- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Huawei Mate 50 Pro - blendemonda
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
Hirdetés
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
den89
tag
Sziasztok!
Milyen családi autót vennétek 8 millióig (max 2-3 éves 40-50 ezer km)? Van két kicsi gyerek, szóval kell a hely. Csak sedan és kombi jöhet szóba (sedan forma jobban tetszik), SUV-ot nem szeretnénk. Renault Megane Grandcoupe és Toyota Corolla (hibrid) tetszik. Prémium márkák kizárva (már csak a keretösszeg miatt is, de amúgy is), valamint Suzukit-Daciát-Opelt-VW-t-olaszokat (különböző okok miatt, nem lényeg) sem szeretnénk. Szóval eléggé leszűkítettük a kört.
Köszönöm előre is a tippeket, ajánlásokat!
-
den89
tag
Köszi az ajánlásokat! Mindenki kombit ajánl a 2 gyerek miatt, de egyszerűen nem tetszik a forma. Eskü nem nagyon láttam életemben olyan kombit, ami tetszett volna. Feleségem egyenesen kizárja, és azt mondja, hogy akkor inkább marad a 15 éves autó. Sedanba vagyunk szerelmesek. Más nem jön be, SUV-októl meg egyszerűen rosszul vagyok.
Mondjuk régen is eljutottunk valahogy a tengerre a szüleimmel (2 gyerek, 2 felnőtt), és nem kombink volt. Nem kell annyi felesleges dolgot cipelni.
Nővéreméknek 2018-as Octáviájuk van. Miért nincs több ilyen Sedan, ahol így nyilik a csomagtartó... [link] [link] -
den89
tag
válasz cappa72 #219786 üzenetére
Köszi mindenkinek! Nem gondoltam volna, hogy ennyien próbáltok majd segíteni, igazán kedvesek vagytok. Szóval amik szóba jöhetnek szerintetek és szerintem is:
- Toyota Corolla Sedan/kombi (többség inkább kombit mondott): talán ez tetszene a legjobban, de a Sedan. Kívülről is tetszik, ugyan belül picit fapad, de az a legkevesebb számomra, fogyasztás terén kiváló (a hibrid), csak az a fránya csomagtartó. Plussz feleségemet fűznöm kellene, neki annyira nem jön be. Árban akár az 1-1,5 éves 10-20 e km-el beleférne, vagy esetleg a kifutó szériásakat látok olyan 9-9,5 M-tól.
- Renault Megane Grandcoupe (kombi kizárva): első ötlet ez volt, még akár újonnan is beleférne az összegbe, feleségemnek is tetszene, jeleneg is Megane-nk van. Két dolog zavar benne, a mostani Megane-nál is szívtam 1-2x a kicsi csomagtérnyílással, plussz sokallom a 8 literes fogyasztást, mivel nagyrészt városban lesz használva, persze én a Diesel 5,5 literhez vagyok szokva..De tudom, más ekkora benzines autó sem nagyon eszik kevesebbet). Kérdés egyébként itt, ha használt, akkor 116 le, vagy 140 le legyen-e. Újonnan már csak 140 le-t lehet választani.- Ford Mondeo: volt Ford a családban, valahogy nem vagyok oda érte. Árban nem nagyon férne bele, 2-3 db-ot találok 9-9,5 M-ig, azok is kombik. (Nem is tudtam, hogy van hibridben is.). Ha szeretnék normálisan választási lehetőséget, akkor bőven 10 M fölé kell menni.
- Skoda Octavia (talán ez lenne a legjobb választás, árba is beleférne a kitételeim alapján, még akár az új is. De valahogy nem fűlik a fogam a Skodához. + Nővéreméknek tök ugyanilyen van.- Skoda Superb(nincs 8-9 M-ig pár éves, pár tízezer km-el, két darabot találtam hahu-n 9-9,5 M, 4 évesek 50 ezer km körül, de ez a kettő is kombi, nem sedan + az Octáviánál írt dolgok. Újonnan 14-15 M-tól kezdődik)- Mazda 6(Tetszene, nagyon is. De nincs 8-9 M-ig pár éves, pár tízezer km-el. 10-10,5 M-tól van választási lehetőség, újonnan 14-től kezdődik)diegho: igen, tudom, ezek nem Sedanok, amiknél nyíli a hátsó ablak is, csak az egyszerűség kedvéért úgy hívtam őket.
+1:
Opel Insignia:tudtommal már nem gyártják. Hahun vissza kell mennem 2019-ig, hogy találjak. 7,5 M körül van. Szép autó. De nem fogok 5 éves autóért ennyit adni, ha 8-8,5-ért újat, vagy 1 éveset kapok másból. Amúgy valahogy Opelhez sem fűlik a fogam amúgy sem.Tudom finnyás vagyok. De ennyi pénzért feleljen meg az elvárásaimnak/elvárásainak. Jó legyen ránézni, feleljen meg az igényeinknek, olyan márka legyen, amihez fűlik a fogunk, stb.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Jogos! Ismerősi körünkben kb bárkinél gyerek született egyből kombit vagy "buszt" vettek. Másokon is ezt látom egyébként, a környéken, ahol élünk, és a városban is. A SUV mániáról ne is beszéljünk...
Én meg azon gondolkodom, hogy nyáron nekiindulunk a két kisgyerekkel (akkoriban ~1 és 3,5 évesek lesznek) az "új" Clio-nkkal nyaralni. Mert a Clio 3 éves, a sedan Megane-nk pedig 16. Utóbbival már nem szívesen indulnék neki hosszabb útnak. Bár soha nem hagyott cserben (újkora óta a családban van). Az azért jól jöhet, hogy kisebb ugyan a Clió csomagtartója, de abban lehet plafonig pakolni. Viszont babakocsit mindenképp valami pici összecsukhatót be kell addig szereznünk, különben esélytelen.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Pont pár napja mondtam a feleségemnek (amikor szóba jött, hogy a Clióval mennénk nyaralni), hogy régen amikor kb annyi volt a választék, hogy Trabant vagy Zsiguli, akkor is eljutott valahogy nyaralni a 4-5 fős család... Változnak az igények és a választási lehetőségek, ez nem rossz dolog. Aláírom, hogy 2+ gyereknél nagyobb autó az ideális, mint egy Clio, de azért sokan hajlamosak a ló túloldalára esni.
Példa:
Pár éve panaszkodott a kollégám, hogy a Balatonra kettőt fordult a kombi autójával, hogy minden cucc náluk legyen. (Igaz, hogy 40 km-re lakunk a Balatontól, de akkor is...) Egy akkoriban 8 és egy 20 év körüli gyerekkel. Na ők aztán szerintem mindent levittek, hogy ne kelljen semmi feleslegesre költeni és véletlen se hiányozzon semmi. -
den89
tag
Suzuki S-Cross/Vitara. Ezekből majdnem újat kap ennyiért. Toyota CH-R 4-5 éves 100+k km, ami kikerül az összegből. Mi neki a prioritás…. Új suzukival szerintem semmi különösebb gondja nem lesz 10 évig, ha egyáltalán meglesz addig.
f4lcon: 8-10 éves Outlandert kap ennyiért, 120-150+k km-rel.
Kérdés mi számít neki minél újabbnak, minél kevesebb km-rel. Mert ugye ez a kikötés.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Ja igaz, bocsi. Tudom, sokaknak nem fűlik a foga a Suzukira, nekem sem. De aki nem ilyen, hogy “biztos nem vennék Suzukit, Daciát és társait”, annak biztosan jó választás. Meg azért egy új, vagy közel új autó, azért nem hazudik. Szüleimnek 3,5 éves SX Cross van, nyilván ez alatt semmi baj nem volt vele, ez nem meglepő. Akkor mèg 5,5 millió volt a közepes felszereltség (most 7-től indul), szervíz is fogható árkategória, 6 litert eszik, nagyrészt városban hajtva.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Szia!
Én nem vagyok egy nagy hozzáértő, csak a szerény véleményemet írnám le. Röviden: te tipikusan az a felhasználó vagy, akinek nem ajánlott a villanyautó. Hosszabban lentebb.
Rögtön kezdeném azzal, hogy szerintem akinek jó a villanyautó:
- 90%-ban városban jár vele.
- Napi max 30-40 km-ről ingázik.
- Heti max 1-2 "hosszabb" utat megy vele (értsd max 150-200 km) és kényelmesen odaér a töltőhöz, vagy esetleg megfordul az adott távról, és ha hazaér rádugja a töltőre.Általában a feltüntetettnél 100-120 km-rel kevesebbet számolj a hatótávra. Ahogy egy benzines autónál is 1-1,5 literrel kevesebb fogyasztást szoktak feltüntetni, mint ami a reális.Viccesen fog hangzani, de ezek a hatótávok, amiket írnak a villanyautókra, kb akkor reálisak, ha 20 fok van, szélcsend, süt a nap, nem esik, ráállnak egy fix sebességre (nyilván nem 150-160-ra), 0 komolyabb gázfröccsöt adnak, nem használnak klímát, rádiót, stb-t. Lehet kihagytam valamit...
Szóval a feltüntetett:
- Model Y 533 km
- Ioniq5 481 km
- C40 507 kmNa ezekből nyugodtan kapásból levonhatsz minimum 100-120 km-t, de ha te 160-180-al mész, szoros a beosztásod, valószínűleg amúgy sem vagy szuttyogós sofőr, ebből még 50-60 km-t nyugodtan levonhatsz. Valamint az sem elhanyagolandó tény, hogy nem ajánlják 10-20% alá meríteni az akkukat, meg nyilván te sem szeretnéd kicentizni. Magyarul szerintem nagyon jó esetben számolhatsz 300 km-rel a hatótávra.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz kenguru99 #219949 üzenetére
Ezt a kérdést a SUV tulajok nagy részének feltehetnéd.
Divat, presztízs, biztonság érzet (sok esetben hamisan), jobban kilát belőle, kényelmesebben száll ki-be (mondjuk szerintem ez 50 felett fontos csak). +1: sokan ettől többnek, jobbnak gondolják magukat másoknál.
Nem akarok megbántani senkit, ítélkezni sem célom. Aláírom, hogy sokaknak jó, ideális, kényelmes, megfelelő. De szerintem az emberek minimum fele nem ezért veszi. Én pl nagyon hülyén érzem magam anyámék Sx Crossában, és a büdös életben nem vennék SUV-ot.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz gzbotii #219974 üzenetére
Az ő igényeinek megfelel, nem hallottam rá panaszkodni soha. De neki az autó egy közlekedőedény, ami elviszi A-ból B-be. Szóval aki kicsit igényesebb az autóra, annak nem biztos, hogy megfelel. Nagyon fapados, legalábbis a 10 évvel ezelőtti verziója. Sejtéseim szerint az újabbak sem sokkal fullosabbak. Amúgy erő van benne pont annyi, ami elég a hétköznapokra. Száguldozni nem kell vele. Autópályán, és 110-120 felett kb sosem volt használva. Arról nem tudok nyilatkozni, hogy élvezhető-e vele a vezetés 110-120 felett, de van egy olyan érzésem, hogy nem. Az, hogy 120-150 ezer km felett milyen bajok jönnek/jöhetnek elő, azt sem tudom, vannak itt nálam okosabbak (talán a turbó, amit ezeknél az ezres vagy az alatti motoroknál szoktak mondani, hogy gázos lehet). Újonnan nem volt rossz vétel anno (talán 3,5 MFt volt), de most ahogy nézem már ez is 6 milliótól indul... ennyiért biztos nem ezt venném. (Mondjuk amúgy sem.)
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Bocsi, megkérdezhetem (teljesen személyeskedés nélkül), hogy a feleségetek szeretett volna SUV-ot? Vagy ti beszéltétek rá? Csak kíváncsi vagyok. Sok nőt (na jó férfit is) látok SUV-val. Értem én, biztonságban érzi a nagy autóval magát a gyerekekkel, jobban kilát, kényelmesebb ki-beszállni, csomagtartó magasabban van. Igazából talán meg is válaszoltam... Ezek miatt? Vagy ez egyfajta presztízs manapság?
Mi a feleségemnek egy Cliot vettük, és maximálisan elégedett vele, eszünkbe nem jutott a SUV (2 gyerek van). Tudom, ez meg a másik véglet... De a családi autónk sem SUV, és a következő sem lesz az.
Egyszerűen nem tudok napirendre jönni ezzel a SUV mániával. Időseknek aláírom, hogy jó. De ezen kívül nem tudom megérteni.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz bigdady #221900 üzenetére
Árban szerintem mindenképp nyerő. Nálam esetleg amik szóba jöhetnének sedan/lépcsőshátú/"coupe" vonalon:
- Megane 8,7M (equilibre felszereltség bőven jó)
- Corolla Sedan 11M az alapára, de most van akció április 30-ig, a legalacsonyabb felszereltséggel 8M, de azért ez elég fapad. Az eggyel magasabb felszereltség 9,8M akciósan.
- Octavia 11M, Superb, 14M
- Mazda 3 - 11M, Mazda 6 -14MAmi még nálam szóba jöhetne, de leállították a gyártását: Ford Mondeo, de ez is tuti bőven 10 M felett lenne. Illetve Hyundai i30 Fastback tetszene még , de annak a gyártásával kapcsolatban nem tudom mi a helyzet, lesz-e még egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz scott_free #222557 üzenetére
Ezt én sem értem, miért kérdés egyáltalán, hogy miért cserélné le valaki a 20 éves autóját. BMW 320d egy nyugdíjas nőnek, ez komoly?
Nekem is egyből Yaris jutott eszembe, vagy Clio, Swift.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen