- iPhone topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- Hívószám-hamisítás
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Terítette a friss Cortex magokat az ARM
ph Háromból igazából kettő, ami ténylegesen új, a legkisebb inkább frissítésnek számít.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz B42 ISS #57949 üzenetére
Egyáltalán nem, de RS 125-ből ritka a szép állapotú, megkímélt darab (pár évesek között is sok leéltebb darabot láttam), GPR 125-ből talán jobbakat ki lehet fogni. Talán még kicsit nagyobb lökettérfogatban is gondolkodhatsz, bár a hegyvidék, egész tág fogalom. Személy szerint ilyen felhasználásra 50cc váltós gépnek nem látom értelmét.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
philoxenia
MODERÁTOR
Trollkodások offok és a hozzájuk tartozó hozzászólások törölve. Ne folytassátok ilyen hangnemben!
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
ludsimon
veterán
Ennyit a nagy okoskodásról meg trollkodásról.....
Weber 12-es karbival 3,36L fogyasztás 100km-en.
Dellorto 17.5-essel 3,4375L, most tankoltam tele és pontos km óra állással számoltam...+0,0775 L különbség. Ennyit a nagy okoskodásról, hogy sokat fog fogyasztani!
undefined
-
szmissz
senior tag
válasz ludsimon #57958 üzenetére
Nem sokáig bírtad a saját száműzetésed.
Ez nem sok fogyasztás? 2.85 (nyár) - 3.1 (tél) -el járok nyelezve a 125-öst, ami mögött fospárlattá válna a géped, ha együtt indulnánk a lámpánál.
Pont annyival nőtt a fogyasztásod, amennyivel a teljesítmény... legalábbis isteni csoda, hogy nem lett szarabb annál, mint amikor elhoztad.
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
szmissz
senior tag
Épp most tankoltam, 2.92 az átlag, végig nyél, folyamatosan 0-ról 70/80, Hungária Krt. stb. Illetve volt benne 90+ országúti szakasz is, mindez rohadt nagy plexivel.
Vicc az 50-es robogó tuning.
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
Redneck
veterán
Üdv!
Lánckerék gondban vagyok. Elől 11, hátul 40-es lánckerék van fent. Eléggé gyorsul de sokat kell kapcsolgatnom ha a forgalom lámpától lámpáig haladásból áll.
Jelenlegi végsebessége ezzel olyan 95 km/h óra szerint.Előre nagyobbat kell vennem, mondjuk 13-ast hogyha szeretném ha lassabban forogná le a fokozatokat? Hátra milyen illene hozzá?
Derbi GPR 50 blokk, Aprilia RS 50 vázban.
Ehhez kapcsolódik még hogy előre Derbi hátra Aprilia fogaskereket kell venni?Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
ludsimon
veterán
válasz dzso22 #57959 üzenetére
Qvajól néz ki! De ha még ki is fog lőni. Ráképzeltem a motorra, egyszerűen élvezet lesz ránézni.
Mondjuk kizártnak tartom, hogy összepattintom és jó legyen.
Eleve nehéz görgők jöttek és nem is olyan rugók amire számítottam, még gondolkodok rajta, hogy beletegyem ezt vagy egyből vegyek olyat amit már fejben elterveztem.
Olyat akarok ami nagyobb gépeket is lealáz piros-sárgánál.Ma direkt szarakodott velem egy 125-ös (induláskor nem lőtt annyira ki csak 1-2 kocsi távolságra előttem), nem volt senki előtte, én kielőzni nem akartam 60km/h-nál mert ott a vége enyémnek, 70-es táblánál nem ment és direkt tekintgetett a tükrébe, mintha szándékosan tartaná előttem az 1 kocsi távolságot.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Den
veterán
válasz Redneck #57964 üzenetére
Igen előre derbi, hátra aprilia.
Ha előre két foggal nagyobbat teszel, a hátsón nem kell változtatni, így is lényegesen hosszabb lesz az áttétel, talán túlzottan is. Ha jól emlékszem azt írtad, hogy a blokk valami versenyre hangolt darab. Ebből gondolom, hogy alul elég erőtlen, ha túl hosszú a végáttétel erőlködhet kisebb sebességnél. De ha a 13-as is kevés, tegyél 14-est ha befér, az első lánckereket könnyebb és olcsóbb változtstni mint a hátsót.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz ludsimon #57965 üzenetére
Pofás. Szerintem mielőtt pénzt adsz ki plusz alkatrészekre, próbáld ki azzal amit hozzá adtak, valószínüleg nem véletlenül ezeket csomagolták mellé. Ha nem jó, akkor még mindig ráérsz másikat venni.
Túl nagy alazásra ne számíts, a kipu kb 20% telesítmény növekedést hoz, ha minden jól van behangolva. A motor érezhetően fürgébb lesz és élvezetesebb lesz menni vele, de nem te leszel az utak császára. A 125-ös még így is 4-5 lóerő előnyben lesz, amit kicsit kompenzál a tömeg, de még így is szerencse kell, hogy megfogd. 50-60-ig. utána lemaradsz.
De összességében egy élénk fürge kis gép lesz, jó hanggal.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
Igazad van! Így teszek, amúgy most nézem ez a kék rugó ami jött is erős szóval magas fordulaton fog nyitni, először sárgát akartam de akkor jó lesz ez bele szerintem.
Szerk.:
Sőt, ahogy nézem spd-n a sárga 7000-es fordulaton nyit, a kék 8000-en!
Tökéletes lesz![ Szerkesztve ]
undefined
-
forest_ns
tag
Kicseréltem a a variátor görgőket 5.5-ről 6.5-re, így jobban gyorsul 50-ről viszont keletkezett egy nyomatékszegény lyuk 30-50-ig. Ezt hézagolással ki lehet küszöbölni?
-
Redneck
veterán
Igen a szerelő mondta hogy elég pörgősre hangolt a blokk. Tegyek inkább hátra kicsivel nagyobbat? Mondjuk 42-est vagy 44-est? Igaziból jó hogy gyorsan felpörög csak hamar le is forogja. Ha crossozni kéne nem lenne gond de közúton ennyit kapcsolgatni kicsit sok szerintem.
Nehéz ügy ez a lánckerekesdi, azt hittem 12 max 15 rugóból megvan a két lánckerék és a lánc.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Den
veterán
válasz Redneck #57971 üzenetére
Szerintem a hátsóhoz ne nyúlj, az első lánckeréknél egy fog is nagy változást tud hozni, kettő meg pláne.
Ha nem muszáj minden alkatrészt megvenned egyben, akkor először csak a13-as első lánckereket vedd meg, és próbáld ki, hogy milyen lett a jelenlegi hátsó lánckerékkel. Ha jó, akkor maradhat a jelenlegi fogszám hátul, és valszeg a lánc egy szemmel hosszabb kell. Ha nem változott eleget akkor vagy előre kell egy foggal kég nagyobb, vagy hátra egyel _kisebb_. Ugyanis ha hátul nagyobbát raksz az rövidíti az áttételt.
www.simson4t.hu
-
dzso22
senior tag
válasz forest_ns #57970 üzenetére
Ez a "nyomaték szegény lyuk" miben nyilvánul meg alacsony vagy magas fordulattal?
Mert ha magas
gyanítom hogy még mindig túl könnyűek a görgők.
Meg kéne próbálnod még egy grammal nehezebbel.
De az is lehet hogy csúszik a kuplungod.
Fentről lefele szoktunk görgőzni (legnehezebb görgőktől a legkönnyebbig)
És addig cseréljük a görgőt könnyebre míg egy adott távon a lehető legnagyobb sebességre tud gyorsulni a motor.
Ha így csinálod kiderül az is hogy csúszik e a kuplung vagy sem mert ha csúszik nehezebb görgővel 40-50km/h körül hirtelen le fog esni a fordulat, vagy gázelvételkor majd ismételt ráadáskor.[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
Redneck
veterán
De bonyolult!
Nekem azért furcsa ez a 11/40 áttétel. Ilyet még sehol nem láttam ilyesmi motoron. Most e-mailezek a szerelővel az ő véleményére is kíváncsi vagyok, bár ő azt mondta menjen rá ugyanilyen méretű, de lehet csak gyorsan le akarta tudni mert az agyára megyek!
A lényeg az lenne hogy a gyorsulás nagyjából maradjon, csak kicsivel lassabban forogja le.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Redneck
veterán
Még egy dolog amivel szívok. A gumiválasztás.
90/90 R16 van most elől, de leginkább 90/80 R16 és 100/80 R16 gumikat találok. Melyik lenne jobb?
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Den
veterán
válasz Redneck #57976 üzenetére
Képzeld el hogy elöl és hátul is 20 fogú lánckerék van. Itt, ha egyet fordul a blokk kimenő tengelye, akkor egyet fordul a hatsó kerék is. Ha elöl meghagyod a huszast, és hatra teszel egy negyvenest, akkor a blokk kimenő tengelyének egy fordulatára felet fordul a kerék, vagy mashogy kifejezve az első lánckeréknek kettőt kell fordulni, hogy a hátsó kerék egyet forduljon. Azaz a 20/40-es áttételnél ugyanabban a fokozatban kétszeres motorfordulatnál megy ugyanannyit a gép, tehát lassabb de nyomatékosabb lett (hiszen a hátsó keréken az áttételváltozástól a nyomaték duplázódott.)
Ez azt jelenti, hogy az első és hátsó lánckerék fogszáma minél közelebb esik egymáshoz, annál kisebb lesz a kettő közti fordulatszámkülönbség, és minél távolabb esik annál nagyobb lesz.
Tehát ha azt akarod hogy kisebb főtengelyfordulat mellett érje el ugyanazt a sebességet, akkor a fogszámokat közelíteni kell. Ezt lehet az első növelésével, vagy a hátsó csökkentésével. Az elsőt egyszerűbb növelni, pláne ha próbálgatni kell, mert az olcsóbb, meg egszerűbb a cseréje.
A 11 fog extrém kicsi, olyat még nem is láttam, igazából a 12-es is ritka. Szerintem elöl 13-assal jó lesz, a házsóhoz nem kell nyúlni.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Redneck
veterán
Így már értem. Egyelőre a 12-es lesz, azt mondta a srác hogy a 13-as már nagy változás lenne és ez a blokk ilyen kis fogaskerékhez van belőve.
Gumival pedig tényleg nem tudom mi legyen.
Ha Heidenau 90/80 R16 és hátul 110/80 R17 akkor az 31k + 3 vagy 4 rongy felrakás.
Ha Continental Contigo 100/80 R16 és hátul 110/80 R17 akkor 20 + felrakás.
Inkább várjak egy hónapot és vegyek jobb gumit?? Tényleg nem esőben akarok vele járkálni meg száguldozni.
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Redneck
veterán
Ráadásul a Heidenau csak 100 km/h sebességindexű ellentétben a Contigo első 150, hátsó 180 km/h-val.
Esetleg Sava 150km/h-ig jó.
24 + felrakás.Az miért van hogy ezeket a mintázatokat nem lehet kitben venni? Nem gáz hogy különböznek elől-hátul?
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
mumtaz
senior tag
válasz szmissz #57973 üzenetére
Most komolyan, miért vagy ennyire ellenes. Ok, tudjuk a trollkodását, meg egyebeket, de most semmi olyat nem írt, amitől ennyire ki kéne akadni.
Tuningol. Az még nem baj. Enyém sem gyári. A tuning oka meg legyen magánügy. Szabályt sért. Ok. Ha elkapja a rendőr, az Ő baja.
Nem kell ezt ennyire túllihegni.Legyen már béke végre.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Redneck #57982 üzenetére
Sajnos a konkrét gumikkal továbbra sincs tapasztalatom, kérdezz meg pár RS tulajt, illetve gumist, hogy mik a tapasztalatok. Én rászántam a többet (le is nullázott akkor a csere), de nem bántam meg, ég és föld az előző (az sem szar, csak 4 éves volt már) gumi után...
mumtaz: A probléma ott van, hogy még mindig okos... Egy kérdésem van. Tiéd se gyári... Tiéden is elöregedett fos gumi van, de azért dobsz rá egy tuningot... Nálam ez csapta le a biztosítékot, remélem senkit nem öl meg, de legalább senki ártatlant... Részemről itt téma lezárva.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
mumtaz
senior tag
válasz Redneck #57982 üzenetére
Azzal is számolsz, hogy a hátsó kerék méretével is változik alamennyire az áttétel? Igaz, nem nagy mértékben, de változik.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Redneck
veterán
válasz mumtaz #57985 üzenetére
Hátsó kerék méretén nem változtatok 110/80 R17 van és lesz a jövőben is. Az elsőn se akarnék de normális árú és mintájú 90/90 R16 gumit nem nagyon találok. Az a baj hogy Contigo! senkinek sem volt még egyik fórumon sem, a Contitwistet pedig olvastam hogy nem egy nagy cucc. Ugyanúgy néznek ki.
Esetleg várok még egy hónapot és járok a repedezett Pirellivel. Ezt annyira nem szeretném mert ijesztő.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
mumtaz
senior tag
válasz Redneck #57986 üzenetére
Értem.
Én is töröm a fejemet az első gumi cseréjén, mert eléggé kopott.
Nézelődtem neten és olyan, mint a hátsó, van 8-9 ezer környékén.
Vee Rubber VRM155
Ez hátul bevált, de gondolkodom, hogy vajon akkor vegyek előre is, mert jó az ára is, vagy mit nézzek inkább?[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
A hátsó gumi két éves. Azt akkor cserélni kellett, mert szar volt, amivel megvettem a gépet. Akkor hirtelen vettem, de jó is.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
hori-zoli
tag
Egy kérdés.
Miért nem megy feljebb a szíj a varió?
A szíj új, mát többféle görgővel próbálkoztam, a kontraszt rúgókat is cserélgettem, de semmi.
Ebben az állapotban hiányzik 15-20Km/ó a végsebességből.
Jelenleg 16,5X751 szíj van fent, ez egy Aerox.
Lehet még rátenni 16,5X792 szìjjat, azzal változna a dolog??[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Miért kopik gyorsabban a hátsó? A régi gépemnél is az első kopott jobban. Feltételezhetően talán a fékezési technikámnak.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Androidos fejegységek
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- ZIDOO médialejátszók
- Óra topik
- Motoros topic
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Az EU szerint kartelleztek az indítóakkumulátorok piacán
- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Eladó jó állapotú 20v akkumulátoros akkus fúró, csavarbehajtó
- Eladó hibátlan állapotban lévő ParkSide PBH 1050 D4 elektromos SDS Plus fúró és vésőkalapács
- Eladó alig használt hibátlan ParkSide Performance PAPS 204 A1 20V 4 Ah Smart Bluetooth akkumulátor
- Eladó hibátlan állapotban lévő ParkSide mérőműszerek
- Whirlpool PACB12HP 3.5KW 12000BTU hűtő/fűtő A oszt. mobil klíma 37kg-os monstrum eladó
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest