Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • asha07lcc

    tag

    válasz bbazsy #942 üzenetére

    A karbantartéás folymatába a gázmennyiség ellenőrzése is beletartozik mely a kül és beltérben lévő hőmérséklet, az áramfelvétel és a gáznyomás egyidejű mérésével határozható meg. Mivel a rendszer elvben hermetikus, gázrátöltés a teljes élettartama alatt nem szüksége. Ha R410A hűtőközeges egyébként is"keverék" a hűtőközeg, azaz nem lehet meghatározni a hűtőközeg csökkenése esetén melyik komponensból mennyi szökött meg. Ebben az esetben a hiba elhárítása(lefejtés előtte) vákuumolás után folyadék állapotban a gyárilag előírt hűtőközeg mennyiséget kell a készülékbe tölteni lehetőleg ne mérőhengerrel, hanem digitális mérleggel.

    A téli üzemben ill használaton kívül megoszlanak a vélemények a beindításról. De mint minden forgó mozgó olaj és olajfilmmel kent szerkezet esetében itt is több jót mint rosszat teszel ha 2-3 havonta télen fűtésben beindítod vagy ha meleg van nálatok hűtésben(ekkor azonban a pára a beltériben kicsapódik és büdösödhet ezért jobb a fűtés), mert a kompresszor, szelepek és olyan rész ami igényli a kenést és az olajat megkapja azt időnként. Hosszú állás után nagyobb az esélye a belső korróziónal, leragadás(kompresszor) ill az indulásnál ebből eredő mechanikai hibák.

    Leállás télre: Ne a szárító üzemmódot használt, fűts be 30 fokra 20 percen át ez a leghatásosabb a csepptálca és a kalorifer lamellák is csontszárazak lesznek a 60-90 c fokos gáztól.. Ha 100% biztonságot akarsz van olyan kürházi porlasztható fertőtlenítőszer amivel befújod a beltéri kalorifert, nem marja és kb fél évig vírus szintig steril marad. De a fűtés után ez nem fontos.

Új hozzászólás Aktív témák