- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Poco X6 Pro - ötös alá
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
ph Tajpeji kiruccanásunk hetén többek között notebookok, monitorok, NAS, szimulátor-kiegészítő és kompakt hűtő igyekszik árnyékot találni.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
t.imi
addikt
Sziasztok.
Ignis diesel után szeretnék egy nagyobb családi autót. Évi 30-40e belemegy, így valami alacsonyabb fenntartási költségű masina jöhetne számításba. Ha létezik ilyen.
Opel zafira A/B, (franciákkal érdemes?), Oktavia kombi, ....Keret 1.5 - 2 mila. Lehetőleg diesel vagy benzin-gáz üzem.
Nem tudom, mennyire éri meg gázzal foglalkozni, kollégám mint és gázos szerint 20-30e km-ént 30-40 a ráköltendő összeg. Én 2107-l használtam utoljára kb 20 éve.Dacia Logan-t nézegettem pl, a kettős tömegű lendkerék 280-450.... Ez nálam hamar csereérett lenne, hiába megyek kb 80-90%-ban pályán
Ötleteket előre is köszönöm
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek, igyekszem rövid lenni.
Keret kb 3-3.5mil, új, esetleg ~3 év körüli használt.
Évi kb 30000 km futás.
Diesel v benzin-gáz.
80-90%-ban autópálya, így valami hosszabb áttételű váltó sem ártana.
3 tagú család, esetenként rengeteg csomaggal, akár kerékpárral is.
Extra igények nincsenek, talán a magasabb ülés pozíció, (Ignis után) és klíma.
Megbízható, nem havonta szervizbe hordós vas kellene értelmes alkatrész árakkal. Ha létezik ilyen újabb autóknál.....
Még nagyon az elején vagyok, eddig csak Daciát néztem, új Duster illetve Dokkert.
Utoljára, NCAP törésteszten legalább 4 csillag mennyire lehet alapkövetelmény vagy mennyire fontos?
Gyereket szigorúan szem előtt tartva 5 csillag, min 2.5 tonna, stb, viszont ez havi szinten nem lenne olcsó
Előre is köszönöm a segítségeteket. -
t.imi
addikt
válasz Lacy6 #155835 üzenetére
Nagyon köszi a gyorsat!
5 csillag ezek szerint alap.
Anno franciák híresek voltak szerelhetetlenségükről, megbízhatatlanságukról...~20 éve
Ezek a betegségek mára elmúltak? Kérdezem úgy, hogy kollégám kizárólag Renault vonalon mozog évek óta nagy megelégedéssel, ellenben főnök 8 hónapos Grand C4 Picasso-ja 2x volt szervizben, második alkalommal "elfelejtette" a sebességeket, ami botrányos számomra. Érinteni nem fog, maradok manuál váltónál. -
t.imi
addikt
Sziasztok!
Megpróbálom rövidre fogni.
Keret 2 - 5 mil.
100e-nél kevesebb kilométerrel.
Kombi, egyterű. Utóbbinak jobban örülnék, a magasabb üléspozició és elvileg magyobb csomagtartó miatt.
Diesel, benzin/gáz.
Évi 28-30e km, 90% autópálya. Éves futás emelkedhet!
Kb 2013-tól napjainkig.
Jó lenne: panorámatető, egérmozi gyereknek, tolatókamera (radar), tempomat. Hirtelen
ennyi.
Ésszerü karbantartási, fenntartási költségek.Jelenleg ezekkel szemezek, a motor lehet nagyobb is, nem álltam neki kikeresni az
adott típushoz kapható másik erőforrást:
RENAULT FLUENCE 1,5dCi szedán
RENAULT GRAND SCENIC 1.5dCi
RENAULT SCENIC 1.5 dCi
RENAULT MEGANE Grandtour 1.5 dCi
CITROEN C3-C4 PICASSO
OPEL ZAFIRA B 1.7 CDTI
NISSAN NOTE 1.5 dCi
DACIA DUSTER 1.5 dCi
DACIA DOKKER 1.5 dCi
DACIA LODGY 1.5 dCi
PEUGEOT 308 1.6 HDi kombi
PEUGEOT 3008 1.6 HDi
PEUGEOT 5008 1.6 HDi
CITROEN C5 1.6 HDi kombi
OPEL ASTRA J 2.0CDTI kombi
OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI kombi
OPEL MERIVA B 1.6 CDTI
VOLKSWAGEN CADDY 1.6 CR TDI
FIAT DOBLO Dobló Panorama 1.6 Mjet
KIA CEE'D 1.4 CRDI kombi
PEUGEOT PARTNER Tepee 1.6 HDi
SKODA RAPID 1.6 CR TDI kombi
SKODA OKTAVIA 1.6 CR TDI
SKODA ROOMSTER 1.2 CR Tdi nem 1.2 motorral
SKODA JETI 1,6-2,0 CR TDI
SKODA SUPERB 1.6 - 2.0 CR TDI
SUZUKI SX4 S-CROSS
SUZUKI VITARA[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Huhh, kezdjem
Az nagy +/- árban és méretben rögtön részletezem.
Sikerült ~3 óra alatt 8 részletben leírni, elnézést, ha néhol érthetetlen.Most jön elő a 1x év motorozás kellemes mellékhatása (is), kezd a térdem, forgóm néha fájni. Jobban esne beülni és kiszállni az autoból, mint leülni és feltápászkodni.
Jobb nem lesz, így kicsit könnyíteném ezt a részét.
Esetleges csattnál inkább a térdemet, combomat találják el, mint a belsőségeimet.
Ez a zászló áll mindenkinek az utakon, 3x év alatt láttam sok embert zsákba rakva, nem tudom nem figyelembe venni a méret/magasság választásánál. Lásd pl. Fiat Doblo.Pár hete olvasgatom a népítélet, használtautoponthu, totalcar, stb oldalakat, meghallgatva kollégák saját tapasztalatai, meg amit találok.
Ketten évek óta Reanultban nyomják, kettő Citroennel, egy Skodával. Citroennél elég nagy számokat hallottam szervizek alkalmával.( C4 picasso )Jelenlegi lehetőségek.
Van egy Ignis diesel, 330e km-el, azt kicsit rendberakni, munkábajárni tökéletes, 2008 óta nyúzom és mellé hétvégére, utazásra, kirándulásra, nagyobb pakkokk hurcibálására egy másik, akár benzines (gázos) nagy vas is. (4.5 l/100km környékén nem tudom létezik-e valami, amiben elférünk. Eddig a kötelező cuccokon kívűl kb évi 30e volt ami rá lett költve. Szerintem az elég baráti.)
Lehet xarrágóságnak is nevezni, semmi kedvem havi 8-90 környékén tankolni.
Hurcibált cuccok. Kerékpár(ok) 3db. 3 ember cuccai + több, a nagy macitól, a jó ha bent van a szerszámos kofferig. Konkrét példa, 1-1 szekrény, 100-160cm magasság, 80-90cm szélesség. Eddig tetőre felszenvedve...Ami hirtelen eszembe jut. Az új közvelen befecskendezéses benzinmotorokról sincs sok szakújságírónak jó véleménye. Részecskeszűrő, rommá komplikált motor, injektor, gázt nem lehet belerakni, stb.
Ellenben pl Suzukinál a 3+7 év gar nem hangzik rosszul. Ez lenne a felső vége árban.
Alsó a Dacia az állítólag jól bevált 1.5 dCi motorral. 800 lityis csomagtartó alapban, még egy kisebb kerékpár sem gond állítva.
Renault 0.9 turbó motorok elég botrányos étvágyúak, Skoda Rapidot 1.0 turbót dicséri kollégám, 4.5-5.9 fogyasztása miatt.(#168968) rbalint88 Jelenleg Ignis 1.25 td, 10 éve azzal megyünk. Olyan egetverő elvárások nincsenek, kivéve a minél kisebb karbantartási költség.
Jelenleg van hová pakolgatni a gombokat, inkább a családra költöm, mint a szervízre.
Persze, erőtartalék nem árt, sok éve kinőttem az utakon való fszméregetésből(#168970) F-ECT$ Egy részét fent remélem sikerült érthetően leírnom, a többi:
Toyota, igen. Néztem, most pont nem dobta ki a beírt feltételekkel a kereső.
Ford. Vagy 16 éve taxiztam egy 1.6D Escorttal, botrányos alkatrészárak voltak hozzá. Valószínüleg ez, és a többi hallomásból bent maradt infó, ami távol tart tőlük.
Persze, ettől függetlenül jó eséllyel hülyeség ami gondolok a márkáról.Üvegtető, etc a jó lenne kategória, annyira nem mérvadó, viszont ha egy árban van egy "mezei" vassal ...
(#168972) LuckyL Nagy a szórás, sok a választható típus. Sok-sok éve nem foglalkozok autókkal, kb az összes újdonság nekem
(#168979) bitpork Nos, igen. Nem 1-2 évre tervezek. Beül, indít, megy, néha a szükséges karbantartás. 1.5 szívó dizelbe sem ülnék át, de egy pályán, városban 8-12-őt fogyasztó 1.6 benzinesbe sem. Írom ezt azt eddig olvasott infók alapján.
Bocsánat, ha valakit/mit kihagytam!
-
t.imi
addikt
válasz molnarpeter #168984 üzenetére
Este megnéztem. Még ennél a típusnál is vegyesek a vélemények, mondjuk haverom oda meg vissza van a városi 3.5 fogyasztás miatt, másik taxinak használja, szintén gyönyör cseppekkel a nap végén
Ez az évi 5k akku garancia nagyon okos dolog.Lánc a gyári, kopkopkop jelenleg még gurul.
2 hete olvastam, milyen jók az új láncos motorok, köztük ez is, azóta tervezem a lánc cserét -
t.imi
addikt
válasz Johnny_vT #168997 üzenetére
Hát igen. Ez több mint nagy
Attól félek, ennek a karbantartása nem az én pénztárcámhoz van szabva.
Transporter kicsit sok lenne, évente 2-3 alkalommal van terjedelmesebb áru szállítás, arra szerintem túlzás fenntartani.Mindenképp SUV szerű vas kellene, ennyire tudtam leszűkíteni. 3.5m fölé ha lehet nem mennék. Vásárlás után még szíjak cseréje, értelmesebb lopásgátló, az is X összeg.
Kia Sportage - többnyire dicsérik
Fiat Freemont - lehet nem jó ötlet
Peugeot 5008 - vegyes vélemények, le akarnak beszélni róla.
Renault Scenic - vegyes vélemények, ezt sem ajánlják.
Suzuki SX4 S cross - szintén
Diesel változatokban. Alkatrész árakkal, karbantartás időközével nem vagyok tisztában.Ár / kilométer az autókban elég érdekesen alakul. Egy árban van pl 2014-es 114e és 196e-t futott darab.
Átlagban 120-190e között vannak az autókban, több évre tervezve (7-10) 330- 490e km lehet bármelyikben.
A mai motorok, adagolók kibírnak ennyit? -
t.imi
addikt
Sziasztok!
Két kérdésem lenne. A Dasweltauto mennyire megbízható itthon, Ausztriában? Magyar oldalról olvastam, hallottam 1-2 rémtörténetet, igaz, azok több évvel ezelőtt történtek.
Lenne egy 3 éves octavia kombi, 3 küllős kormánynak így kell kinézni? Mintha szét lett volna szedve/elpukkant volna a zsák.
[kép][ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Reggelt!
Urak, 2014-2015 Renault 1.5 dci Megane grandtour, Fluence, 2013 Peugeot 3008 1.6hdi. Mindegyik ~130e km-el.
Ezek már az újabb Renault dCi motorok, amik erősebb csapágyakkal szerelek, szervizperiódus figyelő rendszerrel, de még a Delphi űber befecskendezővel?
Illetve a Peugeot, Renaultban egy erőforrás van? Tehát esetleges hibák megközelítően azonosak lehetnek? -
t.imi
addikt
válasz molnarpeter #170767 üzenetére
Köszönöm szépen!
Még két kérdés a nagyérdeműhöz.
Az új, 1.6dci mennyire ajánlott? Állítólag láncos motor...Ajánlottak még 2009-es 2.0crdi Kia Carenset és 2010-es 1.6crdi Kia Venga-t.
Népitélet szerint jó vas mind a kettő. -
t.imi
addikt
válasz molnarpeter #170782 üzenetére
Köszönöm ezeket is!
Nem vagyok válogatós, keresem az ideális családi autót, számomra megfelelő fenntartási költségekkel -
t.imi
addikt
Sziasztok!
Eü okok miatt - hátam- elképzelhető, hogy cserélni kényszerülök megane 3-at.
Magas ülés pozíciós családi autónak is megfelelő vasat keresnék.
Nem kell rakéta.
Kb 1.1mil-ig bezárólag milyen gázosra alakítható autót ajánlanátok, ha bele kell nyúlni üzemanyagrendszer, motor, erőátvitel, etc, ne hagyjam ott a gatyámat?Napi 80 km autópálya, évi 18-22e km.
Eddig 1.6 zafira b-ig jutottam, egy két videóban elég lehangoló összegek a hanyag karbantartás, ill típushiba miatt.
-
t.imi
addikt
válasz molnarpeter #202599 üzenetére
80 paci elég pályára? Család, plafonig csomaggal. Mondjuk az évi 1-2 alkalom. Felírom ezt is a listára
-
t.imi
addikt
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
~ mindennapi elővárosi közlekedésre, napi autópálya- 80km/nap -keresnék vasat.
Renault m3 grandtour dci leváltására. Mondjuk úgy, nem vált be
Jelenlegi áron 5 liter gázolaj költséget tartanám per 100km.Alacsony, azaz alacsonyabb fenntartási költségűt.
Két felnőtt, egy gyerek. Évi max 2x nyaralás, M3 csomagtartó fullon. Ha nem megoldható, csomagtartó kihagyhatjuk az egyenletből.
Suzuki Swift felépítésű autót kihagynám, 183cm / 90kg lassan megyek bele a korba, minél magasabban ülnék.Három verzió első körben.
Keret 3-3.5 mil
Euro 6 diesel, b, c belefér-e nem tudom, azt remélhetőleg még 5-6 évig hagyják élni.
M3 1.6 dci, Peugeot 308sw, ...Keret ~1.5mil
Euro 5 benzin/gáz. Ki tudja mi lesz, talán egyikkel el lehet mászkálni.
Ford c-max, scenic 1.4 tce,....Keret 4-5mil
Itt új Swiftig jutottam, a 193cm? tesztelő beül maga mögé, magasabb építés miatt.
3+7 év gar, apróbetűt nem olvastam :) -
t.imi
addikt
válasz molnarpeter #204314 üzenetére
Clio képbe sem került, logan mcv sem :)
Ford max benzinesben, euro iv talán a diesel belőle. Ezt is megnézem, köszönöm! -
t.imi
addikt
válasz molnarpeter #204320 üzenetére
Clio 1.5dci-t mondod? Azok jók hallomásból, bár szerencsém még nem volt hozzájuk.
'24-'26, euro 4-5 volt mint infó, többi nem. Ha így lenne (számomra) annyira nem vészes. -
t.imi
addikt
Elképzelés van, megvalósítással lesz gond szokás szerint.
Csóró vagy, sport kipuf van, más se- tömegközlekedès
Nincs pénzed új katalizátor, dpf, akkor másra sincs, fék, kormánymű- tömegközlekedès
Különben is, minek 5km- re autó, vagy mi értelme Tatàról 13-ba bejàrni? - tömegközlekedès
Én is járnék így, ha nem 2 óra és 30 perc lenne egy irányba rosszabb esetben .....
[link]molnarpeter #204327
Erre is ránézek, nagyon köszönöm! Illetve a többet futott 308sw, fabia 1.4 tdi 3 henger, euro 6, még nézegetem véleményeket és alkatrész árakat :)
Vagy marad az újabb eu6 benzin kis köbcenti
Idő még van, egyelőre elméleti síkon mozgok[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen