- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Mi Band 6 - hatodik érzék
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- MIUI / HyperOS topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
XGS24 - Gameplay előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Az első előzeteshez képest kicsit látható a visszalépés szerintünk, de még így is jól fest a játék.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
ribarszki
őstag
Sziasztok! 3gyermek mellé szeretnénk autót vásárolni a nagycsaládos támogatással. Hosszú távra terveznénk vele, így most kell jobban átgondolnom a választást. Két mrka 1-1 típusára szűkítettem le a válsztást, de itt tanácstalan vagyok. Ti melyiket választanátok?
1, Ford S-Max 1.5 Ecoboost - manuális váltó
2, Kia Sorento 2.2 CRDi - automata
3, Kia Sorento 2.4 GDI - automata.
Megbízható, csendes, ringatózós, utazós autót keresek. A mostani 3-as Octaviám zaja, zajcsillapítás elégtelensége, futómű rázása, felütése nagyon zavaró.
Évente 12-13.000km-t megyek. Így nem lenne feltétlenül indokolt a dízel. Viszont a Sorentonál kicsit tartok a szívó 2.4-es benzinesől, hogy igen komoly étvágya van. Viszont a benzines automata árelőnye a dízel automatával szemben pont 1millió forint.
Kicsit tanácstalan vagyok, hogy hosszú távra az S-maxban vagy a Sorentoban gondolkodjak, és benzi vagy dízel..
Remélem tudtok valamilyen választási szempontot, segítséget mondani.
-
ribarszki
őstag
Köszönöm, városban szinte semmit. Szüleimhez utazunk autópályán. 1-2 havonta. Ez 600km oda vissza, meg egyéb helyi utak, de nem városban, hanem főúton.
Egyik kolléga akinek S-Max autója van, a másik topikban pont most írta, hogy az S-Max feszesebb és keményebb. A Sorento ringatózósabb.
Amúgy lehet eldől a kérdés, mert most beszéltem a Kiával, hogy van-e benzines tesztautó, illetve mi a reélis fogyasztása. Tesztautó nincs, és októberig nem is lesz. Amúgy is x darab kvótát kapott Magarország, amennyi benzines Sorentot ide legyáratank Kóreában. De ez minimális darabszám. Tehát teljesen vakon kellene berendelni a benzinest. Fogyasztásra sem tudnak mit mondani, de szerintük 12-14literrel számolja.
-
ribarszki
őstag
válasz batai15 #176624 üzenetére
Mindenhol lehetnek hibák, sőt hibás szériák is. Azért nem gondolnám, hogy csak a Hype nagy. Ismerősöm a 3. Sorentóját vette. Az első kettőt 380e kilométerrel adta el. Olajat cseréltek, meg szilenteket.
Én pont hétőn rendeltem meg a 3as Octavia utódjaként a Sorentot. Megbízok a márkában, kapott egy esélyt, remélem nem alaptalanul és hosszú, boldog kapcsolatunk lesz. Ami az Octaviával nem volt, pedig első tulaj voltam...[ Szerkesztve ]
-
ribarszki
őstag
válasz tboy93 #177051 üzenetére
Egy rokonom az új XC90-re cserélte a régi XC90-es Volvóját. Ahogy kijött az új, rögtön az első vásárlók között volt. Hogy ők bétatesztelők voltak-e, nem tudom (állítólag már változtattak a konkrét motortípuson), de teljes motorcseréje, majd teljes váltócseréje volt garanciában. Elég meredek...
[ Szerkesztve ]
-
ribarszki
őstag
válasz cappa72 #177193 üzenetére
Pont ezt az utat jártam végig amit te. Majdnem mindet ki is próbáltam. A Kodiaq nagyon pléhdoboz, pont mint az Octavia. Akkor már inkább Touran. De nekem ez az új, feszes, kemény futóműves német (VW konszern) vonal nem jön be.
Az Smax nem rossz, pofás családi autó, talán a felsoroltak közül ezt választottam volna leginkább.[ Szerkesztve ]
-
ribarszki
őstag
válasz cappa72 #177225 üzenetére
A Fordnál a konfigurált árból 15% jó eséllyel lealkudható. És abból még lejön a 2,5M. Ahogy kéregettem az árajánlatokat, a Fordnál volt a legnagyobb árrés. Pl. a Renaultnál 7% fölött nem ment sehogy. Skoda 10%.
Próbáld ki a Tourant és az Smaxot. Biztos érezni fogod melyik tetszik jobban. De emlékeim szerint az Smax nagyobb volt mint a Touran..[ Szerkesztve ]
-
ribarszki
őstag
válasz r6man123 #177229 üzenetére
Hát nagyon személyes vélemény, de Hyundai vagy Sportage. És speciel rosszul vagyok a Skoda és a Karoq pléhlemezeitől, a pár kg-os ajtótól, a zajszigetelés hiányától, az igénytelen összeszereléstől, pár ezer km után nyöszörgő műanyagoktól, és úgy az egész spórolástól amivel mindeáron a VW alá nyomják a Skodákat. Jól fogalmazott egy fórumtárs a Ford fúrumban amikor a családi S-Max mellé kapott a cégtől egy Kodiaqot egy hétre. "Jól mondja bajnokpityu, a Kodiaq egy pléhdoboz, utoljára Wartburgban hallottam hasonlót. Tiszta haszonjármű feeling (egy hétig jártam egy ilyennel), nem jött be."
És a Karoq a Kodiaq alatt van minőségben..
(A Kodiaq ajtóbehúzója úgy nyekerek mintha ki akarna szakadni a helyéről. Az 3as Octávban papírral kellett kiékelni az ablakemelő gombokat, mert menet közben brutál hangosan zörgött a helyén. Stb..)De próbáld ki mindketttőt.
[ Szerkesztve ]
-
ribarszki
őstag
Sziasztok! Lenne egy kicsit láma kérdésem, nézzétek el a műszaki analfabétizmusomat. Szóval ha adott egy első kerék meghajtású és összkerekes ugyan olyan autó amihez a prospektus azt írja, hogy az első és összekerekes futóműve is elöl Mcpershon, hátul Multilink.
Vagyis elviekben csak a hajtás más, és az autó csúszós úton, kanyarban biztosabban biztosabban áll az úton, de rugózás, kényelem, futómű stabilitása az ugyan az?
Konkrétan mentem egy Sorentoval ami összkerekes volt. Nagyon csendes volt belül, szépen vette az apró úthibákat, nem ütött fel, nagyon komfortos volt. Elviekben egy első kerekes Sorento ugyan ezt a komfortot tudja igaz? Vagyis valahogy úgy pórbálom megfogalmazni a kérdést, hogy az összekrék hajtás biztonság szempontjából előny, de kényelem és komfort szempontjából nem tesz hozzá az autóhoz?
Köszönöm.
-
ribarszki
őstag
Bitpork
Rbalint88Nagyon köszönöm a részletes válaszotokat. Lehet utólag már belekérném az összkereket, de már legyártották Koreában a Sorentot első kerékkel. Mivel nem húzok utánfutót, nem lakom hegyen, nem megyek terepre és csak főúton, autópályán megyek kényelmes tempóban (ráadásul van szolgálati autóm, így nem kell minden körülmények között ezt gyűrni) ezért kértem csak első kerékkel. Dízel-automata -első kerék.
Azért bátorkodtam, mert 5évig hátsó kerekes w211es Mercit hajottam télen+nyáron. (177le+500nm hátsó kerék) majd 5évig egy első kerekes 1.4tsi 3as Octávot. Az útviszonyoknak megfelelően hajtva nem volt soha egy necces pillanatom sem.
Ezért gondoltam, hogy elég lesz a Sorentonál is az első kerék, és az értékesítő is erre beszélt rá ilyen felhasználás mellett.
Tudom-tudom jobb lenne az összkerék, de remélem első kerékkel, normális gumikkal sem lesz félelem és reszketés a közlekedés..[ Szerkesztve ]
-
ribarszki
őstag
válasz tboy93 #177339 üzenetére
1700-1800kg körül van felszereltségtől függően az új Sorento. Amúgy tényleg nem lép nagyot ekkora kasztinban ez a dízel motor. Az 1.4 TSI Octáv 2.2es dízel W211es Merci is jobban gyorsult. De én ezt a sportos vezetést nagyon régen elengedtem. Kényelmes, hajós, ringatózós autó kellett amibe jó beleülni és nem a rohanás a fontos, hanem a családdal kényelmesen elmenjek A-ból B-be. Ilyen volt a W115ös, a W124es és a W211es Mercim.
A 3as Octáv viszont a világ csalódása volt. Mint egy Wartburg..
A Sorento viszont nagyon bejött amikor vezettem. De az is igaz, hogy a W124es hajós ringását, csodás fuzóművét, epeda üléseit, elérhető, értelemes árú autóban még nem találtam meg...[ Szerkesztve ]
-
ribarszki
őstag
válasz molnarpeter #177408 üzenetére
Superb most kapott FL-t. Pár évig még nem fut ki..
-
ribarszki
őstag
válasz gzbotii #177418 üzenetére
Sőt, még a turbó korszak előttről volt egy 124-es 2.0 szívódízel Mercim. Harmatgyenge volt, 5.7-et evett, és soha nem volt olyan kényelmes, ringatózós autóm Igazából tök mindegy volt neki a város, országút, pálya. Mindig 5.7-et evett Négy sebességes volt, szegény motor nagyon kívánta volna 130-nál az ötödiket. De nem volt..
-
ribarszki
őstag
válasz BigBlackDog #177554 üzenetére
Itt ott már nem ennyi a kedvezmény, de ehhez már kell papír. Őstermelő, polgármester, jegyző, orvos, stb..
-
ribarszki
őstag
Nem tudom, bátyám most akart konfiguráltatni a kereskedésben, de már nem lehetett. Aznap reggel kapták a mailt az importőrtől. 3 demo autó van hajón, azok még vihetőek. Pappasnál és a többi KIA szalonnál is ez a helyzet, központi döntés. Talán a jövőre bevezetendő Co norma miatt. Nem tudom.. pedig most jött ki a facelift. Pedig az Insignia, Camry, Talisman, Mazda6 vonalon erre volt a leginkább ráfüggve. Erre pont kivezetik .
[ Szerkesztve ]
-
ribarszki
őstag
válasz bitpork #179381 üzenetére
Mert a Skoda a felszínesség autója. Jól néz ki, de egy igénytelen összerakott, zörgős műanyag halmaz. Normális zajcsillapítás, futómű és rugózás nélkül. Soha többet! 5 évig volt 0km-es új 3-as Octávom. Nem tudtam megszeretni... ütött, zörgött, dübögött, recsegett, széthullott.. Hála Istennek elvitték... A Kodiaq ugyan ilyen pléhdoboz..
[ Szerkesztve ]
-
ribarszki
őstag
Sziasztok! Nem autóvásárlás kérdés, de autóvilágítás topic híján talán elfér...
1, Az autóm kezelésijében az van, hogy az tompított izzó típusa 55W/H7SPL halogén. Ez sima H7-et takar? Mert H7spl-re semmit nem találok.2, A távolságim viszont 65W/H9-es.
Mindkettőt emelt fényerejű, semleges/kékesfehérre szeretném cserélni. Viszont ami H9-es izzót találtam, arra 75W van írva. Ezt simán betehetem? Vagy gondot okozhat? (Projektoros lámpatest mind a tompított, mind az országúti is)
-
ribarszki
őstag
Bizony. 3as Octim volt száraz DSG-vel. Első
tulaj voltam, minden automata szabályt betartottam. Mégis gariban cserélni kellett váltórudazatot és elektronikai részt. 60k km alatt. De volt akinek 50k km alatt teljes kuplungcseréje volt. A száraz dsg elég nagy lutri... Szép irodalma van a neten, dsg fórumban.
Olajos már sokkal jobb, de leginkább hagyományos bolygóműveset kell nézni.. ami ugye nem dsg
(Amúgy a Kia/Hyundai 7DCT váltó hasonlóan betegeskedő. Van vele dolga a szervíznek. Most mikor az Octi után autót vettem nálam első szabály volt, hogy ha csak duplakuplungos automatát lehet rendelni hozzá, akkor kézi marad. Ha bolygóműveset, akkor jöhet.)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- XGS24 - Ilyen lesz a South of Midnight
- Nézzük élőben az este folyamán érkező Xbox Games Showcase 2024-et!
- Call of Duty: Black Ops 6
- Politika
- Open Broadcaster Software OBS
- Samsung LCD és LED TV-k
- XGS24 - Remekül néz ki az új Perfect Dark
- EAFC 24
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen