- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Elnéztük a mai dátumot
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- MIUI / HyperOS topik
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Yettel topik
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
Hirdetés
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
ph A gyártó megoldása hardveres, de kérdés, hogy nem volna-e a célra elég a jó öreg szoftver.
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
30z.Samu
félisten
De halott a topic.
Sic Parvis Magna
-
golyani
addikt
válasz 30z.Samu #48654 üzenetére
Nemrégiben cseréltem ugye a szíjamat újra, amihez kellett a 4,9-es görgő, mert a 6-os nehéz volt. 5,5 a gyári de olyanom pont nem volt venni meg lusta voltam, mondom ha nem eszik többet a 4,9-essel akkor maradhat. hát a tapasztalat az, hogy hála az új szíjnak 74 km/h körül van a vége, a könnyebb görgő miatt jól gyorsul, a fogyim meg inkább csökkent mint jelenleg 2,5-2,6 L/100km körül mozog. Mindez egy 27500-at futott, 9 éves Aeroxtól . Én nem váltanék, a jelenlegi napi 2*20 ingázásra + egyéb mászkálásra ez is frankó.
A tükröket mondjuk le kéne cserélni ,mert mállanak a gumik rajta.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
Így vagyok a Malaguti F12-essemmel, 50e Ft volt. Amit vettem hozzá: 4,3 görgő 4,9-es helyett, Malossi szíj, red filter, szivótorok, bontott tank+benzincsap, hiányzott a gyári hézagoló, azzal lett tökéletes.
15 éves, bontatlan blokk, 14e km.
0-60 GPS szerint 10sec.
GPS szerint 79 a vége, ami óra szerint 95, dobnak lefelé 100 felett is mutat, ami 87 valóban.
Gyári hézagoló nélkül a szíj széles volt elején vacilált 1 napja van ebben az állapotban, 85e Ft-ba van, de van egy stage6 5,75gr.-os görgő pluszban.
Kipufogó: sito plusNagy köszönet wharfedale fórumtársnak a folyamatos jó tanácsokert.
[ Szerkesztve ]
-
akos3
addikt
Sziasztok
az első bal fényszóróm valamiért "villog". hol érintkezik hol nem (gondolom én..). Arra agyanakodtam, h csak kilazult, de érdekes, hogy amikor épp nem ég, akkor bekapcsolom a távolságit és az meg ég.. Hogy lehet ez? mi lehet a baj? -
korcsillio
őstag
Nem éppen motorozós idő van...
-
-
nagyúr
Sziasztok!
Eddig nem nagyon foglalkoztam a motorokkal, minden évben felmerült a motorvásárlás ötlete, de valahogy mégis az autónál maradtam. Most viszont fater bekerült egy ETZ/MZ nagykerbe, újra feljött a téma. Idén lesz 4 éves a B-s jogsim (21 vagyok), motoron nem sokat ültem, kb. 2-3 alkalommal akkor is robogón. Erősen gondolkodom a B125-ös kategória letételén és egy MZ 125ccm vásárlásán. Tudom, hogy ez bütykölősebb jószág mint más motorok, de egyrészt fater segít másrészt én is szívesen beletanulnék.
Esetleg tudtok valami tanácsot/okosságot/tippet mondani, belekezdjek ne kezdjek, jó ez a motor vagy nagyon ne?
[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz body007 #48663 üzenetére
Én is azon gondolkodom, hogy a következő motor váltós lesz. Ezzel csak az a bibi, hogy olyat még nem vezettem... De már kipróbálnám,bízom benne, hogy ha elindulok egy B125-ös tanfolyamon, ott megtanítanak. Legalábbis gondolom, hogy nem robogóval fogok ott vizsgázni... Azon is gondolkodtam, hogy a következő motorom is 50-es lesz, de váltós. Hogy szerezzek egy kis rutint, de ezt valahogy mindig elvetem.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
akos3
addikt
válasz 30z.Samu #48666 üzenetére
pusztán rutinszerzésnek 50-es váltósat nem éri meg venni. nem nehezebb egy 125-öst se elkormányozni nekem hiheted
(#48667) golyani
ez jol hangzik, mert komolyabb elektronikai hibát most nem kérnék a nyakamra Egyelőre olyan mintha nagymotor lenne (csak a fele szeme ég )[ Szerkesztve ]
-
szmissz
senior tag
válasz 30z.Samu #48666 üzenetére
"bízom benne, hogy ha elindulok egy B125-ös tanfolyamon, ott megtanítanak"
Nem tanítanak meg semmire. 2 órád van betanulni a rutin pálya teljesítését és 1 óra forgalmi vezetés. A B125 olyanoknak szól akik tudnak motorozni.
Különórákat persze vehetsz, de az alapban nincs oktatás, csak ellenőrzik, hogy vizsgára engedhető vagy -e.
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
Bati0501
őstag
Sziasztok!
Régebben már jártam Nálatok,tanultam is vmit,de most a segítségeteket kérném.
Most elég határozottan eldöntöttem( ),h meg szeretném csinálni az A2-s jogsit,a B-m mellé.
Abban szeretném a segítségeteket kérni,h adjatok már egy "tájékoztatást",h kb. mennyire jönne ki az egész jogsi+motor+felszerelés dolog.
Tudom,h ez nagyon sok tényezős...itt Miskolcon ahogy néztem maga a jogsi 50-60e-re jön ki.
Arra lennék kíváncsi,h mennyibe kerül egy jó bukó(~30e-ha jól tudom),kesztyű?Igazából azzal sem vagyok teljesen tisztában,h kötelező-e motoros kabát,csizma ennél a katnál?
Motor szempontból ami tudom,h jók azok a Runner 180ccm-es motorok.
Tegnap hahun át is néztem az első pár oldalt és már kb. 200e-től vannak.Némelyik egész jól nézett ki,csak okulva runner125 hsz-eiből- amikor még itt voltam olvastam őket- rengeteg elsőre egy hozzá nem értőnek nagyon becsapós,így gondolom egy normális nem széthajtott és folyton egykeréken járt motor nem fog 250-ből,de talán még 300-ból sem kijönni./azt tudom,h ha telematricázták a gépet,akkor valszeg sokat buktak vele/
Illetve milyen motort lehetne ajánlani egy full kezdőnek?
Drága is lenne,illetve egy kezdőnek nem hiszem,h rögötn egy 400ccm-es váltós motor kellene,örülnék én egy jó kis erősebb sportos robogónak is,aztán ha majd több pénzem lesz,illetve tapasztalatom,akkor lehet feljebb menni.
/50-est biztosan nem akarok,125-t sem igazán.../ -
DigitXT
félisten
Nehéz elképzelni, de tkp. bármi lehet. Ki kéne kapni a vacakoló izzót, hátha
csak cserére szorul. Olyankor meg úgyis látod a csatit, hogy egyben van-e.
(Azért egy izzócsere miatt nem vinném szerelőhöz. Ez nem űrtechnológia.)Nekem a kábel volt kontaktos, amikor diszkózott. Jó 2 éve, a műszaki előtt.
Közvetlen a vizsga előtt vettem észre, mázli, hogy a vizsgán pont ment.
Utána persze kicseréltem a kábelt. (Meg persze visszaraktam a xenont.) -
DigitXT
félisten
válasz Bati0501 #48672 üzenetére
Minden kategória vizsgáján kötelező a kabát és a csizma is.
Utóbbit mondjuk robogósok kevésbé szokták hordani, tehát
lehet, inkább kölcsönbe érdemes beszerezni... Magas szárú
cipőt/bakancsot is elfogadnak, csak a bokát fedje rendesen.Kabáton nem spórolnék: protektor kell, ha perec van. Hűvös
időben meg jó a szél- és vízállóság. Gerincvédő sem árt, ill.
a térdvédő is ajánlott. Pláne egy FXR-en, ami megy, mint a
disznó: kis okosítással ~80-ig majd' úgy, mint a 400-asom! -
wharfedale
csendes tag
[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz DigitXT #48674 üzenetére
Köszi.
Azt gondoltam,h vizsgán kötelező,de utána?Mert a legtöbbjükön nem igazán van ilyesmi védőfelszerelés-tudom,nem az őrültekből kell kiindulni.
Csak most jogilag kötelező-e a vizsgán kívül,mikor már megvan a jogsi,úgy érdekelne.Tudom,minden kezdet nehéz,illetve a biztonságon nem kell spórolni,csak ha a felszerelés annyira jön ki,mint maga a motor,az kicsit húzós.
De csak nem olyan drága,mindjárt megnézem hogyan mérik őket.Illetve a hahun alig van rendszámos 180-as FXR...az eladók gondolom 50-esként használták,de ezt még ilyen nyíltan is reklámozzák?Illetve egy ilyen motorra mennyi az éves biztosítás?Biztin kívül mást is kell fizetni rájuk?
-
üszök
őstag
válasz Bati0501 #48672 üzenetére
"Abban szeretném a segítségeteket kérni,h adjatok már egy "tájékoztatást",h kb. mennyire jönne ki az egész jogsi+motor+felszerelés dolog."
2 millió.
Ez csak a pénztárcád függvénye igazából. Ha rám hallgatsz,és már eldöntötted,hogy motorozol akkor a ruhát vedd meg először,mert ha megveszed a motort az összes pénzed bele fogod ölni,hogy a legjobb motort vedd meg,és akkor jó lesz bármilyen ruha,csak menni lehessen.
A vizsga feltétel,a boka felett érő cipő,kabát,(nem kötelező protektorosnak lennie ad könyök védőt) Hosszú nadrág,ennek sem kötelező protektorosnak lenni,én is farmerban vizsgáztam térdvédővel,zárt sisak plexivel,vagy nyitott sisak szemüveggel.
Az A2 tök felesleges. Hány éves vagy? 10K-val drágább az A kategória.
Hozzá mehetsz, pörgeti a dolgokat amennyire tudja. Ő tartja rutint a 10-es kapunál."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
üszök
őstag
válasz Bati0501 #48678 üzenetére
Becsatolt motorkerékpáros bukósisak a kötelező,a többi csak ajánlott.
"Illetve a hahun alig van rendszámos 180-as FXR"
Biztos,hogy benzin temetőt akarsz venni?
Beszélnek itt 4-5 literes fogyasztásokról,de a környezetemben 2db 180-as is volt,mindkettő 8-9 lityit kért."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Bati0501
őstag
Persze,tudom,minden pénz kérdése.
Arra a kb. összegre lettem volna kíváncsi,amiből kijön egy normális felszerelés és egy normális állapotú használt nagyobbacska robogó.A2-őt azért mondod feleslegesnek,mert ha egyszer a-t akarnék,akkor újra kezdhetem az egészet előröl?
Meg azért még egy pár évet várnom kellene,h 24 legyek.Itt még azt írja,h a 21 éves kortól...de hát ez már egy jó ideje nem így van,ha jól tudom.Vagy ennyire van frissítve az oldal?De akkor az árak se mérvadóak.
A Tóth féle táblázatot se nagyon tudtam értelmezni.
De ahogy látom eléggé elnéztem a dolgokat...az 50-60e helyett inkább 90e a dolog.:/Nem,semmi sem biztos.
Ezért mondtam,h bármit meghallgatok,más motort/márkát is.Ha minden ennyire drága,akkor lehet,h odább kell tolni ezt a jogsi megszerzéses dolgot és gyűjtögetni...
[ Szerkesztve ]
-
szmissz
senior tag
válasz Bati0501 #48681 üzenetére
Felszerelés:
Sisak - 20-25 ezer
Térdvédő - 10 ezer
Cipő - 15 ezer
Protektoros kabát - 25-40 ezer
Kesztyű 6 ezerMotor lakat ami ér is valamit - 25 ezer
Alap dolgokkal számoltam, amiért már nem totál gagyit kapsz. Ez szerintem a minimum a mocin felül.
Normális használt, papíros nagyobb robogó, 4-500 ezer.
Erre még a jogsi ára, átírás, biztosítás.
600 ezer körül már el lehet kezdeni nagyobb, nem bontószökevény ronccsal, szabályosan, biztonságosan robogózni...
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
szmissz
senior tag
válasz Bati0501 #48683 üzenetére
Én nem nézhetem végig helyetted a kínálatot, elég egyszerűen beparaméterezheted a hasznautóhun. Szerintem minimum az általam említett összegért lehet kapni korszerű, négyütemű, biztonságos gépet, rendezett háttérrel, amivel valószínűleg nem egy 100+ ezres szervíz számla lesz az első együtt töltött hét eredménye.
Csodák és szerencsés vételek persze mindig vannak.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
üszök
őstag
válasz Bati0501 #48681 üzenetére
Ruha van használtan mondjuk 30-40k környékén nadrág kabát,ha nem kell nagy méret még olcsóbban is,újban a duplája.
Sisak van 10k-ért is meg 80k ért is,el kell dönteni mire van pénz. Mondjuk Miskolcon nincs túl nagy kínálat.
Csizma,kesztyű, lehet használt fillérekért,vagy újban qva drágán. Nézegesd a jófogást,OLX-et szoktak lenni jó dolgok jó áron.
A robogó megint pénz kérdése. jó e a 10+éves,vagy pár éves kell. Az enyém is alkalmi vétel volt,ha nem hozom el,másnap már tuti nincs meg.
Lehet válogatni motorokból,és még túl messzire sem kell menni.
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
Ezt már nagyon régen árulják
Lehet választani kinek mi jön be.
"A2-őt azért mondod feleslegesnek,mert ha egyszer a-t akarnék,akkor újra kezdhetem az egészet előröl?"Igen. viszont annyi az előnyöd az A2-vel,hogy nem kell 125-ös motort venned,és a 150-es meg 250-es motorok kevésbé keresettek,és olcsóbbak.
A Tóth autós iskola is Papp Robival van szerződve,így a gyakorlatot akkor is nála csinálnád,és nála olcsóbb volt ha jól emlékszek.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Bati0501
őstag
válasz szmissz #48684 üzenetére
Persze,nem így értettem.
Azért kérdeztem,mert nem tudtam,h 400ccm-re gondolsz vagy csak 180-ra...de az árak alapján látom,h sajnos csak 180-ra.üszök: Nagyon szépen köszönöm!
A bukón azért nem akarnék annyira spórolni,tehát nem a 10e-et venném,de nem is a 80-at.
Jó lenne a 10+ is.Kis pénz kis...
Vannak néha tényleg nagyon jó vételek,a szomszéd bácsinak is van egy 10+ éves Yamaha robogója kvázi gyári állapotban,régebben talán azzal kezdtem itt,h belinkeltem ide a képét.Igen,azzal.
Még fiatal vagyok,így a nagyobb "fotel" robogók nem jönnek be,inkább az FXR féle sportos vonal tetszik...tetszene.De elnézve az árakat motorom és hozzá való jogsim se most lesz.
Köszi a segítséget mindenkinek!
-
30z.Samu
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #48689 üzenetére
Egy 50-es váltóson megszokod a kuplung-/váltókezelést, utána B125 vizsgán
röhögve átmész a váltós 125-össel, pótóra nélkül, ha amúgy közlekedni tudsz.
Viszont kérdés, hogy le akarod-e korlátozni magad 125-re? Pont a B125 miatt
ez a kategória népszerűbb, keresettebb, így drágább is lett... 150/180/250 stb.
gépeket szinte olcsóbb megvenni és üzemeltetni (miközben jobban haladnak).
Ezekre már A2 kell, igaz, s életkorhoz kötöttek ezek a kategóriák. De HA éppen
nem akadály ez számodra, hát csinálj egyből korlátlant. (Az egy életre szól.)Ui: szomszéd topikban pont ugyanezt fejtegettem... Nem szentírás: vélemény.
-
30z.Samu
félisten
válasz DigitXT #48691 üzenetére
Igazából még nem tudom. Jelenleg az lenne az igényem, hogy a városban fürgébben tudjak közlekedni 50-60 körüli sebességgel úgy, hogy ha az adott szituáció kívánja, legyen egy kis tartalék erő. Mert hát be kell vallani, az 50-est pörgetni kell, hogy tudjak menni 50km/h körül.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #48692 üzenetére
Váltós 125-ösön meg szétváltogatod az agyad (ha haladni akarsz).
Városba nem kifejezetten előny... Ide egy 125-ös robesz ajánlott.
De motoros élményt nem nagyon nyújt. Megy, teszi a dolgát: ennyi.Ha van A2 jogsid, akkor akár egy 180-as Majestyvel éveket elvagy.
Csak azért hozom példának, mert épp van egy eladóm, LOL: ~4 év,
közel 16000 km budapesti használat után azt mondom "kinőttem".
Amúgy vevőm is van, nem hirdetem, de ezeket 300K-ért simán...
Ezt már arra reflektálva, hogy 4-500K alatt semmi jó nem kapható.Ha esetleg országút, "túrázás", kétszemélyes használat a prioritás,
oda min. 250, de inkább 300/400 ccm az ajánlott. (Ez is vélemény.) -
30z.Samu
félisten
-
szmissz
senior tag
válasz DigitXT #48693 üzenetére
Mondtam, hogy vannak csodák és nem mondtam, hogy 400 alatt nincsenek jó vételek.
Szervíz, olajcsere mikor volt? Gumik milyen állapotban? Hány éves a gép? Szíj? Görgők? Kuplung, hajtás? Féktárcsák? Pofák? Motor felfüggesztés, szilentek? Akku?
Biztos nem lehetne azonnal rácsattintani közel egy százast, hogy minden százas legyen?
Én 4-500-ért max 6-8 éves, elöl-hátul tárcsafékes, 4 ütemű, befecskendezős, vízhűtéses gépet vennék, leinformálható háttérrel, még akár első tulajtól is...
Ezt jelenti számomra a biztonságos és korszerű gép, amit definiáltam mint paraméter.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
#TOTTI
őstag
http://m.ebay.it/itm?itemId=180424727674
Erről mi a vélemény? Láttátok már ilyet? Érdemes megvenni, használt lenne 10e Ft.
-
DigitXT
félisten
válasz szmissz #48697 üzenetére
Te most az enyémet kérdezed, vagy a többi 300K-ért árultat?
Utóbbiakról fogalmam sincs, előbbire viszont perszehogy rá lehet
borítani egy 100-ast: nagyjából már meg is tettem. (Eladás előtt.)
Leendő tulaja lassan már ott tart, hogy 200K-ból lesz jó kis gépe.
De hogy egy kicsit humorizáljak is rajta, uis sírva vigad a magyar:
Hitler a motorszerelésről...
Azóta már megoldódott persze a gond, de a videó most is vicces.De hagyjuk is: 6-8 éves gépre is rá lehet csattintani egy 100-ast,
ha azzal a hozzáállással mész neki, hogy akkor rögtön mindent
lecserélnél rajta. Akkor máris nem 4-500K-ba van, hanem 5-600!A végtelenségig lehet fokozni: befecskendező megint egy sztori!
Főleg egy 6-8 éves gépben. Ha megmakkan, b*szhatod, drága...Aki igazán megbízható első tulajos, bla-bla gépet akar, az megy
a szalonba és ad érte 1,5 MFt-ot. Ha feltesszük, hogy egy ilyen
gépre nem kell már költeni (a kötelező szervizeken kívül!), akkor
akár még meg is érheti a mutatvány. Vagy tényleg "első tulajos"
nem import/garantáltan nem visszatekert, max. 1-2 éves motort,
jó áron. Azon felül kb. minden lutri: 6-8 év, te jó ég! Ugyan.
6 évesen vettem, és úgy volt, szar, ahogy - nem évjárat! Állapot.De ha jól emlékszem, pont te voltál, aki besétáltál a szalonba...
Akkor jónak magyarázom. Valójában nem emlékeztem: kereső.
Visszaolvasva röhej, hogy egy 0 km-es géppel is lehet problem.
Új hozzászólás Aktív témák
- NBA és kosárlabda topic
- Tenisz topic
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- E-roller topik
- Gaming notebook topik
- Elnéztük a mai dátumot
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Diablo IV
- További aktív témák...
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!