- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Mobilarena
TOPIK ÖSSZEFOGLALÓ
Ezt a leírás azért hoztuk létre, hogy segítsünk eligazodni a tévék kusza és állandóan változó világában. Először következzenek a kérdések, amikre szeretnénk választ kapni:
1. Tévére szánt összeg, forintban?
2. Mire használnád leginkább? (pl. filmnézés, tévénézés, játék, sport)
3. Milyen messziről nézed a tévét, és mekkora méretűre gondoltál?
4. Világos vagy sötét szobában nézed-e a tévét, többnyire nappal vagy este?
5. Szemből vagy enyhén oldalról nézed-e a tévét, illetve általában többen nézitek-e?
6. Milyen szolgáltatások/funkciók fontosak neked? (pl.HBO, Netflix, AirPlay, PIP stb.)
7. Milyen csatlakoztatási igényeid vannak? (pl. jack-csatlakozó, optikai stb.)
8. A tévé talpa középen vagy oldalt legyen?
9. Miket részesítesz előnyben? (pl. márka, operációs rendszer stb.)
10. Milyen egyéb követelményeid vannak? (pl. Ambilight, légegeres távirányító stb.)
11. Csak új vagy használt tv is szóba jöhet (garanciával vagy anélkül)?
Ajánlott modellek összehasonlító táblázata (haladóknak)
Új hozzászólás Aktív témák
-
milan26
senior tag
válasz GejzaR #53090 üzenetére
Philips 210k
-58"
-ambilight
-VA panel
-direkt led
-jó mozgásmegjelenítés
-jó csatlakoztathatóság hangrendszerhez (optikai és jack is)
-android (friss készülék, előbb-utóbb támogatnia kellene az HBO MAX-ot is a hozzá tartozó jövőbeni androidnak)
-tudja a PIP-et (kompromisszumokkal)vagy
Samsung 230-240
-55"
-VA panel ez is, de már Qled (elvileg szebb a kép)
-edge led
-mozgásmegjelenítésnek nem ártana azért a 100hz
-jack nincs rajta
-tuti támogatja az HBO MAX-ot
-tudja a PIP et (szintén kompromisszumokkal)Én azért még elgondolkoznék külső box(ok)on is, akkor az általad választott IPS LG is belefér, de véleményem szerint ők a Nanocelltől kezdve igazán jók, és nem lesz sokkal olcsóbb.
Én a Philipset választanám, ha elfér és jó a VA panel.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz GejzaR #53107 üzenetére
Hogy két tv adás menjen egyszerre, ahhoz régen kéttuneres TV kellett, amivel analóg adásnál nem volt gond, de digitálisnál emellé már két dekódolóegység is kell, az meg már drága, így fehér holló lehet az ilyen. Szolgáltatófüggően és csak korlátosan ezt esetleg ki lehet cselezni, hogy DVB-C-n az egyik csatorna és szolgáltatói box-szal a másik HDMI-n keresztül. De ha IPTV-s, vagy Conax modulos vagy, akkor ez nem járható út, meg DVB-C-n csak az alapcsatornák jönnek, az előfizetősek már csak kártyával.
-
AL
addikt
válasz GejzaR #53110 üzenetére
Szia. Ezek a tévék általában úgy PIPesek, hogy 1 TV csatorna + 1 AV csatorna.
2 TV csatornát még úgy tudsz nézni, hogy TV antennáról a MindigTV csatornákat nézed és HDHI ről a Telekomot.
Ha komolyabb ( natív 100 Hz es ) tévét szeretnél, akkor ezek vannak kicsivel drágábban .
VA paneles : [link] . IPS paneles : [link] , [link] . [link]
Üdv.[ Szerkesztve ]
-
milan26
senior tag
válasz GejzaR #53107 üzenetére
Telekomtól nem lehet kérni olyan IP TV boxot, ami tudja ezt? Normál Coaxon nem megy, mert ahhoz két tuner kellene. Ha nem adnak vagy nem olyan van eleve, akkor a helyedben elengedném ezt a kérdést.
Ha a Philips nem jó, akkor maradhat az a Samsung, szerintem teljesen jó tv, persze még mindig VA-ban gondolkozva. VA-ból esetleg jó lehet ez az olcsóbb Sharp is, tapasztalatunk nem nagyon van vele, de teszt szerint elfogadható. Kérdés, hogy a rajta levő vagy a később frissült android tudja-e majd az HBO MAX-ot, meg kellene kérdezni kifejezetten tőlük.
IPS-ben jó a te LG-d is, de kicsit drágábban lehetne ez is. Ezt neked kell eldöntened, hogy mennyit költesz rá, szerintem megéri a felárat.
HBO MAX-hoz 10-20 ezer között biztos lehet majd venni BOX-ot, de az sajnos már a harmadik készülék lesz. Előfordulhat, hogy kezeli majd a tv távirányítója de nem garantált, pláne nem, hogy rendesen minden funkciót.
Ez a Sony is nagyon jó árban van akcióban, ha még van. Szintén VA panel.
Sport (gyors mozgás) gyakorisága/jelentősége felett elsiklottunk, hasonlóan a megvilágításhoz, bár utóbbi nem olyan fontos szerintem.
-
milan26
senior tag
válasz GejzaR #53121 üzenetére
Ha LG-t szeretnél, egyik sem rossz, mindkettő IPS. Nanocell újabb technológia, szebb kép. Légegeret sem tudom, hogy adják-e a régebbihez, de érzésem szerint az nem lesz olyan fontos. Viszont a kb 10-15% felárat még így is megérné nekem. Menj el valahová, nézd meg ezt a két típust. Ha nem látsz egetverő különbséget, akkor nyilván maradni fog a régi.
-
Saccco
nagyúr
válasz GejzaR #75043 üzenetére
Pl.:
Hisense 65U7HQ
TCL 65C635
TCL 65C639A Philips-eket rainman72 tudja, de ott szinte mind IPS.
55-ben azért komolyabbak is beleférnek:
Sony Bravia XR-55X93J
Hisense 55A8G - képre kiemelkedő, többiben nem
Sony Bravia KD-55X89J
Samsung QE55Q80BAT
TCL 55C735
TCL 55C835 - kiemelkedően jó, de drágább is█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
Torony 1.
tag
válasz GejzaR #77748 üzenetére
Igen,ez odafigyelést igényel,csak olyat vegyél ha fontos az 5 év,ami benne van a listában.Eléggé félrevezető sajnos.Szerintem annyival több kiadást megér,hogy jobb a tv,és több a gari is.Nem találni hasonló ajánlatot jelenleg egyik márkánál sem.Nekem fontos volt a garancia kérdése is mikor választottam.5 év nyugalom.
-
Rick4
félisten
válasz GejzaR #79161 üzenetére
Először is volt a törvény szerint 3 nap csere lehetőséged, meg volt 14 nap elállásod, plusz simán kibonthattad volna videoval, ahol egyértelműen látszik a probléma, nem tudom ezen mi a két hét...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz GejzaR #79169 üzenetére
Senki se állított be senkit semminek.
Vettél egy terméket, és fogalmad sincs a vonatkozó törvényekről, azaz nem hogy hagyod magad szivatni, még itt is rosszul látod a dolgokat.Először is: Megveszel egy terméket, van 3 nap cseregarancia, ahol a nem működő terméket egy ugyanolyanra cserélik, az elad nem hivatkozhat semmire, cserélnie kell. Törvény. Ha nem ismered a törvényt, az nem az én bajom, én csak leírtam, hogy van ilyen.
Másodszor: online vetted, van 14 nap elállásod, elállsz, és visszakapod a pénzt. Ezen sincs mit rugózni két hétig.
Harmadszor: Én mindent, ami 5 ezer forintnál több, videoval csomagolok ki, nem csak a sérülés, a rendelt termékkel azonosság, meglévő darabszám, és bármi más tekintetében is elég egyértelmű helyzetet teremt, hogy ott a video, kibontáskor ez vagy az volt a helyzet.Ha sem egyik, sem másik törvényadta lehetőségeddel sem akarsz élni, és még a saját érdekeid sem véded egy sima repülő módba tett, sámlira állított telefonos kicsomagolással, akkor miféle segítséget vársz innen? Egyelőre annyit írtál le, hogy sérült volt a készülék, és nem éltél a törvény adta jogoddal. Kihasználta az alza? Ki hát!
Leírok egy egyszerű esetet, pont az alvázánál volt.
Vettem egy tévét, kiderült, hogy hibás, igaz 300 km-re volt tőlem, havi 1x volt bekapcsolva. Kb 3 hónapos lehetett, amikor fény derült a bajra, elfelejti két bekapcsolás között a levett fényerőt, 50%-ra visszaáll, ehhez elég 5 perc kikapcs is. Visszavittem a tévét, leraktam, eljöttem, nekifogtak vizsgálni, 14 nap múlva jött egy mail, ogy még nincs készen, de dolgoznak az ügyön, de pont egy nagyon sűrű időszakban történt, nem foglalkoztam vele, eltelt 3-4 hét, mire jeleztek, hogy mehetek. Elmentem, a tévé nincs javítva, holott részletes leírást adtam, videot töltöttem fel a youtube-ra, alapos munkát végeztem. Sebaj, tévé marad, új hibajegy, és várunk. Ugye a törvény szerint 15 napra kell törekedniük, mindenki érti, mit is jelent a törekvés, sokaknak itt véget érnek a vonatkozó szabályok, pedig van még. Egy ngm rendelet előírja, hogy amennyiben az üzletben nem tudják megmondani, az igényem, (javítás vagy csere) teljesíthető-e, azaz vagy meg se vizsgálják, vagy nem tudják megállapítani a javíthatóságot, úgy 5 napon belül annak a terméknek szakember elé kell kerülnie, annak a szakembernek meg kell állapítania a hibát, majd annak a hibának, és az alkatrész beszerezhetőségének függvényében nyilatkozniuk kell, azaz értesíteniük kell engem, tudják-e az igényt teljesíteni. Namost az 5 nap nem véletlen, hogy tudna bárki a 15 napra törekedni úgy, hogy 8-10 nap múlva még nem látta szerelő a terméket? Sehogy, ezért van az 5 nap. Namost az alza szépen csendben volt a 6. napon is, gondolták, majd megint pontosan- precízen a 14. napon küldenek mailt, és ülhetnek a dolgon, mert hát ugye ők törekednek. Namost a 6. nap végén kaptak szépen egy mailt a törvényi hivatkozásról, a kötelezettségül elmulasztásáról, a súlyos szerződésszegő magatartásra hivatkozva a szerződéstől (a vásárlástól) elállásról, majd mindezt jogszerű eljárás kilátásba helyezésének lehetőségével, mint panaszkönyv, békéltető testület, stb stb megfejeltem. 2 napig gondolkodtam, majd jött a levél, hogy visszaadják a készülék árát. És ennyi. Nem volt más lehetőségük, és bizony tetszik vagy sem, így működik.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz GejzaR #79181 üzenetére
Vonatkozó törvény: [link]
Eleve onnan indul a sztori, hogy ez a 3 munkanapos dolog tulajdonképp jótállás, azaz a jótállásra vonatkozó szabályok vonatkoznak rá, első rész a szállítás kérdése:
6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
(2) * Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.azaz bármi van, amikor az a jótállás körébe tartozik, az eladó, pontosabban vállalkozás felel a termék szállításáért egy bizonyos méret fölött.
A törvény szerint a birtokba adás napján indul a termék garanciája is, azaz megrendeled csütörtökön este, pénteken szállítják, hétfőn vinnék, de te nem vagy otthon, átrakatod szerdára, és mivel a futárszolgálat kikézbesítése leellenőrizhető, a garipapír kezdeti dátuma is csak és kizárólag szerdával indulhat, tehát a 3 nap is, meg a 14 nap is innen indul.
(2) * A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
És akkor a lényeg: a 72 óra, csakis arra az esetre vonatkozik, ha a termék hibás, tehát nem az, hogy nem jó a talp árnyalata, vagy a káva nem megy a fal színéhez, csak ha hibás.
Itt az ezt taglaló rész:
7. § * Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.Azaz megjön, kibontod, jelzed, hogy sérült, és jöhetnek egy új készülékkel, a törvény nem ad másik lehetőséget, nincs vagy vagy, nincs és, nincs nyitva hagyott kérdés. Nyilván a futárszolgálat is megtehetné, hogy segítenek kibontani, közben csinálnak 3 fotót, de erre nem szoktak időt fordítani. Nyilván lehet magyarázkodni, a video, mint írtam, tök jó nem csak ilyen, minden esetre, ma pl két db ford kisteherautó tető műanyag dugó jött, azokat is videoztam.
Mindezekkel azért vagyok tisztában, mert én munkaidőben a másik oldalon állok, azaz én szállítok termékeket. Mivel olyan dolgok is jönnek, amik törtkenyek (autó szélvédő) vagy túlméretesek (pl váltó) ezért saját futárom szállítja ki, és úgy jön el, hogy az átadott termék le van fotózva, sok esetben minden kibontva, egymás mellé pakolva, és akkor sem a darabszám, sem más nem lehet kérdéses, ezzel én magamat is bebiztosítom, nem lesz próbálkozó, hogy de törötten hozta a futár. Itt a fotó, látod? Ja, tényleg..
Itt van pl egy 2021 decemberi szélvédőről a kép.
Ember nem volt ott csak két melós, le lett szépen rakva, azóta se szólt, hogy figyelj már, törötten hoztátok..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Faith
aktív tag
válasz GejzaR #79187 üzenetére
Nekem az MM-ben volt legutóbb egy 3 napon belüli sérült kijelzős történet. Visszavittem és utána 5 munkanap volt mire mire végül levásárolhattam az árát.
Ők is ellenőrzik, hogy nem te tettél-e benne kárt stb.
Videóm nekem is volt azonban arra annyi volt a válasz, hogy simán vissza is csomagolhattam mielőtt "újra" kibontottam volna így nekik mindenképp ellenőrizniük kell. -
Rick4
félisten
válasz GejzaR #79187 üzenetére
Nem írja a törvény, csak azt, hogy cserélniük kell, hogy ezt miként bonyolítják, szerintem nincs egységes megoldás, a logika diktálná azt, hogy kaptak fotót, megnézik, küldik a cserét és egy füst alatt hozzák a hibásat.
Amennyiben 4-kor veszel egy tévét, hazaviszed, kibontod, és sérült, csíkos, be se kapcsol, vagy bármi van, visszaviszed, és jelzed, adják a másikat. Távolságfüggő, hogy ezt futárszolgálattal hogy lehet lebonyolítani.
Ha megoldották, és cserélték, akkor nincs gond, a végeredmény ugyanaz.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz GejzaR #79235 üzenetére
Az is korrekt hozzáállás volt, hogy nem feltételezték a saját hibádat, mert az ugye kizáró ok lenne, igaz bizonyítaniuk kellene..
Végülis a lényeg, hogy ott a vadiúj, hibátlan tévé, használd egészséggel!Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen