, hogy annyira szűk nekem, mert simán kiegyeznék vele. Erre is állnak a fent leírtak - nem egy fejletépős gyorsulás, a kormányt sem akarja kicsavarni a kezedből, de nagyon jól húz minden fokozatban. Javarészt pályázva (óra szerint 140) + Budapest és kis vidék 9 literes fogyasztással volt meg. Ha azt nézem, hogy az 1.4 Auris ugyanennyit benyakal, akkor teljesen korrekt. Bár a forgalmiban csak 1340 kg súly van bejegyezve, a gyári oldal szerint 1554 kg. Tippre azt mondanám, hogy a V60 a cirka 150kg plussz súllyal, de 41 ló és 180Nm plusszal dinamikusabban kell menjen - de persze ezt ki kell próbálnom.
Vagy nagy türelemmel kivárok egy jónak tűnő 205 lóerős D5 -öt.(#146366) Atomgeszi: Ilyesmit, igen.
Az adatbázis lehetne kicsit frissebb, pl a fenti V60 a linkelt oldalon még nincs meg, sajnos.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz rbalint88 #146536 üzenetére
Szia Bálint! Kicsit más téma, de gyakran emlegeted a V60 -at, és lenne egy kérdésem. Van valamilyen speciális üzemanyag igénye az új kétliteres öthengereseknek? A régi 2.4 -es vidáman elvolt a "mezei" dízellel (Shell), de pl az Ave -ba a prémiumot kellett tankolni. 40 HUF nem sok literenként, de azért két év alatt ez is elvitte egy 18" -os gumigarnitúra árát - nem teljesen mindegy.
-
Acheron
őstag
válasz rbalint88 #146545 üzenetére
Chipelve van? Mennyire? Én nem vagyok híve a tuningnak, de ennél a motornál elgondolkodtam rajta, a 163 ló már biztosan jól mozgatja, de egy kis plusz mindig jól jön,a 205 lovasok pedig nagyon ritkák, sajnos. (bár ott már két turbo lélegezteti a motort, az sem elhanyagolható) A régebbi motoroknál volt 185 lovas verzió, az egy elég kellemes középút. Ha jól látom, egy normális chip 100 - 200 között kijön, annyit lehet megérne az a (jó)pár mosoly...
-
Acheron
őstag
válasz rbalint88 #146551 üzenetére
A súlyával sajnos nem lehet mit kezdeni - bár megvan a feelingje, amikor beülsz és szó szerint érzed, hogy vas van körülötted... Csak jó motor is kell hozzá. Azért azt a mínusz 300 kilót irigylem...
A 159 Tbi -vel anno nagyon beleraktad a bogarat a fülembe, azokat a mai napig megnézem (az olaszok nagyon tudják ezt a design témát, na...) - vajon menyire lehetne felpiszkálni azt az alapból 200 lovas motort? -
Acheron
őstag
válasz Integrale #146562 üzenetére
Köszi az infókat! Meglehet, ez már sok is lenne nekem Bár nem tudom, lóerőből lehet -e elég?
(#146578) rbalint88: No igen,nem a fogyasztása miatt szeretik Azért kiugróan magasnak sem mondanám, ha az élményfaktort is nézzük. És szép
Tartok tőle, hogy mire Miskolcról feljutok egy talira, addigra már bőven meglesz az "új" verda. Pillanatnyilag az öthengeresekkel barátkozok újra. Az utóbbi időben többször jártam ezzel a kis T2 -es V40 -el, elkapott megint a Volvo feeling (pedig ez csak 4 hengeres). Patent kis autó ez, igazán megkedveltem, a 122 lovas motorja mindenre elég hétköznapi használatban, városban különösen - persze ha valaki duhajkodni is akar, akkor nem ezzel kell választani (a pályán nem ezzel lehet lenyomni a nagyvasakat). -
Acheron
őstag
Volvo V60 és S60 (>2010) műszerfalán kétféle kijelzővel találkozok, van "kicsi" és "nagyobb" LCD. nem nagyon találtam róla infót, mi a különbség a kettő között? Alapból azt gondolnám, hogy a "kicsi" alacsonyabb felszereltségben van jelen, de láttam pár Summum -nak hirdetettben is (igaz, a hahun a hirdetett felszereltségek finoman fogalmazva néha nem találkoznak a valósággal)
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Úgy tűnik, hosszú keresés lesz az enyém is, bár vannak páran, akiknek a nyomába sem érek még
Szűkült a kör, a kezdeti lelkesedésem ellenére a turbós benzinesek javarészt kiestek, ami tetszik annak a motorja nem ajánlott, a többi meg nem tetszik...
(egy - egy 200+ lóerős Mondeo Ecoboost -ot megnézek még a hahun, de a powershift mindig elriaszt, különösen mióta a párom céges S-Max -ában váltóvezérlőt kellett cserélni 75e km -nél. )
Az alul nyomatékos karakterisztika keresése miatt maradnak a turbo dízelek. Ebből pillanatnyilag két vonal tetszik: a jól bevált Volvok mellett akár 2010 utáni CR TDI A4 is felmerült, nem mint cél, csak mint lehetőség.
Első kérdésnek tehát adódik, hogy CR TDI vagy D3 - D4 (esetleg D5)?
A döntési mátrix következő eleme a Volvohoz, mint jelenleg legesélyesebb befutóhoz kapcsolódik. Adott három modell, már amik beleférnek a 3 - max 4 m keretbe, mindegyik tetszik valamiért:
S80, 2009 - ; pro: Klasszikus forma, 163, 185 és 205 Le motorválaszték, nagy bőrfotelek, hajó feeling. kontra: kevésbé virgonc, 2012 előtti modellekben nem nagyon van műszerfalba épített kijelző (amiben már van, nemigen fér bele a keretbe), a másik két típushoz képest magasabbnak ígérkező fenntartási költségek.
S60, 2010 - ; pro: a 163 lovas D3 (D4) normál használathoz elegendőnek ígérkezik, jó fogyasztás országúton és pályán (javarészt itt járok). Jó beépített kijelző, számomra hasznos funkciókkal. A páromnak ez tetszik. Kontra: nem túl nagy csomagtartó, hátul szűknek mondott lábtér (itt mondjuk egy dolog érdekelne, mennyire szűk a 2001 - 2010 S60 -hoz képest, mivel azzal simán együtt tudtam élni). A nem bőr ülések huzata nekem nem tűnik nagyon minőséginek (sőt, számomra riasztóan igénytelen), a bőr huzatairól pedig nagyon sok rosszat olvasni (darálékból préselt bőr, stb). Nagyon ritka a 205 lovas motor.
V60, 2011 - ; pro: Elegendő méretű csomagtartó, jó D3 és/vagy D4 motorok (163 Le). Jó beépített kijelző, számomra hasznos funkciókkal. kontra: nagyobb súly (mennyire elég ehhez a 163 lóerő?). Ülések (mint S60 -nál) Mivel van másik "szállítós" autó a családban, nincs szükség feltétlenül kombira. Nagyon ritka a 205 lovas motor.
A fentiekből a családi tanács szerint a S60 tűnik befutónak, de kíváncsi vagyok a véleményekre.
D3,D4 és D5 motorok: A 163 lovas kétliteres sokkal racionálisabb megoldásnak tűnik a D5 -nél, az S60 kasznit jól mozgatja, kisebb ccm, alig kisebb nyomaték (400 vs 420), csak egy turbo (kisebb meghibásodási esély), kisebb összsúly, kisebb fogyasztás.
Ugyanakkor nem racionális oldalról, amikor RS Octaviák vegzálnak éppen a pályán (csak mondtam egy erre hajlamos típust, no offense), vagy épp haladósra kell vennem az utat valamilyen okból, akkor nagyon jól jöhet a plusz erő, nem beszélve arról, mennyivel jobban néz ki a dupla kipufogó a szimplánál. Habitusomból adódóan a teljesítményért cserébe pont nem érdekel a fogyasztás sem, az a 2 - 3 liter többlet nem vág földhöz. (az 1.4 Auris is simán megeszik a pályán 9 - 10 litert, cserébe nem megy...) Elgondolkodtam egy D3-D4 chipelésen is, de egyrészt nem áll túl közel hozzám, hogy a gyári megoldásokat babráljam, másrészt ez sem olcsó mulatság, az árából akár kijöhet a D3 - D5 felár.
Nos, az ehhez kapcsolódó gondolatokat is szívesen veszem.
Sorry, hogy ilyen hosszú, de sok gondolat pörög a fejemben a fentiek kapcsán. (a régi - új S60 hátsó lábtere közötti különbségről szóló kérdés is komoly ám )[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Ha Volvo, akkor 5 henger, of course (amíg lehetséges). A Volvo motorok elnevezése körül valóban sok a kavarodás, így pontosítok, én csak 5 hengeresben gondolkozok, nevezzük akár D3 -nak, D4 -nek vagy D5 -nek. A négy henger csak az Audi A4 CR TDI vs Volvo D3 (D5) összevetésben merül fel.
Ha csak a méretet nézem, az S60 elég (az új majdnem akkora, mint az S80) -
Acheron
őstag
válasz runner 125 #147635 üzenetére
Ennél szerényebbek a lehetőségeim, 4 m -nál többet nem szeretnék erre áldozni. Igazság szerint a párom 3+, én 4+ kategóriában gondolkodtam, így valami egészséges kompromisszumot kell találni 4 körül.
Persze ehhez jön még az átírás 100 - 150k -val a motortól függően, és szervizre sem árt 2 - 300k körül félretenni. A "keresési sáv" így elég szűk, tekintettel, hogy az árak 3.3 körül indulnak - a kínálat aljáról pedig nem nagyon szeretnék válogatni. A 205 lovasok így nem is igazán elérhetők, sajnos, ezek jellemzően 4 fölött kezdődnek. Igaz, nem is biztos, hogy kell nekem az a teljesítmény (de )
Nem sűrűn veszek autót, nem vagyok gyakorlott alkusz sem, így nem tudom, mennyi alku férhet bele az árakba, tartok tőle, ennyi nem.
A Lexus most pár dobásból kimarad nálam, pedig de akartam még nem is olyan rég...(#147638) molnarpeter: Még nem - és a válasz is ugyanez, nagy sóhajjal.
(#147626) Integrale: Nekem Smart -ot dobott
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Nézegetem ezt a két autót, érdemes -e értük felbumlizni Gödöllőre vagy Budapestre Amennyire látom, egyik sem hazai, utóbbiból a hahus hirdetésből nemrég engedtek kb 200k értében (bár a szín annyira nemgyerebe)
Más típus: 2009 utáni C vagy E Mercikben van olyan motor, ami ajánlható, és nem betegágy? Egy 220 CDI már elég lehet, a 320 nyálcsorgatós. (ha van megbízható benzines, az előny) Az olvasmányok alapján rozsdára hajlamosak a Mergák, ami elég meglepő számomra.
-
Acheron
őstag
válasz runner 125 #147944 üzenetére
Szép, tetszik. Erről a 3. generációs C -ről egész jókat írnak, nekem a belseje sem élhetetlen (de egyetértünk, a facelift szebb, az sokkal jobban húz már az E felé). Nagy pozitívum a remeknek jelölt hangszigetelés. Ez a V6 benzin is kellemesnek tűnik, a ccm és a teljesítmény alapján "sima" szívó motor, ami hosszabb élettartamot sejtet, igaz a papíros 10 l fogyasztás inkább 12 - 13 lehet a valóságban. (arra mondjuk ott a szerényebb teljesítményű, de kisebb fogyasztású 180 kompressor)
A dízel motorjaiból van esetleg, ami kerülendő?
Estefelé megnézem, hogy kb hogyan viszonyulnak az alkatrész árai pl a Volvo -éhoz, kíváncsi vagyok, mekkora lehet a difi fenntartásban.(#147954) rbalint88: Thanks, meglátom, kiadja -e. Nekem csak a színnel van bajom, mert bár vagány, de hozzám kevéssé illik.
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz Acheron #147956 üzenetére
Kicsit olvasgattam a W204 modellek után is, eddig ez sem rossz, bár korábban ezekben nem gondolkodtam.
A C200 Kompressor -ról van valamilyen tapasztalat a topic -ban? (Esetleg C280 vs C200Kompressor?)
Ami kis negatívum, hogy ezek még Euro 4 motorok ( a benzinesek és dízelek egyaránt) ennek a jövőben, eladásnál lehet hátránya (néhány év múlva ki tudja mennyire csúcsosodik ki a környezetvédelem kérdése). Erről mi a vélekedés? -
Acheron
őstag
Elméleti kérdés: egy ilyen autónál mire kell nagyon odafigyelni, illetve mire kell/ érdemes felkészülni?
-
Acheron
őstag
válasz footy #148459 üzenetére
Köszönöm az intelmet.
Budapesten hova érdemes bevinni egy ilyet bevizsgálásra?(#148455) LuckyL: Nem annyira "hülyegyerek" autónak gondoltam így elsőre Bár valóban nem egy nyugdíjas tempóra tervezett motor van benne. Nekem egyébként kisebb is elég lenne, épp csak nem sok van a nem kompresszoros benzinesekből.
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Úgy tűnik, én is gyarapítom a reménytelenül hosszan autót keresők táborát, még mindig nem találtam meg az igazit. Továbbra is a 2010 utáni Volvo vonal a legvalószínűbb (S60/V60), de még nem esett be az ideálios D5 az ajtón (ez a motor viszonylag ritka és nem is nagyon akar bemenni a 4m keretem alá.)
Az alternatív típusok nézegetése közben találtam ezt a közelben. Sosem vágytam extrém módon erre a márkára, de ez a forma tetszik,a méret pont ideális (nem családi autót keresek). A normális közlekedéshez egyértelműen túlmotorizált - ezzel remekül tudnék együtt élni.
Arról viszont nincs sok infóm, hogy ez a motor megbízható -e, avagy sem. Több fórumon érdeklődtem, de vagy valami Merci fétisre tapintottam, vagy csak nincs tapasztalat ezekkel a motorokkal, de nem sok (semmi)
választ kaptam a megbízhatóságuk kapcsán. Saját olvasmányos élmények alapján 2007 -ig a kiegyensúlyozó tengely fogaskerekét említették típushibaként, 2018 -tól elvileg egy keményebb fogaskerékkel ezt javították.
A motor pl láncos, de nem tudom, van -e előírás a lánccserére, és ha igen, milyen időközönként (momentán ha megvenném, kellene -e egyből lánccserével kezdeni, stb)
Engem elsősorban az érdekelne, hogy mennyire lehet szopóroller egy ilyen autó hosszabb távon (4 - 5 évig szeretném megtartani a következőt), akár csak magában nézve, akár összevetve egy II. gen S60 D5 -el
Köszönet, ha valakinek van véleménye a témához. -
Acheron
őstag
válasz molnarpeter #149974 üzenetére
Köszönöm - pont a motorszámos oldalt nem láttam még - ez jó checkpoint.
Ha lesz időm és a páromnak is tetszik, átgurulok megnézni - a képekről nem jön le pontosan, milyen állapotban van. A beltér jónak tűnik, de a külső HD képekről nem tudom megmondani, hogy csak a talaj tükröződik -e, vagy a rozsda csipegeti az éleket (pl a harmadik képen a küszöblemezek, vagy a hatodikon a ködlámpa fölötti ív).
Van dízel párja is, bár ott a lehetséges dízel problémák mellett tartanék attól, hogy az 510 nyúlmókus hamarabb szétcsapja a hétsebességes váltót, mint a benzines 350 -e.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Jövő hét közepétől végre lesz annyi időm, hogy megnézzek néhány konkrét autót. Dízel fronton eléggé leszűkült a kör, ő és ő megtekintése mindenképp tervben vannak, ha még meglesznek addig. Egy ideje hirdetik már őket, kíváncsi vagyok, van -e valami gubanc velük (állapot felmérés tervben).
Alapból benzinest kerestem volna, de sajnos nem igazán találtam megbízható és erős motort, megfelelő kasztniban.
Nem tudom, kihagytam -e valamit a 4M kategóriában, - ha tudtok esetleg javasolni a fenti két autóhoz hasonló nívójú, legalább ennyire jól autózható, benzinmotoros, megbízható automatával szerelt típust (a fogyasztásbeli különbséget most hagyjuk), akkor azt szívesen veszem a véglegesítés előtt - hátha kihagytam valamit.
Thanks!
. -
Acheron
őstag
Hahun másnak is vacakol a HD képek megjelenítése? Chrome alatt egyáltalán nem nyitja meg nálam, Explorer alatt egyszer igen, kilencszer nem. Tegnap még nem tapasztaltam ilyesmit.
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Jól látom, hogy ezen az autón nincs rendszámos matrica a szélvédőn? Hogy köszön ez össze az érvényes magyar okmányokkal? -
Acheron
őstag
Btw Bimmer.
Ma futottunk egy rövid kört családilag itt a környéken, megnéztünk pár kereskedést. Komoly meglepetésként ért, amikor a párom minden korábbi beszélgetésünkkel szemben kinyilatkozott, hogy a megtekintettek közül az Audi és BMW vonal tetszik neki, utóbbiból egyből ki is nézte ezt a példányt. Mondtam, hogy kicsit lassítsunk, mert az utóbbi több mint fél évben mindenféle autóról gyűjtöttem infókat, épp csak ilyenekről nem, jó lenne kissé alaposabban utánanéznem.
Most nekiállok átnyálazni a megfelelő szakmai topikokat, hogy melyik típusból melyik motorok az ajánlottak, de megköszönöm, ha kapok némi iránymutatást. Hozzám valahogy közelebb állna az Audi, de a TFSI motorokat nem dícsérik halálra tartósság szempontjából, a 2.7, 3.0 dízeleit pedig nem ismerem. A BMW motorjairól olvastam hideget, meleget, emellett nagyon tudnék együtt élni a teljesítményükkel - vagy akár magával az autóval is. A benzinmotorokról kifejezetten jókat olvastam, de ha jól emlékszem, a linkelt példány dízele sem betegágy - kérem, javítsatok ki, ha tévedek. -
Acheron
őstag
válasz alázógyík #150923 üzenetére
Én sem hiszek mindent, amit látok A csodákban főleg nem hiszek.
Lekértem az autó adatait. 2014.04 -ben került az országba, akkor 68e -el vették nyilvántartásba (hogy előtte mennyi volt, ki tudja(?)) 2015 -ig 6e -el gazdagodott, azután két év csend, majd újabb ~15e. Hogy közben mentek vele, vagy rommá tört és újjáépítették, szintén nem lehet tudni. A 84k biztosan nem annyi de a kilométeróra jelenlegi állását még nem láttam.
Első ránézésre nem makulátlan, de nem is leharcolt. Megnézni megnézem majd közelebbről, de azt nem mondtam, hogy kizárólag ehhez az egy autóhoz ragaszkodnék, pont ezért érdeklődöm az alternatívákról. Mindenkinek köszönöm az eddigi hozzászólásokat! -
Acheron
őstag
válasz FrankMonzano #150953 üzenetére
(#150955) Pumma: Jó közelítéssel igaz. A linkelt autót már csak ezért is fogom közelebbről megnézni, kíváncsi vagyok a sztorira.
(#150937) alázógyík: Nincsenek illúzióim, nyilván én sem hiszek a hatéves, 84 ezres futású csodaautókban, amik épp az én kertem aljában estek le. Főleg, hogy az utolsó rögzített óraállás ennél magasabb. De maradjon meg az ártatlanság vélelme, mint mondtam, nem láttam még a kilométerszámláló által jelenleg mutatott értéket, és azt sem tudom, mióta van fenn a hirdetés.
Egyébként, mivel elsősorban automatát keresek, ez a konkrét példány komoly hátránnyal indul, kilométer ide vagy oda.
No de itt egy másik, szintén a közelben, ez talán már reálisabb - de kérdem én, hogy ki garantálja, hogy pl nem dupla ennyiről lett visszatekerve? Ma Magyarországon szerintem senki. (A kereskedés egyébként jó, ide mindenképp ellátogatok a héten, szép autóik vannak általában, reálisnak tűnő kilométerekkel)
(#150933) bajnokpityu: Jelzésértékű
(#150931) [vilike]: Köszönöm az infót, ezt mindenképp figyelembe veszem a keresés során!
(#150922) bajnokpityu: Igen, nagyjából ezeket találtam én is róluk. Igaz, nálam 2.0 alatti nem jön szóba, ott és a fölött pedig már lutri, hogy "kinyomták -e a szemét", avagy nem. Az olajevéssel az a gond, hogy nem tudok rá módszert, amivel a vásárlásnál kiszúrható lenne, utólag pedig már, ugye... Pedig nagyon tetszenek az A4 és A5 Audik. Igaz, itt még bejön az automata kérdés is, Audi esetén mi a megbízható.
(#150919) Pumma: Oh, igen, tudom én, hogy vannak jó tapasztalatok is.
(#150918) SzlobiG: No igen, ez a 330D csak úgy jött, hogy épp ilyen motor van abban, amibe itt belefutottunk, és a páromnak megakadt a szeme rajta (éppenséggel formás jószág). Szerintem nekem tökéletes lehetne valami hasonló is, igaz, ezt már közel 5 misiért mérték, amikor még nem volt eladva. (Azért a nagyobb motor jobb )
Ma este kicsit szétnézek a mobile.de -n is, talán jobb képet kapok, mi fér bele a fenti típusokból - reálisan - a keretembe.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz focvis #150963 üzenetére
Köszi a tanácsokat. Ezekkel az 5 - 7dl, vagy akár 1l / 10000 km olajfogyásokkal szerintem sincs semmi gond, legalábbis nekem teljesen élhető. A TSI / TFSI motorok kapcsán általában ennek a tízszeresével, és a gyűrűzés, hengerfej cserével paráztatják a népet - amire biztosan van nem példa, de nehezen hihető, hogy általános lenne.
Sajnos a közelmúlt tapasztalatai miatt hajlamos vagyok túlgondolni és túlparázni a dolgokat, de így az életben nem veszek autót, vagy nem olyat veszek, ami nekem tetszik, - mindkettő hülyeség. Most viszont már lassan ott tartok, hogy bevállalom a legközelebbi nekem tetszőt, ami jó állapotú, aztán lesz ami lesz - ha baja lesz, megjavítjuk.
-
Acheron
őstag
Nos, BMW fronton ezeket találtam még a közelben. Vegyesvágott, nem mind komolyan vehető. (A sorrend a véletlen műve, semmilyen jelenlegi preferencia sorrendet nem tükröz)
1.
2.
3.
4.
5.
Ebből a hármaskában látom az orbitális sz@pás lehetőségét, az ötöske meg már volt, de egy megtekintést minden megér, közel vannak.
Ti láttok benne olyat, amiben esetleg van potenciál?
Thanks[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz szőröscica #150986 üzenetére
Kívülről a 3 -as tetszik jobban, belülről az 5 -ös. 95% -ban egyedül járok az autóval (kvázi második autónak kell), cuccolni nem fogok - igazából felesleges a nagyobb. Mindemellett ha közel egy árban és felszereltségben találnék két hasonló felszereltségűt, akkor alighanem az ötöst választanám, a nagyobb komfort miatt. (Bár a 4,5 -öt optimistának tartom egy 2010 körüli 525 -ért jól felszerelve, de neked legyen igazad )
Ha módom lesz rá, sorhatost nézek, a dízel nem biztos - csak sajnos a piacon igen ritka a benzines. A fogyasztás már nem érdekel - a mostani daráló megeszik 8 - 9 liter benzint százon, cserébe legalább nem megy. Elhiheted, bármire lecserélném, ami mozdul a gázadásra, ha 3 - 4 literrel többet enne is.
(#150988) [vilike]: Már vártam a 330i -t De teljesen egyetértek, ha már fizetni kell, legalább vigyorogva tegyük
(#150989) runner 125: Nocsak,szakítasz a Volvo vonallal? Szép ez az Infiniti, ami felé kacsingatsz, sok sikert hozzá! Azért a 3. gen. GS450h -t én is bent tartanám a kosárban (ott egyen meg a fene minden Toyota érdekeltségű autót, ahol van, de ez a GS nagyon bejön, talán egyszer vissza is csábít).[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz szőröscica #150986 üzenetére
Úgy alakult, hogy holnap fel kell ugranom Budapestre. Nem autóügyben megyek, de ha jut rá idő, és netalán a tulaj is ráér, megpróbálom megnézni ezt a példányt.
Térkép szerint nagyjából útba esik. Sorhatos, benzines automata, nem basic ülésekkel, a felszereltsége sem tűnik rossznak, bár a 6 hangszóró alap hifit sejtet. Vélemény, esetleg valami, amit mindenképp érdemes leellenőrizni, megkérdezni (az előéleten túl)?
Köszi előre is![ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz MPowerPH #151591 üzenetére
Nem minden konszernes automata DSG. Audi Tiptronic -okban ZF 6HP váltó dolgozik (2011 - 12 után már 8HP) No meg ott van a fokozatmentes, de azt hosszabb távon épp úgy problémásnak mondják, mint a DSG -t.
Egy ilyen ZF váltót magam is szívesen kipróbálnék (ezen vagyok). -
Acheron
őstag
válasz footy #151612 üzenetére
Igen, jellemzően a nagyobb, főleg dízel motorok mellé párosították (feltételezem, jobban bírták a nyomatékot, mint a korabeli DSG -k), bár régebben kisebbek mellett is volt ilyen.
Sajnos kisebb kaszniban nagyon ritka, 2010 körüli A4 -et kerestem én is ilyen konfiggal, de szinte lehetetlen küldetés. A6 -ban viszonylag gyakori.
Szubjektív, de az S-tronic (DSG) és Multitronic nálam sem játszik (szigorúan használtra értem, újonnan bármelyiket bevállalnám), így valóban nem sok lehetőség marad. Pedig a forma nagyon bejön (pl A4 B8)
Én a fenti lehetőségeken túl még a BMW automatáit nézem(E90, F10), de tekintettel arra, hogy a fórumtárs épp 5er mellé keres második autót, ott alighanem ezek nem játszanak. -
Acheron
őstag
Sziasztok!
Erről a két autóról (1, 2) mi a véleményetek? Egy kollégám kérdezett ma ezekről (épp autót keres, és ezekbe is belefutott).
Az első nem is igazán kérdés - annyit tudtam javasolni, hogy felejtse el, vízkáros autóval nem szabad foglalkozni.
A másik egy sokaknak ismerős kapuban ácsorgó Merci, ami korához képest feltűnően olcsó - én nem tudtam megmondani, hogy mi lehet a turpisság vele (az 1km óraállás alapján alighanem gazdagon van benne km). -
Acheron
őstag
A minap volt szerencsém kipróbálni a kollégám autóját (E90 330i, M-pakett)
Nagyon impresszív autó, felvillantott egy két dolgot abból, miért szeretik oly sokan ezt a típust. Szó szerint testhezálló, nagyon jól igazítható belülről. A testhezállóság nekem picit hátrány is, 186 centivel és közel 100 kilóval szinte szorosnak éreztem...
A kormányzás elsőre szokatlanul kemény volt a saját verdámhoz képest, de gyorsan szokható, és jól érezni rajta keresztül az autót. A futómű főképp szokatlanul kemény, mivel a tesztkörön néhány "magyaros" szakaszt is érintettünk, az azért lejött, hogy nem hazai utakon érzi jól magát (talán erre a 19 colos kerekek is rátettek). A hangszigetelés nekem nagyon adta, az enyémben 4500 -nál már csak emelt hangon lehet beszélgetni, ebben teljes nyugalom honolt (wow, a fordulatszám mérő 7000 után fordult pirosba, ez tetszett ) Az autó szépen megy 4000 -ig, ottantájt viszont elgurul a gyógyszer, és nagyon meglódul - ezt a részt nagyon élveztem. Ott már megjön a hangja (gyári kipuffal is), szépen szól. Az alsóbb tartományokból viszont nekem hiányzott a nyomaték (a sok turbós vezetés átka, a jót könnyű megszokni. Igaz, dízelnél meg "felül semmi" van, ami a csajoktól bejön, de a nyomatékgörbén ). Most Vilikésen mondhatnám: turbós benzines kell!
Összességében nagyon tetszett az autó, a kormányzást könnyen meg tudnám szokni, futóból magamnak mindenképp puhábbat választanék (talán kisebb felnikkel is), persze ha ezért le kellene mondani a mindenfelé állítható ülésről, akkor nem biztos.Nekem a beltér tűnt kicsit szűknek a saját méreteimhez képest (egy 2010 -es E90 vajon ugyanakkora belülről mint egy 2006 -os évjárat?). A motor az valami nagyon jó - kicsit megpörgetve nagyon meglódul, alatta pedig szépen lehet vele közlekedni, 258 lóerő mindenre elég, meg még másra IS) A próbából az jött le, hogy beltérben bizony elkelne a nagyobb, motorikusan pedig nem is biztos, hogy szükség van ennyire a hétköznapokon.(#151656) bitpork: Nagy kár ezért az autóért, régebben többször olvastam, amiket írtál róla, átjött, hogy gazdája van. Ha egyszer eladja az ember utána jobb nem nézegetni már - kicsit olyan ez, mint a régi barátnővel összefutni...
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz Jojo5 #151676 üzenetére
Félreértés ne essék, én nem mondtam, hogy kényelmetlen Sőt, nagyon testhezálló, az ülés rengeteg féleképp variálható, még a háttámla oldaltámasza is testmérethez igazítható (fújható) (hogy ez a komfort vagy a sport ülés, nem tudom, az M-pakett alapján a sportra tippelek.) Az ülést megemelve (én nem szeretek a padlólemezen ülni) is volt bőven hely a fejem fölött, pedig napfénytetős kivitelű autó volt, ami azért elvesz a fejtérből. A lábtérben kicsit kevesebbet ad, a jobb lábam a középkonzolon támaszkodott -nem vágott, de ott volt, szokni kell. Egyszóval kényelmesnek kényelmes, de feszes. Ha sportos, testre szabható autót keres valaki, akkor nagyon jó választás. Ha az abszolút értelemben vett kényelem fontosabb, akkor viszont kicsit nagyobb tér kell - én ezt éreztem benne. Húsz évvel ezelőtt megvesztem volna egy ilyen autóért - ma már inkább olyat szeretnék, amiben szabadon elterpeszkedhetek anélkül, hogy bármibe beleütköznék, négy ajtó, automata. (De a gázra lépve azért lépjen keményen )
(#151673) [vilike]: Az, különösen ezek a 30i, meg társai
[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Háát, én már ismerek egy ilyet, de az arckifejezését elnézve ő kifejezetten élvezi...
Korábban nem vezettem ilyen "kemény " futóműves autót, iszonyú stabil egy kanyargós úton, de az tény, hogy a vízelvezetőn srégen átmenve meg tudtam számolni, mennyi borda van a fedélen...
De bármennyire is undorító kotvány egy ilyen motor a villanyhoz képest, nem ejtettem a kalapból... Fertőz, nem tudom feledni, hogy megy... -
Acheron
őstag
Nem próbálom. Rákívánnék, és nincs rá cash. Majd talán az után, amit most fogok venni - de az belsőégésű szar lesz
Utak: tank kell!
(#151687) richie900812 : "tengelypróbáló úthiba": Erről egy vicc jut eszembe, de nem túl szalonképes... Felénk ezeket nem is jegyzik hibánakBtw: pusztán elméleti alapon, a kettő közül melyiket lenne érdemes szemlézni:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/525/bmw_525i_automata_530_525i_lci_head-up_editio-11271318
2[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz szőröscica #151691 üzenetére
Szomorú ez, hogy akármelyik modern benzines motor elkezd érdekelni, valami negatívum mindig előjön... Ezek ugyanazok a hibák, amik az FSI, TFSI motorokat is érintik, gondolom az olajevés is bejön valahol :-)
Lassan már nem érdekel ez a sok nyűg, Audi, BMW és a Volvo maradt versenyben, valószínűleg ebből fogok olyat választani, ahol a motor - automata váltó párból legalább az egyik nem betegágy. De olyan kell, amibe jó beszállni, menni vele és szívesen nézek rá, ha pl otthon parkolok vele.
A dízelek vesszőfutása miatt inkább hajlok a benzines felé (szeretem a dízel karakterisztikáját, de a fenntartás mellett a mostani hangulatkeltés miatt ki tudja, eladható lesz -e 3 - 5 év múlva, sajnos erre is gondolni kell.)
A hibákat meg kijavítjuk - ha lesznek. -
Acheron
őstag
válasz LuckyL #151699 üzenetére
A magyarországi forgalombahelyezésűnél talán, de erről sem vagyok meggyőződve. Egyébként ebben az említett kategóriában kb 10 -ből 9 import.
(#151700) joamilestoné: Elég rég követem a fórumot
(#151702) diegho: Én már sokat lekértem, a hazaiaknál egyértelműen jobb a helyzet, ezt nem vitatom. Csak arra próbáltam utalni, hogy az ottani adatok sem jelentenek 100% garanciát. És persze sokkal kevesebb a piacon a követhető előéletű, mint a másik csoport.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz szőröscica #151691 üzenetére
Jobban utánanéztem, valóban, ezek már N53 motorok. Ha jól látom, az injektorok cirka 20 - 25 között vannak darabja, és 100k kilométerenként kell cserélni, a nagynyomásúhoz hasonlóan (ennek az áráról egyelőre nem találtam pontos infót, még utánanézek) A többi nyűgre majd rákérdezek a topikjában - de nem most, mert családostól megyünk megnézni a döntőt
-
Acheron
őstag
válasz xtevo #152239 üzenetére
Messze nem olyan problémás, mint a 2.2, ez utóbbit bottal sem szabad piszkálni, időzített bomba mind. A 2.0 egy nyugodt, mászkálós motor, a 116 lóerótől nem kell csodát várni abban a kaszniban, cserébe egész jó a fogyasztása. Ilyet csak kézi váltóval fogsz találni (igaz, nem írtad az automaták feltételnek.) Ilyen távra talán a benzines jobb választás, a pálya miatt nagyobb köbcentivel. Többet fognak enni, de megbízhatóbbak (a Toyota benzinmotorban jó, bár ott is voltak bakik) Az "ingerszegénységet" megerősítem (nekem T27 volt, de ezt ott sem tudták levetkőzni), viszont ettől még jól használható autók.
Dízelben érdemes lehet szétnézni a VW, Skoda vonalon is. Ha közeli a család bővülése, a kombit azért fontoljátok meg. -
Acheron
őstag
válasz rbalint88 #152519 üzenetére
Elöl nem élhetetlen az S60 sem, de összességében tényleg nem nagy, egy ötössel biztosan nem mérhető össze. Ellenben D5 motorral még ott van az S80 - V70 vonal, ahol már tényleg nem lehet panasz a helyre (utóbbi formájával én ugyan nem tudok kibékülni, de ez szubjektív)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest