Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cappa72

    nagyúr

    válasz Zotyko #195554 üzenetére

    Nagyon jó volt olvasni. :)

    Amúgy ha 3 gyereket gondoltok, akkor egyterű; legalábbis számomra nem kérdés. Jellemően mindig ezzel jövök a fórumon, hogy így az egyterű, meg úgy az egyterű, de ~15 éve van 3 gyerek, és azóta egyterű.
    Persze kettőnél még okés egy kombi, de pl. ha a két kicsi közé hátra be akar ülni anya is, akkor rögtön szűk lesz a hely a két gyerekülés között. Persze ez is megoldható.
    Én paráztam a dízeltől. De a 10 év alatt egyszer sem volt semmi nagyobb költségem, vagy csak marha nagy mázlim volt.
    Persze fenntartani alapból nem óccó', legyen az VW vagy Ford (persze, tudom van más egyterű is)
    Az tény, hogy vásárláskor célszerű olyan valakit vinni a vásárlásra, aki menet közben lekéri a valós adatokat, és tudja is értelmezni.

    B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF

  • ngaba

    aktív tag

    válasz Zotyko #195554 üzenetére

    Ha folytatni szeretnéd a carinás hagyományokat (nem adrenalinbomba, cserébe megbízható), akkor Toyota Avensis 1.8-2.0 szívóbenzin. Csak sajnos jó drága, 3 millióból nem is tudom, hogy mi jönne ki.

    A dízelek sokkal olcsóbbak most (cserébe fel kell készülni, hogy bármikor beeshet 200-300 ezres javítás). A konszenzus szerint a legjobb dízelek:
    VW konszern 2.0 (cr)TDI, bármiben: Octavia, Passat, Sharan stb.
    Peugeot/Citroen 2.0 HDI: Peugeot 308, 508, 5008, Citroen C4 Picasso, C5. De ez van a Fordokban is 2.0 TDCI néven: Mondeo, C-Max, S-Max.

    A 3. gyerek még odébb van, most még felesleges kamiont venni szvsz.

  • 8th

    addikt

    válasz Zotyko #195554 üzenetére

    A fővárosba én a modern dízeleket nem annyira javasolnám. Egy tök egyszerű benzines Toyota Carina után karbantartás szempontjából szívás az összes. A tíz éves és annál fiatalabb dízel autókban már mindben ott a részecskeszűrő és agyon vannak fojtva a saját kipufogógázukkal így az autót városi rövidebb utakkal kínozva hamar egr és részecskeszűrő problémákkal szembesül az ember. Ennyi idős korukra kerül beléjük 200-300ezer kilométer vagy még több és annál sokkal többet nem bír ki a lendkerék sem. Azt meg kompletten cseréljük kuplunggal együtt és máris 300ezerrel szegényebbek lettünk. Ráadásul hiába dízel a fővárosi forgalomban fel-alá mászkálva nem fog keveset fogyasztani az sem. Ha picit hidegebb idő van egy néhány kilométeres út alatt be sem melegszik a motor rendesen így használva viszont hét nyolc litert simán benyel bármelyik kétliteres dízel. Épp ezért én maradnék benzines vonalon. Néznék valami hengerenként kétszelepes őskövület szívóbenzinest és átalakíttatnám gázosra. Az egyszeri három kilós kiadás (inkább befektetés) a jelenlegi üzemanyagárakkal számolva kevesebb mint két év alatt megtérül. Onnantól a "benzines" üzemanyagköltsége szinte forintra annyi lesz mint ha dízellel járna az ember, de a szervizköltsége a töredéke sem lesz egy dízelének. Nincs szelep és egr kokszolódás, részecskeszűrő, lendkerék, turbó, befecskendező para és szmogriadó idején is közlekedhet az ember nem kell napokra letenni az autót. Nyilván egy szívóbenzines nem olyan dinamikus mint egy turbódízel és gázüzemmel bukja az ember a pótkerék fészket vagy a csomagtér egy részét de ennyi kellemetlenséget én személy szerint bármikor örömmel beáldoznék a nyugodt alvásért cserébe. Egy mankókerék vagy egy defekt javító készlet simán befér bármilyen kombi vagy egyterű autóban a futóbicaj és a babakocsi mellett.

    A Volkswagen konszern 1.6 őskövület szívómotorját rengeteg relatív újabb autóba is beszerelték, az a vastag szelepeinek hála jól bírja gáz magasabb égéshőjét. Octavia II Kombi, Golf 5/6 Variant, Altea XL, Touran I, A4 B6/B7 Avant, Passat B6 Variant stb...

    "Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

  • molnarpeter

    nagyúr

    válasz Zotyko #195554 üzenetére

    Ha 11-12 éves gép nem világvége, akkor egy Octavia 2 facelift Combi 1.9 TDI még beeshet (2010-ig volt), DPF nélküli verzióban nem zavarja az a pár városi kör sem egyáltalán. Ebbe reálisan ketten ülnek be hátra.
    Ha újabb és nagyobb a cél, akkor hátul 3 gyereküléshez tudtommal Mondeo mk4 facelift kombi (2.0 TDCI kézi váltó, vagy ha automata kell, akkor 2.2 TDCI), illetve Superb Combi (2.0 CR TDI) lenne alkalmas.
    Keret miatt szerintem meg kéne nézni a nagycsaládos autóvásárlási kedvezményt is, úgy már új kocsi is beeshet.

  • MC Pite

    veterán

    válasz Zotyko #195554 üzenetére

    Amíg ketten-négyen vagytok, addig egy nagy egyterűre nagyon sok pénzt rálocsoltok pluszba egy kompakt kombi/egyterűhöz képest. Súly, megbízhatóság, szervizigény más kategória (egyterű b..i vagy eredendően :DDD ).
    1, Kompakt kombi, ami jól pakolható, megbízható, nem fogyaszt sokat (erre most egy Megane3at vettem magunknak)
    Octavia, Megane3, 308II, Ceed/i30.
    2, Kompakt egyterű C4 Picasso(II, esetleg Grand), 5008, Touran
    3, A legtutibb ilyen használatra egy dobozos családi szerintem. Van aki szereti a Caddy/Doblót, én a Berlingo/Partner vonalat élhetőbbnek tartom (akár 7 üléses verzióban, ami _tényleg_ 7 üléses, meg csomagtartó is van bővan még 5-6 fő mellett is. Tolóajtó gyerekhez remek (berakás, másik autóra rácsukás szempontjából is), pakolóhelyek/praktikumba király (hátul 3 külön üléses felszereltséget nézz!), körbe lehet fényezetlen a lökös (a crossoveres csomagokkal), belül is könnyű takarítani, a hátsó ablakokat sem fogják a gyerekek állandóan baxtatni, mert kibillentős. Belső tetőcsomagtartóra fel lehet rakni kismotorokat, játszószőnyeget, mindenféle vackot.

    <ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

Új hozzászólás Aktív témák